abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214373140
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 13:56 schreef Harmankardon het volgende:
Op heel veel vlakken kun je beide partijen met geen enkele Nederlandse partij vergelijken.

Ik noem twee fundamentele verschillen: 1. toegang tot zorg is in de regel verbonden aan je werk en 2. het eufemistische ‘right to work’. De dems willen dit een beetje aanpakken maar de basis blijft vrolijk staan. Er is geen enkele NL partij die op deze vakken ook maar in de buurt komt van hoe de VS dat doet. Zet beide onderwerpen letterlijk hier in je verkiezingsprogramma en je hebt precies nul zetels. Gegarandeerd.
Het zijn vooral ook 'paraplupartijen', wat je natuurlijk krijgt als je slechts twee relevante partijen hebt in plaats van een stuk of 12. Onder die paraplu vind je vaak een best breed scala aan opvattingen. Zo'n Vance bijvoorbeeld heeft nog samen met Elizabeth Warren een voorstel ingediend om schade van de bankencrisis op bankbestuurders te verhalen bijvoorbeeld. Zeker in het nationaalpopulistische gedeelte van de partij vind je ook nog wel voldoende afkeer van het grootbedrijf. De Evangelische beweging heeft natuurlijk ook een sterke voet tussen de deur, wat veelal leidt tot vrij conservatieve standpunten op het gebied van bijvoorbeeld abortus en het homohuwelijk waar grosso modo de Democraten een stuk meer lijken op wat je over het gros van het politieke spectrum in Nederland ziet. Qua immigratie zit de meest rabiate immigratiekritiek natuurlijk weer aan Republikeinse zijde, waar de uiterste flank van de Democraten weer heel erg tegen het 'laat iedereen maar binnen'-idee aanleunt. Economisch protectionisme is iets dat ooit bij beide partijen redelijk naar de achtergrond was verdwenen, maar nu eigenlijk bij beiden weer vol op de agenda staat. Onder aanvoering van Trump lijken de Amerikanen veel meer een isolationistische koers te willen voeren, maar dat is zeker niet bepaald de standaard bij de Republikeinen.
En zo kun je nog wel even doorgaan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_214373149
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 14:01 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Een Christelijke versie van de Taliban als ze project 2025 daadwerkelijk gaan invoeren.
Waar Trump zich al lang en breed van heeft afgekeerd.

Beide partijen hebben flanken waar je als dorpsidioot nog buiten wordt geschopt wegens teveel normale ideeën, maar het lukt de Democraten aardig om Europeanen te laten denken dat project 2025 een plan is wat Trump in wil gaan voeren.
pi_214373152
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 01:00 schreef PzKpfw het volgende:
Zijn de Democraten nu niet volstrekt kansloos? Om nu nog helemaal een campagne op te moeten tuigen voor een nieuwe kandidaat...
Nee, de Democraten zijn een normale partij die politiek voert op policies, het poppetje aan het roer is van secundair belang. Hun argumenten veranderen weinig.

De Maga's zijn een cult die alleen op haat en rancune drijft, die hebben helemaal geen policies, ze kunnen alleen hun tegenstander beschimpen.

Zij hebben nu juist een probleem omdat ze nu al miljoenen hebben uitgeven aan haat filmpjes en merchandise tegen Sleepy Joe en Hunter Biden . Dat kunnen ze nu allemaal door de plee spoelen en ze moeten weer opnieuw beginnen.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_214373162
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 14:14 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het zijn vooral ook 'paraplupartijen', wat je natuurlijk krijgt als je slechts twee relevante partijen hebt in plaats van een stuk of 12. Onder die paraplu vind je vaak een best breed scala aan opvattingen. Zo'n Vance bijvoorbeeld heeft nog samen met Elizabeth Warren een voorstel ingediend om schade van de bankencrisis op bankbestuurders te verhalen bijvoorbeeld. Zeker in het nationaalpopulistische gedeelte van de partij vind je ook nog wel voldoende afkeer van het grootbedrijf. De Evangelische beweging heeft natuurlijk ook een sterke voet tussen de deur, wat veelal leidt tot vrij conservatieve standpunten op het gebied van bijvoorbeeld abortus en het homohuwelijk waar grosso modo de Democraten een stuk meer lijken op wat je over het gros van het politieke spectrum in Nederland ziet. Qua immigratie zit de meest rabiate immigratiekritiek natuurlijk weer aan Republikeinse zijde, waar de uiterste flank van de Democraten weer heel erg tegen het 'laat iedereen maar binnen'-idee aanleunt. Economisch protectionisme is iets dat ooit bij beide partijen redelijk naar de achtergrond was verdwenen, maar nu eigenlijk bij beiden weer vol op de agenda staat. Onder aanvoering van Trump lijken de Amerikanen veel meer een isolationistische koers te willen voeren, maar dat is zeker niet bepaald de standaard bij de Republikeinen.
En zo kun je nog wel even doorgaan.
Over dat laatste: America First policies zijn door Biden gewoon voortgezet en uitgebreid.
pi_214373163
quote:
14s.gif Op maandag 22 juli 2024 12:07 schreef jogy het volgende:

[..]
Ze wil de VS versie van extremistisch kapitalisme afschaffen idd. Dat is wat anders.
Nee, echt niet. Veel te extreem voor zowel de VS als Nederland.

Maar sowieso irrelevant, zo iemand zal nooit kandidaat worden.
pi_214373166
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 14:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Beide partijen hebben flanken waar je als dorpsidioot nog buiten wordt geschopt wegens teveel normale ideeën, maar het lukt de Democraten aardig om Europeanen te laten denken dat project 2025 een plan is wat Trump in wil gaan voeren.
Dat zegt hij, maar we weten allebei dat Trump elke twee zinnen een leugen vertelt en dus op zijn woord te vertrouwen is. Zijn campagneteam en de Republikeinse partij zelf zit nog vol met personen gelieerd aan de Heritage Foundation die deze agenda erdoor wil drukken. Zij hebben een flinke vinger in de pap bij Trump.
  maandag 22 juli 2024 @ 14:19:01 #108
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_214373169
quote:

[..]

Het lullige wel is dat je Trump op geen manier kan geloven op basis van wat hij zegt. Als die project 2025 hem maar genoeg macht en geld toeschuift zal hij het zonder morren doorvoeren als het betekend dat hij nog meer macht naar zich toe kan trekken. Bijvoorbeeld overheidsmedewerkers ontslaan en aannemen op basis van hun politieke voorkeur zodat hij een legertje trumpianen in kan laten stellen zal hem aanspreken. Ondertussen wordt hij door veel semi extremistische religidioten als de nieuwe Jezus gezien en die moet hij ook blijven paaien.

Nee, dat hele 2025 ding heeft echt wel aantrekkingskracht op Trump en de zijne.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_214373189
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 14:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Over dat laatste: America First policies zijn door Biden gewoon voortgezet en uitgebreid.
Dat is niet het laatste, want dat ging over isolationisme, niet over protectionisme. Maar zoals ik in mijn post ook letterlijk stel staat protectionisme weer vol op de agenda bij beide partijen inderdaad, en helaas in mijn ogen.
pi_214373192
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 14:03 schreef xzaz het volgende:

[..]
Eigenlijk heel rechts Nederland; de Republikeinen zijn niet echt een partij. Het is meer een mengelmoes.
Dat kon je nog volhouden in de Bush tijd, maar nu zijn ze 90% maga cult , al die andere smaken zijn eruit getrapt of houden zich gedeisd, in de hoop dat er nog wat uit de puinhopen op te bouwen is als trump ooit dood gaat of in het gevang zit
  maandag 22 juli 2024 @ 14:22:58 #111
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214373199
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 14:15 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
Nee, de Democraten zijn een normale partij die politiek voert op policies, het poppetje aan het roer is van secundair belang. Hun argumenten veranderen weinig.

De Maga's zijn een cult die alleen op haat en rancune drijft, die hebben helemaal geen policies, ze kunnen alleen hun tegenstander beschimpen.

Zij hebben nu juist een probleem omdat ze nu al miljoenen hebben uitgeven aan haat filmpjes en merchandise tegen Sleepy Joe en Hunter Biden . Dat kunnen ze nu allemaal door de plee spoelen en ze moeten weer opnieuw beginnen.
Hoe versimpel je vanuit Nederland de Amerikaanse politiek tot een infantiel niveau en maak je er een "de Democraten zijn de good guys en de Republikeinen zijn de bad guys!"-verhaal van, les 1. :')
pi_214373201
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 14:10 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wat 'fact checkt' hij hier nu precies? Hij krijgt de vraag of EVs 'goedkoper' worden vanwege de overheidssubsidies en of die toename in EV-verkoop van particulieren komt of van overheden, omdat die verplicht zijn EVs aan te schaffen. Beide vragen beantwoordt hij simpelweg niet.
De term fact check is van dat random twitter account en heeft niet zoveel te maken met wat ik zei.

Maar vooruit dan maar ... voorafgaand hierin had die Republikeins afgevaardigde wat tekst en volgens Buttigieg klopten er een aantal dingen niet aan dat verhaal:
1. EV verkopen gaan omhoog, niet omlaag en de afgevaardigde probeerde de boel te mislieden door Q1 en Q4 te vergelijken
2. Ook qua private verkopen (waar hij de cijfers niet direct paraat heeft)
3. EV's worden goedkoper. Inclusief subsidie vergelijkbaar en iets lager dan auto's met verbrandingsmotor.
4. Er is geen verplichting op het kopen van EV's (het zoveelste lulverhaal van Republikeinen, wat wat doet denken aan het fabeltje dat Democraten gasfornuizen kwamen afpakken, van een jaar eerder) het staat burgers vrij een auto met verbrandingsmotor te kopen.

Leek me duidelijk gecommuniceerd en zie dat er maar weinig zo doen, wat mijn punt was.
  maandag 22 juli 2024 @ 14:24:12 #113
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_214373209
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 14:21 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
Dat kon je nog volhouden in de Bush tijd, maar nu zijn ze 90% maga cult , al die andere smaken zijn eruit getrapt of houden zich gedeisd, in de hoop dat er nog wat uit de puinhopen op te bouwen is als trump ooit dood gaat of in het gevang zit
Irrelevant; die andere smaken zijn nog steeds voor de republikeinen. Dat het steeds extremer wordt ben ik met je eens.
  maandag 22 juli 2024 @ 14:24:13 #114
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_214373210
quote:

[..]
Drink er nog eentje.
pi_214373227
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 14:15 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Ik zou eens wat minder wow spelen en wat meer in de echte wereld leven, dan was je opgevallen dat de dems de laatste jaren, zoals de gehele linkse politiek in de westerse wereld op haat en rancune drijft, ze totaal geen oor hebben voor de problemen aan de rechterkant en die mensen het liefste verder zouden blijven negeren zoals ze al decennia doen omdat ze de "verkeerde" mening hebben. Aldus het volk wat in hun bubbel blijft hangen.

Vraag mij af of mensen nog dommer kunnen zijn dan dit, we hebben hier echt een verloren generatie van gehersenspoeld volk en ik zie dat niet meer goed komen, een dialoog aangaan is onmogelijk net zoals een klein beetje zelf nadenken bij dit volk.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_214373231
quote:

[..]
Op federaal niveau heeft er inderdaad wel een redelijke zuivering plaatsgevonden. Mensen met integriteit zijn eruit gewerkt, de opportunisten (Tedje Cruz en consorten) zweren nu braaf trouw aan Trump. Maar in individuele staten is nog voldoende variatie te vinden.
pi_214373233
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 14:22 schreef Repentless het volgende:

[..]
Hoe versimpel je vanuit Nederland de Amerikaanse politiek tot een infantiel niveau en maak je er een "de Democraten zijn de good guys en de Republikeinen zijn de bad guys!"-verhaal van, les 1. :')
Dat hoeven wij helemaal niet te doen, dat doen die Amerikanen zelf al
pi_214373251
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 14:27 schreef Monolith het volgende:
Maar in individuele staten is nog voldoende variatie te vinden.
Daar heb je niet zo veel aan bij presidentsverkiezingen. Dat is misschien leuk als ze congress mensen gaan kiezen over 2 jaar
pi_214373254
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 14:31 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
Daar heb je niet zo veel aan bij presidentsverkiezingen. Dat is misschien leuk als ze congress mensen gaan kiezen over 2 jaar
Er zijn ook verkiezingen voor het congress in november dit jaar.
pi_214373256
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 14:31 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
Dan snap je niet helemaal wat federaal niveau betekent.
pi_214373257
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 14:24 schreef xzaz het volgende:

[..]
Irrelevant; die andere smaken zijn nog steeds voor de republikeinen. Dat het steeds extremer wordt ben ik met je eens.
Onder de kiezers vast, maar onder federale politici zijn de Republikeinen die zich kritisch uit lieten over Trumps strapatsen er stuk voor stuk uitgeknikkerd op zo'n beetje Romney na.

[ Bericht 3% gewijzigd door SnertMetChoco op 22-07-2024 14:40:54 ]
  maandag 22 juli 2024 @ 14:35:19 #122
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214373278
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 14:26 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Ik zou eens wat minder wow spelen en wat meer in de echte wereld leven, dan was je opgevallen dat de dems de laatste jaren, zoals de gehele linkse politiek in de westerse wereld op haat en rancune drijft, ze totaal geen oor hebben voor de problemen aan de rechterkant en die mensen het liefste verder zouden blijven negeren zoals ze al decennia doen omdat ze de "verkeerde" mening hebben. Aldus het volk wat in hun bubbel blijft hangen.

Vraag mij af of mensen nog dommer kunnen zijn dan dit, we hebben hier echt een verloren generatie van gehersenspoeld volk en ik zie dat niet meer goed komen, een dialoog aangaan is onmogelijk net zoals een klein beetje zelf nadenken bij dit volk.
Welke policies hebben de Republikeinen bedacht?

Ik ken alleen aan abortus denken, grenzen dicht en minder belasting en meer FED voor de rijken
pi_214373340
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 12:33 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Die zelfde migratieoplossingen die door de Reps zijn tegengewerkt? Die?

Trump is allermist blij met het terugtrekken van Biden. Biden had hij in een hoek gedreven.
[..]

Ik wacht het debat tussen die 2 wel eerst af...
pi_214373344
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2024 11:41 schreef Tijn het volgende:

[..]
AOC is te jong om presidentskandidaat te zijn. Maar wellicht in de toekomst wel een goede.
Qua leeftijd zou ik inderdaad ook meer zien in BOA
-
pi_214373356
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 14:18 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Dat zegt hij, maar we weten allebei dat Trump elke twee zinnen een leugen vertelt en dus op zijn woord te vertrouwen is. Zijn campagneteam en de Republikeinse partij zelf zit nog vol met personen gelieerd aan de Heritage Foundation die deze agenda erdoor wil drukken. Zij hebben een flinke vinger in de pap bij Trump.
Het is niet zo relevant wat jij denkt en gelooft.
pi_214373371
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 14:35 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Welke policies hebben de Republikeinen bedacht?

Ik ken alleen aan abortus denken, grenzen dicht en minder belasting en meer FED voor de rijken
Dus jij volgt de politiek daar niet en verwacht volledig te worden bijgepraat?
pi_214373410
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 14:26 schreef Tekaschi het volgende:

[..]

knul, ik ben docent in het onderwijs, ik zit middenin de 'problemen van het volk' en ik speel al sinds 2008 geen wow meer, ik vond het gewoon een geweldig spel en ik hou van tradities dus ik hou dat avatar plaatje in ere.
pi_214373422
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 14:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is niet zo relevant wat jij denkt en gelooft.
Blij jij vooral geloven in de grootste leugenaar in de VS. De tijd zal het leren wie er gelijk heeft.
  maandag 22 juli 2024 @ 14:57:48 #129
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214373445
Hoe dan ook is dat Project 2025 een prima ding om de komende maanden te herhalen en te herhalen.
  maandag 22 juli 2024 @ 15:00:12 #130
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214373464
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 14:23 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
De term fact check is van dat random twitter account en heeft niet zoveel te maken met wat ik zei.

Maar vooruit dan maar ... voorafgaand hierin had die Republikeins afgevaardigde wat tekst en volgens Buttigieg klopten er een aantal dingen niet aan dat verhaal:
1. EV verkopen gaan omhoog, niet omlaag en de afgevaardigde probeerde de boel te mislieden door Q1 en Q4 te vergelijken
2. Ook qua private verkopen (waar hij de cijfers niet direct paraat heeft)
3. EV's worden goedkoper. Inclusief subsidie vergelijkbaar en iets lager dan auto's met verbrandingsmotor.
4. Er is geen verplichting op het kopen van EV's (het zoveelste lulverhaal van Republikeinen, wat wat doet denken aan het fabeltje dat Democraten gasfornuizen kwamen afpakken, van een jaar eerder) het staat burgers vrij een auto met verbrandingsmotor te kopen.

Leek me duidelijk gecommuniceerd en zie dat er maar weinig zo doen, wat mijn punt was.
Hij heeft de cijfers niet paraat, lekker makkelijk praten dan. Bij de vraag of ze goedkoper worden is de subsidie natuurlijk wel erg relevant. Als de subsidie bijvoorbeeld is gestegen (weet ik niet hoor), dan betaal je minder uit eigen zak voor zo'n voertuig. Dat betekent echter niet dat de kostprijs dan lager is geworden en subsidies zijn vrijwel altijd eindig. Wanneer het voor de massa bereikbaar wordt, zie je ze vrijwel altijd direct verdwijnen.

De verplichting ging over auto's die voor overheidstuncties worden gebruikt.
pi_214373498
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 14:53 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
knul, ik ben docent in het onderwijs
Geen wonder dat het niveau van basisonderwijs zo aan het afglijden is als de docenten zo'n gebrekkige algemene kennis hebben als jij...
pi_214373515
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 14:54 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Blij jij vooral geloven in de grootste leugenaar in de VS. De tijd zal het leren wie er gelijk heeft.
Wie zegt dat ik hem per definitie geloof?

Het argument 'ja, maar omdat hij ontkent en vaak liegt is het dus waar' is simpelweg infantiel.
  maandag 22 juli 2024 @ 15:05:59 #133
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214373517
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2024 11:41 schreef Tijn het volgende:

[..]
AOC is te jong om presidentskandidaat te zijn. Maar wellicht in de toekomst wel een goede.
AOC wordt ook door veel doodnormale, nuchtere Democraten (terecht) totaal niet serieus genomen. Ze kraamt voornamelijk totale onzin uit met "valley girl"-taalgebruik. "Like, you know, like, I DO think that, like, literally, like, like, like".
  maandag 22 juli 2024 @ 15:08:28 #134
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214373528
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 14:28 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
Dat hoeven wij helemaal niet te doen, dat doen die Amerikanen zelf al
Tja, prima als jij dat gelooft.
pi_214373531
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 14:57 schreef Hexagon het volgende:
Hoe dan ook is dat Project 2025 een prima ding om de komende maanden te herhalen en te herhalen.
Ja, want als de Democraten liegen is het natuurlijk prima.
pi_214373533
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 15:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wie zegt dat ik hem per definitie geloof?

Het argument 'ja, maar omdat hij ontkent en vaak liegt is het dus waar' is simpelweg infantiel.
Jouw argument is dat Trump zich allang en breed van af heeft gekeerd van project 2025. Dat gebruik jij als argument. Waarom zou je dat als argument gebruiken als je hem niet gelooft?
  maandag 22 juli 2024 @ 15:09:05 #137
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214373534
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 14:57 schreef Hexagon het volgende:
Logisch, als alle andere argumenten keihard bij elkaar gelogen worden maakt 1 nieuwe keiharde leugen idd echt geen moer meer uit :').

Roep anders gewoon nu nog even, zoals de afgelopen jaren, dat Biden fit en fris is, bij de tijd en totaal niet dement. Die leugen deed het een paar jaar prima toch? En zet anderen die je op overduidelijk bewijs wijzen nog even weg als nazi's die cheap fakes verspreiden. Werkt al jaren prima!

100% hierop volgend tegen "argument" : Ja maar Trumpie liegt ooohoook mammie!!!!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 22 juli 2024 @ 15:13:26 #138
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214373568
Democraten hebben vandaag en gisteren het hoogste aantal donaties van het jaar ontvangen. De democraten zijn blij
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_214373576
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 15:09 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Jouw argument is dat Trump zich allang en breed van af heeft gekeerd van project 2025. Dat gebruik jij als argument. Waarom zou je dat als argument gebruiken als je hem niet gelooft?
Omdat als hij dit als blauwdruk ziet hij zich daar niet van had af hoeven te keren, maar simpelweg zeggen: plan is niet van mij, vraag het lekker aan anderen. Dan kun je later geloofwaardig zeggen, ik heb het inmiddels gelezen en verdomd nog aan toe, het is precies wat ik ook wilde.

Trump heeft ook een volstrekt andere stijl van liegen. Het liegen van hem is vooral dat hij gewoon dingen ter plekke verzint om maar over te komen als alwetend.

Hoe dan ook: het is idioot om te stellen dat project2025 het plan is wat Trump wil gaan volgen als hij gekozen wordt. Dat blijkt nergens uit. Punt.
pi_214373589
quote:
17s.gif Op maandag 22 juli 2024 15:13 schreef Mikeytt het volgende:
Democraten hebben vandaag en gisteren het hoogste aantal donaties van het jaar ontvangen. De democraten zijn blij
Dat zullen dan gewoon ingehaalde donaties zijn van mensen die hun donatie stop hadden gezet zolang Biden niet opgestapt was.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_214373595
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 15:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat zullen dan gewoon ingehaalde donaties zijn van mensen die hun donatie stop hadden gezet zolang Biden niet opgestapt was.
Zie veel mensen online die direct op het nieuws aangaven gedoneerd te hebben en dat nooit eerder hebben gedaan. Maar goed, dat is op zich te faken. Ik geloof wel dat het nieuwe energie losmaakt... de optredens van Biden de laatste weken gaven nou niet echt bepaald vertrouwen richting november, to put it mildly.

Het zal wel een combinatie van en uitgesteld en nieuw zijn.
  maandag 22 juli 2024 @ 15:18:26 #142
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214373613
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 15:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Er is voor vandaag niet echt een dip te zien, dus dat zal t niet zijn.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_214373627
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 15:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Omdat als hij dit als blauwdruk ziet hij zich daar niet van had af hoeven te keren, maar simpelweg zeggen: plan is niet van mij, vraag het lekker aan anderen. Dan kun je later geloofwaardig zeggen, ik heb het inmiddels gelezen en verdomd nog aan toe, het is precies wat ik ook wilde.

Trump heeft ook een volstrekt andere stijl van liegen. Het liegen van hem is vooral dat hij gewoon dingen ter plekke verzint om maar over te komen als alwetend.

Hoe dan ook: het is idioot om te stellen dat project2025 het plan is wat Trump wil gaan volgen als hij gekozen wordt. Dat blijkt nergens uit. Punt.
Toen hij zag dat zaken in project 2025 niet lekker vielen heeft hij zich er snel van gedistantieerd en er een eigen agenda 47 van gemaakt, die veel zaken uit project 2025 heeft geleend, maar de meest controversiële onderwerpen er voor alsnog heeft uitgelaten. Ik ben er zeker niet gerust op dat dit ook zo gaat blijven wanneer Trump daadwerkelijk aan de macht is.
pi_214373636
Je ziet de media al vrijwel elk artikel beginnen met :

-ze is een vrouw;
-ze is zwart.

Ik vermoed dat ze weer de media-darling gaat worden en daardoor iedereen gaat denken dat ze goed draait. Maar de gewone man op straat heeft aan die eigenschappen geen boodschap.
  maandag 22 juli 2024 @ 15:22:23 #146
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214373650
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 15:20 schreef Confetti het volgende:

-ze is een vrouw;
-ze is zwart.

Ik vermoed dat ze weer de media-darling gaat worden en daardoor iedereen gaat denken dat ze goed draait. Maar de gewone man op straat heeft aan die eigenschappen geen boodschap.
Er zijn inmiddels zoveel enorm cringe video's van Harris te vinden, die komt soms echt over als licht zwakzinnig.

Maar mijn voorspelling: die worden binnenkort ook allemaal als cheap fakes weggezet :').
Get woke, go broke!
pi_214373653
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 15:20 schreef Confetti het volgende:

-ze is een vrouw;
-ze is zwart.

Jammer dat ze ook letterlijk niets van haar (vrij indrukwekkende) cv noemen.
pi_214373664
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 15:23 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Het gaat helemaal niet om haar cv joh. Het gaat erom dat ze tieten, een spleet en een donkere huid heeft.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 22 juli 2024 @ 15:24:07 #149
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214373665
quote:

[..]
Je moet alleen niet TE diep gaan graven hoe ze dat allemaal bereikt heeft :X.
Get woke, go broke!
pi_214373676
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2024 15:24 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Je moet alleen niet TE diep gaan graven hoe ze dat allemaal bereikt heeft :X.
Oh vertel eens
  maandag 22 juli 2024 @ 15:34:54 #151
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214373756
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2024 14:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dus jij volgt de politiek daar niet en verwacht volledig te worden bijgepraat?
Beter nog ik zit in de politiek

Misschien kan jij antwoord geven op de vraag? Welke (progressieve) policies hebben de republikeinen bedacht?

Zoals health care? Wat is uiteindelijk van de belofte overgebleven dat ze het beter zouden doen dan de democraten terwijl een overgrote meerderheid in de VS ervoor is?
  maandag 22 juli 2024 @ 15:37:29 #152
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_214373774
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 15:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat blijkt eruit dat een groot deel van de auteurs van de stuk deel uitmaakten van zijn ploeg en/of daar nu een plekje voor gereserveerd hebben gekregen. Dat blijkt uit de vele organisaties die daaraan mee hebben gewerkt en innige banden hebben met de partij waar nu de presidentskandidaat voor is. Het is volkomen idioot om te stellen dat Project 2025 en het beleid dat Trump zal gaan voeren als hij president zou worden los van elkaar gezien kunnen worden. Dat blijkt uit alles. Punt.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_214373776
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 15:19 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Toen hij zag dat zaken in project 2025 niet lekker vielen heeft hij zich er snel van gedistantieerd en er een eigen agenda 47 van gemaakt, die veel zaken uit project 2025 heeft geleend, maar de meest controversiële onderwerpen er voor alsnog heeft uitgelaten. Ik ben er zeker niet gerust op dat dit ook zo gaat blijven wanneer Trump daadwerkelijk aan de macht is.
Er staan toch ook echt een hoop zaken in die niet passen bij wat Trump tot op heden heeft laten zien.

Komt nog bij dat de pers het ook nog eens opblaast alsof het einde der tijden eraan zit te komen. Persoonlijk denk ik dat Trump wel president wordt, maar wel eens in de Senaat en/of het HvA geen meerderheid zal hebben. Nou, dan is hij met handen en voeten gebonden.
pi_214373816
quote:

[..]
Ze is een crime fighter zoals Fred Teeven.

Teeven vond ik een kankergezwel binnen de VVD. Ik zou nog niet eens bij hem in de bus stappen...

Dat progressief Nederland met haar wegloopt kan ik volstrekt niet begrijpen. Indrukwekkend CV. Ja, als je voorstander bent van het keihard regime in de VS waarbij vooral de zwakkeren langdurig opgesloten worden en gedwongen worden tot het verrichten van arbeid voor een grijpstuiver.
  maandag 22 juli 2024 @ 15:45:27 #155
37950 JAM
pi_214373847
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 15:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Teeven vond ik een kankergezwel binnen de VVD. Ik zou nog niet eens bij hem in de bus stappen...

Dat progressief Nederland met haar wegloopt kan ik volstrekt niet begrijpen. Indrukwekkend CV. Ja, als je voorstander bent van het keihard regime in de VS waarbij vooral de zwakkeren langdurig opgesloten worden en gedwongen worden tot het verrichten van arbeid voor een grijpstuiver.
Progressief Nederland stemt nog liever op een kapotte stoel dan op Trump. Harris is zeker geen droomkandidaat, maar thans een heel stuk beter te verhapstukken dan Trump.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_214373853
quote:
3s.gif Op maandag 22 juli 2024 15:45 schreef JAM het volgende:

[..]
Progressief Nederland stemt nog liever op een kapotte stoel dan op Trump. Harris is zeker geen droomkandidaat, maar thans een heel stuk beter te verhapstukken dan Trump.
Gelukkig hoeft progressief Nederland helemaal niet te stemmen bij de amerikaanse presidentsverkiezingen.
  maandag 22 juli 2024 @ 15:49:47 #157
37950 JAM
pi_214373871
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 15:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Gelukkig hoeft progressief Nederland helemaal niet te stemmen bij de amerikaanse presidentsverkiezingen.
Wat is dat nu weer voor een dooddoener? Wat kan een mens nu met zo'n opmerking?
pi_214373891
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 15:25 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Oh vertel eens
Omhoog geneukt he, dat is hoe die vrouwtjes boven komen drijven. Anders had ze gewoon achter het fornuis gestaan waar ze hoorde en had gewoon een normale kandidaat zijn kans kunnen pakken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_214373895
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 15:34 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Beter nog ik zit in de politiek

Misschien kan jij antwoord geven op de vraag? Welke (progressieve) policies hebben de republikeinen bedacht?

Zoals health care? Wat is uiteindelijk van de belofte overgebleven dat ze het beter zouden doen dan de democraten terwijl een overgrote meerderheid in de VS ervoor is?
Ik heb heel lang zelf in de politiek gezeten en dan heb je het over een groep die zeer capabel is tot zeer incapabel en van zeer goed geïnformeerd tot ronduit slecht geïnformeerd (dat laatste kun je dan weer goed verstoppen door een rapport te pakken, pagina 168 erbij te nemen, lezen, vraag over bedenken en die stellen aan de verantwoordelijken die vervolgens die detailvraag nauwelijks kunnen beantwoorden, waardoor het lijkt alsof je je echt diep hebt ingelezen...).

Kortom: dat zegt mij helemaal niets. Zeker als je op lokaal niveau opereert hoef je helemaal niet te weten wat er in de Amerikaanse politiek speelt.

Waarom je mij nu naar progressieve beleidslijnen vraagt is mij niet helemaal duidelijk, want logischerwijs vind je die niet zoveel bij de Republikeinen. Maar een voorbeeld die mij te binnen schiet van een duidelijke progressieve beleidslijn is de First Step Act waarmee Trump echt iets belangrijks heeft gepresteerd (zelfs Van Jones kon het niet laten om hem te prijzen ter zake, wat niet zo gek is omdat hij voor die wet heeft gepleit aan de andere zijde van het politieke spectrum) en een beleidslijn ingezet door Bill Clinton heeft om weten te draaien.
pi_214373981
quote:
3s.gif Op maandag 22 juli 2024 15:45 schreef JAM het volgende:

[..]
Niet kwa buitenland beleid. Ten minste, ik vrees dat ze doorgaat met die Cheney kliek. Daar hebben we in Europa meer last van dan Dobbs v Jackson (wat grappig genoeg een uitspraak was die de EU lijn volledig volgt, dus ook daar vierde de hypocrisie weer hoogtij).
pi_214374052
quote:
5s.gif Op maandag 22 juli 2024 15:49 schreef JAM het volgende:

[..]
Wat is dat nu weer voor een dooddoener? Wat kan een mens nu met zo'n opmerking?
Even alles terug in perspectief plaatsen.
  maandag 22 juli 2024 @ 16:27:17 #162
37950 JAM
pi_214374206
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 16:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet kwa buitenland beleid. Ten minste, ik vrees dat ze doorgaat met die Cheney kliek. Daar hebben we in Europa meer last van dan Dobbs v Jackson (wat grappig genoeg een uitspraak was die de EU lijn volledig volgt, dus ook daar vierde de hypocrisie weer hoogtij).
Ook het buitenlandbeleid van Trump was dramatisch. Waar die man vooral in geslaagd is, is om de verstandhoudingen tussen de VS en de rest van de wereld naar de klote te helpen in allerhande wanhopige pogingen om (vaak ook op een vreemdsoortige, haast informele manier) betere deals voor de VS te krijgen. Ik kan me na vier jaar Trump eigenlijk geen voorbeeld indenken waarvan ik denk: 'Nou, dat heeft hij toch maar even voor elkaar weten te krijgen!' anders dan zichzelf snoevend op de borst te slaan wat hij dan allemaal bereikt zou hebben en door de rest van de wereld dan wel uitgelachen, dan wel uitgekotst te worden. Als ik dan al iets moet bedenken, dan is het vooral de realisatie dat de rest van de wereld er verstandig aan doet zich minder afhankelijk van en kritischer tegenover de VS op te stellen.
pi_214374251
quote:

(Dit gaat over Project 2025.)

Je moet iedereen te vriend houden: als je dat te ver vindt gaan, geloof je Trump, maar het is goede reclame voor de harde kern die wel zo ver wil gaan. En vergeet niet, dat hij al heel wat keren gezegd heeft dat hij zich vanaf de eerste dag gaat gedragen als een dictator.

Het is zoals je al zei, dat de politieke partijen en senatoren betaald worden door donaties van rijke mensen en het bedrijfsleven. Dus zodra de stemmen geteld zijn, wordt er een plan gemaakt dat die dingen gaat uitvoeren, maar daar niet te veel ruchtbaarheid aan geeft. En dan kan er over de verkiezingsbeloftes uitgebreid ruzie gemaakt worden door beide partijen. "We doen ons best, maar we worden tegengewerkt!"
pi_214374301
quote:
4s.gif Op maandag 22 juli 2024 16:27 schreef JAM het volgende:

Ik kan me na vier jaar Trump eigenlijk geen voorbeeld indenken waarvan ik denk: 'Nou, dat heeft hij toch maar even voor elkaar weten te krijgen!' anders dan zichzelf snoevend op de borst te slaan wat hij dan allemaal bereikt zou hebben en door de rest van de wereld dan wel uitgelachen, dan wel uitgekotst te worden.
https://trumpwhitehouse.a(...)ion-accomplishments/

https://edition.cnn.com/2(...)gislation/index.html

https://2017-2021.state.gov/the-abraham-accords/
pi_214374319
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2024 15:37 schreef JAM het volgende:

[..]
Dat blijkt eruit dat een groot deel van de auteurs van de stuk deel uitmaakten van zijn ploeg en/of daar nu een plekje voor gereserveerd hebben gekregen. Dat blijkt uit de vele organisaties die daaraan mee hebben gewerkt en innige banden hebben met de partij waar nu de presidentskandidaat voor is. Het is volkomen idioot om te stellen dat Project 2025 en het beleid dat Trump zal gaan voeren als hij president zou worden los van elkaar gezien kunnen worden. Dat blijkt uit alles. Punt.
Guilty by association...
pi_214374320
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 15:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Cv is met kleine letters. Of heb je het over haar verwarmingssysteem
pi_214374330
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 15:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Omhoog geneukt he, dat is hoe die vrouwtjes boven komen drijven. Anders had ze gewoon achter het fornuis gestaan waar ze hoorde en had gewoon een normale kandidaat zijn kans kunnen pakken.
En met normale kandidaat bedoel je oude, witte man natuurlijk.
pi_214374359
Interessant topic, dit laatste deeltje. Veel van geleerd.

