abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 juli 2024 @ 14:50:09 #151
3542 Gia
User under construction
pi_214197376
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 14:47 schreef Killumination het volgende:

[..]
Maakt geen fuck uit of hetzelfde is. Jij als vrouw bepaalt je eigen grenzen. Komt er nog iets van? Ik wil even demonstratief zien dat je je borsten vrijwillig bedekt.
Er zijn wetten in Nederland die het verbieden met blote borsten over straat te gaan. Er zijn geen wetten in Nederland die het verbieden zonder hoofddoek over straat te gaan.
Hier geldt de Nederlandse wet.

Oftewel: Haar mag zichtbaar zijn, borsten niet. Je mag ook niet met je lul uit je broek rondlopen.
  zondag 7 juli 2024 @ 14:51:03 #152
3542 Gia
User under construction
pi_214197390
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2024 14:49 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Een vrouw bij strenge moslims bepaald niet echt veel zelf.

Ik noem een hoofddoek of boerka.
Ik noem een paar meter achter haar man lopen over straat...

Maar altijd maar het vingertje naar de westerse man wijzen.
Ja, die kan zijn lusten niet bedwingen. Moslim mannen kunnen dat wel, want de islam vraagt dat van ze. 8)7
  Moderator zondag 7 juli 2024 @ 14:51:43 #153
236264 crew  capricia
pi_214197402
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 14:51 schreef Gia het volgende:

[..]
Ja, die kan zijn lusten niet bedwingen. Moslim mannen kunnen dat wel, want de islam vraagt dat van ze. 8)7
Behalve in zwembaden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214197409
quote:
14s.gif Op zondag 7 juli 2024 14:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je draait het om.

Mensen met een migratieachtergrond zijn simpelweg enorm oververtegenwoordigd in de criminaliteit. Met een programma als Opsporing Verzocht wordt dit wederom zichtbaar voor het publiek. Dan kun je wel gaan wijzen naar zo'n programma, maar die makers doen niets verkeerd. Zij willen slechts onopgeloste cases oplossen en de samenleving zo een stuk veiliger maken.
Dat is niet het punt, Einstein.

In elk land heb je een Opsporing Verzocht waar buitenlanders oververtegenwoordigd zijn.

Geen toeval want ze worden meestal gediscrimineerd, buitengesloten, onderdrukt, sociaal-economische redenen, en zo zijn er nog meer verklaringen te bedenken waarom ze oververtegenwoordigd zijn.

Social engineering door de dominante meerderheidsgroep die het voor het zeggen heeft in het land zorgt er ook voor dat bepaalde minderheidsgroepen gestuurd worden richting criminaliteit en het domineren van negatieve statistieken. Dit is bekend in de VS waar ze zwarte wijken met illegale wapens, drugs, alcohol, ongezonde winkels, etc. overspoelen.

Een kwestie van bewust beleid waarmee ze minderheden onderdrukken zodat ze down blijven en geen gevaar vormen voor de gevestigde orde.
pi_214197469
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 14:50 schreef Gia het volgende:

[..]
Er zijn wetten in Nederland die het verbieden met blote borsten over straat te gaan. Er zijn geen wetten in Nederland die het verbieden zonder hoofddoek over straat te gaan.
Hier geldt de Nederlandse wet.

Oftewel: Haar mag zichtbaar zijn, borsten niet. Je mag ook niet met je lul uit je broek rondlopen.
Broeder @Danny heeft geen enkel probleem met vrouwen die hun borsten vrijwillig op het forum posten. Daarnaast had ik het niet over de Nederlandse wet, maar over het feit dat ik weet dat jij een christelijke achtergrond hebt en ik de intrinsieke behoefte heb om overtuigd te worden dat jij de vrijheden hebt die je gegund zijn en niet beperkt worden door een of andere Gert.
  zondag 7 juli 2024 @ 14:58:06 #156
3542 Gia
User under construction
pi_214197493
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 14:52 schreef Triggershott het volgende:

[..]

In elk land heb je een Opsporing Verzocht waar buitenlanders oververtegenwoordigd zijn.

Geen toeval want ze worden meestal gediscrimineerd, buitengesloten, onderdrukt, sociaal-economische redenen, en zo zijn er nog meer verklaringen te bedenken waarom ze oververtegenwoordigd zijn.

Social engineering door de dominante meerderheidsgroep die het voor het zeggen heeft in het land zorgt er ook voor dat bepaalde minderheidsgroepen gestuurd worden richting criminaliteit en het domineren van negatieve statistieken. Dit is bekend in de VS waar ze zwarte wijken met illegale wapens, drugs, alcohol, ongezonde winkels, etc. overspoelen.

Een kwestie van bewust beleid waarmee ze minderheden onderdrukken zodat ze down blijven en geen gevaar vormen voor de gevestigde orde.
Kip-ei verhaal.
Worden ze onderdrukt omdat ze crimineel zijn, of zijn ze crimineel omdat ze onderdrukt worden.

Als ik kijk naar de asielzoekers die hier in deze tijd aankomen, dan zijn ze meteen al crimineel. Je kunt toch niet beweren dat ze dit doen omdat ze jarenlang onderdrukt zijn!!

Moslims die hier vanaf de jaren 70 naartoe kwamen, kwamen terecht in een land waar mensen leefden met een cultuur die compleet botste met de hunne en waar ze zich dan ook vrijwel direct tegen af gingen zetten.
Moslims hebben een probleem met de cultuur van een vrije westerse samenleving en dat leidt tot crimineel gedrag. Het fenomeen hoofddoek is daar een voorbeeld van. Vrouwen zonder hoofddoek zijn zondig. Dus, tja, die mag je gerust pakken, ze vragen erom....
  zondag 7 juli 2024 @ 15:02:45 #157
3542 Gia
User under construction
pi_214197591
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 14:57 schreef Killumination het volgende:

[..]
Broeder @:Danny heeft geen enkel probleem met vrouwen die hun borsten vrijwillig op het forum posten. Daarnaast had ik het niet over de Nederlandse wet, maar over het feit dat ik weet dat jij een christelijke achtergrond hebt en ik de intrinsieke behoefte heb om overtuigd te worden dat jij de vrijheden hebt die je gegund zijn en niet beperkt worden door een of andere Gert.
Ik bedek mijn borsten niet vanwege een christelijke achtergrond, maar omdat het wettelijk gezien moet.
Ik heb regelmatig topless op het strand gelegen.

Overigens, kan ik mijn borsten niet laten zien, want ik heb er maar 1.

Blote borsten zijn in het openbaar niet toegestaan, aangezien dat seksueel prikkelend is. Haar is dat niet.
Niemand raakt opgewonden als Lahlah haar haar laat zien, mogelijk wel als zij, of iemand anders (en dan heb ik het niet over Faber ;) ), haar borsten toont.
pi_214197721
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 13:04 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Het probleem van mannen in het algemeen, genoeg moslimmannen die zich beheersen i.t.t. niet-moslimmannen.
Nee, veel te weinig moslimmannen die zich beheersen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 7 juli 2024 @ 15:28:28 #159
3542 Gia
User under construction
pi_214197947
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 15:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, veel te weinig moslimmannen die zich beheersen.
Ze beheersen zich alleen waar het hoofddoekjes betreft. Vrouwen zonder hoofddoekje zijn loslopend wild waar op gejaagd mag worden. Tja, moeten ze hun lustopwekkende haar maar bedekken....
  zondag 7 juli 2024 @ 15:33:47 #160
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214197989
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 15:02 schreef Gia het volgende:

Haar is dat niet.
Niemand raakt opgewonden als Lahlah haar haar laat zien
Het kan een eerste trigger of kieteling/tinteling in de pants zijn bij de stoute man. Volwassen mensen weten dat van het een het ander komt. Dus beter gewoon die deur sluiten.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_214198007
quote:

[..]

wat een ongelooflijk slecht verhaal zeg :D we zijn hier niet in de vs overigens
  zondag 7 juli 2024 @ 15:38:14 #162
13462 BansheeBoy
pi_214198033
quote:

[..]

Ontzettend sterk betoog weer Triggershott. Vind het vooral mooi dat je het grote westerse voorbeeld Amerika aanhaalt.

Netjes.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_214198046
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 00:02 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Dat was een algemeen verbod, geen absoluut. Boukhari 3012 geeft aan dat Mo het geen probleem vindt als het geen moslims zijn. Sahih Muslim 4686 geeft ook aan dat het mag als je zeker weet dat het te doden kind problemen veroorzaakt in het geloof van anderen, zoals de ouders. Surah 18:47 geeft een voorbeeld, surah 18:80, 81 geeft aan dat de gedode jongen een last was voor de vrome ouders volgens de moordenaar en dat allah hun vast een betere zoon zal schenken.

Eerwraak is niet strict en absoluut verboden vanuit de qur’an. Dat is pertinent niet waar.

Sahih muslim 4375 geeft verder aan dat afvallige moslims wel mogen worden geeerwraakt. Ook andere stukken geven hetzelfde advies.

Als je Islam op een of andere manier dwars zit, of er gewoon niet toe behoort. mag je best vermoord worden. Zoals Sania Hamedy, een expert in Islamitische psychologie het benoemt: “er zijn drie fundamenten in Arabische maatschappijen: schaamte, eer en wraak”. Schaamte en eer (of het terugwinnen van de eer) leiden tot eerwraakdoden, is al een cultureel dingetje van voor de Islam zijn intrede deed, en kan vanuit de Islam toch echt ook goedgekeurd worden in bepaalde omstandigheden.
Dit is een samenraapsel van zaken die niks met eerwraak te maken hebben:

Bukhari 3012 (hoofdstuk jihad/oorlog) gaat niet over eerwraak, maar over oorlog/jihad waar je onder het bevel van een leider staat. Het doden van kinderen en vrouwen van vijanden wordt in de opvolgende hadiths zelfs in een oorlogssituatie verboden, zie hier en hier. Er is geen sprake van eerwraak of een individu die recht in zijn eigen handen neemt of voor eigen rechter speelt, maar van een oorlogssituatie waarbij je onder het bevel van een leider staat.

Sahih Muslim 4686 gaat ook niet over eerwraak, maar een oorlogssituatie, waarin expliciet verboden wordt om zelfs de kinderen van de vijanden te doden. Het hoofdstuk is ook daarnaar vernoemd: “Het verbod om kinderen van de vijand te doden”.

In soerah 18:47 staat ook niks over eerwraak: “47 En op de dag (dag des oordeel) zullen Wij de bergen verschuiven en je zult de aarde als een geëgaliseerde vlakte zien. Wij zullen hen allen verzamelen en Wij zullen niet één van hen achterlaten.

Soerah 18:80 gaat ook niet over eerwraak noch wordt het verhaal in de islamitische jurisprudentie gebruikt ter rechtvaardiging daarvoor. Het vers wordt niet veralgemeniseerd. Het is een ‘verhaal’ over Mozes die met een man optrok die goddelijke kennis bezat en daarnaar handelde. Hij doet drie dingen die Mozes veroordeeld. De man legt uiteindelijk aan Mozes uit dat hij niet uit eigen wil handelde (18:82), maar in opdracht van God (hij spreekt daarom ook van ‘Wij’ ipv ‘ik’). De sharia-wetgeving is niet op dit soort verhalen gebaseerd. Gewone mensen zijn geen profeten en kunnen zich dus niet op dit vers beroepen. Je zal daarom ook geen enkele moslimgeleerde vinden, van traditionele tot salafistische, van klassieke tot moderne, die de tekst zoals jij hier uitlegt dat het moord of eerwraak legitimeert. Over eerwraak gaat het sowieso niet. Zie bijv. hier.

Eerwraak komt niet eens voor als term in de Koran. Ik heb het over de sharia-wetgeving en die is gebaseerd op zowel de Koran als de hadiths. Het verbiedt in het algemeen het doden van mensen, er geldt daarom ook qisas (vergelding/doodstraf) op die misdaad, zie o.a. Koran 2:178/179. Of het nu om moord of overspel gaat het is aan een islamitische rechtbank om een oordeel te vellen en tot een straf te komen (qisas of hoedoed). Het is niet aan een individu om voor eigen rechter te spelen.

“Geeerwraakt”, wat is dat voor een woord? Je hebt geprobeerd om 1) hadiths die gaan over het doden van vijanden tijdens een oorlogssituatie te koppelen aan eerwraak, 2) een vers die totaal niet over eerwraak gaat te koppelen aan eerwraak, 3) een ‘verhaal’ waarin een man met specifieke goddelijke kennis een kind/jongvolwassene dood (wat door islamitische juristen niet veralgemeniseerd of gebruikt wordt) te koppel aan eerwraak, 4) het doden van afvalligen te koppelen aan eerwraak (waar onder moslims discussie bestaat of het niet alleen geldt in een oorlogssituatie waarbij de afvalligen informatie kunnen doorspelen aan de vijanden waarmee levens van moslims in gevaar kunnen worden gebracht).

Sahih muslim 4375 gaat over qisas/vergelding en is idem dito aan een islamitische rechtbank om daarover te oordelen en wanneer daar genoeg bewijs/getuigen voor zijn een straf op te leggen. Het is niet aan een individu om voor eigen rechter te spelen en ook hier gaat het niet om eerwraak.

In al deze gevallen is er geen sprake van “eerwraak”. Zoals ik al zei je punten zijn een samenraapsel van verschillende zaken/onderwerpen die je heel simplistisch en onjuist als “eerwraak” bestempeld.

Je laatste alinea is gewoon onzin gezien de argumenten die je in je post naar voren bracht. Wat betreft je quote van Sania Hamedy, die komt van deze website af. De auteur van het artikel is een evangelist en missionaris en staat er dus niet bepaald onbevooroordeeld in. In het begin van het artikel legt de auteur ook uit dat je alle volkeren wel tot een of meerdere van die fundamenten kan terugvoeren. Je doet dus gewoon aan cherry picking, maar het verklaart i.i.g. wel waar je je info vandaan haalt.
  zondag 7 juli 2024 @ 16:07:18 #164
3542 Gia
User under construction
pi_214198578
quote:
15s.gif Op zondag 7 juli 2024 15:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Kom op, laten we respectvol debaten.

Ik begrijp heel goed dat je er niet onbevooroordeeld in staat en dat het blijven aanschouwen van schaars geklede dames een streven en belang van je is. Hedonisme zit er dusdanig diep in dat men het niet eens meer doorheeft.

Ik daarentegen wil de dames juist beschermen.

Geen hoofddoek dragen is schaars gekleed?

Waarom hoeven vrouwen trouwens geen hoofddoek te dragen als er geen mannen zijn, bijvoorbeeld binnenshuis?
Als ik bij een moslima thuis kom, draagt ze geen hoofddoek, maar zodra de bel gaat, doet ze haar hoofddoek op, en een gewaad over haar westerse kleding. Waarom mogen vrouwen wel haar haar zien en mannen niet? Er zijn ook vrouwen die op vrouwen vallen...
pi_214198605
quote:
15s.gif Op zondag 7 juli 2024 14:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
De kerk. :D

Mogen islamitische geestelijken trouwen? Dat was 1 van de grootste redenen voor de onderdrukking van seksualiteit door de Katholieke kerk. (De reden daarvoor was dat de Paus niet wilde dat de kerkelijke bezittingen verdeeld werd onder de zonen van de priesters.)
pi_214198622
We're here to stay.
  zondag 7 juli 2024 @ 16:10:42 #167
3542 Gia
User under construction
pi_214198627
quote:
15s.gif Op zondag 7 juli 2024 16:00 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Je bent zo voor (de keuze)vrijheid van de dames. Maar alleen als die keuzes in lijn zijn met je pantstriggering. Als je écht zo principieel en oprecht was zou je die vrijheid ook verdedigen voor vrouwen die kiezen voor de kuisere weeg. Ik zie je dat niet doen. Dus raar dat je het raar vindt.

Menno.

Waarom raken moslims opgewonden van haren? Dat snap ik echt niet.
  zondag 7 juli 2024 @ 16:11:02 #168
3542 Gia
User under construction
pi_214198643
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 16:10 schreef Loverboii het volgende:
We're here to stay.
Wen er maar aan...
pi_214198696
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 16:09 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Mogen islamitische geestelijken trouwen? Dat was 1 van de grootste redenen voor de onderdrukking van seksualiteit door de Katholieke kerk. (De reden daarvoor was dat de Paus niet wilde dat de kerkelijke bezittingen verdeeld werd onder de zonen van de priesters.)
Mohammed heeft gezegd dat door te trouwen je de helft van het geloof vervult. Het is dus zeer belangrijk om te trouwen.
  zondag 7 juli 2024 @ 16:14:08 #170
13462 BansheeBoy
pi_214198709
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 16:10 schreef Gia het volgende:

[..]
Waarom raken moslims opgewonden van haren? Dat snap ik echt niet.
Het kan voor alle mannen, dus niet alleen Moslimmannen, een eerste pantstriggering zijn. We sluiten daarom die deur in zijn geheel. Ik weet dat het niet in lijn is met de westerse manier van denken. Maar goed, ook het westen is nog niet uitontwikkeld. En we debaten hier slechts ideeën.

pi_214198817
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 16:13 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Mohammed heeft gezegd dat door te trouwen je de helft van het geloof vervult. Het is dus zeer belangrijk om te trouwen.
Hebben islamitische geestelijken dan ook veel vrouwen en/of concubines? Ook hun rijkdom bestaat er voornamelijk uit hoeveel vrouwen ze hebben / kunnen onderhouden? Of gaat het meer om uiterlijk vertoon en macht?
pi_214198846
quote:
15s.gif Op zondag 7 juli 2024 16:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Het kan voor alle mannen, dus niet alleen Moslimmannen, een eerste pantstriggering zijn. We sluiten daarom die deur in zijn geheel. Ik weet dat het niet in lijn is met de westerse manier van denken. Maar goed, ook het westen is nog niet uitontwikkeld. En we debaten hier slechts ideeën.

In het westen scheren veel vrouwen een groter deel van hun lichaam dan mannen.
  zondag 7 juli 2024 @ 16:28:22 #173
3542 Gia
User under construction
pi_214199043
quote:
15s.gif Op zondag 7 juli 2024 16:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Waarom is het zien van haar van mannen dan niet ook pantstriggering voor vrouwen? Waarom hoeven mannen hun haar niet te bedekken?
pi_214199072
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 16:18 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Hebben islamitische geestelijken dan ook veel vrouwen en/of concubines? Ook hun rijkdom bestaat er voornamelijk uit hoeveel vrouwen ze hebben / kunnen onderhouden? Of gaat het meer om uiterlijk vertoon en macht?
Moslims in het algemeen hebben ook zoiets van 1 vrouw is genoeg. De praktijk van polygamie werd toegestaan na oorlog waarin veel moslimmannen sneuvelden. Om de veel vrouwen en weduwen die achterbleven een kans te geven op een familieleven en een gezin te stichten werd het toegestaan voor een man om met meerdere vrouwen te huwen. Op die manier werd een maatschappelijk probleem opgelost. Er worden wel voorwaarden aan gesteld, zoals: de man moet van alle 4 vrouwen evenveel houden, hij moet in staat zijn ze allemaal te onderhouden en elke vrouw moet een eigen verblijf hebben. Vrijwel alle moslim geestelijken die ik ken, heb gesproken of ben tegengekomen hebben 1 vrouw.
  zondag 7 juli 2024 @ 16:30:53 #175
13462 BansheeBoy
pi_214199093
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 16:28 schreef Gia het volgende:

[..]
Waarom is het zien van haar van mannen dan niet ook pantstriggering voor vrouwen? Waarom hoeven mannen hun haar niet te bedekken?
Mannen moeten andere zaken bedekken. En de natuur van de vrouw is anders dan die van de man. Dat moet jij als vrouw ook weten. Mannen zijn veel meer visueel ingesteld.

pi_214199113
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 16:29 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Moslims in het algemeen hebben ook zoiets van 1 vrouw is genoeg. De praktijk van polygamie werd toegestaan na oorlog waarin veel moslimmannen sneuvelden. Om de veel vrouwen en weduwen die achterbleven een kans te geven op een familieleven en een gezin te stichten werd het toegestaan voor een man om met meerdere vrouwen te huwen. Op die manier werd een maatschappelijk probleem opgelost. Er worden wel voorwaarden aan gesteld, zoals: de man moet van alle 4 vrouwen evenveel houden, hij moet in staat zijn ze allemaal te onderhouden en elke vrouw moet een eigen verblijf hebben. Vrijwel alle moslim geestelijken die ik ken, heb gesproken of ben tegengekomen hebben 1 vrouw.
Dus we moeten die onderdrukking van vrouwen en sexuele lusten voornamelijk bij de profeet zoeken?
pi_214199249
quote:
15s.gif Op zondag 7 juli 2024 16:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Mannen moeten andere zaken bedekken. En de natuur van de vrouw is anders dan die van de man. Dat moet jij als vrouw ook weten. Mannen zijn veel meer visueel ingesteld.

wat moeten mannen precies bedekken wat vergelijkbaar is?
  zondag 7 juli 2024 @ 16:38:02 #178
13462 BansheeBoy
pi_214199311
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2024 16:35 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Mannen moeten bedekken van de navel tot de knie. De meest strategische plekken zogezegd.

pi_214199379
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2024 16:35 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Hun ogen, dan zien ze die vrouwen niet meer :)
pi_214199456
quote:
15s.gif Op zondag 7 juli 2024 16:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Mannen moeten bedekken van de navel tot de knie. De meest strategische plekken zogezegd.

dat is vergelijkbaar met een hoofddoek :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')