Tja, als de Britse autochtone autoriteiten falen om op te treden, dan gaan die bendes natuurlijk heel veel slachtoffers maken. Waar doet dat mij toch aan denken, de Kerk:quote:
"natuurlijk"quote:Op zondag 7 juli 2024 14:02 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Tja, als de Britse autochtone autoriteiten falen om op te treden, dan gaan die bendes natuurlijk heel veel slachtoffers maken. Waar doet dat mij toch aan denken, de Kerk:
In the past decade, the Church of England has regularly been rocked by cases of child abuse, including many by priests and even bishops.
Latest figures say the church was dealing with 3,287 complaints of of child sex abuse in 2017.
https://religionmediacent(...)of-england-timeline/
The Bullivant review identified 931 complaints of child sexual abuse made to the Catholic Church in England and Wales between 1970 and 2015.
https://www.iicsa.org.uk/(...)ld-sexual-abuse.html
Je weet heel goed wat je hebt gedaan. Ik gun je de uitleg niet eens.quote:Op zondag 7 juli 2024 14:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hou toch op met me, op bijna industriële schaal tienduizenden Engelse meisjes als handelswaar misbruikt en dat zou de doelpalen verzetten?
Wat gek toch dat dit soort verhalen telkens maar terug blijven komenquote:Op zondag 7 juli 2024 13:44 schreef Triggershott het volgende:
De beschuldiging "minderheid X pimpt onze vrouwen" is trouwens niets nieuws historisch gezien:
[ afbeelding ]
Ja, je hypocriet leugenachtige gedrag aantonen, laten zien dat je keihard liegt, dat heb ik gedaanquote:Op zondag 7 juli 2024 14:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je weet heel goed wat je hebt gedaan. Ik gun je de uitleg niet eens.
Misschien dat je met @:ottovanbelgie deze truukjes kunt doen.²
Juist.quote:Op zondag 7 juli 2024 13:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat klopt inderdaad niet, huidskleur heeft er ook weinig mee te maken, cultuur wel. De realiteit is dat zonder migranten, het Westen een stuk veiliger zou zijn en de criminaliteit op bepaalde vlakken geminimaliseerd zou kunnen worden. Dit ook een van de redenen dat mensen geen migratie meer willen.,
Check deze leugens eens:quote:Op zondag 7 juli 2024 14:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, je hypocriet leugenachtige gedrag aantonen, laten zien dat je keihard liegt, dat heb ik gedaan.
3 namen. Er staan tientallen zo niet honderden verkrachters alleen al op de Rotherhamlijst, en dat is maar 1 van de ontdekte schandalen.quote:Op zondag 7 juli 2024 14:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Check deze leugens eens:
Menno B. (Nador)
Benno L. (Agadir)
Julian F. (Al Hoceima)
En om maar te zwijgen van de kerk en haar hobby's. Fijne zondag man!²
In absolute aantallen hebben daders net zo vaak een Nederlandse als een migratie achtergrond.quote:Op zondag 7 juli 2024 13:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
True, maar BSB weet best dat hij hier gewoon de uitgekauwde leugen dat blanken een monopolie op misbruik zouden hebben terwijl dat bewezen dus gewoon onjuist is.
Pakweg 13 miljoen mensen heeft geen migratie achtergrond. Hiervan waren in 2022 1520 mannen en vrouwen dader van seksueel geweld.quote:Van de 17,6 miljoen inwoners op 1 januari 2022 zijn er 2,6 miljoen in het buitenland geboren. Zij zijn als migrant naar Nederland gekomen. De overige 15,0 miljoen inwoners zijn in Nederland geboren. Daarvan behoren 2,0 miljoen mensen tot de tweede generatie: ze zijn zelf in Nederland geboren, en één of beide ouders zijn in het buitenland geboren. Iets meer dan de helft (1,1 miljoen) van hen heeft één in het buitenland en één in Nederland geboren ouder, iets minder dan de helft (910 duizend) heeft twee in het buitenland geboren ouders.
Bedankt voor de bronnen, toch vind ik het nog niet overtuigend, naar een website republiek allochtonie ga ik überhaupt niet kijken, dat is niet objectief.quote:Op zondag 7 juli 2024 13:48 schreef Gia het volgende:
[..]
[..]
Check even het delict 'seksueel misdrijf door mannen' bij onderstaande link:
https://opendata.cbs.nl/s(...)ED/table?fromstatweb
Totaal aantal: 2930
Met migratie achtergrond: 1470
Waarvan met niet-westerse achtergrond: 1060
Zet dit af op de samenstelling van de Nederlandse bevolking, dan zijn mannen met een migratie-achtergrond procentueel gezien vaker dader dan zonder migratie achtergrond.
[..]
https://www.republiekallo(...)lochtonen-de-cijfers
Dit artikel is gebaseerd op cijfers van het CBS, die je hier vindt:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)mst-buiten-nederland
Fun fact: bijna elk land beschikt over een programma als Opsporing Verzocht en in elk land geven ze de buitenlanders de schuld.quote:Op zondag 7 juli 2024 14:04 schreef capricia het volgende:
Juist.
Bekijk maar eens een willekeurige uitzending van 'Opsporing verzocht'.