Ook bijvoorbeeld dat als je zoekt naar "AOC", je gewoon op de Wikipedia pagina van Alexandria Ocasio-Cortez terecht komt. "Te lange naam; kan niet onthouden" blijkbaar. Maar dat lijkt me inderdaad een prima president.
  maandag 22 juli 2024 @ 16:46:50 #169
37950 JAM
pi_214374382
quote:
Bij alle 'prestaties' van Trump moet je je ernstig afvragen - nadat je jezelf hebt afgevraagd of het überhaupt wel waar is - hoeveel daarvan eerder ondanks hem plaats hebben gevonden, in plaats van dankzij. Franco was er ook maar wat trots op dat hij 'Spanje uit de Tweede-Wereldoorlog had gehouden' en dat de Spaanse economie na die oorlog zo'n snelle groei doormaakte, waar hij allebei werkelijk geen reet mee te maken had en als hij er al iets mee te maken had, hij die processen eerder heeft bemoeilijkt en tegengewerkt dan geholpen.

Het gros hiervan is natuurlijk product van het dagelijkse, reilen en zeilen van het Amerikaanse overheidsapparaat, waar Trump niet zoveel te maken mee heeft, anders dan er achteraf nog een krabbeltje onder zetten. De vraag is dan ook niet naar een soort lijstje aan opsomming van wat er tijdens zijn presidentschap allemaal plaatsgevonden heeft, maar wat hij nu zelf bereikt heeft, wat nu zijn persoonlijke bijdrage was. Wat voor een beleid die man nu eigenlijk heeft gevoerd en voorgestaan. Dat roept dan ook vragen op zoals wat hij voornamelijk [i[niet[/i] bereikt heeft en wat hij allemaal verneukt heeft.
  maandag 22 juli 2024 @ 16:48:21 #170
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214374397
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 16:44 schreef SymbolicFrank het volgende:
Interessant topic, dit laatste deeltje. Veel van geleerd.

Ook bijvoorbeeld dat als je zoekt naar "AOC", je gewoon op de Wikipedia pagina van Alexandria Ocasio-Cortez terecht komt. "Te lange naam; kan niet onthouden" blijkbaar. Maar dat lijkt me inderdaad een prima president.
Waarom lijkt je dat een prima president?
pi_214374415
quote:
4s.gif Op maandag 22 juli 2024 16:27 schreef JAM het volgende:

[..]
Ook het buitenlandbeleid van Trump was dramatisch. Waar die man vooral in geslaagd is, is om de verstandhoudingen tussen de VS en de rest van de wereld naar de klote te helpen in allerhande wanhopige pogingen om (vaak ook op een vreemdsoortige, haast informele manier) betere deals voor de VS te krijgen. Ik kan me na vier jaar Trump eigenlijk geen voorbeeld indenken waarvan ik denk: 'Nou, dat heeft hij toch maar even voor elkaar weten te krijgen!' anders dan zichzelf snoevend op de borst te slaan wat hij dan allemaal bereikt zou hebben en door de rest van de wereld dan wel uitgelachen, dan wel uitgekotst te worden. Als ik dan al iets moet bedenken, dan is het vooral de realisatie dat de rest van de wereld er verstandig aan doet zich minder afhankelijk van en kritischer tegenover de VS op te stellen.
Geen idee waarom je dit allemaal zegt. Misschien omdat je wat gelezen hebt en denkt dat je het verhaal kent?

Maar achteraf bezien had Trump gewoon gelijk met Iran b.v.

Zijn beslissing om Amerika zich minder op te laten stellen als de aanklager en rechter voor de rest van de wereld is ook zeer positief. Want feitelijk betekent het dat Amerika gewoon de grootste bully is op het wereldpodium.

Zijn beslissing om te vertrekken uit Afghanistan werd gewoon doorgezet onder Biden (wel op een rampzalige manier).

Trump had veel succes inzake normalisering van de betrekkingen tussen Israël en diverse andere staten in het midden oosten en het feit dat b.v. Saudi-Arabië tijdens de aanval van Iran meehielp aan de zijde van Israël is daar een rechtstreeks gevolg van.

Zijn opstelling jegens China was veel constructiever.

Om maar wat voorbeelden te noemen.

Kom jij nou eens met concrete voorbeelden van wat hij deed dat dramatisch was in jouw ogen.
pi_214374443
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 16:48 schreef Repentless het volgende:

[..]
Waarom lijkt je dat een prima president?
Slim, jong, progressief en sociaal, dus zo'n beetje het omgekeerde van de huidige kliek.
  maandag 22 juli 2024 @ 16:54:09 #173
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214374453
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 16:52 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Slim, jong, progressief en sociaal, dus zo'n beetje het omgekeerde van de huidige kliek.
Slim? Heb je wel eens wat pareltjes uit haar uitgebreide oeuvre bekeken/gehoord?
pi_214374477
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 16:54 schreef Repentless het volgende:

[..]
Slim? Heb je wel eens wat pareltjes uit haar uitgebreide oeuvre bekeken/gehoord?
Dan past ze prima tussen de , zullen we zeggen de 5 laatste. presidenten (buiten Obama).
pi_214374501
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 16:39 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Cv is met kleine letters. Of heb je het over haar verwarmingssysteem
Je hebt gelijk.

Was jij niet degene die gisteren suggereerde dat ik niet inhoudelijk ben omdat ik niet van de onderbouwingen ben? Misschien tijd om even in de spiegel te kijken...
pi_214374510
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 16:54 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik denk dat bijvoorbeeld een Bernie Sanders supporter het goed vind klinken en een Trump aanhanger er hard om moet lachen. Het is waarschijnlijk ook meer besteed aan de gemiddelde Europeaan dan de gemiddelde Amerikaan.
pi_214374540
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 16:46 schreef JAM het volgende:

[..]
Bij alle 'prestaties' van Trump moet je je ernstig afvragen - nadat je jezelf hebt afgevraagd of het überhaupt wel waar is - hoeveel daarvan eerder ondanks hem plaats hebben gevonden, in plaats van dankzij. Franco was er ook maar wat trots op dat hij 'Spanje uit de Tweede-Wereldoorlog had gehouden' en dat de Spaanse economie na die oorlog zo'n snelle groei doormaakte, waar hij allebei werkelijk geen reet mee te maken had en als hij er al iets mee te maken had, hij die processen eerder heeft bemoeilijkt en tegengewerkt dan geholpen.

Het gros hiervan is natuurlijk product van het dagelijkse, reilen en zeilen van het Amerikaanse overheidsapparaat, waar Trump niet zoveel te maken mee heeft, anders dan er achteraf nog een krabbeltje onder zetten. De vraag is dan ook niet naar een soort lijstje aan opsomming van wat er tijdens zijn presidentschap allemaal plaatsgevonden heeft, maar wat hij nu zelf bereikt heeft, wat nu zijn persoonlijke bijdrage was. Wat voor een beleid die man nu eigenlijk heeft gevoerd en voorgestaan. Dat roept dan ook vragen op zoals wat hij voornamelijk [i[niet[/i] bereikt heeft en wat hij allemaal verneukt heeft.
Het feit dat je het niet weet wat wel en niet aan hem (deels) toe te rekenen valt is iets wat je op jezelf dient te betrekken. :)
  maandag 22 juli 2024 @ 17:00:42 #178
37950 JAM
pi_214374584
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 16:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Geen idee waarom je dit allemaal zegt. Misschien omdat je wat gelezen hebt en denkt dat je het verhaal kent?

Maar achteraf bezien had Trump gewoon gelijk met Iran b.v.

Zijn beslissing om Amerika zich minder op te laten stellen als de aanklager en rechter voor de rest van de wereld is ook zeer positief. Want feitelijk betekent het dat Amerika gewoon de grootste bully is op het wereldpodium.

Zijn beslissing om te vertrekken uit Afghanistan werd gewoon doorgezet onder Biden (wel op een rampzalige manier).

Trump had veel succes inzake normalisering van de betrekkingen tussen Israël en diverse andere staten in het midden oosten en het feit dat b.v. Saudi-Arabië tijdens de aanval van Iran meehielp aan de zijde van Israël is daar een rechtstreeks gevolg van.

Zijn opstelling jegens China was veel constructiever.

Om maar wat voorbeelden te noemen.

Kom jij nou eens met concrete voorbeelden van wat hij deed dat dramatisch was in jouw ogen.
Paar rmiljoen mensen onnodig dood laten gaan door niet of zwak in te grijpen tijdens Covid, kinderen van illegale migranten van hun ouders scheiden en vastzetten (gewoon een vorm van extreme mishandeling), terugtrekking uit de akkoorden van Parijs, (her)invoering van allerhande heffingen met -.d.w.z; dom navelstaardig protectionisme in plaats van een economie daadwerkelijk ontwikkelen en competitief maken -, ik begrijp ook niet hoe hij 'gelijk had ten aanzien van Iran' en hoe zijn houding met China (door de VS met China in een handelsoorlog te verwikkelen en Taiwan te grabbel te geven) nu constructiever is... het werkelijk dramatische en potsierlijke overleg met Noord-Korea dat werkelijk precies het tegenovergestelde heeft bereikt van wat nu het doel was... Nou ja, zo gaan we wel even verder.
Nee, het is vooral op een vrij domme en naïeve manier allerhande 'dealtjes' proberen te sluiten, waarmee Trump inderdaad goed heeft blootgelegd dat de rest van de wereld zich (ligt er een beetje waar je op die wereld woont) of niet zoveel van de VS hoeft aan te trekken, of niet op ze kunnen vertrouwen als iemand als Trump op het pluche zit. Dat kan ik niet anders uitleggen dan zwakte.
  maandag 22 juli 2024 @ 17:01:35 #179
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214374602
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 16:58 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik denk dat bijvoorbeeld een Bernie Sanders supporter het goed vind klinken en een Trump aanhanger er hard om moet lachen. Het is waarschijnlijk ook meer besteed aan de gemiddelde Europeaan dan de gemiddelde Amerikaan.
Die vinden het zeker goed klinken inderdaad. Ze kraamt bij tijd en wijle totaal onhaalbare/incorrecte nonsens uit, onder het 'genot' van "like, like, like, literally, you know, well I DO think that, like, you know, like".
  maandag 22 juli 2024 @ 17:04:23 #180
37950 JAM
pi_214374631
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 16:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het feit dat je het niet weet wat wel en niet aan hem (deels) toe te rekenen valt is iets wat je op jezelf dient te betrekken. :)
Ik weet nu niet waar je dat vandaan haalt. Wat ik wilde zeggen (maar ik begrijp dat ik soms wat moeilijk te begrijpen ben, dat krijg je nu eenmaal als niet de helft van je hersencapaciteit opgeslokt wordt door zelfstandig proberen te ademen en niet te vergeten netjes je billen af te vegen als je gekakt hebt) is dat het nogal dom is om een vraag als: 'Wat heeft Trump nu bereikt?' te beantwoorden met lijstjes van wetten die er onder zijn bewind zijn aangenomen en een marketingpraatje van zijn eigen website. Dat heeft weinig tot niets te maken met een kritische beschouwing daarvan. Wij van WC-eend adviseren WC-eend.
pi_214374667
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 16:40 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
En met normale kandidaat bedoel je oude, witte man natuurlijk.
Eh ja, anders is het niet normaal he slimpie.
  maandag 22 juli 2024 @ 17:10:08 #182
37950 JAM
pi_214374722
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 17:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Eh ja, anders is het niet normaal he slimpie.
Een oude, witte, christelijke man met een achtergrond in het leger en bedrijfsleven, als het even kan, graag.
pi_214374759
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2024 17:10 schreef JAM het volgende:

[..]
Een oude, witte, christelijke man met een achtergrond in het leger en bedrijfsleven, als het even kan, graag.
Zeker, want voor je het weet gaan de vrouwtjes over de centjes en nou dan weet je het wel he maat heheheh!
  maandag 22 juli 2024 @ 17:12:59 #184
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214374763
quote:
14s.gif Op maandag 22 juli 2024 17:00 schreef JAM het volgende:

[..]
Paar rmiljoen mensen onnodig dood laten gaan door niet of zwak in te grijpen tijdens Covid, kinderen van illegale migranten van hun ouders scheiden en vastzetten (gewoon een vorm van extreme mishandeling), terugtrekking uit de akkoorden van Parijs, (her)invoering van allerhande heffingen met -.d.w.z; dom navelstaardig protectionisme in plaats van een economie daadwerkelijk ontwikkelen en competitief maken -, ik begrijp ook niet hoe hij 'gelijk had ten aanzien van Iran' en hoe zijn houding met China (door de VS met China in een handelsoorlog te verwikkelen en Taiwan te grabbel te geven) nu constructiever is... het werkelijk dramatische en potsierlijke overleg met Noord-Korea dat werkelijk precies het tegenovergestelde heeft bereikt van wat nu het doel was... Nou ja, zo gaan we wel even verder.
Nee, het is vooral op een vrij domme en naïeve manier allerhande 'dealtjes' proberen te sluiten, waarmee Trump inderdaad goed heeft blootgelegd dat de rest van de wereld zich (ligt er een beetje waar je op die wereld woont) of niet zoveel van de VS hoeft aan te trekken, of niet op ze kunnen vertrouwen als iemand als Trump op het pluche zit. Dat kan ik niet anders uitleggen dan zwakte.
"Paar miljoen mensen onnodig dood laten gaan etc." :')

Kun jij me misschien dan het volgende uitleggen? In 2020 (onder Trump dus) 384.536 coronadoden in de VS. In 2021 (onder Biden dus, hij was vanaf januari president) 462.193 doden.

Maar onder Biden dus inmiddels met een jaar aan kennis over het virus en maatregelen om te proberen het in te dammen en nota bene een vaccin.

Hoe komt dat dan?
pi_214374786
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 17:01 schreef Repentless het volgende:

[..]
Die vinden het zeker goed klinken inderdaad. Ze kraamt bij tijd en wijle totaal onhaalbare/incorrecte nonsens uit, onder het 'genot' van "like, like, like, literally, you know, well I DO think that, like, you know, like".
Ik heb ondertussen een kwartiertje hier naar zitten luisteren:

En ik vind het goed klinken. Ok, het is wat politiek correct, maar ik zou het goed met haar kunnen vinden.
pi_214374793
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 17:12 schreef Repentless het volgende:

[..]
"Paar miljoen mensen onnodig dood laten gaan etc." :')

Kun jij me misschien dan het volgende uitleggen? In 2020 (onder Trump dus) 384.536 coronadoden in de VS. In 2021 (onder Biden dus, hij was vanaf januari president) 462.193 doden.

Maar onder Biden dus inmiddels met een jaar aan kennis over het virus en maatregelen om te proberen het in te dammen en nota bene een vaccin.

Hoe komt dat dan?
Maatregelen in de VS waren per staat geregeld. Vooral in de Republikeinse staten waren er véél minder maatregelen in 2021, en ook veel minder vaccinaties. Bijzonder slecht argument dit van je.
  maandag 22 juli 2024 @ 17:19:20 #187
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214374819
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 17:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Maatregelen in de VS waren per staat geregeld. Vooral in de Republikeinse staten waren er véél minder maatregelen in 2021, en ook veel minder vaccinaties. Bijzonder slecht argument dit van je.
Ik reageer op de claim dat Trump "een paar miljoen mensen" heeft laten doodgaan door "niet of te zwak ingrijpen".
  maandag 22 juli 2024 @ 17:19:32 #188
37950 JAM
pi_214374820
Ik geef toe, een paar miljoen was overdreven. Het waren slechts enkele honderdduizenden. Dat gezegd hebbende, inderdaad, zoals @MoreDakka het al zei: door laks beleid van Trump dat staten zelf uit te laten zoeken in plaats van daar een eenzijdig en verstandig federaal beleid op te voeren. Dat, en het constante meewerken aan het verspreiden van desinformatie en bagetalliseren van de gevaren ervan. Dat, en het walgelijke racisme dat voort is gevloeid tegenover Aziaten uit de VS door het maar steeds 'China virus' enzovoorts te noemen. Nee, dat was allemaal niet heel deftig.
pi_214374833
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 17:19 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik reageer op de claim dat Trump "een paar miljoen mensen" heeft laten doodgaan door "niet of te zwak ingrijpen".
Zal best, maar dat maakt je argument over de hoeveelheid doden niet ineens geldig.
pi_214374907
Neem het met een korreltje zout voorlopig maar het zou wel een interessante / tactische zet zijn.
Daarmee zou Kamala hem nu direct opvolgen en kan de bevolking sneller wennen aan "President Kamala".

Of z'n situatie "terminaal" is (zie hele post op Twitter) betwijfel ik dan weer.

twitter
  maandag 22 juli 2024 @ 17:28:00 #191
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214374909
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 17:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Zal best, maar dat maakt je argument over de hoeveelheid doden niet ineens geldig.
Als je claimt dat "Trump onnodig miljoenen mensen heeft laten doodgaan door niet of te zwak ingrijpen" wel. Met nul kennis wereldwijd over het virus bij de uitbraak, een totaal ongecontroleerde verspreiding in het begin zonder maatregelen en zonder vaccin, 80.000 doden minder dan onder een president die instapt met een jaar aan ervaring met het virus, maatregelen en een beschikbaar vaccin.

Hoe kun je dan in hemelsnaam coronadoden aan Trump toeschrijven, als het in het jaar erna onder Biden met de inmiddels opgedane kennis en vaccins zoveel meer zijn? Of is dat dan ook de schuld van Biden?
pi_214374920
quote:
14s.gif Op maandag 22 juli 2024 17:00 schreef JAM het volgende:

[..]
Nee, het is vooral op een vrij domme en naïeve manier allerhande 'dealtjes' proberen te sluiten, waarmee Trump inderdaad goed heeft blootgelegd dat de rest van de wereld zich (ligt er een beetje waar je op die wereld woont) of niet zoveel van de VS hoeft aan te trekken, of niet op ze kunt vertrouwen. Dat kan ik niet anders uitleggen dan zwakte.
Wat zijn beleid ter zake van Covid te maken heeft met buitenlandbeleid ontgaat mij. Verder heeft hij ook helemaal niet slap ingegrepen (het was juist aan de staten om dat te doen en verdomd dat het niet waar was: voor het aantal doden bleek het geen verschil te maken of er 'Republikeins beleid' was gevoerd, of 'Democratisch beleid', voor de economische consequenties en mentale gezondheid van met name jongeren bleek er wel een groot verschil en bepaald niet in het voordeel van 'Democratisch beleid').

Voorbeeld twee is ook binnenlands beleid (heeft hij overigens teruggedraaid).

Terugtrekking uit het klimaatakkoord van Parijs is ook al niet echt buitenlands beleid, maar milieubeleid (goh, 3 op een rij...). Was meer een signaal dan dat het feitelijk verschil maakt.

Het beleid ten aanzien van Iran was om Iran meer te vertrouwen en gebleken is dat Iran volstrekt niet te vertrouwen is en de grootste blokkade is voor stabiliteit in het Midden-Oosten.

Ook de EU voert inmiddels extra heffingen in (recentelijk nog mbt elektrische auto's). Zo dom is het dus niet, of je moet de EU ook van dom beleid ter zake willen beschuldigen. Taiwan is niet te grabbel gegooid door hem. Biden zet met het vuur opstoken richting China en zijn uitbreiding van de Navo naar Azië simpelweg de veiligheid van de wereld op het spel. Kishore Mahbubani (diplomaat Singapore) heeft daar een goed stuk over geschreven (Asia, say 'no' to Nato).

Niet dat ik denk dat de ontmoeting van Trump met Kim Jong-Un iets heeft opgeleverd, maar volgens jou heeft het dramatisch uitgepakt? Onderbouw.

4 voorbeelden, 3 daarvan niet eens over buitenlands beleid (75%!) en bij 2 zaken heb je eigenlijk gewoon geen idee (eigen woorden).

Goh.
  maandag 22 juli 2024 @ 17:30:41 #193
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214374930
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2024 17:19 schreef JAM het volgende:
Ik geef toe, een paar miljoen was overdreven. Het waren slechts enkele honderdduizenden. Dat gezegd hebbende, inderdaad, zoals @:MoreDakka het al zei: door laks beleid van Trump dat staten zelf uit te laten zoeken in plaats van daar een eenzijdig en verstandig federaal beleid op te voeren. Dat, en het constante meewerken aan het verspreiden van desinformatie en bagetalliseren van de gevaren ervan. Dat, en het walgelijke racisme dat voort is gevloeid tegenover Aziaten uit de VS door het maar steeds 'China virus' enzovoorts te noemen. Nee, dat was allemaal niet heel deftig.
Dus Biden heeft ook een half miljoen mensen onnodig laten doodgaan?
pi_214374962
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2024 17:04 schreef JAM het volgende:

[..]
Ik weet nu niet waar je dat vandaan haalt. Wat ik wilde zeggen (maar ik begrijp dat ik soms wat moeilijk te begrijpen ben, dat krijg je nu eenmaal als niet de helft van je hersencapaciteit opgeslokt wordt door zelfstandig proberen te ademen en niet te vergeten netjes je billen af te vegen als je gekakt hebt) is dat het nogal dom is om een vraag als: 'Wat heeft Trump nu bereikt?' te beantwoorden met lijstjes van wetten die er onder zijn bewind zijn aangenomen en een marketingpraatje van zijn eigen website. Dat heeft weinig tot niets te maken met een kritische beschouwing daarvan. Wij van WC-eend adviseren WC-eend.
Je hebt simpelweg geen weerwoord. Dat jij niet op alles van die lijst inhoudelijk kan reageren snapt iedereen. Maar alleen maar iets algemeens roepen is slap.

Net zo goed als je discussiepartner zonder enige reden voor dom uitmaken. Daar had ik ten aanzien van jouw reactie waarbij je maar liefst van de 4 voorbeelden van buitenlands beleid die jij dramatisch vond er 3 noemde die niet onder de noemer buitenlands beleid vallen nog wel enige reden toe en geen seconde de behoefte toe gevoeld.

Waarom denk je dat dat is?
pi_214375022
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2024 17:19 schreef JAM het volgende:
Ik geef toe, een paar miljoen was overdreven. Het waren slechts enkele honderdduizenden. Dat gezegd hebbende, inderdaad, zoals @:MoreDakka het al zei: door laks beleid van Trump dat staten zelf uit te laten zoeken in plaats van daar een eenzijdig en verstandig federaal beleid op te voeren. Dat, en het constante meewerken aan het verspreiden van desinformatie en bagetalliseren van de gevaren ervan. Dat, en het walgelijke racisme dat voort is gevloeid tegenover Aziaten uit de VS door het maar steeds 'China virus' enzovoorts te noemen. Nee, dat was allemaal niet heel deftig.
Godverdomme zeg! En dan anderen beschuldigen van domheid!

Het is nu eenmaal aan de staten om dat beleid zelf te voeren. Daar zijn uitspraken over geweest die dat heel duidelijk hebben gemaakt. Nog afgezien van dat dus het zogenaamde lakse beleid NIET heeft geleid tot meer doden (maar wel meer economische schade en meer mentale problemen bij met name jongeren).

Je slaat de plank volledig mis!

En waarom is het racistisch om het virus te vernoemen naar waar het is ontdekt? Weet je waar MERS voor staat? Ooit gehoord van Spaanse griep?

De tering zeg!
pi_214375033
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 17:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
Neem het met een korreltje zout voorlopig maar het zou wel een interessante / tactische zet zijn.
Daarmee zou Kamala hem nu direct opvolgen en kan de bevolking sneller wennen aan "President Kamala".

Of z'n situatie "terminaal" is (zie hele post op Twitter) betwijfel ik dan weer.

[ x ]
Kan ook een enorme backfire zijn.

Maar eerlijk is eerlijk: gelet op zijn mentale staat is het niet meer dan normaal dan dat Biden per direct op non-actief wordt gezet.
pi_214375067
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 16:52 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 22 juli 2024 @ 17:45:49 #198
37950 JAM
pi_214375071
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 17:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat zijn beleid ter zake van Covid te maken heeft met buitenlandbeleid ontgaat mij. Verder heeft hij ook helemaal niet slap ingegrepen (het was juist aan de staten om dat te doen en verdomd dat het niet waar was: voor het aantal doden bleek het geen verschil te maken of er 'Republikeins beleid' was gevoerd, of 'Democratisch beleid', voor de economische consequenties en mentale gezondheid van met name jongeren bleek er wel een groot verschil en bepaald niet in het voordeel van 'Democratisch beleid').

Voorbeeld twee is ook binnenlands beleid (heeft hij overigens teruggedraaid).

Terugtrekking uit het klimaatakkoord van Parijs is ook al niet echt buitenlands beleid, maar milieubeleid (goh, 3 op een rij...). Was meer een signaal dan dat het feitelijk verschil maakt.

Het beleid ten aanzien van Iran was om Iran meer te vertrouwen en gebleken is dat Iran volstrekt niet te vertrouwen is en de grootste blokkade is voor stabiliteit in het Midden-Oosten.

Ook de EU voert inmiddels extra heffingen in (recentelijk nog mbt elektrische auto's). Zo dom is het dus niet, of je moet de EU ook van dom beleid ter zake willen beschuldigen. Taiwan is niet te grabbel gegooid door hem. Biden zet met het vuur opstoken richting China en zijn uitbreiding van de Navo naar Azië simpelweg de veiligheid van de wereld op het spel. Kishore Mahbubani (diplomaat Singapore) heeft daar een goed stuk over geschreven (Asia, say 'no' to Nato).

Niet dat ik denk dat de ontmoeting van Trump met Kim Jong-Un iets heeft opgeleverd, maar volgens jou heeft het dramatisch uitgepakt? Onderbouw.

4 voorbeelden, 3 daarvan niet eens over buitenlands beleid (75%!) en bij 2 zaken heb je eigenlijk gewoon geen idee (eigen woorden).

Goh.
Ja, dit schiet niet op. Dit gaat gewoon tot een dom 'welles-nietes' verworden zo. Dat vind ik niet zo interessant. Als je dusdanig onnodig oppositioneel bent tot het niveau dat je niet eens wil toegeven dat de klimaatakkoorden van Parijs onderdeel zijn van buitenlands beleid - je weet wel, waarin verschillende landen overeenkomsten met elkaar sluiten - dan valt er gewoon geen gesprek met je te voeren. De rest is ook weer van een dusdanige achterlijkheid dat ik mij ernstig afvraag waar ik nu mijn tijd aan het verdoen ben.
'Het was aan de staten!'- wat is dat nu voor een absolute lulkoek? De federale overheid heeft genoeg middelen en mogelijkheden om in tijden van nationale crises daar iets aan te doen. Jij bent hier niet bezig met kritisch naar dat beleid kijken, jij bent aan het vissen naar mogelijkheden om het recht te praten door (geheel in lijn met Trump) voornamelijk de verantwoordelijkheid die je hebt van je af proberen te schuiven. Dat is zwak.
Ook dat van die heffingen, ja, zo werkt dat dus. Als een land - in dit geval, de VS - allerhande heffingen in gaat voeren, dan is de reactie daarop om zelf ook heffingen in te gaan voeren. Om het even voor je te verhelderen, nee, ik hoef dus helemaal niet te zeggen dat het dom van de EU is om ook heffingen in te voeren. Zie hier de parabel: als iemand mij zonder enige aanleiding daarvoor op mijn bek slaat, dan is dat zeker dom en onnodig agressief. Als ik dat persoon dan terugsla (al was het alleen uit zelfverdediging) dan is dat vrij normaal en zeker gerechtvaardigd. Trump heeft er dus voor gekozen om in plaats van de economie van de VS fatsoenlijk te moderniseren en competitief te maken - waar in de VS zeker prima mogelijkheden voor zijn - een regressief beleid te voeren door het tegenwerken van innovatie door het opwerpen van allerhande handelsbeperkingen, en ook dat, vaak, eenzijdig. Dat en het (her)inversteren in verouderde, niet-competitieve takken zoals de winning van kolen, en productie van staal en auto's. Dat heeft vast ook weer allemaal niets met buitenlands beleid te maken, of wel?

[ Bericht 1% gewijzigd door JAM op 22-07-2024 17:58:29 ]
  maandag 22 juli 2024 @ 17:46:42 #199
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214375081
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 17:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je hebt simpelweg geen weerwoord. Dat jij niet op alles van die lijst inhoudelijk kan reageren snapt iedereen. Maar alleen maar iets algemeens roepen is slap.

Net zo goed als je discussiepartner zonder enige reden voor dom uitmaken. Daar had ik ten aanzien van jouw reactie waarbij je maar liefst van de 4 voorbeelden van buitenlands beleid die jij dramatisch vond er 3 noemde die niet onder de noemer buitenlands beleid vallen nog wel enige reden toe en geen seconde de behoefte toe gevoeld.

Waarom denk je dat dat is?
Ach ja, het is inmiddels wel een beetje het bekende recept: op feiten proberen te discussiëren, maar als het voor bepaalde mensen dan moeilijk wordt om op inhoud nog een punt te maken omdat ze zich slechts bedienen van feitenvrije claims die gewoon weerlegd kunnen worden, richten ze zich maar direct op hun discussiepartner met wat gewauwel over domheid/intelligentieniveau.
  maandag 22 juli 2024 @ 17:51:49 #200
37950 JAM
pi_214375136
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2024 17:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Godverdomme zeg! En dan anderen beschuldigen van domheid!

Het is nu eenmaal aan de staten om dat beleid zelf te voeren. Daar zijn uitspraken over geweest die dat heel duidelijk hebben gemaakt. Nog afgezien van dat dus het zogenaamde lakse beleid NIET heeft geleid tot meer doden (maar wel meer economische schade en meer mentale problemen bij met name jongeren).

Je slaat de plank volledig mis!

En waarom is het racistisch om het virus te vernoemen naar waar het is ontdekt? Weet je waar MERS voor staat? Ooit gehoord van Spaanse griep?

De tering zeg!
Ik weet zeker waar MERS voor staat en ja, ik heb ook gehoord van de Spaanse griep. Ik zal daaraan toevoegen dat Ebola ook naar de rivier is vernoemd. Ik weet daarentegen ook dat er in de medische wereld veel kritiek is op het vernoemen van ziektes naar waar deze ontstaan is, vanwege de racistische stereotypering die daar vaak (helaas) mee gepaard gaat. Zo hadden we ook nog de Engelse ziekte (rachitis) en de Duitse mazelen (rubella).
Ook weet ik dat de ziekte die eruit voortkomt al een naam had (u weet wel, Covid-19) en het daarom vrij onnodig is dat een president dat dan uit eigen beweging 'Crazy Horrible China Virus' gaat noemen. Leg mij nu eens uit wat het nut daarvan is.
  maandag 22 juli 2024 @ 17:56:50 #201
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214375195
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2024 17:45 schreef JAM het volgende:

[..]
Ja, dit schiet niet op. Dit gaat gewoon tot een dom 'welles-nietes' verworden zo. Dat vind ik niet zo interessant. Als je dusdanig onnodig oppositioneel bent tot het niveau dat je niet eens wil toegeven dat de klimaatakkoorden van Parijs onderdeel zijn van buitenlands beleid - je weet wel, waarin verschillende landen overeenkomsten met elkaar sluiten - dan valt er gewoon geen gesprek met je te voeren. De rest is ook weer van een dusdanige achterlijkheid dat ik mij ernstig afvraag waar ik nu mijn tijd aan het verdoen ben.
'Het was aan de staten!'- wat is dat nu voor een absolute lulkoek? De federale overheid heeft genoeg middelen en mogelijkheden om in tijden van nationale crises daar iets aan te doen. Jij bent hier niet bezig met kritisch naar dat beleid kijken, jij bent aan het vissen naar mogelijkheden om het recht te praten door (geheel in lijn met Trump) voornamelijk de verantwoordelijkheid die je hebt van je af proberen te schuiven. Dat is zwak.
Ook dat van die heffingen, ja, zo werkt dat dus. Als een land - in dit geval, de VS - allerhande heffingen in gaat voeren, dan is de reactie daarop om zelf ook heffingen in te gaan voeren. Om het even voor je te verhelderen, nee, ik hoef dus helemaal niet te zeggen dat het dom van de EU is om ook heffingen in te voeren. Zie hier de parabel: als iemand mij zonder enige aanleiding daarvoor op mijn bek slaat, dan is dat zeker dom en onnodig agressief. Als ik dat persoon dan terugsla (al was het alleen uit zelfverdediging) dan is dat vrij normaal en zeker gerechtvaardigd. Trump heeft er dus voor gekozen om in plaats van de economie van de VS fatsoenlijk te moderniseren en competitief te maken - waar in de VS zeker prima mogelijkheden voor zijn - een regressief beleid te voeren door het tegenwerken van innovatie door het opwerpen van allerhande handelsbeperkingen en ook dat, vaak, eenzijdig. Dat heeft vast ook weer niets met buitenlands beleid te maken, of wel?
Dan nogmaals de vraag: als de federale overheid genoeg mogelijkheden heeft om daar iets aan te doen, waarom zijn er dan onder Biden mét een jaar aan kennis en een beschikbaar vaccin in 12 maanden 80.000 doden meer gevallen dan in de pakweg 9/10 maanden onder Trump?
pi_214375282
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2024 17:45 schreef JAM het volgende:

[..]
Ook dat van die heffingen, ja, zo werkt dat dus. Als een land - in dit geval, de VS - allerhande heffingen in gaat voeren, dan is de reactie daarop om zelf ook heffingen in te gaan voeren. Om het even voor je te verhelderen, nee, ik hoef dus helemaal niet te zeggen dat het dom van de EU is om ook heffingen in te voeren. Zie hier de parabel: als iemand mij zonder enige aanleiding daarvoor op mijn bek slaat, dan is dat zeker dom en onnodig agressief. Als ik dat persoon dan terugsla (al was het alleen uit zelfverdediging) dan is dat vrij normaal en zeker gerechtvaardigd. Trump heeft er dus voor gekozen om in plaats van de economie van de VS fatsoenlijk te moderniseren en competitief te maken - waar in de VS zeker prima mogelijkheden voor zijn - een regressief beleid te voeren door het tegenwerken van innovatie door het opwerpen van allerhande handelsbeperkingen en ook dat, vaak, eenzijdig. Dat heeft vast ook weer niets met buitenlands beleid te maken, of wel?
Het is primair milieubeleid en het was vooral voor de bühne. Want hij had gewoon hetzelfde beleid kunnen voeren zonder zich terug te trekken. Ik merk dat deze nuance jou een beetje ontgaat... ook al stond het er al.

Wat jou ook ontgaat is dat jij kennelijk niet begrijpt dat er begrenzingen zijn aan de macht van de President van de Verenigde Staten. Nogmaals: dit is door de Supreme Court bevestigd dat het aan de staten was (*). Dus je kan lullen als brugman, je braakt gewoon onwaarheden uit en volhardt daarin.

Ik praat dus niets recht. Ik ben simpelweg op de hoogte en heb ook Amerikaans recht gestudeerd, dus het is ook nog gewoon iets waar ik meer dan gemiddeld verstand van heb...

Verder ga je gemakshalve maar niet in op dat de 'lakse maatregelen' beter hebben uitgepakt dan de 'strenge maatregelen'. Dus zelfs als je gelijk had dat Trump meer had kunnen doen, dan nog klopt jouw stelling niet. Nog even afgezien van het feit dat je het Biden niet verwijt. Zou jouw beschuldiging dat ik alles van Trump recht wil praten een vorm van projectie zijn misschien???

En leg even voor mij uit hoe de heffingen van de EU ter zake van BEV's uit China een reactie is op de heffingen opgelegd door Trump aan China, want dat is een gedachtenexperiment die zijn weerga niet kent!

(*) https://www.bbc.com/news/world-us-canada-59989476#
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')