Vreselijk ja. Die doen echt nergens mee. Heb ze alleen bij de Triatlon voorin gezien. En bij het judo is het nog wel te doen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 23:49 schreef Slobeend het volgende:
Eigenlijk wel bijzonder dat Portugal het zo slecht doet. Kan me ook nauwelijks Portugese deelnemers voor de geest halen. Slechte sportinfrastructuur daar?
Ik word altijd wat treurig van India. Collega expats uit India zeggen altijd dat er een soort van anti-sport cultuur heerst. Sport is daar voor kinderen. En daarna moet je een echte baan zoeken. 1 miljard inwoners en 3 bronzen plakkenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vreselijk ja. Die doen echt nergens mee. Heb ze alleen bij de Triatlon voorin gezien. En bij het judo is het nog wel te doen.
Over vier jaar is er cricket!quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:48 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik word altijd wat treurig van India. Collega expats uit India zeggen altijd dat er een soort van anti-sport cultuur heerst. Sport is daar voor kinderen. En daarna moet je een echte baan zoeken. 1 miljard inwoners en 3 bronzen plakken
Toch niet te bevatten eigenlijk. Dat er ook gewoon niet ééntje uitspringt en alleen al op talent ergens goud kan halen. Uit meer dan een miljard.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:48 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik word altijd wat treurig van India. Collega expats uit India zeggen altijd dat er een soort van anti-sport cultuur heerst. Sport is daar voor kinderen. En daarna moet je een echte baan zoeken. 1 miljard inwoners en 3 bronzen plakken
Schijnt nog een goede speerwerper te zijnquote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:01 schreef Em31 het volgende:
[..]
Toch niet te bevatten eigenlijk. Dat er ook gewoon niet ééntje uitspringt en alleen al op talent ergens goud kan halen. Uit meer dan een miljard.Bizar.
Tsja, als je het nooit probeert, ... voor topsport moet je wel echt een beetje je best doen. En de meeste mensen daar kunnen ook niet even een rondje gaan hardlopen, omdat het daar gewoon te smerig voor is.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:01 schreef Em31 het volgende:
[..]
Toch niet te bevatten eigenlijk. Dat er ook gewoon niet ééntje uitspringt en alleen al op talent ergens goud kan halen. Uit meer dan een miljard.Bizar.
Je hebt van die iconische figuren nodig die een voorbeeld zijn voor het land (wat lastig is in zo'n diverse en grote populatie) om de sport serieus te beoefenen. Kijk maar naar hoe Anand eigenhandig ervoor heeft gezorgd dat er nu tig jonge Indiërs in de top meedoen met schaken.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:48 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Sneu eigenlijk aangezien het ook wel een manier is om uit armoede te komen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:48 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Kom net deze site tegen. Daar kun je het goed op zien!quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:01 schreef Em31 het volgende:
[..]
Bangladesh nook zoiets, 170 miljoen mensen en nog nooit een medaille behaald.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:48 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een ontzettend arm land.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Bangladesh nook zoiets, 170 miljoen mensen en nog nooit een medaille behaald.
Eigenlijk moet je iedere olympiade het aantal inwoners van destijds nemen. Anders zijn landen met een snel gegroeide bevolking (driekwart van de wereld) flink in het nadeel.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:21 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Kom net deze site tegen. Daar kun je het goed op zien!
https://medalspercapita.com/#medals-per-capita:all
Over alle inwoners heen heeft India sinds 1896 1 medaille per 50 miljoen inwoners. NL op 14 met 1:43k
En Liechtenstein is het onbetwiste topsport land met 1 medaille op elke 3.6k inwoners
Er zijn door de jaren heen ook veel meer medaille-evenementen bij gekomen dus daar moet je dan ook rekening mee houden.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:52 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je iedere olympiade het aantal inwoners van destijds nemen. Anders zijn landen met een snel gegroeide bevolking (driekwart van de wereld) flink in het nadeel.
Die stond niet eens op die kaart inderdaad. Er zijn nog wel meer landen, maar dit is idd de grootste.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Soort België 2.0quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:48 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Een echte baan, en vervolgens gaan ze dan in een fabriek werken op een manier zoals wij hier 100 jaar geleden deden.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:48 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat is alleen voor de laagste kaste.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 15:50 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Een echte baan, en vervolgens gaan ze dan in een fabriek werken op een manier zoals wij hier 100 jaar geleden deden.
Cricket en niks andersquote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:48 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Als lynchen olympisch wordt gaan ze hoge ogen gooien.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die blijven ook in week 2 enorm op de brommer jaquote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:57 schreef Leatherface het volgende:
Australië bijbenen is nu wel mission impossible voor Nederland. Die gaan richting een heel stevige top vijf plaats.
Er zal vast een hoop geld in hun team zijn gestoken nu ze weten dat ze in '32 aan de beurt zijn.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:00 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die blijven ook in week 2 enorm op de brommer ja
Oja Pichardo was ik vergeten.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vreselijk ja. Die doen echt nergens mee. Heb ze alleen bij de Triatlon voorin gezien. En bij het judo is het nog wel te doen.
Alle gouden medailles die ze ooit haalden waren ook bij atletiek. En dan is Pichardo natuurlijk geen echte Portugees.quote:
Ze zouden in het Voetbal ook goed moeten doenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja leuk, maar daar heb je maar 2 medailles, bij de dames is het niet meer dan het 12e land in Europa ofzo en bij de heren heb je maar 4 plekken (waarvan er ook nog 1 voor het gastland is), waarbij ze moeten concurreren met Spanje, Duitsland, Italië, Frankrijk (deze keer dan niet) en andere landen met goede lichtingen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:43 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ze zouden in het Voetbal ook goed moeten doen
Misschien moet rollerhockey olympisch worden, dat is de enige sport naast voetbal (en wielrennen) die ze daar beoeefenen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:43 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ze zouden in het Voetbal ook goed moeten doen
Ook wel interessant om dan te kijken waar de medailles van de Russische ploeg zijn gebleven, bij welke landen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 22:28 schreef TheVulture het volgende:
Australie heeft nog nooit zoveel goud gehaald in de historie als op deze OS, zelfs niet in Sydney. Dan moet de opbouw naar Brisbane 2032 nog beginnen...
Engelsen blijven met 12 goud en in de totalen nog flink achter bij Tokyo, maar die kunnen nog wel wat bijtrekken./
Sowieso vertekent alles natuurlijk ook wel een beetje doordat we geen grote Russische ploeg hier hebben, en die waren er in Tokyo nog wel met grotere aantallen bij. Hebben die atleten uberhaupt wat gehaald qua medailles?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Ze stonden na zondag op 12 14 18, dus jaquote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:06 schreef hhh38 het volgende:
Hoeveel goud heeft Frankrijk gehaald sinds deze maandag, 1?
Frankrijk en GB leveren niet echt heel veel meer.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 00:06 schreef hhh38 het volgende:
Hoeveel goud heeft Frankrijk gehaald sinds deze maandag, 1?
Die hebben hier nog wel een paar goede kansen in de kano.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alle gouden medailles die ze ooit haalden waren ook bij atletiek. En dan is Pichardo natuurlijk geen echte Portugees.
Vooral Witrussenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 22:28 schreef TheVulture het volgende:
Australie heeft nog nooit zoveel goud gehaald in de historie als op deze OS, zelfs niet in Sydney. Dan moet de opbouw naar Brisbane 2032 nog beginnen...
Engelsen blijven met 12 goud en in de totalen nog flink achter bij Tokyo, maar die kunnen nog wel wat bijtrekken./
Sowieso vertekent alles natuurlijk ook wel een beetje doordat we geen grote Russische ploeg hier hebben, en die waren er in Tokyo nog wel met grotere aantallen bij. Hebben die atleten uberhaupt wat gehaald qua medailles?
Dat lijkt me altijd een betere prestatie te noemen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:43 schreef PippenScottie het volgende:
Nu scoren we veel beter in de breedte.
Mwah we kunnen Japan en Z-Korea nog wel bijhalen als het meezit met Harrie en de hockeyploegen...quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:46 schreef Dagoduck het volgende:
In Tokio waren we 7e in de medaillespiegel, dat gaat nu moeilijk worden.
Ik weet niet welke kansen deze landen nog hebben. Misschien een Japanner bij breaking, dat zie ik ze nog wel kunnen bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mwah we kunnen Japan en Z-Korea nog wel bijhalen als het meezit met Harrie en de hockeyploegen...
Britten zal ook vooral afhangen van het baanwielrennen denk ikquote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mwah we kunnen Japan en Z-Korea nog wel bijhalen als het meezit met Harrie en de hockeyploegen...
Italië heeft gepiekt op het EK atletiek in Romequote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:47 schreef Nia het volgende:
Italië voorbij in de stand en nu op plek 8!.
In die zin zijn Australië en Nederland wel echt toplanden qua inwoners vs prestaties.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:07 schreef beantherio het volgende:
Opvallend hoe Nederland tot nu toe Duitsland is voorgebleven in de medaillespiegel. Dat is toch wel een veel groter sportland dan Nederland zou je zeggen.
Ik zei het verkeerd eigenlijk. Duitsland is wel een groter land maar geen groter sportland. De sportieve prestaties zijn (voor Nederland) boven verhouding tov de omvang van de bevolking. Australië is daar helemaal een goed voorbeeld van.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In die zin zijn Australië en Nederland wel echt toplanden qua inwoners vs prestaties.
Dan bedoel je voetbal, tennis, wielrennen en autootje rijden? Of welke sporten wil je daar verder nog bij nemen?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:45 schreef DutchSL het volgende:
Nederland is erg goed in typisch Olympische sporten waar de rest van de 4 jaar met alle respect niemand naar kijkt (al is de opmars in de atletiek wel erg sterk de laatste jaren). Niet om roeien en zeilen te dissen, dat is juist mooi dat die sporten nu opeens vol in de schijnwerpers komen.
Landen als Duitsland en Spanje zijn misschien wel grotere sportlanden in de echte grote wereldsporten, maar minder op een manier om Olympische medailles binnen te slepen.
Niemand kijkt toch ooit naar zwemmen, (handboog)schieten of welke andere sport dan ook?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:45 schreef DutchSL het volgende:
Nederland is erg goed in typisch Olympische sporten waar de rest van de 4 jaar met alle respect niemand naar kijkt (al is de opmars in de atletiek wel erg sterk de laatste jaren). Niet om roeien en zeilen te dissen, dat is juist mooi dat die sporten nu opeens vol in de schijnwerpers komen.
Landen als Duitsland en Spanje zijn misschien wel grotere sportlanden in de echte grote wereldsporten, maar minder op een manier om Olympische medailles binnen te slepen.
Ik zou basketbal er nog bij zetten (en dan niet 3x3, dat is ook niche). Spanje en Duitsland de 2 laatste wereldkampioenen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 11:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan bedoel je voetbal, tennis, wielrennen en autootje rijden? Of welke sporten wil je daar verder nog bij nemen?
Op zich doen WIJ het in 3 van die 4 sporten vrij behoorlijk.
In autootje rijden zijn Spanje en Duitsland ook niet bepaald structurele toplanden. Voor Schumacher en Alonso was het daar ook niets. Basketbal zijn ze wel subtop, maar basketbal is natuurlijk allen écht groot als het om NBA-basketbal gaat.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 11:58 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Ik zou basketbal er nog bij zetten (en dan niet 3x3, dat is ook niche). Spanje en Duitsland de 2 laatste wereldkampioenen.
Autootje (en motortje) rijden zijn wij natuurlijk geen groot land in, we hebben toevallig nu één uitschieter in één van de vele klasses, maar Spanje en Duitsland zijn daar in de breedte en structureel toplanden in. Overigens hecht ik geen waarde aan alles dat Max ooit gewonnen heeft, zou het zo ruilen tegen een ritzege voor Kelderman in de Ronde van Spanje ofzo, maar dat geheel terzijde.
We zijn wel een groot voetballand, maar de prijzenkast van Duitsland en Spanje kunnen we alleen maar van dromen. Dat is wel 20 gouden medailles waard of meer..
Tennis hoeven we het niet over te hebben.
Wielrennen is beetje twijfel, dat is toch vooral de Tour de France wat groot is wereldwijd en de rest komt daar ver achter (en baanwielrennen/BMX is ook niche) en daar zijn de Spanjaarden jaar beter dan wij (Duitsland wel minder, Duitsland wel weer heel veel wintersporten, ook niche, maar daar kun je wat van onze zomermedailles tegen wegstrepen).
Wij zijn gewoon extreem goed in ons sportpotentieel omzetten in Olympische medailles, maar er zijn zat sportzomers geweest waar men het had over hoe goed Spanje het deed in allerlei grote sporten.
GB, Frankrijk en Italië (en de VS als we Amerikaans racen tellen), misschien nog Brazilië en Japan. Daarna zou ik pas Duitsland noemen. Hebben wel een tijdje gehad dat het echt goed was in de F1 natuurlijk. Italië laatste jaren ook wel erg moeizaam op het hoogste niveau.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 12:08 schreef DutchSL het volgende:
Autootje en motortje rijden is meer dan alleen F1 en in de F1 is zeker Duitsland wel een topland. Ze hebben altijd coureurs (vaak meerdere) terwijl er maar 20-ish per jaar meedoen en meerdere wereldkampioenen, sterker nog de grootste en de vierde grootste aller tijden zijn Duitsers. Als Duitsland geen topland is in F1 dan bestaan er geen toplanden?
Australië heeft enorm gepiekt met de vele zwemonderdelen. Hier moet NL voor de komende spelen flinke stappen maken om bij de top te blijven. Of keuzes maken en in de aanloop aan de spelen en een aantal toernooien skippen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In die zin zijn Australië en Nederland wel echt toplanden qua inwoners vs prestaties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |