OS / Adopteer een exotisch land, de Tokyo-editiequote:Op dinsdag 23 juli 2024 21:44 schreef Janneke141 het volgende:
Heeft iemand een linkje naar het topic van de vorige editie? Ik weet bij god niet meer welk land ik toen had...
OS / Adopteer een exotisch land, de Tokyo-editiequote:Op dinsdag 23 juli 2024 21:44 schreef Janneke141 het volgende:
Heeft iemand een linkje naar het topic van de vorige editie? Ik weet bij god niet meer welk land ik toen had...
Thanks. Ik zal eens kijken of die een representatief team op de been kunnen brengen, of dat ik toch moet switchen van exootquote:Op dinsdag 23 juli 2024 21:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
OS / Adopteer een exotisch land, de Tokyo-editie
Equatoriaal-Guinea dus
3 hele deelnemers;quote:Op dinsdag 23 juli 2024 22:07 schreef hvan het volgende:
Doe mij maar Kiribati. Mochten zij niet mee doen neem ik Mauritius
Dan dus Kiribati 😃quote:Op dinsdag 23 juli 2024 22:09 schreef Felagund het volgende:
[..]
3 hele deelnemers;
https://en.wikipedia.org/(...)2024_Summer_Olympics
Vergeet je Temalini Mantoa niet? Bijzonder dat Tuvalu haar gestuurd heeft, terwijl de 18 jarige Vaioleta Luca een klap sneller was: https://www.athletic.net/(...)2024/athlete-recordsquote:Op dinsdag 23 juli 2024 21:34 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Tuvalu is voor mij.
[ afbeelding ]
Noteer maar alvast de enige deelnemer van dit prachtige land.
Karalo Hepoiteloto Maibuca op de 100 meter sprint.
Hopelijk sprint hij meer dan 100 meter deze zomer.
welke, er doen er twee meequote:Op woensdag 24 juli 2024 10:35 schreef Leatherface het volgende:
Ik wijk een keer uit naar het Caribisch gebied: Virgin Islands.
Correctie: Hernandez en Fernandez zijn natuurlijk niet dezelfde achternaam, dus het is toch waarschijnlijk geen familie.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 23:52 schreef Felagund het volgende:
[ afbeelding ]
Guatemala dus, niet het meest succesvolle land ooit op de olympische spelen. Ze maakten hun debuut in 1952 in Helsinki, en zijn er sinds 1968 iedere keer bij geweest. Toch haalden ze tot nu toe slechts 1 medaille, een zilveren bij het 20 kilometer snelwandelen in 2012, door rick Barrondo. Deze levende legende zal er ook nu weer bij zijn. Bij het snelwandelen kan het raar lopen, dus wie weet kunnen ze een tweede medaille ooit pakken.
Het zag er even naar uit dat Guatamala misschien helemaal niet konden deelnemen aan deze olympische spelen, het land werd door het IOC in 2023 geschorst vanwege een 'domestic legal dispute'. Schijnbaar een onenigheid/ruzie tussen het NOC en het constitutionele hof van het land. Maar dat is gelukkig opgelost, want maart dit jaar kwam het bericht dat ze gewoon deel mogen nemen.
In totaal zullen er 16 atleten starten voor Guatamala, ik zal ze uitgebreider voorstellen wanneer ze individueel van start gaan. De sporten waar Guatamala het vooral van moet hebben is de atletiek, het schieten, zwemmen en de moderne vijfkamp. Het is ook een familie-aangelegenheid, de neef van rick zal ook mee gaan doen bij het snelwandelen. Of Sophia en Andres ook familie zijn kom ik nog op terug. Ze doen in ieder geval beiden mee met de moderne vijfkamp, en hebben de dezelfde achternaam.
Atletiek
Luis Grijalva - Mannen 5000 m
Alberto Gonzlez Mindez - Marathon mannen
Jos Alejandro Barrondo - 20 km snelwandelen mannen
rick Barrondo - 20 km snelwandelen mannen
Mariandre Chacn - 100 meter vrouwen
Moderne vijfkamp
Andres Fernandez - mannen
Sophia Hernndez - vrouwen
Schieten
Jean Pierre Brol - Mannen trap
Sebastin Bermdez - Mannen skeet
Adriana Ruano - Vrouwen Trap
Waleska Soto - Vrouwen Trap
Zwemmen:
Erick Gordillo - 200 m wisselslag mannen
Lucero Meja - 100 m rugslag vrouwen
Overig
Kevin Cordn - Badminton mannen
Jacqueline Sols - Judo –48 kg vrouwen
Juan Ignacio Maegli - Zeilen Mannen ILCA 7
Cool, bij deze geadopteerd.quote:Op woensdag 24 juli 2024 11:55 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
ja, met 16 deelnemers
https://olympics.com/en/paris-2024/athletes/all-disc/vietnam
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Van mij wel. Ik heb de regels niet bedachtquote:
Die is al geclaimd door TheVulture.quote:Op woensdag 24 juli 2024 13:58 schreef Karina het volgende:
Bedankt voor de mention! Ik neem dan weer de Seychellen.
[ afbeelding ]
Ow zeker verkeerd gespeld toen ik ctrl-f deed.quote:Op woensdag 24 juli 2024 14:59 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die is al geclaimd door TheVulture.
De britse.quote:Op woensdag 24 juli 2024 11:47 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
welke, er doen er twee mee
https://olympics.com/en/p(...)sc/virgin-islands--b
https://olympics.com/en/p(...)c/virgin-islands--us
Nee, die hebben nog nooit mee gedaan.quote:Op donderdag 25 juli 2024 11:34 schreef TLC het volgende:
Doet Vaticaanstad mee ? Zo ja de Vaticaanstad goden
quote:Op donderdag 25 juli 2024 13:25 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nee, die hebben nog nooit mee gedaan.
Tonga lijkt me meer iets voor @tong80quote:Op donderdag 25 juli 2024 11:25 schreef Arth_NL het volgende:
Graag zou ik Tonga weer adopteren!
Dit jaar doet ons favoriete Oceanisch paradijs een gooi naar eeuwige roem met vier uitmuntende topatleten, maar zonder onze held Pita Taufatofua, helaas.![]()
mag niet van de OPquote:
Blijkbaar overheen gelezen. Ik heb je toegevoegd.quote:Op donderdag 25 juli 2024 22:50 schreef Jane het volgende:
Ik sta niet in de openingspost. Is er iets mis met Namibi, @:Starflyer?
Toegevoegdquote:Op vrijdag 26 juli 2024 21:21 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ben ook niet toegevoegd in de OP btw.
Verkeerde topic, maar ik gok over 1 minuut.quote:
quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:23 schreef Arth_NL het volgende:
Tonga heeft haar eerste deelnemer verloren. Feofaaki Epenisa verloor in een nipte 5-0 van H Thị Linh uit Vietnam in de eerste ronde van het boksen en mag alweer naar huis.![]()
We zijn LOS!quote:Op dinsdag 23 juli 2024 21:21 schreef PippenScottie het volgende:
Zuid Sudan.
Ik ben ambassadeur van hun basketbalteam. Wat Litouwen in 1992 deed, kunnen deze jongens nu doen. Geschiedenis schrijven voor hun land. Hart en ziel. Alles.
Hij eindigde op een gedeelde 5e plaats met meer dan 2 man, dus was er een shoot-off nodig. Na een spannende shoot-off, waarin Jean Pierre het beste schoot, heeft hij de finale bereikt. In ieder geval al een olympisch diploma dus, en zelfs kans op een plak!!!quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:05 schreef Felagund het volgende:
Jean Pierre Brol Cardenas is as we speak aan het schieten in de kwalificatie voor het Trap toernooi, na ronde 4 stond hij op plek 7, waar de 6 besten doorgaan naar de finale. Wel schiet hij in de laatste kwalificatieronde een perfecte score van 25, dus het wordt nog heel spannend.
Ondertussen heeft de live-score het begeven, dus ik kan nog niet zeggen of hij het gehaald heeft of niet.
Nicholas kwam vandaag uit tegen Fumiya Saito en moest het helaas met een score van 4-6 afleggen tegen de Japannerquote:Op dinsdag 30 juli 2024 01:54 schreef Tijn het volgende:
Nicholas D'Amour is wel door bij het boogschieten en mag morgen laten zien wat-ie kan.
quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:57 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]
Morgen is het dan eindelijk de beurt aan het eerste lid van de equipe van Equatoriaal Guinea: de opvolger van de legendarische ric Moussambani in het zwembad.
[ afbeelding ]
Higinio Ndong Obama (geen familie van) mag het in de tweede heat van de 50m vrij opnemen tegen zwemmers uit onder andere de Marshall Eilanden, Oost-Timor en allerlei Congo's. Met een kwalificatietijd van 29.13 zit hij maar net boven de kwalificatietijd van 21.96, maar gelukkig wilde het IOC hem toch een kans geven in het Olympische bad. Go Higinio!
Ja, ik was gister al trots op mijn team, maar nu al helemaal. Ook een mooi verhaal, zoals ik hier al eerder schreef:quote:
Ooh Palau ook!quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Saint Vincent and the Grenadines' Alex Joachim komt morgen ook als eerste van zijn land uit, ook op de 50m.
It's onquote:Op woensdag 31 juli 2024 23:09 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
Ooh Palau ook!
Battle of the adoptielanden
Alex werd vijfde van zijn heat met een respectabele 23.59.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Saint Vincent and the Grenadines' Alex Joachim komt morgen ook als eerste van zijn land uit, ook op de 50m.
Torrez heeft gedaan wat ze moest doen en haar heat in de voorronde gewonnen en ging als derde door naar de eerste ronde waar ze het mocht opnemen tegen alle toplanden. Dat ging niet geheel verrassend niet al te best, maar desondanks een prima resultaatquote:Op donderdag 1 augustus 2024 13:52 schreef Nattekat het volgende:
Nu kijken we uit naar Guadalupe Torrez die morgen de voorronde van de 100m sprint in het atletiek gaat lopen met alle andere exoten op dat nummer.
Vergeet voor Grenada het ODR op speerwerpen van de geweldig sympathieke Lindon Victor nietquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:59 schreef potjecreme het volgende:
[ x ]
Bij de eerste ronde heeft ze de 57ste tijd gelopen.
[ x ]
Eindigt net voor de Nederlander Roozen en voorkomt daarmee dat Nederland zijn eerste medaille ooit wint op de tienkampquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 22:02 schreef potjecreme het volgende:
Lekker avondje. We hebben een medaille gewonnen![]()
[ x ]
Doet die worstelaar niet mee die in Tokio een medaille won? Het worsteltoernooi moet nog beginnen.quote:
Je hebt gelijk, ik kan niet lezen. Worstelgenot (dat klinkt ranzig).quote:Op zondag 4 augustus 2024 20:52 schreef freako het volgende:
[..]
Doet die worstelaar niet mee die in Tokio een medaille won? Het worsteltoernooi moet nog beginnen.
Net 9e en dus helaas maar 3 kansen, met 6.61 kwam ze net iets verder dan in de kwalificatie.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 07:06 schreef Hanca het volgende:
Gister was de eerste echt succesvolle atlete in actie voor Burkina Faso, Marthe Koala plaatste zich als 11e voor de finale van het verspringen bij de dames. Ze bleef met 6.59 nog een stukje van haar PR van 6.94, maar krijgt dus donderdag in de finale nog minstens 3 en hopelijk 6 kansen.
Helaas is dit Olympische avontuur geindigd in een DNF voor Seidler. Hij heeft de Seine verlaten in ronde 4.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 02:01 schreef Jane het volgende:
Ik sla het openwaterzwemmen voor mannen morgenochtend waarschijnlijk over, maar voor degenen die gaan kijken, let even op deze man.
[ afbeelding ]
Philip Seidler komt uit voor Namibi. In Tokio finishte hij als 16de, hopelijk kan hij die prestatie in Parijs verbeteren.
Nou, de marathon was een beetje een fiasco voor de Amerikaanse Maagdeneilanden, want Eduardo Garcia heeft zelfs de 10km niet gehaald. Daarmee heeft-ie niet alleen een DNF op z'n naam, maar is-ie ook helemaal onderaan in het klassement geindigd.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:47 schreef Tijn het volgende:
Weinig updates vanuit de US Virgin Islands, want alle atleten op 1 na zijn zonder buit naar huis.
De enige kandidaat die over is, is marathonrenner Eduardo Garcia. Maar of hij het gaat redden met z'n kwalificatietijd van 2:18:50 durf ik te betwijfelen. Maar dat was in 2019, dus wie weet wat-ie nu kan laten zien!
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |