Ik vond het toch wel een probleem toen ik een nieuwe medewerkster nog het alfabet moest leren.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:17 schreef Mikeytt het volgende:
Ik vind dat altijd zo'n dingetje. Domme mensen op de werkvloer bestaan niet. Er zijn alleen slecht ingewerkte mensen.
Nooit problemen gehad met mensen waarvoor we tijd vrij maakten om goed in te werken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:19 schreef koemleit het volgende:
Iemand die mailde dat ze graag " menuur of 3 wilde beginnen."SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier zijn er wel een paar die rond 1 uur smiddags beginnen, maar die zijn dan ook veel sneller in hun werk dan de rest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
Dan geef je ze het alfabet en kunnen ze die leren.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vond het toch wel een probleem toen ik een nieuwe medewerkster nog het alfabet moest leren.
Kun je overal wel aardig doen toch, thuis zitten in de ziektewet en 90% vangen, mits je een vast contract hebt.quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:16 schreef ZarB het volgende:
De grootste incompetente lui werden juist niet ontslagen. In de zorg kun je zakkenvullen (al dan niet thuis zittend in de ziektewet) tot je pensioen.
Groeien die bananen niet gewoon buiten dan?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 22:55 schreef bananen-plukker het volgende:
Collega had ik die altijd wachtwoorden kwijt was, duurde dan 2 uur om overal weer in te komen... heerlijk opstarten zo na een vakantie of weekend (dachten wij anders over).
Nou...quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:17 schreef Mikeytt het volgende:
Ik vind dat altijd zo'n dingetje. Domme mensen op de werkvloer bestaan niet. Er zijn alleen slecht ingewerkte mensen.
Nooit problemen gehad met mensen waarvoor we tijd vrij maakten om goed in te werken.
Jawel hoor. Bij bosjes.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:17 schreef Mikeytt het volgende:
Domme mensen op de werkvloer bestaan niet
Wat is daar precies aan?quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:20 schreef Mikeytt het volgende:
Wij hadden een collega die niet wist hoe je vlookup moest gebruiken in Excel
Dit was het pre-digitale tijdperk. Alle inkoopfacturen waren nog op papier verwerkt en moesten daarna opgeruimd in ordners. Op alfabetische volgorde, zowel qua letter als binnen de letter.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:20 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dan geef je ze het alfabet en kunnen ze die leren.
Ik ken alle gangbare Excel formules uit mijn hoofd.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 11:06 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Wat is daar precies aan?
Ken jij alle formules in Excel uit je hoofd dan?
Stoer man, maar als mensen zien dat je je veters niet goed kan strikken zullen ze alsnog in dit topic posten dat je dom bent.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik ken alle gangbare Excel formules uit mijn hoofd.
En als ik die niet ken, dan weet ik vast wel hoe die gebruikt moeten worden.
Gewoon geinig als mensen standaard formules niet kennen.
Dus als jij iets wel weet en een ander niet, is de ander dom.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Klopt. Dat is die kortzichtigheid van mensen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:33 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Stoer man, maar als mensen zien dat je je veters niet goed kan strikken zullen ze alsnog in dit topic posten dat je dom bent.
Wie zegt dat? Je moet nou geen woorden in mijn mond leggen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:35 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dus als jij iets wel weet en een ander niet, is de ander dom.
En vlookup is geen standaard formule die in een basis Excel cursus gegeven wordt. Dat wordt gegeven in een Excel cursus voor gevorderden. Dus nee, dat maakt mensen niet dom.
Jou wel, omdat jij de intelligentie niet bezit om je in te leven in andere mensen met andere kennis.
Ik kwam ooit een vacature tegen waarbij men het belangrijk vond dat men de Engelse taal beheerste. Om te filteren had men de vacature ook maar naar het Engels vertaald.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:41 schreef blomke het volgende:
Accountmanager die het verschil tussen "to reach" en "to receive" niet wist; schreef in een brief aan een buitenlandse (Zwitserse) klant: "I hope that you received Switserland safe and well"
Jij met je ' ' . Die smiley wordt gebruikt om anderen uit te lachen / iets belachelijk te maken.quote:
Dat doe je dus letterlijk zelf.quote:Je moet nou geen woorden in mijn mond leggen.
Om het in de volgende reactie dus teniet te doen.quote:Mijn eerste reactie is letterlijk dat domme mensen op de werkvloer niet bestaan.
Ga er nou niet mee in discussie, die gast kan alleen maar trollen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 18:37 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Jij met je ' ' . Die smiley wordt gebruikt om anderen uit te lachen / iets belachelijk te maken.
[..]
Dat doe je dus letterlijk zelf.
[..]
Om het in de volgende reactie dus teniet te doen.
Ook de statistische functies??quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
En het dan hebben over spellingSfouten, natuurlijk joh.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:34 schreef Edensnator het volgende:
Spellingsfouten met d' en dt's kom ik regelmatig tegen. Mensen die daar gewoon letterlijk niks van begrijpen. En de ziekte van Kroon vond ik ook wel grappig toen ik dat een keer zag staan (i.p.v. ziekte van Crohn).
Beetje kortzichtig van je. Dat vlookup kende ik ook niet maar met vijf minuten via google snap ik het wel denk ik. Het is maar net waar je mee bezig bent hele dagen, ik heb in geen vijf jaar een knap excell blad gemaakt dus is het niet zo vreemd dat de actuele kennis wat minder is.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
https://www.vlaanderen.be(...)ngfout-spellingsfoutquote:Op donderdag 15 augustus 2024 21:28 schreef dl3b het volgende:
[..]
En het dan hebben over spellingSfouten, natuurlijk joh.
Omdat het haar niet boeit wie er opgepakt is, is ze dom? Of?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 22:53 schreef Fer het volgende:
Was ooit iets aan het installeren bij een bekend advocatenkantoor. Die hadden een nieuwe telefoniste met een kort lederen rokje.
Op gegeven moment belde iemand op. Ze luid roepend naar een collega: Hallo! Ik heb hier meneer S. uit Vucht. Hij belt voor meester…
Ze sprak zijn volledige achternaam uiteraard en deze heer was vrij recent met veel bombarie in het nieuws opgepakt. Maar het meisje had duidelijk geen idee wie het was en waarschijnlijk ook niet dat hij vanuit de EBI belde.
Nou, als je bij een bedrijf gaat werken is het vaak wel handig om enig inzicht te hebben wie de klanten zijn ja.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 22:55 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Omdat het haar niet boeit wie er opgepakt is, is ze dom? Of?
Het woord 'joh' kan ik ook niet terugvinden in de Dikke van Dale.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 21:28 schreef dl3b het volgende:
[..]
En het dan hebben over spellingSfouten, natuurlijk joh.
De goede mentaliteit eigenlijk door werk op plaats 3 ipv 1 te zetten.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 11:03 schreef Pajanus het volgende:
Niet echt dom, vooral niet-willend.
Je merkt gewoon dat met de laatste jaren de mentaliteit van mensen gigantisch achteruit is gegaan, weinigfulltime, niet willen leren voor werk, liefst thuiswerken en dan eigenlijk gewoon iets anders aan het doen zijn natuurlijk.
Ik snap dat we allemaal zo veel mogelijk willen verdienen op een zo fijn mogelijke manier, maar daarvoor moet je je wel een beetje bewijzen en dat mist vaak.
Snap ook wel dat er steeds meer voor ZZP'ers gekozen wordt want die kun je gewoon meteen wegsturen in plaats van nog 5 van de 6 maanden contract uitzitten...
Okay we hadden eens een collega die het alleen maar over auto's kon hebben, elke dag te laat kwam met weer een nieuwe smoes, en volledig into crypto was (we moesten alles investeren in Ethereum).
Jawel, hoor.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 07:42 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Het woord 'joh' kan ik ook niet terugvinden in de Dikke van Dale.
Onzin, als je aangenomen bent om bepaald werk te doen dan doe je dat gewoon zo goed mogelijk. Dat betekent niet dat je moet zwoegen, stressen, zweten waardoor je thuis kapot bent... dat betekent verdiepen in wat je aan het doen bent en het zo efficiënt mogelijk uitvoeren ZODAT je niet hoeft te zwoegen. Vaak zie je dat stress bij mensen juist ontstaat doordat ze het hele proces niet goed op orde hebben of gewoon niet goed/slim genoeg zijn voor hun werkzaamheden.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 08:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
De goede mentaliteit eigenlijk door werk op plaats 3 ipv 1 te zetten.
Ik begrijp je opmerking niet zo goed, jij wilt ook dat er minder gepresteerd wordt?quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 08:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Tja, zelf weten.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 08:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |