Klopt, PVV'ers zijn nog steeds onaangepaste idioten die weigeren om mee te doen met de samenleving.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 17:33 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het gaat uiteindelijk niet om immigratie maar om integratie. Aan het "ik heb niet zo op hoofdoeken" 'debat' zie je dat daar nog wel e.e.a. op te lossen valt.
Maar als we even serieus blijven...dit is toch exact het probleem? Waar moeten mensen dan mee integreren?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 18:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Klopt, PVV'ers zijn nog steeds onaangepaste idioten die weigeren om mee te doen met de samenleving.
Maxima was een beetje dom.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 19:17 schreef Blastbeat het volgende:
Domrechts ging ooit eens langdurig full retard omdat Máxima had gezegd dat 'dé Nederlander' niet bestaat. Klopt natuurlijk gewoon, maar het werd opgevat als 'er bestaat geen Nederlandse cultuur'.
Dingen als 'dé Nederlander', 'de Nederlandse volksaard' en 'dé Nederlandse cultuur' zijn stupide misvattingen die inherent kwaadaardig zijn. Het is typerend dat de coalitiepartijen dolgraag met die domme onzin schermen.
Dat laatste gedeelte is puur een mening.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 19:17 schreef Blastbeat het volgende:
Domrechts ging ooit eens langdurig full retard omdat Máxima had gezegd dat 'dé Nederlander' niet bestaat. Klopt natuurlijk gewoon, maar het werd opgevat als 'er bestaat geen Nederlandse cultuur'.
Dingen als 'dé Nederlander', 'de Nederlandse volksaard' en 'dé Nederlandse cultuur' zijn stupide misvattingen die inherent kwaadaardig zijn. Het is typerend dat de coalitiepartijen dolgraag met die domme onzin schermen.
Ja natuurlijk. Alles wat iemand kwaadaardig noemt is een mening.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 19:26 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dat laatste gedeelte is puur een mening.
quote:Op zaterdag 6 juli 2024 19:27 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Alles wat iemand kwaadaardig noemt is een mening.
Ja, Jezus, zeg het dan niet.quote:
Het is wel fascinerend dat als het over die zaken gaat zoals waar jij het over hebt, het dan kwaadaardig is.quote:
Dat laatste in natuurlijk wederom complete nonsens.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 19:30 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Het is wel fascinerend dat als het over die zaken gaat zoals waar jij het over hebt, het dan kwaadaardig is.
In Nederland ben je al bijna een gevaarlijke nationalist als je de Nederlandse vlag uit hangt.
Ik denk dat je probeert te zeggen: 'waarom is dat dan inherent kwaadaardig?'quote:Op zaterdag 6 juli 2024 19:30 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Het is wel fascinerend dat als het over die zaken gaat zoals waar jij het over hebt, het dan kwaadaardig is.
In Nederland ben je al bijna een gevaarlijke nationalist als je de Nederlandse vlag uit hangt.
Dat is de invulling die jij er aan geeft.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 19:34 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Omdat je daarmee impliciet stelt dat mensen met andere eigenschappen/culturen/gedragingen geen echte Nederlanders zijn.
Probeer er maar eens een andere invulling aan te geven.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 19:37 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dat is de invulling die jij er aan geeft.
Ik snap dit soort leugens om een punt te maken nooit zo goed. Iedereen die dit leest weet dat het onzin is.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 19:30 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Was inderdaad bijzonder hoe ze één zinnetje uit een verder prima speech uit het verband wisten te trekken:quote:Op zaterdag 6 juli 2024 19:17 schreef Blastbeat het volgende:
quote:Zo'n zeven jaar geleden begon mijn zoektocht naar de Nederlandse identiteit. Daarbij werd ik geholpen door tal van lieve en wijze deskundigen. Ik had het voorrecht met veel mensen kennis te maken. Heel veel te zien, te horen en te proeven van Nederland.
Het was een prachtige en rijke ervaring waarvoor ik enorm dankbaar ben. Maar 'de' Nederlandse identiteit? Nee, die heb ik niet gevonden. Nederland is: grote ramen zonder gordijnen, zodat iedereen goed naar binnen kan kijken. Maar ook: hechten aan privacy en gezelligheid. Nederland is: één koekje bij de thee. Maar ook: enorme gastvrijheid en warmte. Nederland is: nuchterheid en beheersing. Pragmatisme. Maar ook: samen intense emoties beleven.
Nederland is veel te veelzijdig om in één cliché te vatten. 'De' Nederlander bestaat niet.
Het werkt toch gewoon. Op rechts rollen ze zo, als je dit vaak herhaalt geloven mensen het vanzelf.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 20:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik snap dit soort leugens om een punt te maken nooit zo goed. Iedereen die dit leest weet dat het onzin is.
Prima speech van Max.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 21:38 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Was inderdaad bijzonder hoe ze één zinnetje uit een verder prima speech uit het verband wisten te trekken:
[..]
Als je op fatsoen wordt ingehaald door iemand uit de Telegraafprijzenkast, dan moet je je wel afvragen waar je mee bezig bent.quote:Op zondag 7 juli 2024 00:31 schreef Bluesdude het volgende:
Sjuul Paradijs, ... notoir rechtse bal:
[ x ]
Je oogst inderdaad wat je zaait…quote:Op zondag 7 juli 2024 05:44 schreef Raw85 het volgende:
Tja Sjuul het helpt ook niet echt als die krant van jou toch redelijk fatsoenlijke politici als Timmermans/Kaag structureel wegzet als Het Grote Kwaad
Mijn hemel de domheid.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 19:17 schreef Blastbeat het volgende:
De triggeralert voor kleinzerige PVV-mongooltjes vergeten. Excuses.quote:
Je bent heel stoer en niet dom, ja.quote:Op zondag 7 juli 2024 07:39 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
De triggeralert voor kleinzerige PVV-mongooltjes vergeten. Excuses.
Tja, de plannen van dit kabinet sluiten wel goed aan bij de SGP-achterban. Zo raar is dit niet.quote:
Nou, nu is het niet meer raar omdat de SGP op een bepaald moment die FvD-afslag heeft genomen en zich sindsdien laat meedrijven in de stroom van dat feitenvrije domrechtse ressentiment. Voorheen was het een heel degelijke, constructieve, principiële club.quote:Op zondag 7 juli 2024 08:21 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, de plannen van dit kabinet sluiten wel goed aan bij de SGP-achterban. Zo raar is dit niet.
Dat laatste was ook vooral een zorgvuldig opgebouwd imago en wat minder de praktijkquote:Op zondag 7 juli 2024 08:26 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Nou, nu is het niet meer raar omdat de SGP op een bepaald moment die FvD-afslag heeft genomen en zich sindsdien laat meedrijven in de stroom van dat feitenvrije domrechtse ressentiment. Voorheen was het een heel degelijke, constructieve, principiële club.
Er waren vooral 2 degelijke, conservatieve, principiële partijleiders voor Stoffer. Maar bijvoorbeeld de anti-islam retoriek doet het al tijden heel goed in die kringen. Godsdienstvrijheid voor mij, niet voor hen, is daar heel gebruikelijk. En de angst voor 'woke' delen ze natuurlijk ook en het pro-boer, anti-natuur zijn is ook al decennia een belangrijk punt bij de SGP. Ik vind het allemaal niet zo verrassend, dat SGP'ers dit behoorlijk steunen.quote:Op zondag 7 juli 2024 08:26 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Nou, nu is het niet meer raar omdat de SGP op een bepaald moment die FvD-afslag heeft genomen en zich sindsdien laat meedrijven in de stroom van dat feitenvrije domrechtse ressentiment. Voorheen was het een heel degelijke, constructieve, principiële club.
Toch is het wel mooi om te zien dat bij dat soort talking heads ook begint in te dalen waar ze mee bezig zijn geweest.quote:
Heel bijzonder hoe ze dat in wetgeving denken te kunnen vangen. Je zou denken dat een partij voor gelovigen zich juist hard zou maken voor godsdienstvrijheid.quote:Op zondag 7 juli 2024 08:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar bijvoorbeeld de anti-islam retoriek doet het al tijden heel goed in die kringen. Godsdienstvrijheid voor mij, niet voor hen, is daar heel gebruikelijk.
Hun diepste wens is natuurlijk een theocratie. Maar hoe je zonder die totaal onbereikbare wens een verbod op islamitische scholen kunt hebben zonder bijzonder onderwijs om zeep te helpen of een verbod op les in moskeeën zonder catechisatie of de zondagsschool te verbieden zie ik ook niet.quote:Op zondag 7 juli 2024 08:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heel bijzonder hoe ze dat in wetgeving denken te kunnen vangen. Je zou denken dat een partij voor gelovigen zich juist hard zou maken voor godsdienstvrijheid.
Dat is me wat te optimistisch. Serieus gemor was er niet in de VVD en komt ook nu nauwelijks op gang.quote:Op zondag 7 juli 2024 08:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Toch is het wel mooi om te zien dat bij dat soort talking heads ook begint in te dalen waar ze mee bezig zijn geweest.
Dat is het handige van bovenal een principiële partij zijn. Dan hoef je over concrete wetgeving niet zo hard na te denkenquote:Op zondag 7 juli 2024 08:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heel bijzonder hoe ze dat in wetgeving denken te kunnen vangen. Je zou denken dat een partij voor gelovigen zich juist hard zou maken voor godsdienstvrijheid.
Die zijn niet verschoven, immigratie is altijd de kern van het probleem geweest. De wens om immigratie te beperken vloeit rechtstreeks voort uit de zeer matige integratie van bepaalde bevolkingsgroepen, omdat men vreest dat met nog meer mensen van buiten die problematiek alleen maar groter wordt. En die zorg lijkt mij ten dele terecht.quote:
quote:Op zaterdag 6 juli 2024 17:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat dan? De mevrouw met hoofddoek in de kamer is toch juist heel goed geintegreerd in Nederland. Qua dat aangaat klopt het dat PVV stemmers wel een inburgeringscursus zouden kunnen gebruiken. Het probleem is gewoon dat PVV'ers onze waarden van een vrije samenleving niet delen.
Het probleem is dat wij dat debat helemaal niet voeren met elkaar. De één schreeuwt "minder, minder", de ander "fascist/racist" en ondertussen blijven we loopgraven graven - en dat is precies wat we ook in de TK zagen en dát is wat ik bedoel met dat er nog wel wat werk aan de winkel is. Die hoofddoek kan me geen reet schelen, het gaat me om de manier waarop we er mee omgaan - van beide kanten.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 18:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Betekent integratie dat hoofddoeken verboden zijn? Heb je integratie als mensen een godsdienst (moeten) opgeven?
En waar komt ineens de eis van integratie vandaan? Ik dacht dat mensen in Nederland vrij waren om te zijn wie ze willen zijn, waar moeten mensen precies aan of mee integreren?
Want ik weet wel heel zeker dat mijn waardes heel anders zijn dan die van een groot aantal andere Nederlanders.
Dus wat is integratie dan, doen alsof alle Nederlanders dezelfde waardes en cultuur hebben lijkt mij gewoon absoluut niet waar.
? Ze zijn nota bene opgericht omdat de Synode dit uit de Geloofsbelijdenis schrapte:quote:Op zondag 7 juli 2024 08:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
quote:'om te weren en uit te roeien alle afgoderij en valsen godsdienst, om het rijk des antichrists te gronde te werpen'.
Nou ja, dan ben ik erin getrapt.quote:Op zondag 7 juli 2024 08:37 schreef KareldeStoute het volgende:
Dat laatste was ook vooral een zorgvuldig opgebouwd imago en wat minder de praktijk.
Zoiets begint altijd ergens. Vaak bij opinie leiders die de meer schaapachtigen meetrekken.quote:Op zondag 7 juli 2024 08:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is me wat te optimistisch. Serieus gemor was er niet in de VVD en komt ook nu nauwelijks op gang.
De Grondwet bijvoorbeeld?quote:Op zondag 7 juli 2024 09:11 schreef AgLarrr het volgende:
Ik zou willen dat we op zoek gingen naar het setje waarden waar we het allemaal wél mee eens kunnen zijn.
De spruitjeslucht van deze post dampt mijn neus tegemoet.quote:Op zondag 7 juli 2024 09:11 schreef AgLarrr het volgende:
Het zou goed zijn om eens met elkaar duidelijk te maken wat wel en niet binnen de lijnen past van wat wij als onze cultuur beschouwen. Want de suggestie dat alles mag en kan klopt gewoon niet en naarmate waarden meer van elkaar verschillen wordt het steeds problematischer. Ik zou willen dat we op zoek gingen naar het setje waarden waar we het allemaal wél mee eens kunnen zijn.
Ik weet niet eens wat een synode isquote:Op zondag 7 juli 2024 09:29 schreef nostra het volgende:
[..]
? Ze zijn nota bene opgericht omdat de Synode dit uit de Geloofsbelijdenis schrapte:
[..]
Die discussie loopt toch al honderden jaren ? En evenzo is er eeuwenlang geen gezamenlijke duidelijkheid.quote:Op zondag 7 juli 2024 09:11 schreef AgLarrr het volgende:
Het zou goed zijn om eens met elkaar duidelijk te maken wat wel en niet binnen de lijnen past van wat wij als onze cultuur beschouwen.
Dat zou wel ironisch zijn. De VVD kan in een extreemrechtse regering stappen en dat heeft geen gevolgen voor het deel uitmaken van Renew, vervolgens wordt de PVV onderdeel van de Orbán-club en de VVD stapt daarom uit het extreemrechtse kabinet.quote:Op zondag 7 juli 2024 10:39 schreef StateOfMind het volgende:
Ik mag hopen dat de aansluiting van de PVV dij dat radicaal rechtse pro-Rusland clubje van Orban nog gevolgen gaat hebben voor de coalitie.
Dat iig de VVD en NSC hier uit principe niks mee te maken wil hebben.
Precies dit. Daar is alleen niet direct een oplossing voor en de manier waarop de PVV die oplossing probeert vorm te geven wordt hem ook niet, dus houd je voorlopig die status quo gewoon in stand.quote:Op zondag 7 juli 2024 09:11 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Die zijn niet verschoven, immigratie is altijd de kern van het probleem geweest. De wens om immigratie te beperken vloeit rechtstreeks voort uit de zeer matige integratie van bepaalde bevolkingsgroepen, omdat men vreest dat met nog meer mensen van buiten die problematiek alleen maar groter wordt. En die zorg lijkt mij ten dele terecht.
PVV werkt anders hard aan de 'oplossing' hoor:quote:Op zondag 7 juli 2024 11:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Precies dit. Daar is alleen niet direct een oplossing voor en de manier waarop de PVV die oplossing probeert vorm te geven wordt hem ook niet, dus houd je voorlopig die status quo gewoon in stand.
Dat hebben we toch allang geprobeerd onder Balkenende, normen en waarden terugbrengen. Wat mij betreft was de conclusie dat mensen andere normen en waarden hebben. Moet toch ook naast elkaar kunnen bestaan.quote:Op zondag 7 juli 2024 09:11 schreef AgLarrr het volgende:
Het zou goed zijn om eens met elkaar duidelijk te maken wat wel en niet binnen de lijnen past van wat wij als onze cultuur beschouwen. Want de suggestie dat alles mag en kan klopt gewoon niet en naarmate waarden meer van elkaar verschillen wordt het steeds problematischer. Ik zou willen dat we op zoek gingen naar het setje waarden waar we het allemaal wél mee eens kunnen zijn.
Die kans lijkt me 0. Helaas gaan EVP en Renew ook niet doorbijten, zetels tellen toch meer dan principes.quote:Op zondag 7 juli 2024 10:39 schreef StateOfMind het volgende:
Ik mag hopen dat de aansluiting van de PVV dij dat radicaal rechtse pro-Rusland clubje van Orban nog gevolgen gaat hebben voor de coalitie.
En dat is maar goed ook. In Iran formuleert een Ayatollah zulke beleidslijnen, verder kennen we dat eigenlijk nergens.quote:Op zondag 7 juli 2024 10:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die discussie loopt toch al honderden jaren ? En evenzo is er eeuwenlang geen gezamenlijke duidelijkheid.
Heel normaal, hoor.
Die discussie blijft doorgaan en dat is goed ook, opdat details van diverse meningen wél duidelijker worden. en uit die botsingen nieuwe inzichten komen
Maar een algemene beleidslijn van 'dit is onze cultuur' en iedereen moet zich zus en zo gedragen .... is niet te formuleren.
Denk alleen dat de anti slechte integratie stemmer meer teleurgesteld wordt en dat de integratie slechter wordt door de houding van de PVV.quote:Op zondag 7 juli 2024 11:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Precies dit. Daar is alleen niet direct een oplossing voor en de manier waarop de PVV die oplossing probeert vorm te geven wordt hem ook niet, dus houd je voorlopig die status quo gewoon in stand.
Dat eerste sowieso, dat tweede zal vrij neutraal zijn vermoed ik. We maken ons hier een stuk drukker om die clownshow dan de gemiddelde Nederlander of Marokkaan.quote:Op zondag 7 juli 2024 12:26 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Denk alleen dat de anti slechte integratie stemmer meer teleurgesteld wordt en dat de integratie slechter wordt door de houding van de PVV.
Deze klootzak is in zijn eentje wel de grootste partij van Nederland. Zo ver is de verhuftering inmiddels doorgeslagen.quote:Op zondag 7 juli 2024 11:39 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
PVV werkt anders hard aan de 'oplossing' hoor:
[ x ]
quote:“Het was niet zo fraai wat we gezien hebben vandaag, ik denk dat we wel mogen spreken van een valse start, in ieder geval niet een start zoals u had gewenst. En ik weet natuurlijk niet wat er achter de schermen allemaal gebeurd, maar ik weet wel dat rechts Nederland in november de hoop op u, meneer Wilders, heeft gevestigd om er iets van te maken en er dan ook echt iets van te maken in de uitvoering, beleid enzovoort. En de vraag is, beseft de heer Wilders dat hij een gouden heeft om het te laten zien, maar dat het vandaag niet die kant op leek te gaan.”
"Ze"quote:Op zondag 7 juli 2024 11:39 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
PVV werkt anders hard aan de 'oplossing' hoor:
[ x ]
Ik dacht dat we dat deden hier.quote:Op zondag 7 juli 2024 09:11 schreef AgLarrr het volgende:
Het probleem is dat wij dat debat helemaal niet voeren met elkaar. De één schreeuwt "minder, minder", de ander "fascist/racist" en ondertussen blijven we loopgraven graven - en dat is precies wat we ook in de TK zagen en dát is wat ik bedoel met dat er nog wel wat werk aan de winkel is. Die hoofddoek kan me geen reet schelen, het gaat me om de manier waarop we er mee omgaan - van beide kanten.
Die tellen alleen als het goed uiktomt, dat is toch wel genoegzaam bekend.quote:Op zondag 7 juli 2024 13:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
"Ze"
"Ons"
8 van de 11 basisspelers van het Nederlands elftal zijn (kinderen van) migranten.
Hij vindt het ook nodig om dat bij elke tweet te roepen, het schijnt het belangrijkste te zijn voor hem.quote:Op zondag 7 juli 2024 12:43 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Deze klootzak is in zijn eentje wel de grootste partij van Nederland. Zo ver is de verhuftering inmiddels doorgeslagen.
Is gewoon onderdeel van de populistische brainwash: Zij dader, wij slachtoffer, maar met véél - steeds meer slachtoffers, dus we kunnen 'onze kracht' herwinnen.quote:Op zondag 7 juli 2024 16:51 schreef zimmy910 het volgende:
[..]
Hij vindt het ook nodig om dat bij elke tweet te roepen, het schijnt het belangrijkste te zijn voor hem.
De meesten hebben tenminste 1 Nederlandse ouder en ze zijn hier geboren.quote:Op zondag 7 juli 2024 13:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
"Ze"
"Ons"
8 van de 11 basisspelers van het Nederlands elftal zijn (kinderen van) migranten.
migrantenquote:Op zondag 7 juli 2024 18:20 schreef Gia het volgende:
[..]
De meesten hebben tenminste 1 Nederlandse ouder en ze zijn hier geboren.
Daar komt nog bij dat zij gewoon werken voor de kost en zich niet bezighouden met rellen tegen de Westerse cultuur.
Zijn fans gaan daar goed op, racisme, haat en verontwaardiging.quote:Op zondag 7 juli 2024 18:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dus een paar Turkse voetbalsupporten vertonen rellerig gedrag. Dan is dat voor Wilders ze haten ons. Maar Nederlandse voetbalsupporters zijn toch ook helemaal geen lieverdjes? Die staan toch ook niet voor alle Nederlanders. Altijd van die selectieve verontwaardiging. Sowieso te sneu dat de leider van de grootste partij zich bezighoud met zulke zielige tweetjes.
Welke rellen? Dit is weer aardig feitenvrij.quote:Op zondag 7 juli 2024 18:20 schreef Gia het volgende:
[..]
De meesten hebben tenminste 1 Nederlandse ouder en ze zijn hier geboren.
Daar komt nog bij dat zij gewoon werken voor de kost en zich niet bezighouden met rellen tegen de Westerse cultuur.
dat is toch gewoon zijn spelletje. Sneu is dat zeker, zal hem vast weer stemmen opleverenquote:Op zondag 7 juli 2024 18:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dus een paar Turkse voetbalsupporten vertonen rellerig gedrag. Dan is dat voor Wilders ze haten ons. Maar Nederlandse voetbalsupporters zijn toch ook helemaal geen lieverdjes? Die staan toch ook niet voor alle Nederlanders. Altijd van die selectieve verontwaardiging. Sowieso te sneu dat de leider van de grootste partij zich bezighoud met zulke zielige tweetjes.
We mogen niet zeggen: "Jij mag geen hoofddoek dragen." Maar blijkbaar mag wel, door bepaalde gelovigen worden gezegd: "Jij moet een hoofddoek dragen".quote:Op zondag 7 juli 2024 13:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik dacht dat we dat deden hier.
Alles mag niet in Nederland, nooit zo geweest maar als we zeggen "Mensen mogen geloven en denken wat ze willen in Nederland, of dat nu hun religie of hun sexuele voorkeur aangaat" dan kunnen we moeilijk zeggen "Maar JIJ mag geen hoofddoek dragen" terwijl het wel toegestaan is als het een klederdracht betreft, bijvoorbeeld.
Zie boven. Ik sta achter de grondwet: Iedereen in Nederland is gelijk en je mag geloven wat je wil. Er staat nergens dat bepaalde geloofswetten gelden als een recht op het mogen uitvoeren van die geloofswetten.quote:Mijn waarden zijn eigenlijk volledig in overeenstemming met onze Grondwet en de EU grondrechten, er zit niets in wat ik zou willen schrappen en ook niets wat ik zou willen toevoegen maar ik wil graag horen wat anderen daar aan zouden willen veranderen en waarom.
Wat een berg verwarde onzin. Ik ga dit niet eens ontwarren met deze hoeveelheid onzinnige en onlogische argumenten.quote:Op zondag 7 juli 2024 18:49 schreef Gia het volgende:
[..]
We mogen niet zeggen: "Jij mag geen hoofddoek dragen." Maar blijkbaar mag wel, door bepaalde gelovigen worden gezegd: "Jij moet een hoofddoek dragen".
Ik ben inderdaad tegen een verbod op het dragen van een hoofddoek, maar ik ben ook tegen een verplichting tot het dragen van een hoofddoek. En die is er wel degelijk, ook al kiezen ze vrijwillig zich te conformeren aan een geloof dat dit verplicht.
Ik ben ook tegen het eisen om overal die hoofddoek te mogen dragen. Ik vind dat werkgevers zelf moeten weten of ze dit soort onderdrukkende kleding toe willen staan binnen hun bedrijf, school, whatever.
[..]
Zie boven. Ik sta achter de grondwet: Iedereen in Nederland is gelijk en je mag geloven wat je wil. Er staat nergens dat bepaalde geloofswetten gelden als een recht op het mogen uitvoeren van die geloofswetten.
Als je stelt dat het dragen van een hoofddoekje valt onder vrijheid van godsdienst, dan valt het willen invoeren van een Sharia rechtbank daar ook onder, dan moeten Islamitische scholen ook vrouwelijke leerkrachten accepteren die geen hoofddoek dragen, ook als ze wel islamitisch zijn. (Nu wordt het wel geaccepteerd van niet-moslima's, als ze die al aannemen)
Door dat gedram over die hoofddoekjes creëert men vooral juist ongelijkheid. Want waarom mag een hoofddoekje wel en en peniskoker niet? Als een werkgever geen hoofddoekjes binnen zijn bedrijf wil, dan neemt hij geen moslima aan, ook niet als ze op dit moment geen hoofddoekje draagt. Bewijs maar dat hij discrimineert. Oh ja, dan gaan we hier met quota werken.... Zoveel procent moet vrouw zijn, zoveel procent moet islamitisch zijn. Is er ook zo'n quotum voor Joden, eigenlijk, of mogen die wel gediscrimineerd worden? En moet je een zeer geschikte man laten lopen voor een minder geschikte moslima?
Het beperken van vrijheden houdt niet op bij het geloof, het dringt door in de samenleving.
Zeer druk bezochte discotheken en kroegen met een deurbeleid weigeren vaak moslims. Waarom? Omdat ze niet verteren. Racisme, discriminatie!! Nee, verstandig beleid, beter voor de omzet.
Natuurlijk mag je dat wel zeggen. Onze grondwet verbiedt alleen om het ergens in een regel te gieten waar iedereen zich verplicht aan zou moeten houden. Eender in welke richting.quote:Op zondag 7 juli 2024 18:49 schreef Gia het volgende:
We mogen niet zeggen: "Jij mag geen hoofddoek dragen." Maar blijkbaar mag wel, door bepaalde gelovigen worden gezegd: "Jij moet een hoofddoek dragen".
Dat laatste lijkt nooit door te dringen heb ik het idee.quote:Op zondag 7 juli 2024 18:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je dat wel zeggen. Onze grondwet verbiedt alleen om het ergens in een regel te gieten waar iedereen zich verplicht aan zou moeten houden. Eender in welke richting.
Ik neem aan dat jij ook een verbod wilt op ouders die hun kinderen dopen, van wie de kinderen naar kerk moeten of van wie kinderen verplicht baar bijles moeten?quote:Op zondag 7 juli 2024 18:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad tegen een verbod op het dragen van een hoofddoek, maar ik ben ook tegen een verplichting tot het dragen van een hoofddoek. En die is er wel degelijk, ook al kiezen ze vrijwillig zich te conformeren aan een geloof dat dit verplicht.
Ik ben ook tegen het eisen om overal die hoofddoek te mogen dragen. Ik vind dat werkgevers zelf moeten weten of ze dit soort onderdrukkende kleding toe willen staan binnen hun bedrijf, school, whatever.
[..]
quote:Nieuw kabinet brengt onverwacht bezoek aan Oekraïne en belooft onvoorwaardelijke steun
Het nieuwe Nederlandse kabinet heeft Oekraïne beloofd hen te blijven steunen. Buitenlandminister Caspar Veldkamp en defensieminister Ruben Brekelmans brachten onverwachts een bezoek aan het door Rusland binnengevallen land en spraken met Volodymyr Zelensky.
In het gesprek met de Oekraïense president maakten de ministers duidelijk dat het nieuwe kabinet Oekraïne blijft steunen. Premier Dick Schoof had Zelensky eerder deze week al telefonisch gerustgesteld.
"Nederland heeft met de EU- en NAVO-bondgenoten de afgelopen 2,5 jaar laten zien vierkant achter Oekraïne te staan", zei Veldkamp (NSC) tegen Zelensky. "De Russische bommen hebben een verwoestende werking op Oekraïense verdedigingslinies, dorpen, steden en essentiële voorzieningen, zoals elektriciteitscentrales. Al dit geweld kan niet onbestraft blijven. Het nieuwe kabinet blijft Oekraïne daarom steunen in het bereiken van gerechtigheid."
https://www.nu.nl/spannin(...)ardelijke-steun.html
Ik vind alleen dat artikel 23, de onderwijsvrijheid, te sterk geformuleerd is. Te veel ruimte voor excessen, forumscholen, scholen waar de AIVD voor waarschuwt. Rot op.quote:Op zondag 7 juli 2024 13:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik dacht dat we dat deden hier.
Alles mag niet in Nederland, nooit zo geweest maar als we zeggen "Mensen mogen geloven en denken wat ze willen in Nederland, of dat nu hun religie of hun sexuele voorkeur aangaat" dan kunnen we moeilijk zeggen "Maar JIJ mag geen hoofddoek dragen" terwijl het wel toegestaan is als het een klederdracht betreft, bijvoorbeeld.
Mijn waarden zijn eigenlijk volledig in overeenstemming met onze Grondwet en de EU grondrechten, er zit niets in wat ik zou willen schrappen en ook niets wat ik zou willen toevoegen maar ik wil graag horen wat anderen daar aan zouden willen veranderen en waarom.
Eens, dat levert veel problemen op bij het ingrijpen in geval van excessenquote:Op zondag 7 juli 2024 19:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind alleen dat artikel 23, de onderwijsvrijheid, te sterk geformuleerd is. Te veel ruimte voor excessen, forumscholen, scholen waar de AIVD voor waarschuwt. Rot op.
Ik ben niet genoeg thuis in de wet om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen en of die specifieke wet aangepast kan worden om dat soort zaken specifiek uit te bannen.quote:Op zondag 7 juli 2024 19:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind alleen dat artikel 23, de onderwijsvrijheid, te sterk geformuleerd is. Te veel ruimte voor excessen, forumscholen, scholen waar de AIVD voor waarschuwt. Rot op.
Ik denk als je alle Nederlanders vraagt het zo maar kan zijn dat de meerderheid het daar mee eens is, alleen wordt dit ook gebruikt als selectie aan de poort en dat is nogal twijfelachtig...quote:Op zondag 7 juli 2024 19:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ben niet genoeg thuis in de wet om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen en of die specifieke wet aangepast kan worden om dat soort zaken specifiek uit te bannen.
Persoonlijk zou ik liever helemaal geen levensbeschouwelijke varianten willen zien, althans niet door overheidsgeld betaalde, maar dat schijnt niet populair te zijn in Nederland
Dat is wel goed. Staatsonderwijs geeft te veel ruimte voor staatsindoctrinatie. Kijk maar naar de VS. Waar politici met de met de religieus-ideologische stofkam door de schoolbibliotheek gaanquote:Op zondag 7 juli 2024 19:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ben niet genoeg thuis in de wet om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen en of die specifieke wet aangepast kan worden om dat soort zaken specifiek uit te bannen.
Persoonlijk zou ik liever helemaal geen levensbeschouwelijke varianten willen zien, althans niet door overheidsgeld betaalde, maar dat schijnt niet populair te zijn in Nederland
Geld die Sharia rechtbank voor iedereen of enkel voor personen die zich hieraan conformeren?quote:Op zondag 7 juli 2024 18:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Zie boven. Ik sta achter de grondwet: Iedereen in Nederland is gelijk en je mag geloven wat je wil. Er staat nergens dat bepaalde geloofswetten gelden als een recht op het mogen uitvoeren van die geloofswetten.
Als je stelt dat het dragen van een hoofddoekje valt onder vrijheid van godsdienst, dan valt het willen invoeren van een Sharia rechtbank daar ook onder, dan moeten Islamitische scholen ook vrouwelijke leerkrachten accepteren die geen hoofddoek dragen, ook als ze wel islamitisch zijn. (Nu wordt het wel geaccepteerd van niet-moslima's, als ze die al aannemen)
Nogmaals, dit kan natuurlijk niet. In de grotemensenwereld kun je geen dingen beloven die je niet waar kunt maken, die onvoorwaardelijke steun is er gewoonweg niet. Onvoorwaardelijk betekent namelijk niet: "Als de bezine 20 cent duurder moet worden, dan nokken we ermee". Als Oekraine ten onrechte een gevoel van rugdekking krijgt en die wordt op een gegeven moment toch ingetrokken heeft dat nogal zware consequenties.quote:
Je weet dat ik geen jurist ben, maar volgens mij biedt het (inmiddels tamelijk prehistorische) artikel 23 voldoende ruimte aan de wetgever om dit soort excessen wel degelijk aan te pakken. Ik denk alleen dat het wat te lang duurt.quote:Op zondag 7 juli 2024 19:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het aan de wetgever zelf hoeveel ruimte je neemt natuurlijk.quote:Op zondag 7 juli 2024 20:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je weet dat ik geen jurist ben, maar volgens mij biedt het (inmiddels tamelijk prehistorische) artikel 23 voldoende ruimte aan de wetgever om dit soort excessen wel degelijk aan te pakken. Ik denk alleen dat het wat te lang duurt.
Alsof er tussen bepaalde artikelen in die wet geen spanning bestaat die om interpretatie en debat vragen.quote:
Ongetwijfeld.quote:Op zondag 7 juli 2024 20:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het aan de wetgever zelf hoeveel ruimte je neemt natuurlijk.
Alleen de overheid kan rechtbanken instellen.quote:Op zondag 7 juli 2024 19:50 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Geld die Sharia rechtbank voor iedereen of enkel voor personen die zich hieraan conformeren?
En als we dit niet toe willen staan, moeten we dan het trouwen voor de kerk bijvoorbeeld ook verbieden?
Na dit stuntelkabinet wij waarschijnlijk ook.quote:Op zondag 7 juli 2024 20:22 schreef Bluesdude het volgende:
Links wint klinkend in UK, links wint in Frankrijk..
Ach ja.....in Nederland gebeurt het heus wel ooit. 50 jaar later misschien
Dat is toch precies hetzelfde als voor een kerkelijk huwelijk?quote:Op zondag 7 juli 2024 20:34 schreef Bluesdude het volgende:
In Nederland is het niet toegestaan om islamitisch te trouwen voordat er een burgerlijk huwelijk tussen partijen is gesloten. Daarnaast wordt een islamitisch huwelijk niet als een rechtsgeldig huwelijk beschouwd binnen de Nederlandse rechtsorde
----
https://www.elhannouche.n(...)rlandse%20rechtsorde.
Daarom ook mijn vragen, moeten we @Gia der Sharia rechtbank zien als iets wat voor een ieder geld, of meer als een soort mores waar een ieder die zichzelf eraan committeert ook aan gehouden wordt?quote:Op zondag 7 juli 2024 20:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Alleen de overheid kan rechtbanken instellen.
Maar mensen kunnen hun geschillen voorleggen aan wat
men noemt arbiters.
Dus ook arbiters die streng islamitisch oordelen. Natuurlijk is het verboden voor de Nederlandse wet lichamelijke straffen op te leggen, gevangenschap of mishandeling.
wbt juridische scheiding, voogdij over kinderen, geldt natuurlijk de Nederlandse wetten.
Je leest wel eens wat over shariarechtbank in Nederland. Maar dan weer jaren lang niks daarover.
Als je de inspectie gewoon meer geld geeft om op kwaliteit en het halen van doelen (zoals burgerschap) te controleren, verdwijnen zulke scholen vanzelf. Hoef je niks aan artikel 23 te doen.quote:Op zondag 7 juli 2024 19:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Klopt.quote:Op zondag 7 juli 2024 20:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is toch precies hetzelfde als voor een kerkelijk huwelijk?
Ik wil artikel 23 ook graag houden zoals het is.quote:Op zondag 7 juli 2024 20:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je de inspectie gewoon meer geld geeft om op kwaliteit en het halen van doelen (zoals burgerschap) te controleren, verdwijnen zulke scholen vanzelf. Hoef je niks aan artikel 23 te doen.
Diverse plaatsen is een bijzonder onderwijs de school die kwalitatief het beste bekend staat, of als 1 van de beste. Stel je het dan open, dan krijg je dat er net als op veel andere scholen met loting gewerkt moet worden en dan heb je kans dat de doelgroep wordt uitgeloot. Lijkt me niet alleen onwenselijk, het hele nut van artikel 23 is dan verdwenen.quote:Op zondag 7 juli 2024 20:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zou trouwens wel graag af willen van het recht op het weigeren van leerlingen en personeel door scholen voor bijzonder onderwijs, maar dat terzijde.
Goed verhaal, maar we weten allebei dat die mogelijkheid vooral voor iets anders gebruikt wordt.quote:Op zondag 7 juli 2024 20:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Diverse plaatsen is een bijzonder onderwijs de school die kwalitatief het beste bekend staat, of als 1 van de beste. Stel je het dan open, dan krijg je dat er net als op veel andere scholen met loting gewerkt moet worden en dan heb je kans dat de doelgroep wordt uitgeloot. Lijkt me niet alleen onwenselijk, het hele nut van artikel 23 is dan verdwenen.
Waarvoor dan?quote:Op zondag 7 juli 2024 21:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Goed verhaal, maar we weten allebei dat die mogelijkheid vooral voor iets anders gebruikt wordt.
Dit dus keer honderd. 'Het volk' geeft dat ook mooi weer, want iemand die dat constant gebruikt bedoelt eigenlijk 'die hooguit 25% van de bevolking die het met mij eens is'. Dat geldt ook voor aanpassen, want zelfs bij aanpassing gaat er toch weer iemand zeggen 'dat kan nooit een echte Fries zijn'. Onder de streep heeft het vast allerlei naampjes, maar veel mensen zien de totale tegenstrijdigheid niet in, die tieren gewoon tegen iemand die er anders uitziet of anders doet, want dat is de kern van het probleem.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 18:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar als we even serieus blijven...dit is toch exact het probleem? Waar moeten mensen dan mee integreren?
Met de 50% die tegen ZP zijn of de 50% die voor zijn? Met de mensen die PVV stemmen en een kwart van de stemmers vertegenwoordigen of met de uitgebreide schakeringen van niet PVV stemmers?
We horen altijd veel over Nederlandse cultuur maar nooit wat dat dan is. Prima als je stelt "Grondrechten en wetten", helemaal mee eens maar die omvatten dus ook vrijheid van godsdienst en die omvatten ook het recht om een hoofddoekje te dragen als je dat wil. Of een petje. Of klederdracht. Of god weet wat.
Integreren is prachtig maar waarmee moeten buitenlanders nu eigenlijk integreren want doen alsof Nederland een uniforme cultuur is....kom op zeg, schei toch uit.
Precies. Waarom zouden seculieren blij moeten zijn van een refo-school?quote:Op zondag 7 juli 2024 20:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wil artikel 23 ook graag houden zoals het is.
Gaat niet alleen over godsdienst, maar ook over Montessori etc.
Eens met je.
De grachtengordel gaat naar de Vrije School.quote:Op zondag 7 juli 2024 21:24 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Precies. Waarom zouden seculieren blij moeten zijn van een refo-school?
Hij is zuur hè.quote:
Sowieso was het gebrek aan fatsoen en de intentie daadwerkelijk politiek te bedrijven al genoeg om niet op deze idioten te stemmen, maar nu het kabinet gevormd is hoop ik erop dat men PVV-momenten zoals de afgelopen dagen de partij ook daadwerkelijk kwalijk neemt. Zo niet, dan is er best een behoorlijke club mensen die 'probleemloos' de democratie opzij zetten, omdat ze fan zijn van iemand. Al die dingen die ervoor zorgen dat je binnen bepaalde lijntjes dient te opereren is voor de vrijheid en veiligheid van elke Nederlander, niet alleen voor een specifieke groep.quote:Op zondag 7 juli 2024 05:11 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Als je op fatsoen wordt ingehaald door iemand uit de Telegraafprijzenkast, dan moet je je wel afvragen waar je mee bezig bent.
De trick is natuurlijk dat het kabinet moet klappen van Wilders, maar het spel is dat uiteindelijk een ander het laat klappen, zodat hij dat weer als argument kan gebruiken.quote:Op zondag 7 juli 2024 10:39 schreef StateOfMind het volgende:
Ja bijvoorbeeld de inburgeringscursus waar heel Nederland voor zakte. De cultuur in mijn huis is al anders dan die in de straat, die al anders is dan de wijk, die al anders is dan de stad, die al anders is dan de provincie enz. Dan gaat vast iemand over strafbare feiten beginnen, maar die zijn al vastgelegd.quote:Op zondag 7 juli 2024 12:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat hebben we toch allang geprobeerd onder Balkenende, normen en waarden terugbrengen. Wat mij betreft was de conclusie dat mensen andere normen en waarden hebben. Moet toch ook naast elkaar kunnen bestaan.
The Wave in de praktijk.quote:Op zondag 7 juli 2024 17:22 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Is gewoon onderdeel van de populistische brainwash: Zij dader, wij slachtoffer, maar met véél - steeds meer slachtoffers, dus we kunnen 'onze kracht' herwinnen.
Veel meer dan dat sentiment hebben ze ook niet te bieden.
Hij wordt gebruikt om de doelgroep de kans te geven naar de school te gaan die vaak ook deels met geld vanuit die gemeenschap overeind wordt gehouden.quote:Op zondag 7 juli 2024 21:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Goed verhaal, maar we weten allebei dat die mogelijkheid vooral voor iets anders gebruikt wordt.
Hier doen we vooral na decennia rechts beleid: 'Nederland is een kutland geworden, laten we nóg rechtser gaan stemmen' en stemmen dan op het afbreken van cultuur en sober maken van de voorzieningen. Over een paar jaar is het : 'Nederland is kutland geworden, laten we nóg rechtser gaan stemmen' en in beide gevallen krijgen links en 'de buitenlanders' de schuld.quote:Op zondag 7 juli 2024 20:22 schreef Bluesdude het volgende:
Links wint klinkend in UK, links wint in Frankrijk..
Ach ja.....in Nederland gebeurt het heus wel ooit. 50 jaar later misschien
Ja nee. Het zijn overigens maar een heel beperkt aantal scholen die echt weigeren, en het door jouw geschetste probleem doet zich voor zover mij bekend niet voor bij andere goede bijzondere scholen. Dus ik vraag mij af in hoeverre dat in de praktijk ook echt een ding is.quote:Op zondag 7 juli 2024 22:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij wordt gebruikt om de doelgroep de kans te geven naar de school te gaan die vaak ook deels met geld vanuit die gemeenschap overeind wordt gehouden.
Die hoort er gewoon nooit te konen. Hier geldt de Nederlandse wet en dus ook het Nederlandse recht.quote:Op zondag 7 juli 2024 19:50 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Geld die Sharia rechtbank voor iedereen of enkel voor personen die zich hieraan conformeren?
Trouwen voor de kerk is niet wettig. Het is puur ceremonieel.quote:En als we dit niet toe willen staan, moeten we dan het trouwen voor de kerk bijvoorbeeld ook verbieden?
Je snapt het argument niet, he?quote:Op zondag 7 juli 2024 23:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Die hoort er gewoon nooit te konen. Hier geldt de Nederlandse wet en dus ook het Nederlandse recht.
Dat zegt bijvoorbeeld dat alle kinderen evenveel erven. Of ze nu van het mannelijk of het vrouwelijk geslacht zijn.
Als een vrouw minder erft dan haar broer, dan kan ze, in Nederland, naar de rechter stappen om het testament of, bij afwezigheid daarvan, de verdeling asn te vechten.
[..]
Trouwen voor de kerk is niet wettig. Het is puur ceremonieel.
Oh we gaan rechtskeuzeclausules afschaffen? Bijzonder.quote:Op zondag 7 juli 2024 23:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Die hoort er gewoon nooit te konen. Hier geldt de Nederlandse wet en dus ook het Nederlandse recht.
Dat zou je kunnen doen. Ga je in geval van een testament echter niet winnen in principe. En dat is maar goed ook. (behoudens de gebruikelijke regels over legitieme porties ed.)quote:Op zondag 7 juli 2024 23:33 schreef Gia het volgende:
Als een vrouw minder erft dan haar broer, dan kan ze, in Nederland, naar de rechter stappen om het testament of, bij afwezigheid daarvan, de verdeling asn te vechten.
Vertel?quote:Op zondag 7 juli 2024 20:15 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Alsof er tussen bepaalde artikelen in die wet geen spanning bestaat die om interpretatie en debat vragen.
Bij het Gomarus van mijn dochter moet je eerst een toelatingsgesprek. Weigeren komt zeer zelden voor, maar het is wel voorgekomen. Maar als dat gesprek weg valt, dan zal er wel gewoon loting moeten zijn, net als bij alle andere scholen in Groningen. En gezien de enorme belangstelling voor de andere scholen die TTO gymnasium aanbieden en het feit dat een best groot deel van de kinderen daar niet terecht kan, zou de kans dan groot zijn dat mijn dochter niet wordt ingeloot.quote:Op zondag 7 juli 2024 22:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja nee. Het zijn overigens maar een heel beperkt aantal scholen die echt weigeren, en het door jouw geschetste probleem doet zich voor zover mij bekend niet voor bij andere goede bijzondere scholen. Dus ik vraag mij af in hoeverre dat in de praktijk ook echt een ding is.
Eens, die kerel in dat filmpje toont zich echt inclusief!quote:Op zondag 7 juli 2024 12:00 schreef KaheemSaid het volgende:
Wat is het toch een integratie bevorderende man!
Als we voetbalsupporters als de maat gaan nemen dan mogen er in het regeringprogramma nog wel ettelijke miljard voor de GGZ gevonden worden.quote:Op maandag 8 juli 2024 08:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eens, die kerel in dat filmpje toont zich echt inclusief!
De vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van religie bijvoorbeeld, zeker in combinatie met de vrijheid van vereniging. Willekeurig voorbeeld, maar er zijn er legio:quote:
Ik zou niet weten waarom het voor bijzonder onderwijs een uitzondering gemaakt moet worden. Het is bovenal niet meer van deze tijd. Er zijn toch ook geen sportverengingen meer waarvoor dit geldt. Los van dat je zondag en zaterdagamateurs hebt. Het laatste stukje verzuiling waar we gewoon snel vanaf moeten.quote:Op maandag 8 juli 2024 06:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bij het Gomarus van mijn dochter moet je eerst een toelatingsgesprek. Weigeren komt zeer zelden voor, maar het is wel voorgekomen. Maar als dat gesprek weg valt, dan zal er wel gewoon loting moeten zijn, net als bij alle andere scholen in Groningen. En gezien de enorme belangstelling voor de andere scholen die TTO gymnasium aanbieden en het feit dat een best groot deel van de kinderen daar niet terecht kan, zou de kans dan groot zijn dat mijn dochter niet wordt ingeloot.
In Groningen doet dit probleem zich juist bij alle goede middelbare scholen voor, er zijn genoeg kinderen die pas bij hun 3e of 4e keus terecht kunnen of die de stad uit gaan qua school. En volgens mij is Groningen daarin lang niet de enige stad, loten voor toegang tot de middelbare school is zeer gebruikelijk.
Dat is wel vaker zo bij mensen die in de kern niets begrijpen van de democratische rechtsstaat. Die is namelijk meer dan een verzameling wetten, regels en procedures. Die laatsten zijn sowieso het gestolde resultaat van precies dit soort gesprekken. En dus is het kunnen voeren van een normaal (politiek) gesprek, je kunnen inleven in andermans standpunten, een essentiële voorwaarde voor zowel burgers als de personen die de instituten des staats bevolken. Het systeem functioneert niet als zij die het moeten bedienen niet geëquipeerd zijn het te bedienen. Daar hebben we anno nu een groot probleem, en dat probleem beperkt zich niet enkel tot de PVV.quote:Op zondag 7 juli 2024 10:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De spruitjeslucht van deze post dampt mijn neus tegemoet.
Ik zou niet weten waarom we hier vanaf zouden moeten. Sterker: ik zou dan onmiddelijk me beroepen op artikel 2 van de Leerplichtwet 1969.quote:Op maandag 8 juli 2024 08:57 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom het voor bijzonder onderwijs een uitzondering gemaakt moet worden. Het is bovenal niet meer van deze tijd. Er zijn toch ook geen sportverengingen meer waarvoor dit geldt. Los van dat je zondag en zaterdagamateurs hebt. Het laatste stukje verzuiling waar we gewoon snel vanaf moeten.
En ik gok zo maar dat hij als premier ook zo om zich heen had geslagen, dat was toch enorm beschamend geweest...quote:Op maandag 8 juli 2024 09:18 schreef xpompompomx het volgende:
Nou, de man die zo graag premier van alle Nederlanderlanders wilde zijn strikes again:
[ afbeelding ]
Snap niet wat artikel 2 hier mee te maken heeft?quote:Op maandag 8 juli 2024 09:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom we hier vanaf zouden moeten. Sterker: ik zou dan onmiddelijk me beroepen op artikel 2 van de Leerplichtwet 1969.
Ook wel weinig reflectief van Timmermans. Als hij dan iets verder door denkt, snapt hij hopelijk dat hij verloren heeft omdat hij, in tegenstelling tot Frans links en Engels links, de focus niet legt op verbinding en samenwerking.quote:Op maandag 8 juli 2024 09:18 schreef xpompompomx het volgende:
Nou, de man die zo graag premier van alle Nederlanderlanders wilde zijn strikes again:
[ afbeelding ]
Zonder bijzonder onderwijs zou ik me beroepen op dat artikel. Het recht op thuisonderwijs.quote:Op maandag 8 juli 2024 09:27 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Snap niet wat artikel 2 hier mee te maken heeft?
Wat heeft artikel 2 daarmee te maken?quote:Op maandag 8 juli 2024 09:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom we hier vanaf zouden moeten. Sterker: ik zou dan onmiddelijk me beroepen op artikel 2 van de Leerplichtwet 1969.
Afgelopen week zag ik een linkse samenwerking die beter functioneerde dan haar rechtse evenknie.quote:Op maandag 8 juli 2024 09:18 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
Dat vind ik altijd zo'n zwakte bod.quote:Op maandag 8 juli 2024 09:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zonder bijzonder onderwijs zou ik me beroepen op dat artikel. Het recht op thuisonderwijs.
Wanneer heeft Timmermans precies verloren? In tegenstelling tot Engels links wist Timmermans daadwerkelijk meer stemmen te halen dan bij de vorige verkiezingen.quote:Op maandag 8 juli 2024 09:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ook wel weinig reflectief van Timmermans. Als hij dan iets verder door denkt, snapt hij hopelijk dat hij verloren heeft omdat hij, in tegenstelling tot Frans links en Engels links, de focus niet legt op verbinding en samenwerking.
Ja, Timmermans zou nu fulltime bezig moeten zijn om juist inhoudelijk zijn verhaal te vertellen. Zoals de nieuwe minister van financiën in Engeland ook al tijdens de regering Sunak steeds inhoudelijk bezig was om te laten zien dat Labour echt verstandig om kan gaan met geld (daar heeft Labour toch terecht of niet een minder imago na de regeringen Blair/Brown). Dan ben je klaar voor de volgende verkiezingen en zien ze je als goed alternatief met een verhaal.quote:Op maandag 8 juli 2024 09:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ook wel weinig reflectief van Timmermans. Als hij dan iets verder door denkt, snapt hij hopelijk dat hij verloren heeft omdat hij, in tegenstelling tot Frans links en Engels links, de focus niet legt op verbinding en samenwerking.
Zelfs in deze tweet kan hij het niet laten uit te halen naar rechts (verdeel en heerspolitiek).
Het is veel wijzen naar Wilders, maar weinig vanuit de eigen kracht. En waarom, wanneer je bijvoorbeeld in Engeland heel duidelijk ziet wat we hier ook al zien, dit soort clowns blazen zichzelf wel op.
Alleen binnen een districtenstelsel waarin je het RN-electoraat per district buitenspel kan zetten. Dat hebben we in Nederland niet, omdat we het hier allemaal net iets democratischer aanpakken.quote:Op maandag 8 juli 2024 09:30 schreef Hexagon het volgende:
Gewoon wat voetballers regelen die even zeggen dat je niet op de PVV moet stemmen. Werkt duidelijk prima.
Dan nog een goed idee dat met die voetballers.quote:Op maandag 8 juli 2024 09:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Alleen binnen een districtenstelsel waarin je het RN-electoraat per district buitenspel kan zetten. Dat hebben we in Nederland niet, omdat we het hier allemaal net iets democratischer aanpakken.
Gek dat het inhoudelijke verhaal van Labour ze stemmen gekost heeft dan. Hoe is stemverlies precies de weg naar een verkiezingszege in Nederland?quote:Op maandag 8 juli 2024 09:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, Timmermans zou nu fulltime bezig moeten zijn om juist inhoudelijk zijn verhaal te vertellen. Zoals de nieuwe minister van financiën in Engeland ook al tijdens de regering Sunak steeds inhoudelijk bezig was om te laten zien dat Labour echt verstandig om kan gaan met geld (daar heeft Labour toch fterecht of niet een minder imago na de regeringen Blair/Brown). Dan ben je klaar voor de volgende verkiezingen en zien ze je als goed alternatief met een verhaal.
We kunnen Gini Wijnaldum vragen misschien?quote:Op maandag 8 juli 2024 09:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan nog een goed idee dat met die voetballers.
Je kunt aantal stemmen niet helemaal rekenen door dat ondemocratische systeem. In districten waar de winst van Labour 100% vast stond was de opkomst ook gewoon laag, omdat stemmen geen enkele zin had.quote:Op maandag 8 juli 2024 09:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Gek dat het inhoudelijke verhaal van Labour ze stemmen gekost heeft dan. Hoe is stemverlies precies de weg naar een verkiezingszege in Nederland?
Helemaal prima om het christelijk onderwijs (of welke andere vorm dan ook) te laten bestaan, maar laten we dan niet meer die vormen centraal financieren. Waarom zouden niet religieuzen moeten meebetalen aan de geestelijke mishandeling van kinderen tenslotte? Betaal het lekker zelf wanneer het zo belangrijk is dat jouw kinderen vanaf dag 1 geïndoctrineerd worden met jouw gedachtegoed.quote:Op maandag 8 juli 2024 09:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is in NL geen enkele voetballer zo populair. Sterker: niemand die zijn kop boven het maaiveld uit steekt is in NL echt populair, op misschien Max Verstappen na.quote:Op maandag 8 juli 2024 09:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan nog een goed idee dat met die voetballers.
Nou en? Dat was bij de vorige verkiezing ook het geval, en toen namen mensen nog de moeite om toch voor Labour te stemmen.quote:Op maandag 8 juli 2024 09:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt aantal stemmen niet helemaal rekenen door dat ondemocratische systeem. In districten waar de winst van Labour 100% vast stond was de opkomst ook gewoon laag, omdat stemmen geen enkele zin had.
Ik vind niet erg dat ze ook twijfels uiten over gekozen bewindspersonen, beleid, etc. Maar denk wel dat het goed is om daarna terug te vallen op eigen plannen.quote:Op maandag 8 juli 2024 09:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, Timmermans zou nu fulltime bezig moeten zijn om juist inhoudelijk zijn verhaal te vertellen. Zoals de nieuwe minister van financiën in Engeland ook al tijdens de regering Sunak steeds inhoudelijk bezig was om te laten zien dat Labour echt verstandig om kan gaan met geld (daar heeft Labour toch terecht of niet een minder imago na de regeringen Blair/Brown). Dan ben je klaar voor de volgende verkiezingen en zien ze je als goed alternatief met een verhaal.
Er waren nu veel meer districten waar die winst wel duidelijk was. Je kunt in een districtenstelsel met ook ontzettend veel strategisch stemmen niet zo maar het aantal stemmen als graadmeter nemen, al vind ik de koppen over alsof de Britten massaal Labour stemden ook zeer vreemd.quote:Op maandag 8 juli 2024 09:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nou en? Dat was bij de vorige verkiezing ook het geval, en toen namen mensen nog de moeite om toch voor Labour te stemmen.
Labour van Starmer wekt geen enthousiasme, dus mensen stemmen niet op Labour tenzij ze de Tories dwars willen zitten. Het nadoen van Labour zorgt in Nederland dat VOLT, PvdD, SP groter zullen worden. Ga je gang hoor, als Verenigd Links, maar itt het VK word je hier afgerekend op populariteit en niet op een vorm van gamification van de regels.quote:Op maandag 8 juli 2024 09:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er waren nu veel meer districten waar die winst wel duidelijk was. Je kunt in een districtenstelsel met ook ontzettend veel strategisch stemmen niet zo maar het aantal stemmen als graadmeter nemen, al vind ik ook dat de koppen over alsof de Britten massaal Labour stemden ook zeer vreemd.
Je vergelijkt appels met peren, dat weet je inmiddels donders goed en toch blijf je het doen.quote:Op maandag 8 juli 2024 09:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Gek dat het inhoudelijke verhaal van Labour ze stemmen gekost heeft dan. Hoe is stemverlies precies de weg naar een verkiezingszege in Nederland?
Ik wil trouwens niet graag met een creationist in een kip-ei-discussie verzanden, maar zou dit misschien iets te maken kunnen hebben met de mogelijkheid om bepaalde groepen leerlingen te kunnen weigeren?quote:Op zondag 7 juli 2024 20:48 schreef Hanca het volgende:
Diverse plaatsen is een bijzonder onderwijs de school die kwalitatief het beste bekend staat, of als 1 van de beste.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Overigens heeft Labour wel stemmen gemist door Reform lijkt me. Voor Farage zijn terugkeer stond met een hoger percentage zo goed in de peilingen en leken toen wel Tory stemmers te pakken. Maar denk dat op een gegeven moment het idee kwam dat je de Tories even goed kon pakken door Reform te stemmen.quote:Op maandag 8 juli 2024 10:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je vergelijkt appels met peren, dat weet je inmiddels donders goed en toch blijf je het doen.
In het VK stemde 21% van de stemmers tactisch om de Tories te lozen, deze uitslag is dus niet de echte uitslag qua stemvoorkeur.
16% van de Reform stemmen kwam van Labour volgens onderzoek, dacht ik, het was een klein deel dus. De voornaamste leverancier was de Tories.quote:Op maandag 8 juli 2024 10:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Overigens heeft Labour wel stemmen gemist door Reform lijkt me. Voor Farage zijn terugkeer stond met een hoger percentage zo goed in de peilingen en leken toen wel Tory stemmers te pakken. Maar denk dat op een gegeven moment het idee kwam dat je de Tories even goed kon pakken door Reform te stemmen.
Ja klopt, maar ik denk dat veel van die Tory kiezers een maand of 2 geleden nog naar Labour waren gegaan.quote:Op maandag 8 juli 2024 10:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
16% van de Reform stemmen kwam van Labour volgens onderzoek, dacht ik, het was een klein deel dus. De voornaamste leverancier was de Tories.
quote:Op maandag 8 juli 2024 10:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik wil trouwens niet graag met een creationist in een kip-ei-discussie verzanden, maar zou dit misschien iets te maken kunnen hebben met de mogelijkheid om bepaalde groepen leerlingen te kunnen weigeren?
Maar goed, ik kan dan wel leven met een omdraaiing. Garandeer de aanmeldingen die de schoolvisie actief onderschrijven een plaats, en loot (indien nodig) onder alle anderen.Bij onze school kwam het dossier van mijn dochter pas naar de school na het gesprek over of je aansluit bij de richting. Geen idee of ze daar geschrokken zijn van het rapport van de kinderpsycholoog wat mijn dochter ook gewoon heeft liggen wegens autisme. Denk het niet. Maar tijdens het gesprek is het niet ter sprake gekomen, net zo min als het niveau/schooladvies. Het ging puur over religie en of de thuissituatie daarin aan sluit bij de school. Het was ook met mensen van de ouderraad, niet met leerkrachten of directie. Ouders worden ook gezien als de eigenaar van de school, niet de directie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap de pijn rondom de alleen in naam nog bijzondere scholen trouwens idd zeer goed. Eigenlijk zouden de verslagen van de toelatingsgesprekken gewoon in te zien moeten zijn voor de inspectie, zodat die kan controleren of er niet op andere zaken leerlingen worden afgewezen.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
Ze kregen er ook nogal wat van de SNP.quote:Op maandag 8 juli 2024 10:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Overigens heeft Labour wel stemmen gemist door Reform lijkt me. Voor Farage zijn terugkeer stond met een hoger percentage zo goed in de peilingen en leken toen wel Tory stemmers te pakken. Maar denk dat op een gegeven moment het idee kwam dat je de Tories even goed kon pakken door Reform te stemmen.
Dus? Hoe is dat een bewijs dat de methode Starmer hier voor meer stemmen van Timmermans zou leiden?quote:Op maandag 8 juli 2024 10:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je vergelijkt appels met peren, dat weet je inmiddels donders goed en toch blijf je het doen.
In het VK stemde 21% van de stemmers tactisch om de Tories te lozen, deze uitslag is dus niet de echte uitslag qua stemvoorkeur.
En dat komt waarschijnlijk door enorm gepruts in het Schotse parlement en heeft dus totaal andere redenen.quote:Op maandag 8 juli 2024 10:40 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ze kregen er ook nogal wat van de SNP.
Want dat wordt bij de uitslag nog wel eens vergeten: die partij heeft ook echt een serieuze beuk gehad.
Als die lul nu eens met een mond zou spreken zou ik nog wat respect voor hem hebben, maar deze man wil gewoon niet handelen naar Nederlandse maatstaven. Dan moet ie de politiek uitgegooid worden, want nu hij aan de macht is, laat ie zien helemaal niet te begrijpen wat we in Nederland minimaal verwachten van ons kabinet. Uiteraard zagen we dit aankomen, maar die andere drie partijen staan dit toe, hetzelfde als het heulen met gasten als Orban.quote:Op maandag 8 juli 2024 09:18 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
De Trumpmethode. Nu is het aan de rest om te laten zien of we dit toestaan in nl./quote:Op maandag 8 juli 2024 09:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
En ik gok zo maar dat hij als premier ook zo om zich heen had geslagen, dat was toch enorm beschamend geweest...
Maar dan niet Memphis, want het is op het moment dé sport om hem te haten.quote:Op maandag 8 juli 2024 09:30 schreef Hexagon het volgende:
Gewoon wat voetballers regelen die even zeggen dat je niet op de PVV moet stemmen. Werkt duidelijk prima.
En volgende keer zegt iemand wat als oppositie en dan spreken we weer van 'demoniseren'.quote:Op maandag 8 juli 2024 10:57 schreef Tijger_m het volgende:
Het is dan ook een lulverhaal om te stellen dat Timmermans in een hoekje moet gaan zitten omdat Wilders meer stemmen kreeg maar goed, iedereen met het IQ van een sinasappel zou dat moeten begrijpen.
Wilders slaat weer wat stoere taal uit voor de achterban en verder is het niets, hij levert niets op inhoud en hij levert niets op de punten waar al die PVV stemmers zo boos over zijn.
Verstappen die zich politiek zou moeien, dat zou wat opleveren. Een in Monaco woonachtige Belg die nog nooit belasting heeft betaald in Nederland en in een oliestaatje wereldkampioen fossiele brandstoffen verbruiken is geworden. Ik denk wel te weten van welke kant hij is.quote:Op maandag 8 juli 2024 09:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is in NL geen enkele voetballer zo populair. Sterker: niemand die zijn kop boven het maaiveld uit steekt is in NL echt populair, op misschien Max Verstappen na.
Hij zal geen CU aanhanger zijn, vermoed ik.quote:Op maandag 8 juli 2024 11:16 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Verstappen die zich politiek zou moeien, dat zou wat opleveren. Een in Monaco woonachtige Belg die nog nooit belasting heeft betaald in Nederland en in een oliestaatje wereldkampioen fossiele brandstoffen verbruiken is geworden. Ik denk wel te weten van welke kant hij is.
woestquote:Op maandag 8 juli 2024 11:16 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Verstappen die zich politiek zou moeien, dat zou wat opleveren. Een in Monaco woonachtige Belg die nog nooit belasting heeft betaald in Nederland en in een oliestaatje wereldkampioen fossiele brandstoffen verbruiken is geworden. Ik denk wel te weten van welke kant hij is.
Verstappen lijkt me iemand die geen politieke opvattingen heeft. Die leeft in een compleet andere wereld en heeft bijna niets met Nederland. Het zou me niks verbazen als hij pas bij de F1 in Zandvoort voor het eerst van zijn leven in Nederland overnachtte.quote:Op maandag 8 juli 2024 11:16 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Eens dat hij daar totaal ongeschikt voor is. Maar ik noemde hem als enige uitzondering op dat de meeste Nederlanders die hun hoofd boven het maaiveld uitsteken, zeker ook in de sport, gewoon niet breed populair zijn. Zie inderdaad bijvoorbeeld Depay, Van Dijk, Blind, Simons in Oranje, maar ook een Dumoulin was nooit echt populair. Misschien dat je dan ook eerder bij de vrouwen moet zoeken (Vos, Van Vleuten, Leerdam, Bol zijn wel breder populair). Maar goed, laten we sport en politiek alsjeblieft niet teveel vermengen. Straks blijken de politieke denkbeelden van je sporthelden helemaal niet bij je te passen...quote:Op maandag 8 juli 2024 11:16 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Zijn vader woont in Amstelveen, toch? Daar zal hij wel eens op bezoek gaan, mag ik hopen...quote:Op maandag 8 juli 2024 11:32 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Verstappen lijkt me iemand die geen politieke opvattingen heeft. Die leeft in een compleet andere wereld en heeft bijna niets met Nederland. Het zou me niks verbazen als hij pas bij de F1 in Zandvoort voor het eerst van zijn leven in Nederland overnachtte.
Ik denk dat je Verstappen verwart met een ander. Zijn vader komt oorspronkelijk uit Limburg en woont al heel lang in België.quote:Op maandag 8 juli 2024 11:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zijn vader woont in Amstelveen, toch? Daar zal hij wel eens op bezoek gaan, mag ik hopen...
Nee, maar blijkbaar woont Jos Verstappen er idd nog maar net: https://www.autoblog.nl/n(...)n-amstelveen-6906507quote:Op maandag 8 juli 2024 11:35 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ik denk dat je Verstappen verwart met een ander. Zijn vader komt oorspronkelijk uit Limburg en woont al heel lang in België.
O, wauw. Weer wat geleerd...quote:Op maandag 8 juli 2024 11:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, maar blijkbaar woont Jos Verstappen er idd nog maar net: https://www.autoblog.nl/n(...)n-amstelveen-6906507
Amstelveen is wel handig nu Zandvoort weer onderdeel van de F1 is.quote:Op maandag 8 juli 2024 11:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zijn vader woont in Amstelveen, toch? Daar zal hij wel eens op bezoek gaan, mag ik hopen...
Zandvoort is slechts 1 van de 24 wedstrijden. Vanuit Amstelveen ben je ook rap op Schiphol dat zal vast nuttiger zijn.quote:Op maandag 8 juli 2024 11:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Amstelveen is wel handig nu Zandvoort weer onderdeel van de F1 is.
Ik zou zeggen dat gezien dat Max een eigen vliegtuig heeft dat hij Schiphol wel zal mijden als de pestquote:Op maandag 8 juli 2024 11:57 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zandvoort is slechts 1 van de 24 wedstrijden. Vanuit Amstelveen ben je ook rap op Schiphol dat zal vast nuttiger zijn.
Het manco van de voetballers die zich mogelijk politiek uitlaten is dat ze ontzettend veel boter op hun hoofd hebben. Bijvoorbeeld geen interviews aan VI, maar wel naar Qatar afreizen. Oude discussie, maar daarin zijn ze totaal ongeloofwaardig. Rutte deed het beter, door gewoon te weten met wie je praat en je boodschap op de ontvanger aanpassen. Dat wil niet zeggen dat je dan je boodschap verandert.quote:Op maandag 8 juli 2024 11:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens dat hij daar totaal ongeschikt voor is. Maar ik noemde hem als enige uitzondering op dat de meeste Nederlanders die hun hoofd boven het maaiveld uitsteken, zeker ook in de sport, gewoon niet breed populair zijn. Zie inderdaad bijvoorbeeld Depay, Van Dijk, Blind, Simons in Oranje, maar ook een Dumoulin was nooit echt populair. Misschien dat je dan ook eerder bij de vrouwen moet zoeken (Vos, Van Vleuten, Leerdam, Bol zijn wel breder populair). Maar goed, laten we sport en politiek alsjeblieft niet teveel vermengen. Straks blijken de politieke denkbeelden van je sporthelden helemaal niet bij je te passen...
En dat is niet goed omdat?quote:Op maandag 8 juli 2024 12:04 schreef Japepk het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld geen interviews aan VI, maar wel naar Qatar afreizen.
quote:Op maandag 8 juli 2024 11:16 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Het is niet goed of slecht, het is alleen nogal hypocriet en daarom is het Nederlands elftal gewoon nogal ongeloofwaardig/niet impactvol als het op statements maken aan komt. Ze staan nergens voor.quote:
Ik vind het vooral...triest...als een maatschappij van sportmensen gaat verlangen dat ze de weg moeten wijzen op politiek gebied. Leuk dat ze een mening hebben en ik snap dat je een doelgroep met een idool kan bereiken maar ik zie het liever niet eigenlijk dat we dat soort verwachtingen bij sportmensen neerleggen.quote:Op maandag 8 juli 2024 12:35 schreef Japepk het volgende:
[..]
Het is niet goed of slecht, het is alleen nogal hypocriet en daarom is het Nederlands elftal gewoon nogal ongeloofwaardig/niet impactvol als het op statements maken aan komt. Ze staan nergens voor.
Wat is er hypocriet aan dan? Herhaling is geen argumentatie.quote:Op maandag 8 juli 2024 12:35 schreef Japepk het volgende:
[..]
Het is niet goed of slecht, het is alleen nogal hypocriet
mee eens..... maar als die sportmensen zelf zich willen uitspreken, al dan niet met het besef veel fans te kunnen overtuigen ? Moet kunnen.quote:Op maandag 8 juli 2024 12:48 schreef Tijger_m het volgende:
ik zie het liever niet eigenlijk dat we dat soort verwachtingen bij sportmensen neerleggen.
Omdat ze het een wel boycotten maar wel met het ander meedoen? Beetje de 'links lullen, rechts vullen' gedachte. Bovendien vind ik het in het specifieke geval van Oranje een zwaktebod. Dan heb je gewoon je standpunt niet goed paraat en gaan ze vooral kritiek uit de weg. Maar goed, nu ga ik mezelf inderdaad herhalenquote:Op maandag 8 juli 2024 12:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat is er hypocriet aan dan? Herhaling is geen argumentatie.
En sinds wanneer is Femke Bol, Mathieu van der Poel, Cody Gakpo of Harry Lafreysen een politiek kenner? Waarschijnlijk krijgen die met hun 100% focus op een sportcarrière en hun vele aanwezigheid in het buitenland nauwelijks iets mee van de politiek.quote:Op maandag 8 juli 2024 12:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vind het vooral...triest...als een maatschappij van sportmensen gaat verlangen dat ze de weg moeten wijzen op politiek gebied. Leuk dat ze een mening hebben en ik snap dat je een doelgroep met een idool kan bereiken maar ik zie het liever niet eigenlijk dat we dat soort verwachtingen bij sportmensen neerleggen.
Wereldsterren (of dat nou in de sport of muziek is) die zich bezighouden met maatschappelijke kwesties is van alle tijden.quote:Op maandag 8 juli 2024 13:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
En sinds wanneer is Femke Bol, Mathieu van der Poel, Cody Gakpo of Harry Lafreysen een politiek kenner? Waarschijnlijk krijgen die met hun 100% focus op een sportcarrière en hun vele aanwezigheid in het buitenland nauwelijks iets mee van de politiek.
Laat mensen alsjeblieft zelf een keuze maken qua politiek of anders naar iemand luisteren die ze vertrouwen en die er meer verstand van heeft. Niet blind achter iemand aan lopen die zelf ook geen verstand heeft van politiek.
Volgens mij komt de discussie hier van Engelse voetballers die links gepromoot hebben. En vervolgens de opmerking dat zoiets in Nederland minder effect zou hebben.quote:Op maandag 8 juli 2024 13:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
En sinds wanneer is Femke Bol, Mathieu van der Poel, Cody Gakpo of Harry Lafreysen een politiek kenner? Waarschijnlijk krijgen die met hun 100% focus op een sportcarrière en hun vele aanwezigheid in het buitenland nauwelijks iets mee van de politiek.
Laat mensen alsjeblieft zelf een keuze maken qua politiek of anders naar iemand luisteren die ze vertrouwen en die er meer verstand van heeft. Niet blind achter iemand aan lopen die zelf ook geen verstand heeft van politiek.
Mbappé was het vooral, geloof ik. En daar snap ik dan nog wel wat van, die komt uit een achterbuurt van Parijs, valt in de doelgroep die het lastig zou hebben onder Le Pen en is maatschappelijk betrokken. Heeft ook meermaals zijn prijzengeld volledig weggegeven aan goede doelen. Zijn oproep is dus een gevolg van zijn betrokkenheid en niet het gevolg van een partij die hem vraagt zo'n oproep te doen.quote:Op maandag 8 juli 2024 13:34 schreef Japepk het volgende:
[..]
Volgens mij komt de discussie hier van Engelse voetballers die links gepromoot hebben. En vervolgens de opmerking dat zoiets in Nederland minder effect zou hebben.
Verder volledig met je eens hoor, maar dat is soms gewoon hoe het werkt. Artiesten die bepaalde kleding of tassen dragen, daar gaan mensen ook in mee. Dus als zo iemand dan een keer iets politieks zegt, wordt dat door sommigen ook als waardevol gezien.
Ik heb niets gehoord over Britse voetballers in dat verband, wel de Franse spelers.quote:Op maandag 8 juli 2024 13:34 schreef Japepk het volgende:
[..]
Volgens mij komt de discussie hier van Engelse voetballers die links gepromoot hebben. En vervolgens de opmerking dat zoiets in Nederland minder effect zou hebben.
Verder volledig met je eens hoor, maar dat is soms gewoon hoe het werkt. Artiesten die bepaalde kleding of tassen dragen, daar gaan mensen ook in mee. Dus als zo iemand dan een keer iets politieks zegt, wordt dat door sommigen ook als waardevol gezien.
Dat is nu net het probleem met het huidige politieke bestel. Mensen zonder verstand van zaken stemmen op basis van wat er in hun bubbel, of door hun idolen geroeptoeterd wordt.quote:Op maandag 8 juli 2024 13:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Amerikaanse muzikanten.quote:Op maandag 8 juli 2024 14:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb niets gehoord over Britse voetballers in dat verband, wel de Franse spelers.
Dus in een ding zijn ze hypocriet, dan staan ze meteen nergens voor? Wat heeft het sowieso met politiek te maken?quote:Op maandag 8 juli 2024 12:35 schreef Japepk het volgende:
[..]
Het is niet goed of slecht, het is alleen nogal hypocriet en daarom is het Nederlands elftal gewoon nogal ongeloofwaardig/niet impactvol als het op statements maken aan komt. Ze staan nergens voor.
Rashford is aardig maatschappelijk en ook politiek betrokken. Zoals ik al zei, is van alle tijden.quote:Op maandag 8 juli 2024 14:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb niets gehoord over Britse voetballers in dat verband, wel de Franse spelers.
Rico Verhoeven is het met je eensquote:Op maandag 8 juli 2024 15:33 schreef Kickinalfa het volgende:
Eerlijk gezegd zie ik ook niet echt een probleem in dat een sporter op persoonlijke titel ergens zijn mening geeft over politieke zaken.
Ik zou het wel vreemder vinden als bvb de VVD Verstappen zou betalen voor reclame spotjes of iets.
Geen idee of dat eigenlijk toegestaan is overigens.
Zeker maar het ligt ook aan context: bij Muhammed Ali of het black power salute bij de olympische spelen lag het in de lijn van de maatschappelijke ontwikkeling.quote:Op maandag 8 juli 2024 15:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Rashford is aardig maatschappelijk en ook politiek betrokken. Zoals ik al zei, is van alle tijden.
Oproepen om te stemmen en dan bij voorkeur tegen radicalisme lijkt me prima in het huidige tijdsbeeld passen.quote:Op maandag 8 juli 2024 15:59 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Zeker maar het ligt ook aan context: bij Muhammed Ali of het black power salute bij de olympische spelen lag het in de lijn van de maatschappelijke ontwikkeling.
Toen Di Canio echter de fascistische groet ging brengen bij Lazio was er voor zijn politieke betrokkenheid dan weer iets minder waardering
De opmerking van @Hexagon was dat ze hier ook sporters een oproep zouden moeten laten doen om niet radicaal-rechts te stemmen. Dat is dus wat anders dan als sporters dat uit zichzelf doen (al vind ik dat ook niet zo nodig, maar dat kan niemand verbieden).quote:Op maandag 8 juli 2024 15:33 schreef Kickinalfa het volgende:
Eerlijk gezegd zie ik ook niet echt een probleem in dat een sporter op persoonlijke titel ergens zijn mening geeft over politieke zaken.
Ik zou het wel vreemder vinden als bvb de VVD Verstappen zou betalen voor reclame spotjes of iets.
Geen idee of dat eigenlijk toegestaan is overigens.
Wilders gaat niets doen, behalve inderdaad stoere taal uitslaan, zijn eigen kabinet pesten en vooral links de schuld geven van wat er misgaat. Hoop dat de zwevende kiezers die op hem hebben gestemd hier niet blind voor zijn.quote:Op maandag 8 juli 2024 10:57 schreef Tijger_m het volgende:
Het is dan ook een lulverhaal om te stellen dat Timmermans in een hoekje moet gaan zitten omdat Wilders meer stemmen kreeg maar goed, iedereen met het IQ van een sinasappel zou dat moeten begrijpen.
Wilders slaat weer wat stoere taal uit voor de achterban en verder is het niets, hij levert niets op inhoud en hij levert niets op de punten waar al die PVV stemmers zo boos over zijn.
In de jongste peilingen loopt zijn aanhang alweer terug. Die zetelwinst bij nieuwe verkiezingen wordt al onzekerder.quote:Op maandag 8 juli 2024 16:25 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Wilders gaat niets doen, behalve inderdaad stoere taal uitslaan, zijn eigen kabinet pesten en vooral links de schuld geven van wat er misgaat. Hoop dat de zwevende kiezers die op hem hebben gestemd hier niet blind voor zijn.
Taylor Swift doet juist bijna geen politieke uitspraken. Ja oproepen om te gaan stemmen. Of bepaalde issues. Als je naar popsterretjes wil kijken zag ik Olivia Rodrigo alle supreme court justices uitschelden op glastonbury en het nummer fuck you van Lilly Allen aan ze opdragen.quote:Op maandag 8 juli 2024 14:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh ja, Taylor Swift waar heel MAGA boooooooooooooooooos op is
Als het bij halvering blijft bij de volgende verkiezingen mag hij blij zijn. Echt no way dat hij nog dik scoort na al het drama dat gepaard gaat met de val van een kabinet. Je zag een partij als Forum toch ook in een keer weggevaagd worden van grootste naar bijna niks.quote:Op maandag 8 juli 2024 17:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
In de jongste peilingen loopt zijn aanhang alweer terug. Die zetelwinst bij nieuwe verkiezingen wordt al onzekerder.
Verschil is wel dat het bij FvD een puinhoop werd en dat het restant full retard ging. Bij de PVV is er geen partij en kan Nederland hoogstens wat beter zien dat de PVV een sekte is voor asociale, extreemrechtse zwakbegaafden, dus dat gaat voor het electoraat niet uitmaken, want die voelen zich daar uitstekend bij.quote:Op maandag 8 juli 2024 17:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als het bij halvering blijft bij de volgende verkiezingen mag hij blij zijn. Echt no way dat hij nog dik scoort na al het drama dat gepaard gaat met de val van een kabinet. Je zag een partij als Forum toch ook in een keer weggevaagd worden van grootste naar bijna niks.
Alles goed verder?quote:Op maandag 8 juli 2024 18:21 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Verschil is wel dat het bij FvD een puinhoop werd en dat het restant full retard ging. Bij de PVV is er geen partij en kan Nederland hoogstens wat beter zien dat de PVV een sekte is voor asociale, extreemrechtse zwakbegaafden, dus dat gaat voor het electoraat niet uitmaken, want die voelen zich daar uitstekend bij.
Ja, prima. En hoi.quote:
De alternatievere Nederlandse artiesten zijn doorgaans links, die Toppers-types zijn dan weer rechts.quote:Op maandag 8 juli 2024 17:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Taylor Swift doet juist bijna geen politieke uitspraken. Ja oproepen om te gaan stemmen. Of bepaalde issues. Als je naar popsterretjes wil kijken zag ik Olivia Rodrigo alle supreme court justices uitschelden op glastonbury en het nummer fuck you van Lilly Allen aan ze opdragen.
In de entertainment business lijken linkse denkbeelden toch wel meer vertegenwoordigd. Je ziet ook vaak geklaag van rechtse mensen dat Hollywood films maakt met politieke boodschappen die ze niet leuk vinden.
In Nederland hoor ik niet zoveel muzikanten zich uitspreken over politiek maarja in Nederland is uiteraard ook amper muziekjournalistiek dus waar zouden die mensen uberhaupt dat soort meningen oreren.
Politieke boodschappen?quote:Op maandag 8 juli 2024 17:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Taylor Swift doet juist bijna geen politieke uitspraken. Ja oproepen om te gaan stemmen. Of bepaalde issues. Als je naar popsterretjes wil kijken zag ik Olivia Rodrigo alle supreme court justices uitschelden op glastonbury en het nummer fuck you van Lilly Allen aan ze opdragen.
In de entertainment business lijken linkse denkbeelden toch wel meer vertegenwoordigd. Je ziet ook vaak geklaag van rechtse mensen dat Hollywood films maakt met politieke boodschappen die ze niet leuk vinden.
In Nederland hoor ik niet zoveel muzikanten zich uitspreken over politiek maarja in Nederland is uiteraard ook amper muziekjournalistiek dus waar zouden die mensen uberhaupt dat soort meningen oreren.
Ruud Gullit werd in 1987 wereldvoetballer van het jaar en droeg de prijs op aan Nelson Mandela en sprak zich ook via muziek uit tegen apartheid in Zuid Afrika.quote:Op maandag 8 juli 2024 18:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
Lieve help nee, laat sporters en muzikanten alsjeblieft wegblijven van politiek.
Alsof het hele publieke debat al niet gepolitiseerd is.
Verder is Oranje het toonbeeld, al decennia, van onze multiculturele samenleving in optima forma. De besten spelen, en daarna is het feest.
Wat dat betreft kun je enkel terugverlangen naar 1988, en niet alleen in sportief opzicht.
Oh mijn god, niet weerquote:Op maandag 8 juli 2024 19:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Politieke boodschappen?
Geforceerd mensen van kleur en/of non-binairen in een hoofdrol proppen en dat ook met veel trots verkondigen is niet echt een 'politieke boodschap'; het is scoren in de echobubbel, en vooral ook bijzonder oppervlakkig.
Verder worden mensen graag vermaakt, niet als dominee toegesproken. Reden dat Hollywood ook al enkele jaren in behoorlijke paniek is omdat men massaal wegblijft van hun concocties, die inderdaad meer 'politieke vehikels' dan 'films' zijn geworden.
Of men heeft gewoon problemen met flagrante geschiedvervalsing, zoals het 'Cleopatra'-debacle.
Of men heeft gewoon geen zin in de hypocrisie van al die miljardairs en hun gewhiteknight.
Nee, aangezien in 1987 men niet 24/7 met ras bezig was, en wanneer het daar wel over ging, had het een reden, zoals de apartheid in Zuid-Afrika. Waar, overigens, hier al jaren een afkeer voor was.quote:Op maandag 8 juli 2024 19:10 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ruud Gullit werd in 1987 wereldvoetballer van het jaar en droeg de prijs op aan Nelson Mandela en sprak zich ook via muziek uit tegen apartheid in Zuid Afrika.
Ongetwijfeld zouden types als jij destijds gezegd hebben dat hij zich niet met politiek moet bemoeien omdat, ik quote, het publieke debat al genoeg gepolitiseerd is.
Wat dat betreft kunnen we beter terugverlangen naar een wereld waar iedereen zich wel gewoon mag uitspreken over politiek.
Dat is een beetje de uitspraak van filmbezoekers sinds 2020.quote:
Oh ja, joh?quote:Op maandag 8 juli 2024 19:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is een beetje de uitspraak van filmbezoekers sinds 2020.
De statistieken liegen niet, Hollywood is stervende.
Wie mag dat nu niet? Sporters en muzikanten. Volgens jou. Dat heb je een klein kwartiertje geleden nog gezegd. Wel een beetje opletten, meneerquote:Op maandag 8 juli 2024 19:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, aangezien in 1987 men niet 24/7 met ras bezig was, en wanneer het daar wel over ging, had het een reden, zoals de apartheid in Zuid-Afrika. Waar, overigens, hier al jaren een afkeer voor was.
Nu is je uitdossen als Gullit al een vorm van 'racisme', dat terwijl Gullit zelf het helemaal geen issue vond.
Overigens: wie mocht zich in 1987 niet uitspreken over politiek? Wie mag dat nu niet?
SInds 2005? Nogal wiedes, zeker met de opkomst van internet en streaming.quote:Op maandag 8 juli 2024 19:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh ja, joh?
Statistieken zeggen iets anders: https://www.statista.com/(...)industry-since-2005/
Mag niet?quote:Op maandag 8 juli 2024 19:17 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Wie mag dat nu niet? Sporters en muzikanten. Volgens jou. Dat heb je een klein kwartiertje geleden nog gezegd. Wel een beetje opletten, meneer
Disney? 5 kwartalen op rij boven verwachting van analisten? Die Disney?quote:Op maandag 8 juli 2024 19:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
SInds 2005? Nogal wiedes, zeker met de opkomst van internet en streaming.
Ik zou even de huidige status van Disney opzoeken en het aantal totale flops van de afgelopen jaren.
Prima toch... Nog steeds doet "men" dat niet.quote:Op maandag 8 juli 2024 19:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, aangezien in 1987 men niet 24/7 met ras bezig was,
Ook met streaming is Hollywood nog verre boven water:quote:Op maandag 8 juli 2024 19:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Disney? 5 kwartalen op rij boven verwachting van analisten? Die Disney?
EPS Beat by 10%, 18%, 15% en 7% in de laatste vier kwartalen. Probeer je anti-woke bril eens af te zetten, verder is Disney niet alleen producent van "Hollywood" content maar ook uitbater van 3 streaming bedrijven.
Als je alleen over box office praat, wat theater inkomsten zijn, heb je een punt maar streaming is ook Hollywood.
Ahhhhhhhhhhhh een OPINIE die vertelt wat jij wil horen. Kijk, dat is nog eens eigen onderzoek doen op academisch nivo. Hulde.quote:Op maandag 8 juli 2024 19:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ook met streaming is Hollywood nog verre boven water:
https://www.nytimes.com/2(...)xtinction-event.html
Je hebt dat hele artikel in 3 minuten gelezen?quote:Op maandag 8 juli 2024 19:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ahhhhhhhhhhhh een OPINIE die vertelt wat jij wil horen. Kijk, dat is nog eens eigen onderzoek doen op academisch nivo. Hulde.
Mijn sarcame meter is net gebroken, sorry.
Jij doet dat wel vaker, op die manier vraagtekens bij reacties zetten. Maar je hebt hier wel mensen die fatsoenlijk kunnen lezen. Ik heb even getimed, 2 min 15 sec voor het artikel. Kortom: hou op met die vraagtekens die niks te maken hebben met de inhoud maar puur op de man zijn.quote:Op maandag 8 juli 2024 19:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je hebt dat hele artikel in 3 minuten gelezen?
Kennismaken, ik neem aan dat zelfs Wilders wel wil dat Schoof eerst kennis maakt voor hij de tafel kapot slaat.quote:
Ja, veel plezier weer in de hub.quote:Op maandag 8 juli 2024 19:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij doet dat wel vaker, op die manier vraagtekens bij reacties zetten. Maar je hebt hier wel mensen die fatsoenlijk kunnen lezen. Ik heb even getimed, 2 min 15 sec voor het artikel. Kortom: hou op met die vraagtekens die niks te maken hebben met de inhoud maar puur op de man zijn.
Of bijvoorbeeld Prince of Persia, met in de hoofdrol een Zweeds-Engelse mooiboi als Prince of Persia. Hoorde je niemand over.quote:Op maandag 8 juli 2024 19:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
Of men heeft gewoon problemen met flagrante geschiedvervalsing, zoals het 'Cleopatra'-debacle.
Jawel hoorquote:Op maandag 8 juli 2024 19:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Of bijvoorbeeld Prince of Persia, met in de hoofdrol een Zweeds-Engelse mooiboi als Prince of Persia. Hoorde je niemand over.
Matige hoeveelheid ophef in vergelijking tot dat gejank over cleopatra.quote:Op maandag 8 juli 2024 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jawel hoor
https://www.latimes.com/a(...)-20100523-story.html
https://www.gamesindustry(...)d-iranian-developers
https://www.indiewire.com(...)reaction-1202154100/
https://www.vanityfair.co(...)hitewashing-backlash
https://www.backstage.com(...)nce-of-persia-68525/
https://www.theatlantic.c(...)a-title-role/345435/
https://www.huffpost.com/entry/prince-of-persia-airbende_n_589116
Dat kwam voornamelijk uit Egypte.quote:Op maandag 8 juli 2024 20:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Matige hoeveelheid ophef in vergelijking tot dat gejank over cleopatra.
Mwah, de outrage was hier vrij enorm in vergelijking tot Gyllenhaal als Perzische prins, want die moest natuurlijk wel edel blank zijn om de mythe van het scheppende, heilige, blanke meesterras hoog te houden dat gecorrumpeerd wordt door de bruine immigratie.quote:Op maandag 8 juli 2024 20:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat kwam voornamelijk uit Egypte.
quote:Asked point blank by the Times of London, “Isn’t Gyllenhaal a bit pale to play a Persian?” Bruckheimer delivered this history lecture. “Persians were very light skinned,” he said. “The Turks kind of changed everything. But back in the 6th century, a lot of them were blond and blue-eyed.”
Ja, dat is absoluut de reden.quote:Op maandag 8 juli 2024 20:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, de outrage was hier vrij enorm in vergelijking tot Gyllenhaal als Perzische prins, want die moest natuurlijk wel edel blank zijn om de mythe van het scheppende, heilige, blanke meesterras hoog te houden dat gecorrumpeerd wordt door de bruine immigratie.
uit je eigen bronnen:
[..]
Ik concludeer dat jij vindt dat jij je mening mag uiten, maar dat jij ook mag beslissen welke andere mensen hun mening over welk onderwerp mogen uiten.quote:Op maandag 8 juli 2024 19:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mag niet?
Ik heb een mening, en ik zou het inderdaad verre van wenselijk vinden als sporters en muzikanten zich op dezelfde polariserende toer gaan begeven als het hele publieke debat.
Mag ik dat vinden, of is dat direct een verkapte fascistische wens om zaken te verbieden?
Ben jij van mening, net als ik, dat een Wilders beter op bepaalde momenten zijn mond kan houden, ja of nee?quote:Op maandag 8 juli 2024 20:09 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik concludeer dat jij vindt dat jij je mening mag uiten, maar dat jij ook mag beslissen welke andere mensen hun mening over welk onderwerp mogen uiten.
Heb je enig idee hoe belachelijk dat overkomt?
Het is jouw mening dat sporters en muzikanten hun mening over politiek niet mogen verkondigen.quote:Op maandag 8 juli 2024 20:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ben jij van mening, net als ik, dat een Wilders beter op bepaalde momenten zijn mond kan houden, ja of nee?
Over welke 'beslissing' heb je het in vredesnaam? Het is mijn MENING.
Toch gek dat als een Pers moet worden afgebeeld als nobele edelman er een Engelse mooiboi wordt genomen. Als ze worden afgebeeld als kwaadaardige barbaren aan die aan de poorten van Europa staan te kloppen zien ze er opeens zo uit:quote:
Niet mogen? Waar haal ik dergelijke macht precies vandaan, Pippen?quote:Op maandag 8 juli 2024 20:14 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Het is jouw mening dat sporters en muzikanten hun mening over politiek niet mogen verkondigen.
Dat maakt het niet minder bizar. Ik snap niet welk punt je maakt om dat standpunt te verdedigen. Het is een bizar standpunt.
Ik had daar trouwens ook een outrage over, en dat ging niet over de afkomst van de acteur die prince of persia moet spelen. Dat boeit niet.quote:Op maandag 8 juli 2024 20:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, de outrage was hier vrij enorm in vergelijking tot Gyllenhaal als Perzische prins, want die moest natuurlijk wel edel blank zijn om de mythe van het scheppende, heilige, blanke meesterras hoog te houden dat gecorrumpeerd wordt door de bruine immigratie.
uit je eigen bronnen:
[..]
Boeit inderdaad niet, maar mensen moeten dan ook niet zo zeiken over een zwarte Cleopatra en doen alsof die dingen 'andersom' nooit zijn voorgekomen.quote:Op maandag 8 juli 2024 21:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik had daar trouwens ook een outrage over, en dat ging niet over de afkomst van de acteur die prince of persia moet spelen. Dat boeit niet.
Maar Gyllenhaal heeft een gezicht waar ik uren op kan slaan. Die kerel is gewoon passe.
Kom eens met iets nieuws.
Op dat vlak was die film inderdaad fout.quote:Op maandag 8 juli 2024 20:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Toch gek dat als een Pers moet worden afgebeeld als nobele edelman er een Engelse mooiboi wordt genomen. Als ze worden afgebeeld als kwaadaardige barbaren aan die aan de poorten van Europa staan te kloppen zien ze er opeens zo uit:
[ afbeelding ]
Klopt.quote:Op maandag 8 juli 2024 21:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Boeit inderdaad niet, maar mensen moeten dan ook niet zo zeiken over een zwarte Cleopatra en doen alsof die dingen 'andersom' nooit zijn voorgekomen.
Cleopatra was in ieder geval naar alle waarschijnlijkheid niet zwart, maar daar moeten mensen dan maar een beetje doorheen kijken.quote:Op maandag 8 juli 2024 21:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Klopt.
Maar ik vind het sowieso knap dat je precies het uiterlijk kan weten van figuren die 2000/3000 jaar terug leven.
Cleopatra had Griekse roots, en de ene wetenschapper zegt dat Grieken blank en blond waren, en de ander zegt weer olijfkleurig of getint.
Ja, het zag er absoluut gaaf uit, zeker voor de tijd uitstekende cgi.quote:Op maandag 8 juli 2024 21:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Op dat vlak was die film inderdaad fout.
Maar die bloederige slow motion vechtscenes waren gewoon kunst in de hoogste vorm.
Maar Schoof deed heel positief over de ontmoeting... #slappehapquote:Op maandag 8 juli 2024 19:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kennismaken, ik neem aan dat zelfs Wilders wel wil dat Schoof eerst kennis maakt voor hij de tafel kapot slaat.
Heh, ongetwijfeld maar ze waren er zelden zo openlijk mee bezig.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 00:16 schreef -XOR- het volgende:
Is er ooit al eens eerder een kabinet geweest waarvan de Tweedekamercoalitie vanaf minuut 0 vooral bezig zijn geweest met hoe er zo goed mogelijk uit te komen bij een val?
Simpel toch: is de schuld van de asielzoekers die wel alles krijgen!!!!quote:Op dinsdag 9 juli 2024 00:18 schreef Tijger_m het volgende:
2026 worden de gemeenten met 2.5 miljard gekort. Is dit wat de boze Nederlander voor ogen had toen ze op een rechtse regering stemden? Zo ja, dan krijgen ze zelf de rekening gepresenteerd. Eens kijken hoe lang ze dit leuk gaan vinden.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)d-te-worden-a4859082
Cleopatra zwart maken is gewoon geschiedvervalsing en revisionisme. Het is overigens wijder verbreid dan alleen Cleopatra. In allerlei FB groepen ovef Egyptische geschiedenis worden ook steeds dit soirt claims gedaan over allerlei historische figuren. Ramses II zou zwart gewest zijn etc. Het komt er volgens die idioten gewoon op neer dat de grote Egyptische beschaving door zwarten zou zijn opgebouwd.quote:Op maandag 8 juli 2024 21:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Boeit inderdaad niet, maar mensen moeten dan ook niet zo zeiken over een zwarte Cleopatra en doen alsof die dingen 'andersom' nooit zijn voorgekomen.
Misschien moet de regering eens op verkenning naar het VK om te kijken wat dit soort zuinigheid oplevert.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 00:18 schreef Tijger_m het volgende:
2026 worden de gemeenten met 2.5 miljard gekort. Is dit wat de boze Nederlander voor ogen had toen ze op een rechtse regering stemden? Zo ja, dan krijgen ze zelf de rekening gepresenteerd. Eens kijken hoe lang ze dit leuk gaan vinden.
https://nos.nl/artikel/25(...)opa-staat-onder-drukquote:NOS Nieuws
•
Vandaag, 02:35
Amnesty: demonstratierecht in Europa staat onder druk
Mensen die vreedzaam demonstreren worden steeds vaker gestigmatiseerd, gecriminaliseerd en hard aangepakt. Dat staat in een rapport van mensenrechtenorganisatie Amnesty International over 21 Europese landen, waaronder Nederland.
"Europese landen doen er alles aan om afwijkende meningen de kop in te drukken", schrijft de organisatie. Daarbij gaat het onder meer om onnodig of buitensporig geweld tegen vreedzame betogers, willekeurige aanhoudingen en discriminerende beperkingen. Daardoor wordt het demonstratierecht ondermijnd, staat in het rapport.
Bij geweld tegen betogers worden bijvoorbeeld rubberen kogels en traangas gebruikt. Daarbij raakten betogers in Frankrijk, Duitsland, Griekenland en Italië soms ernstig gewond. Amnesty noemt voorbeelden van betogers met gebroken botten of tanden, iemand die een hand verloor, schade aan ogen en ernstig hoofdletsel. Zo werden in 2021 bij een protest tegen coronamaatregelen en vaccinaties in Slovenië 400 traangasgranaten afgevuurd. Amnesty zegt dat niet alle betogers vreedzaam waren, maar noemt de houding van de politie excessief en roekeloos.
Over Nederland worden voorbeelden genoemd over het opwerpen van hordes voor het houden van protesten. Organisaties van protesten draaien wel eens op voor het schoonmaken van de straat en de beveiligingskosten. Dat kan mensen ervan weerhouden om een actie te organiseren.
Bewakingstechnologie
Verder waarschuwt de mensenrechtenorganisatie voor het toenemende gebruik van "indringende bewakingstechnologie". Daarbij worden mensen gevolgd, worden hun activiteiten geanalyseerd en gegevens opgeslagen. Niet elk Europees land heeft waarborgen ingebouwd om misbruik tegen te gaan.
"Overal op het continent belemmeren, ontmoedigen en bestraffen autoriteiten mensen die vreedzaam protesteren. En er wordt kwaad over hen gesproken", zegt secretaris-generaal van Amnesty International Agnès Callamard. Betogers worden door ambtenaren onder meer beschreven als terroristen, criminelen, buitenlandse agenten en extremisten. De negatieve retoriek wordt volgens Callamard gebruikt om strengere wetten in te voeren.
Amnesty hoopt dat landen hun aanpak van vreedzame protesten herzien. "Het repressieve web van wetten moet worden hervormd om ze in lijn te brengen met internationale verplichtingen op het gebied van de mensenrechten."
Een artikel over Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Slovenië en Italië en jij sleept Rutte IV er bij, je kruistocht neemt steeds wanhopigere vormen aan.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 06:41 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Nog een reden om geen moeite te hebben met het einde van Rutte 4.
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)opa-staat-onder-druk
Nederland wordt ook genoemd in dat NOS artikel hoor.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 07:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een artikel over Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Slovenië en Italië en jij sleept Rutte IV er bij, je kruistocht neemt steeds wanhopigere vormen aan.
Ja, waar andere landen schieten op betogers, moeten hier betogers na de betoging hun eigen troep op ruimen. Tjonge, wat erg. Ik hoop dat alle volgende kabinetten dat standpunt houden, het zou te gek voor woorden zijn als de samenleving dat moet doen. Als je troep maakt, ruim je die op.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 07:26 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Nederland wordt ook genoemd in dat NOS artikel hoor.
Ho ho, en er worden hordes opgeworden.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 07:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, waar andere landen schieten op betogers, moeten hier betogers na de betoging hun eigen troep op ruimen. Tjonge, wat erg. Ik hoop dat alle volgende kabinetten dat standpunt houden, het zou te gek voor woorden zijn als de samenleving dat moet doen. Als je troep maakt, ruim je die op.
Dat was op zich al staand beleid:quote:Op dinsdag 9 juli 2024 00:18 schreef Tijger_m het volgende:
Het gaat om meer dan alleen dat hoor!quote:Op dinsdag 9 juli 2024 07:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, waar andere landen schieten op betogers, moeten hier betogers na de betoging hun eigen troep op ruimen. Tjonge, wat erg. Ik hoop dat alle volgende kabinetten dat standpunt houden, het zou te gek voor woorden zijn als de samenleving dat moet doen. Als je troep maakt, ruim je die op.
Jij pakt dit artikel, waarin staat dat Nederlandse betogers hun rommel op moeten ruimen, om Rutte IV aan te vallen. Geef gewoon toe dat dat een onzinnige actie is. Of dat je het hele artikel niet gelezen had.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 07:53 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Het gaat om meer dan alleen dat hoor!
Rapport over demonstratierecht in Nederland
De grootste privacyklagers die ik ken hebben dan wel zo'n deurbel die de beelden op slaat, nog wel van één of ander chinees merk. Ik heb liever dat de overheid gewoon beelden op slaat dan dat mensen privé steeds meer camera's aan hun huis hangen, eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 08:01 schreef nostra het volgende:
Het enige valide punt van Amnesty is de bovenmatige inzet van surveillancetechnologie. Dat is een kwetsbaar punt, zoals zo vaak voornamelijk afhankelijk van de overheid die er zit en hoe die er mee omgaat. Want aan de andere kant waren we maar wat blij dat die schutters van De Vries binnen 20 minuten gepakt waren.
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 08:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
De grootste privacyklagers die ik ken hebben dan wel zo'n deurbel die de beelden op slaat, nog wel van één of ander chinees merk. Ik heb liever dat de overheid gewoon beelden op slaat dan dat mensen privé steeds meer camera's aan hun huis hangen, eerlijk gezegd.
Mwah, ik sta er wat anders in als de overheid daar (met veel geavanceerdere technologie) gebruik van maakt, al heb je zeker een punt dat China zo ongeveer wel de laatste partij is die je - onder het mom van goedkoop en technologisch geavanceerder - dan wel die toegang wil geven, over de rug van de gewone burger. Dat geldt net zo hard voor Big Tech natuurlijk. En dat zijn dan weer juist onderwerpen waar de EU als blok tegen kan optreden en individuele lidstaten niet of in mindere mate.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 08:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
De grootste privacyklagers die ik ken hebben dan wel zo'n deurbel die de beelden op slaat, nog wel van één of ander chinees merk. Ik heb liever dat de overheid gewoon beelden op slaat dan dat mensen privé steeds meer camera's aan hun huis hangen, eerlijk gezegd.
Dat NOS artikel rept ook over het opdraaien voor de beveiligingskosten wat natuurlijk ook een drempel is. Maar om het plaatje compleet te hebben is enkel dat NOS artikel niet voldoende maar is het nodig om het hele Amnesty rapport tot je te nemen. En dan gaat het dus om meer punten dan alleen die die in het NOS artikel worden genoemd.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 08:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij pakt dit artikel, waarin staat dat Nederlandse betogers hun rommel op moeten ruimen, om Rutte IV aan te vallen. Geef gewoon toe dat dat een onzinnige actie is. Of dat je het hele artikel niet gelezen had.
Er was best wel wat aan te merken op Rutte IV, maar niet naar aanleiding van dit artikel. En met het demonstratierecht in Nederland gaat het wat mij betreft eerder te goed, mensen die op de snelweg staan moeten ze gewoon oppakken. Dat is namelijk strafbaar.
Dat gebeurt dan ook en er is nog nooit toestemming gegegeven voor een demonstratie op de snelweg, wel eerlijke argumenten blijven gebruiken.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 08:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij pakt dit artikel, waarin staat dat Nederlandse betogers hun rommel op moeten ruimen, om Rutte IV aan te vallen. Geef gewoon toe dat dat een onzinnige actie is. Of dat je het hele artikel niet gelezen had.
Er was best wel wat aan te merken op Rutte IV, maar niet naar aanleiding van dit artikel. En met het demonstratierecht in Nederland gaat het wat mij betreft eerder te goed, mensen die op de snelweg staan moeten ze gewoon oppakken. Dat is namelijk strafbaar.
Ja die maakte de straat met een wagen schoon, gaat een stuk sneller.quote:
Deze privacy klager heeft geen video camera van welke soort dan ook, wel veel buren die menen dat zij alles mogen filmen wat er in onze straat gebeurt, iets waar ik een pest hekel aan heb. Waren het maar deurbellen, daar is er maar een van. 360 graden camera's aan de voorgevels hier.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 08:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vast ook een nextdoor app, zodat als er iemand in de buurt loopt die er uitziet als een buitenlander de zeilen meteen bijgezet kunnen worden.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 09:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Deze privacy klager heeft geen video camera van welke soort dan ook, wel veel buren die menen dat zij alles mogen filmen wat er in onze straat gebeurt, iets waar ik een pest hekel aan heb. Waren het maar deurbellen, daar is er maar een van. 360 graden camera's aan de voorgevels hier.
Rechtse wappies die neo-nazi's en racisten aanmoedigen? Who'da thunk...quote:Op dinsdag 9 juli 2024 09:56 schreef Vis1980 het volgende:
Big Tech, dat heb ik al even niet meer gelezen. Heb het idee dat veel 'Big Tech' schreeuwers nu ineens wel fan zijn van bijvoorbeeld Twitter, nu er iemand met de scepter zwaait die zogenaamd free speech aanmoedigt (behalve als ie zelf iets niet leuk vindt, dan telt free speech niet meer).
Het is vooral een lelijk overblijfsel uit coronatijd volgens mij. Maar wat dat met het kabinet te maken heeft snap ik niet helemaal. Demonstreren ligt in Nederland bij de burgemeesters.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 06:41 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Ik heb dit idee altijd als ik een bord whatsapp buurt preventie zie.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 09:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Vast ook een nextdoor app, zodat als er iemand in de buurt loopt die er uitziet als een buitenlander de zeilen meteen bijgezet kunnen worden.
Het is net als met Brexit, eerst heel boos stemmen en dan later huilie huilie dat het aan Europa ligt.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 00:18 schreef Tijger_m het volgende:
Geef ze gewoon gelijk, ja, de big bosses in Egypte waren zwart, klopt, en ze hielden slaven om de piramides te bouwen.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 01:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Cleopatra zwart maken is gewoon geschiedvervalsing en revisionisme. Het is overigens wijder verbreid dan alleen Cleopatra. In allerlei FB groepen ovef Egyptische geschiedenis worden ook steeds dit soirt claims gedaan over allerlei historische figuren. Ramses II zou zwart gewest zijn etc. Het komt er volgens die idioten gewoon op neer dat de grote Egyptische beschaving door zwarten zou zijn opgebouwd.
Als je gewoon vreedzaam demonstreert ergens en boe en bah roept is dat prima in orde, maar ja, snelwegen en vliegvelden gaan blokkeren is wat anders, als je dan niet weg gaat als de politie dat zegt, dan krijg je klop.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 06:41 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Eens.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:22 schreef Tijger_m het volgende:
Nu ben ik geen jurist maar demonstratie recht is toch vergelijkbaar, in juridisch principe, met vrijheid van meningsuiting in dat je het recht hebt maar dat je niet vrijgesteld bent van consequenties?
Ik vind het helemaal geen issue dat de organisatie van een demonstratie ook gevraagd kan worden om de rotzooi op te ruimen en dat vind ik ook geen inperking van dat recht.
Nogmaals, dat is geen demonstratie volgens de Nederlandse wet, het is nooit toegestaan om wegen te blokkeren of om vliegvelden te blokkeren.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als je gewoon vreedzaam demonstreert ergens en boe en bah roept is dat prima in orde, maar ja, snelwegen en vliegvelden gaan blokkeren is wat anders, als je dan niet weg gaat als de politie dat zegt, dan krijg je klop.
Wat veel demonstranten doen is zichzelf in gijzeling nemen, zieken en treiteren tot ze klop krijgen en dan huilie huilie dat ze zo hard worden aangepakt.
Eigenlijk zou iedereen dat overal moeten doen. Of het nu gaat om een demonstratie, voetbalwedstrijd, bioscoopbezoek of een festival. Als iedereen zijn eigen zooi opruimt dan is het overal netjes, maar het lijkt erop dat veel mensen niet snappen dat dan een ander het moet opruimen, omdat de dader te laks was.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:22 schreef Tijger_m het volgende:
Nu ben ik geen jurist maar demonstratie recht is toch vergelijkbaar, in juridisch principe, met vrijheid van meningsuiting in dat je het recht hebt maar dat je niet vrijgesteld bent van consequenties?
Ik vind het helemaal geen issue dat de organisatie van een demonstratie ook gevraagd kan worden om de rotzooi op te ruimen en dat vind ik ook geen inperking van dat recht.
Mwoah. Er bestaat zoiets als een positieve verplichting. Dat is de gedachte dat een grondrecht niet alleen een overheidsvrije sfeer is, maar er ook een verplichting bestaat voor de overheid om de uitvoering daarvan te faciliteren.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:22 schreef Tijger_m het volgende:
Ik snap het principe maar ik zie faciliteren niet als "De overheid moet de troep maar opruimen", maar ik snap je punt.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mwoah. Er bestaat zoiets als een positieve verplichting. Dat is de gedachte dat een grondrecht niet alleen een overheidsvrije sfeer is, maar er ook een verplichting bestaat voor de overheid om de uitvoering daarvan te faciliteren.
Dat die bestaat en integraal onderdeel is van het grondrecht wordt wel breed geaccepteerd. Hoe ver dat precies gaat is eeuwig punt van discussie, zie bijvoorbeeld ook XR die eist dat de overheid het verkeer gaat omleiden.
Het punt is natuurlijk dat je door dit soort voorschriften, zeker als je een stapeling daar van krijgt, een dusdanig hoge drempel kunt opwerpen dat er wel degelijk afbreuk gedaan wordt aan het demonstratierecht.
Vind je echt dat dit soort posts bijdragen aan een goede sfeer in het topic en de mogelijkheid tot discussie bevordert?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 00:18 schreef Tijger_m het volgende:
Het probleem, wat ook logisch is, is dat 95% van de mensen géén flauw idee heeft waar de gemeenten hun geld vandaan krijgen en wat ze allemaal daarmee doen.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 00:18 schreef Tijger_m het volgende:
Na een overschot van 3,8 miljard op de vorige jaarrekening.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 00:18 schreef Tijger_m het volgende:
De ironie is dat je ook gewoon een daadwerkelijk interessante, historisch accurate, film over een zwarte farao zou kunnen maken. Of Kush belichten als je een daadwerkelijk Koninkrijk wilt opgebouwd door zwarten.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 01:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Cleopatra zwart maken is gewoon geschiedvervalsing en revisionisme. Het is overigens wijder verbreid dan alleen Cleopatra. In allerlei FB groepen ovef Egyptische geschiedenis worden ook steeds dit soirt claims gedaan over allerlei historische figuren. Ramses II zou zwart gewest zijn etc. Het komt er volgens die idioten gewoon op neer dat de grote Egyptische beschaving door zwarten zou zijn opgebouwd.
Dat is veelal geld dat de Rijksoverheid rijkelijk laat heeft overgemaakt, bijvoorbeeld voor de energietoeslag, waardoor het niet meer in hetzelfde jaar uitgegeven kon worden.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 12:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Na een overschot van 3,8 miljard op de vorige jaarrekening.
Het blijft toch ook onwenselijk dat je enkel recht hebt op # budget als je het jaar ervoor #budget uitgegeven hebt.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 12:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het lijkt me niet heel onverstandig beleid van de overheid. Je geeft 33 miljard aan de gemeenten omdat ze nu eenmaal geld nodig hebben voor de taken die je ze geeft. Daarvan hebben ze 3 miljard over. Dan heb je ze teveel geld gegeven, dus geef je ze in de toekomst minder geld
Exact. De lokale democratie wordt via de portemonnee de nek omgedraaid. Als er nou iets is wat je de kabinetten Rutte kunt verwijten is dit het wel. De problemen zijn steeds over de schutting geflikkerd, zonder bijbehorende middelen. Dit alles volgens de “altijd een schakel tussen jou en het probleem houden”-doctrine.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het probleem, wat ook logisch is, is dat 95% van de mensen géén flauw idee heeft waar de gemeenten hun geld vandaan krijgen en wat ze allemaal daarmee doen.
Klomberg zegt terecht dat de gemeenten gewoon een uitvoeringsorganisatie zijn geworden. Daarover zou een grotere debat gevoerd moeten worden in de Kamer. Straks kan je anders ook gemeenteraadsverkiezingen afschaffen want er is geen ruimte meer om bij te sturen; a la misschien nog de keuze of zwembad of sporthal dicht moet.
Eens. Want dit zorgt ook voor een prikkel om nu zo veel mogelijk uit te geven, anders wordt je volgend jaar gekort.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 12:28 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het blijft toch ook onwenselijk dat je enkel recht hebt op # budget als je het jaar ervoor #budget uitgegeven hebt.
Dat ravijnjaar lijkt toch minder erg dan gedacht: https://www.heuvelrug.nl/(...)itiever-dan-verwachtquote:Op dinsdag 9 juli 2024 12:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
Over de financiering van gemeenten en de problemen daarmee is het wellicht wel handig je (= in het algemeen bedoeld) even te verdiepen in het "ravijnjaar 2026" waar ik hier eerder aan gerefereerd heb.
Geldt dat voor alle gemeenten?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 12:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat ravijnjaar lijkt toch minder erg dan gedacht: https://www.heuvelrug.nl/(...)itiever-dan-verwacht
Daar zitten wel wat meer nuances in hoor.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 12:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het lijkt me niet heel onverstandig beleid van de overheid. Je geeft 33 miljard aan de gemeenten omdat ze nu eenmaal geld nodig hebben voor de taken die je ze geeft. Daarvan hebben ze 3 miljard over. Dan heb je ze teveel geld gegeven, dus geef je ze in de toekomst minder geld
https://vng.nl/nieuws/pos(...)ld-gemeentefinancienquote:Vandaag meldt het CBS dat gemeenten in 2022 te maken hadden met een positief resultaat van ¤ 3,7 miljard. Een belangrijke oorzaak van dit resultaat ligt in extra middelen die gemeenten van het rijk hebben gekregen, bijvoorbeeld voor het uitkeren van de energietoeslag voor 2023.
Omdat dat geld pas laat in het jaar (soms zelfs pas in december) beschikbaar kwam, konden gemeenten dat niet in 2022 uitgeven en schoof dit dus door naar het volgende jaar. Onderzoek van COELO liet eerder al zien dat dit steeds vaker voorkomt en gemeenten belemmert om een goede begroting op te stellen.
Ook is heel veel geld vanuit Rijk gelabeld dus je kan niet zo makkelijk schuiven naar waar de gemeente het hardst nodig heeft.quote:In 2026 daalt de Rijksbijdrage per inwoner van ¤137 naar slechts ¤47. Daarnaast wordt de opschalingskorting afgeschaft, waardoor gemeenten gezamenlijk minder ontvangen.
Ik had het al over meer gemeentes gevonden, Emmen bijvoorbeeld:quote:
Dat van 137 euro naar 47 euro gaan is dus niet meer waar, ze gaan vervroegd over op een totaal andere financieringssystematiek.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 12:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Daar zitten wel wat meer nuances in hoor.
[..]
https://vng.nl/nieuws/pos(...)ld-gemeentefinancien
[..]
Ook is heel veel geld vanuit Rijk gelabeld dus je kan niet zo makkelijk schuiven naar waar de gemeente het hardst nodig heeft.
Ah dat wist ik niet. Dat lijkt me beter ook, was ook al raar dat iets in 2025 eindigde en volgende pas in 2027 start.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 12:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat van 137 euro naar 47 euro gaan is dus niet meer waar, ze gaan vervroegd over op een totaal andere financieringssystematiek.
Het de nek omdraaien van democratie is al langer aan de gang, denk ook aan het verbod voor kamerleden en ambtenaren om met elkaar te praten.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 12:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Exact. De lokale democratie wordt via de portemonnee de nek omgedraaid. Als er nou iets is wat je de kabinetten Rutte kunt verwijten is dit het wel. De problemen zijn steeds over de schutting geflikkerd, zonder bijbehorende middelen. Dit alles volgens de “altijd een schakel tussen jou en het probleem houden”-doctrine.
Dit is toch in 2021 afgeschaft?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 14:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het de nek omdraaien van democratie is al langer aan de gang, denk ook aan het verbod voor kamerleden en ambtenaren om met elkaar te praten.
De pyramides zijn niet door slaven gebouwd. Dat is al decennialang debunked.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Geef ze gewoon gelijk, ja, de big bosses in Egypte waren zwart, klopt, en ze hielden slaven om de piramides te bouwen.
*Zucht*quote:Op dinsdag 9 juli 2024 15:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De pyramides zijn niet door slaven gebouwd. Dat is al decennialang debunked.
Dezelfde discussie nu voor de derde keer over doen is ook vrij lelijk en inmiddels ook een behoorlijke verspilling van tijd en geld aan het worden. Dit gezeik al gehad bij de hoorzittingen en in de tweede kamer. Moeten we dat nu ook over gaan doen in de eerste kamer waar dat absoluut niet plaats hoort? De dagelijkse waan hoort daar niet thuis.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:55 schreef Blastbeat het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)p-pvv-minister-faber
Het kan natuurlijk toeval zijn, maar een VVD'er die links het woord ontneemt terwijl dat lid kritiek levert op een extreemrechtse minister van een kabinet waaraan ook de VVD deelneemt...
Het ziet er in ieder geval weer eens lelijk uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |