Beter nog ik zit in de politiekquote:Op maandag 22 juli 2024 14:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus jij volgt de politiek daar niet en verwacht volledig te worden bijgepraat?
Dat blijkt eruit dat een groot deel van de auteurs van de stuk deel uitmaakten van zijn ploeg en/of daar nu een plekje voor gereserveerd hebben gekregen. Dat blijkt uit de vele organisaties die daaraan mee hebben gewerkt en innige banden hebben met de partij waar nu de presidentskandidaat voor is. Het is volkomen idioot om te stellen dat Project 2025 en het beleid dat Trump zal gaan voeren als hij president zou worden los van elkaar gezien kunnen worden. Dat blijkt uit alles. Punt.quote:Op maandag 22 juli 2024 15:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Omdat als hij dit als blauwdruk ziet hij zich daar niet van had af hoeven te keren, maar simpelweg zeggen: plan is niet van mij, vraag het lekker aan anderen. Dan kun je later geloofwaardig zeggen, ik heb het inmiddels gelezen en verdomd nog aan toe, het is precies wat ik ook wilde.
Trump heeft ook een volstrekt andere stijl van liegen. Het liegen van hem is vooral dat hij gewoon dingen ter plekke verzint om maar over te komen als alwetend.
Hoe dan ook: het is idioot om te stellen dat project2025 het plan is wat Trump wil gaan volgen als hij gekozen wordt. Dat blijkt nergens uit. Punt.
Er staan toch ook echt een hoop zaken in die niet passen bij wat Trump tot op heden heeft laten zien.quote:Op maandag 22 juli 2024 15:19 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Toen hij zag dat zaken in project 2025 niet lekker vielen heeft hij zich er snel van gedistantieerd en er een eigen agenda 47 van gemaakt, die veel zaken uit project 2025 heeft geleend, maar de meest controversiële onderwerpen er voor alsnog heeft uitgelaten. Ik ben er zeker niet gerust op dat dit ook zo gaat blijven wanneer Trump daadwerkelijk aan de macht is.
Ze is een crime fighter zoals Fred Teeven.quote:Op maandag 22 juli 2024 15:23 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Jammer dat ze ook letterlijk niets van haar (vrij indrukwekkende) cv noemen.
Progressief Nederland stemt nog liever op een kapotte stoel dan op Trump. Harris is zeker geen droomkandidaat, maar thans een heel stuk beter te verhapstukken dan Trump.quote:Op maandag 22 juli 2024 15:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ze is een crime fighter zoals Fred Teeven.
Teeven vond ik een kankergezwel binnen de VVD. Ik zou nog niet eens bij hem in de bus stappen...
Dat progressief Nederland met haar wegloopt kan ik volstrekt niet begrijpen. Indrukwekkend CV. Ja, als je voorstander bent van het keihard regime in de VS waarbij vooral de zwakkeren langdurig opgesloten worden en gedwongen worden tot het verrichten van arbeid voor een grijpstuiver.
Gelukkig hoeft progressief Nederland helemaal niet te stemmen bij de amerikaanse presidentsverkiezingen.quote:Op maandag 22 juli 2024 15:45 schreef JAM het volgende:
[..]
Progressief Nederland stemt nog liever op een kapotte stoel dan op Trump. Harris is zeker geen droomkandidaat, maar thans een heel stuk beter te verhapstukken dan Trump.
Wat is dat nu weer voor een dooddoener? Wat kan een mens nu met zo'n opmerking?quote:Op maandag 22 juli 2024 15:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Gelukkig hoeft progressief Nederland helemaal niet te stemmen bij de amerikaanse presidentsverkiezingen.
