Ongevraagd is ongevraagd.quote:
ff per ongeluk iemands hand aanraken als je iets wil pakken en diegene beweegt op dat moment net toevallgi ook valt dus ook onder die definitie?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ongevraagd is ongevraagd.
Als ik een hand uitsteek ter begroeting of afscheid, nodig ik iemand uit om mij de hand te schudden, dus dan vraag ik het.
Elke andere aanraking is in principe ongevraagd.
Kerels die elkaar een klap op de kont geven?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:47 schreef ToT het volgende:
Kerels die elkaar ff een schouderklopje geven...
Nee, wat mij betreft niet.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:47 schreef ToT het volgende:
[..]
ff per ongeluk iemands hand aanraken als je iets wil pakken en diegene beweegt op dat moment net toevallgi ook valt dus ook onder die definitie?
Ow dus nu wordt het toch wat specifieker?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:48 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Kerels die elkaar een klap op de kont geven?
Er zullen kerels zijn die dat echt onwenselijk vinden, ja.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:48 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Kerels die elkaar een klap op de kont geven?
Op het voetbalveld zie je het toch elke dag in elke wedstrijd? Bij ons in de werkplaats zie ik het ook dagelijks gebeuren.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Ow dus nu wordt het toch wat specifieker?
Ik dacht dat het hier nu ging over echt elke vorm die ongevraagd was?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:51 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Op het voetbalveld zie je het toch elke dag in elke wedstrijd? Bij ons in de werkplaats zie ik het ook dagelijks gebeuren.
“Joh gast, doe ff niet. Vind ik niet fijn”quote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er zullen kerels zijn die dat echt onwenselijk vinden, ja.
Ranzige mannen en dat slachtoffers zelf de schuld krijgen idd!quote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:51 schreef Lienekien het volgende:
OK. Misschien moeten we maar weer terug naar het onderwerp van deze reeks.
"Gast, ben je homo of zo?" is een normalere reactie.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:52 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
“Joh gast, doe ff niet. Vind ik niet fijn”
“Ok, zal t niet meer doen”
Dit voegt ook weinig toe, eerlijk gezegd. Je doet op deze manier totaal geen recht aan de soms behoorlijk schrijnende situaties die zich op de werkvloer kunnen voordoen en hoe onveilig mensen zich daarbij voelen.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:52 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
“Joh gast, doe ff niet. Vind ik niet fijn”
“Ok, zal t niet meer doen”
Voor kerels heeft het in het algemeen veel minder impact.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit voegt ook weinig toe, eerlijk gezegd. Je doet op deze manier totaal geen recht aan de soms behoorlijk schrijnende situaties die zich op de werkvloer kunnen voordoen en hoe onveilig mensen zich daarbij voelen.
Ik ben nu wel klaar met deze vruchteloze discussie.
Voor mannen kan het evengoed een (groot) probleem zijn.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:59 schreef ToT het volgende:
[..]
Voor kerels heeft het in het algemeen veel minder impact.
Ja als je genadeloos hard in je arie genomen wordt idd, maar een klopje op de bips?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 18:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Voor mannen kan het evengoed een (groot) probleem zijn.
Jemig, doe normaal.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 18:02 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja als je genadeloos hard in je arie genomen wordt idd, maar een klopje op de bips?
Ik vind het respectloos…quote:Op vrijdag 21 juni 2024 18:02 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja als je genadeloos hard in je arie genomen wordt idd, maar een klopje op de bips?
Is het ook, maar ik denk echt dat in verreweg de meeste gevallen het voor mannen veel minder impact heeft dan voor vrouwen. In zeer extreme gevallen is het uiteraard ook verschrikkelijk voor mannen, maar een klopje p de kont? Da's gewoon gay, niet doen!quote:
Mja. Weleens dat vrouwen steunend op m'n schouder hangen of even hun hand op mijn knie leggen. Zullen de meeste mannen geen probleem vinden als een vrouw dat (ongevraagd) doet. Ik in principe ook niet.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 07:35 schreef ToT het volgende:
[..]
Is het ook, maar ik denk echt dat in verreweg de meeste gevallen het voor mannen veel minder impact heeft dan voor vrouwen. In zeer extreme gevallen is het uiteraard ook verschrikkelijk voor mannen, maar een klopje p de kont? Da's gewoon gay, niet doen!
Zit maar eens bij een vrouw aan de kont, dat heeft emotioneel meestal een heel andere impact.
Nou, dat dus idd.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 08:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja. Weleens dat vrouwen steunend op m'n schouder hangen of even hun hand op mijn knie leggen. Zullen de meeste mannen geen probleem vinden als een vrouw dat (ongevraagd) doet. Ik in principe ook niet.
Omgekeerd zal het nog weleens uitdraaien op gezeik.
quote:Op vrijdag 21 juni 2024 18:40 schreef Avianflu het volgende:
Ik had eens een collega, die keek alleen maar.
En dat was eigenlijk al grensoverschrijdend.
Geile Gerard werd hij genoemd in de wandelgangen, moet je toch niet willen als man.
Dus als een man tijdens een gesprek naar het decolleté van een vrouw kijkt ipv haar ogen, moet ze zich volgens jou maar meer bedekken?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 10:26 schreef Eindsnelheid het volgende:
Als je als vrouw kijken grensoverschrijdend vindt dan mag je thuis blijven of een boerka dragen.
Zit er voor vrouwen die dat vinden geen nuance in "kijken"? Heel verschil of het snel even kijken of minutenlang staren is. Ik heb zelf nog nooit iemand moeilijk horen doen over dat eerste, vandaar mijn vraagquote:Op zaterdag 22 juni 2024 10:26 schreef Eindsnelheid het volgende:
Als je als vrouw kijken grensoverschrijdend vindt dan mag je thuis blijven of een boerka dragen.
Waarom je tieten showen als je niet wilt dat men naar je tieten kijkt?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 11:06 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Dus als een man tijdens een gesprek naar het decolleté van een vrouw kijkt ipv haar ogen, moet ze zich volgens jou maar meer bedekken?
Edit: ik als vrouw zijnde zou dat écht niet prettig vinden en zeggen waar mijn ogen zich bevinden
Er is kijken en kijken...quote:Op zaterdag 22 juni 2024 10:26 schreef Eindsnelheid het volgende:
Maar waarom noem je het 2e kijken niet "staren" zegmaar, of zitten daar ook nog verschillen in?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 12:09 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Er is kijken en kijken...
Iedere vrouw kent dit verschil.
Mss ben jij een normale kijker en dan kan jij je er niets bij voorstellen.
Omdat het niet persé hoeft te gaan om staren of de lengte van het kijken.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 12:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar waarom noem je het 2e kijken niet "staren" zegmaar, of zitten daar ook nog verschillen in?
Buiten dat ik dat ook niet begrijp zal er ook nog een verschil zitten in wie de kijker is. Is het die viespeuk van ICT of die knappe manager die je een promotie kan geven.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 12:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waarom je tieten showen als je niet wilt dat men naar je tieten kijkt?
Daar is zeker ook nog verschil in. Er is vluchtig kijken, er is nét wat langer dan normaal kijken naar bijv. het decolleté of de billen, er is van boven naar onder en weer terug omhoog kijken, er is uitkleden met de ogen etc..quote:Op zaterdag 22 juni 2024 12:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar waarom noem je het 2e kijken niet "staren" zegmaar, of zitten daar ook nog verschillen in?
Maar dat alles is nog niet gelijk bedreigend denk ik, of ongemakkelijk.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 12:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar is zeker ook nog verschil in. Er is vluchtig kijken, er is nét wat langer dan normaal kijken naar bijv. het decolleté of de billen, er is van boven naar onder en weer terug omhoog kijken, er is uitkleden met de ogen etc..
Náást langer of korter staren.
Of die lekkere van ICT of die vieze manager die je promotie wilt geven.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 12:18 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Buiten dat ik dat ook niet begrijp zal er ook nog een verschil zitten in wie de kijker is. Is het die viespeuk van ICT of die knappe manager die je een promotie kan geven.
Dat is zeer zeker op zijn minst ongemakkelijk. Bedreigend kan het ook zijn, afhankelijk vd de tijd en plaats waar het gebeurt en de grootte vh gezelschap.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 12:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar dat alles is nog niet gelijk bedreigend denk ik, of ongemakkelijk.
Als iemand non stop staart en je nooit spreekt is dat wel een vreemde dynamiek natuurlijk. Kan me best voorstellen dat dat vaker gebeurt.... Zullen wel eenzame mannen zijn.
Mijn vermoeden is dat het eenzame mannen zijn die nooit een vrouw spreken, dus in die zin ben je een half object ook want het komt niet verder dan de uiterlijke schil.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 12:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is zeer zeker op zijn minst ongemakkelijk. Bedreigend kan het ook zijn, afhankelijk vd de tijd en plaats waar het gebeurt en de grootte vh gezelschap.
Het heeft niets te maken met lelijk of niet. Dat is ook zo'n ontzettendefoute aanname: het is pas grensoverschrijdend als de man in kwestie niet knap is. Het heeft er niets mee te maken.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 08:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Nou, dat dus idd.
Zelfs als een lelijke vrouw het zou doen heb ik er nog geen moeite mee, als de intentie goed is.
Mocht iemand zich aan mij zitten op te dringen terwijl ik er geen behoefte aan heb, doe ik wel een stapje achteruit met een voorzichtige afwerende beweging.
Haha, you wish..quote:Op zaterdag 22 juni 2024 12:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mijn vermoeden is dat het eenzame mannen zijn die nooit een vrouw spreken, dus in die zin ben je een half object ook want het komt niet verder dan de uiterlijke schil.
Wel triest verder.
I know, het gaat er mij om dat ik in het algemeen niet emotioneel geschaad word door een aanraking.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 13:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het heeft niets te maken met lelijk of niet. Dat is ook zo'n ontzettendefoute aanname: het is pas grensoverschrijdend als de man in kwestie niet knap is. Het heeft er niets mee te maken.
They're all psycho killers?quote:
Nee.quote:
Howd you know?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 13:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee.
Maar het zijn echt niet allemaal incels. Verre van zelfs.
Een Ali B bijvoorbeeld. (Innocent until proven guilty natuurlijk.)quote:Op zaterdag 22 juni 2024 13:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee.
Maar het zijn echt niet allemaal incels. Verre van zelfs.
Ervaring. En de ervaringen van andere vrouwen/meisjes.quote:
Die zal wel tegen je praten, en meer ook.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 13:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Een Ali B bijvoorbeeld. (Innocent until proven guilty natuurlijk.)
Waarom zou dat het geval zijn?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 13:15 schreef ToT het volgende:
[..]
I know, het gaat er mij om dat ik in het algemeen niet emotioneel geschaad word door een aanraking.
Het kan soms echt wel onprettig zijn, maar de meeste mannen zijn daar gewoon snel overheen. Het levert meestal vooral irritaties op.
Voor vrouwen ligt het een stuk gevoeliger.
In die zaak gaat het niet om kijken natuurlijk. Maar inderdaad, dat is een mooi voorbeeld van een man die grensoverschrijdend gedrag vertoont en zeker geen incel is.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 13:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Een Ali B bijvoorbeeld. (Innocent until proven guilty natuurlijk.)
Da's weer een heel andere discussie en ik denk dat als ik hier als man wat algemene aannnames zou gaan posten, dat ik daar weer gezeik mee ga krijgen. Geen zin in.quote:
Dat is niet wat ik stel. Een vrouw heeft de vrijheid om een decolleté te dragen, en een man/vrouw heeft de vrijheid om ernaar te kijken. Als je een probleem hebt met mannen/vrouwen die kijken en dat al “grensoverschrijdend” vindt, dan mag je thuis blijven of jezelf bedekken, dat is wat ik zei.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 11:06 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Dus als een man tijdens een gesprek naar het decolleté van een vrouw kijkt ipv haar ogen, moet ze zich volgens jou maar meer bedekken?
Edit: ik als vrouw zijnde zou dat écht niet prettig vinden en zeggen waar mijn ogen zich bevinden
Dat kan je aan de user vragen die vond dat kijken “grensoverschrijdend” was. Een vrouw mag dragen wat ze wil. Een vrouw aanranden of verkrachten is verboden. Victim blaming hoort niet. Maar ga niet ‘kijken’ als “grensoverschrijdend” bestempelen, want dan schiet je gewoon door. Zoals ik al zei als je dat, het kijken, al “grensoverschrijdend” vindt zijn er oplossingen: o.a. thuis blijven of kleed je zo aan dat het geen aandacht trekt. Want dat “niet kijken” is ook een religieus gebod aan mannen, daar waar eerder vrouwelijke users hier Abdullah2 op aanvielen. Waarom zouden Nederlandse seculiere mannen zich houden aan een religieus gebod van niet kijken?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 11:43 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Zit er voor vrouwen die dat vinden geen nuance in "kijken"? Heel verschil of het snel even kijken of minutenlang staren is. Ik heb zelf nog nooit iemand moeilijk horen doen over dat eerste, vandaar mijn vraag
Je klinkt nu als BansheeBoy met zijn “er is nee en nee”. Een vrouw mag dragen wat ze wil, dat is haar vrijheid, ik mag kijken, staren, urenlang als ik dat wil, dat is mijn vrijheid. Grensoverschrijdend is dat niet, anders kan ik ook vrouwen opleggen wat voor mij “grensoverschrijdend” is, waarmee ik hun vrijheid kan inperken.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 12:09 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Er is kijken en kijken...
Iedere vrouw kent dit verschil.
Mss ben jij een normale kijker en dan kan jij je er niets bij voorstellen.
Die wordt al genoeg beperkt dus nee dankuquote:Op zaterdag 22 juni 2024 14:45 schreef Eindsnelheid het volgende:
anders kan ik ook vrouwen opleggen wat voor mij “grensoverschrijdend” is, waarmee ik hun vrijheid kan inperken.
Ik kan je op een briefje geven dat als jij urenlang gaat zitten kijken, de politie zeker wel optreedt als ik het meld.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 14:45 schreef Eindsnelheid het volgende:
[..]
Je klinkt nu als BansheeBoy met zijn “er is nee en nee”. Een vrouw mag dragen wat ze wil, dat is haar vrijheid, ik mag kijken, staren, urenlang als ik dat wil, dat is mijn vrijheid. Grensoverschrijdend is dat niet, anders kan ik ook vrouwen opleggen wat voor mij “grensoverschrijdend” is, waarmee ik hun vrijheid kan inperken.
Ik denk dat dat wel mee valt. Die hebben toch over t algemeen wel wat beters te doen.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 15:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan je op een briefje geven dat als jij urenlang gaat zitten kijken, de politie zeker wel optreedt als ik het meld.
Nou nou, dat is ook niet aardig om zo over Miss Sly te pratenquote:Op zaterdag 22 juni 2024 15:43 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel mee valt. Die hebben toch over t algemeen wel wat beters te doen.
Het is niet persoonlijk. Maar om de politie te laten komen moet men toch wel iets meer doen dan alleen maar kijken. Maar goed als dat al grensoverschrijdend is, dan zijn we de weg aardig kwijt denk ik.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 15:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou nou, dat is ook niet aardig om zo over Miss Sly te praten
Uren naar iemand kijken is normaal?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 15:56 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Het is niet persoonlijk. Maar om de politie te laten komen moet men toch wel iets meer doen dan alleen maar kijken. Maar goed als dat al grensoverschrijdend is, dan zijn we de weg aardig kwijt denk ik.