De kerk.quote:Op zondag 7 juli 2024 14:10 schreef HeatWave het volgende:
Zie verder mijn posts over Duitsland en Frankrijk. Sta je nogal voor lul met je 3 naampjes he?.
"geven ze de buitenlanders, die weliswaar massaal op foto- en videobewijs staan, de schuld"quote:Op zondag 7 juli 2024 14:10 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Fun fact: bijna elk land beschikt over een programma als Opsporing Verzocht en in elk land geven ze de buitenlanders de schuld.
Waarom gaat het nu ineens over alleen misbruik van kinderen. Het ging over de hoofddoek die vrouwen beschermt tegen misbruikende mannen. Nederlandse mannen zouden volgens Triggershot vaker dader zijn van verkrachting, dan moslims. Dit is bewezen niet waar.quote:Op zondag 7 juli 2024 13:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
M.b.t. kinderen? Dat lijkt me écht wel een meer Hollands fenomeen ja. Maar ik laat me graag overtuigen van het tegenovergestelde. Tot die tijd komt Menno B. niet uit Nador.²
Ik was niet duidelijk genoeg aanvankelijk. Voelde me niet te beroerd om die extra verduidelijking alsnog te geven. Prima toch.quote:Op zondag 7 juli 2024 14:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom gaat het nu ineens over alleen misbruik van kinderen. Het ging over de hoofddoek die vrouwen beschermd tegen misbruikende mannen. Nederlandse mannen zouden volgens Triggershot vaker dader zijn van verkrachting, dan moslims. Dit is bewezen niet waar.
Alleen jammer dat je verduidelijking ook niet kloptquote:Op zondag 7 juli 2024 14:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik was niet duidelijk genoeg aanvankelijk. Voelde me niet te beroerd om die extra verduidelijking alsnog te geven. Prima toch.²
Ik weet niet waar jij het over hebt...quote:Op zondag 7 juli 2024 14:14 schreef Gia het volgende:
Nederlandse mannen zouden volgens Triggershot vaker dader zijn van verkrachting, dan moslims. Dit is bewezen niet waar.
Oh, shit, valt dat even tegen. Och, dan spitsen we het toe op kindermisbruik. Zielig!!
Ach, hoe oud was Aisha ook al weer toen Mohammed met haar trouwde?quote:Op zondag 7 juli 2024 14:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom gaat het nu ineens over alleen misbruik van kinderen. Het ging over de hoofddoek die vrouwen beschermd tegen misbruikende mannen. Nederlandse mannen zouden volgens Triggershot vaker dader zijn van verkrachting, dan moslims. Dit is bewezen niet waar.
Oh, shit, valt dat even tegen. Och, dan spitsen we het toe op kindermisbruik. Zielig!!
Dit is gewoon vragen om een paar gewaagde uitspraken over hun profeet te doenquote:
Als je even die link opent, zie je dat de grootste groep 25 tot 45 jaar oud is.quote:Op zondag 7 juli 2024 14:10 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Bedankt voor de bronnen, toch vind ik het nog niet overtuigend, naar een website republiek allochtonie ga ik überhaupt niet kijken, dat is niet objectief.
Allereerst wordt bij het CBS geen onderscheid gemaakt tussen moslims en niet-westerse migranten. Ongetwijfeld is de bulk moslim, maar zeker ben ik er niet van.
Ten tweede moet je het percentage van dergelijke delicten, er wordt anders dan jij schreef overigens niet gesproken over verkrachtingen maar sexuele misdrijven (dat is toch breder), ook afzetten tegen bijvoorbeeld de verdeling van de leeftijd; Ik stel me voor dat de autochtone bevolking een stuk ouder is en dus ook minder sexuele misdrijven zal plegen (aanname). De bulk daders van dit soort misdrijven zijn denk ik jonge mannen. Dergelijke cijfers interpreteren is een studie op zich.
Anderzijds kun je ook de vraag stellen of in conservative milieus eerder wordt afgezien van aangiftes, ik vermoed van wel, zoals hier dat vroeger in overleg met de pastoor ging, nu met de imam. Maar ik weet het niet zeker.
Huiselijk geweld is een apart verhaal, ik vind hier en daar wel artikelen over vrij veel huiselijk geweld onder bijvoorbeeld Marokkanen, maar of dat onder moslims breed geldt kan ik nergens vinden. Eerlijk gezegd denk ik van wel, gezien de inherent vrouwonvriendelijke aspecten ervan.
Als je miljoenen had gezegd had zou ik hebben gezegd je hebt het vast over de kerk.quote:Op zondag 7 juli 2024 14:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Alleen jammer dat je verduidelijking ook niet klopt.
Stelselmatig, jarenlang, tienduizenden minderjarige meisjes als goedkope handelswaar verkrachten. Maar die 3 namen maken het verschil hoor.
De ware moslim mag zijn vrouw slaan. Als het maar geen zichtbare sporen achterlaat.quote:Op zondag 7 juli 2024 14:21 schreef Hatseflats22 het volgende:
Over het taboe op sexueel misbruik onder moslims kan ik alleen dit oude krantenartikel vinden van Trouw, geen idee of het premium is of niet, ik kan het lezen. Het gaat hier om Marokkanen, jammer dat er niet meer bronnen te vinden zijn. Ik vermoed dat het taboe is en dat is meestal slecht nieuws voor het percentage slachtoffers.
https://www.trouw.nl/nieu(...)n-hasjoema~bb8c8205/
Ja dat heb ik gedaan, dat moet je voor het complete beeld dus weer leggen naast andere cijfers, waaronder maar niet uitsluitend de verdeling van leeftijd van de autochtone bevolking.quote:Op zondag 7 juli 2024 14:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je even die link opent, zie je dat de grootste groep 25 tot 45 jaar oud is.
Okee, ik dacht, het is een nogal flauw grapje over Rotterdam.quote:Op zondag 7 juli 2024 13:50 schreef Danny het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/(...)exploitation_scandal
je kunt ook zelf 'rotherham' in je browserbalk tikken overigens
Maar dat deed ik niet.quote:Op zondag 7 juli 2024 14:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als je miljoenen had gezegd had zou ik hebben gezegd je hebt het vast over de kerk.
Hier wat woorden waarmee je je kunt terugtrekken: celibaat, hand over het hoofd houden, faciliteren, room²
Maar is dit ook de heersende opvatting onder moslims in Nederland?quote:Op zondag 7 juli 2024 14:23 schreef capricia het volgende:
[..]
De ware moslim mag zijn vrouw slaan. Als het maar geen zichtbare sporen achterlaat.
Dat zegt toch genoeg.
Je draait het om.quote:Op zondag 7 juli 2024 14:10 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Fun fact: bijna elk land beschikt over een programma als Opsporing Verzocht en in elk land geven ze de buitenlanders de schuld.
quote:Op zondag 7 juli 2024 14:18 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij het over hebt...
Maar ik heb het alleen over mannen in het algemeen gehad, Weltschmerz had het over alleen moslimmannen.
Niet de feiten verdraaien.
quote:Op zondag 7 juli 2024 13:04 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Het probleem van mannen in het algemeen, genoeg moslimmannen die zich beheersen i.t.t. niet-moslimmannen.
Preciesquote:
En daar helpt een boerka goed bij. Dan zie je geen enkel spoor van mishandeling.quote:Op zondag 7 juli 2024 14:23 schreef capricia het volgende:
[..]
De ware moslim mag zijn vrouw slaan. Als het maar geen zichtbare sporen achterlaat.
Dat zegt toch genoeg.
Plus een profeet die een 12 jarige trouwde.quote:Op zondag 7 juli 2024 14:32 schreef Gia het volgende:
[..]
En daar helpt een boerka goed bij. Dan zie je geen enkel spoor van mishandeling.
Je denkt elke keer een soort "own" gevonden te hebben terwijl je al decennia achterhaalde "argumenten" aanvoert.quote:
Een argument van niks. Als je je vrouw wilt slaan sla je haar wel op plekken waar ze sowieso niet zichtbaar is voor de buitenwereld. Als wordt dat stukje wel steeds kleiner als we zo verder gaan in de hedonistische westerse wereld.quote:Op zondag 7 juli 2024 14:32 schreef Gia het volgende:
[..]
En daar helpt een boerka goed bij. Dan zie je geen enkel spoor van mishandeling.
Dan ga je toch weg?quote:Op zondag 7 juli 2024 14:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Een argument van niks. Als je je vrouw wilt slaan sla je haar wel op plekken waar ze sowieso niet zichtbaar is voor de buitenwereld. Als wordt dat stukje wel steeds kleiner als we zo verder gaan in de hedonistische westerse wereld.²
Dus ik schrijf:quote:
Precies.quote:Op zondag 7 juli 2024 14:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Plus een profeet die een 12 jarige trouwde.
Legt de lat wel erg laag allemaal.
Maar vertel nog eens dat die hoofddoek zo vrijwillig is. Terwijl er in Iran geloofsgenoten, seksgenoten, vermoord worden omdat ze de hoofddoek af willen doen.
Als je echt een statement voor vrijheid van vrouwen wil maken, zou je juist massaal die hoofddoek voor een week op 2 af moeten zetten. Maar kennelijk is de onderwerping aan de het ware geloof belangrijker dan die vrijheid.
Ik wil mijn vrouw niet slaan.quote:
Wat is er vrijwillig aan als ze naar de pijpen gaat dansen van anderen toevallig omdat het je in straatje past. Nee, ze heeft juist gehandeld en zich een sterke moedige vrouw getoond.quote:Op zondag 7 juli 2024 14:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies.
Lahlah had een statement kunnen maken in de 2de kamer door demonstratief haar hoofddoek even af te zetten en weer op te zetten, om zo te bewijzen dat ze die vrijwillig draagt.
6 jaarquote:Op zondag 7 juli 2024 14:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Plus een profeet die een 12 jarige trouwde.
Alleen maar goed. Dus zoveel mogelijk zichtbare huid beschermt een moslima beter tegen geweld van haar eigen man.quote:Op zondag 7 juli 2024 14:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Een argument van niks. Als je je vrouw wilt slaan sla je haar wel op plekken waar ze sowieso niet zichtbaar is voor de buitenwereld. Als wordt dat stukje wel steeds kleiner als we zo verder gaan in de hedonistische westerse wereld.²
The fuck? Post jij eens even foto's van je borsten.quote:Op zondag 7 juli 2024 14:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies.
