abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214659637
quote:
Klimaatactivisten blokkeren cruiseschip bij IJmuiden, ruim 2000 passagiers getroffen

Klimaatactivisten van Extinction Rebellion hebben vannacht bij de sluizen in IJmuiden een cruiseschip opgewacht en geblokkeerd dat op weg was naar Amsterdam. De meer dan 2000 toeristen en hun bagage zijn van het cruiseschip gehaald en per bus vervoerd naar Amsterdam en Schiphol.

De activisten hadden zich rond 03.00 uur vastgeketend aan het hek van een van de sluizen, waardoor die niet open konden, meldt AT5. De politie greep nadien niet in.

"Deze actie is een directe aanklacht tegen de schandalige vervuiling veroorzaakt door de cruisevaart", laat Extinction Rebellion weten. "We weten al lang dat cruiseschepen schade toebrengen aan het milieu, maar het is belangrijk om ook de impact op de menselijke gezondheid in dat plaatje te verwerken."

Het schip dat kwam vast te liggen is de Jewel of the Seas, met een capaciteit van 2110 passagiers en 858 crewleden. Het had eigenlijk om 06.00 uur moeten afmeren bij de Passenger Terminal Amsterdam (PTA), in het centrum van de hoofdstad.
Demonstratierecht

Volgens een woordvoerder van de politie hadden zeven actievoerders zich vastgeketend en vastgelijmd. De politie greep niet in omdat het ging om een demonstratie, zegt de woordvoerder. "Zolang er geen mensen in levensgevaar zijn hoeven we niet per se in te grijpen, want er is demonstratierecht in Nederland.".

De politie ging wel in gesprek met de gemeente om uit te zoeken of er alsnog ingegrepen moest worden, maar dat bleek niet nodig. De activisten vertrokken rond 07.00 uur uit zichzelf.

Hoewel de sluis na 07.00 uur weer open had gekund, liet een woordvoerder van het Amsterdamse havenbedrijf Port of Amsterdam toen al weten dat het schip niet meer zou doorvaren naar de PTA. Dat had te maken met het feit dat Amsterdam vandaag de eindbestemming was voor een deel van de passagiers. "De reis met het schip van de sluis in IJmuiden naar de terminal in Amsterdam zou te veel tijd hebben gekost voor de mensen die een vroege vlucht naar huis van Schiphol hadden", aldus de woordvoerder tegen NH.
Dagje Amsterdam

Het havenbedrijf heeft meer dan tachtig touringcars en vrachtwagens uit heel Nederland ingezet om de opvarenden naar Schiphol en Amsterdam te brengen. Aan het eind van de middag worden er opnieuw bussen ingezet: om de mensen op te halen die een dagje Amsterdam hebben gedaan en hen terug te brengen naar het schip. Maar ook om de nieuwe passagiers op te pikken die vandaag eigenlijk in Amsterdam zouden opstappen.
Bron

De terroristen van Extinction Rebellion hebben weer van zich laten horen. Nu was de scheepvaart aan de beurt, want ja de milieugekkies voelen zich boven iedere wet verheven en vinden dat ze het recht hebben om andermans vakantie te verzieken. De politie stond erbij en keek er na. Uiteindelijk heeft een groot aantal voertuigen een stuk vervoer van het betreffende schip overgenomen. Daarmee is Extinction Rebellion dus geen steek verder mee gekomen.
  Moderator zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:53:35 #2
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_214659778
Goed om te weten dat ik de auto in het centrum voortaan op de stoep kan parkeren. Geen levensgevaar dus geen politie die een boete komt geven
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_214659802
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_214659821
Prima actie verder. Het hele concept van een cruiseschip is absurd.

Burgerlijke ongehoorzaamheid is de meest effectieve manier om systematische veranderingen te bewerkstelligen.
pi_214659830
quote:
17s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 15:57 schreef Mikeytt het volgende:
Jij zit toch zelf in de scheepvaart? :?
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:58:22 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214659836
quote:

Burgerlijke ongehoorzaamheid is de meest effectieve manier om systematische veranderingen te bewerkstelligen.
Dit ja.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_214659847
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 15:58 schreef KvanG het volgende:

[..]
Ja.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:01:29 #8
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_214659862
Heel goed, oprotten met die cruiseschepen
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:03:38 #9
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214659895
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 15:58 schreef KvanG het volgende:

[..]
Mikey maakt ook verre vliegvakanties, een prima voorbeeld van de extinction rebellion generatie, een grote bek, maar zelf lekker de geneugten van verre vakanties waarnemen. Voor hun gaat het erom wat je op sociale media post en waar je demonstreert, niet om wat je zelf doet. Virtue Signaling is belangrijker dan het goede doen.
  Moderator zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:06:31 #10
42184 crew  DaMart
pi_214659938
quote:
Het havenbedrijf heeft meer dan tachtig touringcars en vrachtwagens uit heel Nederland ingezet om de opvarenden naar Schiphol en Amsterdam te brengen.
En de politie greep dus ook niet in toen er mensen achterin vrachtwagens werden vervoerd?
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:06:47 #11
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214659944
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 16:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Mikey maakt ook verre vliegvakanties, een prima voorbeeld van de extinction rebellion generatie, een grote bek, maar zelf lekker de geneugten van verre vakanties waarnemen. Voor hun gaat het erom wat je op sociale media post en waar je demonstreert, niet om wat je zelf doet. Virtue Signaling is belangrijker dan het goede doen.
Haha, duidelijk nooit met een XR rebel gesproken, want er is werkelijk niemand die tegenstander is van vliegvakanties _O-
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:07:39 #12
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214659955
quote:
17s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 16:06 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Haha, duidelijk nooit met een XR rebel gesproken, want er is werkelijk niemand die tegenstander is van vliegvakanties _O-
Vergeet er geen selfie bij te posten, trollekind
pi_214659990
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 16:06 schreef DaMart het volgende:

[..]
En de politie greep dus ook niet in toen er mensen achterin vrachtwagens werden vervoerd?
Misschien werden die gebruikt om de baggage te vervoeren? :?
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:33:07 #14
65846 Bocaj
47th President.
pi_214660362
Cruiseschepen lusten best een slok.
Kan best begrijpen dat ze schoner en zuiniger moeten worden.
Daar zullen ze best mee bezig zijn maar zoiets kost tijd.

XR wil natuurlijk alles weer verboden hebben en de mens terugbrengen naar paard en wagen.

Weet niet of de scheepvaart an sich nog steeds zo vervuild is als wordt gezegd.
Lijkt mij dat daar ook stappen worden gemaakt.
pi_214660559
Dat cruiseschepen zoveel brandstof verbruiken, is vooral omdat ze zo ontzettend groot zijn. Een modern cruiseschip is ongeveer twee keer zo lang, twee keer zo hoog en twee keer zo breed als indertijd de Titanic.
pi_214660738
In die Noorse fjorden zie je ook die mega schepen, dat vind ik toch eigenlijk wel onnodig.
Verder wil ik bepaalde acties best begrijpen, maar het gaat me veel te ver als hulpdiensten en routes naar het ziekenhuis geblokkeerd worden. Bovendien zitten er hypocriete elitaire etters tussen XR, ik ken er wel een paar. :')
pi_214660745
Een cruise lijkt mij niets, maar als mensen dit als vakantie willen moet dat natuurlijk gewoon kunnen. Zulke klimaatactivisten, die graag de vakantie van anderen willen verpesten, moeten meteen voor een paar jaar worden vastgezet, dan stoppen dit soort acties meteen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214660785
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 16:53 schreef HowardRoark het volgende:
Een cruise lijkt mij helemaal niets, maar als mensen dit als vakantie willen moet dat natuurlijk gewoon kunnen. Zulke klimaatactivisten, die graag de vakantie van anderen willen verpesten, moeten meteen voor een paar jaar worden vastgezet, dan stoppen dit soort acties meteen.
Op zich lijkt het me best wat om elke morgen wakker te worden in een mooie stad of andere omgeving terwijl je 's nachts vaart. Maar met een paar 1000 man op zo'n drijvend flatgebouw lijkt me dan weer niks. :{w
pi_214660820
quote:

Plus 1. Alleen 1 puntje: je bedoelt w.s. systemische verandering. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_214660839
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 16:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Kun je dit betoog nog ondersteunen met een plaatje van de Gini index Piet? -O-
O wat zat je daar mis oude prutsert.
pi_214660864
quote:

Dat geldt ook alleen maar voor dingen die bij jou mening passen. Zodra mensen burgerlijk ongehoorzaamheid van de andere kant komt, sta je op je achterste benen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:06:26 #22
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_214660927
Stelletje aandachtshoeren krijgen weer wat ze willen.

Het is gewoon een stelletje autisten die niet doorhebben hoeveel ze anderen irriteren. Ik heb geen enkele sympathie voor die lui.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:08:09 #23
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_214660944
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 17:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat geldt ook alleen maar voor dingen die bij jou mening passen. Zodra mensen burgerlijk ongehoorzaamheid van de andere kant komt, sta je op je achterste benen.
En een volkomen verkeerd signaal natuurlijk. Het is gewoon jankende kinderen hun zin geven om maar van het gejank af te zijn.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_214661254
Zinloze actie weer. Ze krijgen toch nooit iets voor elkaar. Net als met die snelwegblokkades waar ze pas mee zouden stoppen zodra de zogenaamde 'fossiele subsidies' afschaft zouden worden. Dat is ook niet gelukt terwijl de blokkades zijn gestopt.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:31:53 #25
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214661277
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 17:00 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Kun je dit betoog nog ondersteunen met een plaatje van de Gini index Piet? -O-
O wat zat je daar mis oude prutsert.
Heb je het artikel ook gelezen, wat ik daar onder poste? En de reactie van Mvr T?
You rather have the poor poorer, provided the rich are less rich.
Inkomstenongelijkheid is prima, het brengt meer welvaart voor iedereen. Nivelleren is verkeerd.
pi_214661305
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 17:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Inkomstenongelijkheid is prima, het brengt meer welvaart voor iedereen.
Pure onvervalste flauwekul Piet. Mevrouw T. zou trots op je zijn. Hou jij ze arm dan hou ik ze dom.
pi_214661336
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 16:01 schreef Aberkullie het volgende:
Heel goed, oprotten met die cruiseschepen
Dan ook maar gelijk oprotten met al die vrachtschepen.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:36:40 #28
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_214661363
Kosten van de cruisemaatschappij en het havenbedrijf netjes verhalen op alle demonstranten, en als ze niet willen of kunnen betalen dan netjes de gevangenis in :W
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 18:05:10 #29
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214661682
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 17:33 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Pure onvervalste flauwekul Piet. Mevrouw T. zou trots op je zijn. Hou jij ze arm dan hou ik ze dom.
De feiten laten wat anders zien, Bartje, en je hebt het artikel nog steeds niet gelezen.
Als je hier verder over wilt, lees dat korte artikel even met bronnen en kom met een inhoudelijk antwoord, en hou op met op de persoon te spelen, dat laat vooral je gebrek aan inhoud en argumenten zien.
pi_214661778
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 17:30 schreef takura het volgende:
Zinloze actie weer. Ze krijgen toch nooit iets voor elkaar. Net als met die snelwegblokkades waar ze pas mee zouden stoppen zodra de zogenaamde 'fossiele subsidies' afschaft zouden worden. Dat is ook niet gelukt terwijl de blokkades zijn gestopt.
Omdat het ontnemen van de bewegingsvrijheid van anderen niet bepaald zorgt voor support. Alleen is niet iedereen daar al achter.
pi_214661828
Geen fan van XR en de wijze waarop ze actie voeren.
De andere kant is dat je soms ook wat meer geluid moet maken om te zorgen dat de boodschap overkomt en om verandering te bewerkstelligen (ongeacht de politieke/idealistische kleur natuurlijk).

En persoonlijk mag het wel een tikkeltje minder met de cruise-industrie ofwel mag de druk om te verduurzamen hoger.
Het is de meest vervuilende 'vakantie-industrie' en de snelheid waarmee wordt verduurzaamd gaat minder hard dan de snelheid waarmee alles groter, zwaarder en luxer (en dus meer belastend) moet.

In Nederland lopen in diverse steden ook al onderzoeken en gesprekken om te kijken of ze enkel cruiseschepen gaan toelaten die duurzamere systemen gebruiken.
pi_214661895
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 18:16 schreef FYazz het volgende:
De andere kant is dat je soms ook wat meer geluid moet maken om te zorgen dat de boodschap overkomt en om verandering te bewerkstelligen (ongeacht de politieke/idealistische kleur natuurlijk).

En persoonlijk mag het wel een tikkeltje minder met de cruise-industrie ofwel mag de druk om te verduurzamen hoger.
Het is de meest vervuilende 'vakantie-industrie' en de snelheid waarmee wordt verduurzaamd gaat minder hard dan de snelheid waarmee alles groter, zwaarder en luxer (en dus meer belastend) moet.

In Nederland lopen in diverse steden ook al onderzoeken en gesprekken om te kijken of ze enkel cruiseschepen gaan toelaten die duurzamere systemen gebruiken.
Het punt is natuurlijk ook vooral wat men hiermee denkt te bereiken. Voor een groepering als Extinction Rebellion is het erg belangrijk dat er veel draagvlak is in de samenleving. Maar hun manier van actievoeren zorgt juist voor het tegenovergestelde.

Kunst vernielen, wegen bezetten, jezelf vastplakken aan objecten of willekeurige burgers gaan lastigvallen is simpelweg geen overtuigende of aanstekelijke manier van actievoeren. Het zorgt juist voor irritatie, woede en frustratie bij mensen. Men gaat anderen hier gewoon niet mee overtuigen van hun standpunten.

En dan zwijg ik nog over het intersectionele aspect van de beweging, ze betrekken er regelmatig andere kwesties bij zoals pro-Palestijnse sympathieën, wat helemaal niets met het klimaat te maken heeft.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214661916
quote:

Amsterdam heeft cruise schepen al verbannen uit de stad en vele andere steden overwegen gelijkluidende maatregelen.

https://npo.nl/npo3/3opre(...)t-restricties-europa
pi_214661923
Grote schepen zijn vele malen zuiniger dan kleine schepen, auto's of vliegtuigen.
pi_214661942
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 18:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
Grote schepen zijn vele malen zuiniger dan kleine schepen, auto's of vliegtuigen.
Vrachtschepen, ja. Dat zijn dit natuurlijk niet, het klinkt mischien onwaarschijnlijk maar een cruise is de meest vervuilende modus van vakantiereizen. Vervuilender dan vliegen.

https://theicct.org/marine-cruising-flying-may22/
pi_214661999
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 18:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Vrachtschepen, ja. Dat zijn dit natuurlijk niet, het klinkt mischien onwaarschijnlijk maar een cruise is de meest vervuilende modus van vakantiereizen. Vervuilender dan vliegen.

Ok, dat is duidelijk. Het is natuurlijk wel weer krom om alleen naar de CO2 uitstoot te kijken, maar dat is tegenwoordig normaal.
pi_214662019
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 18:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het punt is natuurlijk ook vooral wat men hiermee denkt te bereiken. Voor een groepering als Extinction Rebellion is het erg belangrijk dat er veel draagvlak is in de samenleving. Maar hun manier van actievoeren zorgt juist voor het tegenovergestelde.

Kunst vernielen, wegen bezetten, jezelf vastplakken aan objecten of willekeurige burgers gaan lastigvallen is simpelweg geen overtuigende of aanstekelijke manier van actievoeren. Het zorgt juist voor irritatie, woede en frustratie bij mensen. Men gaat anderen hier gewoon niet mee overtuigen van hun standpunten.

En dan zwijg ik nog over het intersectionele aspect van de beweging, ze betrekken er regelmatig andere kwesties bij zoals pro-Palestijnse sympathieën, wat helemaal niets met het klimaat te maken heeft.
Aan jou dan dezelfde vraag, wat moeten de jongere generaties dan doen om het onleefbaar en onooglijk maken van de wereld te stoppen?
pi_214662061
quote:
De cruise-industrie is daarbij niet alleen op zichzelf zo vervuilend doordat die cruiseschepen zo vervuilend zijn, maar ook doordat cruises extra luchtverkeer genereren. Zo trekt een cruise die in Amsterdam vertrekt en uiteindelijk weer in Amsterdam aankomt natuurlijk niet alleen Amsterdammers aan. De passagiers van zo'n cruise komen ook uit andere landen die eerst met het vliegtuig naar Amsterdam reizen, en na aankomst weer met het vliegtuig terug naar huis gaan.
pi_214665332
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 18:26 schreef Tijger_m het volgende:

Per passagier wel inderdaad. Er zijn echter een veelvoud aan vliegvakanties ten opzichte van cruise vakanties, dus in dat kader zou je beter kunnen stoppen met vliegvakanties dan met cruise vakanties. Dat levert meer klimaatwinst op.
pi_214665683
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 21:16 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Per passagier wel inderdaad. Er zijn echter een veelvoud aan vliegvakanties ten opzichte van cruise vakanties, dus in dat kader zou je beter kunnen stoppen met vliegvakanties dan met cruise vakanties. Dat levert meer klimaatwinst op.
Zie de post boven je eigen post.

Cruises zijn per passagier per verblijf het meest vervuilend en om op/van dat cruiseschip te komen pakken veel reizigers ook nog het vliegtuig. Het is dus vaak en varen en vliegen, dubbele belasting.
pi_214666021
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 17:28 schreef torentje het volgende:

[..]
Wat moet men dan doen, om het onleefbaar en onooglijk maken van de wereld te stoppen?
Politici en miljardairs lastig vallen.
pi_214666164
Je druk maken over een bootje, terwijl in het oosten en midden-oosten en waar nog meer, tig bommen en granaten verschoten worden wat wel iets meer bijdraagt aan de klimaatverandering....

Maar dit is makkelijker he?
:')
pi_214666332
quote:

Ach donderstraal toch op man, een beetje vakantiegangers hun feestje gaan bederven, fucking trieste sneuneuzen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 21:53:46 #44
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214666355
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 21:53 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ach donderstraal toch op man, een beetje vakantiegangers hun feestje gaan bederven, fucking trieste sneuneuzen.
:')14.gif
pi_214666428
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 18:31 schreef torentje het volgende:
Aan jou dan dezelfde vraag, wat moeten de jongere generaties dan doen om het onleefbaar en onooglijk maken van de wereld te stoppen?
Geen kinderen meer op de wereld zetten.
pi_214666488
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 21:57 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Geen kinderen meer op de wereld zetten.
En stoppen met massa immigratie, laten we dat vooral niet vergeten, want het verstoord het straatbeeld nogal.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_214666529
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 22:01 schreef Hathor het volgende:
En stoppen met massa immigratie, laten we dat vooral niet vergeten, want het verstoord het straatbeeld nogal.
Dat stopt vanzelf als er geen kinderen meer op de wereld gezet worden.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 22:14:40 #48
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214666698
Gelijk Fok ads voor cruise travel :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_214666784
Van XR kun je zoiets verwachten, maar dat de politie niet ingrijpt omdat er geen sprake is van levensgevaar is weer eens niet te verkroppen. Waarom weegt de vrijheid van sommige Nederlanders zwaarder dan die van andere? Zolang je demonstreert voor een doel dat je burgemeester onderschrijft, kom je klaarblijkelijk met een hoop weg.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 22:41:34 #50
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214667089
quote:
8s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 22:19 schreef Claudia_x het volgende:
Van XR kun je zoiets verwachten, maar dat de politie niet ingrijpt omdat er geen sprake is van levensgevaar is weer eens niet te verkroppen. Waarom weegt de vrijheid van sommige Nederlanders zwaarder dan die van andere? Zolang je demonstreert voor een doel dat je burgemeester onderschrijft, kom je klaarblijkelijk met een hoop weg.
Ahum
quote:
Het gerechtshof Arnhem-Leeuwarden heeft in oktober 2019 in hoger beroep uitspraak gedaan in de A7-blokkadezaak. Aan de 15 verdachten die in hoger beroep gingen, legt het hof een taakstraf van 90 uur op voor betrokkenheid bij de blokkade van de A7 op 18 november 2017. Toen blokkeerde een groep mensen de openbare weg. Zij wilden daarmee voorkomen dat de bussen waarin demonstranten tegen Zwarte Piet zaten, de intocht bereikten.
Waarom krijgen die klimaatplakkers niet zulke straffen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')