Omhoog geneukt he, dat is hoe die vrouwtjes boven komen drijven. Anders had ze gewoon achter het fornuis gestaan waar ze hoorde en had gewoon een normale kandidaat zijn kans kunnen pakken.quote:
Ik heb heel lang zelf in de politiek gezeten en dan heb je het over een groep die zeer capabel is tot zeer incapabel en van zeer goed geïnformeerd tot ronduit slecht geïnformeerd (dat laatste kun je dan weer goed verstoppen door een rapport te pakken, pagina 168 erbij te nemen, lezen, vraag over bedenken en die stellen aan de verantwoordelijken die vervolgens die detailvraag nauwelijks kunnen beantwoorden, waardoor het lijkt alsof je je echt diep hebt ingelezen...).quote:Op maandag 22 juli 2024 15:34 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Beter nog ik zit in de politiek
Misschien kan jij antwoord geven op de vraag? Welke (progressieve) policies hebben de republikeinen bedacht?
Zoals health care? Wat is uiteindelijk van de belofte overgebleven dat ze het beter zouden doen dan de democraten terwijl een overgrote meerderheid in de VS ervoor is?
Niet kwa buitenland beleid. Ten minste, ik vrees dat ze doorgaat met die Cheney kliek. Daar hebben we in Europa meer last van dan Dobbs v Jackson (wat grappig genoeg een uitspraak was die de EU lijn volledig volgt, dus ook daar vierde de hypocrisie weer hoogtij).quote:Op maandag 22 juli 2024 15:45 schreef JAM het volgende:
[..]
Progressief Nederland stemt nog liever op een kapotte stoel dan op Trump. Harris is zeker geen droomkandidaat, maar thans een heel stuk beter te verhapstukken dan Trump.
Even alles terug in perspectief plaatsen.quote:Op maandag 22 juli 2024 15:49 schreef JAM het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor een dooddoener? Wat kan een mens nu met zo'n opmerking?
Ook het buitenlandbeleid van Trump was dramatisch. Waar die man vooral in geslaagd is, is om de verstandhoudingen tussen de VS en de rest van de wereld naar de klote te helpen in allerhande wanhopige pogingen om (vaak ook op een vreemdsoortige, haast informele manier) betere deals voor de VS te krijgen. Ik kan me na vier jaar Trump eigenlijk geen voorbeeld indenken waarvan ik denk: 'Nou, dat heeft hij toch maar even voor elkaar weten te krijgen!' anders dan zichzelf snoevend op de borst te slaan wat hij dan allemaal bereikt zou hebben en door de rest van de wereld dan wel uitgelachen, dan wel uitgekotst te worden. Als ik dan al iets moet bedenken, dan is het vooral de realisatie dat de rest van de wereld er verstandig aan doet zich minder afhankelijk van en kritischer tegenover de VS op te stellen.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet kwa buitenland beleid. Ten minste, ik vrees dat ze doorgaat met die Cheney kliek. Daar hebben we in Europa meer last van dan Dobbs v Jackson (wat grappig genoeg een uitspraak was die de EU lijn volledig volgt, dus ook daar vierde de hypocrisie weer hoogtij).
(Dit gaat over Project 2025.)quote:Op maandag 22 juli 2024 14:15 schreef VEM2012 het volgende:
Waar Trump zich al lang en breed van heeft afgekeerd.
https://trumpwhitehouse.a(...)ion-accomplishments/quote:Op maandag 22 juli 2024 16:27 schreef JAM het volgende:
Ik kan me na vier jaar Trump eigenlijk geen voorbeeld indenken waarvan ik denk: 'Nou, dat heeft hij toch maar even voor elkaar weten te krijgen!' anders dan zichzelf snoevend op de borst te slaan wat hij dan allemaal bereikt zou hebben en door de rest van de wereld dan wel uitgelachen, dan wel uitgekotst te worden.
Guilty by association...quote:Op maandag 22 juli 2024 15:37 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat blijkt eruit dat een groot deel van de auteurs van de stuk deel uitmaakten van zijn ploeg en/of daar nu een plekje voor gereserveerd hebben gekregen. Dat blijkt uit de vele organisaties die daaraan mee hebben gewerkt en innige banden hebben met de partij waar nu de presidentskandidaat voor is. Het is volkomen idioot om te stellen dat Project 2025 en het beleid dat Trump zal gaan voeren als hij president zou worden los van elkaar gezien kunnen worden. Dat blijkt uit alles. Punt.
Cv is met kleine letters. Of heb je het over haar verwarmingssysteemquote:Op maandag 22 juli 2024 15:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ze is een crime fighter zoals Fred Teeven.
Teeven vond ik een kankergezwel binnen de VVD. Ik zou nog niet eens bij hem in de bus stappen...
Dat progressief Nederland met haar wegloopt kan ik volstrekt niet begrijpen. Indrukwekkend CV. Ja, als je voorstander bent van het keihard regime in de VS waarbij vooral de zwakkeren langdurig opgesloten worden en gedwongen worden tot het verrichten van arbeid voor een grijpstuiver.
En met normale kandidaat bedoel je oude, witte man natuurlijk.quote:Op maandag 22 juli 2024 15:52 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Omhoog geneukt he, dat is hoe die vrouwtjes boven komen drijven. Anders had ze gewoon achter het fornuis gestaan waar ze hoorde en had gewoon een normale kandidaat zijn kans kunnen pakken.
Bij alle 'prestaties' van Trump moet je je ernstig afvragen - nadat je jezelf hebt afgevraagd of het überhaupt wel waar is - hoeveel daarvan eerder ondanks hem plaats hebben gevonden, in plaats van dankzij. Franco was er ook maar wat trots op dat hij 'Spanje uit de Tweede-Wereldoorlog had gehouden' en dat de Spaanse economie na die oorlog zo'n snelle groei doormaakte, waar hij allebei werkelijk geen reet mee te maken had en als hij er al iets mee te maken had, hij die processen eerder heeft bemoeilijkt en tegengewerkt dan geholpen.quote:
Waarom lijkt je dat een prima president?quote:Op maandag 22 juli 2024 16:44 schreef SymbolicFrank het volgende:
Interessant topic, dit laatste deeltje. Veel van geleerd.
Ook bijvoorbeeld dat als je zoekt naar "AOC", je gewoon op de Wikipedia pagina van Alexandria Ocasio-Cortez terecht komt. "Te lange naam; kan niet onthouden" blijkbaar. Maar dat lijkt me inderdaad een prima president.
Geen idee waarom je dit allemaal zegt. Misschien omdat je wat gelezen hebt en denkt dat je het verhaal kent?quote:Op maandag 22 juli 2024 16:27 schreef JAM het volgende:
[..]
Ook het buitenlandbeleid van Trump was dramatisch. Waar die man vooral in geslaagd is, is om de verstandhoudingen tussen de VS en de rest van de wereld naar de klote te helpen in allerhande wanhopige pogingen om (vaak ook op een vreemdsoortige, haast informele manier) betere deals voor de VS te krijgen. Ik kan me na vier jaar Trump eigenlijk geen voorbeeld indenken waarvan ik denk: 'Nou, dat heeft hij toch maar even voor elkaar weten te krijgen!' anders dan zichzelf snoevend op de borst te slaan wat hij dan allemaal bereikt zou hebben en door de rest van de wereld dan wel uitgelachen, dan wel uitgekotst te worden. Als ik dan al iets moet bedenken, dan is het vooral de realisatie dat de rest van de wereld er verstandig aan doet zich minder afhankelijk van en kritischer tegenover de VS op te stellen.
Slim, jong, progressief en sociaal, dus zo'n beetje het omgekeerde van de huidige kliek.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:48 schreef Repentless het volgende:
[..]
Waarom lijkt je dat een prima president?
Slim? Heb je wel eens wat pareltjes uit haar uitgebreide oeuvre bekeken/gehoord?quote:Op maandag 22 juli 2024 16:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Slim, jong, progressief en sociaal, dus zo'n beetje het omgekeerde van de huidige kliek.
Dan past ze prima tussen de , zullen we zeggen de 5 laatste. presidenten (buiten Obama).quote:Op maandag 22 juli 2024 16:54 schreef Repentless het volgende:
[..]
Slim? Heb je wel eens wat pareltjes uit haar uitgebreide oeuvre bekeken/gehoord?
Je hebt gelijk.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:39 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Cv is met kleine letters. Of heb je het over haar verwarmingssysteem
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |