SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Lekker. Ik ga in een ijsbad zitten.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 13:57 schreef StateOfMind het volgende:
Straks bij de Lidl watermeloen ijsjes halen
Dat is vaak de ellende in Nederland met hogere temperaturen, dat het dan ook meestal vrijwel windstil is.quote:
Meer de luchtvochtigheid die zorgt voor wel of niet aangenaam, nu nog laag met 56%.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is vaak de ellende in Nederland met hogere temperaturen, dat het dan ook meestal vrijwel windstil is.
Een continue briesje zou het meteen een stuk aangenamer maken.
In Sevilla misschien ja. Hier vlak aan zee is de zeewalm al goed merkbaar hoor.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Meer de luchtvochtigheid die zorgt voor wel of niet aangenaam, nu nog laag met 56%.
Laag voor Nederlandse begrippen dan want in Spanje lag die rond de 30%.
Cartegenaquote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
In Sevilla misschien ja. Hier vlak aan zee is de zeewalm al goed merkbaar hoor.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
In Sevilla misschien ja. Hier vlak aan zee is de zeewalm al goed merkbaar hoor.
[ afbeelding ]
Waar zie jij UV index 11? Zit op de 9 max vandaag hier: https://www.aemet.es/es/eltiempo/prediccion/radiacionuvquote:
Opbokken met die hitte. NUquote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:02 schreef dick_laurent het volgende:
Het is twee dagen 27 graden en jut en jul hebben het zwaar hoor![]()
Accuweather Murcia:quote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waar zie jij UV index 11? Zit op de 9 max vandaag hier: https://www.aemet.es/es/eltiempo/prediccion/radiacionuv
(nog steeds erg hoog natuurlijk)
Lol, "zeer ongezond" ... fair ....fairquote:
Ik denk die koele periodes snel korter gaan worden en zodra we erin zitten de volgende warmteopstoot weer in de pluimen te zien is. De vraag is alleen of die opstoot vervolgens doorzet tot een ware hittegolf.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 13:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Geniet er nog maar even van, volgende week weer terug naar temperaturen rond 20 graden:
[ afbeelding ]
Ik las plasseks.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zal de airco maar aanzetten, begint nu binnen langzaam op te warmen 22 graden al in een deel
Anders is straks het enige wat nog rest plakseks
Bok zelf op.quote:
Kale mensen uitsluiten. Niet inclusief dit.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:23 schreef Pisces29 het volgende:
Zomer.![]()
Even snel tussen alle drukte door op het strand een ijsje gegeten. Wind in je haar, zon op je wangen.
Datquote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kale mensen uitsluiten. Niet inclusief dit.
@:dondruiper
Strand is wel fijnquote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:23 schreef Pisces29 het volgende:
Zomer.![]()
Even snel tussen alle drukte door op het strand een ijsje gegeten. Wind in je haar, zon op je wangen.
Dit! Dit weer wil je toch 6 maanden lang...quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:23 schreef Pisces29 het volgende:
Zomer.![]()
We krijgen er 4.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:34 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Dit! Dit weer wil je toch 6 maanden lang...
Nee hoor, een paar weken per jaar is meer dan genoeg.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:34 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Dit! Dit weer wil je toch 6 maanden lang...
Dat was er eigenlijk wel vanmiddag. Ik vond het heerlijk. Scheelt misschien dat ik er al aan gewend ben de laatste weken. Maar dat is echt niet extreem warm of zo en benauwd ook niet. Gewoon lekker weer.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is vaak de ellende in Nederland met hogere temperaturen, dat het dan ook meestal vrijwel windstil is.
Een continue briesje zou het meteen een stuk aangenamer maken.
Oh,ik vind het hier eigenlijk elke zomer benauwd.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:39 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat was er eigenlijk wel vanmiddag. Ik vond het heerlijk. Scheelt misschien dat ik er al aan gewend ben de laatste weken. Maar dat is echt niet extreem warm of zo en benauwd ook niet. Gewoon lekker weer.
Ga je nou de hele zomer zitten zeuren over warmte, hoop het niet. Geniet er gewoon van. Zet een knop om in je hoofd en wees blij dat alles een keer op kan drogen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
29.7 gemeten. De psychologisch kritische grens gaat eraan
Er zijn ook mensen op deze wereld die ziek worden van warmte, he?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:41 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ga je nou de hele zomer zitten zeuren over warmte, hoop het niet. Geniet er gewoon van. Zet een knop om in je hoofd en wees blij dat alles een keer op kan drogen.
Hoe gaat het met je doek? Maakt het nog iets uit qua warmte?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat
#TeamGemillimeterd
Kale koppen niet te stoppen
Ja en? Die zitten hier toch niet te klagen? Moeten we dan maar stoppen met het mooie weer omdat er een paar mensen ziek van worden? Tsss....quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen op deze wereld die ziek worden van warmte, he?
Je humeur wordt inderdaad wel beter met het goede weer.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja en? Die zitten hier toch niet te klagen? Moeten we dan maar stoppen met het mooie weer omdat er een paar mensen ziek van worden? Tsss....
Het zal idd net een paar dagen zomer worden. Je zou denken dat een hittehater blij is dat het weer zo slecht is dit jaar. Niks te klagen juist.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:41 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ga je nou de hele zomer zitten zeuren over warmte, hoop het niet. Geniet er gewoon van. Zet een knop om in je hoofd en wees blij dat alles een keer op kan drogen.
quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen op deze wereld die ziek worden van warmte, he?
Duurdere kopen en een stevige poot.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:00 schreef dick_laurent het volgende:
Wij hadden vorig jaar ook een grote parasol gekocht. Dikke vette miskoop want we wonen relatief dicht aan zee en ook bovenaan een heuvel, dus er is vrijwel altijd een aanzienlijk windje aanwezig.
Als je die parasol uitklapt dan gaat ie binnen no-time zo heen en weer door de wind en begint ie te piepen en te kraken dat je denkt van beeeeeeter klap ik hem maar weer in voordat ie wegvliegt of doormidden breekt
Dus nu staat ie altijd ingeklapt daar te staan.![]()
Binnenkort komt de treurnis weer terug. Weer onder langjarig gemiddelde en regelmatig neerslag. Sneu wel weerquote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:02 schreef dick_laurent het volgende:
Het is twee dagen 27 graden en jut en jul hebben het zwaar hoor![]()
Dan kunnen andere mensen het klaagstokje weer overnemen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Binnenkort komt de treurnis weer terug. Weer onder langjarig gemiddelde en regelmatig neerslag. Sneu wel weer
[ x ]
Boven 28 hoeft niet per se, maar 20 of lager is gewoon triest in de zomerquote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dan kunnen andere mensen het klaagstokje weer overnemen.
[ afbeelding ]
Tot nu 24 graden in de woonkamer.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hoe gaat het met je doek? Maakt het nog iets uit qua warmte?
Ik verhuis binnenkort en zag in mijn nieuwe straat echt een MEGA doek. Wist niet eens dat er zoveel manieren waren om te spannen.
Gebruik zelf altijd een parasol in de tuin maar misschien dat een doek ook wel heel leuk is.Maar de zomer stopt toch per dit weekend dus wellicht niet nodig.
Ja, eens hoor.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:49 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Boven 28 hoeft niet per se, maar 20 of lager is gewoon triest in de zomer
Ja. Net als de zeikers over de 'herfst' de hele tijd dedenquote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:41 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Kijk,dat is dus een mening. Ik vind dit géén mooi weer. Ik vind het ronduit verschrikkelijk.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja en? Die zitten hier toch niet te klagen? Moeten we dan maar stoppen met het mooie weer omdat er een paar mensen ziek van worden? Tsss....
3 dagen warm vs 6 maanden grijs.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 18:16 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja. Net als de zeikers over de 'herfst' de hele tijd deden
Moeilijk te zeggen. De temperaturen gaan weer rond de lage twintigers zitten. Maar we hebben juli en augustus nog te gaan.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Binnenkort komt de treurnis weer terug. Weer onder langjarig gemiddelde en regelmatig neerslag. Sneu wel weer
[ x ]
Ze had het over de hele zomer. Nou als het maar drie dagen zijn hoor je me niet meer he.quote:
Was toch vrij zonnig?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 18:16 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja. Net als de zeikers over de 'herfst' de hele tijd deden
[..]
Kijk,dat is dus een mening. Ik vind dit géén mooi weer. Ik vind het ronduit verschrikkelijk.
Nee het komt er nog steeds op neer dat mensen hier na 3 zielige dagen zeuren. “Niet te doen, help.”quote:Op dinsdag 25 juni 2024 19:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ze had het over de hele zomer. Nou als het maar drie dagen zijn hoor je me niet meer he.
Mja komt wel redelijk overeen met weerstations in de buurt. Is natuurlijk wel in de bebouwde kom. Weet niet hoe bv Arcen staat.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 19:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Was toch vrij zonnig?
Overigens was de hoogste temperatuur vandaag 29.3 op een knmi station. Wel vreemd dat die van jou daar dan bijna 1.5 boven zit. Staat die wel goed en zoals het hoort? Vind dat persoonlijk dan wel beetje ongeloofwaardig
Hier in Annecy prima weer vandaag. Goed stuk gegaan met lopen. Poh. 17 uur een bui gehad en inmiddels weer droog
Tegen kou kun je je kleden, tegen warmte nietquote:Op dinsdag 25 juni 2024 19:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee het komt er nog steeds op neer dat mensen hier na 3 zielige dagen zeuren. “Niet te doen, help.”
Daar snap ik echt geen kont van.
Je hebt een airco. Jeminee hoor.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 19:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Tegen kou kun je je kleden, tegen warmte niet
Ik kan nu buiten niks doen, ik ben een buitenmens. Daarom haat ik dit zo
Buiten overkappen met een megaloods van 5 bij 5 kilometer of zoquote:Op dinsdag 25 juni 2024 19:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar die werkt toch niet buiten
Haha ja.. climat control to the max.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 19:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Buiten overkappen met een megaloods van 5 bij 5 kilometer of zo
Maakt niet uit, als het maar koelt.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 20:11 schreef StateOfMind het volgende:
Met haaien en surfers en olietankers en alles 😱
Daarom liep ik vandaag het snot voor de ogen naar 2400 meter. Aangenaam daar.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 20:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maakt niet uit, als het maar koelt.
Geniet ervan. Hopelijk een mooi schouwspelquote:Op dinsdag 25 juni 2024 20:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Daarom liep ik vandaag het snot voor de ogen naar 2400 meter. Aangenaam daar.
Zometeen mooie gewitter show
Het weerstation in mijn dorp gaf 30,8 aan als hoogste vandaag.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 19:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Was toch vrij zonnig?
Overigens was de hoogste temperatuur vandaag 29.3 op een knmi station. Wel vreemd dat die van jou daar dan bijna 1.5 boven zit. Staat die wel goed en zoals het hoort? Vind dat persoonlijk dan wel beetje ongeloofwaardig
Dan ga je later op de avond nog naar buiten. Zo doen ze het in warme landen ook.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 19:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Tegen kou kun je je kleden, tegen warmte niet
Ik kan nu buiten niks doen, ik ben een buitenmens. Daarom haat ik dit zo
Gewoon de knop omzetten lukt absoluut beter als je weet dat het over 2 dagen weer wat aangenamer is.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 19:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ze had het over de hele zomer. Nou als het maar drie dagen zijn hoor je me niet meer he.
6 maanden grijs, tja. Het is maar hoe je er naarbkijkt. Zat mooie dagen gezien hoor
Gewoon een knop omzetten ofzo las ik
NEE, WE HOUDEN HOOPquote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
[ x ]
Zo rond 10 uur nog ff een half uurtje?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 20:29 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan ga je later op de avond nog naar buiten. Zo doen ze het in warme landen ook.
Ik heb maanden aaneengesloten geledenquote:Op dinsdag 25 juni 2024 20:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Lijden zult gij.
Maar eerst ik nog twee dagen de oven in.
En er zullen nog maanden volgenquote:Op dinsdag 25 juni 2024 20:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb maanden aaneengesloten geleden
Lach jij nou maar niet de vroeg GFS komt met een mokerhete run voor eind volgende week.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 20:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
En er zullen nog maanden volgen
Schaapscheerderskou, deel 2.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
[ x ]
Statistiek staat aan zijn kantquote:Op dinsdag 25 juni 2024 21:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Lach jij nou maar niet de vroeg GFS komt met een mokerhete run voor eind volgende week.
GFS kan de boom in met z'n run.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 21:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Lach jij nou maar niet de vroeg GFS komt met een mokerhete run voor eind volgende week.
Stom is dat he. Had ik bij mijn moeder ook altijd. Vond dat zo verschrikkelijk altijd. Als het dan een week bloedheet was, had je nergens meer plek voor verkoeling op een gegeven moment.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 20:53 schreef StateOfMind het volgende:
Binnen inmiddels 24,5 graden.
Zon gelukkig al even niet meer op de gevel, dus gordijn en luxaflex open voor wat daglicht.
Ramen en deuren kunnen waarschijnlijk pas tegen 22.30u weer open, dan is het 24 graden buiten.
Morgen maar heel vroeg opstaan.
Wij steunen GFS. Deze hitte begon ook als een enkel lijntje der hoop, ik herinner me nog precies hoe ik daarop reageerdequote:Op dinsdag 25 juni 2024 21:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Statistiek staat aan zijn kant
de overgang is te groot/warmquote:Op dinsdag 25 juni 2024 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:
Kan me voorstellen dat je dit te warm vindt. Evengoed is het nog altijd beter dan grijs en regen en daar hebben we letterlijk maanden last van gehad.
Het is idd een verschrikking, zowel fysiek als mentaal, als je thuis geen enkele plek voor verkoeling hebt (behalve onder de douche), voor een langere tijdquote:Op dinsdag 25 juni 2024 22:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Stom is dat he. Had ik bij mijn moeder ook altijd. Vond dat zo verschrikkelijk altijd. Als het dan een week bloedheet was, had je nergens meer plek voor verkoeling op een gegeven moment.
Heb toch maar twee airco's voor haar gekocht nadien, zodat ze nu ook in een gekoeld huis kan zitten. Ze heeft net als mij ontzettend veel last van hitte. Alleen kan ze ook niet goed tegen kou.
Ligt ook echt aan de plek, stad flink te lijden onder hittestress door al dat beton.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 22:32 schreef StateOfMind het volgende:
Als ik ooit ga verhuizen, dan wil ik sowieso geen woning meer die recht op het zuiden ligt, en iets met een tuintje, zodat ik 's avonds buiten kan zitten.
Ik had het er ook altijd maar druk mee.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 22:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Stom is dat he. Had ik bij mijn moeder ook altijd. Vond dat zo verschrikkelijk altijd. Als het dan een week bloedheet was, had je nergens meer plek voor verkoeling op een gegeven moment.
Het is nu wel aangenaam qua temperatuur.quote:Op woensdag 26 juni 2024 05:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
Waaarom kan het niet altijd zo zijn als nu
Doe je goedquote:Op woensdag 26 juni 2024 06:07 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het is nu wel aangenaam qua temperatuur.
Special om vroeg (om 5.45u ipv 7.00u) de wekker gezet vroeg met de hond eruit te kunnen voor een goede wandeling ende boel lekker open te zetten.
Mijn hond vond het toch een minder goed ideequote:
Briesje? Stuur eens wat deze kant uit. Windstil hierquote:Op woensdag 26 juni 2024 07:49 schreef StateOfMind het volgende:
Toch al 20 graden nu, met een briesje
Hond lekker aan het rennen en rausen met andere honden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rotterdam aan zee @KingRoland
Pics van je hondquote:Op woensdag 26 juni 2024 07:49 schreef StateOfMind het volgende:
Toch al 20 graden nu, met een briesje
Hond lekker aan het rennen en rausen met andere honden
@Lavenderrquote:Op woensdag 26 juni 2024 06:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Mijn hond vond het toch een minder goed idee
Normaal als ik zeg 'ga je mee naar beneden' schiet ze richting trapgat (open traptreden in zoldertrap dus daar durft ze niet af), maar nu bleef ze mooi liggen
Ten zuiden van de Alpen is het echt kutweer. Je zou Nederland maar ontvlucht zijnquote:
Vandaag ook weer een level 2 daar idd.quote:Op woensdag 26 juni 2024 08:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ten zuiden van de Alpen is het echt kutweer. Je zou Nederland maar ontvlucht zijn
F&F / [centraal] Honden met foto's #92quote:
Ik zit in 1. Hopelijk mooi onweer eind van de dag.quote:
Valt reuze mee. 20-22 graden is lekkerquote:Op woensdag 26 juni 2024 08:40 schreef INViCTuS het volgende:
Vanaf dinsdag weer trieste temperaturen in Nederland
Gemiddelde blijft rond de 20 graden, wat voor veel mensen beter te doen is dan deze temperaturen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 08:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zit in 1. Hopelijk mooi onweer eind van de dag.
De weersverwachting voor hier is dat de 30 wel gehaald gaat worden vanaf een uur of 16.00u 😱quote:Op woensdag 26 juni 2024 08:43 schreef Nattekat het volgende:
Gaat spannend worden of de 30 gehaald gaat worden vandaag
Het wordt pleurisweer, niemand met een functionerend brein vindt dat leuk, optyfen met die 2024 bende.quote:Op woensdag 26 juni 2024 08:44 schreef aloa het volgende:
[..]
Gemiddelde blijft rond de 20 graden, wat voor veel mensen beter te doen is dan deze temperaturen.
17 wordt het dan hier, zou ik ook wel een beetje triest noemen voor juli. Jas aan, hoera.quote:Op woensdag 26 juni 2024 08:40 schreef INViCTuS het volgende:
Ben dit jaar eens precies op tijd geweest. Vorige week in Trento nog 30 graden gehad.quote:Op woensdag 26 juni 2024 08:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ten zuiden van de Alpen is het echt kutweer. Je zou Nederland maar ontvlucht zijn
Gisteren, vandaag en morgen zijn wel trieste temperaturen ja.quote:Op woensdag 26 juni 2024 08:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zit in 1. Hopelijk mooi onweer eind van de dag.
Gaat rap weer vandaag idd. 24.3 hier nu.quote:Op woensdag 26 juni 2024 09:15 schreef StateOfMind het volgende:
Buiten nu 24 graden, net zoals binnen.
*sluit ramen en deuren 😱
Als het grijs en regent nietquote:Op woensdag 26 juni 2024 08:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Valt reuze mee. 20-22 graden is lekker
Ik grijs, jij grijst, wij grijzen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 09:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als het grijs en regent niet
Hahaquote:Op woensdag 26 juni 2024 09:41 schreef dick_laurent het volgende:
Hier is het ook grijs!
Maar wel 79% lv.
Waar zit je dan? Is niet ver van mij vandaanquote:Op woensdag 26 juni 2024 09:56 schreef StateOfMind het volgende:
Volgens het dichtstbijzijnde weerstation, in Grave, is het nu al 25,6 graden.
En het is nog geen 10 uur.
Ik zeg tijd voor een ijsje
Net aan de overkant van de Maasquote:Op woensdag 26 juni 2024 09:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waar zit je dan? Is niet ver van mij vandaan
Ik zie toch ook veel 18/19 graden staan met wisselvallig weer en een westenwind. Dat is gewoon niet bepaald zomers. Er valt prima wat te doen als het 24 graden is met een lv van ongeveer 40. 18/19 met vaak wolken en/of buien is gewoon kansloosquote:Op woensdag 26 juni 2024 09:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gisteren, vandaag en morgen zijn wel trieste temperaturen ja.
Dinsdag gewoon weer 21 graden ofzo. Dikke prima, kun je ook fatsoenlijk wat doen buiten.
Ik zit in de ontkenningsfase.quote:Op woensdag 26 juni 2024 09:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Pluim voor west NL al gezien?
haha
Ik gun jou veel ellende de komende dagenquote:Op woensdag 26 juni 2024 10:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Team Oper
Gemiddeldes hier komen eigenlijk niet onder de 20, alleen voor woensdag. Prima dus.
Ik hou ook van jouquote:Op woensdag 26 juni 2024 11:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik gun jou veel ellende de komende dagen
Kan je net eindelijk zonder jas en lange broek…quote:Op woensdag 26 juni 2024 10:53 schreef dick_laurent het volgende:
Lol als die oper uitkomt volgende week woensdag kan de winterjas praktisch weer aan
Ik zie daarna weer heel veel lijntjes voor 25+ gaan, zo begon het in de pluim ook voor deze weekquote:Op woensdag 26 juni 2024 10:53 schreef dick_laurent het volgende:
Lol als die oper uitkomt volgende week woensdag kan de winterjas praktisch weer aan
Die verdampen vandaag nog wel met deze verzengende hittequote:Op woensdag 26 juni 2024 11:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie daarna weer heel veel lijntjes voor 25+ gaan, zo begon het in de pluim ook voor deze week
Kunnen we eindelijk het t-shirt weer aan bedoel je als we oper volgen?quote:Op woensdag 26 juni 2024 11:10 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kan je net eindelijk zonder jas en lange broek…
Ik loop op dinsdag met 17 graden niet in een T.quote:Op woensdag 26 juni 2024 11:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kunnen we eindelijk het t-shirt weer aan bedoel je als we oper volgen?
Ik welquote:Op woensdag 26 juni 2024 11:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik loop op dinsdag met 17 graden niet in een T.
Ik eindelijk weer wel. Nu al een tijd zonderquote:Op woensdag 26 juni 2024 11:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik loop op dinsdag met 17 graden niet in een T.
Haha dit moet je in de winter eens proberen als de oper boven de 10 graden uit komt na een handjevol echte winterdagenquote:Op woensdag 26 juni 2024 10:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Team Oper
Gemiddeldes hier komen eigenlijk niet onder de 20, alleen voor woensdag. Prima dus.
quote:Op woensdag 26 juni 2024 11:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Haha dit moet je in de winter eens proberen als de oper boven de 10 graden uit komt na een handjevol echte winterdagen![]()
Welk merk?quote:Op woensdag 26 juni 2024 11:38 schreef dick_laurent het volgende:
Gristus, ik moet even klagen over mijn nieuwe airco. Mag dat? Nee? Nou dan doe ik het lekker toch.
Ik wil hem op 24c hebben want dat vind ik best een prima temperatuur om in te werken. Echter, dan gaat ie vervolgens lauwe vochtige lucht lopen blazen.... en binnen no-time is het rond de 26 graden in mijn werkkamer met een lv van 63%
Like, wtf.Dan kan ik net zo goed een raam open zetten, dan heb ik hetzelfde resultaat....
Vervolgens zet ik hem op 23 graden, letterlijk een graadje lager, en dan heeft ie opeens zoiets van, OKE! TURBO TURBO!!! (kabouter Wesley reference)en gaat ie ijskoude lucht blazen en daalt de lv ook als een malle en is het in no-time 21 graden, dus dan koelt hij juist veel harder dan dat ik vraag. Dus het is niet alsof ie stuk is ofzo.
Kwestie van niet goed gekalibreerd ofzo?... kan je een airco uberhaupt kalibreren?
Overdrijf niet zoquote:Op woensdag 26 juni 2024 08:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het wordt pleurisweer, niemand met een functionerend brein vindt dat leuk, optyfen met die 2024 bende.
Hmm geen verstand van. Heb hier alleen een aantal MHI hangen. Kan er ook niet echt wat over vinden.quote:Op woensdag 26 juni 2024 11:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Johnson serie premium 2
[ afbeelding ]
Domme vraag misschien maar heb je de afvoerslang naar buiten hangen en heb je hem op koelen staan, want vaak hebben die krengen ook een ventilator functie waar ze alleen lucht verplaatsen. Daarbij genereren ze alsnog warmte dus zou kunnen dat de temperatuur daarom oploopt.quote:Op woensdag 26 juni 2024 11:38 schreef dick_laurent het volgende:
Gristus, ik moet even klagen over mijn nieuwe airco. Mag dat? Nee? Nou dan doe ik het lekker toch.
Ik wil hem op 24c hebben want dat vind ik best een prima temperatuur om in te werken. Echter, dan gaat ie vervolgens lauwe vochtige lucht lopen blazen.... en binnen no-time is het rond de 26 graden in mijn werkkamer met een lv van 63%
Like, wtf.Dan kan ik net zo goed een raam open zetten, dan heb ik hetzelfde resultaat....
Vervolgens zet ik hem op 23 graden, letterlijk een graadje lager, en dan heeft ie opeens zoiets van, OKE! TURBO TURBO!!! (kabouter Wesley reference)en gaat ie ijskoude lucht blazen en daalt de lv ook als een malle en is het in no-time 21 graden, dus dan koelt hij juist veel harder dan dat ik vraag. Dus het is niet alsof ie stuk is ofzo.
Kwestie van niet goed gekalibreerd ofzo?... kan je een airco uberhaupt kalibreren?
Eens, gelukkig wel snel weer opwarming daarna.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
18 graden, grijs en regen = pleurisweer voor juli
30 graden, geen bewolking en windstil = pleurisweer. Altijd.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Yep, uiteraard afvoerslang naar buiten en daar druppelt nu ook water uit, dus hij koelt en ontvochtigd gewoon.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Domme vraag misschien maar heb je de afvoerslang naar buiten hangen en heb je hem op koelen staan, want vaak hebben die krengen ook een ventilator functie waar ze alleen lucht verplaatsen. Daarbij genereren ze alsnog warmte dus zou kunnen dat de temperatuur daarom oploopt.
Overdrijf niet zoquote:Op woensdag 26 juni 2024 12:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hahaquote:Op woensdag 26 juni 2024 12:07 schreef dick_laurent het volgende:
edit > lv is hier nu ook gewoon 70% buiten nog steeds. Zelfs bij @Nattekat is het minder klam
We hebben een klamme dickquote:Op woensdag 26 juni 2024 12:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
edit > lv is hier nu ook gewoon 70% buiten nog steeds. Zelfs bij @:nattekat is het minder klam
Icon laat een gigantische hoeveelheid neerslag zien voor Duitsland en het oosten van Nederland.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik zie zaterdag op zondagnacht veel regen staan (37mm):
[ afbeelding ]
Kunnen de plantjes wel gebruikenquote:Op woensdag 26 juni 2024 12:24 schreef aloa het volgende:
[..]
Icon laat een gigantische hoeveelheid neerslag zien voor Duitsland en het oosten van Nederland.
Even afwachten nog. Zondag is nog ver wegquote:Op woensdag 26 juni 2024 12:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kunnen de plantjes wel gebruiken
Zondag t/m vrijdag is toch gewoon weer intens sneu. Precies geen zomer. Zit niet mee dit jaarquote:
Was het maar zo'n feestquote:Op woensdag 26 juni 2024 12:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zondag t/m vrijdag is toch gewoon weer intens sneu. Precies geen zomer. Zit niet mee dit jaar
Vandaag 26 is gewoon perfect. Gewoon zo houden
quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest
We zitten al op 28+ en het is pas 13 uur.
Hoeft voor mij ook totaal niet maar voor het land is het wel ff goed na al die regen.quote:
Doe dan gewoon 24 graden ofzo en droog. Dit is ook niet goed voor het land.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoeft voor mij ook totaal niet maar voor het land is het wel ff goed na al die regen.
Ga een zwembadje vullen met je zoute tranen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:03 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Doe dan gewoon 24 graden ofzo en droog. Dit is ook niet goed voor het land.
Die arme plantjes hebben nooit diep hoeven te wortelen ivm overvloedig water. Nu staan ze binnen twee/drie dagen slap![]()
Dat vraag ik me dus ook altijd af. Alleen iemand die op z'n luie reet (kon ik dat maarquote:Op woensdag 26 juni 2024 13:02 schreef Rnie het volgende:
Altijd onbegrijpelijk gevonden dat mensen dit lekker vinden.![]()
- Alles plakt
- Kutinsecten in huis
- Kutinsecten om me heen
- Het zweet gutst uit mijn lijf
- Mensen om me heen willen in een uur 4 uur meemaken en beleven. De FOMO is zo intens triest.
Echt, hoe dan?!
Haha 26..quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:46 schreef INViCTuS het volgende:
Vandaag 26 is gewoon perfect. Gewoon zo houden
Heb er gisteren al een gevuld met zout zweet, zie TTquote:Op woensdag 26 juni 2024 13:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Ga een zwembadje vullen met je zoute tranen.
32 graden, in de schaduw, wel van een bedrijfsbus thermometer.quote:
Een Fok! bedrijfsbus 😱quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
32 graden, in de schaduw, wel van een bedrijfsbus thermometer.
Hier in Annecy danquote:
"Speciaal" vervoer is het zekerquote:
Geniet ervan!quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:20 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier in Annecy dan![]()
26 vind ik best perfect. Lv is ok. Even door de stad slenteren, paar halve liter klappen in het park en dan potje minigolf
Dat zou jij nou nooit doen hé.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:25 schreef Nattekat het volgende:
Toch wel grappig dat iedereen die continu zit te janken over anderen die niet blij zijn met het weer en dit laten blijken nu het hardst lopen te janken over het weer
Jij vervoert sommige users van en maar de dagbestedingquote:Op woensdag 26 juni 2024 13:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
"Speciaal" vervoer is het zeker
Afijn, gedeeltelijk geef ik je gelijk. Stel je werkt bijv in een warm land zoals Spanje/Portugal/Griekenland etc etc waar het gegarandeerd drie maanden achtereen 30c of meer is, en je werkt in de horeca, continu in een warme keuken, of over hete terrassen lopend... of in de bouw ofzo... Jah, dan is het best wel afzien. Lijkt mij zeker geen pretje.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus ook altijd af. Alleen iemand die op z'n luie reet (kon ik dat maar) zit/ligt vind dit mogelijk lekker. Toch? Hoe kun je in godsnaam iets ondernemen nu. Echt respect voor iemand die dat 'lekker' kan.
Volgens mij hetzelfde, maar staat er in het buitenland vaak minigolfquote:Op woensdag 26 juni 2024 13:25 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Geniet ervan!
Is er een verschil tussen midgetgolf en mini?
Midgetgolf is met kabouters.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:25 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Geniet ervan!
Is er een verschil tussen midgetgolf en mini?
Als je op mij doelt, ik ook niet hoor.quote:
quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:36 schreef dick_laurent het volgende:
In Nederland moet je op 80% van de zomeravonden uiteindelijk een vestje aan omdat het vrij fris wordt.
Doel niet op jouquote:Op woensdag 26 juni 2024 13:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
Als je op mij doelt, ik ook niet hoor
Ik ben een onrustige Nederlander. Ik wil gewoon wat doen. Is zoveel leuks om te doen, te weinig tijd voor alles wat ik wil doen. Liggen doe ik dus wel als ik slaapquote:Op woensdag 26 juni 2024 13:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Afijn, gedeeltelijk geef ik je gelijk. Stel je werkt bijv in een warm land zoals Spanje/Portugal/Griekenland etc etc waar het gegarandeerd drie maanden achtereen 30c of meer is, en je werkt in de horeca, continu in een warme keuken, of over hete terrassen lopend... of in de bouw ofzo... Jah, dan is het best wel afzien. Lijkt mij zeker geen pretje.
Maar als je kantoor/thuiswerk oid kan doen, en je beschikt over een (thuis)werkplek met airco (en alle kantoren hebben sws airco in mediterrane landen) dan is het allemaal niet zo'n big deal. Tijdens je werkdag heb je geen last vd hitte dan.
En de avonden zijn gewoon enorm lekker, dan koelt het af naar een graad of 25 en de zon is dan geen factor meer dus kan je dan heerlijk buiten vertoeven zonder dat het fris wordt.
In Nederland moet je op 80% van de zomeravonden uiteindelijk een vestje aan omdat het vrij fris wordt.
En heb je vakantie en/of weekend, dan ga je lekker aan het strand chillen in je (voor sommigen) felgele speedo.![]()
En tot slot, over het drikgedrukte wat je zegt. Waarom moet de gemiddelde Nederlander continu shit "ondernemen"?? Waarom geforceerd altijd maar actief en productief willen zijn? Godsgruwelijk vermoeiend allemaal. Ik heb blijkbaar sws zuidelijk bloed want boeit mij echt geen reet als ik een hele avond gewoon in mijn hangmat hang en verder geen reet uitvoer. Lekker toch man. Chill gewoon.
Binnen met je airco zitten. Heb je een hometrainer? Fiets je lekker door.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik jank alleen over hitte. En niet te zuinig. Mja, wat moet ik anders met dit weer.
Ga naar de sportschool.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik jank alleen over hitte. En niet te zuinig. Mja, wat moet ik anders met dit weer.
29,9quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:01 schreef dick_laurent het volgende:
Anyway, belangrijke vraag. Gaat de Bilt vandaag de 30c aantikken of wordt het weer een deBiltje met 29.9
Ondertussen klagend over het weer op FOK!. Hoef immers toch nietbop het verkeer te letten.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:51 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Binnen met je airco zitten. Heb je een hometrainer? Fiets je lekker door.
de cursus dramaqueen heb je niet gemist?quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus ook altijd af. Alleen iemand die op z'n luie reet (kon ik dat maar) zit/ligt vind dit mogelijk lekker. Toch? Hoe kun je in godsnaam iets ondernemen nu. Echt respect voor iemand die dat 'lekker' kan.
Heerlijk weer om te barbecuen zeggen ze dan.
Ik ga een beetje met 30 graden op bijna het heetst van de dag met m'n bakkes buiten zitten om warme shit te eten, waardoor ik het nog warmer krijg. Dan zijn je harses toch ook doorgefikt in de hitte
Echt, ik spring nog liever van de brug.
Dan beland ik in de koele Maas
Nope, ebt weer weg als het koeler wordt. Ik heb jullie vooraf, meerdere keren gewaarschuwd.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
de cursus dramaqueen heb je niet gemist?
Hier nu. Nog een paar minuten en we zijn erdoorheen. Tenzij ik snel wat wolken de lucht in schietquote:
Ja hier ook, gaat vrij rap nu net even. 30.4quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:13 schreef StateOfMind het volgende:
Weerstation Grave is zojuist op 30 gesprongen 😱
Ik erken alleen KNMI stations.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja hier ook, gaat vrij rap nu net even. 30.4
Knmi heeft 34 weerstations in het land, dus grofweg 3 per provincie.quote:
Nog betere werk als je overal metingen wil zien, wel in de achtertuin van buurman Piet of tante Bepquote:Op woensdag 26 juni 2024 15:01 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Knmi heeft 34 weerstations in het land, dus grofweg 3 per provincie.
Leuk als je vlakbij eentje woont, maar die geeft niet aan hoe het lokaal is.
En lokaal/regionaal kan het weer nou eenmaal verschillen.
https://www.hetweeractueel.nl/nederland/noord-brabant/
Die gebruik ik.
Daar zullen ook wel bepaalde voorwaarden aan zijn lijkt mij, en dat zullen niet de Action weerstationnetjes van buurman Piet of tante Bep zijn
neequote:Op woensdag 26 juni 2024 15:04 schreef Nattekat het volgende:
Was het vorig jaar niet rond deze tijd dat de zomer ten einde kwam en de 11 maanden herfst begonnen?
Begin juli was het nog prima en in september ook nog een week ofzo.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:04 schreef Nattekat het volgende:
Was het vorig jaar niet rond deze tijd dat de zomer ten einde kwam en de 11 maanden herfst begonnen?
September had een hittegolf door een omegablokkade.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:04 schreef Nattekat het volgende:
Ik dacht dat je met reuma juist minder last had in warmer weer. Maar misschien is de luchtvochtigheid te hoog nu?quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:21 schreef StateOfMind het volgende:
Wel een klote timing dat ik op de heetste dag van het jaar ook de hevigste pijnen van het jaar heb![]()
Lekkere warme strakke braces om
Eens. Knmi is leuk, maar 25km verderop kan de wereld er qua zonneschijn en neerslag vooral heel anders uitzien.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:01 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Knmi heeft 34 weerstations in het land, dus grofweg 3 per provincie.
Leuk als je vlakbij eentje woont, maar die geeft niet aan hoe het lokaal is.
En lokaal/regionaal kan het weer nou eenmaal verschillen.
https://www.hetweeractueel.nl/nederland/noord-brabant/
Die gebruik ik.
Daar zullen ook wel bepaalde voorwaarden aan zijn lijkt mij, en dat zullen niet de Action weerstationnetjes van buurman Piet of tante Bep zijn
Normaliter idd meer last met kou en/of nat weer.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik dacht dat je met reuma juist minder last had in warmer weer. Maar misschien is de luchtvochtigheid te hoog nu?
quote:Op woensdag 26 juni 2024 17:03 schreef dick_laurent het volgende:
De Bilt heeft zojuist gewoon de 30c aangetikt lees ik.
[ afbeelding ]
@:Nattekat
Ben daar nu in de buurt, kan bevestigen dat het warm isquote:Op woensdag 26 juni 2024 17:03 schreef dick_laurent het volgende:
De Bilt heeft zojuist gewoon de 30c aangetikt lees ik.
[ afbeelding ]
@:Nattekat
31.7quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Die zit wel vrij hoog vind ik altijd tov de rest in de omgeving hier. Nu 31.7 gemeten hier
Sterker nog, zelfs op een afstand van 10 kilometer kan het verschillenquote:Op woensdag 26 juni 2024 15:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Eens. Knmi is leuk, maar 25km verderop kan de wereld er qua zonneschijn en neerslag vooral heel anders uitzien.
Bovendien wonen de meeste mensen in de bebouwde kom en gok ik dat veel knmi stations juist in een ruim open veld staan.
Ik zwoot?quote:Op woensdag 26 juni 2024 17:33 schreef bloodymary1 het volgende:
Het is echt prima weer. Hier is het 32. Heb net gewoon buiten in de zon een paar uur allerlei dingen bij de paarden gedaan. Ik zwoot niet eens. Misschien ben ik er al wat aan gewend na drie weken Italië, maar het is in ieder geval helemaal geen benauwd weer. Gewoon top.
Alleen nu terug op kantoor en was vergeten de screens omlaag te doen. Toch even het aircootje aan, maar krijg het nu al weer fris (is 27 graden).
Wat is zwoot in het Spaansquote:
Oh ja krijgen we dat weer. Dat ze augustus al nazomer noemen. Dat heet gewoon zomer.quote:Op woensdag 26 juni 2024 18:43 schreef INViCTuS het volgende:
Wel fijn als de nazomer warmer verloopt dan normaal is. Sowieso mag de herfst en "winter" altijd te warm zijn
[ x ]
Ik zwoot is toch geen NLs joh. Het is toch ik zweette?quote:Op woensdag 26 juni 2024 18:41 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ken je dat niet? Ik zweet, ik zwoot, ik heb gezwoten.
Vierendelersdialectquote:Op woensdag 26 juni 2024 18:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zwoot is toch geen NLs joh. Het is toch ik zweette?
Ik bel altijd @Duderinnetje voor de check.quote:Op woensdag 26 juni 2024 18:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nope, sudé.
Maar goed, dit is niet het taaltopic.
Volgens mij bestaat het taaltopic niet eens
Ze woont bijna in België. Zou dat de reden zijn?quote:Op woensdag 26 juni 2024 18:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zwoot is toch geen NLs joh. Het is toch ik zweette?
Merk je aan paarden eigenlijk dat en of ze het warm vinden?quote:Op woensdag 26 juni 2024 17:33 schreef bloodymary1 het volgende:
Het is echt prima weer. Hier is het 32. Heb net gewoon buiten in de zon een paar uur allerlei dingen bij de paarden gedaan. Ik zwoot niet eens. Misschien ben ik er al wat aan gewend na drie weken Italië, maar het is in ieder geval helemaal geen benauwd weer. Gewoon top.
Alleen nu terug op kantoor en was vergeten de screens omlaag te doen. Toch even het aircootje aan, maar krijg het nu al weer fris (is 27 graden).
Hoeveel zoute tranen heb je vandaag gelaten?quote:Op woensdag 26 juni 2024 19:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
32.9 hoogste temp van vandaag hier.
Wel weer apart dat het bij jou bijna 2 graden warmer is geweest als het dichtstbijzijnde weerstation bij jou in de buurt. Kan nooit zoveel verschillen op zo'n afstand, lijkt mij.toch?quote:Op woensdag 26 juni 2024 19:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
32.9 hoogste temp van vandaag hier.
Augustus is gewoon zomer, vind ik.quote:Op woensdag 26 juni 2024 18:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oh ja krijgen we dat weer. Dat ze augustus al nazomer noemen. Dat heet gewoon zomer.
PICSES; HEBT JE ME GEROEPT? VANWEGE ME TAALKENNIS ZEKERS????quote:Op woensdag 26 juni 2024 19:04 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik bel altijd @:duderinnetje voor de check.
Het weerstation in mijn dorp geeft ook hoogste temp van vandaag 32,7 aan.quote:Op woensdag 26 juni 2024 19:34 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wel weer apart dat het bij jou bijna 2 graden warmer is geweest als het dichtstbijzijnde weerstation bij jou in de buurt. Kan nooit zoveel verschillen op zo'n afstand, lijkt mij.toch?
Hoe vaak ga je dit nog herhalen en hoe vaak moet ik daarop hetzelfde antwoord geven.quote:Op woensdag 26 juni 2024 19:34 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wel weer apart dat het bij jou bijna 2 graden warmer is geweest als het dichtstbijzijnde weerstation bij jou in de buurt. Kan nooit zoveel verschillen op zo'n afstand, lijkt mij.toch?
Was het maar zo... 16-20 graden, veel bewolking, dagelijks een bui en een pittige (Noord-)Westerquote:
Zo fijnquote:Op woensdag 26 juni 2024 19:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Laten we het hopen, in godsnaam.
Mijn dorp staat ertussen en idd als je erop klikt dezelfde max temp.quote:Op woensdag 26 juni 2024 19:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hoe vaak ga je dit nog herhalen en hoe vaak moet ik daarop hetzelfde antwoord geven.
Kijk gewoon hier ook: https://www.hetweeractueel.nl/nederland/limburg/
Ideaal om ff deze verschrikkelijke, verzengende hitte weg te spoelen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 19:43 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Was het maar zo... 16-20 graden, veel bewolking, dagelijks een bui en een pittige (Noord-)Wester
Hier nog 30+quote:Op woensdag 26 juni 2024 19:54 schreef Elan het volgende:
28.2
Hoogste tijd voor een vestje.
@:dick_laurent
In mijn tuin denk ik hetzelfde, maar dus niet helemaal representatief. Kleine hotspotsquote:Op woensdag 26 juni 2024 19:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hoe vaak ga je dit nog herhalen en hoe vaak moet ik daarop hetzelfde antwoord geven.
Kijk gewoon hier ook: https://www.hetweeractueel.nl/nederland/limburg/
Stations in mijn buurt staan allemaal nog wat hoger. Stop eens met blind knmi kijken tov een locatie in de bebouwde kom.
Maar dat heb ik al tig keer gezegd, gisteren en vanmiddag nog.
Als ik twee straten verder ga sta ik in open gebied,je voelt gewoon dat het daar iets koeler is. Daar woont alleen geen hond, dus wat is relevant? En ja, die van mij zal vast niet 100% accuraat zijn, maar geeft een beter beeld van binnen de bebouwde kom in MIJN dorp dan die meter in Arcen.
Laten we hopen op 24. Geen hitte voor jou en geen koel 20 of minder voor de restquote:Op woensdag 26 juni 2024 19:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Laten we het hopen, in godsnaam.
Bij mij staat er geen gebouw in de buurt en altijd schaduw met 'ventilatie' als in er kan ruim voldoende verse lucht bij, niet opgesloten tussen de struiken. Bevind zich achterin de tuin (ca 70x120m). Dus is ook niet echt een opperhotspot zoals bij een 'normale' woning. Maar wel in de bebouwdebkom, ik merk echt verschil als ik twee straten verderop in niemandsland sta. En dat zullen op dagen als deze dan best 2 graden kunnen zijn. Iets als 0.5 graden ofzo is niet merkbaar denk ik.quote:Op woensdag 26 juni 2024 19:55 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In mijn tuin denk ik hetzelfde, maar dus niet helemaal representatief. Kleine hotspots
Geboren, getogen en gesmolten in Limbabwe (tekst op mijn grafsteen)quote:Op woensdag 26 juni 2024 19:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Tja
Als je hitte haat moet je ook precies niet in Limboland gaan wonen ofc
Met nachten van een graadje of 7, dan vind ik het acceptabel voor eventjes.quote:Op woensdag 26 juni 2024 19:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Laten we hopen op 24. Geen hitte voor jou en geen koel 20 of minder voor de rest
quote:Op woensdag 26 juni 2024 19:54 schreef Elan het volgende:
28.2
Hoogste tijd voor een vestje.
@:dick_laurent
En benauwd dat het is na zo'n buiquote:Op woensdag 26 juni 2024 20:18 schreef Adrie072 het volgende:
Lekker regenbuitje zou ik wel fijn vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |