abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214029318
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 23:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ho ho, mijn moeder werkte maar liefst zes uur per week. En mijn vader de volle veertig, tot hij op zijn 58e met de welverdiende vut mocht.
_O-
pi_214029326
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 23:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ho ho, mijn moeder werkte maar liefst zes uur per week. En mijn vader de volle veertig, tot hij op zijn 58e met de welverdiende vut mocht.
Ja zeg, dat was toen, hoor, toen waren mannen van ijzer en zo.
pi_214029337
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 23:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
In de senioren wandelclub van mijn moeder is men van mening dat jongeren maar eens wat meer moeten gaan werken. Vroeger was de zaterdag immers ook gewoon een werkdag.
Ik liep laatst langs twee heren op leeftijd die kritisch waren op hun kleinkinderen. De conclusie was vooral dat ze veel wilden maar er niet voor wilden werken.

Heb ik ze gevraagd hoeveel kleinzoon werkte, 4 dagen, partner, 4 dagen. Hoeveel ze zelf vroeger werkten, ja 50/60 uur en uw vrouw ja die werkte niet.
pi_214029493
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 23:10 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik liep laatst langs twee heren op leeftijd die kritisch waren op hun kleinkinderen. De conclusie was vooral dat ze veel wilden maar er niet voor wilden werken.

Heb ik ze gevraagd hoeveel kleinzoon werkte, 4 dagen, partner, 4 dagen. Hoeveel ze zelf vroeger werkten, ja 50/60 uur en uw vrouw ja die werkte niet.
Dat er iets fout gaat nu is evident, vroegah kon je met een inkomen wel een woning hebben en een gezin onderhouden en hoewel je het niet een op een kan vergelijken is dat nu nauwelijks meer mogelijk en dat is geen goede zaak.
pi_214029508

In deze peiling hebben de 4 gezworen partijen geen kamermeerderheid meer
pi_214029548
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 22:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dan moet je van provincies bundeslander gaan maken, dat lijkt mij echt ridicuul in een land als Nederland.
Het Belgische systeem kan ook. Per (vrij groot) kiesdistrict een bepaald aantal zetels toewijzen die met eigen lijsten verkozen worden. Prima evenredig maar wel meer regionale binding.
pi_214029937
Nou dacht je dat de PVV nog 1 redelijke naam van buiten had aangetrokken, lijkt ook hij totaal ongeschikt: https://www.volkskrant.nl(...)ledenraad~ba8b2ce4c/

Feitelijk ontslagen bij KHN vanwege zijn managemenstijl. Hij was te emotioneel, kon slecht om gaan met kritiek en te veel van het micromanagement. Dat zijn nou net alle 3 eigenschappen die je niet in een minister wil zien.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 24 juni 2024 @ 07:03:19 #108
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_214030016
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 06:13 schreef Hanca het volgende:
Nou dacht je dat de PVV nog 1 redelijke naam van buiten had aangetrokken, lijkt ook hij totaal ongeschikt: https://www.volkskrant.nl(...)ledenraad~ba8b2ce4c/

Feitelijk ontslagen bij KHN vanwege zijn managemenstijl. Hij was te emotioneel, kon slecht om gaan met kritiek en te veel van het micromanagement. Dat zijn nou net alle 3 eigenschappen die je niet in een minister wil zien.
🍿🍿🍿🍿
Order! Ordeeeeeeeeer!
  maandag 24 juni 2024 @ 07:21:52 #109
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_214030073
quote:

Boys met emotie-regulatieproblemen, daar had het vorige kabinet ook al zo'n plezier mee, maar verder lijken me dit een spijkers op laag water.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_214030083
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 07:21 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Boys met emotie-regulatieproblemen, daar had het vorige kabinet ook al zo'n plezier mee, maar verder lijken me dit een spijkers op laag water.
Jij vindt een ontslag bij zijn vorige werkgever omdat hij niet goed functioneerde als manager (wat een minister in feite ook is) spijkers op laag water?

