abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214659637
quote:
Klimaatactivisten blokkeren cruiseschip bij IJmuiden, ruim 2000 passagiers getroffen

Klimaatactivisten van Extinction Rebellion hebben vannacht bij de sluizen in IJmuiden een cruiseschip opgewacht en geblokkeerd dat op weg was naar Amsterdam. De meer dan 2000 toeristen en hun bagage zijn van het cruiseschip gehaald en per bus vervoerd naar Amsterdam en Schiphol.

De activisten hadden zich rond 03.00 uur vastgeketend aan het hek van een van de sluizen, waardoor die niet open konden, meldt AT5. De politie greep nadien niet in.

"Deze actie is een directe aanklacht tegen de schandalige vervuiling veroorzaakt door de cruisevaart", laat Extinction Rebellion weten. "We weten al lang dat cruiseschepen schade toebrengen aan het milieu, maar het is belangrijk om ook de impact op de menselijke gezondheid in dat plaatje te verwerken."

Het schip dat kwam vast te liggen is de Jewel of the Seas, met een capaciteit van 2110 passagiers en 858 crewleden. Het had eigenlijk om 06.00 uur moeten afmeren bij de Passenger Terminal Amsterdam (PTA), in het centrum van de hoofdstad.
Demonstratierecht

Volgens een woordvoerder van de politie hadden zeven actievoerders zich vastgeketend en vastgelijmd. De politie greep niet in omdat het ging om een demonstratie, zegt de woordvoerder. "Zolang er geen mensen in levensgevaar zijn hoeven we niet per se in te grijpen, want er is demonstratierecht in Nederland.".

De politie ging wel in gesprek met de gemeente om uit te zoeken of er alsnog ingegrepen moest worden, maar dat bleek niet nodig. De activisten vertrokken rond 07.00 uur uit zichzelf.

Hoewel de sluis na 07.00 uur weer open had gekund, liet een woordvoerder van het Amsterdamse havenbedrijf Port of Amsterdam toen al weten dat het schip niet meer zou doorvaren naar de PTA. Dat had te maken met het feit dat Amsterdam vandaag de eindbestemming was voor een deel van de passagiers. "De reis met het schip van de sluis in IJmuiden naar de terminal in Amsterdam zou te veel tijd hebben gekost voor de mensen die een vroege vlucht naar huis van Schiphol hadden", aldus de woordvoerder tegen NH.
Dagje Amsterdam

Het havenbedrijf heeft meer dan tachtig touringcars en vrachtwagens uit heel Nederland ingezet om de opvarenden naar Schiphol en Amsterdam te brengen. Aan het eind van de middag worden er opnieuw bussen ingezet: om de mensen op te halen die een dagje Amsterdam hebben gedaan en hen terug te brengen naar het schip. Maar ook om de nieuwe passagiers op te pikken die vandaag eigenlijk in Amsterdam zouden opstappen.
Bron

De terroristen van Extinction Rebellion hebben weer van zich laten horen. Nu was de scheepvaart aan de beurt, want ja de milieugekkies voelen zich boven iedere wet verheven en vinden dat ze het recht hebben om andermans vakantie te verzieken. De politie stond erbij en keek er na. Uiteindelijk heeft een groot aantal voertuigen een stuk vervoer van het betreffende schip overgenomen. Daarmee is Extinction Rebellion dus geen steek verder mee gekomen.
  Moderator zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:53:35 #2
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_214659778
Goed om te weten dat ik de auto in het centrum voortaan op de stoep kan parkeren. Geen levensgevaar dus geen politie die een boete komt geven
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_214659802
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_214659821
Prima actie verder. Het hele concept van een cruiseschip is absurd.

Burgerlijke ongehoorzaamheid is de meest effectieve manier om systematische veranderingen te bewerkstelligen.
pi_214659830
quote:
17s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 15:57 schreef Mikeytt het volgende:
Jij zit toch zelf in de scheepvaart? :?
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:58:22 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214659836
quote:

Burgerlijke ongehoorzaamheid is de meest effectieve manier om systematische veranderingen te bewerkstelligen.
Dit ja.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_214659847
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 15:58 schreef KvanG het volgende:

[..]
Ja.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:01:29 #8
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_214659862
Heel goed, oprotten met die cruiseschepen
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:03:38 #9
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214659895
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 15:58 schreef KvanG het volgende:

[..]
Mikey maakt ook verre vliegvakanties, een prima voorbeeld van de extinction rebellion generatie, een grote bek, maar zelf lekker de geneugten van verre vakanties waarnemen. Voor hun gaat het erom wat je op sociale media post en waar je demonstreert, niet om wat je zelf doet. Virtue Signaling is belangrijker dan het goede doen.
  Moderator zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:06:31 #10
42184 crew  DaMart
pi_214659938
quote:
Het havenbedrijf heeft meer dan tachtig touringcars en vrachtwagens uit heel Nederland ingezet om de opvarenden naar Schiphol en Amsterdam te brengen.
En de politie greep dus ook niet in toen er mensen achterin vrachtwagens werden vervoerd?
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:06:47 #11
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214659944
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 16:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Mikey maakt ook verre vliegvakanties, een prima voorbeeld van de extinction rebellion generatie, een grote bek, maar zelf lekker de geneugten van verre vakanties waarnemen. Voor hun gaat het erom wat je op sociale media post en waar je demonstreert, niet om wat je zelf doet. Virtue Signaling is belangrijker dan het goede doen.
Haha, duidelijk nooit met een XR rebel gesproken, want er is werkelijk niemand die tegenstander is van vliegvakanties _O-
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:07:39 #12
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214659955
quote:
17s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 16:06 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Haha, duidelijk nooit met een XR rebel gesproken, want er is werkelijk niemand die tegenstander is van vliegvakanties _O-
Vergeet er geen selfie bij te posten, trollekind
pi_214659990
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 16:06 schreef DaMart het volgende:

[..]
En de politie greep dus ook niet in toen er mensen achterin vrachtwagens werden vervoerd?
Misschien werden die gebruikt om de baggage te vervoeren? :?
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:33:07 #14
65846 Bocaj
47th President.
pi_214660362
Cruiseschepen lusten best een slok.
Kan best begrijpen dat ze schoner en zuiniger moeten worden.
Daar zullen ze best mee bezig zijn maar zoiets kost tijd.

XR wil natuurlijk alles weer verboden hebben en de mens terugbrengen naar paard en wagen.

Weet niet of de scheepvaart an sich nog steeds zo vervuild is als wordt gezegd.
Lijkt mij dat daar ook stappen worden gemaakt.
pi_214660559
Dat cruiseschepen zoveel brandstof verbruiken, is vooral omdat ze zo ontzettend groot zijn. Een modern cruiseschip is ongeveer twee keer zo lang, twee keer zo hoog en twee keer zo breed als indertijd de Titanic.
pi_214660738
In die Noorse fjorden zie je ook die mega schepen, dat vind ik toch eigenlijk wel onnodig.
Verder wil ik bepaalde acties best begrijpen, maar het gaat me veel te ver als hulpdiensten en routes naar het ziekenhuis geblokkeerd worden. Bovendien zitten er hypocriete elitaire etters tussen XR, ik ken er wel een paar. :')
pi_214660745
Een cruise lijkt mij niets, maar als mensen dit als vakantie willen moet dat natuurlijk gewoon kunnen. Zulke klimaatactivisten, die graag de vakantie van anderen willen verpesten, moeten meteen voor een paar jaar worden vastgezet, dan stoppen dit soort acties meteen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214660785
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 16:53 schreef HowardRoark het volgende:
Een cruise lijkt mij helemaal niets, maar als mensen dit als vakantie willen moet dat natuurlijk gewoon kunnen. Zulke klimaatactivisten, die graag de vakantie van anderen willen verpesten, moeten meteen voor een paar jaar worden vastgezet, dan stoppen dit soort acties meteen.
Op zich lijkt het me best wat om elke morgen wakker te worden in een mooie stad of andere omgeving terwijl je 's nachts vaart. Maar met een paar 1000 man op zo'n drijvend flatgebouw lijkt me dan weer niks. :{w
pi_214660820
quote:

Plus 1. Alleen 1 puntje: je bedoelt w.s. systemische verandering. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_214660839
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 16:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Kun je dit betoog nog ondersteunen met een plaatje van de Gini index Piet? -O-
O wat zat je daar mis oude prutsert.
pi_214660864
quote:

Dat geldt ook alleen maar voor dingen die bij jou mening passen. Zodra mensen burgerlijk ongehoorzaamheid van de andere kant komt, sta je op je achterste benen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:06:26 #22
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_214660927
Stelletje aandachtshoeren krijgen weer wat ze willen.

Het is gewoon een stelletje autisten die niet doorhebben hoeveel ze anderen irriteren. Ik heb geen enkele sympathie voor die lui.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:08:09 #23
182233 thedeedster
pi_214660944
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 17:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat geldt ook alleen maar voor dingen die bij jou mening passen. Zodra mensen burgerlijk ongehoorzaamheid van de andere kant komt, sta je op je achterste benen.
En een volkomen verkeerd signaal natuurlijk. Het is gewoon jankende kinderen hun zin geven om maar van het gejank af te zijn.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_214661254
Zinloze actie weer. Ze krijgen toch nooit iets voor elkaar. Net als met die snelwegblokkades waar ze pas mee zouden stoppen zodra de zogenaamde 'fossiele subsidies' afschaft zouden worden. Dat is ook niet gelukt terwijl de blokkades zijn gestopt.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:31:53 #25
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214661277
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 17:00 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Kun je dit betoog nog ondersteunen met een plaatje van de Gini index Piet? -O-
O wat zat je daar mis oude prutsert.
Heb je het artikel ook gelezen, wat ik daar onder poste? En de reactie van Mvr T?
You rather have the poor poorer, provided the rich are less rich.
Inkomstenongelijkheid is prima, het brengt meer welvaart voor iedereen. Nivelleren is verkeerd.
pi_214661305
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 17:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Inkomstenongelijkheid is prima, het brengt meer welvaart voor iedereen.
Pure onvervalste flauwekul Piet. Mevrouw T. zou trots op je zijn. Hou jij ze arm dan hou ik ze dom.
pi_214661336
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 16:01 schreef Aberkullie het volgende:
Heel goed, oprotten met die cruiseschepen
Dan ook maar gelijk oprotten met al die vrachtschepen.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:36:40 #28
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_214661363
Kosten van de cruisemaatschappij en het havenbedrijf netjes verhalen op alle demonstranten, en als ze niet willen of kunnen betalen dan netjes de gevangenis in :W
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 18:05:10 #29
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214661682
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 17:33 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Pure onvervalste flauwekul Piet. Mevrouw T. zou trots op je zijn. Hou jij ze arm dan hou ik ze dom.
De feiten laten wat anders zien, Bartje, en je hebt het artikel nog steeds niet gelezen.
Als je hier verder over wilt, lees dat korte artikel even met bronnen en kom met een inhoudelijk antwoord, en hou op met op de persoon te spelen, dat laat vooral je gebrek aan inhoud en argumenten zien.
pi_214661778
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 17:30 schreef takura het volgende:
Zinloze actie weer. Ze krijgen toch nooit iets voor elkaar. Net als met die snelwegblokkades waar ze pas mee zouden stoppen zodra de zogenaamde 'fossiele subsidies' afschaft zouden worden. Dat is ook niet gelukt terwijl de blokkades zijn gestopt.
Omdat het ontnemen van de bewegingsvrijheid van anderen niet bepaald zorgt voor support. Alleen is niet iedereen daar al achter.
pi_214661828
Geen fan van XR en de wijze waarop ze actie voeren.
De andere kant is dat je soms ook wat meer geluid moet maken om te zorgen dat de boodschap overkomt en om verandering te bewerkstelligen (ongeacht de politieke/idealistische kleur natuurlijk).

En persoonlijk mag het wel een tikkeltje minder met de cruise-industrie ofwel mag de druk om te verduurzamen hoger.
Het is de meest vervuilende 'vakantie-industrie' en de snelheid waarmee wordt verduurzaamd gaat minder hard dan de snelheid waarmee alles groter, zwaarder en luxer (en dus meer belastend) moet.

In Nederland lopen in diverse steden ook al onderzoeken en gesprekken om te kijken of ze enkel cruiseschepen gaan toelaten die duurzamere systemen gebruiken.
pi_214661895
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 18:16 schreef FYazz het volgende:
De andere kant is dat je soms ook wat meer geluid moet maken om te zorgen dat de boodschap overkomt en om verandering te bewerkstelligen (ongeacht de politieke/idealistische kleur natuurlijk).

En persoonlijk mag het wel een tikkeltje minder met de cruise-industrie ofwel mag de druk om te verduurzamen hoger.
Het is de meest vervuilende 'vakantie-industrie' en de snelheid waarmee wordt verduurzaamd gaat minder hard dan de snelheid waarmee alles groter, zwaarder en luxer (en dus meer belastend) moet.

In Nederland lopen in diverse steden ook al onderzoeken en gesprekken om te kijken of ze enkel cruiseschepen gaan toelaten die duurzamere systemen gebruiken.
Het punt is natuurlijk ook vooral wat men hiermee denkt te bereiken. Voor een groepering als Extinction Rebellion is het erg belangrijk dat er veel draagvlak is in de samenleving. Maar hun manier van actievoeren zorgt juist voor het tegenovergestelde.

Kunst vernielen, wegen bezetten, jezelf vastplakken aan objecten of willekeurige burgers gaan lastigvallen is simpelweg geen overtuigende of aanstekelijke manier van actievoeren. Het zorgt juist voor irritatie, woede en frustratie bij mensen. Men gaat anderen hier gewoon niet mee overtuigen van hun standpunten.

En dan zwijg ik nog over het intersectionele aspect van de beweging, ze betrekken er regelmatig andere kwesties bij zoals pro-Palestijnse sympathieën, wat helemaal niets met het klimaat te maken heeft.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214661916
quote:

Amsterdam heeft cruise schepen al verbannen uit de stad en vele andere steden overwegen gelijkluidende maatregelen.

https://npo.nl/npo3/3opre(...)t-restricties-europa
pi_214661923
Grote schepen zijn vele malen zuiniger dan kleine schepen, auto's of vliegtuigen.
pi_214661942
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 18:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
Grote schepen zijn vele malen zuiniger dan kleine schepen, auto's of vliegtuigen.
Vrachtschepen, ja. Dat zijn dit natuurlijk niet, het klinkt mischien onwaarschijnlijk maar een cruise is de meest vervuilende modus van vakantiereizen. Vervuilender dan vliegen.

https://theicct.org/marine-cruising-flying-may22/
pi_214661999
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 18:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Vrachtschepen, ja. Dat zijn dit natuurlijk niet, het klinkt mischien onwaarschijnlijk maar een cruise is de meest vervuilende modus van vakantiereizen. Vervuilender dan vliegen.

Ok, dat is duidelijk. Het is natuurlijk wel weer krom om alleen naar de CO2 uitstoot te kijken, maar dat is tegenwoordig normaal.
pi_214662019
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 18:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het punt is natuurlijk ook vooral wat men hiermee denkt te bereiken. Voor een groepering als Extinction Rebellion is het erg belangrijk dat er veel draagvlak is in de samenleving. Maar hun manier van actievoeren zorgt juist voor het tegenovergestelde.

Kunst vernielen, wegen bezetten, jezelf vastplakken aan objecten of willekeurige burgers gaan lastigvallen is simpelweg geen overtuigende of aanstekelijke manier van actievoeren. Het zorgt juist voor irritatie, woede en frustratie bij mensen. Men gaat anderen hier gewoon niet mee overtuigen van hun standpunten.

En dan zwijg ik nog over het intersectionele aspect van de beweging, ze betrekken er regelmatig andere kwesties bij zoals pro-Palestijnse sympathieën, wat helemaal niets met het klimaat te maken heeft.
Aan jou dan dezelfde vraag, wat moeten de jongere generaties dan doen om het onleefbaar en onooglijk maken van de wereld te stoppen?
pi_214662061
quote:
De cruise-industrie is daarbij niet alleen op zichzelf zo vervuilend doordat die cruiseschepen zo vervuilend zijn, maar ook doordat cruises extra luchtverkeer genereren. Zo trekt een cruise die in Amsterdam vertrekt en uiteindelijk weer in Amsterdam aankomt natuurlijk niet alleen Amsterdammers aan. De passagiers van zo'n cruise komen ook uit andere landen die eerst met het vliegtuig naar Amsterdam reizen, en na aankomst weer met het vliegtuig terug naar huis gaan.
pi_214665332
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 18:26 schreef Tijger_m het volgende:

Per passagier wel inderdaad. Er zijn echter een veelvoud aan vliegvakanties ten opzichte van cruise vakanties, dus in dat kader zou je beter kunnen stoppen met vliegvakanties dan met cruise vakanties. Dat levert meer klimaatwinst op.
pi_214665683
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 21:16 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Per passagier wel inderdaad. Er zijn echter een veelvoud aan vliegvakanties ten opzichte van cruise vakanties, dus in dat kader zou je beter kunnen stoppen met vliegvakanties dan met cruise vakanties. Dat levert meer klimaatwinst op.
Zie de post boven je eigen post.

Cruises zijn per passagier per verblijf het meest vervuilend en om op/van dat cruiseschip te komen pakken veel reizigers ook nog het vliegtuig. Het is dus vaak en varen en vliegen, dubbele belasting.
pi_214666021
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 17:28 schreef torentje het volgende:

[..]
Wat moet men dan doen, om het onleefbaar en onooglijk maken van de wereld te stoppen?
Politici en miljardairs lastig vallen.
pi_214666164
Je druk maken over een bootje, terwijl in het oosten en midden-oosten en waar nog meer, tig bommen en granaten verschoten worden wat wel iets meer bijdraagt aan de klimaatverandering....

Maar dit is makkelijker he?
:')
pi_214666332
quote:

Ach donderstraal toch op man, een beetje vakantiegangers hun feestje gaan bederven, fucking trieste sneuneuzen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 21:53:46 #44
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214666355
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 21:53 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ach donderstraal toch op man, een beetje vakantiegangers hun feestje gaan bederven, fucking trieste sneuneuzen.
:')14.gif
pi_214666428
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 18:31 schreef torentje het volgende:
Aan jou dan dezelfde vraag, wat moeten de jongere generaties dan doen om het onleefbaar en onooglijk maken van de wereld te stoppen?
Geen kinderen meer op de wereld zetten.
pi_214666488
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 21:57 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Geen kinderen meer op de wereld zetten.
En stoppen met massa immigratie, laten we dat vooral niet vergeten, want het verstoord het straatbeeld nogal.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_214666529
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 22:01 schreef Hathor het volgende:
En stoppen met massa immigratie, laten we dat vooral niet vergeten, want het verstoord het straatbeeld nogal.
Dat stopt vanzelf als er geen kinderen meer op de wereld gezet worden.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 22:14:40 #48
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214666698
Gelijk Fok ads voor cruise travel :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_214666784
Van XR kun je zoiets verwachten, maar dat de politie niet ingrijpt omdat er geen sprake is van levensgevaar is weer eens niet te verkroppen. Waarom weegt de vrijheid van sommige Nederlanders zwaarder dan die van andere? Zolang je demonstreert voor een doel dat je burgemeester onderschrijft, kom je klaarblijkelijk met een hoop weg.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 22:41:34 #50
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214667089
quote:
8s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 22:19 schreef Claudia_x het volgende:
Van XR kun je zoiets verwachten, maar dat de politie niet ingrijpt omdat er geen sprake is van levensgevaar is weer eens niet te verkroppen. Waarom weegt de vrijheid van sommige Nederlanders zwaarder dan die van andere? Zolang je demonstreert voor een doel dat je burgemeester onderschrijft, kom je klaarblijkelijk met een hoop weg.
Ahum
quote:
Het gerechtshof Arnhem-Leeuwarden heeft in oktober 2019 in hoger beroep uitspraak gedaan in de A7-blokkadezaak. Aan de 15 verdachten die in hoger beroep gingen, legt het hof een taakstraf van 90 uur op voor betrokkenheid bij de blokkade van de A7 op 18 november 2017. Toen blokkeerde een groep mensen de openbare weg. Zij wilden daarmee voorkomen dat de bussen waarin demonstranten tegen Zwarte Piet zaten, de intocht bereikten.
Waarom krijgen die klimaatplakkers niet zulke straffen?
pi_214668036
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 22:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ahum
[..]
Krijgen zij ook.
Is geen sprake van dat de ene kant wel alles maar mag en de andere kant voor hetzelfde wordt gestraft.

https://www.rechtspraak.n(...)en-blokkade-A12.aspx

[ Bericht 8% gewijzigd door FYazz op 11-08-2024 00:18:23 ]
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 23:45:10 #52
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_214668173
Kan de reisorganisatie van het cruiseschip de activisten nu wel aansprakelijk stellen voor de geleden financiële schade?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_214668220
Oké, ingewikkelde zaak. Ik ben het ermee eens dat mensen minder (/niet) moeten reizen ivm het milieu. Echter denk ik dat dit soort acties er vooral voor zorgen dat mensen zich ergeren en niet meer gaan nadenken over het milieu. Alleen ik weet zo snel ook geen manier van actievoeren die mensen positief benaderen en waardoor ze gaan nadenken en stoppen met verre reizen

Sowieso de prijzen enorm omhoog.
Want het milieuproblematiek moet wel goed aangepakt en bekeken worden.
pi_214668226
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 23:35 schreef FYazz het volgende:

[..]
Krijgen zij ook.
Is geen sprake van dat de ene kant wel alles maar mag en de andere kant voor hetzelfde wordt gestraft.

https://www.rechtspraak.n(...)en-blokkade-A12.aspx
Je hebt een goed punt , maar ik heb toch meer dan 7 verdachten de A12 zien blokkeren. En niet eenmaal. En de xr activisten zijn veroordeeld voor opruiing en 2 ook nog voor vernieling.
pi_214668387
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 23:50 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Je hebt een goed punt , maar ik heb toch meer dan 7 verdachten de A12 zien blokkeren. En niet eenmaal. En de xr activisten zijn veroordeeld voor opruiing en 2 ook nog voor vernieling.
Het is niet mijn eigen punt, maar een feit.

Bij demonstraties als de boeren- en XR protesten en waarbij de demonstranten worden opgepakt doet het OM doorgaans niet verder vervolgen zolang er geen ernstige vernielingen zijn aangericht.

Wel krijgen gearresteerde demonstranten vaak een boete ofwel worden ze alsnog vervolgd als blijkt dat er wel vernielingen hebben plaatsgevonden.

Overigens zit er wat betreft de boeren/XR- protesten ook een substantieel verschil in de zaak met de Blokkeerfriezen.

De demonstratie/actie van de Blokkerfriezen was niet formeel aangekondigd of aangevraagd en de blokkeerders hebben zich onder meer schuldig gemaakt aan opruiing en het door bedreiging met geweld verhinderen van een geoorloofde demonstratie.

[ Bericht 15% gewijzigd door FYazz op 11-08-2024 00:19:24 ]
pi_214669166
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 23:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
. Alleen ik weet zo snel ook geen manier van actievoeren die mensen positief benaderen en waardoor ze gaan nadenken en stoppen met verre reizen
Misschien hebben die mensen wel andere ideeën, bijvoorbeeld over oplossingen, en hebben zij überhaupt geen behoefte aan gedram?

Actievoeren betekent niet dat je je zin moet krijgen. Je vraagt aandacht voor een maatschappelijk probleem en misschien doen de politiek en stemgerechtigden daar dan iets mee.
pi_214669177
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 22:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ahum
[..]
Ik denk aan mensen als Wagensveld. Als die willen demonstreren, blijkt het demonstratierecht ineens toch niet zo zwaar te wegen. Daar wordt wel een argument bij gevonden, bijvoorbeeld dat de demonstratie een gevaar voor de openbare veiligheid oplevert vanwege verwachte tegenacties. Dat XR-demonstraties ook gevaar opleveren omdat snelwegen worden afgezet en blokkades frustraties oproepen, doet er dan weer minder toe.

GeenStijl verwoordt het sentiment prima:

quote:
Dus zolang er geen levensgevaar is, grijpt de politie niet in. Lekker dan. Wij gaan vanmiddag demonstreren bij de Albert Heijn door voor 1300 euro boodschappen in ons karretje te laden en niet af te rekenen. De politie hoeft niet in te grijpen, want er is demonstratierecht in Nederland. Daarna gaan we demonstreren bij een voetbalwedstrijd en blokkeren we de bus van de uitsupporters. De politie hoeft niet in te grijpen, want er is demonstratierecht in Nederland. En dan gaan we vanavond demonstreren voor het huis van Hedy d'Ancona door eerst 25 bier te drinken en dan de hele nacht keiharde muziek van de Sex Pistols te draaien. De politie hoeft niet in te grijpen, want er is demonstratierecht in Nederland.
pi_214669184
Dit is allemaal toch wel weer heel bijzonder, zo’n lamlendige politie die niet wil ingrijpen.
  zondag 11 augustus 2024 @ 07:33:08 #59
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_214669213
quote:

Democratie is de meest effectieve manier om systematische veranderingen te bewerkstelligen. Als de Amsterdammers minder cruiseschepen willen dan moeten ze op een ander stadsbestuur stemmen.

Al het andere is drammen als een klein kind of terrorisme zoals in Frankrijk.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zondag 11 augustus 2024 @ 07:51:28 #60
182233 thedeedster
pi_214669244
quote:
Oké, ingewikkelde zaak. Ik ben het ermee eens dat mensen minder (/niet) moeten reizen ivm het milieu. Echter denk ik dat dit soort acties er vooral voor zorgen dat mensen zich ergeren en niet meer gaan nadenken over het milieu. Alleen ik weet zo snel ook geen manier van actievoeren die mensen positief benaderen en waardoor ze gaan nadenken en stoppen met verre reizen

Sowieso de prijzen enorm omhoog.
Als de mensen in dit landje serieus de milieuproblematiek zouden willen aanpakken, dan hadden ze al lang de grens dicht gegooid en waren ze ook gestopt met kinderbijslag.

Élk (extra) mens zorgt voor (extra) vervuiling.

Maar ja, daaraan zit geen verdienmodel.
pi_214669393
quote:

[..]
Ik heb dat meermaals gedaan. De rode draad: stuk voor stuk hebben ze geen idee van wat er in het IPCC rapport staat en zijn ze overtuigd geraakt van leugens over klimaatverandering.

Hele enge club.
  zondag 11 augustus 2024 @ 08:44:14 #62
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_214669628
quote:
Vind jij. Is geen feit, maar slechts een persoonlijke mening.

quote:
Is alleen maar een synoniem voor onwettig gedrag.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_214669645
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 21:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Politici en miljardairs lastig vallen.
Wat moeten de jongere generaties dan verstaan onder politici en miljardairs lastig vallen?
  zondag 11 augustus 2024 @ 08:46:27 #64
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_214669664
quote:
Ik ben het ermee eens dat mensen minder (/niet) moeten reizen ivm het milieu.
Dan moet je beginnen bij de agrarische sector en de vleesverwerkingsindustrie. Alle andere dingen zijn in verhouding druppels.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_214672374
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 07:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik denk aan mensen als Wagensveld. Als die willen demonstreren, blijkt het demonstratierecht ineens toch niet zo zwaar te wegen. Daar wordt wel een argument bij gevonden, bijvoorbeeld dat de demonstratie een gevaar voor de openbare veiligheid oplevert vanwege verwachte tegenacties. Dat XR-demonstraties ook gevaar opleveren omdat snelwegen worden afgezet en blokkades frustraties oproepen, doet er dan weer minder toe.

GeenStijl verwoordt het sentiment prima:
[..]

GeenStijl verwoord het sentiment helemaal niet prima. Het artikel is niets meer dan goedkope onvolledige 'journalistiek' en makkelijke polarisatie en zet wederom burgers/groepen tegen elkaar op.

Helaas met succes ook.

Als het niet XR was geweest, dan had GS dit 'kritische' artikel nooit zo geschreven joh.
pi_214679762
Kan iemand mij vertellen waarom cruiseschepen nog toegestaan worden aan te meren in de klimaatakkoordlanden? Ze dienen geen hoger nut dan het vermaken van verveelde boomers, ze zijn (mede daarom) buiten alle proporties vervuilend en ondertussen moeten we er van overtuigd zijn dat de wereld aan het vergaan is. Ik snap het echt niet.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zondag 11 augustus 2024 @ 19:48:25 #67
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214680521
quote:

[..]
Dat maakt het ook zo'n ongeloofwaardige club.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214680640
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 18:36 schreef Akathisia het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom cruiseschepen nog toegestaan worden aan te meren in de klimaatakkoordlanden? Ze dienen geen hoger nut dan het vermaken van verveelde boomers, ze zijn (mede daarom) buiten alle proporties vervuilend en ondertussen moeten we er van overtuigd zijn dat de wereld aan het vergaan is. Ik snap het echt niet.
De wereld is simpelweg niet aan het vergaan. ;)
  zondag 11 augustus 2024 @ 20:23:19 #69
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_214680967
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 18:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Amsterdam heeft cruise schepen al verbannen uit de stad en vele andere steden overwegen gelijkluidende maatregelen.

https://npo.nl/npo3/3opre(...)t-restricties-europa
Nou zag ik toch al weinig cruiseschepen op de Dam of in Artis, dus dat is een beetje symboolpolitiek.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_214681010
Wat heerlijk moet dat zijn. Protesteren voor het klimaat en verwachten dat anderen het probleem gaan oplossen.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  zondag 11 augustus 2024 @ 21:37:33 #71
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214682680
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 20:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Nou zag ik toch al weinig cruiseschepen op de Dam of in Artis, dus dat is een beetje symboolpolitiek.
De Passenger Terminal is jou onbekend?
  zondag 11 augustus 2024 @ 21:40:41 #72
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214682766
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 18:36 schreef Akathisia het volgende:
Tja, als "geen hoger doel dienen dan het vermaken van..." je maatstaf is om te bepalen of iets wel of niet "toegestaan" zou moeten worden i.v.m. uitstoot/vervuiling, dan is de lijst met af te schaffen zaken vrijwel oneindig.
  zondag 11 augustus 2024 @ 21:46:09 #73
338319 ZarB
Piña colada
pi_214682930
Een cruise is een vermakelijke vakantie voor tussendoor als je wilt relaxen maar niet op dezelfde plek wilt blijven in 1 of ander resort. Gewoon geen cruises van en naar NL nemen. Valt dat hypocriete jankzooitje je ook niet lastig.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_214683039
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 20:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Dat jij ze niet ziet betekent niet dat het er maar weinig zijn ;).

Tot 2023 kwamen gemiddeld zo'n 250 schepen jaarlijks aan in Amsterdam. In 2023 is dit gemaximaliseerd op 190 schepen en wordt nog verder gemaximaliseerd naar 100.

Ik denk een prima maatregel voor zowel het klimaat als de inwoners van Amsterdam.

De cruise-industrie brengt daarnaast t.o.v. andere toerisme ook minder op voor een stad.
Eten en drinken wordt meestal op de boot gedaan ipv de plaatselijke horeca, luxe rederijen verzorgen zelf vervoer als fietsen, bussen en gidsen.
  zondag 11 augustus 2024 @ 21:58:14 #75
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214683401
Maar in plaats van toeristen pesten kunnen ze beter de politiek en die cruisebedrijven onder druk zetten om de uitstoot te verminderen. Volgens mij is het met technologie best mogelijk. Uiteindelijk zouden ze die sector moeten dwingen om dit soort boten in te gaan zetten.
https://www.kijkmagazine.(...)ruiseschip-sea-zero/
pi_214688720
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 21:40 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tja, als "geen hoger doel dienen dan het vermaken van..." je maatstaf is om te bepalen of iets wel of niet "toegestaan" zou moeten worden i.v.m. uitstoot/vervuiling, dan is de lijst met af te schaffen zaken vrijwel oneindig.
Daarom aan toegevoegd dat het proportioneel enorm vervuilend is.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 12 augustus 2024 @ 10:01:32 #77
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214688865
Ik denk dat "Dit moet schoner!" campagnes hier beter werken dan "Dit mag niet meer!"
pi_214688947
Maar als je een snelweg blokkeert vanuit de verkeerde mening, dan wordt je binnen een jaar met een hoop bombarie en media aandacht vervolgd, zoals de blokkeerfriezen.

Ook al TwoTier in NL.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  maandag 12 augustus 2024 @ 10:47:37 #79
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_214689199
quote:
De politie greep niet in omdat het ging om een demonstratie, zegt de woordvoerder. "Zolang er geen mensen in levensgevaar zijn hoeven we niet per se in te grijpen, want er is demonstratierecht in Nederland."
:') Lekker gewerkt weer wouten.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_214689356
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 10:01 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat "Dit moet schoner!" campagnes hier beter werken dan "Dit mag niet meer!"
Neen dat werkt niet, want sommige vredelievende klimaatactivisten zeiden al jaren geleden op normale gesprekstoon dat het onleefbaar en onooglijk maken van de wereld moet stoppen en dat had geen resultaat.
Het moet dus gezegd worden met stemverheffing.
  maandag 12 augustus 2024 @ 14:44:28 #81
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214691389
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 11:00 schreef torentje het volgende:

[..]
Neen dat werkt niet, want sommige vredelievende klimaatactivisten zeiden al jaren geleden op normale gesprekstoon dat het onleefbaar en onooglijk maken van de wereld moet stoppen en dat had geen resultaat.
Het moet dus gezegd worden met stemverheffing.
Kijk, en zo praat je terrorisme goed, want je hebt toch immers zo ongelofelijk gelijk, dat het doel de middelen heilig maakt, de RAF laat groeten
pi_214691527
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 22:14 schreef MMaRsu het volgende:
Gelijk Fok ads voor cruise travel :')
Mooi is dat he :D
Heel veel sambal
pi_214692841
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 14:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Kijk, en zo praat je terrorisme goed, want je hebt toch immers zo ongelofelijk gelijk, dat het doel de middelen heilig maakt, de RAF laat groeten
Wat moeten de jongere generaties dan doen om het onleefbaar en onooglijk maken van de wereld te stoppen? Met praten en wijzen op de schade die mensen oplopen lukte en lukt het niet.
  maandag 12 augustus 2024 @ 17:19:58 #84
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214692865
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 17:16 schreef torentje het volgende:

[..]
Wat moeten de jongere generaties dan doen om het onleefbaar en onooglijk maken van de wereld te stoppen? Met praten en wijzen op de schade die mensen oplopen lukte en lukt het niet.
Ga Natuurkunde studeren en los het probleem op, ipv dit soort zelfpijperij
pi_214693420
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 17:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Jij wil dus geen vriend zijn van mensen? Aangezien jij het toestaat dat men de mensen lichamelijke en geestelijke schade bezorgd.
pi_214693432
Cruiseschepen zijn waardeloos. We hebben meer en betere onderwaterschepen nodig.
pi_214693441
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 14:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Is dat dan niet zo? Vind jij het verzet tijdens de 2e wereldoorlog ook terroristen?
  maandag 12 augustus 2024 @ 18:32:07 #88
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214693552
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2024 18:19 schreef Frikandelmetmosterd het volgende:

[..]
Is dat dan niet zo? Vind jij het verzet tijdens de 2e wereldoorlog ook terroristen?
Gelul en dat weet je.
  maandag 12 augustus 2024 @ 18:32:35 #89
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214693557
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 18:16 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij wil dus geen vriend zijn van mensen? Aangezien jij het toestaat dat men de mensen lichamelijke en geestelijke schade bezorgd.
Zoals ik zei, ga Natuurkunde studeren en draag echt wat bij ipv virtue signaling.

[ Bericht 14% gewijzigd door Jan_Onderwater op 12-08-2024 19:09:26 ]
  maandag 12 augustus 2024 @ 18:34:19 #90
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214693582

figuren als deze zak stront, en dan zelf naar indonesie vliegen
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  maandag 12 augustus 2024 @ 18:44:22 #91
182233 thedeedster
pi_214693693
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 17:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dit. Als je écht wat wil veranderen, doe er dan zélf wat aan.

Maar ja, dat vergt wel hard werk en talent.
pi_214694057
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 18:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Gelul en dat weet je.
Niet echt. De één z'n terrorist is de ander z'n vrijheidsstrijder.
  maandag 12 augustus 2024 @ 19:55:30 #93
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214694440
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2024 19:21 schreef Frikandelmetmosterd het volgende:

[..]
Niet echt. De één z'n terrorist is de ander z'n vrijheidsstrijder.
Snurk
Jaja, en wij leven in een totalitaire dictatuur met een repressieve geheime dienst en concentratiekampen....
Gek!
pi_214695315
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 18:44 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dit. Als je écht wat wil veranderen, doe er dan zélf wat aan.

Maar ja, dat vergt wel hard werk en talent.
Er zijn op de wereld teveel vijanden van mensen, waardoor mensen weinig tot geen ruimte hebben om te bewegen en om de vijanden van mensen te bespreken.
.
  maandag 12 augustus 2024 @ 21:18:52 #95
66444 Lord_Vetinari
pi_214695589
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 21:00 schreef torentje het volgende:

[..]
Er zijn op de wereld teveel vijanden van mensen, waardoor mensen weinig tot geen ruimte hebben om te bewegen en om de vijanden van mensen te bespreken.
.
Word jij nou echt niet moe van jezelf?
  FOK!fotograaf maandag 12 augustus 2024 @ 21:27:07 #96
842 Zorro
Z
pi_214695706
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 15:38 schreef KvanG het volgende:
De activisten hadden zich rond 03.00 uur vastgeketend aan het hek van een van de sluizen, waardoor die niet open konden,
Daar geloof ik helemaal niks van. Die dingen zijn sterk genoeg.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 07:40:08 #97
66444 Lord_Vetinari
pi_214698214
quote:
6s.gif Op maandag 12 augustus 2024 21:27 schreef Zorro het volgende:

[..]
Daar geloof ik helemaal niks van. Die dingen zijn sterk genoeg.
Het zal ook meer een geval geweest zijn van niet open kunnen omdat je dan een paar mensen uitsmeert over de kademuur door ze te pletten met een paar ton wegende sluisdeur.
pi_214698338
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 08:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dan moet je beginnen bij de agrarische sector en de vleesverwerkingsindustrie. Alle andere dingen zijn in verhouding druppels.
:D
Gossie!
1947-2016
pi_214698347
quote:
16s.gif Op maandag 12 augustus 2024 18:34 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]

figuren als deze zak stront, en dan zelf naar indonesie vliegen
Dit ja. Altijd een ander.
1947-2016
pi_214734671
Ik zit op deze cruise. 🫢🥲
We kregen door dit gedoe op weg naar A'dam een berichtje dat ons schip vanaf IJmuiden vertrok, maar we konden nog steeds in A'dam inchecken en werden met bussen naar IJmuiden gebracht. Nog meer milieuvervuiling eigenlijk dus! 2000 mensen moesten heen en weer gependeld worden. Maar even alle gekheid op een stokje, door deze cruise zie je wel hoe mooi de natuur in Noorwegen is, en ga je dat juist extra waarderen. Je moet zoiets toch ook eerst zien om het te waarderen. Van Extinction Rebellion mag je eigenlijk nergens meer heen, maar waarschijnlijk zijn deze witte grachtengordel kindjes zelf de hele wereld al overgevlogen voordat ze het anderen gingen beletten. De Carice van Houtens van deze wereld. Gun de anderen ook zo'n mooie ervaring zou ik zeggen, je kweekt er juist extra besef mee. Bij een volgende cruise-vakantie zou ik alleen niet meer zo snel voor Amsterdam als starthaven kiezen, de kans dat ER dat weer blokkeert is groter dan bv Hamburg, en hier worden ze gepamperd en krijgen ze nooit straf, want het is voor "de goede zaak".
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 00:36:03 #101
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_214734711
Puur genot O+ Vooral toen de stookolie nog niet ontzwaveld werd.

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_214735030
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 16:56 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Tijd om het aloude kielhalen weer eens van stal te halen. Genoeg van die klimaat terroristen die in aanmerking komen om dat eens te mogen ervaren. Schijtvolk :r
Doodverwensing. TR gezet.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 07:03:28 #103
335133 MichaelScott
pi_214735133
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 03:45 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Jij weet duidelijk niet wat kielhalen is. :')
pi_214735158
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 07:03 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Ik zou zeggen; 'Informeer je eens.'
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 07:36:53 #105
335133 MichaelScott
pi_214735191
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 07:20 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik zou zeggen; 'Informeer je eens.'
iNFoRmEEr jE EEnS :')

Ik help je even: kielhalen is geen doodstraf.
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 07:49:37 #106
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_214735224
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 03:45 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
:O

Stoer man. Wil je nu een lolly?
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 10:46:57 #107
66444 Lord_Vetinari
pi_214736032
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 07:03 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Nou, het was over het algemeen redelijk fataal hoor. Of je verzoop of je werd aan flinters gesneden door de schelpen en andere zaken die aan de romp vastzitten.
pi_214737205
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 00:22 schreef DrDentz het volgende:
We kregen door dit gedoe op weg naar A'dam een berichtje dat ons schip vanaf IJmuiden vertrok, maar we konden nog steeds in A'dam inchecken en werden met bussen naar IJmuiden gebracht. Nog meer milieuvervuiling eigenlijk dus! 2000 mensen moesten heen en weer gependeld worden. Maar even alle gekheid op een stokje, door deze cruise zie je wel hoe mooi de natuur in Noorwegen is, en ga je dat juist extra waarderen. Je moet zoiets toch ook eerst zien om het te waarderen. Van Extinction Rebellion mag je eigenlijk nergens meer heen, maar waarschijnlijk zijn deze witte grachtengordel kindjes zelf de hele wereld al overgevlogen voordat ze het anderen gingen beletten. De Carice van Houtens van deze wereld. Gun de anderen ook zo'n mooie ervaring zou ik zeggen, je kweekt er juist extra besef mee. Bij een volgende cruise-vakantie zou ik alleen niet meer zo snel voor Amsterdam als starthaven kiezen, de kans dat ER dat weer blokkeert is groter dan bv Hamburg, en hier worden ze gepamperd en krijgen ze nooit straf, want het is voor "de goede zaak".
Is dat het! Nu snap ik zo'n Hannah Prins ook gelijk beter, eerst zelf overal heen vliegen om te zien hoe mooi de wereld op andere plekken is en daarna anderen willen belemmeren ter bescherming van al dat moois... ^O^
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 14:14:28 #109
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214737286
Oh nee niet de hardwerkende burger op een cruiseschip.

Bij sommige kunnen demonstranten niks goeds doen. Zeker niet bij @HowardRoark die elke demonstrant voor jaren wilt vastzetten
pi_214737424
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 14:14 schreef Origami94 het volgende:

Bij sommige kunnen demonstranten niks goeds doen. Zeker niet bij @:howardroark die elke demonstrant voor jaren wilt vastzetten
Demonstreren is prima. Anderen lastig vallen, zeker met dit kinderachtige gedram, niet.
pi_214738021
Het schip vaart nu een dag eerder terug naar A'dam, omdat ze niet het risico willen lopen weer met pendelbussen etc aan de haal te moeten mocht ER opnieuw de sluis bezetten. We slaan daardoor helaas Alesund over en hebben de laatste dag een dagje Amsterdam. Voor de buitenlandse cruisers niet zo erg, die vinden Amsterdam ook leuk. Voor de Nederlanders wat minder, voor ons een beetje alsof de vakantie een dag is ingekort. Hebben de Extinction Rebels toch een beetje in m'n champagne zitten pissen. Maar ach, we hebben prachtige fjorden gezien, de Noordkaap, etc. Veel buitenlanders weten niet waarom we Alesund overslaan, de reden klimaatactivisme wordt niet benoemd, ze houden het bij "technical", "safety", etc.
pi_214741238
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 14:14 schreef Origami94 het volgende:

Bij sommige kunnen demonstranten niks goeds doen. Zeker niet bij @:howardroark die elke demonstrant voor jaren wilt vastzetten
Bij de één kunnen demonstranten niks goed doen, bij de ander kan de politie niks goed doen. Zo heeft iedereen wel ergens een aversie tegen.

Overigens vinden de meeste mensen demonstraties prima, zolang er geen mensen mee lastig gevallen worden die er niks mee te maken willen hebben.
  zondag 25 augustus 2024 @ 14:14:50 #113
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214800646
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_214800773
quote:
Die zal dan wel naar Rotterdam gaan en de passagiers per bus naar Amsterdam. Netto meer vervuiling dankzij XR.
  zondag 25 augustus 2024 @ 14:37:50 #115
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214800809
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 14:31 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Die zal dan wel naar Rotterdam gaan en de passagiers per bus naar Amsterdam. Netto meer vervuiling dankzij XR.
Nee. Heb je het artikel niet gelezen? Ze slaan Nederland gewoon over en gaan door naar Zeebrugge.
pi_214800842
Prima actie.
  zondag 25 augustus 2024 @ 15:35:25 #117
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214801915
quote:
Waarom zou dit 'nice' zijn?
  zondag 25 augustus 2024 @ 15:39:08 #118
182233 thedeedster
pi_214801980
quote:
Daar loop ik geld door mis vrolijke vriend.

Niks nice dus.
  zondag 25 augustus 2024 @ 15:39:48 #119
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_214801988
quote:

Interessante uitspraak. Jij bent dus ook groot voorstander van protesten voor de deur van Asielzoekercentra en het consequent 130 blijven rijden op de snelweg?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zondag 25 augustus 2024 @ 15:41:59 #120
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214802029
quote:

Nee hoor, er zijn geen 'systematische veranderingen' nodig. Een cruiseschip is een uitstekend idee om mensen een vakantie op het water aan te bieden. Wat een stel extreemlinkse mafklappers daar wel of niet van vinden, is niet relevant. Degenen die denken het recht te hebben andermans vakantie te verpesten, moeten worden opgepakt en bestraft.
  zondag 25 augustus 2024 @ 15:42:25 #121
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214802033
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 15:39 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Interessante uitspraak. Jij bent dus ook groot voorstander van protesten voor de deur van Asielzoekercentra en het consequent 130 blijven rijden op de snelweg?
Wie zegt dat ik daar voorstander van ben? Er staat dat burgerlijke ongehoorzaamheid effectief is.

Betekent niet dat je liberalen en fascisten hun gang moet laten gaan.
  zondag 25 augustus 2024 @ 15:43:06 #122
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214802043
quote:
14s.gif Op zondag 25 augustus 2024 15:41 schreef HowardRoark het volgende:
Wat een stel extreemlinkse mafklappers daar wel of niet van vinden, is niet relevant.
Blijkbaar wel, gezien dit soort acties.
  Moderator zondag 25 augustus 2024 @ 15:44:58 #123
236264 crew  capricia
pi_214802073
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 00:22 schreef DrDentz het volgende:
Hey wat tof!
Cruisen is geweldig. Geniet van je reis. O+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214802659
quote:
quote:
De activisten van Extinction Rebellion (XR) zien de beslissing van Disney om niet meer te komen als een overwinning. "XR wint altijd. We houden alle cruiseschepen in de gaten. ALLE!", schrijft een van hen.
Pak ze op en geef ze een gepaste straf, eens zien of ze er dan nog zo over denken. Dit is gewoon chantage en de instanties laten ze ermee wegkomen. Het is niet uit te leggen.
  zondag 25 augustus 2024 @ 16:17:58 #125
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_214802734
quote:
17s.gif Op zondag 25 augustus 2024 15:42 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Wie zegt dat ik daar voorstander van ben? Er staat dat burgerlijke ongehoorzaamheid effectief is.

Betekent niet dat je liberalen en fascisten hun gang moet laten gaan.
Jij zegt prima actie, want zonder burgerlijke ongehoorzaamheid verandert er niets. Ergo: zolang burgerlijke ongehoorzaamheid gericht is op systeemverandering zijn het prima acties. Dus ik leg er nog eens een paar aan je voor. Deze nog zonder trekkers, zeg maar.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zondag 25 augustus 2024 @ 16:18:53 #126
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214802749
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 16:17 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Jij zegt prima actie, want zonder burgerlijke ongehoorzaamheid verandert er niets. Ergo: zolang burgerlijke ongehoorzaamheid gericht is op systeemverandering zijn het prima acties. Dus ik leg er nog eens een paar aan je voor. Deze nog zonder trekkers, zeg maar.
Lol, je leest dingen die er niet staan.
Ik vind dit een prima actie ja. Ik heb nergens gezegd dat ALLE burgerlijke ongehoorzaamheid prima is, enkel dat het effectief is.
  zondag 25 augustus 2024 @ 16:21:34 #127
459912 FlippingCoin
pi_214802791
Hoop dat Geert er voor gaat zorgen dat zulke mensen zeer zware straffen zullen krijgen. _O_

Tijd om heftig verzet te starten tegen linkse mensen die niks op hebben met de democratie. Werkkampen zou een hoop oplossen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_214803614
quote:
84s.gif Op zondag 25 augustus 2024 14:37 schreef Starhopper het volgende:
Nee. Heb je het artikel niet gelezen? Ze slaan Nederland gewoon over en gaan door naar Zeebrugge.
Wat is daarvan precies de geboekte winst voor het klimaat? Kijkend naar de route die het cruiseschip aflegt en de extra reizen die passagiers moeten maken door niet in Amsterdam te kunnen op- of afstappen?
pi_214803641
quote:
16s.gif Op zondag 25 augustus 2024 16:21 schreef FlippingCoin het volgende:
Hoop dat Geert er voor gaat zorgen dat zulke mensen zeer zware straffen zullen krijgen. _O_

Tijd om heftig verzet te starten tegen linkse mensen die niks op hebben met de democratie. Werkkampen zou een hoop oplossen.
Vind je dat niet wat zwaar gestraft voor links activisten...werken? Die mensen weten niet wat ze overkomt dan...
  zondag 25 augustus 2024 @ 17:02:53 #130
459912 FlippingCoin
pi_214803713
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 16:57 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Vind je dat niet wat zwaar gestraft voor links activisten...werken? Die mensen weten niet wat ze overkomt dan...
I'm willing to make that sacrifice
  zondag 25 augustus 2024 @ 17:03:33 #131
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214803723
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 16:56 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Wat is daarvan precies de geboekte winst voor het klimaat? Kijkend naar de route die het cruiseschip aflegt en de extra reizen die passagiers moeten maken door niet in Amsterdam te kunnen op- of afstappen?
Cruiseschepen zijn niet meer van deze tijd. Beter gewoon afzinken voor een koraalrif ofzo.
  zondag 25 augustus 2024 @ 17:04:19 #132
459912 FlippingCoin
pi_214803736
quote:
84s.gif Op zondag 25 augustus 2024 17:03 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Cruiseschepen zijn niet meer van deze tijd. Beter gewoon afzinken voor een koraalrif ofzo.
Nou ik heb jouw hoofd wel eens gezien

Vind dat ook niet van deze tijd eigenlijk
  zondag 25 augustus 2024 @ 17:04:49 #133
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_214803744
quote:
16s.gif Op zondag 25 augustus 2024 17:04 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat is niet aardig om te zeggen
  zondag 25 augustus 2024 @ 17:05:12 #134
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214803749
quote:
16s.gif Op zondag 25 augustus 2024 17:04 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wat ga je er tegen doen? Er een kogel in schieten?
  zondag 25 augustus 2024 @ 17:06:35 #135
459912 FlippingCoin
pi_214803769
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2024 17:04 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Dat is niet aardig om te zeggen
Oh sorry ik bedoelde

Heyyyyyyy
  zondag 25 augustus 2024 @ 17:07:07 #136
459912 FlippingCoin
pi_214803771
quote:
84s.gif Op zondag 25 augustus 2024 17:05 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wat ga je er tegen doen? Er een kogel in schieten?
Absoluut niet dat is absurd
  zondag 25 augustus 2024 @ 17:08:42 #137
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214803787
quote:
16s.gif Op zondag 25 augustus 2024 17:07 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Absoluut niet dat is absurd
Je hoopt toch op zeer zware straffen en werkkampen? Dan vind ik het niet zo absurd gedacht.
  zondag 25 augustus 2024 @ 17:09:03 #138
459912 FlippingCoin
pi_214803795
quote:
84s.gif Op zondag 25 augustus 2024 17:08 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Je hoopt toch op zeer zware straffen en werkkampen? Dan vind ik het niet zo absurd gedacht.
Haha neeee
pi_214803861
quote:
Doe vooral niet de groetjes thuis :W daahaag
  zondag 25 augustus 2024 @ 17:16:23 #140
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_214803883
quote:

[..]
Daar hadden ze vast nog niet aan gedacht _O-

De domheid
  zondag 25 augustus 2024 @ 17:22:00 #141
168739 Red_85
'echt wel'
pi_214803964
Tjah. Als de autoriteiten dit soort tuig gewoon toelaat hun ding te doen.

Ik zou als havenbedrijf gewoon privebewaking inschakelen. Is ook openbaar. Alles wat stinkend langharig tuig is gewoon weg meppen.
1947-2016
  zondag 25 augustus 2024 @ 17:22:42 #142
168739 Red_85
'echt wel'
pi_214803981
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2024 17:16 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Daar hadden ze vast nog niet aan gedacht _O-

De domheid
De vervuiling gaat dus nu naar Belgie.

Waait het alsnog naar NL :D
Kortzichtige idioten snappen er echt geen hol van.
1947-2016
pi_214804007
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 10:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Nou, het was over het algemeen redelijk fataal hoor. Of je verzoop of je werd aan flinters gesneden door de schelpen en andere zaken die aan de romp vastzitten.
Dit inderdaad.
pi_214804089
quote:

[..]
Eigenlijk wel. Ze komen de boel zwaar vervuilen (dat wordt onderschat) en er is een beperkte groep die er aan verdiend.

Ik vind dit een typisch voorbeeld van het externaliseren van de gevolgen voor alles ten bate van een beperkte groep die er beter van wordt. De nadelen worden afgewenteld op de maatschappij.

Ondertussen is dat "cruisen" een ongehoord vieze bezigheid. Zie dit:

pi_214804134
quote:

[..]
Aandacht, hoor het klimaat maar vooral voor hun zelf natuurlijk...
pi_214804226
quote:

[..]
De geboekte winst is om de passagiers bewust te maken van het vervuilende gedrag van hun vakantiebehoefte.
Dat lijkt evident. Het wordt daardoor onaantrekkelijker wat wat mij betreft heel prima is.
Dit soort zwaar vervuilende ontspanning gewoon beter niet doen.
  Moderator zondag 25 augustus 2024 @ 17:43:58 #147
236264 crew  capricia
pi_214804245
Meeste nieuwere cruiseschepen varen inmiddels toch al lang op LNG?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 25 augustus 2024 @ 17:44:48 #148
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_214804255
Nou, dan vaart dat schip toch gewoon door naar de volgende haven. Geen enkele winst voor die klimaat idioten dus. Maar dat zullen ze toch nooit toegeven.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  zondag 25 augustus 2024 @ 17:50:42 #149
182233 thedeedster
pi_214804303
quote:
14s.gif Op zondag 25 augustus 2024 17:44 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Nou, dan vaart dat schip toch gewoon door naar de volgende haven. Geen enkele winst voor die klimaat idioten dus. Maar dat zullen ze toch nooit toegeven.
Aandacht.

Het geeft hun lege leven invulling. Ze halen het nieuws.

Maar hard studeren om dan op een constructieve manier de wereld te verbeteren, dat duurt te lang en is te hoog gegrepen.
  zondag 25 augustus 2024 @ 17:59:33 #150
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_214804384
quote:
14s.gif Op zondag 25 augustus 2024 17:44 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Precies ja.

Het meest moderne cruiseschip vaart ook prima, en zo'n gigant is tegenwoordig ook uitgerust met meest moderne middelen die minder vervuilend zijn.

En al dat klimaatgedram van 'derden' (ook hier) die er genoegen in scheppen overal maar tegenaan te trappen en het ook nog eens durven te gooien op ''grote winsten voor organisaties'', i.p.v. in te zien dat een speciale groep mensen welverdiend geniet van zo'n cruise.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_214804532
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 17:42 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
De geboekte winst is om de passagiers bewust te maken van het vervuilende gedrag van hun vakantiebehoefte.
Dat lijkt evident. Het wordt daardoor onaantrekkelijker wat wat mij betreft heel prima is.
Maar ik zie ook mensen bij die klimaatbeweging die daar met hun kinderen lopen. Voor de vervuiling wat 1 zo'n kind uiteindelijk veroorzaakt kan ik wel 100x naar de Caribische zee cruisen en haal ik dat nog niet.
  zondag 25 augustus 2024 @ 18:33:44 #152
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214804640
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 17:50 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Aandacht.

Het geeft hun lege leven invulling. Ze halen het nieuws.

Maar hard studeren om dan op een constructieve manier de wereld te verbeteren, dat duurt te lang en is te hoog gegrepen.
Ahhh ja het polderen. Goed dat het gelukt is in Nederland met alle problemen van dien.
pi_214804889
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 18:18 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Maar ik zie ook mensen bij die klimaatbeweging die daar met hun kinderen lopen. Voor de vervuiling wat 1 zo'n kind uiteindelijk veroorzaakt kan ik wel 100x naar de Caribische zee cruisen en haal ik dat nog niet.
Dat is m.i. flauwekul. Je bent een betrokkene heb ik begrepen.
Het is flauw om dat met elkaar te vergelijken. Als je geen kinderen meer krijgt is er in no time geen sprake meer van een economie (logisch...) terwijl je dat soort vervuilende vakanties best kunt laten. Een behoorlijk verschil.

Dus: het behouden van een economie ook voor de volgende generaties = belangrijk en jouw vakantie op een cruiseschip = onbelangrijk en nutteloos verspillend en vervuilend.
  zondag 25 augustus 2024 @ 19:07:07 #154
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214804934
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 19:03 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat is m.i. flauwekul. Je bent een betrokkene heb ik begrepen.
Het is flauw om dat met elkaar te vergelijken. Als je geen kinderen meer krijgt is er in no time geen sprake meer van een economie (logisch...) terwijl je dat soort vervuilende vakanties best kunt laten. Een behoorlijk verschil.

Dus: het behouden van een economie ook voor de volgende generaties = belangrijk en jouw vakantie op een cruiseschip = onbelangrijk en nutteloos verspillend en vervuilend.
Je kunt heel veel dingen laten, zoals vliegvakanties.

Maar opper zulks, en al die Groen-Links studenten en D66-adepten schieten in een stuip. Dat is niet de bedoeling, uiteraard. Vraag maar aan Rob 'IK HEB EEN VRIEND IN ARGENTINIË WANT HET MOET NATUURLIJK WEL EXOTISCH ALLEMAAL' Jetten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 25 augustus 2024 @ 19:09:04 #155
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_214804951
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 16:33 schreef Bocaj het volgende:
Cruiseschepen lusten best een slok.
Kan best begrijpen dat ze schoner en zuiniger moeten worden.
Daar zullen ze best mee bezig zijn maar zoiets kost tijd.

XR wil natuurlijk alles weer verboden hebben en de mens terugbrengen naar paard en wagen.

Weet niet of de scheepvaart an sich nog steeds zo vervuild is als wordt gezegd.
Lijkt mij dat daar ook stappen worden gemaakt.
alle schepen van de wereld willen graag in Rotterdam tanken omdat er hier rotzooi mee gemengd word, zoals chemisch afval. dat maakt het ook meteen een stuk goedkoper.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_214804993
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 19:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je kunt heel veel dingen laten, zoals vliegvakanties.

Maar opper zulks, en al die Groen-Links studenten en D66-adepten schieten in een stuip. Dat is niet de bedoeling, uiteraard. Vraag maar aan Rob 'IK HEB EEN VRIEND IN ARGENTINIË WANT HET MOET NATUURLIJK WEL EXOTISCH ALLEMAAL' Jetten.
Ja al dat globetrotten is de normaalvariant die zeer schadelijk is.
Godfried Bomans bleef gewon lekker thuis en schreef daar virtuoos over.
Dat spreekt me wel aan. De globale voetafdruk van al de gereis over de wereld is killing.
We doen dat omdat het kan. De externaliteiten zijn een cadeautje aan volgende generaties.
Fuck them. Als wij maar genoten hebben.

Ik vind het gewoon goed dat "klimaatactivisten" aan de kaak stellen wat wij gewend zijn om te doen.
Men mag zich daar best iets bij afvragen. Zonder dit soort acties gebeurt dat niet en gaat me lekker door met hun schadelijke gebruiken.
  zondag 25 augustus 2024 @ 19:15:11 #157
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214805017
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 19:13 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ja al dat globetrotten is de normaalvariant die zeer schadelijk is.
Godfried Bomans bleef gewon lekker thuis en schreef daar virtuoos over.
Dat spreekt me wel aan. De globale voetafdruk van al de gereis over de wereld is killing.
We doen dat omdat het kan. De externaliteiten zijn een cadeautje aan volgende generaties.
Fuck them. Als wij maar genoten hebben.

Ik vind het gewoon goed dat "klimaatactivisten" aan de kaak stellen wat wij gewend zijn om te doen.
Men mag zich daar best iets bij afvragen. Zonder dit soort acties gebeurt dat niet en gaat me lekker door met hun schadelijke gebruiken.
Klimaatactivisten zijn voor het overgrote deel verwende pubers die op dit moment noest bezig zijn met het uploaden van hun 'spirituele, zelfverwerkelijkende en zeer inspirerende' foto's van welverdiende vliegvakantes naar Bali, Ghana en Maleisië op hun 'aksie'-instagram.

Straks weer gesubsidieerd naar de kunstacademie en alvast de agenda's trekken om weer een paar snelwegen te blokkeren, alwaar zij wel 4 uur (halve werkdag) in slecht steenkolenengels slogans zingen en zich Martin Mandela Nelson Luther Gandhi Rosa King Parks wanen.

Een circus en een farce, dat is het. Westerse mensen die nog geen minuut zonder hun eigen luxe kunnen (kobaltmijnen en Kongo niet noemen wanneer ze met hun mobiels in de weer zijn) maar graag andere Westerse mensen de les lezen.

Kunnen we missen als zo'n slepende, zieldodende kiespijn. Zo één vanwaar je denkt: weet je wat, ik trek 'm er zelf wel uit.

[ Bericht 5% gewijzigd door EttovanBelgie op 25-08-2024 19:20:59 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 25 augustus 2024 @ 19:23:15 #158
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214805108
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 19:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Klimaatactivisten zijn voor het overgrote deel verwende pubers die op dit moment noest bezig zijn met het uploaden van hun 'spirituele, zelfverwerkelijkende en zeer inspirerende' foto's van welverdiende vliegvakantes naar Bali, Ghana en Maleisië op hun 'aksie'-instagram.

Straks weer gesubsidieerd naar de kunstacademie en alvast de agenda's trekken om weer een paar snelwegen te blokkeren, alwaar zij wel 4 uur (halve werkdag) in slecht steenkolenengels slogans zingen en zich Martin Mandela Nelson Luther Gandhi Rosa King Parks wanen.

Een circus en een farce, dat is het. Westerse mensen die nog geen minuut zonder hun eigen luxe kunnen (kobaltmijnen en Kongo niet noemen wanneer ze met hun mobiels in de weer zijn) maar graag andere Westerse mensen de les lezen.

Kunnen we missen als zo'n slepende, zieldodende kiespijn. Zo één vanwaar je denkt: weet je wat, ik trek 'm er zelf wel uit.
En het enige wat ze met traantjes in hun oogjes hierop kunnen zeggen is: Okay Boomer.
  zondag 25 augustus 2024 @ 19:33:49 #159
24533 ACT-F
pi_214805210
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 17:30 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Eigenlijk wel. Ze komen de boel zwaar vervuilen (dat wordt onderschat) en er is een beperkte groep die er aan verdiend.

Ik vind dit een typisch voorbeeld van het externaliseren van de gevolgen voor alles ten bate van een beperkte groep die er beter van wordt. De nadelen worden afgewenteld op de maatschappij.

[ afbeelding ]
Dit is slechts lokaal waar je geen last van hebt als je achter je computertje zit te foeteren. Bovendien zorgt fijnstof ervoor dat globale opwarming afgeremd wordt. Win-win!
  Moderator zondag 25 augustus 2024 @ 19:34:57 #160
236264 crew  capricia
pi_214805228
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 17:30 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Lng geeft deze uitstoot niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 25 augustus 2024 @ 19:55:02 #161
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214805416
Bovendien, je kan een vegan cruise doen, wist mijn oma al, een zoetje in de koffie en dan een royale punt appeltaart met slagroom, dat heft elkaar op.

[ Bericht 47% gewijzigd door Jan_Onderwater op 25-08-2024 20:00:33 ]
pi_214807713
quote:
Daar gaat het niet om. Jij juicht toe dat het Cruiseschip Amsterdam overslaat en viert de "overwinning" van XR. Wat is nou die behaalde klimaatwinst dan? En dan niet weer met een of ander onzin antwoord komen zoals hierboven, het schip vaart gewoon nog steeds z'n route en wordt niet afgezonken. Wat is de klimaatwinst?
pi_214807744
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 17:42 schreef Bart2002 het volgende:
Daar is men prima van op de hoogte, net als het vervuilende gedrag van mensen die met vliegvakantie gaan, ook totaal onnodig. En ja, per persoon is een cruisevakantie een stuk meer vervuilend dan een vliegvakantie. De animo voor een vliegvakantie is daarentegen vele malen groter dan voor een cruisevakantie. Dus als het om klimaatwinst gaat, laten we dan eerst stoppen met al die onnodige vliegvakanties. Nergens voor nodig om als Europeaan naar Australië, Azië, Afrika of Noord/Zuid Amerika te vliegen, terwijl je prima op vakantie kan met de auto of de trein binnen Europa.
  maandag 26 augustus 2024 @ 07:05:26 #164
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214808052
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 00:20 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Daar gaat het niet om. Jij juicht toe dat het Cruiseschip Amsterdam overslaat en viert de "overwinning" van XR. Wat is nou die behaalde klimaatwinst dan? En dan niet weer met een of ander onzin antwoord komen zoals hierboven, het schip vaart gewoon nog steeds z'n route en wordt niet afgezonken. Wat is de klimaatwinst?
Daar gaat het wel om. Dat is namelijk het uiteindelijke doel van Extinction Rebellion. Met deze actie valt geen klimaatwinst te halen. Het doel van de actie is aandacht vragen voor de extreme vervuiling die zo'n cruiseschip met zich mee brengt.

Zie ook de website van ER:
quote:
Met deze actie eisen de activisten dringend aandacht voor de catastrofale vervuiling die wordt veroorzaakt door de cruisevaart. Door de aankomst van het cruiseschip de Resilient Lady doelbewust te vertragen, geven ze een duidelijk signaal af: de vernietigende impact van deze industrie kan niet langer worden genegeerd. Extinction Rebellion roept met klem op tot een onmiddellijke stopzetting van de extreem vervuilende cruise-industrie in Nederland, omdat de klimaat- en ecologische crisis niet alleen nu al urgent is, maar zelfs exponentieel verergert.
https://extinctionrebelli(...)gende-cruiseschepen/
  maandag 26 augustus 2024 @ 07:15:56 #165
24533 ACT-F
pi_214808069
quote:
84s.gif Op maandag 26 augustus 2024 07:05 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Daar gaat het wel om. Dat is namelijk het uiteindelijke doel van Extinction Rebellion. Met deze actie valt geen klimaatwinst te halen. Het doel van de actie is aandacht vragen voor de extreme vervuiling die zo'n cruiseschip met zich mee brengt.

[..]

Catastrofale vervuiling
Vernietigende impact
Extreem vervuilende

En maar afvragen waarom ze steeds minder gehoord worden ondanks dat ze harder schreeuwen :')
  maandag 26 augustus 2024 @ 07:19:33 #166
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_214808076
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 21:45 schreef Toine51 het volgende:
Je druk maken over een bootje, terwijl in het oosten en midden-oosten en waar nog meer, tig bommen en granaten verschoten worden wat wel iets meer bijdraagt aan de klimaatverandering....

Maar dit is makkelijker he?
Wie zegt dat ze zich daar ook niet druk over maken?
  maandag 26 augustus 2024 @ 07:22:56 #167
24533 ACT-F
pi_214808082
quote:
7s.gif Op maandag 26 augustus 2024 07:19 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ik zie ze daar niet 'demonstreren'.
  maandag 26 augustus 2024 @ 08:38:55 #168
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214808321
quote:

Zegt degene die transatlantische vakantievluchten neemt naar Commieworld.
Eigen verantwoording nemen is veel beter, iets wat bij jou ontbreekt.
pi_214808748
quote:
7s.gif Op maandag 26 augustus 2024 07:19 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Wanneer vertrekken ze?
Oh, wacht....
pi_214809041
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 00:28 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Daar is men prima van op de hoogte, net als het vervuilende gedrag van mensen die met vliegvakantie gaan, ook totaal onnodig. En ja, per persoon is een cruisevakantie een stuk meer vervuilend dan een vliegvakantie. De animo voor een vliegvakantie is daarentegen vele malen groter dan voor een cruisevakantie. Dus als het om klimaatwinst gaat, laten we dan eerst stoppen met al die onnodige vliegvakanties. Nergens voor nodig om als Europeaan naar Australië, Azië, Afrika of Noord/Zuid Amerika te vliegen, terwijl je prima op vakantie kan met de auto of de trein binnen Europa.
Holy moly.. wie ben JIJ dan om even te bepalen wat wel of niet "nodig" is? Ik en vele anderen met mij, hebben jouw goed- of afkeuren en jouw beoordeling niet "nodig".

Heb jij t beetje hoog in de bol? Weet je wat ik onnodig vind, jouw hele post. Jij wilt mensen soortvan opsluiten op hun continent :D stel je voor dalijk leren/zien mensen nog wat van de wereld.. wat een gruwel!! Hoe durven ze :')

Alsjeblieft, jouw post vind ik 'vervuilender' dan een vliegreis.

[ Bericht 7% gewijzigd door Buikbrein op 26-08-2024 11:03:02 ]
pi_214809955
edit: al gemeld
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_214812123
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2024 10:55 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
Holy moly.. wie ben JIJ dan om even te bepalen wat wel of niet "nodig" is? Ik en vele anderen met mij, hebben jouw goed- of afkeuren en jouw beoordeling niet "nodig".

Heb jij t beetje hoog in de bol? Weet je wat ik onnodig vind, jouw hele post. Jij wilt mensen soortvan opsluiten op hun continent :D stel je voor dalijk leren/zien mensen nog wat van de wereld.. wat een gruwel!! Hoe durven ze :')

Alsjeblieft, jouw post vind ik 'vervuilender' dan een vliegreis.
Dat is nou een prima reactie die je richting XR zou moeten geven.

Mij zal het een zorg zijn waar iedereen heen rijdt, vaart of vliegt voor z'n vakantie. Ik geef alleen aan dat het omwille van het klimaat bullshit is om te demonstreren tegen cruiseschepen, terwijl we een veelvoud aan vliegreizen maken met z'n allen. Dus puur kijkend naar de klimaatwinst die het oplevert in z'n totaliteit zou je eerst moeten stoppen met vliegreizen voordat men zich druk gaat maken over cruiseschepen. Ik heb niks tegen beide overigens.

Wat jij verder van de wereld wil zien zal mij een zorg zijn. Al ga je in je leven achttien keer de wereld rond. Dat maakt het overigens nog steeds niet noodzakelijk. Als ze per heden vliegreizen verbieden blijf je in principe ook gewoon ademhalen.
pi_214812189
quote:
Daar gaat het wel om. Dat is namelijk het uiteindelijke doel van Extinction Rebellion. Met deze actie valt geen klimaatwinst te halen.
Sterker nog. De consequenties hebben een negatiever effect dan het schip gewoon laten aanmeren. Het is dus niet eens dat je er geen winst mee boekt, per saldo is het nog slechter ook.

quote:
Het doel van de actie is aandacht vragen voor de extreme vervuiling die zo'n cruiseschip met zich mee brengt.

[..]
Compleet zinloos doel. We weten allemaal dat het vervuilend is, net als vliegen. Het boeit mensen niet op een klein clubje demonstranten na.
pi_214813261
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 00:20 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Is een act joh dat hele account.
Niet serieus nemen.
1947-2016
pi_214813274
quote:
10s.gif Op maandag 26 augustus 2024 07:15 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Catastrofale vervuiling
Vernietigende impact
Extreem vervuilende

En maar afvragen waarom ze steeds minder gehoord worden ondanks dat ze harder schreeuwen :')
De buzzwoordjes bingokaart is weer vol hoor.
1947-2016
  Moderator maandag 26 augustus 2024 @ 22:18:04 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214813502
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 12:24 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Ok Karen.
stop hiermee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_214957130
twitter

Lol mooie karma.
  donderdag 12 september 2024 @ 07:15:57 #178
182233 thedeedster
pi_214957497
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2024 03:10 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Lol mooie karma.
Gewoon tot en met de laatste cent verhalen op de actievoerders.

En dan vergeet deze tweet te melden dat zo’n groot cruiseschip ook nog eens zo’n 24K liggeld per dag oplevert.

Gezien de enorme troep in mijn stad, kan Amsterdam dit geld heel goed gebruiken.
pi_214957519
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 07:15 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Gewoon tot en met de laatste cent verhalen op de actievoerders.

En dan vergeet deze tweet te melden dat zo’n groot cruiseschip ook nog eens zo’n 24K liggeld per dag oplevert.

Gezien de enorme troep in mijn stad, kan Amsterdam dit geld heel goed gebruiken.
Collega's die Amsterdam bezochten vonden het ook een smerig zooitje op veel plekken.
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')