Met een verrekijker voor je raam uren naar de overburen gluren.quote:
Kijken is dan ook niet per definitie grensoverschrijdend maar kán grensoverschrijdend zijn. Heb je een vriendin of zus(je) ofzo? Vraag ze eens naar hun ervaringenquote:Op zaterdag 22 juni 2024 15:56 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Het is niet persoonlijk. Maar om de politie te laten komen moet men toch wel iets meer doen dan alleen maar kijken. Maar goed als dat al grensoverschrijdend is, dan zijn we de weg aardig kwijt denk ik.
Ik zou gewoon een telescoop neerzettenquote:Op zaterdag 22 juni 2024 16:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Met een verrekijker voor je raam uren naar de overburen gluren.
Laten we gewoon kijken alleen niet als grensoverschrijdend bestempelen. Dat het heel vervelend kan zijn kan ik me indenken. Ik denk dat er nog wel wat zit tussen kijken en grensoverschrijdend gedrag.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 17:56 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Kijken is dan ook niet per definitie grensoverschrijdend maar kán grensoverschrijdend zijn. Heb je een vriendin of zus(je) ofzo? Vraag ze eens naar hun ervaringen
Kijken kan heel prima grensoverschrijdend zijn. Dus wat mij betreft spreken we dat niet af.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 18:00 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Laten we gewoon kijken alleen niet als grensoverschrijdend bestempelen. Dat het heel vervelend kan zijn kan ik me indenken. Ik denk dat er nog wel wat zit tussen kijken en grensoverschrijdend gedrag.
Ok, weer wat geleerd.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 18:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kijken kan heel prima grensoverschrijdend zijn. Dus wat mij betreft spreken we dat niet af.
Grensoverschrijdend is overigens niet hetzelfde als strafbaar (in strafrechtelijke zin).
quote:Op zaterdag 22 juni 2024 17:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik zou gewoon een telescoop neerzetten
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 22 juni 2024 19:23 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
En dan je afvragen waarom sommige mensen je een creep vinden. Uren gluren.
Als je voor het raam van je huis aan de Nieuwstraat in Kerkrade met een verrekijker je overburen aan de Neustraße in Herzogenrath gaat begluren, dan is dat zonder twijfel grensoverschrijdend.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 16:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Met een verrekijker voor je raam uren naar de overburen gluren.
https://speld.nl/2024/06/(...)te-voelen-in-het-ov/quote:Hoe kunnen we vrouwen leren zich veiliger te voelen in het OV?
23 juni 2024 door Jan van Tienen en Matthijs van Rumpt
Negen op de tien vrouwen geeft aan zich niet veilig te voelen op NS-stations. Dat blijkt uit een enquete van KRO-NCRV’s Pointer. De vraag is dan ook: hoe kunnen vrouwen leren zich veiliger te voelen?
“Ik denk dat het een kwestie is van leren voelen dat het wel goedkomt”, zegt Fred, een man die weleens het OV pakt. “En verder niet zo aanstellen.” Fred tuft op de grond.
“Vrouwen moeten gewoon positief leren denken”, zegt een andere man, Nigel, die tijdens het gesprek zijn zonnebril ophoudt. “Als je denkt dat het goed komt, geeft het universum jou een goede uitkomst.”
Over een heel andere boeg gooit deze groep mannen het: “Wij gaan vaak tegenover een vrouw zitten zodat zij zich veilig voelt”, zegt Jeremy. “Als ik haar lang en indringend genoeg aankijk weet zij dat ze zich bij geen zorgen hoeft te maken.” – “Zeker niet als we haar met de rest van de boys afschermen van de rest van de coupe”, zegt John.
Wat is dit nou weer voor achterlijk artikel?quote:Op zondag 23 juni 2024 20:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
https://speld.nl/2024/06/(...)te-voelen-in-het-ov/
Ken je de speld niet?quote:Op maandag 24 juni 2024 21:43 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor achterlijk artikel?
Linda van de salarisafdeling wil dat absoluut niet en Angela van het secretariaat wordt boos als je het niet doet.quote:Op zondag 23 juni 2024 16:25 schreef Cupfighter het volgende:
Je hebt kijken en kijken, even in decolleté kijken is denk ik een natuurlijke reactie maar de borsten uit het topje kijken is weer creepy en dat mag zeker grensoverschrijdend genoemd worden
Extreem veel variabelen waardoor absolute stelregels in deze schier onmogelijk worden. Ik kom niet verder dan better safe than sorry.quote:
Echt! Hou op met geile mannen drachtig noemen!quote:Op dinsdag 25 juni 2024 01:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Mensen willen graag tot absolute stelregels komen. Dat gaat simpelweg niet omdat er zo ontzettend veel variabelen zijn. Miep doet aangifte van een onveilige werkplek omdat drachtige Derk iets te lang naar haar kijkt. Maar een tik op de bips door hunk Jay van HR ontvangt ze met plezier.
Ik chargeer even, maar het punt is duidelijk.²
Dus doe het gewoon niet zonder dat je weet dat de ander het ok vindt.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 02:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Extreem veel variabelen waardoor absolute stelregels in deze schier onmogelijk worden. Ik kom niet verder dan better safe than sorry.²
Dat is onzinquote:Op dinsdag 25 juni 2024 02:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Extreem veel variabelen waardoor absolute stelregels in deze schier onmogelijk worden. Ik kom niet verder dan better safe than sorry.²
Gewoon niet doen, dat lijkt me duidelijkquote:Op dinsdag 25 juni 2024 02:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vindt Miep ontzettend jammer als Hunk Jay niets doet.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 04:58 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Gewoon niet doen, dat lijkt me duidelijk
Erg vermoeiende act ben jequote:Op dinsdag 25 juni 2024 08:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vindt Miep ontzettend jammer als Hunk Jay niets doet.²
Ik heb dus over het proeven.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 03:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat is onzin
Zo vinden ze het bij de ene snoepwinkel prima als je alles even proeft, bij de volgende mag je een paar proeven en bij hun buurman niets
Wil niet zeggen dat je geen regels op kunt stellen voor diefstal of wel soms?
moet je aan de eigenaar vragen of het mag of nietquote:
Kan je vinden. Maar ik hou jullie gewoon een spiegel voor. Het is niet zo makkelijk als jullie doen lijken.quote:
Lekker spontaan.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 09:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
moet je aan de eigenaar vragen of het mag of niet
zo ingewikkeld is het allemaal niet
je kan ook spontaan in dr tietjes knijpen en hopen dat je er een tegen bent gekomen die dat grappig vindquote:
Uitzonderingen hou je altijd ik ken geen vrouwen die het graag willen dat je half uur in hun decolleté loopt te gapenquote:Op dinsdag 25 juni 2024 09:03 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kan je vinden. Maar ik hou jullie gewoon een spiegel voor. Het is niet zo makkelijk als jullie doen lijken.²
Kan ze makkelijk oplossen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 09:09 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Uitzonderingen hou je altijd ik ken geen vrouwen die het graag willen dat je half uur in hun decolleté loopt te gapen
Geen decolleté uitbaten. Geen auto in de showroom zetten als je geen potentiële kopers wilt aantrekken.quote:
Alsof mensen in de winkel het altijd eerst vragen als ze iets even vast pakken.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 09:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
moet je aan de eigenaar vragen of het mag of niet
zo ingewikkeld is het allemaal niet
Het is nu zomerweer, een vrouw kan dus geen decolleté dragen omdat er een kans bestaat dat er mannen in lopen te gapen, je hebt je als man maar te gedragen, een korte blik mag en dat zal ook geen enkele vrouw vervelend vinden maar dat gapen is gewoon creepy gedragquote:Op dinsdag 25 juni 2024 09:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Geen decolleté uitbaten. Geen auto in de showroom zetten als je geen potentiële kopers wilt aantrekken.²
Ze mag alles. Maar dan moet ze het maar accepteren dat sommige mannen langer kijken.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 09:41 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het is nu zomerweer, een vrouw kan dus geen decolleté dragen omdat er een kans bestaat dat er mannen in lopen te gapen, je hebt je als man maar te gedragen, een korte blik mag en dat zal ook geen enkele vrouw vervelend vinden maar dat gapen is gewoon creepy gedrag
zwakke mannenquote:Op dinsdag 25 juni 2024 09:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze mag alles. Maar dan moet ze het maar accepteren dat sommige mannen langer kijken.²
Dat is prima, maar als het issue is dat mannen kijken, dan is het prima dat we de mannen dié dan kijken betitelen als 'zwakke mannen', maar dan zijn er dus nog steeds mannen die kijken. Dat gaat blijven gebeuren, dus als je dat soort aandacht pertinent niet wil, dan kun je of wachten tot de hele wereld zich aan jou aanpast, of jij past je aan aan de wereld.quote:
Ja dat is een gegeven waar vrouwen mee moeten dealen. Het is niet anders.quote:
Meestal ben ik het met je eens CoolGuy, nu niet, ik vind het een beetje de omgedraaide wereld dus vrouwen moeten in een gesloten shirtje lopen en met een lange broek in dit weer omdat mannen onbehoorlijk gedrag vertonen?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 10:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is prima, maar als het issue is dat mannen kijken, dan is het prima dat we de mannen dié dan kijken betitelen als 'zwakke mannen', maar dan zijn er dus nog steeds mannen die kijken. Dat gaat blijven gebeuren, dus als je dat soort aandacht pertinent niet wil, dan kun je of wachten tot de hele wereld zich aan jou aanpast, of jij past je aan aan de wereld.
Of we gaan met z'n allen jongens anders opvoeden en tegen mannen die zich niet kunnen gedragen zeggen dat wat zij doen niet kan.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 10:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is prima, maar als het issue is dat mannen kijken, dan is het prima dat we de mannen dié dan kijken betitelen als 'zwakke mannen', maar dan zijn er dus nog steeds mannen die kijken. Dat gaat blijven gebeuren, dus als je dat soort aandacht pertinent niet wil, dan kun je of wachten tot de hele wereld zich aan jou aanpast, of jij past je aan aan de wereld.
Natuurlijk mógen ze dat wel. Ik ben de laatste die zegt dat vrouwen iets niét mogen. Dat is ook niet wat ik bedoel. Er is een issue, en dat is 'ongewenste aandacht van mannen'. Nou, jij als individu zijnde hebt vooral invloed op 1 persoon, en dat ben je zelf. Je kunt niet controleren wat anderen doen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 10:13 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Meestal ben ik het met je eens CoolGuy, nu niet, ik vind het een beetje de omgedraaide wereld dus vrouwen moeten in een gesloten shirtje lopen en met een lange broek in dit weer omdat mannen onbehoorlijk gedrag vertonen?
En het shirtje mag dan natuurlijk niet te strak zijn want dan zie je ook teveel?
Ja, ben ik helemaal voor, alleen is dat niet NU acuut geregeld. Het is niet dat als we nu met zijn allen besluiten dat we alle mannen gaan heropvoeden dat die heropvoeding over 1 minuut klaar is en dat het 100% werkt bij ALLE mannen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 10:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of we gaan met z'n allen jongens anders opvoeden en tegen mannen die zich niet kunnen gedragen zeggen dat wat zij doen niet kan.
Maar nee, het gemakkelijkste is inderdaad dat vrouwen zich dan maar weer aanpassen. Zal ik mijn burka ook maar tevoorschijn halen dan?
Ik begrijp je nu beter maar eerlijk is het inderdaad nietquote:Op dinsdag 25 juni 2024 10:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Natuurlijk mógen ze dat wel. Ik ben de laatste die zegt dat vrouwen iets niét mogen. Dat is ook niet wat ik bedoel. Er is een issue, en dat is 'ongewenste aandacht van mannen'. Nou, jij als individu zijnde hebt vooral invloed op 1 persoon, en dat ben je zelf. Je kunt niet controleren wat anderen doen.
Er staat niet voor elke man een politie agent op straat, en heropvoeding of uitleggen of of of, whatever je er aan wil doen, gaat niet nu per direct bewerkstelligen dat alle mannen niet meer kijken. Dat kunnen we met z'n allen wel willen, maar dat is gewoon niet hoe het werkt.
Dus dan blijven er 2 opties over. Of je trekt je niks aan van dat soort aandacht, óf je zorgt dat je die aandacht minder/niet krijgt.
Is dat eerlijk? Nee, zeer zeker niet, maar als je pertinent die aandacht niet wil, dan kun je willen dat per NU alle mannen niét meer kijken, maar dat gaat gewoon geen realiteit worden, dus blijft er 1 optie over.
Klopt. En zolang er mensen zijn die het bagatelliseren en als oplossing aandragen dat vrouwen zich maar aan moeten passen, en vrouwen dat dan noodgedwongen ook maar doen, verandert er ook echt helemaal niets.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 10:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, ben ik helemaal voor, alleen is dat niet NU acuut geregeld. Het is niet dat als we nu met zijn allen besluiten dat we alle mannen gaan heropvoeden dat die heropvoeding over 1 minuut klaar is en dat het 100% werkt bij ALLE mannen.
Dat gaat gewoon niet gebeuren.
Ze moeten niks. Maar het is accepteren of aanpassen. Eigenlijk heel logisch. Ben je uitbater van cleavage dan trek je aandacht. Zo is het biologisch geregeld.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 10:13 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Meestal ben ik het met je eens CoolGuy, nu niet, ik vind het een beetje de omgedraaide wereld dus vrouwen moeten in een gesloten shirtje lopen en met een lange broek in dit weer omdat mannen onbehoorlijk gedrag vertonen?
En het shirtje mag dan natuurlijk niet te strak zijn want dan zie je ook teveel?
Pfffft.... alweer....?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 10:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze moeten niks. Maar het is accepteren of aanpassen. Eigenlijk heel logisch. Ben je uitbater van cleavage dan trek je aandacht. Zo is het biologisch geregeld.²
Dit is nooit gestopt. Mannen houden van (uitbaters van) cleavage. Dat is simpele biologie. De ene man gaat er anders om dan de ander, maar ze houden van die (gepasteuriseerde) uiers. Laten we elkaar geen mietje noemen.quote:
Helaas is de topic pointer van victim blaming hier niet van toepassing op dit topic.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 12:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit is nooit gestopt. Mannen houden van (uitbaters van) cleavage. Dat is simpele biologie. De ene man gaat er anders om dan de ander, maar ze houden van die (gepasteuriseerde) uiers. Laten we elkaar geen mietje noemen.²
Zo moeilijk is het niet, even een blik op werpen en weer verder gaan met andere bezighedenquote:Op dinsdag 25 juni 2024 13:22 schreef Electric_Eye het volgende:
Als man wordt het je dan allemaal toch aardig lastig gemaakt als kijken al als grensoverschrijdend wordt ervaren. Want wie gaat dan bepalen wanneer en hoe lang je naar een vrouw mag kijken zonder dat het grensoverschrijdend is? En speelt de omgeving dan nog een rol?
Maar je kunt toch onmogelijk van een man (of vrouw mag ook) gaan eisen dat hij niet te lang naar je mag kijken als je zelf met een diep uitgesneden truitje op kantoor gaat zitten?
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat zoiets toch gebeurd om aandacht te trekken. Maar geef dat als vrouw toe en je bent een aandachtshoer.
Neem je ook alleen maar een likje aan een chipje als een volle verse zak opengebroken op tafel ligt?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:19 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het niet, even een blijk op werpen en weer verder gaan met andere bezigheden
Het vergelijken met materiaal wat geen emoties of gevoelens heeft slaat finaal de plank mis, als je dat nu nog niet door hebt heb diezelfde plank voor je hoofdquote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neem je ook alleen maar een likje aan een chipje als een volle verse zak opengebroken op tafel ligt?²
Ja, mannen gaan naar dames van lichte zeden voor de emoties en gevoelens. Come on!quote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:29 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het vergelijken met materiaal wat geen emoties of gevoelens heeft slaat finaal de plank mis, als je dat nu nog niet door hebt heb diezelfde plank voor je hoofd
Wie heeft het hier over dames van lichte zeden, ik niet in ieder geval, gewoon dames die je op straat of werk ziet,quote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, mannen gaan naar dames van lichte zeden voor de emoties en gevoelens. Come on!²
Ok, wat doet de biologie van een echte vent met de gevoelens en emoties van een mooi voorbij lopend exemplaar in het wild met melkfabrieken in de etalage?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:32 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Wie heeft het hier over dames van lichte zeden, ik niet in ieder geval, gewoon dames die je op straat of werk ziet,
ogen zijn er om te kijken. ga je op de grond liggen om onder een rokje te kijken dan snapt iedereen wel dat dat not done is, maar op normale wijze je ogen gebruiken is niks mis mee. Ook andersom niet trouwens. Vrouwen kijken ook naar gespierde mannen, of broekbobbels, of kuiten, of etc etc.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 13:22 schreef Electric_Eye het volgende:
Als man wordt het je dan allemaal toch aardig lastig gemaakt als kijken al als grensoverschrijdend wordt ervaren. Want wie gaat dan bepalen wanneer en hoe lang je naar een vrouw mag kijken zonder dat het grensoverschrijdend is? En speelt de omgeving dan nog een rol?
Maar je kunt toch onmogelijk van een man (of vrouw mag ook) gaan eisen dat hij niet te lang naar je mag kijken als je zelf met een diep uitgesneden truitje op kantoor gaat zitten?
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat zoiets toch gebeurd om aandacht te trekken. Maar geef dat als vrouw toe en je bent een aandachtshoer.
Nogal arbitrair als je het mij vraagt. Want wie of wat bepaald dan wat “even” is en wanneer het grensoverschrijdend wordt?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:19 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het niet, even een blik op werpen en weer verder gaan met andere bezigheden
Deze man had het over 'urenlang kijken'. Dat is niet 'op normale wijze' je ogen gebruiken. Daar is echt weinig anders van te zeggen. Als iemand urenlang onafgebroken naar het decolleté van een vrouw gaat zitten kijken, is dat simpelweg grensoverschrijdend.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:14 schreef Danny het volgende:
[..]
ogen zijn er om te kijken. ga je op de grond liggen om onder een rokje te kijken dan snapt iedereen wel dat dat not done is, maar op normale wijze je ogen gebruiken is niks mis mee. Ook andersom niet trouwens. Vrouwen kijken ook naar gespierde mannen, of broekbobbels, of kuiten, of etc etc.
In wat voor situatie gaat iemand urenlang naar je decolleté zitten kijken? Maar interessanter nog, als jij het te lang vindt duren, wat doe je dan?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Deze man had het over 'urenlang kijken'. Dat is niet 'op normale wijze' je ogen gebruiken. Daar is echt weinig anders van te zeggen. Als iemand urenlang onafgebroken naar het decolleté van een vrouw gaat zitten kijken, is dat simpelweg grensoverschrijdend.
Daar ging het niet om.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
In wat voor situatie gaat iemand urenlang naar je decolleté zitten kijken? Maar interessanter nog, als jij het te lang vindt duren, wat doe je dan?
Ok, maar dat is in theorie natuurlijk. Nou ben ik geen vrouw maar ik kan me bijzonder weinig situaties voorstellen waarin dit zou gebeuren. Tenzij gluurbuur uiteraard maar dat is dan ook next level viespeukquote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Deze man had het over 'urenlang kijken'. Dat is niet 'op normale wijze' je ogen gebruiken. Daar is echt weinig anders van te zeggen. Als iemand urenlang onafgebroken naar het decolleté van een vrouw gaat zitten kijken, is dat simpelweg grensoverschrijdend.
Als iemand dat verschil niet kent dan hebben we een veel groter probleem dan het kijken alleen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:41 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Nogal arbitrair als je het mij vraagt. Want wie of wat bepaald dan wat “even” is en wanneer het grensoverschrijdend wordt?
Wacht even, dit was jouw post en de eerste diequote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar ging het niet om.
Het ging over de vraag of kijken uberhaupt grensoverschrijdend kan zijn. Hij stelde dat zelfs als hij urenlang gaat zitten kijken, dat niet grensoverschrijdend is. Ik bestrijd dat.
Don't make this about me.
Ik zie de melding al bij de meldkamer binnen komen. Wat denk je zelf dat ze als eerste zullen zeggen?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 15:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan je op een briefje geven dat als jij urenlang gaat zitten kijken, de politie zeker wel optreedt als ik het meld.
Flikker op met melkfabrieken, uiers, snoep, chips, sjieke auto of wat dan ook.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ok, wat doet de biologie van een echte vent met de gevoelens en emoties van een mooi voorbij lopend exemplaar in het wild met melkfabrieken in de etalage?²
Dat doen we samen, meest non-verbaal en leren we van de reacties van onze omgeving.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:41 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Nogal arbitrair als je het mij vraagt. Want wie of wat bepaald dan wat “even” is en wanneer het grensoverschrijdend wordt?
Het gaat er niet om wat ik of jij wil. Ik geef enkel aan wat de logische gevolgen zijn van bepaalde keuzes. Je kunt je eigen gedrag makkelijker veranderen dan die van 10000den krolse mannen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:05 schreef Lenny77 het volgende:
Daarbuiten is het ook klaar om je religieuze praat hier weet stiekem in te voeren.
"Wil je het niet??? Nee?? Jaaaa dan moet je je maar van kop tot teen bedekken zoals het hoort. Doe je dat niet? Dan ben jij vogelvrij als slet/hoer voor onze onbeheersbare lusten".
Dit is de laatste keer dat jij nog zo een woorden gebruikt hier in dit topic. Het zijn geen fabrieken, het zijn borsten.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat ik of jij wil. Ik geef enkel aan wat de logische gevolgen zijn van bepaalde keuzes. Je kunt je eigen gedrag makkelijker veranderen dan die van 10000den krolse mannen.
Romige melkfabriek uitbaten? Prima. Maar dat trekt krolse mannen aan. De ene gaat er anders mee om dan de ander. heeft niks met mij te maken voor de rest.²
Ik vind het prima. De essentie van mijn verhaal blijft derhalve staan.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:29 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dit is de laatste keer dat jij nog zo een woorden gebruikt hier in dit topic. Het zijn geen fabrieken, het zijn borsten.
Eigenlijk doe je precies wat ik hier al een tijdje probeer bloot te leggen. Er zijn simpelweg teveel variabelen bij betrokken om tot generieke one-size-fits-all spelregels te komen. Ik heb al een voorbeeld gegeven van vieze Henkie en hunk Jay.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:00 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Als iemand dat verschil niet kent dan hebben we een veel groter probleem dan het kijken alleen.
Ik zou zelf zeggen: mijn cleavage bedekken. Maar dat is vloeken in de kerk hier.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
In wat voor situatie gaat iemand urenlang naar je decolleté zitten kijken? Maar interessanter nog, als jij het te lang vindt duren, wat doe je dan?
Normale fatsoensnormen die van kleins af aan zijn aangeleerd zouden hier prima kunnen gelden.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Eigenlijk doe je precies wat ik hier al een tijdje probeer bloot te leggen. Er zijn simpelweg teveel variabelen bij betrokken om tot generieke one-size-fits-all spelregels te komen. Ik heb al een voorbeeld gegeven van vieze Henkie en hunk Jay.²
Absoluut. Maar zelfs die fatsoensnormen moet je heel erg downscalen en afkaderen wil je 100% zeker van je zaak zijn. En dan ben ik nog heel meegaand met je. Omdat fatsoensnormen eigenlijk behoorlijk subjectief (kunnen) zijn.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:41 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Normale fatsoensnormen die van kleins af aan zijn aangeleerd zouden hier prima kunnen gelden.
Iedereen kijkt wel eens. Maar je hebt kijken en je hebt 'boooooh kwijl lekker' kijken en te lang om nog fatsoenlijk te zijn.
Buiten mijn post over lichaamsdelen ben ik aardig genoeg.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Absoluut. Maar zelfs die fatsoensnormen moet je heel erg downscalen en afkaderen wil je 100% zeker van je zaak zijn. En dan ben ik nog heel meegaand met je. Omdat fatsoensnormen eigenlijk behoorlijk subjectief (kunnen) zijn.
Trouwens, je mag best wat aardiger tegen mij doen. Ik praat niks goed, ik constateer slechts.²
Nou ik zag wat scheldwoorden voorbij komen enzo. Nergens voor nodig. Prima verder.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:50 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Buiten mijn post over lichaamsdelen ben ik aardig genoeg.
Ik denk zeker na maar gebruik zo nu en dan duidingen om juist tot de verbeelding te spreken en zo mogelijk ruis weg te halen. Ik wil graag zo duidelijk mogelijk zijn. Nogmaals, ik constateer slechts. En geef met die constatering ook nog eens een helpende hand mee.quote:Ik denk dan weer dat jij wat beter kan nadenken voor je iets schrijft in een zeer gevoelig topic terwijl je je forumbreed overal lekker kan laten gaan zonder problemen. Hier zitten veel mensen die effectief vreselijke dingen hebben meegemaakt en uit respect voor hun zou je je ook wel wat milder mogen opstellen. Kan je dit echt niet?
Alleen heeft zo wat elke vrouw hier al aangegeven dat je posts alleen maar meer frustraties oproepen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nou ik zag wat scheldwoorden voorbij komen enzo. Nergens voor nodig. Prima verder.
[..]
Ik denk zeker na maar gebruik zo nu en dan duidingen om juist tot de verbeelding te spreken en zo mogelijk ruis weg te halen. Ik wil graag zo duidelijk mogelijk zijn. Nogmaals, ik constateer slechts. En geef met die constatering ook nog eens een helpende hand mee.²
In het openbaar? Dat lijkt me niet strafbaar. Wel een beetje creepy als dat naar 1 persoon is. Ik durf wel te beweren dat zoiets echt nooit voor komt en dat deze man dan juist de uitzondering is die de regel bevestigt. Ik blijf er dan ook bij dat kijken (niet stiekem gluren met een verrekijker naar plekken waar mensen zich prive achten) gewoon kan. Zou echt bizar worden als kijken al niet meer zou mogen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat je als je A. zegt (dus de discussie aangaat) je ook B. moet zeggen (dus de ander ook vrijlaten te reageren). Nu is mijn speelveld niet gelijk omdat ik mogelijk anderen tegen de schenen trap. Nu zou ik dat ook nog begrijpen als ik niet heel duidelijk zou zijn. Maar laat ik dat nou juist wel zijn.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:14 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Alleen heeft zo wat elke vrouw hier al aangegeven dat je posts alleen maar meer frustraties oproepen.
Precies. In theorie zullen er best wat gevallen zijn waarbij het algemene begrip kijken als grensoverschrijdend kan worden ervaren maar dat zal in de praktijk amper tot niet voorkomen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:18 schreef Danny het volgende:
[..]
In het openbaar? Dat lijkt me niet strafbaar. Wel een beetje creepy als dat naar 1 persoon is. Ik durf wel te beweren dat zoiets echt nooit voor komt en dat deze man dan juist de uitzondering is die de regel bevestigt. Ik blijf er dan ook bij dat kijken (niet stiekem gluren met een verrekijker naar plekken waar mensen zich prive achten) gewoon kan. Zou echt bizar worden als kijken al niet meer zou mogen.
Wij als vrouwen of slachtoffers van hebben niet A gezegd, een man heeft het topic gestart en is meteen afgekomen met zaken zoals kledij en eigen verantwoordelijkheid en jij was de tweede poster die er als de kippen bij kwam met te zeggen: 'goed topic, hier moet ik zijn'. Dus je kwam er al hijgend als een bloeddorstige hyena in, klaar om te schoppen en preken. Dus draai het verdomme niet om.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind dat je als je A. zegt (dus de discussie aangaat) je ook B. moet zeggen (dus de ander ook vrijlaten te reageren). Nu is mijn speelveld niet gelijk omdat ik mogelijk anderen tegen de schenen trap. Nu zou ik dat ook nog begrijpen als ik niet heel duidelijk zou zijn. Maar laat ik dat nou juist wel zijn.
Nogmaals: een vrouw kan meer doen dan hier steeds geschetst wordt. Alleen als ze dat niet wil om welke reden dan ook kunnen er onwelgevallige consequenties zijn. Dat is een feitelijke constatering zonder een waardeoordeel van mezelf.
Dat staat overigens los van schuld. Ik zou het meer willen schetsen met de woorden verantwoordelijkheid, wijsheid en verstand.
Hoop dat de kou nu uit de lucht is. Ik ben erg redelijk.²
Op deze manier wil ik de discussie niet met je voortzetten. Ik sta je steeds netjes te woord en jij reageert emotioneel. Dat kan en mag, maar dat wordt geen vruchtbaar discours.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:42 schreef Lenny77 het volgende:
Hou trouwens ook maar op met je onzin en gezeik over wijsheid en verantwoordelijkheid van de vrouwen en daartegenover redelijkheid, aardigheid of wat dan ook van jouw kant. Want dat ben je beiden NIET!
Waarom pas jij je dan niet eens aan? Je hebt immer alleen controle over jezelf, hè.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Op deze manier wil ik de discussie niet met je voortzetten. Ik sta je steeds netjes te woord en jij reageert emotioneel. Dat kan en mag, maar dat wordt geen vruchtbaar discours.
Even goede vrienden.²
Ik val geen vrouwen lastig. Dus dit is een onnodig grove beschuldiging. Moet dit echt joh.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom pas jij je dan niet eens aan? Je hebt immer alleen controle over jezelf, hè.
Ik zeg niet dat je vrouwen lastigvalt. Dit doe je steeds weer: niet reageren op wat iemand zegt, maar dat standpunt vertekenen of er een bedenken.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik val geen vrouwen lastig. Dus dit is een onnodig grove beschuldiging. Moet dit echt joh.²
Vind je dit zelf nu werkelijk een geweldige post die moderator-waardig is?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:42 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Wij als vrouwen of slachtoffers van hebben niet A gezegd, een man heeft het topic gestart en is meteen afgekomen met zaken zoals kledij en eigen verantwoordelijkheid en jij was de tweede poster die er als de kippen bij kwam met te zeggen: 'goed topic, hier moet ik zijn'. Dus je kwam er al hijgend als een bloeddorstige hyena in, klaar om te schoppen en preken. Dus draai het verdomme niet om.
Hou trouwens ook maar op met je onzin en gezeik over wijsheid en verantwoordelijkheid van de vrouwen en daartegenover redelijkheid, aardigheid of wat dan ook van jouw kant. Want dat ben je beiden NIET!
Nee, je zegt alleen maar dat als vrouwen hun borsten niet heel erg bedekken, dat hengstige mannen zich daaraan vergapen (op z'n minst, zo niet aftrekken in een hoekje, of nog erger: dat het een uitnodiging zou zijn om die vrouwen te betasten??)quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik val geen vrouwen lastig. Dus dit is een onnodig grove beschuldiging. Moet dit echt joh.²
't Is nog mild.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:56 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Vind je dit zelf nu werkelijk een geweldige post die moderator-waardig is?
Ja geef de reageerder op de beschuldigingen maar de schuld.. past prima in het topic he?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:56 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
De topicreeks in NWS van Ali B gemist zeker?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:56 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Nee, naar aanleiding daarvan heeft hij dit topic aangemaakt (zie OP).quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:58 schreef Sally het volgende:
[..]
De topicreeks in NWS van Ali B gemist zeker?
Met de posts van deze user? (overigens zijn er heel veel posts daar weggeveegd, terecht).
Je geeft me erg veel eer, dank daarvoor, maar ik speel geen rol bij deze problemen. Ik val niemand lastig en ben dat ook niet van plan. Ik ga niet verder dan constateren, zelfs nog zonder waardeoordeel. Cleavage uitbaten is aandacht trekken. En daar zitten dan helaas niet alleen Harmen Siezens tussen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:55 schreef Claudia_x het volgende:
Lenny legt je ontzettend goed uit wat er ongepast is aan je postings. Waarom kijk jij niet eens in de spiegel die je wordt voorgehouden? Alsmaar prediken en zeggen wat anderen moeten doen. Wat kun jij doen?
Je schuift weer de verantwoordelijkheid op vrouwen af. Wat kun jij doen?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 18:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je geeft me erg veel eer, dank daarvoor, maar ik speel geen rol bij deze problemen. Ik val niemand lastig en ben dat ook niet van plan. Ik ga niet verder dan constateren, zelfs nog zonder waardeoordeel. Cleavage uitbaten is aandacht trekken. En daar zitten dan helaas niet alleen Harmen Siezens tussen.
Ik vind het wijs en verantwoordelijk als je dat gegeven meeneemt in je besluitvorming.²
Ik zou als vrouw zijnde niet wachten totdat alle mannen zijn omgeturnd in Harmen Siezen's. Dat gaat simpelweg niet gebeuren. Het is jammer, maar het is een feit.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 18:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je schuift weer de verantwoordelijkheid op vrouwen af. Wat kun jij doen?
BansheeBoy is niet de starter van deze topicreeks he. En op hem doelde ik namelijk.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 18:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, naar aanleiding daarvan heeft hij dit topic aangemaakt (zie OP).
Je reageert op ElectricEye. En die heeft deze reeks wél geopend en de posts van BansheeBoy in het AliB-topic dus niet gemist.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 18:37 schreef Sally het volgende:
[..]
BansheeBoy is niet de starter van deze topicreeks he. En op hem doelde ik namelijk.
Ik heb de reeks niet geopendquote:Op dinsdag 25 juni 2024 18:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je reageert op ElectricEye. En die heeft deze reeks wél geopend en de posts van BansheeBoy in het AliB-topic dus niet gemist.
Je hebt gelijk, excuus. Je hebt alleen dit deel geopend.quote:
Ik heb heb de reeks ook niet gestart. Was er wel vrij snel bij omdat deze discussie niet erg paste in het Ali B.-topic.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 18:37 schreef Sally het volgende:
[..]
BansheeBoy is niet de starter van deze topicreeks he. En op hem doelde ik namelijk.
Dus je wilt echt hiermee zeggen dat als iemand tegen jou zegt dat je van de chips moet afblijven dat je daar dan niet toe in staat bent als die aangebroken op tafel ligt? Dat het feit dat de zak open is al voldoende reden is dat je je niet hoeft te kunnen beheersen? En dat als jij dan toch een chipje neemt dat dat dan de schuld is van degene die de zak heeft opengemaakt.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 14:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neem je ook alleen maar een likje aan een chipje als een volle verse zak opengebroken op tafel ligt?²
Nee, Kip_Frites_Appelmoes heeft de Topicreeks aangemaakt.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 18:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je reageert op ElectricEye. En die heeft deze reeks wél geopend en de posts van BansheeBoy in het AliB-topic dus niet gemist.
Ja, daar waren we al uit inmiddelsquote:Op dinsdag 25 juni 2024 18:45 schreef Sally het volgende:
[..]
Nee, Kip_Frites_Appelmoes heeft de Topicreeks aangemaakt.
Maar hoe lang mag je naar die zak chips kijken voordat het grensoverschrijdend wordt?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 18:44 schreef livelink het volgende:
[..]
Dus je wilt echt hiermee zeggen dat als iemand tegen jou zegt dat je van de chips moet afblijven dat je daar dan niet toe in staat bent als die aangebroken op tafel ligt? Dat het feit dat de zak open is al voldoende reden is dat je je niet hoeft te kunnen beheersen? En dat als jij dan toch een chipje neemt dat dat dan de schuld is van degene die de zak heeft opengemaakt.
Ja, dan zijn we uitgesproken.
Oh.... maar jouw hele 'discussie' draait wél om een vorm van 'victim blaming' !!! Omdat jij vindt dat als een vrouw 'cleavage' laat zien dat ZIJ dan van alles over zich uitroept.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 18:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb heb de reeks ook niet gestart. Was er wel vrij snel bij omdat deze discussie niet erg paste in het Ali B.-topic.²
Ik ben er zeker toe in staat. Al moet ik er me wel toe aanzetten als het om Croky Bolognese gaat. Maar het gaat niet om mij. Veel gasten kunnen dit nl. niet. Dan is het gewoon verstandig(er) om de de verse zak chips in de voorraadkast te houden. .quote:Op dinsdag 25 juni 2024 18:44 schreef livelink het volgende:
[..]
Dus je wilt echt hiermee zeggen dat als iemand tegen jou zegt dat je van de chips moet afblijven dat je daar dan niet toe in staat bent als die aangebroken op tafel ligt? Dat het feit dat de zak open is al voldoende reden is dat je je niet hoeft te kunnen beheersen? En dat als jij dan toch een chipje neemt dat dat dan de schuld is van degene die de zak heeft opengemaakt.
Zie mn edit.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 18:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, daar waren we al uit inmiddels
We moeten schuld en verantwoordelijkheid niet door elkaar halen. Victim blaiming is als de schuld wordt gegeven aan een slachtoffer. Dat doe ik niet. Ik zeg alleen dat ze verantwoordelijk moet omgaan met haar schoonheid. De voordelen hiervan zijn dan voor haarzelf. Dus in principe rijk ik de helpende hand uit door een oplossing te zoeken.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 18:47 schreef Sally het volgende:
[..]
Oh.... maar jouw hele 'discussie' draait wél om een vorm van 'victim blaming' !!! Omdat jij vindt dat als een vrouw 'cleavage' laat zien dat ZIJ dan van alles over zich uitroept.
Veruit de meeste mannen kunnen zich wel gewoon inhouden en met hun klauwen van de zak chips blijven.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 18:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben er zeker toe in staat. Al moet ik er me wel toe aanzetten als het om Croky Bolognese gaat. Maar het gaat niet om mij. Veel gasten kunnen dit nl. niet. Dan is het gewoon verstandig(er) om de de verse zak chips in de voorraadkast te houden. .²
Gelukkig wel! Maar je hebt er maar 1 nodig om die chipszak weg te schransen. Ik zou het die vetzak gewoon niet makkelijk willen maken.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 18:53 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Veruit de meeste mannen kunnen zich wel gewoon inhouden en met hun klauwen van de zak chips blijven.
Ja, reken je vooral rijk, ipv dat je een structurele oplossing aanreikt.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 18:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
We moeten schuld en verantwoordelijkheid niet door elkaar halen. Victim blaiming is als de schuld wordt gegeven aan een slachtoffer. Dat doe ik niet. Ik zeg alleen dat ze verantwoordelijk moet omgaan met haar schoonheid. De voordelen hiervan zijn dan voor haarzelf. Dus in principe rijk ik de helpende hand uit door een oplossing te zoeken.
De beste resultaten behalen we met én én. Daar ben ik als oprecht betrokkene echt van overtuigd.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 10:18 schreef Loverboii het volgende:
zwakke mannen moeten niet sterker worden, vrouwen moeten zich aanpassen
Ik vind niet dat ik het recht heb om vrouwen te zeggen hoe ze zich moeten gedragen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 20:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De beste resultaten behalen we met én én. Daar ben ik als oprecht betrokkene echt van overtuigd.²
Dit is een +1 voor mij.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 20:58 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Ik vind niet dat ik het recht heb om vrouwen te zeggen hoe ze zich moeten gedragen.
dat was ironisch bedoeldquote:Op dinsdag 25 juni 2024 21:07 schreef Sally het volgende:
[..]
Dit is een +1 voor mij.
Maar.. ehm.. vanmorgen zei je iets anders? Of vat ik dat van vanmorgen verkeerd op?
Bij mannen wel?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 20:58 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Ik vind niet dat ik het recht heb om vrouwen te zeggen hoe ze zich moeten gedragen.
En toch denk ik dat ze wel gebaat zijn bij goed advies. Het komt uit een goed hart lijkt me. In ieder geval wel in mijn geval.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 20:58 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Je moet de zaken niet om gaan draaien. Hier in deze reeks wordt al 3 topics lang door het kliekje vrouwen aan mannen gevraagd een oplossing te verzinnen. Elke opmerking wordt door het zelfde kliekje vrouwen hier keihard onderuit geschoffeld.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:58 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja geef de reageerder op de beschuldigingen maar de schuld.. past prima in het topic he?
Welke beschuldigingen precies?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:58 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja geef de reageerder op de beschuldigingen maar de schuld.. past prima in het topic he?
Dat is helemaal niet nodig, want in tegenstelling tot wat jij hier neerzet is het helemaal niet zo moeilijk en hebben verreweg de meeste mannen geen enkel probleem met inschatten wanneer dingen wel of niet kunnen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zou zelf zeggen: mijn cleavage bedekken. Maar dat is vloeken in de kerk hier.²
Het enige wat erg vervelend is is dat die oplossingen geen oplossingen zijn.quote:Op woensdag 26 juni 2024 00:25 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Je moet de zaken niet om gaan draaien. Hier in deze reeks wordt al 3 topics lang door het kliekje vrouwen aan mannen gevraagd een oplossing te verzinnen. Elke opmerking wordt door het zelfde kliekje vrouwen hier keihard onderuit geschoffeld.
@:BansheeBoy is de enige die op zijn minst nog met oplossingen komt. Daar kun je van vinden wat je wilt maar je reactie laat eigenlijk zien dat je helemaal niet openstaat voor een discussie maar jouw (of moet ik jullie zeggen?) woord is de enige waarheid en alles wat daar buiten valt moet het liefst zo snel mogelijk de kop in worden gedrukt.
We leven in een vrij land en de opties die BansheeBoy voorstelt zijn ook niet de mijne maar als je van mening bent dat kijken al grensoverschrijdend kan zijn dan blijven er toch weinig opties over dan thuis blijven of een burka aan trekken. Als een vrouw zich uitdagend kleed dan kan ik daar best langer dan 5 seconden naar kijken, helemaal niks mis mee. Vrouwen hebben nou eenmaal een bepaalde aantrekkingskracht op mannen. Het helpt de discussie een stuk beter als je je daar als vrouw gewoon van bewust bent. Je kunt dat willen veranderen maar dat is nogal naïef als je beseft dat er mannen bereid zijn om maandelijks honderden euro’s neer te tellen voor allerlei nobody’s op websites als onlyfans.
Dat is ook wat me het meest tegen de borst stuit van al die opmerkingen die uitgaan van 'vrouwen moeten hun verantwoordelijkheid nemen en als ze ergens last van hebben daar zelf maar wat tegen doen'.quote:Misstanden kan je nooit geheel voorkomen, maar we kunnen wel uit blijven gaan van misstanden misstanden noemen. Proberen dat zo laag mogelijk te houden ipv het erger te maken door te zeggen dat vrouwen maar in slobber truien en erger moeten lopen buiten.
Het wordt niet beter daarvan!
Goede vragen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 22:01 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zal eens wat open respectvolle vragen stellen:
• Geven mannen meer aandacht aan bedekte vrouwen of aan schaarsgeklede vrouwen?
• Welke signalen zenden uitbaters van cleavage uit?
• Kunnen vrouwen iets doen om de kans op aanranding en/of verkrachting (aanzienlijk) te verkleinen?²
Ik moet jou excuus aanbieden, want ik verwarde je met een ander, namelijk deze:quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:04 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Wacht even, dit was jouw post en de eerste die
[..]
Ik zie de melding al bij de meldkamer binnen komen. Wat denk je zelf dat ze als eerste zullen zeggen?
Ik ben nogmaals, ook al is het hartstikke theoretisch, dat urenlang kijken grensoverschrijdend is. Sowieso dat ook kijken grensoverschrijdend kan zijn. Maar jij was niet degene die dat claimde.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 14:45 schreef Eindsnelheid het volgende:
[..]
Je klinkt nu als BansheeBoy met zijn “er is nee en nee”. Een vrouw mag dragen wat ze wil, dat is haar vrijheid, ik mag kijken, staren, urenlang als ik dat wil, dat is mijn vrijheid. Grensoverschrijdend is dat niet, anders kan ik ook vrouwen opleggen wat voor mij “grensoverschrijdend” is, waarmee ik hun vrijheid kan inperken.
Zelfverdediging, ja dat deed mijn ex M ook toen ze bij het instappen van de bus in haar billen werd geknepen, alleen M ging wat verder die sloeg de man de bus uit en werd uiteindelijk veroordeeld voor geweldpleging dus ook daar moet je dus mee uitkijkenquote:Op woensdag 26 juni 2024 08:22 schreef Luuntje het volgende:
[..]
Goede vragen.
Natuurlijk geeft een man meer aandacht aan een schaars gekledere vrouw, dat prikkelt namelijk meer dan een vrouw in een jute zak.
Uitbaters van decolleté...tja die willen ook een vorm van aandacht en zich ook mooier cq sexier voelen.
Om nou de verantwoordelijkheid bij de vrouw neer te leggen...vind het aan het randje.
De vrouw vraagt er immers niet om en als een man haar echt wilt verkrachten/aanranden denk ik niet dat een andere outfit iets zal kunnen veranderen daar aan.
Je zou als vrouw zijnde zelfverdedigingslessen kunnen gaan nemen.
Maar qua looks....als we allemaal in een jute zak gaan lopen zal de norm voor sexy ook veranderen en kom je uiteindelijk weer uit op bepaalde figuren die er zich toch geneigd toe voelen om het te proberen.
Ik denk niet dat je zulk gedrag er volledig uit krijgt en het is toch dan de verantwoordelijkheid van de dader.
En dan.kom je dus uit op waar het wringt.quote:Op woensdag 26 juni 2024 08:55 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Zelfverdediging, ja dat deed mijn ex M ook toen ze bij het instappen van de bus in haar billen werd geknepen, alleen M ging wat verder die sloeg de man de bus uit en werd uiteindelijk veroordeeld voor geweldpleging dus ook daar moet je dus mee uitkijken
Het was een aanranding, dat was overduidelijk, maar met M trof hij echt een verkeerde die draait zich om en begint flink op hem in te slaan, hij is uiteindelijk in het ziekenhuis terecht gekomenquote:Op woensdag 26 juni 2024 09:01 schreef Luuntje het volgende:
[..]
En dan.kom je dus uit op waar het wringt.
De aanrander wordt plots als zielig beschouwd terwijl hij net zo goed een vorm van geweld pleegde.
Waarom degene straffen die zich slechtst verdedigde?
Zo stuur je het signaal uit dat je je gang kunt gaan en als je dan klappen krijgt je een schadevergoeding krijgt.
Aanranden loont dan.
Als er onomstotelijk bewezen is dat de dader echt de ander heeft aangerand en geprobeerd heeft het slachtoffer te verkrachten moet er gewoon gezegd worden: ja je hebt klappen gehad....had je je handen thuis moeten houden, houdoe!
Je maakt hier een redeneerfout. Niemand heeft gezegd dat kijken per definitie grensoverschrijdend is. Kijken kán grensoverschrijdend zijn. Daar zijn meerdere voorbeelden van langsgekomen: onder een rokje gluren, naar een decolleté blijven staren. Je schetst dan ook een vals dilemma: thuis blijven/jezelf van top tot teen bedekken of alle vormen vormen van kijken accepteren.quote:Op woensdag 26 juni 2024 00:25 schreef Electric_Eye het volgende:
We leven in een vrij land en de opties die BansheeBoy voorstelt zijn ook niet de mijne maar als je van mening bent dat kijken al grensoverschrijdend kan zijn dan blijven er toch weinig opties over dan thuis blijven of een burka aan trekken.
Allemaal subjectief. Niemand houd je tegen om bv. cleavage uit te baten, maar er zijn consequenties. Het beperken of matigen van die consequenties heb je zelf in de hand. Je bent zelf 1 vrouw terwijl de buitenwereld bestaat uit 10000den mannen. De keuze is aan jou.quote:Op woensdag 26 juni 2024 09:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er is ook een andere mogelijkheid: jij neemt in overweging dat kijken ongepast kán zijn en je houdt rekening met een ander. Dat is overigens wat verreweg de meeste mensen uit automatisme doen. Er is hier alleen een kleine, vocale groep die zich verzet tegen elke suggestie dat mannen rekening zouden kunnen houden met vrouwen.
Juist deze mannen zeggen , een vrouw moet maar geen decolleté laten zien want daarmee lokken ze uit en is het hun eigen schuld dat mannen naar haar borsten lopen te staren, er is gewoon een groot verschil tussen even kijken en er naar lopen te staren, kijk ik ben zelf ook een man en zeker met dit zomers weer lopen de vrouwen er ook zomers bij en sommige dames laten veel bloot zien maar dat is en blijft geen reden om ze met de ogen uit te kleden, stukje respect en fatsoen naar een ander is gewoon niet zo moeilijk , vraag me trouwens af hoe de gapende mannen zich op een strand gedragenquote:Op woensdag 26 juni 2024 09:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je maakt hier een redeneerfout. Niemand heeft gezegd dat kijken per definitie grensoverschrijdend is. Kijken kán grensoverschrijdend zijn. Daar zijn meerdere voorbeelden van langsgekomen: onder een rokje gluren, naar een decolleté blijven staren. Je schetst dan ook een vals dilemma: thuis blijven/jezelf van top tot teen bedekken of alle vormen vormen van kijken accepteren.
Er is ook een andere mogelijkheid: jij neemt in overweging dat kijken ongepast kán zijn en je houdt rekening met een ander. Dat is overigens wat verreweg de meeste mensen uit automatisme doen. Er is hier alleen een kleine, vocale groep die zich verzet tegen elke suggestie dat mannen rekening zouden kunnen houden met vrouwen.
Als man weten we allemaal best wat we kunnen beschouwen als grensoverschrijdend. De discussie zit hem in de grensgevallen die per vrouw verschillend kunnen zijn. Als volwassen man weten we dat we met onze handen af moeten blijven van bepaalde vrouwelijke delen van het lichaam, en als je de vrouw in kwestie niet kent blijf je er sowieso met je poten vanaf. Dat zijn best normen en waarden die je af kunt spreken. Ik denk dat we dat als man ook allemaal wel kunnen beschouwen als grensoverschrijdend en dat we dat best wel weten.quote:Op woensdag 26 juni 2024 09:15 schreef Danny het volgende:
Het hele 'grensoverschrijdend' is natuurlijk één grote dubbele standaard. Het is puur subjectief. Het is een grens die voor iedereen anders is.
Waar de een vindt dat een man die naar haar borsten kijkt haar grenzen overschrijdt kan een ander het grensoverschrijdend vinden als een vrouw een diepe decollete toont. Kan een moeder met een kind het wel grensoverschrijdend vinden als een vrouw met een superkort rokje loopt waar haar kind onder kan kijken in het voorbij lopen.
Het is allemaal relatief en subjectief.
Als een kerel met een harde bobbel in z'n strakke broek rond gaat lopen zal dat ook bekeken worden. Is het dan grensoverschrijdend van de mensen die kijken? Of geven die dan louter de aandacht waar je met je kledingkeuze naar op zoek bent?
Ja, dat vind jij. Maar je moet niet voor alle mannen spreken. Er zijn mannen bij die de vrouw wel uitkleden en zelfs verder gaan. De ene man is de andere niet. En nogmaals: draai verantwoordelijkheid en schuld niet om.quote:Op woensdag 26 juni 2024 09:40 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Juist deze mannen zeggen , een vrouw moet maar geen decolleté laten zien want daarmee lokken ze uit en is het hun eigen schuld dat mannen naar haar borsten lopen te staren, er is gewoon een groot verschil tussen even kijken en er naar lopen te staren, kijk ik ben zelf ook een man en zeker met dit zomers weer lopen de vrouwen er ook zomers bij en sommige dames laten veel bloot zien maar dat is en blijft geen reden om ze met de ogen uit te kleden, stukje respect en fatsoen naar een ander is gewoon niet zo moeilijk , vraag me trouwens af hoe de gapende mannen zich op een strand gedragen
Het is werkelijk typerend dat je post weer drie likes krijgt van dezelfde personen maar soit.quote:Op woensdag 26 juni 2024 09:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je maakt hier een redeneerfout. Niemand heeft gezegd dat kijken per definitie grensoverschrijdend is. Kijken kán grensoverschrijdend zijn. Daar zijn meerdere voorbeelden van langsgekomen: onder een rokje gluren, naar een decolleté blijven staren. Je schetst dan ook een vals dilemma: thuis blijven/jezelf van top tot teen bedekken of alle vormen vormen van kijken accepteren.
Dan ben ik toch zeer benieuwd wat jij vindt van mijn het verhaal wat ik tikte over M die overdag een bus in stapt en aangerand wordt en bestraft wordt omdat ze de dader letsel heeft toegebrachtquote:Op woensdag 26 juni 2024 09:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, dat vind jij. Maar je moet niet voor alle mannen spreken. Er zijn mannen bij die de vrouw wel uitkleden en zelfs verder gaan. De ene man is de andere niet. En nogmaals: draai verantwoordelijkheid en schuld niet om.
Ik denk dat geen enkele verzekeringsmaatschappij zou uitkeren als een winkeleigenaar wordt bestolen terwijl hij geen alarm heeft of sterker nog, zijn deuren open houdt.
Je moet niet kijken naar wat wenselijk is, maar je moet dealen met real-world scenario's.²
Ik heb deze gemist. Heb je de link naar de post eventueel?quote:Op woensdag 26 juni 2024 09:52 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dan ben ik toch zeer benieuwd wat jij vindt van mijn het verhaal wat ik tikte over M die overdag een bus in stapt en aangerand wordt en bestraft wordt omdat ze de dader letsel heeft toegebracht
Post 192 en 194quote:Op woensdag 26 juni 2024 09:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb deze gemist. Heb je de link naar de post eventueel?²
Dank je, ik heb de posts gevonden en gelezen. Maar ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Het is niet zo dat als een vrouw zich 100% verantwoordelijk gedraagt dat een aanranding dan absoluut uitgesloten is. Je maakt de kans er op kleiner. Dat is mijn hele punt. In wiens voordeel is dat? In het voordeel van de vrouw zelf.quote:Op woensdag 26 juni 2024 09:52 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dan ben ik toch zeer benieuwd wat jij vindt van mijn het verhaal wat ik tikte over M die overdag een bus in stapt en aangerand wordt en bestraft wordt omdat ze de dader letsel heeft toegebracht
Het was een zomerse dag, M had een kort jurkje aan, maar daar gaat het niet om, M haalt een paar keer flink uit en krijgt een taakstraf net zoals de dader dat kreegquote:Op woensdag 26 juni 2024 10:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dank je, ik heb de posts gevonden en gelezen. Maar ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Het is niet zo dat als een vrouw zich 100% verantwoordelijk gedraagt dat een aanranding dan absoluut uitgesloten is. Je maakt de kans er op kleiner. Dat is mijn hele punt. In wiens voordeel is dat? In het voordeel van de vrouw zelf.²
Vreemde gewaarwording dit. Man man man. Was toch ter verdediging.quote:Op woensdag 26 juni 2024 10:07 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het was een zomerse dag, M had een kort jurkje aan, maar daar gaat het niet om, M haalt een paar keer flink uit en krijgt een taakstraf net zoals de dader dat kreeg
Sexy kleding is niet hetzelfde als een open deurquote:Op woensdag 26 juni 2024 09:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, dat vind jij. Maar je moet niet voor alle mannen spreken. Er zijn mannen bij die de vrouw wel uitkleden en zelfs verder gaan. De ene man is de andere niet. En nogmaals: draai verantwoordelijkheid en schuld niet om.
Ik denk dat geen enkele verzekeringsmaatschappij zou uitkeren als een winkeleigenaar wordt bestolen terwijl hij geen alarm heeft of sterker nog, zijn deuren open houdt.
Je moet niet kijken naar wat wenselijk is, maar je moet dealen met real-world scenario's.²
Kan onverantwoordelijk gedrag zijn beiden. Dat is de parallel.quote:Op woensdag 26 juni 2024 10:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
Sexy kleding is niet hetzelfde als een open deur
Dan zijn we het hierover gelukkig eensquote:Op woensdag 26 juni 2024 10:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vreemde gewaarwording dit. Man man man. Was toch ter verdediging.²
als je naar een begravenis gaat moet je in principe de boel wat opkuizen ja verder heeft het met onverantwoordelijk gedrag niets te makenquote:Op woensdag 26 juni 2024 10:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kan onverantwoordelijk gedrag zijn beiden. Dat is de parallel.²
Hij knijp in haar billen, dan zal de rechter haar in het gelijk stellen als ze zich verdedigt. Maar net als bij andere vormen van zelfverdediging mag je niet gewoon door blijven meppen. Zodra het gevaar geweken is en de situatie over is dien je te stoppen met het gebruiken van geweld. Dat geldt in alle gevallen, dus ook in geval van aanranding. Even daargelaten of ik het daar in alle gevallen mee eens ben is het wel iets dat altijd en overal geldt. Als iemand met een met op je af komt mag je 'm gerust een klap geven, maar als hij z'n mes weggooit en er verder geen direct gevaar meer is mag je niet blijven slaan. Dat zal voor billenknijpers evengoed gelden.quote:Op woensdag 26 juni 2024 09:52 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Overigens het vergelijken met niet menselijke objecten blijf je doen terwijl het heel anders is, een telefoon heeft geen gevoel en een winkel is verzekerd
Hij een straf omdat hij in haar billen kneep, zij een straf omdat ze meer geweld gebruikte dan noodzakelijk was. De eerste klap kan als zelfverdediging gezien worden, de rest is vergelding en het recht in eigen hand nemen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 10:07 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het was een zomerse dag, M had een kort jurkje aan, maar daar gaat het niet om, M haalt een paar keer flink uit en krijgt een taakstraf net zoals de dader dat kreeg
Je hoort hoe dan ook van anderen af te blijven, ook al zou ze naakt rondlopen. Had die kerel alleen gekeken was er wmb dan weer geen enkel probleem geweest als hij niet doelbewust probeert onder haar rok te kijken ofzo. Maar gewoon kijken wat er voor je te zien is, dat doet werkelijk iedereen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 10:29 schreef Cupfighter het volgende:
Als mijn ex de bus in stapt in een zomers jurkje bij 30 graden en ze wordt in haar billen geknepen dan is dat niet haar schuld of verantwoordelijkheid, het is bloedheet dus je zou niet op klaarlichte dag in een jurkje mogen of kunnen lopen omdat er een viezerik zijn drang niet kan inhouden, nee M zou een lange broek moeten dragen waarbij de kans er ook nog is want stel dat het een legging zou zijn dan zie je de vorm van de billen ook goed en dan zou dat wederom een aanleiding zijn om haar aan te kunnen randen.
Hij kneep 1 keer in haar billen, M draait zich om en mept hem, hij wankelt achteruit en M slaat nog een keer flink hem recht op zijn gezicht, toen hij op de grond lag gaf M nog een schop in de buik en dat laatste werd haar vooral kwalijk genomen ondanks de verdediging aangaf dat het M zwart voor de ogen werd en geen controle meer had over zichzelf en borderline hadquote:Op woensdag 26 juni 2024 12:05 schreef Danny het volgende:
[..]
Hij knijp in haar billen, dan zal de rechter haar in het gelijk stellen als ze zich verdedigt. Maar net als bij andere vormen van zelfverdediging mag je niet gewoon door blijven meppen. Zodra het gevaar geweken is en de situatie over is dien je te stoppen met het gebruiken van geweld. Dat geldt in alle gevallen, dus ook in geval van aanranding. Even daargelaten of ik het daar in alle gevallen mee eens ben is het wel iets dat altijd en overal geldt. Als iemand met een met op je af komt mag je 'm gerust een klap geven, maar als hij z'n mes weggooit en er verder geen direct gevaar meer is mag je niet blijven slaan. Dat zal voor billenknijpers evengoed gelden.
[..]
Hij een straf omdat hij in haar billen kneep, zij een straf omdat ze meer geweld gebruikte dan noodzakelijk was. De eerste klap kan als zelfverdediging gezien worden, de rest is vergelding en het recht in eigen hand nemen.
Nou waren wij er beiden niet bij natuurlijk en ik heb geen idee hoe vaak ze hem geslagen/geschopt heeft (of waarmee) en of hij daadwerkelijk maar één keer heeft geknepen, of hij stopte toen ze sloeg of dat hij door bleef gaan, maar aangenomen dat hij één keer kneep en zij meerdere keren sloeg is zo'n straf standaard voor alle zaken waarbij sprake is van zelfverdediging.
[..]
Je hoort hoe dan ook van anderen af te blijven, ook al zou ze naakt rondlopen. Had die kerel alleen gekeken was er wmb dan weer geen enkel probleem geweest als hij niet doelbewust probeert onder haar rok te kijken ofzo. Maar gewoon kijken wat er voor je te zien is, dat doet werkelijk iedereen.
Ja, iemand schoppen die al ligt is natuurlijk wel gewoon strafbaar. Niet dat ik het vanuit haar oogpunt niet begrijp hoor, maar het is geen vreemde of onterechte uitspraak of straf imo, gebaseerd op huidige wetgeving.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:19 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hij kneep 1 keer in haar billen, M draait zich om en mept hem, hij wankelt achteruit en M slaat nog een keer flink hem recht op zijn gezicht, toen hij op de grond lag gaf M nog een schop in de buik en dat laatste werd haar vooral kwalijk genomen ondanks de verdediging aangaf dat het M zwart voor de ogen werd en geen controle meer had over zichzelf en borderline had
M had ook al een strafblad voor geweldsdelicten dus dat zal ook niet in haar voordeel geweest zijn, zowel, M als de dader hebben 140 uur taakstraf gekregen
Ik had ook zo een vriendinquote:Op woensdag 26 juni 2024 12:19 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hij kneep 1 keer in haar billen, M draait zich om en mept hem, hij wankelt achteruit en M slaat nog een keer flink hem recht op zijn gezicht, toen hij op de grond lag gaf M nog een schop in de buik en dat laatste werd haar vooral kwalijk genomen ondanks de verdediging aangaf dat het M zwart voor de ogen werd en geen controle meer had over zichzelf en borderline had
M had ook al een strafblad voor geweldsdelicten dus dat zal ook niet in haar voordeel geweest zijn, zowel, M als de dader hebben 140 uur taakstraf gekregen
Waarbij de vrouw in kwestie dan natuurlijk wel het geluk heeft een man tegen te komen die niet terug slaat. Ik weet dat in films en series een vrouw van 55 kilo met gemak een kerel van 115 kilo en 2 meter lang neer legt, maar in werkelijkheid zijn er maar weinig vrouwen die het winnen van een man die er vol in gaat en niet inhoudt. Kortom; het kan HEEL gevaarlijk zijn om zoiets te doen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:37 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ik had ook zo een vriendinDie liep in het bos en ziet een man lopen die zijn hond een trap verkoopt en ze loopt er naartoe en geeft hem zo'n stomp dat zn neus brak. Kreeg ook een taakstraf. Ze was zo'n stuk kleiner dan die man dat ze moest springen om er goed bij te kunnen. Die had ook zo'n kort lontje, heb dat maar een keer eerder gezien bij een vrouw. En ja, als je zo'n vrouw tegen komt als man en het escaleert' of je knijpt die in dr kont dan kun je zomaar klappen krijgen.
Mannen houden zich in tegen vrouwen over het algemeen. Als de man in kwestie zijn volle capaciteit gebruikt is de vrouw over het algemeen nergens. Uiteraard zijn er uitzonderingen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:16 schreef Danny het volgende:
[..]
Waarbij de vrouw in kwestie dan natuurlijk wel het geluk heeft een man tegen te komen die niet terug slaat. Ik weet dat in films en series een vrouw van 55 kilo met gemak een kerel van 115 kilo en 2 meter lang neer legt, maar in werkelijkheid zijn er maar weinig vrouwen die het winnen van een man die er vol in gaat en niet inhoudt. Kortom; het kan HEEL gevaarlijk zijn om zoiets te doen.
Op dat moment was ik het er niet mee eens, nu terug kijkend ging ze inderdaad de grens over en had ze het bij die paar klappen moeten houden maar mevrouw was nu eenmaal heel erg fel en gezien dit niet de eerste keer was dat mevrouw te fel was kreeg ze dus een taakstraf, dat het gelijk was aan die van de dader vond ik wel dubieus.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:25 schreef Danny het volgende:
[..]
Ja, iemand schoppen die al ligt is natuurlijk wel gewoon strafbaar. Niet dat ik het vanuit haar oogpunt niet begrijp hoor, maar het is geen vreemde of onterechte uitspraak of straf imo, gebaseerd op huidige wetgeving.
En dat ze al vaker veroordeeld is wegens geweldsdelicten helpt inderdaad ook niet. Ook recidive wordt doorgaans meegenomen in het bepalen van de strafmaat (niet bij de vraag of er schuld is)
Ooit was er een vrouw en die vroeg of ik meeging naar de motorclub. Nou rij ik ook motor dus ik wilde wel mee maar ik wist niet dat ze op zoek was naar haar vent die niet op de afgesproken tijd thuis was. We komen binnen en ze trekt hem zo achterover van de kruk op de grond en begint te schoppen met haar cowboylaarzen. Ik schoot half in paniek maar de rest van de bar keek ongeinteresseerd naar het gebeuren. Ze schenen het vaker te doen. Toen ging hij staan en pakte haar terug maar ze was behoorlijk sterk en stond haar mannetje. Duurde wel 10 minuten. En schreeuwen erbij dat het uit was en zij de auto wilde houden enzo. De volgende avond zaten ze weer in het cafe en was het weer dikke mik. Allebei een dikke lip en gescheurde wenkbrouw. Ik vergeet dat nooit weer en ze zijn ook nog steeds bij elkaar. Maar die meid kon het wel hoor. Zelf nooit gedaan maar ik kan wel heel hard rennen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:16 schreef Danny het volgende:
[..]
Waarbij de vrouw in kwestie dan natuurlijk wel het geluk heeft een man tegen te komen die niet terug slaat. Ik weet dat in films en series een vrouw van 55 kilo met gemak een kerel van 115 kilo en 2 meter lang neer legt, maar in werkelijkheid zijn er maar weinig vrouwen die het winnen van een man die er vol in gaat en niet inhoudt. Kortom; het kan HEEL gevaarlijk zijn om zoiets te doen.
Hier op FOK! en met name in dit subforum willen mensen vooral hun eigen frustraties op anderen afreageren of bevestiging afdwingen voor hun eigen overtuigingen.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 18:54 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Ok, weer wat geleerd.
Misschien moet ik me niet meer in dergelijke topics melden.
Het lijkt er op dat je het als man toch niet goed kunt doen tenzij je volledig mee gaat in de mening van een aantal users hier. Zo niet, sta je inderdaad bijna symbool voor alle mogelijke aanranders en verkrachters.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:41 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
-knip-, maar wel een goed antwoord, niet eens met elke zin maar dat hoeft ook niet-
nee, dat lijkt me best logisch. Het kan niet zo zijn dat je maar mensen in elkaar kunt gaan rossen en dan met een diagnose kunt gaan zwaaien. Bij een aandoening waarbij je anderen geweld aan doet hoort imo een verplichte behandeling in een gesloten kliniek. Al dan niet permanent.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:29 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Op dat moment was ik het er niet mee eens, nu terug kijkend ging ze inderdaad de grens over en had ze het bij die paar klappen moeten houden maar mevrouw was nu eenmaal heel erg fel en gezien dit niet de eerste keer was dat mevrouw te fel was kreeg ze dus een taakstraf, dat het gelijk was aan die van de dader vond ik wel dubieus.
Er werd ook geen rekening gehouden met haar borderline,
Als hij niet 50 kilo lichter was heeft hij zich enorm ingehouden. Had hij dat niet gedaan had ze het niet naverteld.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:29 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ooit was er een vrouw en die vroeg of ik meeging naar de motorclub. Nou rij ik ook motor dus ik wilde wel mee maar ik wist niet dat ze op zoek was naar haar vent die niet op de afgesproken tijd thuis was. We komen binnen en ze trekt hem zo achterover van de kruk op de grond en begint te schoppen met haar cowboylaarzen. Ik schoot half in paniek maar de rest van de bar keek ongeinteresseerd naar het gebeuren. Ze schenen het vaker te doen. Toen ging hij staan en pakte haar terug maar ze was behoorlijk sterk en stond haar mannetje. Duurde wel 10 minuten. En schreeuwen erbij dat het uit was en zij de auto wilde houden enzo. De volgende avond zaten ze weer in het cafe en was het weer dikke mik. Allebei een dikke lip en gescheurde wenkbrouw. Ik vergeet dat nooit weer en ze zijn ook nog steeds bij elkaar. Maar die meid kon het wel hoor. Zelf nooit gedaan maar ik kan wel heel hard rennen.
Dat is dus de paradox. Het gedrag en kledij is ook een vorm van communicatie. Eentje nog wel die tegen de oerinstincten van een man aanpraten. Het is heel moeilijk om met je mondje het een te zeggen en met het uitbaten van je cleavage het tegenovergestelde.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:14 schreef Electric_Eye het volgende:
Overigens ben ik van mening dat een vrouw die zich in een strak truitje, jurkje of kort rokje heist, zelf goed in staat is om haar grenzen af te bakenen en wanneer deze wordt overschreden dit ook duidelijk kan communiceren.
Mee eens maar nu was er wel wat aan vooraf gegaan, maar de rechter zei mevrouw M heeft een agressie probleemquote:Op woensdag 26 juni 2024 15:45 schreef Danny het volgende:
[..]
nee, dat lijkt me best logisch. Het kan niet zo zijn dat je maar mensen in elkaar kunt gaan rossen en dan met een diagnose kunt gaan zwaaien. Bij een aandoening waarbij je anderen geweld aan doet hoort imo een verplichte behandeling in een gesloten kliniek. Al dan niet permanent.
Ik krijg er hier van de dames maar geen antwoord op, maar wat nou als een man in een heel strak broekje rond gaat lopen met een stijve bobbel? Of dat z'n ballen er half naast hangen?quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:14 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Het lijkt er op dat je het als man toch niet goed kunt doen tenzij je volledig mee gaat in de mening van een aantal users hier. Zo niet, sta je inderdaad bijna symbool voor alle mogelijke aanranders en verkrachters.
Er is op dit forum geen weldenkend mens te vinden die verkrachting of aanranding goed gaat praten. Het ondanks dat het vaak zo geframed wordt is er ook geen weldenkend mens te vinden die zegt “had ze maar geen kort rokje aan moeten trekken”. Een kort rokje is volgens niemand een uitnodiging tot aanranding laat staan verkrachting. Maar ja, als man durf ik best te zeggen dat ik wel even kijk naar een paar mooie benen en billen in een kort rokje. En dat is zo in het voorbijgaan een stuk korter dan wanneer we met een paar man op het terras zitten.
Toegegeven, we zien die bewuste vrouw dan ook vooral als mooie vrouw, bekijken het, waarderen het en gaan weer verder waar we gebleven waren.
Maar vooraleer vrouwen weer gaan roepen dat de oplossing van de mannelijke kant moet komen zou het ook wel eens goed zijn dat vrouwen beseffen welke aantrekkingskracht zij mogelijk uit kunnen oefenen op een man en hoe een man daar in potentie mee om kan gaan.
Zolang er op internet en social media vrouwen zijn die zich tonen als lustobject kan ik me voorstellen dat als je eenmaal in die loop zit, je als man vrouwen ook daadwerkelijk zo gaan zien. Dat betekent nog steeds niet dat je als man overal met je grijpgrage handjes overal aan mag zitten maar het zorgt voor een onwerkelijk beeld van de realiteit.
Ik hoef bijvoorbeeld Instagram maar te openen en als ik wil (en zelfs als ik het niet wil) staat heel mijn tijdlijn vol met schaarsgeklede dames. Je hoeft TikTok maar te openen, even 2 seconden te lang naar een filmpje kijken en je algoritme is verneukt. Ik kan me voorstellen dat als jonge mannen heel de dag naar zulke filmpjes kunnen kijken, het ook iets doet met hun perceptie van een vrouw. Het is een glijdende schaal waar zowel de mannen als vrouwen zich op bevinden en nogal kortzichtig om te stellen dat enkel mannen bij kunnen dragen in een mogelijke oplossing.
Overigens ben ik van mening dat een vrouw die zich in een strak truitje, jurkje of kort rokje heist, zelf goed in staat is om haar grenzen af te bakenen en wanneer deze wordt overschreden dit ook duidelijk kan communiceren. Uiteraard zullen daar ook uitzonderingen tussen zitten. Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat vrouwen zich in een diep uitgesneden shirtje heisen en dan vervolgens verwachten dat mannen enkel naar hun gezicht kijken. Setting zal daarbij ook een grote rol spelen.
Daar zijn genoeg experimenten over geweest. Vrouwen komen makkelijker weg met aanranding. "Nice!"quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:50 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik krijg er hier van de dames maar geen antwoord op, maar wat nou als een man in een heel strak broekje rond gaat lopen met een stijve bobbel? Of dat z'n ballen er half naast hangen?
Ik ben benieuwd wat daarop de reacties zouden zijn...
Wat verschrikkelijk voor je, dat je last hebt van de overgevoeligheid.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb vooral last van de overgevoeligheid. Ervaringsdeskundigen zijn troebel in hun kijk op dit soort zaken en zijn te emotioneel betrokken. Begrijp ik ook wel. Het is lastig. Maar dan adviseer ik om de discussie beter niet aan te gaan.
Laat anderen die voeren en maak aantekeningen.²
"met de rest van de boys afschermen van de rest van de coupe"quote:Op maandag 24 juni 2024 21:43 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor achterlijk artikel?
Dat klinkt gewoon smerig.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:50 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik krijg er hier van de dames maar geen antwoord op, maar wat nou als een man in een heel strak broekje rond gaat lopen met een stijve bobbel? Of dat z'n ballen er half naast hangen?
Topic met gekromde tenen gevolgd en ben het met je eens.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:14 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Het lijkt er op dat je het als man toch niet goed kunt doen tenzij je volledig mee gaat in de mening van een aantal users hier. Zo niet, sta je inderdaad bijna symbool voor alle mogelijke aanranders en verkrachters.
Ik durf niet.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:50 schreef Danny het volgende:
[..]
Hoezo is dat smerig en het uitbaten van cleavage en andere merchandise niet?quote:
Ja, het is precies dat wat de discussie onmogelijk maakt. Daarom stelde ik voor dat dames met zulke ervaringen enkel meelezen en aantekeningen maken. Het is anders simpelweg niet te doen. Overgevoeligheid prima, heb er zelfs begrip voor, maar dat moet niet averechts werken.quote:Op woensdag 26 juni 2024 16:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat verschrikkelijk voor je, dat je last hebt van de overgevoeligheid.We laten het wel aan de wijze heren over om over ons te besluiten, dank daarvoor.