Lahlah had een statement kunnen maken in de 2de kamer door demonstratief haar hoofddoek even af te zetten en weer op te zetten, om zo te bewijzen dat ze die vrijwillig draagt.
Dat impliceert dat dat nodig is. Dat is nogal een verwijt.quote:Op zondag 7 juli 2024 14:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Alleen maar goed. Dus zoveel mogelijk zichtbare huid beschermt een moslima beter tegen geweld van haar eigen man.
Moslim mannen kunnen zich beter beheersen waar het schaars geklede dames betreft dan niet moslimmannen. Feitelijk zeg je dat moslima's vooral een hoofddoek dragen, omdat niet moslim mannen moeite hebben met hun seksuele driften in bedwang te houden.quote:Op zondag 7 juli 2024 14:37 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Dus ik schrijf:
Het probleem van mannen in het algemeen, genoeg moslimmannen die zich beheersen i.t.t. niet-moslimmannen.
En jij vat het samen als:
Nederlandse mannen zouden volgens Triggershot vaker dader zijn van verkrachting, dan moslims.
Koekoek.
Haar en borsten, dat is ook wel hetzelfde!quote:Op zondag 7 juli 2024 14:42 schreef Killumination het volgende:
[..]
The fuck? Post jij een even foto's van je borsten.
Vooral in de Tweede Kamer.quote:
Maakt geen fuck uit of hetzelfde is. Jij als vrouw bepaalt je eigen grenzen. Komt er nog iets van? Ik wil even demonstratief zien dat je je borsten vrijwillig bedekt.quote:
Een vrouw bij strenge moslims bepaald niet echt veel zelf.quote:Op zondag 7 juli 2024 14:47 schreef Killumination het volgende:
[..]
Maakt geen fuck uit of hetzelfde is. Jij als vrouw bepaalt je eigen grenzen. Komt er nog iets van? Ik wil even demonstratief zien dat je je borsten vrijwillig bedekt.
Er zijn wetten in Nederland die het verbieden met blote borsten over straat te gaan. Er zijn geen wetten in Nederland die het verbieden zonder hoofddoek over straat te gaan.quote:Op zondag 7 juli 2024 14:47 schreef Killumination het volgende:
[..]
Maakt geen fuck uit of hetzelfde is. Jij als vrouw bepaalt je eigen grenzen. Komt er nog iets van? Ik wil even demonstratief zien dat je je borsten vrijwillig bedekt.
Ja, die kan zijn lusten niet bedwingen. Moslim mannen kunnen dat wel, want de islam vraagt dat van ze.quote:Op zondag 7 juli 2024 14:49 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Een vrouw bij strenge moslims bepaald niet echt veel zelf.
Ik noem een hoofddoek of boerka.
Ik noem een paar meter achter haar man lopen over straat...
Maar altijd maar het vingertje naar de westerse man wijzen.
Behalve in zwembaden.quote:Op zondag 7 juli 2024 14:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, die kan zijn lusten niet bedwingen. Moslim mannen kunnen dat wel, want de islam vraagt dat van ze.
Dat is niet het punt, Einstein.quote:Op zondag 7 juli 2024 14:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je draait het om.
Mensen met een migratieachtergrond zijn simpelweg enorm oververtegenwoordigd in de criminaliteit. Met een programma als Opsporing Verzocht wordt dit wederom zichtbaar voor het publiek. Dan kun je wel gaan wijzen naar zo'n programma, maar die makers doen niets verkeerd. Zij willen slechts onopgeloste cases oplossen en de samenleving zo een stuk veiliger maken.
Broeder @Danny heeft geen enkel probleem met vrouwen die hun borsten vrijwillig op het forum posten. Daarnaast had ik het niet over de Nederlandse wet, maar over het feit dat ik weet dat jij een christelijke achtergrond hebt en ik de intrinsieke behoefte heb om overtuigd te worden dat jij de vrijheden hebt die je gegund zijn en niet beperkt worden door een of andere Gert.quote:Op zondag 7 juli 2024 14:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zijn wetten in Nederland die het verbieden met blote borsten over straat te gaan. Er zijn geen wetten in Nederland die het verbieden zonder hoofddoek over straat te gaan.
Hier geldt de Nederlandse wet.
Oftewel: Haar mag zichtbaar zijn, borsten niet. Je mag ook niet met je lul uit je broek rondlopen.
Kip-ei verhaal.quote:Op zondag 7 juli 2024 14:52 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Dat is niet het punt, Einstein.
In elk land heb je een Opsporing Verzocht waar buitenlanders oververtegenwoordigd zijn.
Geen toeval want ze worden meestal gediscrimineerd, buitengesloten, onderdrukt, sociaal-economische redenen, en zo zijn er nog meer verklaringen te bedenken waarom ze oververtegenwoordigd zijn.
Social engineering door de dominante meerderheidsgroep die het voor het zeggen heeft in het land zorgt er ook voor dat bepaalde minderheidsgroepen gestuurd worden richting criminaliteit en het domineren van negatieve statistieken. Dit is bekend in de VS waar ze zwarte wijken met illegale wapens, drugs, alcohol, ongezonde winkels, etc. overspoelen.
Een kwestie van bewust beleid waarmee ze minderheden onderdrukken zodat ze down blijven en geen gevaar vormen voor de gevestigde orde.
Ik bedek mijn borsten niet vanwege een christelijke achtergrond, maar omdat het wettelijk gezien moet.quote:Op zondag 7 juli 2024 14:57 schreef Killumination het volgende:
[..]
Broeder @:Danny heeft geen enkel probleem met vrouwen die hun borsten vrijwillig op het forum posten. Daarnaast had ik het niet over de Nederlandse wet, maar over het feit dat ik weet dat jij een christelijke achtergrond hebt en ik de intrinsieke behoefte heb om overtuigd te worden dat jij de vrijheden hebt die je gegund zijn en niet beperkt worden door een of andere Gert.
Nee, veel te weinig moslimmannen die zich beheersen.quote:Op zondag 7 juli 2024 13:04 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ze beheersen zich alleen waar het hoofddoekjes betreft. Vrouwen zonder hoofddoekje zijn loslopend wild waar op gejaagd mag worden. Tja, moeten ze hun lustopwekkende haar maar bedekken....quote:Op zondag 7 juli 2024 15:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, veel te weinig moslimmannen die zich beheersen.
Het kan een eerste trigger of kieteling/tinteling in de pants zijn bij de stoute man. Volwassen mensen weten dat van het een het ander komt. Dus beter gewoon die deur sluiten.quote:Op zondag 7 juli 2024 15:02 schreef Gia het volgende:
Haar is dat niet.
Niemand raakt opgewonden als Lahlah haar haar laat zien
wat een ongelooflijk slecht verhaal zegquote:Op zondag 7 juli 2024 14:52 schreef Triggershott het volgende:
[..]
In elk land heb je een Opsporing Verzocht waar buitenlanders oververtegenwoordigd zijn.
Geen toeval want ze worden meestal gediscrimineerd, buitengesloten, onderdrukt, sociaal-economische redenen, en zo zijn er nog meer verklaringen te bedenken waarom ze oververtegenwoordigd zijn.
Social engineering door de dominante meerderheidsgroep die het voor het zeggen heeft in het land zorgt er ook voor dat bepaalde minderheidsgroepen gestuurd worden richting criminaliteit en het domineren van negatieve statistieken. Dit is bekend in de VS waar ze zwarte wijken met illegale wapens, drugs, alcohol, ongezonde winkels, etc. overspoelen.
Een kwestie van bewust beleid waarmee ze minderheden onderdrukken zodat ze down blijven en geen gevaar vormen voor de gevestigde orde.
Ontzettend sterk betoog weer Triggershott. Vind het vooral mooi dat je het grote westerse voorbeeld Amerika aanhaalt.quote:Op zondag 7 juli 2024 14:52 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Dit is een samenraapsel van zaken die niks met eerwraak te maken hebben:quote:Op zondag 7 juli 2024 00:02 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Dat was een algemeen verbod, geen absoluut. Boukhari 3012 geeft aan dat Mo het geen probleem vindt als het geen moslims zijn. Sahih Muslim 4686 geeft ook aan dat het mag als je zeker weet dat het te doden kind problemen veroorzaakt in het geloof van anderen, zoals de ouders. Surah 18:47 geeft een voorbeeld, surah 18:80, 81 geeft aan dat de gedode jongen een last was voor de vrome ouders volgens de moordenaar en dat allah hun vast een betere zoon zal schenken.
Eerwraak is niet strict en absoluut verboden vanuit de qur’an. Dat is pertinent niet waar.
Sahih muslim 4375 geeft verder aan dat afvallige moslims wel mogen worden geeerwraakt. Ook andere stukken geven hetzelfde advies.
Als je Islam op een of andere manier dwars zit, of er gewoon niet toe behoort. mag je best vermoord worden. Zoals Sania Hamedy, een expert in Islamitische psychologie het benoemt: “er zijn drie fundamenten in Arabische maatschappijen: schaamte, eer en wraak”. Schaamte en eer (of het terugwinnen van de eer) leiden tot eerwraakdoden, is al een cultureel dingetje van voor de Islam zijn intrede deed, en kan vanuit de Islam toch echt ook goedgekeurd worden in bepaalde omstandigheden.
Geen hoofddoek dragen is schaars gekleed?quote:Op zondag 7 juli 2024 15:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kom op, laten we respectvol debaten.
Ik begrijp heel goed dat je er niet onbevooroordeeld in staat en dat het blijven aanschouwen van schaars geklede dames een streven en belang van je is. Hedonisme zit er dusdanig diep in dat men het niet eens meer doorheeft.
Ik daarentegen wil de dames juist beschermen.²
Mogen islamitische geestelijken trouwen? Dat was 1 van de grootste redenen voor de onderdrukking van seksualiteit door de Katholieke kerk. (De reden daarvoor was dat de Paus niet wilde dat de kerkelijke bezittingen verdeeld werd onder de zonen van de priesters.)quote:
Waarom raken moslims opgewonden van haren? Dat snap ik echt niet.quote:Op zondag 7 juli 2024 16:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je bent zo voor (de keuze)vrijheid van de dames. Maar alleen als die keuzes in lijn zijn met je pantstriggering. Als je écht zo principieel en oprecht was zou je die vrijheid ook verdedigen voor vrouwen die kiezen voor de kuisere weeg. Ik zie je dat niet doen. Dus raar dat je het raar vindt.
Menno.²
Mohammed heeft gezegd dat door te trouwen je de helft van het geloof vervult. Het is dus zeer belangrijk om te trouwen.quote:Op zondag 7 juli 2024 16:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Mogen islamitische geestelijken trouwen? Dat was 1 van de grootste redenen voor de onderdrukking van seksualiteit door de Katholieke kerk. (De reden daarvoor was dat de Paus niet wilde dat de kerkelijke bezittingen verdeeld werd onder de zonen van de priesters.)
Het kan voor alle mannen, dus niet alleen Moslimmannen, een eerste pantstriggering zijn. We sluiten daarom die deur in zijn geheel. Ik weet dat het niet in lijn is met de westerse manier van denken. Maar goed, ook het westen is nog niet uitontwikkeld. En we debaten hier slechts ideeën.quote:Op zondag 7 juli 2024 16:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom raken moslims opgewonden van haren? Dat snap ik echt niet.
Hebben islamitische geestelijken dan ook veel vrouwen en/of concubines? Ook hun rijkdom bestaat er voornamelijk uit hoeveel vrouwen ze hebben / kunnen onderhouden? Of gaat het meer om uiterlijk vertoon en macht?quote:Op zondag 7 juli 2024 16:13 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Mohammed heeft gezegd dat door te trouwen je de helft van het geloof vervult. Het is dus zeer belangrijk om te trouwen.
In het westen scheren veel vrouwen een groter deel van hun lichaam dan mannen.quote:Op zondag 7 juli 2024 16:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het kan voor alle mannen, dus niet alleen Moslimmannen, een eerste pantstriggering zijn. We sluiten daarom die deur in zijn geheel. Ik weet dat het niet in lijn is met de westerse manier van denken. Maar goed, ook het westen is nog niet uitontwikkeld. En we debaten hier slechts ideeën.²
Waarom is het zien van haar van mannen dan niet ook pantstriggering voor vrouwen? Waarom hoeven mannen hun haar niet te bedekken?quote:Op zondag 7 juli 2024 16:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het kan voor alle mannen, dus niet alleen Moslimmannen, een eerste pantstriggering zijn. We sluiten daarom die deur in zijn geheel. Ik weet dat het niet in lijn is met de westerse manier van denken. Maar goed, ook het westen is nog niet uitontwikkeld. En we debaten hier slechts ideeën.²
Moslims in het algemeen hebben ook zoiets van 1 vrouw is genoeg. De praktijk van polygamie werd toegestaan na oorlog waarin veel moslimmannen sneuvelden. Om de veel vrouwen en weduwen die achterbleven een kans te geven op een familieleven en een gezin te stichten werd het toegestaan voor een man om met meerdere vrouwen te huwen. Op die manier werd een maatschappelijk probleem opgelost. Er worden wel voorwaarden aan gesteld, zoals: de man moet van alle 4 vrouwen evenveel houden, hij moet in staat zijn ze allemaal te onderhouden en elke vrouw moet een eigen verblijf hebben. Vrijwel alle moslim geestelijken die ik ken, heb gesproken of ben tegengekomen hebben 1 vrouw.quote:Op zondag 7 juli 2024 16:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hebben islamitische geestelijken dan ook veel vrouwen en/of concubines? Ook hun rijkdom bestaat er voornamelijk uit hoeveel vrouwen ze hebben / kunnen onderhouden? Of gaat het meer om uiterlijk vertoon en macht?
Mannen moeten andere zaken bedekken. En de natuur van de vrouw is anders dan die van de man. Dat moet jij als vrouw ook weten. Mannen zijn veel meer visueel ingesteld.quote:Op zondag 7 juli 2024 16:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom is het zien van haar van mannen dan niet ook pantstriggering voor vrouwen? Waarom hoeven mannen hun haar niet te bedekken?
Dus we moeten die onderdrukking van vrouwen en sexuele lusten voornamelijk bij de profeet zoeken?quote:Op zondag 7 juli 2024 16:29 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Moslims in het algemeen hebben ook zoiets van 1 vrouw is genoeg. De praktijk van polygamie werd toegestaan na oorlog waarin veel moslimmannen sneuvelden. Om de veel vrouwen en weduwen die achterbleven een kans te geven op een familieleven en een gezin te stichten werd het toegestaan voor een man om met meerdere vrouwen te huwen. Op die manier werd een maatschappelijk probleem opgelost. Er worden wel voorwaarden aan gesteld, zoals: de man moet van alle 4 vrouwen evenveel houden, hij moet in staat zijn ze allemaal te onderhouden en elke vrouw moet een eigen verblijf hebben. Vrijwel alle moslim geestelijken die ik ken, heb gesproken of ben tegengekomen hebben 1 vrouw.
wat moeten mannen precies bedekken wat vergelijkbaar is?quote:Op zondag 7 juli 2024 16:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mannen moeten andere zaken bedekken. En de natuur van de vrouw is anders dan die van de man. Dat moet jij als vrouw ook weten. Mannen zijn veel meer visueel ingesteld.²
Mannen moeten bedekken van de navel tot de knie. De meest strategische plekken zogezegd.quote:Op zondag 7 juli 2024 16:35 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
wat moeten mannen precies bedekken wat vergelijkbaar is?
Hun ogen, dan zien ze die vrouwen niet meerquote:Op zondag 7 juli 2024 16:35 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
wat moeten mannen precies bedekken wat vergelijkbaar is?
dat is vergelijkbaar met een hoofddoekquote:Op zondag 7 juli 2024 16:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mannen moeten bedekken van de navel tot de knie. De meest strategische plekken zogezegd.²
Als haren voor niet-Westerse mannen "pantstriggering" zijn dan zit het gebrek aan ontwikkeling niet bij de Westerse mannen voor wie dat niet zo is, opgewonden raken van haren is vrij primitief, onderontwikkeld dus.quote:Op zondag 7 juli 2024 16:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Heb je nooit eens de neiging gehad om zelf na te denken?quote:Op zondag 7 juli 2024 16:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mannen moeten bedekken van de navel tot de knie. De meest strategische plekken zogezegd.²
De profeet onderdrukte zijn vrouwen niet, ken daar geen verhalen van, juist het tegenovergestelde zoals het meehelpen in het huishouden, ze spraken hem soms ook tegen en speelde na zijn dood een belangrijke rol in de verspreiding van de islam. In de Koran worden zijn vrouwen juist expliciet de keuze gegeven om van hem te scheiden als ze dat zouden willen en voor het wereldse leven wilden gaan. Als het de profeet om de seks ging zou hij geen oudere vrouwen of weduwen hebben gehuwd. Hij zou ze dan ook niet huwen en onderhouden.quote:Op zondag 7 juli 2024 16:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus we moeten die onderdrukking van vrouwen en sexuele lusten voornamelijk bij de profeet zoeken?
Dus waar komt het dan vandaan? Latere toevoegingen / interpretaties van gezagsdragers? En waarom?quote:Op zondag 7 juli 2024 16:47 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
De profeet onderdrukte zijn vrouwen niet, ken daar geen verhalen van, juist het tegenovergestelde zoals het meehelpen in het huishouden, ze spraken hem soms ook tegen en speelde na zijn dood een belangrijke rol in de verspreiding van de islam. In de Koran worden zijn vrouwen juist expliciet de keuze gegeven om van hem te scheiden als ze dat zouden willen en voor het wereldse leven wilden gaan. Als het de profeet om de seks ging zou hij geen oudere vrouwen of weduwen hebben gehuwd. Hij zou ze dan ook niet huwen en onderhouden.
Wil je zeggen dat onderdrukking van vrouwen iets is wat alleen bij (sommige) moslims voorkomt? Vrouwen worden onderdrukt sinds mensenheugenis van oost tot west.quote:Op zondag 7 juli 2024 16:48 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus waar komt het dan vandaan? Latere toevoegingen / interpretaties van gezagsdragers? En waarom?
Aisha was zes jaar oud toen Mohammed met haar trouwde. En negen jaar bij de consummatie van dat huwelijk.quote:Op zondag 7 juli 2024 16:48 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus waar komt het dan vandaan? Latere toevoegingen / interpretaties van gezagsdragers? En waarom?
Dat klopt, maar er zijn vaak duidelijke oorzaken voor aan te wijzen en de meeste culturen groeien daar overheen. Het gebrek aan voorbehoedsmiddelen was vroeger ook een oorzaak om het aan banden te leggen. Maar je ziet het inderdaad nog veel te veel. Ik had ook Japan al aangehaald als een cultuur waarbij mensen nog steeds bezit zijn en vrouwen er alleen voor de mannen zijn.quote:Op zondag 7 juli 2024 16:57 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Wil je zeggen dat onderdrukking van vrouwen iets is wat alleen bij (sommige) moslims voorkomt? Vrouwen worden onderdrukt sinds mensenheugenis van oost tot west.
quote:Op zondag 7 juli 2024 16:40 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hun ogen, dan zien ze die vrouwen niet meer
Wat betreft hoofdbedekking is het ook iets religieus en je ziet het ook bij mannen in het jodendom, christendom en islam dat ze hun hoofd bedekken als teken van devotie. De Koran stelt ook dat het bij vrouwen ter herkenning is en dat ze niet door mannen lastiggevallen worden.quote:Op zondag 7 juli 2024 17:05 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat klopt, maar er zijn vaak duidelijke oorzaken voor aan te wijzen en de meeste culturen groeien daar overheen. Het gebrek aan voorbehoedsmiddelen was vroeger ook een oorzaak om het aan banden te leggen. Maar je ziet het inderdaad nog veel te veel. Ik had ook Japan al aangehaald als een cultuur waarbij mensen nog steeds bezit zijn en vrouwen er alleen voor de mannen zijn.
Misschien komt het bij de Islam omdat veel van de grondleggers uit woestijnvolken kwamen waarbij de mensen zich toch al helemaal bedekten? Zij deden dat, dus moest het zo?
Het verbod op varkensvlees komt bijvoorbeeld door de associatie dat varkens afval aten, waardoor hun vlees niet gezond kon zijn. Maar omdat zonder die varkens het afval bleef liggen, braken er net allerlei ziektes uit.
Ik ben gewoon nieuwsgierig.
En waar komt dat niet lastiggevallen dan door? Want dat is tegenwoordig in veel gevallen het belangrijkste punt geworden. Of komt het omdat het een macho-cultuur is?quote:Op zondag 7 juli 2024 17:24 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Wat betreft hoofdbedekking is het ook iets religieus en je ziet het ook bij mannen in het jodendom, christendom en islam dat ze hun hoofd bedekken als teken van devotie. De Koran stelt ook dat het bij vrouwen ter herkenning is en dat ze niet door mannen lastiggevallen worden.
De meisjesbesnijdenis is voornamelijk in de landen waar men de koran als leidraad hanteert.quote:Op zondag 7 juli 2024 16:57 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Wil je zeggen dat onderdrukking van vrouwen iets is wat alleen bij (sommige) moslims voorkomt? Vrouwen worden onderdrukt sinds mensenheugenis van oost tot west.
Het grappige hieraan is dat de meeste vrouwen helemaal niet geprikkeld worden door enkel het zien van een penis (in welke toestand dan ook) van een willekeurige man.quote:Op zondag 7 juli 2024 16:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is iets wat je overal ziet gebeuren: mannen die "jagen" op vrouwen, hun nakijken, achtervolgen voor aandacht, telefoonnummer willen, etc. Met een hoofddoek op kan ik me voorstellen dat je daarmee een signaal afgeeft, dat je vroom bent en met het geloof bezig bent en geen aandacht van mannen wenst. Met andere woorden je wordt niet door mannen lastiggevallen.quote:Op zondag 7 juli 2024 17:28 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En waar komt dat niet lastiggevallen dan door? Want dat is tegenwoordig in veel gevallen het belangrijkste punt geworden. Of komt het omdat het een macho-cultuur is?
Waarom zitten, hier in Nederland, dan zoveel (2de) vrouwen in de bijstand, als de man ze moet kunnen onderhouden?quote:Op zondag 7 juli 2024 16:29 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Moslims in het algemeen hebben ook zoiets van 1 vrouw is genoeg. De praktijk van polygamie werd toegestaan na oorlog waarin veel moslimmannen sneuvelden. Om de veel vrouwen en weduwen die achterbleven een kans te geven op een familieleven en een gezin te stichten werd het toegestaan voor een man om met meerdere vrouwen te huwen. Op die manier werd een maatschappelijk probleem opgelost. Er worden wel voorwaarden aan gesteld, zoals: de man moet van alle 4 vrouwen evenveel houden, hij moet in staat zijn ze allemaal te onderhouden en elke vrouw moet een eigen verblijf hebben. Vrijwel alle moslim geestelijken die ik ken, heb gesproken of ben tegengekomen hebben 1 vrouw.
Zoals een ring op je ringvinger of de rode vlek op het voorhoofd bij Hindoevrouwen dus. Klink logisch.quote:Op zondag 7 juli 2024 17:44 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Het is iets wat je overal ziet gebeuren: mannen die "jagen" op vrouwen, hun nakijken, achtervolgen voor aandacht, telefoonnummer willen, etc. Met een hoofddoek op kan ik me voorstellen dat je daarmee een signaal afgeeft, dat je vroom bent en met het geloof bezig bent en geen aandacht van mannen wenst. Met andere woorden je wordt niet door mannen lastiggevallen.
Eh, in het westen niet, hoor. Vrouwen kunnen zich ook vanaf een terrasje verlekkeren op mooie mannen.quote:Op zondag 7 juli 2024 16:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mannen moeten andere zaken bedekken. En de natuur van de vrouw is anders dan die van de man. Dat moet jij als vrouw ook weten. Mannen zijn veel meer visueel ingesteld.²
Maar meestal niet aan het deel tussen de navel en de knieën, hoogstens aan de achterkantquote:Op zondag 7 juli 2024 17:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Eh, in het westen niet, hoor. Vrouwen kunnen zich ook vanaf een terrasje verlekkeren op mooie mannen.
Klopt helemaal. Ik ben vooral een kontenvrouw. Ik raak opgewonden bij het zien van een goedgevormd achterwerk van een man. En dat hoeft niet bloot te zijn!quote:Op zondag 7 juli 2024 17:41 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Het grappige hieraan is dat de meeste vrouwen helemaal niet geprikkeld worden door enkel het zien van een penis (in welke toestand dan ook) van een willekeurige man.
Kijk maar naar de afkeer van het dickpic fenomeen, mannen denken dat wij dat leuk vinden omdat zij het ook leuk vinden om een vagina of borsten te zien.
Relevant verhaal in de Koran over een knappe Profeetquote:Op zondag 7 juli 2024 17:51 schreef Gia het volgende:
Eh, in het westen niet, hoor. Vrouwen kunnen zich ook vanaf een terrasje verlekkeren op mooie mannen.
Dit bevestigt dat niet alleen mannen visueel ingesteld zijn, maar vrouwen ook. Toch hoeven mannen zich nauwelijks te bedekken. Alleen hun pik, volgens BSB. Alsof dat het enige is dat vrouwen aantrekkelijk vinden.quote:Op zondag 7 juli 2024 18:05 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Relevant verhaal in de Koran over een knappe Profeet
So when she heard of their scheming, she sent for them and prepared for them a banquet and gave each one of them a knife and said [to Joseph], "Come out before them." And when they saw him, they greatly admired him and cut their hands and said, "Perfect is Allah ! This is not a man; this is none but a noble angel."
https://legacy.quran.com/12/29-34
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |