abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213968851
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 08:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En het zal ook wel niet de bedoeling zijn dat je zelf drie kwartier voor de grens moet wachten als je even in Duitsland bent gaan tanken. Dus etnisch profileren zal deel van de taakinstructie moeten worden.
De belastingdienst heeft nog wel een algoritme in de aanbieding om te ondersteunen.
  Moderator woensdag 19 juni 2024 @ 08:29:21 #202
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_213968860
Ik verwacht overigens geen enkele kritiek van het PVV-front op dat plaatje.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 19 juni 2024 @ 08:29:55 #203
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213968866
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:50 schreef capricia het volgende:
Tekent o.a. voor Het Parool:

[ x ]

Ik vind dit toch wel ver gaan.
Ik niet. Sommige mensen hebben gewoon echt een kwaadaardig karakter. Die pak je niet aan met aardig doen.
pi_213969091
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 08:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik niet. Sommige mensen hebben gewoon echt een kwaadaardig karakter. Die pak je niet aan met aardig doen.
Dan accepteer je in mijn ogen ook gewoon dat de polarisatie toeneemt.
pi_213969165
quote:

[..]
Lekker polariseren en dan klagen dat we niet meer prettig kunnen samenleven, dat werkt vast...

Niemand zegt dat je Faber met handschoentjes aan moet pakken, maar als je de kloof gaat vergroten met nazi-vergelijkingen en andere onzin zal vooral de PVV daar bij winnen. Blijf gewoon bij de inhoud, dat moet genoeg zijn. Nog niet zo lang geleden werd Samsom daar bijna premier mee.
  woensdag 19 juni 2024 @ 09:23:16 #206
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213969332
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 08:51 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Met mensen uit die hoek samenwerken is inderdaad even kwaadaardig.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_213969347
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 22:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Probleem is ook dat die mensen zich door de monsterzege van de PVV nu meer gesteund voelen om die discriminerende en racistische bagger te uiten. Het nieuwe normaal.
Ik heb dat dus met mijn ouders. Het heeft er altijd al in gezeten, maar sinds 22/11 stroomt het er allemaal ongefilterd uit. Het is triest, maar ik heb ze echt op afstand moeten zetten en laat ze ook nog zo min mogelijk alleen met mijn kinderen. :N
pi_213969379
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 08:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Lekker polariseren en dan klagen dat we niet meer prettig kunnen samenleven, dat werkt vast...

Niemand zegt dat je Faber met handschoentjes aan moet pakken, maar als je de kloof gaat vergroten met nazi-vergelijkingen en andere onzin zal vooral de PVV daar bij winnen. Blijf gewoon bij de inhoud, dat moet genoeg zijn. Nog niet zo lang geleden werd Samsom daar bijna premier mee.
Diederik die vond dat Marokkanen een etnisch monopolie op geweld hadden en zelf een strafblad had (dat hij zelf merkwaardig genoeg geen écht strafblad vond). Toegegeven, die had nog wel enig common sense als PvdA'er.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_213969461
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 09:23 schreef Perrin het volgende:

[..]
Met mensen uit die hoek samenwerken is inderdaad even kwaadaardig.
Zullen we er even en whataboutisme ingooien anders…
  woensdag 19 juni 2024 @ 09:41:29 #210
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213969487
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 08:51 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Waarom zouden we figuren als Faber, die al 15 jaar in de politiek zit om daar de domme racist uit te hangen, dichtbij ons moeten houden om polarisatie tegen te gaan? Wat voor signaal geeft dat af denk je?
Antifa
pi_213969512
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2024 08:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bij mij is het in elk geval zo omdat de kleding iets nazistisch oproept. Zeker in combinatie met het woord er onder. En dan die oorbellen, alsof ze voor haar plezier mensen vermoord.

Mij doet het in elk geval veel denken aan deze vrij bekende foto: https://upload.wikimedia.(...)_Berg_%281945%29.jpg
De houding klopt ook precies.

Mensen met nazi's vergelijken is sowieso ineffectief (zo erg is niemand in Nederland momenteel) en wat mij betreft ook gewoon zeer smakeloos. Los van het feit dat Faber zover ik weet geen doden op haar geweten heeft. Ben het dus met @:capricia eens, ik vind dit ook erg ver gaan en zulke tekeningen verminderen de polarisatie ook echt niet. Als je de andere kant weg zet als nazi's, moet je niet gek op kijken als ze steeds meer van je vervreemden.
Ze heeft toch al een nazi complottheorie de kamer ingebracht.
Ze is daar toch op gewezen en wil het nóg niet terugnemen. Ze heeft toch een blanke dader zwart genoemd, ze is daar op gewezen en wilde het niet terug nemen. Op dat moment geloof ik niet dat er nog ruimte is voor verzoening. Dat kan pas als zij ook fouten toegeeft. Tot die tijd zou ik haar groeten met een Hitlergroet op straat of in de kamer. Het is toch ook niet alsof ze zit te wachten op verzoening, ze neemt doelbewust niks terug claimt gewoon een keer voor iedereen hier te zijn en daarmee moet het maar af zijn ofzo?

Die polarisatie komt vrijwel volledig op conto van haar en de PVV. Zij zijn degene die nazi shit roepen. Om dan te zeggen dat een spotprent over de persoon polariseert blijf ik raar vinden. Maar ik sta zeer positief naar media die ook een politieke boodschap durven tonen.
  woensdag 19 juni 2024 @ 09:48:15 #212
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213969541
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 09:37 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Zullen we er even en whataboutisme ingooien anders…
Wat is er whataboutish aan rechtsradicalisme whitewashen?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 19 juni 2024 @ 09:50:06 #213
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213969566
Ik vind het ook een raar idee dat er geen mensen meer zouden bestaan die zo kwaadaardig zijn als een nazi, en die niet in de politiek zouden kunnen komen. En die tot alles in staat zijn als ze de mogelijkheden zouden hebben.

Die zijn er gewoon. En volg je het patroon bij mevrouw Faber dan gaan er veel rode vlaggen omhoog.
pi_213969573
Lijkt erop dat die spotprent zijn werk doet.
pi_213969616
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 09:50 schreef Hexagon het volgende:
Ik vind het ook een raar idee dat er geen mensen meer zouden bestaan die zo kwaadaardig zijn als een nazi, en die niet in de politiek zouden kunnen komen.
Dan heb je weinig besef van de kwaadaardigheid die er was in die periode. Zaken als Aktion T4, de endlösing e.d., mensen die zulke dingen willen ga je echt in de Nederlandse politiek niet vinden. En dus is een vergelijking met die periode niet alleen misplaatst, het is gewoon zeer ineffectief. Het is niet dat je door mensen weg te zetten als nazi's of nazistemmers, dat ze dan denken 'je hebt gelijk, ik ben verkeerd bezig, laat ik eens na gaan denken hoe het beter moet'. Nee, je duwt ze in een hok waar ze zich helemaal niet thuis voelen en dan krijg je alleen maar dat mensen zich gaan verdedigen. Naar je luisteren doen ze dan sowieso niet meer.

Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die op een nazi-vergelijking reageerde met zelfreflectie. Ik ben wel mensen tegengekomen die je met feiten, cijfers en onderbouwing kunt overtuigen dat de standpunten van radicaal-rechts niet kloppen.
pi_213969656
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 09:41 schreef VoMy het volgende:

[..]
Waarom zouden we figuren als Faber, die al 15 jaar in de politiek zit om daar de domme racist uit te hangen, dichtbij ons moeten houden om polarisatie tegen te gaan? Wat voor signaal geeft dat af denk je?
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 09:50 schreef Hexagon het volgende:
Ik vind het ook een raar idee dat er geen mensen meer zouden bestaan die zo kwaadaardig zijn als een nazi, en die niet in de politiek zouden kunnen komen. En die tot alles in staat zijn als ze de mogelijkheden zouden hebben.

Die zijn er gewoon. En volg je het patroon bij mevrouw Faber dan gaan er veel rode vlaggen omhoog.
Het is de VVD regelmatig verweten dat ze geen issue owner op migratie waren, maar dat ze wel het kabinet erop lieten struikelen en de PVV niet langer uitsloten. In mijn belevenis zijn de populistische partijen ook issue owner op polarisatie en daarom denk ik dat vooral de PVV bij polarisatie garen zal spinnen.

Nergens zeg ik dat je Faber dichtbij je moet houden. Maar ik politieke partijen en politieke stromingen compleet ongeloofwaardig wanneer ze anderen onfatsoenlijk gedrag verwijten terwijl ze het zelf richting deze onfatsoenlijke partij of politieke stroming precies hetzelfde doen.

Ik snap dat het de reactie is die bij iedereen opkomt en ik zeg nergens dat je nooit van je af mag bijten. Maar ik ben er van overtuigt dat je populisme niet verslaat met hun sterkte polarisatie maar met hun zwakte plannen en ideeën. Wat dat betreft vind ik dan ook dat de komende oppositiepartijen ons slecht hebben verteld hoe we de problemen van het land oplossen en wat hun ideeën zijn.
pi_213969675
Maar waarom zegt er niemand tegen die PVV'ers dat ze hun woorden terug moeten nemen al dan niet gemeend. Hebben ze niet doorgehad dat bij Milders een groot deel van het electoraat daar direct intrapt? Of wil Wilders die strategie voor zichzelf houden ofzo?
Sowieso zouden veel mensen minder problemen met ze hebben als ze excuses aanbieden hoe ongemeend ook. Het non excuus van Faber is eerder alsof ze een rode lap voor een stier proberen te houden dan PR management. Alsof ze hun achterban willen opzwepen, geen behoefte hebben om zieltjes te winnen.

Zou natuurlijk ook kunnen, dat hun inschatting is dat ze genoeg idioten achter zich hebben dat ze zich geen zorgen meer hoe het overkomt op 'de normale' inwoner van Nederland.
pi_213969679
*knip*
pi_213969687
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 09:48 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wat is er whataboutish aan rechtsradicalisme whitewashen?
Je post was een whataboutisme en ik zei nergens dat je met ze samen moet werken.
pi_213969711
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2024 10:03 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
[..]
Nergens zeg ik dat je Faber dichtbij je moet houden. Maar ik politieke partijen en politieke stromingen compleet ongeloofwaardig wanneer ze anderen onfatsoenlijk gedrag verwijten terwijl ze het zelf richting deze onfatsoenlijke partij of politieke stroming precies hetzelfde doen.
Dit ook nog inderdaad.
  Moderator woensdag 19 juni 2024 @ 10:09:22 #221
236264 crew  capricia
pi_213969719
quote:

[..]
Omdat ik heks Kaag ook niet okay vond. En nu kampcommandant Faber.

Je kunt niet het ene goed vinden en het andere afkeuren, imo.

Maar het staat tekenaars vrij om zich creatief te uiten, natuurlijk.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_213969759
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2024 09:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan heb je weinig besef van de kwaadaardigheid die er was in die periode. Zaken als Aktion T4, de endlösing e.d., mensen die zulke dingen willen ga je echt in de Nederlandse politiek niet vinden. En dus is een vergelijking met die periode niet alleen misplaatst, het is gewoon zeer ineffectief. Het is niet dat je door mensen weg te zetten als nazi's of nazistemmers, dat ze dan denken 'je hebt gelijk, ik ben verkeerd bezig, laat ik eens na gaan denken hoe het beter moet'. Nee, je duwt ze in een hok waar ze zich helemaal niet thuis voelen en dan krijg je alleen maar dat mensen zich gaan verdedigen. Naar je luisteren doen ze dan sowieso niet meer.

Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die op een nazi-vergelijking reageerde met zelfreflectie. Ik ben wel mensen tegengekomen die je met feiten, cijfers en onderbouwing kunt overtuigen dat de standpunten van radicaal-rechts niet kloppen.
Maar wat is dit voor raar standpunt? We hebben het over de vrouw van deze uitspraak

quote:
Er rezen ook vragen over Fabers opvattingen over klimaatverandering. De opwarming van de aarde wordt niet veroorzaakt door de mens, maar door de "activiteiten van de zon", zei ze.

Over de vele wetenschappers die op basis van jarenlang onderzoek iets anders beweren, zei Faber in een interview met het AD in 2020: "Die deskundigen zijn dan mensen die academicus zijn of professor. Nou, ik hoef niet gestudeerd te hebben om te weten dat ik belazerd word. Dat is allemaal niet zo moeilijk."
Waarom zou je van zon debiel die ook nazi argumenten niet terug wil nemen zelfreflectie verwachten?
Hoe kun je iemand die niet in wetenschap gelooft met cijfers of argumenten overtuigen? Ze was niet eens te overtuigen door getuigen van het geweld dat de dader blank was.

Ik denk dat wat ineffectief is, zoals jij doet ontkennen dat we hier een probleem hebben. Je vergoeilijkt heel erg wat Faber vertegenwoordigt en inhoud. Alsof je een dialoog over omvolking moet aangaan met de minister van Asiel en Migratie nota bene!! Dát ze racistisch is, dat is de reden waarom mensen op haar stemmen en dat mensen haar verdedigen. Jij lijkt te doen alsof wat ze zegt eigenlijk helemaal niet zo extreem is of in elk geval dat een extreme reactie erop een probleem is. Ik blijf dat de wereld op zijn kop vinden. Zelfs als ze dit onbewust deed, is het dat nu niet meer.
  woensdag 19 juni 2024 @ 10:18:56 #223
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213969792
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2024 09:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan heb je weinig besef van de kwaadaardigheid die er was in die periode. Zaken als Aktion T4, de endlösing e.d., mensen die zulke dingen willen ga je echt in de Nederlandse politiek niet vinden. En dus is een vergelijking met die periode niet alleen misplaatst, het is gewoon zeer ineffectief.
Als er 80 jaar geleden mensen bestonden die dat wilden, waarom zouden die dan nu niet meer bestaan? De menselijke diersoort is nog hetzelfde, dus dezelfde afwijkende types lopen ook nog rond. Dat zie je op allerlei andere plekken in de wereld terugkomen in een ander smaakje.

We hebben ze in Nederland vooral succesvol van middelen af weten te houden om zoiets opnieuw te doen. En dat kunnen we ook beter blijven doen.

quote:
Het is niet dat je door mensen weg te zetten als nazi's of nazistemmers, dat ze dan denken 'je hebt gelijk, ik ben verkeerd bezig, laat ik eens na gaan denken hoe het beter moet'. Nee, je duwt ze in een hok waar ze zich helemaal niet thuis voelen en dan krijg je alleen maar dat mensen zich gaan verdedigen. Naar je luisteren doen ze dan sowieso niet meer.

Het gaat specifiek over mevrouw Faber en haar brein. Die ga je inderdaad niet overtuigen. Maar je kan mensen wel waarschuwen dat extreemrechts echt niet zo onschuldig is, en dat nazi-gerelateerde-sympathien niet iets abstracts zijn uit geschiedenisboekjes wat tegenwoordig niet meer zou bestaan.
pi_213969818
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 10:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Maar wat is dit voor raar standpunt? We hebben het over de vrouw van deze uitspraak
[..]
Waarom zou je van zon debiel die ook nazi argumenten niet terug wil nemen zelfreflectie verwachten?
Hoe kun je iemand die niet in wetenschap gelooft met cijfers of argumenten overtuigen? Ze was niet eens te overtuigen door getuigen van het geweld dat de dader blank was.

Ik denk dat wat ineffectief is, zoals jij doet ontkennen dat we hier een probleem hebben. Je vergoeilijkt heel erg wat Faber vertegenwoordigt en inhoud. Alsof je een dialoog over omvolking moet aangaan met de minister van Asiel en Migratie nota bene!! Dát ze racistisch is, dat is de reden waarom mensen op haar stemmen en dat mensen haar verdedigen. Jij lijkt te doen alsof wat ze zegt eigenlijk helemaal niet zo extreem is of in elk geval dat een extreme reactie erop een probleem is. Ik blijf dat de wereld op zijn kop vinden. Zelfs als ze dit onbewust deed, is het dat nu niet meer.
De spotprent is alleen niet alleen gericht op Faber, die je inderdaad nooit meer gaat overtuigen, maar ook op de PVV stemmer. Wat zo'n spotprent feitelijk doet is zeggen dat dat nazi-stemmers zijn. Denk je echt dat dat helpt? Dat mensen daardoor wat anders gaan stemmen? Of denk je werkelijk dat alle PVV stemmers nazi's zijn?

De polarisatie vergroten door PVV'ers weg te zetten als nazi's, daarmee vergroot je niet alleen de kloof, het zorgt er ook voor dat de kans praktisch 0% wordt dat huidige PVV-stemmers ooit weer anders gaan stemmen. Jij zou ook niet op een groep stemmen waarvan jij het gevoel hebt dat die jou eerst jarenlang onterecht voor nazi hebben uitgemaakt, dan is dat gewoon een gesloten weg.

Ik ben nog niet bereid om Nederland op te geven. Om te accepteren dat vanaf nu elke verkiezing er meer stemmen naar radicaal-rechts gaan. Als je zulke spotprenten tekent of als je PVV'ers nazi's noemt doe je dat wel. Dan geef je Nederland gewoon op.

Je gaat echt Nederland niet verbeteren door de polarisatie te vergroten. Nooit.
pi_213969820
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 21:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het telt op. Eerst dat rare gedoe rondom Oekraïne al. Toen met de onderzeeboten en nu dit weer. De vijandige overname van de PvdA door GL is als je het mij vraagt een grandioos belachelijk groot succes!
:') echt ja?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')