Dat geeft nu precies de deflatie van de eisen bij een ministerschap aan. Waar je ooit moest uitblinken, zijn we nu allang blij als een minister niet een volkomen idioot is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_214030116
quote:

Dus we hebben iemand die nazi-theorieën aanhangt, een beroerde manager die ook nog een faillissementskwestie aan z’n broek heeft én Marjolein Faber? Je verzint het niet.
zie email 27 oktober
  maandag 24 juni 2024 @ 07:38:57 #112
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_214030157
Zonder wrijving geen glans.
Put these foolish ambitions to rest.
  maandag 24 juni 2024 @ 07:39:52 #113
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_214030161
Ieder volk krijgt de leiders die het verdient, zullen we maar zeggen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_214030170
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 07:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dus we hebben iemand die nazi-theorieën aanhangt, een beroerde manager die ook nog een faillissementskwestie aan z’n broek heeft én Marjolein Faber? Je verzint het niet.
Dat naast de enige ontslagen staatssecretaris ooit, een man wiens ervaring vooral bestaat uit muskusrattenbestrijden, een man die ooit ophef verzaakte in het EP wegens racisme, iemand die klimaatwetenschap ontkent en een vrouw die vooral bekend is van Boer zoekt vrouw van wie recruiters in het hele land zeggen dat ze haar met haar CV nooit hadden uitgenodigd.

Wat een topploeg, ben blij dat we nu eindelijk voor goed bestuur gaan.
  maandag 24 juni 2024 @ 07:43:36 #115
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_214030176
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 07:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij vindt een ontslag bij zijn vorige werkgever omdat hij niet goed functioneerde als manager (wat een minister in feite ook is) spijkers op laag water?

Dat geeft nu precies de deflatie van de eisen bij een ministerschap aan. Waar je ooit moest uitblinken, zijn we nu allang blij als een minister niet een volkomen idioot is.
Ik denk inderdaad dat ik bij PVV'ers iets heb van 'als het geen halve nazi is gebleken of een schimmige semi-crimineel is moeten we hem met open blik een kans geven'.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 24 juni 2024 @ 08:28:06 #116
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214030358
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 07:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Gelukkig kunnen ze hem ernaar vragen (Beljaarts) bij hoorzitting straks :P

9.30 Beljaarts
11.30 Hermans
13.30 Van Weel, Coenradie en Struycken
17.00 Faber
19.00 Wiersma en Rummenie
pi_214030380
Nou dat wordt wat die laatste drie 8)7
pi_214030383
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 07:38 schreef Koffieplanter het volgende:
Zonder wrijving geen glans.
In deze vlek mogen ze nog wel even blijven wrijven.
pi_214030423
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 23:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, maar hun 50.000 patienten niet.
Afhankelijk van de noodzakelijke zorg en vervanging van de huisarts zijn die dat straks ook.
pi_214030428
quote:

Stijgende incompetentie (zie.. alles) + stijgende populariteit (zie polls) is het gif voor democratie. Helemaal als je weet dat het creeeren van zulk drijfzand niet is omdat men niet kan en beter wil, maar echt omdat het de bedoeling is dit te scheppen in een poging de democratie de nek om te draaien. Hoe minder sturing, hoe beter dat is voor het uiteindelijke doel tot instabiliteit, waar bepaalde machten beslist belang bij hebben.
pi_214030464
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 08:45 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Stijgende incompetentie (zie.. alles) + stijgende populariteit (zie polls) is het gif voor democratie. Helemaal als je weet dat het creeeren van zulk drijfzand niet is omdat men niet kan en beter wil, maar echt omdat het de bedoeling is dit te scheppen in een poging de democratie de nek om te draaien. Hoe minder sturing, hoe beter dat is voor het uiteindelijke doel tot instabiliteit, waar bepaalde machten beslist belang bij hebben.
BNW is een deurtje verderop.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_214030476
quote:
6s.gif Op maandag 24 juni 2024 08:51 schreef nostra het volgende:

[..]
BNW is een deurtje verderop.
Fascistisch rechts is geen BNW.

De 'trickle down economy' van die lutser in je usericon is dat wel.
pi_214030508
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 08:52 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Fascistisch rechts is geen BNW.

De 'trickle down economy' van die lutser in je usericon is dat wel.
Neem een bakkie koffie, zo de maandagochtend starten is niet goed voor je.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_214030526
quote:
10s.gif Op maandag 24 juni 2024 08:55 schreef nostra het volgende:

[..]
Neem een bakkie koffie, zo de maandagochtend starten is niet goed voor je.

Eentje voor je BNW topic
  maandag 24 juni 2024 @ 09:00:25 #125
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_214030547
quote:

Je zou verwachten dat dit wél precies past bij KHN, raar dat ie weggestuurd is
Laffe huichelaar
pi_214030570
quote:
6s.gif Op maandag 24 juni 2024 08:58 schreef Beathoven het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Eentje voor je BNW topic
Ja goed, om het on-topic te houden: het zou, uitgaande van een fascistoïde ideologie bij de PVV die men zo snel mogelijk wil materialiseren in de Nederlandse samenleving, natuurlijk vrij krankjorum zijn om dat proberen te bewerkstelligen door een stel kneuzen neer te zetten die hun eerste (en daarmee ook hun voorlopig laatste) regeringsdeelname direct tot een debacle maken. Dat dat een vooropgesteld masterplan zou zijn mist gewoon elke logica.
Do I wanna know?
pi_214030632
quote:
7s.gif Op maandag 24 juni 2024 09:04 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja goed, om het on-topic te houden: het zou, uitgaande van een fascistoïde ideologie bij de PVV die men zo snel mogelijk wil materialiseren in de Nederlandse samenleving, natuurlijk vrij krankjorum zijn om dat proberen te bewerkstelligen door een stel kneuzen neer te zetten die hun eerste (en daarmee ook hun voorlopig laatste) regeringsdeelname direct tot een debacle maken. Dat dat een vooropgesteld masterplan zou zijn mist gewoon elke logica.
Inderdaad. Wilders weet heel goed dat dit voorlopig zijn kans is. Als hij nu niet levert en de boel uit elkaar spat op incompetentie en complottheorieën, dan gaat de VVD de volgende keer nog liever met de SP in gesprek, al moeten ze een 7 partijen kabinet bouwen.
  Moderator maandag 24 juni 2024 @ 09:23:15 #128
375570 crew  Cyan9
pi_214030730
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 22:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Holland
Zeeland
Friesland
Stad en Ommeland
Sticht
Oversticht
Gelre

In Drenthe woont niemand met verstand en Staats-Brabant en Limburg laten we rechtstreeks vallen onder de generaliteit,

Over grenzen heenkijken. Dynamiek!
En bedankt.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_214030741
Die superprovincies waren trouwens toch al zo goed en snel ingevoerd door Plasterk? Was zijn enige taak toen hij minister van binnenlandse zaken was.
  Moderator maandag 24 juni 2024 @ 09:29:49 #130
236264 crew  capricia
pi_214030798
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2024 09:24 schreef Hanca het volgende:
Die superprovincies waren trouwens toch al zo goed en snel ingevoerd door Plasterk? Was zijn enige taak toen hij minister van binnenlandse zaken was.
Ja. Dat zou met het samenvoegen van Flevoland, Noord-Holland en Utrecht van start gaan.

Maar in Utrecht is echt iedereen tegen. Van burgermeester tot burger. Met serieuze weerstand.
Dus dat gaat er niet komen. De provincie (Utrecht 1375) is ook heel wat ouder dan de staat der Nederlanden.

De andere provincies (en hun inwoners) waren overigens ook geen voorstander.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_214031083
Beljaarts wil er niets over zeggen vanwege werkzaamheden curator, lekker makkelijk
  maandag 24 juni 2024 @ 10:16:47 #132
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214031093
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2024 09:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Dat zou met het samenvoegen van Flevoland, Noord-Holland en Utrecht van start gaan.

Maar in Utrecht is echt iedereen tegen. Van burgermeester tot burger. Met serieuze weerstand.
Dus dat gaat er niet komen. De provincie (Utrecht 1375) is ook heel wat ouder dan de staat der Nederlanden.

Als het alleen een gimmick is voor bij de TK hoeft er niet zoveel te veranderen toch? Je deelt wat gemeentes in in een stuk of 6 landsgebieden en klaar is kees.
Antifa
  maandag 24 juni 2024 @ 10:18:48 #133
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214031106
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 10:15 schreef Faraday01 het volgende:
Beljaarts wil er niets over zeggen vanwege werkzaamheden curator, lekker makkelijk
Kan er ook wel weinig over zeggen natuurlijk, is een lopend onderzoek.
pi_214031108
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 10:15 schreef Faraday01 het volgende:
Wel makkelijk, maar hij heeft een punt. Je praat niet over een lopend proces. Dat doe je niet bij een rechtszaak, dat doe je niet bij een curator die uit zoekt of er sprake is van bestuursaansprakelijkheid bij een faillissement.
Dat iemand waar dit mogelijk mee aan de hand is gedurende het onderzoek toch wordt voorgedragen voor het ministerschap maakt het wel ongemakkelijk.
pi_214031115
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2024 09:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Mooi zo, je moet er toch niet aan denken om dat wanstaltige Utrechts breder verspreid te moeten aanhoren.
Do I wanna know?
pi_214031121
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 10:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wel makkelijk, maar hij heeft een punt. Je praat niet over een lopend proces. Dat doe je niet bij een rechtszaak, dat doe je niet bij een curator die uit zoekt of er sprake is van bestuursaansprakelijkheid bij een faillissement.
Dat iemand waar dit mogelijk mee aan de hand is gedurende het onderzoek toch wordt voorgedragen voor het ministerschap maakt het wel ongemakkelijk.
Nou ja je kunt er natuurlijk best íets over zeggen als je er daadwerkelijk alle vertrouwen in hebt.

En als dat niet zo is dan ben je wat mij betreft niet ministeriabel.
zie email 27 oktober
  maandag 24 juni 2024 @ 10:21:07 #137
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214031122
Dat die Beljaarts allerlei problemen heeft gehad is natuurlijk geen pré, maar hij heeft tenminste nog wat carrière gemaakt in bestuursorganen. Je komt ook weer niet per ongeluk terecht aan het hoofd van KHN. Er zit tenminste nog iets van ervaring achter.

Nee, dan Femke Wiersma. Een compleet leeg CV. Dat lijkt me een groter probleem.
Antifa
pi_214031127
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 10:16 schreef VoMy het volgende:

[..]
Als het alleen een gimmick is voor bij de TK hoeft er niet zoveel te veranderen toch? Je deelt wat gemeentes in in een stuk of 6 landsgebieden en klaar is kees.
En wat voelen die Friezen zich toch enorm vertegenwoordigd door die mensen uit Zwolle (dat valt dan ongeveer in 1 gebied). En waar plak je Zeeland bij? Gaan die ondersneeuwen bij Zuid Holland of bij Noord Brabant? Als je het maar in zes stukken met ongeveer evenveel inwoners doet, is het gewoon totaal oninteressant. Dan blijven de gebieden met weinig inwoners net zo slecht vertegenwoordigd als bij het huidige systeem.
pi_214031143
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 10:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nou ja je kunt er natuurlijk best íets over zeggen als je er daadwerkelijk alle vertrouwen in hebt.

En als dat niet zo is dan ben je wat mij betreft niet ministeriabel.
Ik heb vanuit mijn oude beroep en in de kerk meerdere keren faillissementen meegemaakt en meestal kregen die van de curator gewoon de opdracht zich stil te houden en niks te zeggen. Dan kun je ook niks verkeerd doen.
pi_214031150
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 10:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb vanuit mijn oude beroep en in de kerk meerdere keren faillissementen meegemaakt en meestal kregen die van de curator gewoon de opdracht zich stil te houden en niks te zeggen. Dan kun je ook niks verkeerd doen.
En in de meeste gevallen is dat ook prima natuurlijk. Maar nu wil je minister worden, dat is een andere situatie.
zie email 27 oktober
pi_214031152
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 10:21 schreef VoMy het volgende:
Dat die Beljaarts allerlei problemen heeft gehad is natuurlijk geen pré, maar hij heeft tenminste nog wat carrière gemaakt in bestuursorganen. Je komt ook weer niet per ongeluk terecht aan het hoofd van KHN. Er zit tenminste nog iets van ervaring achter.

Nee, dan Femke Wiersma. Een compleet leeg CV. Dat lijkt me een groter probleem.
Dat klopt. Beljaarts lijkt ongeschikt, maar er zijn nog wel een stuk of 8 slechtere bewindspersonen in dit kabinet.
  maandag 24 juni 2024 @ 10:27:51 #142
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214031174
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 10:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
En wat voelen die Friezen zich toch enorm vertegenwoordigd door die mensen uit Zwolle (dat valt dan ongeveer in 1 gebied). En waar plak je Zeeland bij? Gaan die ondersneeuwen bij Zuid Holland of bij Noord Brabant? Als je het maar in zes stukken met ongeveer evenveel inwoners doet, is het gewoon totaal oninteressant. Dan blijven de gebieden met weinig inwoners net zo slecht vertegenwoordigd als bij het huidige systeem.
Ik heb dit eens uitgewerkt door provincies samen te voegen en toen kreeg Zeeland zijn eigen streek! En Friesland+Drenthe+Groningen samen dus Zwolle speelt ook geen rol.

Maar op gemeenteniveau kun je nog wel wat beter ordenen. Er is ook niet maar 1 vertegenwoordiger per regio, je wil naar een stuk of 10-15 zetels per regio.

Behalve dat je het uberhaupt niet wil natuurlijk.
Antifa
  maandag 24 juni 2024 @ 10:28:35 #143
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214031180
Geert heeft natuurlijk geen keus, die heeft geen rijtje bewindslieden klaar staan dus dan hou je mensen met een smet op hun blazoen over.
pi_214031237
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 10:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
Geert heeft natuurlijk geen keus, die heeft geen rijtje bewindslieden klaar staan dus dan hou je mensen met een smet op hun blazoen over.
Het is een nogal treurig gezelschap geworden en dat had iedereen ook wel aan kunnen zien komen. Eigenlijk is er maar 1 echt interessante vraag en dat is of de ellende die hier van gaat komen op Geert af gaat stralen of zijn achterban de retoriek blijft slikken dat alles aan Europa en de rechters ligt.
  maandag 24 juni 2024 @ 10:39:03 #145
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_214031270
Blijft toch bizar dat Wilders jaren lang vol op het orgel gaat over iedereen met een dubbele nationaliteit en gewoon zonder schaamte en verantwoording Beljaarts nomineert met dubbele nationaliteit. En geen PVV stemmer die moeite heeft met die hypocrisie. Er gelden voor Wilders andere spelregels en dat maakt hem zo'n moeilijke tegenstander.
I am a black hole shitting into the void
pi_214031312
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 10:27 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ik heb dit eens uitgewerkt door provincies samen te voegen en toen kreeg Zeeland zijn eigen streek! En Friesland+Drenthe+Groningen samen dus Zwolle speelt ook geen rol.

Maar op gemeenteniveau kun je nog wel wat beter ordenen. Er is ook niet maar 1 vertegenwoordiger per regio, je wil naar een stuk of 10-15 zetels per regio.

Behalve dat je het uberhaupt niet wil natuurlijk.
Dat is wel een heel bijzondere uitwerking, want de provincie Groningen heeft alleen al 600.000 inwoners en de provincie Zeeland maar 400.000. Groningen+Friesland+Drenthe is 1,8 miljoen inwoners.

Ga je Nederland in stukken van 3 miljoen hakken (dat moet als je in 6 gelijke stukken wil), kom je op:
- Groningen+Friesland+Drenthe+Overijssel
- Noord-Holland
- Zuid-Holland zonder Rotterdam en omgeving (800.000 inwoners)
- Zeeland+Rotterdam en omgeving+deel van Noord Brabant.
- Rest Noord-Brabant+Limburg+stuk Gelderland
- Rest Gelderland+Utrecht+Flevoland

Dat slaat dus nergens op.
pi_214031320
Wat is tot nog toe het oordeel over de hoorzittingen?
  maandag 24 juni 2024 @ 10:48:14 #148
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214031330
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 10:46 schreef KaheemSaid het volgende:
Over wat er gezegd wordt of over hele concept van hoorzittingen an sich?
pi_214031339
quote:
Het is minder een poppenkast dan gedacht, maar het voegt weinig toe en levert vooral alleen maar een week vertraging op.
pi_214031346
quote:
Voegt niets toe. Blijft een rare figuur om ministers te bevragen voor hun beëdiging. Als je dit al wil moet je het daarna doen, dan hebben ze ook de beschikking over de informatie en de ondersteuning van het departement. Anders verval je in azjoerbreien.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')