abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214691054
Wat waren het voor figuren, hoe lang duurde het voordat ze konden vertrekken en wat gaf de uiteindelijke doorslag?
  maandag 12 augustus 2024 @ 14:17:49 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214691122
Ik vind dat altijd zo'n dingetje. Domme mensen op de werkvloer bestaan niet. Er zijn alleen slecht ingewerkte mensen.

Nooit problemen gehad met mensen waarvoor we tijd vrij maakten om goed in te werken.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_214691307
quote:
17s.gif Op maandag 12 augustus 2024 14:17 schreef Mikeytt het volgende:
Ik vind dat altijd zo'n dingetje. Domme mensen op de werkvloer bestaan niet. Er zijn alleen slecht ingewerkte mensen.

Nooit problemen gehad met mensen waarvoor we tijd vrij maakten om goed in te werken.
Ik vond het toch wel een probleem toen ik een nieuwe medewerkster nog het alfabet moest leren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_214691348
Ik heb weleens met eentje een stuk moeten opstellen en toen ik haar product kreeg zag ik er allemaal hyperlinks in staan. Bleek ze allerlei shit te hebben gecopy-paste van Wikipedia.
pi_214691375
Hoorde iemand op de klantenservice een keer in gesprek met een klant.

Dat spel je met de O van auto ( Oto zoals zij het uitspreekt)

Dat was wel grappig :)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_214691693
Geen last van, ik werk louter met hooggeleide G's.
pindazakje
  maandag 12 augustus 2024 @ 15:16:35 #7
338319 ZarB
Piña colada
pi_214691705
De grootste incompetente lui werden juist niet ontslagen. In de zorg kun je zakkenvullen (al dan niet thuis zittend in de ziektewet) tot je pensioen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_214691731
Iemand die mailde dat ze graag " menuur of 3 wilde beginnen."

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 12 augustus 2024 @ 16:17:32 #9
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214692252
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2024 15:19 schreef koemleit het volgende:
Iemand die mailde dat ze graag " menuur of 3 wilde beginnen."

SPOILER
SPOILER
Hier zijn er wel een paar die rond 1 uur smiddags beginnen, maar die zijn dan ook veel sneller in hun werk dan de rest.
  maandag 12 augustus 2024 @ 16:20:06 #10
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214692270
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2024 14:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vond het toch wel een probleem toen ik een nieuwe medewerkster nog het alfabet moest leren.
Dan geef je ze het alfabet en kunnen ze die leren.

Wij hadden een collega die niet wist hoe je vlookup moest gebruiken in Excel _O- maar dat leg je gewoon uit en dan is t gedaan.

Alles kan geleerd worden. Bedrijven waar ze niet genoeg tijd steken in het inwerken van mensen eindigen vaak met werknemers die na iedere new joiner 10% minder weten dan de vorige.
pi_214692591
Annette. Een secretaresse die ingewikkelde technische rapporten niet alleen huisstijlde (wat haar taak was) maar zonder overleg ook inhoudelijk aanpastte omdat ze het beter leesbaar vond.

Het heeft gelukkig niet meer dan een paar maanden geduurd voodat ze ontslagen werd.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_214693856
Een collega met een grote lege kist op de lepels van de heftruck die niet tussen twee gebouwen door kon. Hij probeerde het op alle manieren: vooruit, achteruit, heel hoog met de mast helemaal uitgeschoven maar het lukte niet. Deed me denken aan een hond met een stok in de bek die tussen twee paaltjes door probeert te komen.
Later maar even geholpen en de kist een kwartslag gedraaid. :)
Ja, het bedrijf kreeg wat subsidie om hem aan het werk te houden maar hij nam zijn werk wel serieus en was altijd vriendelijk. Veel prettiger dan sommige luie horken met "normale intelligentie". Hij heeft later zelf ander werk gevonden.
pi_214694369
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 15:16 schreef ZarB het volgende:
De grootste incompetente lui werden juist niet ontslagen. In de zorg kun je zakkenvullen (al dan niet thuis zittend in de ziektewet) tot je pensioen.
Kun je overal wel aardig doen toch, thuis zitten in de ziektewet en 90% vangen, mits je een vast contract hebt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_214697144
Hier hebben we er ook eentje die iedere week weer uitgelegd moet krijgen hoe dr laptop werkt.

Opzich is een paar keer uitleggen niet heel erg, maar je mag na bijna een jaar toch wel verwachten hoe mail, word en wat andere basic apps werken.
pi_214716942
Collega had ik die altijd wachtwoorden kwijt was, duurde dan 2 uur om overal weer in te komen... heerlijk opstarten zo na een vakantie of weekend (dachten wij anders over).
pi_214716967
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 22:55 schreef bananen-plukker het volgende:
Collega had ik die altijd wachtwoorden kwijt was, duurde dan 2 uur om overal weer in te komen... heerlijk opstarten zo na een vakantie of weekend (dachten wij anders over).
Groeien die bananen niet gewoon buiten dan?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_214717091
Ik heb nog nooit gemerkt dat domheid een probleem was op de werkvloer. Ik verbaas me er wel over hoe slecht georganiseerd veel mensen zijn, maar dat is eerder regel dan uitzondering en daarvoor word je niet de laan uitgestuurd. Niet kunnen en willen samenwerken, dat zorgt er in enkele gevallen wél voor dat iemand niet aan kan blijven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_214718746
Spellingsfouten met d' en dt's kom ik regelmatig tegen. Mensen die daar gewoon letterlijk niks van begrijpen. En de ziekte van Kroon vond ik ook wel grappig toen ik dat een keer zag staan (i.p.v. ziekte van Crohn).
Edensnator over 'n out
  donderdag 15 augustus 2024 @ 10:43:28 #19
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_214718801
quote:

Nou...
Ooit iemand die bezig was met HBO aan het inwerken voor een baan in het werkveld waar ze ook voor studeerde. Sommige dingen kwamen echt niet aan hoor. Ik was bezig met babysitten ipv inwerken. Ze heeft het een maand volgehouden geloof ik.
Was ook type die dacht dat ze college online kon volgen terwijl ze op werk was en ervoor betaald kreeg.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  donderdag 15 augustus 2024 @ 10:48:56 #20
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_214718849
Iemand met een PhD die zo aan het nadenken was voor het werk (inwegen als bijbaan) dat ze ontzettend langzaam was en nog fouten maakte ook.
Nog iemand die als reintergratie bij ons was met een uni diploma of zelfs PhD die opzettelijk fouten maakte zodat hij ontslagen zou worden.

En allemaal mensen die zich hier duizend keer aan dezelfde steen stoten, omdat ze puur geen interesse hebben in het werk.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  donderdag 15 augustus 2024 @ 10:56:38 #21
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_214718907
quote:
Domme mensen op de werkvloer bestaan niet
Jawel hoor. Bij bosjes.
pi_214718952
Niet echt dom, vooral niet-willend.

Je merkt gewoon dat met de laatste jaren de mentaliteit van mensen gigantisch achteruit is gegaan, weinigfulltime, niet willen leren voor werk, liefst thuiswerken en dan eigenlijk gewoon iets anders aan het doen zijn natuurlijk.

Ik snap dat we allemaal zo veel mogelijk willen verdienen op een zo fijn mogelijke manier, maar daarvoor moet je je wel een beetje bewijzen en dat mist vaak.

Snap ook wel dat er steeds meer voor ZZP'ers gekozen wordt want die kun je gewoon meteen wegsturen in plaats van nog 5 van de 6 maanden contract uitzitten...

Okay we hadden eens een collega die het alleen maar over auto's kon hebben, elke dag te laat kwam met weer een nieuwe smoes, en volledig into crypto was (we moesten alles investeren in Ethereum).
Lachen joh.
pi_214718975
quote:
17s.gif Op maandag 12 augustus 2024 16:20 schreef Mikeytt het volgende:

Wij hadden een collega die niet wist hoe je vlookup moest gebruiken in Excel _O-
Wat is daar precies _O- aan?

Ken jij alle formules in Excel uit je hoofd dan?
pi_214718981
Een keer een nieuwe collega gehad die in haar eerste week lekker Netflix ging kijken (kantoorbaan). Toen iemand vroeg wat ze aan het doen was zei ze ja ik ben 'klaar' met de taakjes die mij gegeven werden en het kwam niet in haar op om gewoon even naar iemand toe te lopen om te vragen wat ze nu kon gaan doen. Is haar proeftijd niet doorgekomen want het bleef niet bij 1 keer.
pi_214719076
quote:
17s.gif Op maandag 12 augustus 2024 16:20 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Dan geef je ze het alfabet en kunnen ze die leren.

Dit was het pre-digitale tijdperk. Alle inkoopfacturen waren nog op papier verwerkt en moesten daarna opgeruimd in ordners. Op alfabetische volgorde, zowel qua letter als binnen de letter.

Dat bleek ook na veel uitleg, oefenen, herhalen, alfabet ernaast, dingen opnieuw moeten doen echt onmogelijk.

Het maakte het niet gemakkelijker dat ze zichzelf heel wat vond en iedere fout afwees en op een ander probeerde af te wentelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')