Sorry maar ik ben het hiermee oneens, juist ervaringsdeskundige kunnen hier heel veel inbreng hebben en ja emotie speelt een rol maar dat is hem nu juist, het is nuttig die emotie te zien en te leren begrijpen wat ik zie als een eye opener voor mannen, dat het voor jou de discussie lastiger maakt is niet van belang, ik vind het juist goed dat er tegen bepaalde argumenten word gediscussieerd die hier gebracht worden want ik zeg eerlijk soms slaat het echt nergens op naar mijn meningquote:Op woensdag 26 juni 2024 16:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, het is precies dat wat de discussie onmogelijk maakt. Daarom stelde ik voor dat dames met zulke ervaringen enkel meelezen en aantekeningen maken. Het is anders simpelweg niet te doen. Overgevoeligheid prima, heb er zelfs begrip voor, maar dat moet niet averechts werken.²
Daar heb je een punt. Maar dan moet schelden en op de man spelen achterwege gelaten worden. Zie ik toch te veel nog.quote:Op woensdag 26 juni 2024 16:28 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Sorry maar ik ben het hiermee oneens, juist ervaringsdeskundige kunnen hier heel veel inbreng hebben en ja emotie speelt een rol maar dat is hem nu juist, het is nuttig die emotie te zien en te leren begrijpen wat ik zie als een eye opener voor mannen, dat het voor jou de discussie lastiger maakt is niet van belang, ik vind het juist goed dat er tegen bepaalde argumenten word gediscussieerd die hier gebracht worden want ik zeg eerlijk soms slaat het echt nergens op naar mijn mening
Ieder het zijne, maar ik vind iemands ballen niet echt aantrekkelijk om naar te kijken. Dat kan voor jou natuurlijk anders liggen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 16:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoezo is dat smerig en het uitbaten van cleavage en andere merchandise niet?²
Klopt mee eens, ik zeg eerlijk dat ik me daar ook schuldig heb gemaakt omdat de emotie te groot werd en ik bepaalde uitspraken spuugzat was, maar de moderators halen dat toch in de meeste gevallen wegquote:Op woensdag 26 juni 2024 16:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daar heb je een punt. Maar dan moet schelden en op de man spelen achterwege gelaten worden. Zie ik toch te veel nog.²
Geen probleem. Ik heb alle begrip. Het is alleen jammer dat zelfs een moderator hier zich schuldig aan maakte.quote:Op woensdag 26 juni 2024 16:31 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Klopt mee eens, ik zeg eerlijk dat ik me daar ook schuldig heb gemaakt omdat de emotie te groot werd en ik bepaalde uitspraken spuugzat was, maar de moderators halen dat toch in de meeste gevallen weg
Dank je wel, ik doe mijn best beheersbaar te reageren, ik kan niet voor de moderators spreken behalve dat ik vind dat ze goed werk doen, er zijn berichten van mij terecht verdwenen, volledig begrip voor, dit is hot en gevoelig themaquote:Op woensdag 26 juni 2024 16:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Geen probleem. Ik heb alle begrip. Het is alleen jammer dat zelfs een moderator hier zich schuldig aan maakte.²
Ik vind dat je hier nogal wat beschuldigingen uit. Er is geen enkele vrouw in dit topic die anderen als een potentiele verkrachter weg wil zetten of excuses wil dat je een man bent. Deze post van jou zegt alles over jou en echt niets over de vrouwen in dit topic die je op deze manier wegzet.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:41 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Hier op FOK! en met name in dit subforum willen mensen vooral hun eigen frustraties op anderen afreageren of bevestiging afdwingen voor hun eigen overtuigingen.
Ze willen alleen maar van je horen dat je een potentiele verkrachter bent en duizendmaal excuses dat je een man bent en hen om die reden een onveilig gevoel geeft.
Ze komen er misschien ooit zelf wel achter dat ze zelf niet gelukkiger worden door anderen kapot te maken.
Ik wist niet dat je dit als serieuze vraag hier neergooide. Het is misschien verrassend, maar ik, en met mij veel vrouwen, ben niet overmatig geinteresseerd in de behaarde ballen of de waarschijnlijke erectie van een man die ik niet ken. Ik zou, en waarschijnlijk veel vrouwen met mij, mijn hoofd afwenden om het vooral niet te hoeven zien. Het zou in ieder geval op geen enkele manier seksueel prikkelen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:50 schreef Danny het volgende:
[..]
Nee joh? Dat is toch het meest elementaire?quote:Op woensdag 26 juni 2024 16:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je dit als serieuze vraag hier neergooide. Het is misschien verrassend, maar ik, en met mij veel vrouwen, ben niet overmatig geinteresseerd in de behaarde ballen of de waarschijnlijke erectie van een man die ik niet ken. Ik zou, en waarschijnlijk veel vrouwen met mij, mijn hoofd afwenden om het vooral niet te hoeven zien. Het zou in ieder geval op geen enkele manier seksueel prikkelen.
Wat mij betreft is dat niet de boodschap. Zeker het laatste niet.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:14 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Er is door een aantal, en dat zijn niet alleen vrouwen, geopperd dat de oplossing vanuit de man moet komen wan zij zijn immers de oorzaak. Daarmee vergane wel degelijk alle mannen op een hoop alsof we zelf geen regulerend vermogen hebben. Veruit de meeste mannen voelen zelf wel aan wat grensoverschrijdend is en wat niet maar we kunnen niet voor elke vrouw een nieuwe grens gaan trekken.quote:Op woensdag 26 juni 2024 16:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat mij betreft is dat niet de boodschap. Zeker het laatste niet.
Ik ben wel erg verbaasd over de kennelijke onmogelijkheid van sommige mannen om de andere kant te kunnen en/of willen zien.
Geen enkele vrouw heeft het hier over alle mannen gehad, er wordt juist heel vaak gezegd dat gelukkig zeker niet alle mannen zo zijn, dat het merendeel zelfs niet zo is.
Ik vind het jammer dat de posts van @:Cause-mayhem2 niet de aandacht krijgen die ze verdienen.
Je zou haast gaan denken dat je niet veel ervaring hebt met vrouwen, of met seksualiteit überhaupt.quote:Op woensdag 26 juni 2024 16:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee joh? Dat is toch het meest elementaire?²
Dat is geen oplossing. Dat is een manier om ermee om te gaan. Dat is echt iets heel anders. En geloof me, dat doen vrouwen al zoveel mogelijk.quote:Op woensdag 26 juni 2024 17:22 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Er is door een aantal, en dat zijn niet alleen vrouwen, geopperd dat de oplossing vanuit de man moet komen wan zij zijn immers de oorzaak. Daarmee vergane wel degelijk alle mannen op een hoop alsof we zelf geen regulerend vermogen hebben. Veruit de meeste mannen voelen zelf wel aan wat grensoverschrijdend is en wat niet maar we kunnen niet voor elke vrouw een nieuwe grens gaan trekken.
De hypothese was dat kijken grensoverschrijdend zou kunnen zijn en als oplossing werd daarvoor een manier geboden omdat tegen te gaan. Die oplossingen horen echter niet thuis in een westerse wereld maar het is wel degelijk een oplossing. Maar de hypothese is wat mij betreft nogal krom. Ik kan me niet voorstellen (maar ik ben geen vrouw) dat je in een kort rokje en strak shirtje de deur uit gaat om vervolgens niet bekeken te worden. Daarbij denk ik dat dat over het algemeen ook niet de vrouwen zijn die aangerand en verkracht worden, daarmee niet gezegd hebbende dat het hen niet overkomt.
Dat niet alleen, het is nu 30 graden dus een vrouw zou geen rokje of kort topje aankunnen omdat sommige mannen er niet mee om kunnen gaan, ik blijf dat een omgekeerde wereld vindenquote:Op woensdag 26 juni 2024 17:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is geen oplossing. Dat is een manier om ermee om te gaan. Dat is echt iets heel anders. En geloof me, dat doen vrouwen al zoveel mogelijk.
Maar goed, jij en ik gaan het niet eens worden.
Als ze dat wel willen dragen, moeten ze maar het risico lopen dat ze zich wat moeten laten welgevallen. En als iemand dan echt aanrandt of verkracht, is die persoon gelukkig wel fout, maar hadden we het risico daarop in ieder geval wel kunnen verlagen door niet zomers gekleed te gaan.quote:Op woensdag 26 juni 2024 17:48 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat niet alleen, het is nu 30 graden dus een vrouw zou geen rokje of kort topje aankunnen omdat sommige mannen er niet mee om kunnen gaan, ik blijf dat een omgekeerde wereld vinden
Het is een oplossing voor een probleem dat in de praktijk niet eens bestaatquote:Op woensdag 26 juni 2024 17:48 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat niet alleen, het is nu 30 graden dus een vrouw zou geen rokje of kort topje aankunnen omdat sommige mannen er niet mee om kunnen gaan, ik blijf dat een omgekeerde wereld vinden
Sorry maar deze opmerking snap ik niet helemaalquote:Op woensdag 26 juni 2024 17:56 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Het is een oplossing voor een probleem dat in de praktijk niet eens bestaat
Ten eerste omdat je je als vrouw prima zomers kunt kleden zonder er gelijk ordinair uit te zien. Daarnaast is het een gegeven dat mensen (of mannen zo je wilt) naar andere mensen kijken in de openbare ruimte. Ja er zullen mogelijk mannen zijn die dan net even wat langer kijken maar als dat al als grensoverschrijdend wordt ervaren, waarvan ik me amper voor kan stellen dat dat zo is, dan is de oplossing van bansheeboy er in ieder geval een.quote:Op woensdag 26 juni 2024 17:59 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Sorry maar deze opmerking snap ik niet helemaal
Ik ben geen vrouw dus ik kan er niet over oordelen, maar ik kan me voorstellen als iemand steeds in je topje zit te gapen dat dat irritant, intimiderend en grensoverschrijdend isquote:Op woensdag 26 juni 2024 18:22 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Ten eerste omdat je je als vrouw prima zomers kunt kleden zonder er gelijk ordinair uit te zien. Daarnaast is het een gegeven dat mensen (of mannen zo je wilt) naar andere mensen kijken in de openbare ruimte. Ja er zullen mogelijk mannen zijn die dan net even wat langer kijken maar als dat al als grensoverschrijdend wordt ervaren, waarvan ik me amper voor kan stellen dat dat zo is, dan is de oplossing van bansheeboy er in ieder geval een.
Maar ik geloof niet dat het probleem zo groot is als wordt verondersteld
Want dat gebeurd standaard als een vrouw een topje aan trekt? Dat er dan altijd wel een viespeuk om de hoek is die dan net wat te lang kijkt?quote:Op woensdag 26 juni 2024 18:27 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik ben geen vrouw dus ik kan er niet over oordelen, maar ik kan me voorstellen als iemand steeds in je topje zit te gapen dat dat irritant, intimiderend en grensoverschrijdend is
De oplossing van bansheeboy is geen optie naar mijn oordeel
Geen idee, ik ben geen vrouw, ik zeg alleen dat ik het me kan voorstellen dat het irritant, intimiderend is als dat gebeurdquote:Op woensdag 26 juni 2024 18:31 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Want dat gebeurd standaard als een vrouw een topje aan trekt? Dat er dan altijd wel een viespeuk om de hoek is die dan net wat te lang kijkt?
Ja nogmaals, je kunt je best zomers kleden zonder dat mannen daar aanstoot aan hoeven nemen. Dat betekend niet dat het niet mag maar als je dan vervolgens besluit om toch je decolleté te showen dan heb je er doorgaans ook geen probleem mee als er gekeken wordt (waarom zou jengelt anders überhaupt laten zien?)quote:Op woensdag 26 juni 2024 18:32 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben geen vrouw, ik zeg alleen dat ik het me kan voorstellen dat het irritant, intimiderend is als dat gebeurd
We worden het niet eens, liep vanmiddag door het centrum van de stad, zeker 70 procent van de vrouwen droeg een rokje en of decolleté, ik denk dat 95 procent van die vrouwen het niet leuk vind als je staat te gapen naar hun benen of decolleté, we zijn hier in West Europa waar dat heel normaal isquote:Op woensdag 26 juni 2024 18:50 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Ja nogmaals, je kunt je best zomers kleden zonder dat mannen daar aanstoot aan hoeven nemen. Dat betekend niet dat het niet mag maar als je dan vervolgens besluit om toch je decolleté te showen dan heb je er doorgaans ook geen probleem mee als er gekeken wordt (waarom zou jengelt anders überhaupt laten zien?)
Maar wat is je reactie?quote:
Maar als het iets is dat je WEL aantrekkelijk vindt?quote:Op woensdag 26 juni 2024 16:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je dit als serieuze vraag hier neergooide. Het is misschien verrassend, maar ik, en met mij veel vrouwen, ben niet overmatig geinteresseerd in de behaarde ballen of de waarschijnlijke erectie van een man die ik niet ken. Ik zou, en waarschijnlijk veel vrouwen met mij, mijn hoofd afwenden om het vooral niet te hoeven zien. Het zou in ieder geval op geen enkele manier seksueel prikkelen.
Dat geldt andersom echter net zo.quote:Op woensdag 26 juni 2024 16:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat mij betreft is dat niet de boodschap. Zeker het laatste niet.
Ik ben wel erg verbaasd over de kennelijke onmogelijkheid van sommige mannen om de andere kant te kunnen en/of willen zien.
Irritant misschien. Intimiderend? Nee, tenzij het echt een heel creepy manier van fout gluren is. Grensoverschrijdend ook alleen als die persoon dingen probeert te zien die NIET 'on public display' zijn.quote:Op woensdag 26 juni 2024 18:32 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben geen vrouw, ik zeg alleen dat ik het me kan voorstellen dat het irritant, intimiderend is als dat gebeurd
Heel vervelend als je bewonderd wordt om je schoonheid inderdaad.quote:Op woensdag 26 juni 2024 18:54 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
We worden het niet eens, liep vanmiddag door het centrum van de stad, zeker 70 procent van de vrouwen droeg een rokje en of decolleté, ik denk dat 95 procent van die vrouwen het niet leuk vind als je staat te gapen naar hun benen of decolleté, we zijn hier in West Europa waar dat heel normaal is
Groot verschil van bewonderen of iemand de borsten uit haar topje kijkenquote:Op woensdag 26 juni 2024 19:02 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Heel vervelend als je bewonderd wordt om je schoonheid inderdaad.
Laten we even uitgaan van een knappe man dan, want de dingen die jij noemt vind ik nooit aantrekkelijk. Sorry.quote:Op woensdag 26 juni 2024 18:56 schreef Danny het volgende:
[..]
Maar als het iets is dat je WEL aantrekkelijk vindt?
[..]
quote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:36 schreef Electric_Eye het volgende:
Door dit enorme taboe is er ook van officiële zijde ook geen enkele voorlichting aan meisjes en vrouwen [meestal de slachtoffers van verkrachting/aanranding, aldus de originele TS] hoe ze door middel van bijvoorbeeld kleding of gedrag of andere dingen de kans om slachtoffer van aanranding of verkrachting te worden, kunnen reduceren.
Al heel lang niet meer. Het gaat er al heel lang over hoe vrouwen moeten voorkomen dat ze verkracht of aangerand worden, zodat ze niet gevictim blamed kunnen worden.quote:Op woensdag 26 juni 2024 19:30 schreef Sally het volgende:
Gaat het overigens nog over het onderwerp van het (oorspronkelijke) topic....?
"Victim Blaming na aanranding en verkrachting"
zie mn edit - ik quote een stukje OP.quote:Op woensdag 26 juni 2024 19:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Al heel lang niet meer. Het gaat er al heel lang over hoe vrouwen moeten voorkomen dat ze verkracht of aangerand worden, zodat ze niet gevictim blamed kunnen worden.
Ik had je vraag eerder ook voorbij zien komen, moest er even over nadenken.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:50 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat zal een enkele smeerpijp best wel eens doen opzichtig doen. Maar we waren het toch al eens dat de meeste mannen gewoon wel fatsoen kennen toch?quote:Op woensdag 26 juni 2024 19:06 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Groot verschil van bewonderen of iemand de borsten uit haar topje kijken
Het mag wel. Maar er kunnen consequenties zijn. Niet jouw schuld. Maar je hebt wel een verantwoordelijkheid. in ieder geval naar jezelf.quote:Op woensdag 26 juni 2024 17:48 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
En dat vind ik dan weer dat stukje "victim blaming".quote:Op woensdag 26 juni 2024 19:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het mag wel. Maar er kunnen consequenties zijn. Niet jouw schuld. Maar je hebt wel een verantwoordelijkheid. in ieder geval naar jezelf.²
Wat een tegenstrijdigheid in je post.quote:Op woensdag 26 juni 2024 19:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het mag wel. Maar er kunnen consequenties zijn. Niet jouw schuld. Maar je hebt wel een verantwoordelijkheid. in ieder geval naar jezelf.²
Het spijt me maar ik ben het hier niet mee eens, de verantwoordelijkheid ligt bij de dader/gluurderquote:Op woensdag 26 juni 2024 19:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit zijn gewoon echte realworld-cases. Maar op Fok! worden er een parallelle werkelijkheid geschetst door sommigen. Mannen zeggen alleen wat ze ECHT denken tegen andere mannen. Die ogenschijnlijk onschuldige vent die je zo timide en vriendelijk te woord staat zegt achter je rug tegen zijn maten dat hij maar al te graag zou sabbelen aan die "totten" of " je helemaal uit elkaar zou trekken". Zo gaat dat gewoon.quote:Op woensdag 26 juni 2024 19:50 schreef DeathonStrike het volgende:
Ik heb helaas ook sommige collega’s… Breken nog net niet hun nek als er een mooie vrouw voorbij komt lopen of fietsen…
Van de week ook in de auto om even iets te eten te halen, hij zat nog net niet als een rottweiler te kwijlen… En dan met het raam open nog tegen mij zeggen, kijk, kijk dat ze het ook nog kan horen…
Schaam me echt kapot, doe normaal!
Het lukt je écht niet hè, om "borsten" 'uit je bek' te krijgenquote:Op woensdag 26 juni 2024 20:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit zijn gewoon echte realworld-cases. Maar op Fok! worden er een parallelle werkelijkheid geschetst door sommigen. Mannen zeggen alleen wat ze ECHT denken tegen andere mannen. Die ogenschijnlijk onschuldige vent die je zo timide en vriendelijk te woord staat zegt achter je rug tegen zijn maten dat hij maar al te graag zou sabbelen aan die "#######" of " je helemaal uit elkaar zou trekken". Zo gaat dat gewoon.
Maar goed, of gedachten grensoverschrijdend zijn is weer een andere discussie. Ik haal het slechts aan om het echte leven te schetsen.²
Zo praten die gasten nou eenmaal. Je zou ze eens moeten horen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 20:03 schreef Sally het volgende:
[..]
Het lukt je écht niet hè, om "borsten" 'uit je bek' te krijgen![]()
Desnoods tetten of tieten.
Nou, jij al de héle tijd in deze topic(s). Ook eerder al in NWS als ik me goed herinner.quote:Op woensdag 26 juni 2024 20:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zo praten die gasten nou eenmaal. Je zou ze eens moeten horen.²
Ja, ik denk altijd bij mezelf hoe kun je dat soort dingen zeggen. Toen ze er bij zat was je nog supervriendelijk en professioneel. Het tekent hoe veel mannen zijn helaas. Maar het is een gegeven.quote:Op woensdag 26 juni 2024 20:07 schreef Sally het volgende:
[..]
Nou, jij al de héle tijd in deze topic(s). Ook eerder al in NWS als ik me goed herinner.
Maar fijn dat je even bevestigt dat jij ook zo'n man bent die achter de rug van vrouwen om loopt te smiespelen met andere mannen.
Er zijn genoeg experimenten geweest hierover. Man met goedgevulde pants en camera in bussen en treinen en dan vastleggen hoe vrouwen eigenlijk (kunnen) zijn.quote:Op woensdag 26 juni 2024 17:23 schreef OllieA het volgende:
[..]
Je zou haast gaan denken dat je niet veel ervaring hebt met vrouwen, of met seksualiteit überhaupt.
Sorry maar dat is net uit welk milieu je vandaan komt.quote:Op woensdag 26 juni 2024 20:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit zijn gewoon echte realworld-cases. Maar op Fok! worden er een parallelle werkelijkheid geschetst door sommigen. Mannen zeggen alleen wat ze ECHT denken tegen andere mannen. Die ogenschijnlijk onschuldige vent die je zo timide en vriendelijk te woord staat zegt achter je rug tegen zijn maten dat hij maar al te graag zou sabbelen aan die "totten" of " je helemaal uit elkaar zou trekken". Zo gaat dat gewoon.
Maar goed, of gedachten grensoverschrijdend zijn is weer een andere discussie. Ik haal het slechts aan om het echte leven te schetsen.²
Ik heb nog een stuk erna geschreven. Dat heb je mss niet gelezen en miss_sly verwoordt het ook goed.quote:
quote:Op woensdag 26 juni 2024 16:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is voornamelijk leven en laten leven. Als jij je ballen eruit wil laten hangen, een tanga-slip op het stand wilt dragen. Be my guest. Ik ga je niet aanstaren. Het windt me niet op. En we wonen in een vrij land.quote:Op woensdag 26 juni 2024 16:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Ieder het zijne, maar ik vind iemands ballen niet echt aantrekkelijk om naar te kijken. Dat kan voor jou natuurlijk anders liggen.
Ook bijv mannen in een tanga aan het strand vind ik niet echt aantrekkelijk. Maar als je je er fijn bij voelt, moet je je vooral zo kleden. Ik vind het prima.
Nu ben ik geen jurist, maar mijn inschatting is dat het feit dat ze een strafblad had voor geweldsdelicten misschien wel de doorslaggevende factor is geweest waardoor ze ook veroordeeld werd. Zonder strafblad zou een beroep op noodweerexces wellicht meer succes hebben gehad.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:19 schreef Cupfighter het volgende:
Deze was nog even blijven hangen en ik voel toch de noodzaak erop te reageren.quote:Op woensdag 26 juni 2024 20:28 schreef DeathonStrike het volgende:
[..]
Sorry maar dat is net uit welk milieu je vandaan komt.
Vaak zie je bij de laaggeschoolde mensen (no offense) dat dit gedrag meer naar voren komt…
En vaak moedigen de vrouwen van deze mannen het gedrag ook nog aan, zodoende blijft iedereen in z’n eigen bubbel denken en komt er zodoende geen oplossing.
Het is wonderlijk dat de vrouwen in deze relaties het gedrag veelal nog goedpraten en of proberen te nuanceren… Waardoor deze type mannen ook nog lekker door blijven gaan.
Ik heb overigens genoeg lopen date op bijvoorbeeld Tinder, en van al die dates ken ik er geen een die geen negatieve ervaring heeft met een man… Van doorgaan en niet snappen NEE = NEE en andere vormen van ongewenst gedrag… tot iemand die een vent letterlijk z’n huis uit moest trappen.
Het enige wat ze willen is met respect en liefde behandeld worden i.p.v. dit denigrerende gedrag van sommige zwakzinnige…
Mwoa, ik denk dat degenen die hierop nu antwoord hebben gegeven dan wel heel 'braaf' zijn, een begripvol. In de praktijk zullen de meeste vrouwen bij een knappe vent uitgebreid kijken. Sommigen zullen er zelfs opmerkingen over maken. Is de vent niet knap dan zal hij naar z'n hoofd geslingerd krijgen dat hij een viespeuk is. En natuurlijk zal vrijwel iedereen vinden dat hij zich fatsoenlijk aan moet kleden, vooral als het in het openbaar is waar ook kinderen rondlopen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 19:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Laten we even uitgaan van een knappe man dan, want de dingen die jij noemt vind ik nooit aantrekkelijk. Sorry.
Maar als ik een knappe man zie, dan zal ik een blik werpen, en dat is het.
Ik snap alleen je vraag niet. Er is hier allang vastgesteld dat het merendeel van de mannen zich gedraagt, en dat een blik werpen op een vrouw die je aanspreekt (hetzij omdat je haar mooi vindt, of ze sexy gekleed is) geen enkel probleem is. Dus tenzij je mij wenst te ontmaskeren als iemand die zich grensoverschrijdend gaat gedragen richting een knappe man, slaat je vraag echt nergens op.
Och, vrouwen praten precies hetzelfde. Misschien nog wel denigrerender zelfs over mannen. Zelfs hun eigen man. Alleen zullen de meeste vrouwen dat niet snel toegeven, want dan blijkt hoe hypocriet het veroordelen van mannen hierover is. Maar vrouwen vertellen elk gebrek van mannen aan hun vriendinnen als ze samen zijn (ik gebruik hier 'vrouwen' even algemeen zoals ook 'mannen' hier op die manier gebruikt wordt). Ze vertellen elkaar precies hoe zijn pik eruit ziet, hoe klein of groot die is, wat een lapzwans etc. Ze vertellen elkaar bij het spotten van een gast die ze aantrekkelijk vinden wat ze met 'm willen doen. Als een kerel lelijk is dan moet hij het helemaal ontgelden. Van wat ik gehoord heb hoe vrouwen over mannen praten denk ik dan het andersom nog wel mee valt. Over de eigen vrouw vertellen mannen vrijwel niets. Die gaan niet aan de grote klok hangen hoe en wat ze met hun vrouw doen. Eigenlijk al niet als het iets serieuzer wordt dan daten. Zijn mannen nog 'op jacht' dan zullen ze wel vanalles roepen en zeggen, net zoals vrouwen dat doen eigenlijk.quote:Op woensdag 26 juni 2024 23:56 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Deze was nog even blijven hangen en ik voel toch de noodzaak erop te reageren.
In mijn jongere jaren heb ik vele tennisfeestjes bijgewoond. Daar zijn doorgaans geen bouwvakkers of tegelzetters aanwezig. Als je hoort hoe daar over vrouwen wordt gepraat, dan is die fluitende bouwvakker echt een heilige hoor. Ik heb in mijn studententijd dingen gezien die nu echt niet meer door de beugel kunnen. Sleutelfeestjes waren op de tennisclubs in de Randstad een bekend fenomeen.
Even wachten: vergelijk jij nu een man met de ballen half uit zijn broek of een zichtbare erectie met een vrouw met een kort rokje of een decolleté?quote:Op donderdag 27 juni 2024 05:31 schreef Danny het volgende:
[..]
Mwoa, ik denk dat degenen die hierop nu antwoord hebben gegeven dan wel heel 'braaf' zijn, een begripvol. In de praktijk zullen de meeste vrouwen bij een knappe vent uitgebreid kijken. Sommigen zullen er zelfs opmerkingen over maken. Is de vent niet knap dan zal hij naar z'n hoofd geslingerd krijgen dat hij een viespeuk is. En natuurlijk zal vrijwel iedereen vinden dat hij zich fatsoenlijk aan moet kleden, vooral als het in het openbaar is waar ook kinderen rondlopen.
Deels om aan te tonen dat ook vrouwen kijken en opmerkingen maken en deels om aan te tonen dat ook mannen niet 'kunnen dragen wat ze willen zonder lastig gevallen te worden'. Omdat het - wederom - alleen andersom wordt besproken hier. Maar hier zijn enkel de uitzonderingen aanwezig lijkt het, die niet of nauwelijks kijken, geen opmerkingen zullen maken en ook vinden dat hij gewoon met een zichtbare stijve in een stakke korte broek rond kan lopen. Dat is louter toeval
Kijken is overigens ook een manier om te flirten. Als kijken grensoverschrijdend zou zijn gaat dat nog lastig worden.
Ik ben 55 en ik herken dit beeld wat jij schetst niet in mijn omgeving. Ook nooit zo geweest, ook niet toen ik jong was. Ik zal wel de grote uitzondering zijn, omringd met net zulke uitzonderingen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 05:38 schreef Danny het volgende:
[..]
Och, vrouwen praten precies hetzelfde. Misschien nog wel denigrerender zelfs over mannen. Zelfs hun eigen man. Alleen zullen de meeste vrouwen dat niet snel toegeven, want dan blijkt hoe hypocriet het veroordelen van mannen hierover is. Maar vrouwen vertellen elk gebrek van mannen aan hun vriendinnen als ze samen zijn (ik gebruik hier 'vrouwen' even algemeen zoals ook 'mannen' hier op die manier gebruikt wordt). Ze vertellen elkaar precies hoe zijn pik eruit ziet, hoe klein of groot die is, wat een lapzwans etc. Ze vertellen elkaar bij het spotten van een gast die ze aantrekkelijk vinden wat ze met 'm willen doen. Als een kerel lelijk is dan moet hij het helemaal ontgelden. Van wat ik gehoord heb hoe vrouwen over mannen praten denk ik dan het andersom nog wel mee valt. Over de eigen vrouw vertellen mannen vrijwel niets. Die gaan niet aan de grote klok hangen hoe en wat ze met hun vrouw doen. Eigenlijk al niet als het iets serieuzer wordt dan daten. Zijn mannen nog 'op jacht' dan zullen ze wel vanalles roepen en zeggen, net zoals vrouwen dat doen eigenlijk.
28 hier en zelfde ervaring.quote:Op donderdag 27 juni 2024 07:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben 55 en ik herken dit beeld wat jij schetst niet in mijn omgeving. Ook nooit zo geweest, ook niet toen ik jong was. Ik zal wel de grote uitzondering zijn, omringd met net zulke uitzonderingen.
Wat gebeurt met vriendinnen onderling is problemen bespreken. Of irritatie ventileren. Maar ik heb echt nog nooit gesproken over zjin lul of wat dan ook.
Ik heb dit ook nog nooit meegemaakt. We praten onderling wel veel over mannen die grensoverschrijdend gedrag vertonen of goedpraten.quote:
Neem de inkijk in de mannenwereld die we je jullie hier gratis aanbieden ter harte.quote:Op donderdag 27 juni 2024 08:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb dit ook nog nooit meegemaakt. We praten onderling wel veel over mannen die grensoverschrijdend gedrag vertonen of goedpraten.
Rot op met je eigen omgeving waarin toxische mannelijkheid de norm is voor mannen verheffen tot norm voor mannen in het algemeen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 08:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neem de inkijk in de mannenwereld die we je jullie hier gratis aanbieden ter harte.²
Dat is toch niet zo gek? Dat zijn in beide gevallen tools die worden gebruikt tijdens het bedrijven van de liefde en dus een opwinding kunnen oproepen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 07:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Even wachten: vergelijk jij nu een man met de ballen half uit zijn broek of een zichtbare erectie met een vrouw met een kort rokje of een decolleté?
Nee hoor, je bent geen uitzondering, ik herken het ook niet.quote:Op donderdag 27 juni 2024 07:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben 55 en ik herken dit beeld wat jij schetst niet in mijn omgeving. Ook nooit zo geweest, ook niet toen ik jong was. Ik zal wel de grote uitzondering zijn, omringd met net zulke uitzonderingen.
Wat gebeurt met vriendinnen onderling is problemen bespreken. Of irritatie ventileren. Maar ik heb echt nog nooit gesproken over zjin lul of wat dan ook.
Ik begrijp gewoon echt niet waarom je nu vrouwen zo vreselijk neer moet zetten en mannen 'nogal mee vindt vallen'. Wat is je doel, wat denk je ermee te bereiken, en wat heeft het met het onderwerp van het topic te maken?
Wie heeft het hier over norm? Ik wil aangeven dat het bestaat. Dat vrouwen er niet vanaf weten vind ik enerzijds behoorlijk naïef en anderzijds begrijp ik dat best nog wel. Daarom reiken we jullie de helpende hand door aan te tonen hoe mannen echt (kunnen) zijn.quote:Op donderdag 27 juni 2024 08:33 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Rot op met je eigen omgeving waarin toxische mannelijkheid de norm is voor mannen verheffen tot norm voor mannen in het algemeen.![]()
Je denkt dat het voor een vrouw opwindend kan zijn als iemand zijn ballen uit zijn broek heeft hangen of met een zichtbare erectie rondloopt?quote:Op donderdag 27 juni 2024 08:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo gek? Dat zijn in beide gevallen tools die worden gebruikt tijdens het bedrijven van de liefde en dus een opwinding kunnen oproepen.²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |