Vreselijk ja. Die doen echt nergens mee. Heb ze alleen bij de Triatlon voorin gezien. En bij het judo is het nog wel te doen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 23:49 schreef Slobeend het volgende:
Eigenlijk wel bijzonder dat Portugal het zo slecht doet. Kan me ook nauwelijks Portugese deelnemers voor de geest halen. Slechte sportinfrastructuur daar?
Ik word altijd wat treurig van India. Collega expats uit India zeggen altijd dat er een soort van anti-sport cultuur heerst. Sport is daar voor kinderen. En daarna moet je een echte baan zoeken. 1 miljard inwoners en 3 bronzen plakkenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vreselijk ja. Die doen echt nergens mee. Heb ze alleen bij de Triatlon voorin gezien. En bij het judo is het nog wel te doen.
Over vier jaar is er cricket!quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:48 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik word altijd wat treurig van India. Collega expats uit India zeggen altijd dat er een soort van anti-sport cultuur heerst. Sport is daar voor kinderen. En daarna moet je een echte baan zoeken. 1 miljard inwoners en 3 bronzen plakken
Toch niet te bevatten eigenlijk. Dat er ook gewoon niet ééntje uitspringt en alleen al op talent ergens goud kan halen. Uit meer dan een miljard.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:48 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik word altijd wat treurig van India. Collega expats uit India zeggen altijd dat er een soort van anti-sport cultuur heerst. Sport is daar voor kinderen. En daarna moet je een echte baan zoeken. 1 miljard inwoners en 3 bronzen plakken
Schijnt nog een goede speerwerper te zijnquote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:01 schreef Em31 het volgende:
[..]
Toch niet te bevatten eigenlijk. Dat er ook gewoon niet ééntje uitspringt en alleen al op talent ergens goud kan halen. Uit meer dan een miljard.Bizar.
Tsja, als je het nooit probeert, ... voor topsport moet je wel echt een beetje je best doen. En de meeste mensen daar kunnen ook niet even een rondje gaan hardlopen, omdat het daar gewoon te smerig voor is.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:01 schreef Em31 het volgende:
[..]
Toch niet te bevatten eigenlijk. Dat er ook gewoon niet ééntje uitspringt en alleen al op talent ergens goud kan halen. Uit meer dan een miljard.Bizar.
Je hebt van die iconische figuren nodig die een voorbeeld zijn voor het land (wat lastig is in zo'n diverse en grote populatie) om de sport serieus te beoefenen. Kijk maar naar hoe Anand eigenhandig ervoor heeft gezorgd dat er nu tig jonge Indiërs in de top meedoen met schaken.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:48 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Sneu eigenlijk aangezien het ook wel een manier is om uit armoede te komen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:48 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Kom net deze site tegen. Daar kun je het goed op zien!quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:01 schreef Em31 het volgende:
[..]
Bangladesh nook zoiets, 170 miljoen mensen en nog nooit een medaille behaald.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:48 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een ontzettend arm land.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Bangladesh nook zoiets, 170 miljoen mensen en nog nooit een medaille behaald.
Eigenlijk moet je iedere olympiade het aantal inwoners van destijds nemen. Anders zijn landen met een snel gegroeide bevolking (driekwart van de wereld) flink in het nadeel.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:21 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Kom net deze site tegen. Daar kun je het goed op zien!
https://medalspercapita.com/#medals-per-capita:all
Over alle inwoners heen heeft India sinds 1896 1 medaille per 50 miljoen inwoners. NL op 14 met 1:43k
En Liechtenstein is het onbetwiste topsport land met 1 medaille op elke 3.6k inwoners
Er zijn door de jaren heen ook veel meer medaille-evenementen bij gekomen dus daar moet je dan ook rekening mee houden.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:52 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je iedere olympiade het aantal inwoners van destijds nemen. Anders zijn landen met een snel gegroeide bevolking (driekwart van de wereld) flink in het nadeel.
Die stond niet eens op die kaart inderdaad. Er zijn nog wel meer landen, maar dit is idd de grootste.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Soort België 2.0quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:48 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Een echte baan, en vervolgens gaan ze dan in een fabriek werken op een manier zoals wij hier 100 jaar geleden deden.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:48 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat is alleen voor de laagste kaste.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 15:50 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Een echte baan, en vervolgens gaan ze dan in een fabriek werken op een manier zoals wij hier 100 jaar geleden deden.
Cricket en niks andersquote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:48 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Als lynchen olympisch wordt gaan ze hoge ogen gooien.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die blijven ook in week 2 enorm op de brommer jaquote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:57 schreef Leatherface het volgende:
Australië bijbenen is nu wel mission impossible voor Nederland. Die gaan richting een heel stevige top vijf plaats.
Er zal vast een hoop geld in hun team zijn gestoken nu ze weten dat ze in '32 aan de beurt zijn.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:00 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die blijven ook in week 2 enorm op de brommer ja
Oja Pichardo was ik vergeten.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vreselijk ja. Die doen echt nergens mee. Heb ze alleen bij de Triatlon voorin gezien. En bij het judo is het nog wel te doen.
Alle gouden medailles die ze ooit haalden waren ook bij atletiek. En dan is Pichardo natuurlijk geen echte Portugees.quote:
Ze zouden in het Voetbal ook goed moeten doenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja leuk, maar daar heb je maar 2 medailles, bij de dames is het niet meer dan het 12e land in Europa ofzo en bij de heren heb je maar 4 plekken (waarvan er ook nog 1 voor het gastland is), waarbij ze moeten concurreren met Spanje, Duitsland, Italië, Frankrijk (deze keer dan niet) en andere landen met goede lichtingen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:43 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ze zouden in het Voetbal ook goed moeten doen
Misschien moet rollerhockey olympisch worden, dat is de enige sport naast voetbal (en wielrennen) die ze daar beoeefenen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:43 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ze zouden in het Voetbal ook goed moeten doen
Ook wel interessant om dan te kijken waar de medailles van de Russische ploeg zijn gebleven, bij welke landen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 22:28 schreef TheVulture het volgende:
Australie heeft nog nooit zoveel goud gehaald in de historie als op deze OS, zelfs niet in Sydney. Dan moet de opbouw naar Brisbane 2032 nog beginnen...
Engelsen blijven met 12 goud en in de totalen nog flink achter bij Tokyo, maar die kunnen nog wel wat bijtrekken./
Sowieso vertekent alles natuurlijk ook wel een beetje doordat we geen grote Russische ploeg hier hebben, en die waren er in Tokyo nog wel met grotere aantallen bij. Hebben die atleten uberhaupt wat gehaald qua medailles?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Ze stonden na zondag op 12 14 18, dus jaquote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:06 schreef hhh38 het volgende:
Hoeveel goud heeft Frankrijk gehaald sinds deze maandag, 1?
Frankrijk en GB leveren niet echt heel veel meer.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:06 schreef hhh38 het volgende:
Hoeveel goud heeft Frankrijk gehaald sinds deze maandag, 1?
Die hebben hier nog wel een paar goede kansen in de kano.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alle gouden medailles die ze ooit haalden waren ook bij atletiek. En dan is Pichardo natuurlijk geen echte Portugees.
Vooral Witrussenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 22:28 schreef TheVulture het volgende:
Australie heeft nog nooit zoveel goud gehaald in de historie als op deze OS, zelfs niet in Sydney. Dan moet de opbouw naar Brisbane 2032 nog beginnen...
Engelsen blijven met 12 goud en in de totalen nog flink achter bij Tokyo, maar die kunnen nog wel wat bijtrekken./
Sowieso vertekent alles natuurlijk ook wel een beetje doordat we geen grote Russische ploeg hier hebben, en die waren er in Tokyo nog wel met grotere aantallen bij. Hebben die atleten uberhaupt wat gehaald qua medailles?
Dat lijkt me altijd een betere prestatie te noemen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:43 schreef PippenScottie het volgende:
Nu scoren we veel beter in de breedte.
Mwah we kunnen Japan en Z-Korea nog wel bijhalen als het meezit met Harrie en de hockeyploegen...quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:46 schreef Dagoduck het volgende:
In Tokio waren we 7e in de medaillespiegel, dat gaat nu moeilijk worden.
Ik weet niet welke kansen deze landen nog hebben. Misschien een Japanner bij breaking, dat zie ik ze nog wel kunnen bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mwah we kunnen Japan en Z-Korea nog wel bijhalen als het meezit met Harrie en de hockeyploegen...
Britten zal ook vooral afhangen van het baanwielrennen denk ikquote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mwah we kunnen Japan en Z-Korea nog wel bijhalen als het meezit met Harrie en de hockeyploegen...
Italië heeft gepiekt op het EK atletiek in Romequote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:47 schreef Nia het volgende:
Italië voorbij in de stand en nu op plek 8!.
In die zin zijn Australië en Nederland wel echt toplanden qua inwoners vs prestaties.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:07 schreef beantherio het volgende:
Opvallend hoe Nederland tot nu toe Duitsland is voorgebleven in de medaillespiegel. Dat is toch wel een veel groter sportland dan Nederland zou je zeggen.
Ik zei het verkeerd eigenlijk. Duitsland is wel een groter land maar geen groter sportland. De sportieve prestaties zijn (voor Nederland) boven verhouding tov de omvang van de bevolking. Australië is daar helemaal een goed voorbeeld van.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In die zin zijn Australië en Nederland wel echt toplanden qua inwoners vs prestaties.
Dan bedoel je voetbal, tennis, wielrennen en autootje rijden? Of welke sporten wil je daar verder nog bij nemen?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:45 schreef DutchSL het volgende:
Nederland is erg goed in typisch Olympische sporten waar de rest van de 4 jaar met alle respect niemand naar kijkt (al is de opmars in de atletiek wel erg sterk de laatste jaren). Niet om roeien en zeilen te dissen, dat is juist mooi dat die sporten nu opeens vol in de schijnwerpers komen.
Landen als Duitsland en Spanje zijn misschien wel grotere sportlanden in de echte grote wereldsporten, maar minder op een manier om Olympische medailles binnen te slepen.
Niemand kijkt toch ooit naar zwemmen, (handboog)schieten of welke andere sport dan ook?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:45 schreef DutchSL het volgende:
Nederland is erg goed in typisch Olympische sporten waar de rest van de 4 jaar met alle respect niemand naar kijkt (al is de opmars in de atletiek wel erg sterk de laatste jaren). Niet om roeien en zeilen te dissen, dat is juist mooi dat die sporten nu opeens vol in de schijnwerpers komen.
Landen als Duitsland en Spanje zijn misschien wel grotere sportlanden in de echte grote wereldsporten, maar minder op een manier om Olympische medailles binnen te slepen.
Ik zou basketbal er nog bij zetten (en dan niet 3x3, dat is ook niche). Spanje en Duitsland de 2 laatste wereldkampioenen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 11:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan bedoel je voetbal, tennis, wielrennen en autootje rijden? Of welke sporten wil je daar verder nog bij nemen?
Op zich doen WIJ het in 3 van die 4 sporten vrij behoorlijk.
In autootje rijden zijn Spanje en Duitsland ook niet bepaald structurele toplanden. Voor Schumacher en Alonso was het daar ook niets. Basketbal zijn ze wel subtop, maar basketbal is natuurlijk allen écht groot als het om NBA-basketbal gaat.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 11:58 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Ik zou basketbal er nog bij zetten (en dan niet 3x3, dat is ook niche). Spanje en Duitsland de 2 laatste wereldkampioenen.
Autootje (en motortje) rijden zijn wij natuurlijk geen groot land in, we hebben toevallig nu één uitschieter in één van de vele klasses, maar Spanje en Duitsland zijn daar in de breedte en structureel toplanden in. Overigens hecht ik geen waarde aan alles dat Max ooit gewonnen heeft, zou het zo ruilen tegen een ritzege voor Kelderman in de Ronde van Spanje ofzo, maar dat geheel terzijde.
We zijn wel een groot voetballand, maar de prijzenkast van Duitsland en Spanje kunnen we alleen maar van dromen. Dat is wel 20 gouden medailles waard of meer..
Tennis hoeven we het niet over te hebben.
Wielrennen is beetje twijfel, dat is toch vooral de Tour de France wat groot is wereldwijd en de rest komt daar ver achter (en baanwielrennen/BMX is ook niche) en daar zijn de Spanjaarden jaar beter dan wij (Duitsland wel minder, Duitsland wel weer heel veel wintersporten, ook niche, maar daar kun je wat van onze zomermedailles tegen wegstrepen).
Wij zijn gewoon extreem goed in ons sportpotentieel omzetten in Olympische medailles, maar er zijn zat sportzomers geweest waar men het had over hoe goed Spanje het deed in allerlei grote sporten.
GB, Frankrijk en Italië (en de VS als we Amerikaans racen tellen), misschien nog Brazilië en Japan. Daarna zou ik pas Duitsland noemen. Hebben wel een tijdje gehad dat het echt goed was in de F1 natuurlijk. Italië laatste jaren ook wel erg moeizaam op het hoogste niveau.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 12:08 schreef DutchSL het volgende:
Autootje en motortje rijden is meer dan alleen F1 en in de F1 is zeker Duitsland wel een topland. Ze hebben altijd coureurs (vaak meerdere) terwijl er maar 20-ish per jaar meedoen en meerdere wereldkampioenen, sterker nog de grootste en de vierde grootste aller tijden zijn Duitsers. Als Duitsland geen topland is in F1 dan bestaan er geen toplanden?
Australië heeft enorm gepiekt met de vele zwemonderdelen. Hier moet NL voor de komende spelen flinke stappen maken om bij de top te blijven. Of keuzes maken en in de aanloop aan de spelen en een aantal toernooien skippen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In die zin zijn Australië en Nederland wel echt toplanden qua inwoners vs prestaties.
Daar denken ze in de Balkan en Griekenland toch anders over.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 12:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
maar basketbal is natuurlijk allen écht groot als het om NBA-basketbal gaat.
Ja verdommequote:Op donderdag 8 augustus 2024 13:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zeilen Nacra17:
G: Italië
Z: Argentinië
B: Nieuw-Zeeland
Dit was hun beste dag uit de geschiedenis.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
De daguitslag:
1 Australië 4 0 2
Jeetje.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 13:29 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dit was hun beste dag uit de geschiedenis.
Wat is onze beste dag uit de geschiedenis?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 13:29 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dit was hun beste dag uit de geschiedenis.
Iets in 1928!quote:Op donderdag 8 augustus 2024 13:48 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Wat is onze beste dag uit de geschiedenis?
Kan wel wat goud bij komen vandaag.. 4 kansen ofzo
5 kansen op goud nog vandaag. Hockeyers, Bol, keirindames, van Schip en kitesurfenquote:Op donderdag 8 augustus 2024 13:48 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Wat is onze beste dag uit de geschiedenis?
Kan wel wat goud bij komen vandaag.. 4 kansen ofzo
Ze hebben nu 1x goud, 1x zilver en 1x brons in de historiequote:Op donderdag 8 augustus 2024 20:49 schreef Knipoogje het volgende:
Botswana eerste gouden medaille!
Ooit in 2012 een keertje zilver
quote:Op donderdag 8 augustus 2024 20:51 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Ze hebben nu 1x goud, 1x zilver en 1x brons in de historie
Van die sporten die volledig langs ons (of in elk geval langs mij) heen gaan zoals duiken, synchroonzwemmen en gewichtheffen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:37 schreef vaarsuvius het volgende:
Met toch wel heel wat Amerikaans atletiek goud, vraag ik me af wat die Chinezen winnen de laatste dagen, want die blijven nog aardig in de buurt
Dat ene goud van synchroonzwemmen zet geen zoden aan de dijk hoorquote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:49 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Van die sporten die volledig langs ons (of in elk geval langs mij) heen gaan zoals duiken, synchroonzwemmen en gewichtheffen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Krijgt Nederland nog een bronzen medaille voor deze top 3 klassering?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 23:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
1 China 4 2 2
2 Verenigde Staten 3 3 3
3 Nederland 2 1 2
4 Nieuw-Zeeland 2 0 1
5 Oezbekistan 2 0 0
5 Indonesië 2 0 0
7 Duitsland 1 3 0
8 Frankrijk 1 2 0
8 Iran 1 2 0
10 Italië 1 1 1
11 Japan 1 1 0
12 Bulgarije 1 0 3
13 Groot-Brittannië 1 0 1
14 Botswana 1 0 0
14 Oostenrijk 1 0 0
14 Pakistan 1 0 0
14 Zuid-Korea 1 0 0
18 Australië 0 2 2
19 Canada 0 1 1
19 India 0 1 1
21 Oekraďne 0 1 1
21 Argentinië 0 1 0
21 Ecuador 0 1 0
21 Jordanië 0 1 0
21 Portugal 0 1 0
21 Thailand 0 1 0
21 Turkije 0 1 0
28 Spanje 0 0 2
29 Azerbeidzjan 0 0 1
29 België 0 0 1
29 Brazilië 0 0 1
29 Chinees Taipei 0 0 1
29 Cuba 0 0 1
29 Denemarken 0 0 1
29 Grenada 0 0 1
29 Hongarije 0 0 1
29 Jamaica 0 0 1
29 Marokko 0 0 1
29 Mexico 0 0 1
29 Noord-Korea 0 0 1
29 Vluchtelingenteam 0 0 1
29 Zweden 0 0 1
Het verdict van de dag.
Gaat ook wel een beetje op en af. 16x goud in 2008, daarna 11x goud in 2012, weer terug naar 17x goud in 2016 en dan in 2021 opeens naar 10. Nu op 9 en ze zullen vast boven de 10 uitkomen, maar weer niet in de buurt van 16/17 nee.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 23:59 schreef marcodej het volgende:
Duitsland valt al een paar Spelen heel erg tegen. Wat is daar gebeurd joh?
En heel goed voor Nederland i.v.m. het medailleklassement allertijden (totaal medailles zomer+winter samen).quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 17:26 schreef freako het volgende:
Het valt me nu ineens op dat Finland nog geen medailles behaald heeft. Het is natuurlijk meer een wintersportland, maar 0 is wel heel beroerd.
Ons druk maken over Finland.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 17:29 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
En heel goed voor Nederland i.v.m. het medailleklassement allertijden (totaal medailles zomer+winter samen).
Dat ging op termijn altijd gebeuren natuurlijk, vroeger een van de allergrootste sportlanden. Helaas nu niet meer. Tijd voor een lesje olympische historie zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 17:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ons druk maken over Finland.Daar moet je natuurlijk altijd overheen.
Lesje olympische historie voor mij? Want dit is mij bekend namelijk.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 17:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat ging op termijn altijd gebeuren natuurlijk, vroeger een van de allergrootste sportlanden. Helaas nu niet meer. Tijd voor een lesje olympische historie zou ik zeggen.
Het klonk alsof je verbaasd was dat we nog niet boven Finland stonden.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 17:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Lesje olympische historie voor mij? Want dit is mij bekend namelijk.
Nee hoor. Meer dat ik die rivaliteit niet zo interessant vind omdat we daar in de zeer naarbije toekomst toch wel overheen gaan en Finland inderdaad niet meer meetelt als serieus sportland.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 17:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het klonk alsof je verbaasd was dat we nog niet boven Finland stonden.
In de zomer niet nee, in de winter gaat het nog wel. Maar ook niet meer zoals 'vroeger'quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 17:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nee hoor. Meer dat ik die rivaliteit niet zo interessant vind omdat we daar in de zeer naarbije toekomst toch wel overheen gaan en Finland inderdaad niet meer meetelt als serieus sportland.
We zijn er al overheen zie ik net trouwens? Nederland nu 148 goud ooit behaald en Finland 146.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 17:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In de zomer niet nee, in de winter gaat het nog wel. Maar ook niet meer zoals 'vroeger'
Geen idee, ik ken de cijfers niet uit mijn hoofd.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 17:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
We zijn er al overheen zie ik net trouwens? Nederland nu 148 goud ooit behaald en Finland 146.
Of kijk ik verkeerd?
Voor 2 uurtjes ja.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 17:44 schreef Marcoss het volgende:
China voorbij VS dus, Duitsland voorbij Nederland
Hockeydames kunnen echt niet verliezen, zelfs al zouden ze het willen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 17:50 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Normaal wel, maar dat moet eerst gebeuren
Zoals in Rio bedoel je?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 17:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hockeydames kunnen echt niet verliezen, zelfs al zouden ze het willen.
daar zit vele jaren planning achter tel meeldele eel en glolie van de CCPquote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:49 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Van die sporten die volledig langs ons (of in elk geval langs mij) heen gaan zoals duiken, synchroonzwemmen en gewichtheffen.
China staat nu hoger op de wereldranglijst dan Engeland deed bij aanvang van de Spelen in 2016.quote:
Dit is een moeilijke zin!quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 17:59 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
daar zit vele jaren planning achter tel meeldele eel en glolie van de CCP
Engeland doet niet mee.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 17:59 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
China staat nu hoger op de wereldranglijst dan Engeland deed bij aanvang van de Spelen in 2016.
Ach, Pietje.
Engeland.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 17:59 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
China staat nu hoger op de wereldranglijst dan Engeland deed bij aanvang van de Spelen in 2016.
Ach, Pietje.
Als jij GB op de wereldranglijst kunt vinden, be my guest.quote:
De H's komen eraan... Harrie, Hockey, Hasanquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:48 schreef Em31 het volgende:
Duitsland en Italië ons voorbij, WE hebben goud nodig. #hupharrie
Zag ik op tv in brasserie Anvers (Roosendaal)quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
K2 500m (V)
G: Nieuw-Zeeland
Z: Hongarije
B: Duitsland, Hongarije
Plus blijkbaar Hindiaquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:59 schreef Nober het volgende:
[..]
De H's komen eraan... Harrie, Hockey, Hasan
Breakdance herenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:55 schreef PippenScottie het volgende:
Zit er nog iets in het vat voor NL?
Keirin bij de mannen.
Vrouwen marathon.
Sprint baanwielrennen vrouwen geloof ik niet in.
4x400 vrouwen estafette als alles mee zit een medaille?
Mis ik iets?
Waterpolo voor bronsquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:55 schreef PippenScottie het volgende:
Keirin bij de mannen.
Vrouwen marathon.
Mis ik iets?
Jazekersquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:56 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Maken we kans? Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?
Die zilveren spelen die sommigen hadden verwacht zijn het niet geworden.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:57 schreef franklop het volgende:
De zilvervloot wil nog niet vlotten, slechts zes
Synchroonzwemmen. Na de technische routine staan ze derde en ik heb ergens gehoord dat ze beter zijn in de vrije routine.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Waterpolo voor brons
Abdi op de marathon wellicht
Breaking heren kleine kans heb ik me laten vertellen
Heeeeeeeel misschien nog kanootje varen maar lijkt me sterk
Synchroonzwemmen damesquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:55 schreef PippenScottie het volgende:
Keirin bij de mannen.
Vrouwen marathon.
Mis ik iets?
Koppelkoers bij de heren ook nog. Wie weet kan Maaike van der Duin verrassen op de omnium lquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Waterpolo voor brons
Abdi op de marathon wellicht
Breaking heren kleine kans heb ik me laten vertellen
Heeeeeeeel misschien nog kanootje varen maar lijkt me sterk
Hasan marathonquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:55 schreef PippenScottie het volgende:
Keirin bij de mannen.
Vrouwen marathon.
Mis ik iets?
Die staat al in het lijstje.quote:
We zijn gewoon een rijk land, dat is duidelijk.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:08 schreef beantherio het volgende:
Als het voor Nederland bij dit blijft dan heb ik daar ook vrede mee. Dit aantal is al een ongekende luxe.
Bizar trouwens dat we nog steeds voor liggen op Duitsland en Italië. Groot Brittannië en Frankrijk zijn de enige andere Europese landen voor ons.
Die hebben diverse kansen in teamsporten bijvquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:13 schreef Nebelwerfer het volgende:
Wat goud betreft zouden we zelfs Frankrijk nog voorbij kunnen zie ik.. of is dat voorbarig?
Aight.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:14 schreef franklop het volgende:
[..]
Die hebben diverse kansen in teamsporten bijv
Nee. Dan moet er wel echt heel veel goed vallen. Statistisch niet heel waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:15 schreef GotenSSJ het volgende:
Nog 9 medaille kansen dus, gaat Tokyo er toch nog aan?
Eens hoor, maar het kan nog wel, dat is vrij bizar.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:30 schreef beantherio het volgende:
[..]
Nee. Dan moet er wel echt heel veel goed vallen. Statistisch niet heel waarschijnlijk.
is dat alles?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:55 schreef PippenScottie het volgende:
Keirin bij de mannen.
Vrouwen marathon.
Mis ik iets?
Dat zou heel bijzonder zijn.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:39 schreef marcodej het volgende:
Naomi Visser ook klein kansje op een bronsje.
Handbal en volleybal ja. En je hebt 2 goud nodig om ze voorbij te kunnen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:14 schreef franklop het volgende:
[..]
Die hebben diverse kansen in teamsporten bijv
Basketbal bij de mannen ook!quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Handbal en volleybal ja. En je hebt 2 goud nodig om ze voorbij te kunnen.
Dan zou ik eerder nog de Britten zeggen, maar ik weet niet of die nog boksers ofzo hebben
Het turntoernooi zit er al een tijdje op. (Maar Nadine hep wel een kansje ja)quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:39 schreef marcodej het volgende:
Naomi Visser ook klein kansje op een bronsje.
Ja, maar die tel ik al voor USAquote:
Sorry voor deze choke.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het turntoernooi zit er al een tijdje op. (Maar Nadine hep wel een kansje ja)
quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 00:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
1 1 Verenigde Staten 33 39 40
2 2 China 33 27 23
3 3 Australië 18 16 14
4 7 Japan 16 8 13
5 4 Frankrijk 14 20 22
5 5 Groot-Brittannië 14 20 22
7 6 Zuid-Korea 13 8 7
8 8 Nederland 13 6 10
9 10 Duitsland 12 9 8
10 9 Italië 11 12 13
11 11 Canada 7 6 11
12 12 Nieuw-Zeeland 6 7 2
13 16 Hongarije 5 5 5
14 18 Oezbekistan 5 0 3
15 20 Spanje 4 3 8
16 13 Ierland 4 0 3
17 19 Brazilië 3 6 9
18 15 Oekraďne 3 4 4
19 16 Zweden 3 4 3
20 14 Roemenië 3 4 1
21 48 Bulgarije 3 1 3
22 25 België 3 0 6
23 21 Iran 2 4 2
24 22 Kroatië 2 2 3
25 24 Azerbeidzjan 2 2 1
26 22 Cuba 2 1 3
26 41 Kenia 2 1 3
28 26 Filipijnen 2 0 2
28 26 Hongkong 2 0 2
28 49 Oostenrijk 2 0 2
31 28 Indonesië 2 0 1
31 49 Tsjechië 2 0 1
33 54 Algerije 2 0 0
33 29 Servië 2 0 0
35 30 Israël 1 4 1
36 31 Kazachstan 1 3 3
37 32 Jamaica 1 3 2
37 32 Thailand 1 3 2
39 34 Individuele Olympische Atleten 1 3 0
40 35 Zwitserland 1 2 5
41 36 Denemarken 1 2 2
41 42 Zuid-Afrika 1 2 2
43 38 Ecuador 1 2 1
43 36 Georgië 1 2 1
45 39 Griekenland 1 1 6
46 40 Polen 1 1 5
47 43 Argentinië 1 1 1
47 49 Noorwegen 1 1 1
47 68 Tunesië 1 1 1
50 54 Bahrein 1 1 0
50 43 Chili 1 1 0
50 43 Oeganda 1 1 0
50 43 Saint Lucia 1 1 0
50 54 Slovenië 1 1 0
55 47 Chinees Taipei 1 0 5
56 77 Dominicaanse Republiek 1 0 2
57 49 Guatemala 1 0 1
57 49 Marokko 1 0 1
59 54 Botswana 1 0 0
59 54 Dominica 1 0 0
59 54 Pakistan 1 0 0
62 61 Turkije 0 3 3
63 62 Mexico 0 3 2
64 71 Colombia 0 3 0
65 60 Noord-Korea 0 2 4
66 67 Litouwen 0 2 2
67 63 Armenië 0 2 1
67 68 Portugal 0 2 1
69 64 Ethiopië 0 2 0
70 65 India 0 1 5
71 66 Kirgizië 0 1 3
71 77 Moldavië 0 1 3
73 68 Kosovo 0 1 1
74 71 Cyprus 0 1 0
74 71 Fiji 0 1 0
74 71 Jordanië 0 1 0
74 71 Mongolië 0 1 0
78 76 Tadzjikistan 0 0 3
79 77 Grenada 0 0 2
79 77 Maleisië 0 0 2
81 81 Egypte 0 0 1
81 81 Kaapverdië 0 0 1
81 81 Peru 0 0 1
81 X Singapore 0 0 1
81 81 Slowakije 0 0 1
81 81 Vluchtelingenteam 0 0 1
81 81 Zambia 0 0 1Toch wel weer erg netjes voor het kikkerland.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
België pakt wel altijd heel mooie medaillesquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 01:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
België ook wel weer heel erg België.
Met deze ene zilveren plak nu zowel in g-z-b als totaal de succesvolste Spelen sinds 1924..quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 01:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
België ook wel weer heel erg België.
Aantal medailles is iets minder dan in Tokio ja (en we gaan denk ik 2 of 3 tekort komen), België presteert prima ja al mogen ze blij zijn dat ze er zo goed kunnen wielrennenquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 10:17 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Met deze ene zilveren plak nu zowel in g-z-b als totaal de succesvolste Spelen sinds 1924..
Daar moet NL nog 7 medailles voor halen om dat te halen, dat gaat niet meer lukken denk ik
Ik vind dat overdreven veel voor zo'n klein landjequote:Op zaterdag 10 augustus 2024 10:30 schreef TheVulture het volgende:
Hopelijk tikken we de 30 nog aan![]()
En ook al zijn het er geen 36 zoals in Tokyo, dit is echt weer een gigantisch aantal
Staan nog 2 goud achter NL?quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 13:27 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Italie loopt uit als ze volleybal winnen
Hoe kun je uitlopen als je nog niet voor ligt?quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 13:27 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Italie loopt uit als ze volleybal winnen
Kan dit niet in een ander topic? Ik kom hier voor de SPIEGEL.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 13:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gewichtheffen -102kg (M)
G: China
Z: Oezbekistan
B: Individuele atleten
Ja ik ga niet bij elke uitslag de medaillespiegel updaten allenquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 13:47 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Kan dit niet in een ander topic? Ik kom hier voor de SPIEGEL.
Tel dan lekker zelf opquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 13:47 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Kan dit niet in een ander topic? Ik kom hier voor de SPIEGEL.
+Canarische Eilandenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 23:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Taekwondo -67kg (V):
G: Hongarije
Z: Kroatië
B: België, VS
1992 lijkt zo al enorm goed, maar daarvoor (als DDR) was het nog veel beterquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 14:28 schreef kilon het volgende:
Het is NOS ook opgevallen dat Duitsland minder medailles haalt.
https://nos.nl/artikel/25(...)ds-duitse-eenwording
[ afbeelding ]
Het was niet helemaal zuiver nee, maar de volledige focus van een land op sport werpt uiteindelijk ook wel z’n vruchten af natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 14:38 schreef Marcoss het volgende:
[..]
1992 lijkt zo al enorm goed, maar daarvoor (als DDR) was het nog veel beter
Volledig clean uiteraard
Met atletiek heeft de VS nog wel veel hele goede kansen, en China nul. De VS gaat wel met een ruime voorsprong winnen denk ik.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:25 schreef Leatherface het volgende:
Wordt nog spannend om plek 1.
China heeft nu een klein gaatje, maar de VS krijgt nog de basketbalfinales, voetbal dames.
Atletiekfinales vanavond en baanwielrennen geven de doorslag, denk ik.
Ik zag deze voorbij komen:quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 17:48 schreef Leatherface het volgende:
In de schaduw van de Australiërs met hun recordwinst heeft Nieuw-Zeeland stiekem ook leuke Spelen.
Hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 18:21 schreef Dagoduck het volgende:
Kunnen ze ook berekenen (voor Nederland) welke (gouden) medailles en sporten per uitslag het goedkoopst zijn en welke het duurst?
Judo, #DELEN/0!quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 18:21 schreef Dagoduck het volgende:
Kunnen ze ook berekenen (voor Nederland) welke (gouden) medailles en sporten per uitslag het goedkoopst zijn en welke het duurst?
Omdat ze (de overheid) willen bezuinigen.quote:
Ja, preciesquote:
Dit is vooral wat de Belgen zichzelf aanpraten.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 08:45 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
België pakt wel altijd heel mooie medailles
Wel een importRus helaasquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 20:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
5000m (M)
G: Noorwegen
Z: Kenia
B: Verenigde Staten
Worstelen -74kg vrij (M)
G: Oezbekistan
Z: Japan
B: VS, Albanië
Eerste medaille voor Albanië jawel!
Laatste dagen wel weer aardig op de brommer ja, maar die hebben nog wel een beetje de Tokiobonus en zijn wel beter geworden van al die showsportenquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 20:50 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Japan halen we niet meer in, viir mn gevoel ook hele goede Spelen Japan?
Kan nog 10 worden als Andrews morgen nog goud pakt. Dat is wel de laatste goudkans voor Nieuw-Zeeland denk ik.quote:
Friedrich op de sprint.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 21:13 schreef marcodej het volgende:
Hoeveel goudkansen heeft Duitsland nog, naast de handbalmannen?
Het gaat heel spannend worden. Ik denk dat het net niet lukt.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 21:28 schreef marcodej het volgende:
Met Sifan, Hetty, Harrie en Jeffrey kunnen we Tokyo nog halen.
En met Maike er voorbij!quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 21:28 schreef marcodej het volgende:
Met Sifan, Hetty, Harrie en Jeffrey kunnen we Tokyo nog halen.
1-2 tekort denk ik. Sifan en Harrie zullen wel in de prijzen vallen, de rest lijkt me nietquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 21:30 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het gaat heel spannend worden. Ik denk dat het net niet lukt.
Finucane op de Sprint. En de dames op de moderne vijfkamp.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 21:37 schreef Em31 het volgende:
Heeft GB ook nog ergens duidelijk kans op goud?
In Taekwondo zometeenquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 21:37 schreef Em31 het volgende:
Zometeen ook nog finale met taekwondo om goud, al weet ik niet of de Brit daar een grote kans maaktquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 21:37 schreef Em31 het volgende:
Oja daar hebben ze ook een finalist ja.quote:
In taekwondo maak je als finalist altijd kans.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 21:45 schreef Martino11 het volgende:
[..]
Zometeen ook nog finale met taekwondo om goud, al weet ik niet of de Brit daar een grote kans maakt
Nee P7 is maximaal haalbare tenzij alles perfect valt. Zuid-Korea heeft volgens mij geen enkele serieuze kans meer.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 21:45 schreef Em31 het volgende:
Oké de Britjes inhalen met goud is dus een erg lastig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |