En hangende die dublinprocedure? Want daar gaat nog best wat tijd overheen. Dan knuppelen we ze terug ofzo? Zo werkt het natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:35 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de (onrealistische) wens is dat die mensen überhaupt niet in Ter Apel komen, maar bij de grens tegengehouden worden en vervolgens de Dublinprocedure gevolgd wordt qua land waar asiel aangevraagd wordt.
Ik spreek hier met de voorzitter van de fanclub volgens mijquote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:30 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik zie Timmermans ook meer in een andere rol, een rol waar die het volk bezielend toespreekt, een rol waar het echt om hem draait. Koning van Nederland misschien, of net een treetje hoger opvolger van Mart Smeets of misschien Ivo Niehe.
Eens, dat is ook overdreven. Faber (en complottheorie-aanhanger Klever en de rest van PVV) op het bordes helpen blijft lager zinken dan ze weg willen hebben.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar het is uiteraard niet zo dat "de oppositie" hiermee er nog lager zakt dan het NSC of dat deze mevrouw van de grootste oppositiepartij de oppositie als zodanig vertegenwoordigt.
Probleem is ook dat die mensen zich door de monsterzege van de PVV nu meer gesteund voelen om die discriminerende en racistische bagger te uiten. Het nieuwe normaal.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:09 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Je zegt het nu over jezelf, ik maak het nu mee om mijn vriendin. Die haat vanuit zo'n groot deel van de bevolking en straks uit de regering, gesteund door VVD en NSC, die vind ik ondraaglijk.
En dan constant vanaf de zijlijnen de oproepen om het bagatelliseren daarvan. 'Het zijn andersdenkenden, daar moet je ook naar luisteren.' 'Het zijn mensen met oprechte zorgen!' 'Daar moet je niet zo fel tegen doen, want anders worden ze alleen maar groter.' 'Je moet respect voor die mensen hebben, ze hebben alleen maar een andere mening.'
Dus ja, ik probeer het meestal weg te lachen. Het zijn maar tokkies, met een paar weken is het weer over, freakshow, enzovoort. Maar ik haat dat tyfustuig oprecht en intens.
Monsterzegequote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Probleem is ook dat die mensen zich door de monsterzege van de PVV nu meer gesteund voelen om die discriminerende en racistische bagger te uiten. Het nieuwe normaal.
Pakken ze de trein, reguliere busverbinding of lopen ergens anders de grens over. Denk dat grenscontroles weinig uithalen behalve een hoop ellende.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:35 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de (onrealistische) wens is dat die mensen überhaupt niet in Ter Apel komen, maar bij de grens tegengehouden worden en vervolgens de Dublinprocedure gevolgd wordt qua land waar asiel aangevraagd wordt.
Was het toch? Bijna een kwart van de stemmen helaas.quote:
Ja vond het wat flauw en niet inhoudelijk van mezelf. Daarom had ik het weggehaald.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Was het toch? Bijna een kwart van de stemmen helaas.
Tja als je Agema al veto-waardig vind dan kun je niet met de PVV. Die nog van de gematigde tak. En volgens mij was het dezelfde Elias die na de verkiezingen het met PVV wilde proberen als ik me niet vergis.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:54 schreef Hanca het volgende:
Tjibbe Joustra voegt zich trouwens bij de lange lijst aan VVders die moeite hebben met dit kabinet: https://wnl.tv/2024/06/17(...)gevoel-bekruipt-mij/
Volgens mij is er nog meer onrust binnen de VVD over dit kabinet dan binnen het CDA over Rutte 1 was.
En Ton Elias wil een veto voor het vice-premierschap van Agema, volgens hem vinden ze zelfs bij de PVV haar ongeschikt: https://www.volkskrant.nl(...)r-het-ambt~b64f3ea0/
Gewoon terecht opbokken met dat wijf. Groot gelijk dat zon groenlinkser gewoon zegt hoe het zit. Rechts wil polarisatie die kunnen ze krijgen. Wat is nou erger een spotprent of een naziminister.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:50 schreef capricia het volgende:
Tekent o.a. voor Het Parool:
[ x ]
Ik vind dit toch wel ver gaan.
Haha, mwa dat niet, vond zijn inbreng met het antisemitisme debat wel de beste inbreng die ik dit jaar gehoord heb. Van mij mag hij, maar ook alle andere kamerleden, dat meer doen!quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik spreek hier met de voorzitter van de fanclub volgens mij
Jammer wel dat er geen asielcrisis is. En dan nog is het tijdelijk maar hey, als jij de marechaussee bij de Duitse en Belgische grens wil posteren en alle verkeer wil gaan controleren, be my guest. Niet dat de Marechaussee daar de mankracht voor heeft maar dat is een detail.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:03 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Het kan dus wel tijdelijk onder bepaalde voorwaarden zoals een asielcrisis.
Klopt, staat er ook. Het gaat hem ook niet om haar standpunten, maar om haar kwaliteiten.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tja als je Agema al veto-waardig vind dan kun je niet met de PVV. Die nog van de gematigde tak. En volgens mij was het dezelfde Elias die na de verkiezingen het met PVV wilde proberen als ik me niet vergis.
Dat is niet aan de VVD om dat te beoordelen.quote:Op woensdag 19 juni 2024 07:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, staat er ook. Het gaat hem ook niet om haar standpunten, maar om haar kwaliteiten.
Het is anderzijds ook extreem simpel en naïef om als VVD de keuze voor bewindslieden in een coalitie maar gewoon een verantwoordelijkheid te maken van de desbetreffende partij. Zeker als je in zee gaat met een partij die geen enkel bestuurlijk netwerk heeft.quote:Op woensdag 19 juni 2024 07:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is niet aan de VVD om dat te beoordelen.
Eens, maar Elias heeft 11 jaar bij Agema in de Kamer gezeten en zat van alle kamerleden zo ongeveer het dichtst tegen de PVV aan in die tijd. Als hij dan zegt dat Agema totaal ongeschikt is en dat de PVVers dat ook vinden, vind ik dat een opvallend signaal. Zeker nadat tot ieders verbazing Markuszower eerst werd gekozen.quote:Op woensdag 19 juni 2024 07:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is niet aan de VVD om dat te beoordelen.
Waarom?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:50 schreef capricia het volgende:
[ x ]
Omdat je ook racisten met fluwelen handschoenen moet behandelen. Denk ik, geen idee eigenlijk. Maar het zal met niveau te maken hebben. Je verlaagt je met zon prent natuurlijk een mininiem beetje richting degene waar je over klaagt.quote:
Eerder Walter Mitty.quote:
Volgens mij kan dat met een spotprent niet anders. Dat het zo'n lelijk beeld oplevert, komt doordat het een afschuwelijk mens is.quote:Op woensdag 19 juni 2024 07:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Je verlaagt je met zon prent natuurlijk een mininiem beetje richting degene waar je over klaagt.
En het zal ook wel niet de bedoeling zijn dat je zelf drie kwartier voor de grens moet wachten als je even in Duitsland bent gaan tanken. Dus etnisch profileren zal deel van de taakinstructie moeten worden.quote:Op woensdag 19 juni 2024 00:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jammer wel dat er geen asielcrisis is. En dan nog is het tijdelijk maar hey, als jij de marechaussee bij de Duitse en Belgische grens wil posteren en alle verkeer wil gaan controleren, be my guest. Niet dat de Marechaussee daar de mankracht voor heeft maar dat is een detail.
Bij mij is het in elk geval zo omdat de kleding iets nazistisch oproept. Zeker in combinatie met het woord er onder. En dan die oorbellen, alsof ze voor haar plezier mensen vermoord.quote:Op woensdag 19 juni 2024 07:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Omdat je ook racisten met fluwelen handschoenen moet behandelen. Denk ik, geen idee eigenlijk. Maar het zal met niveau te maken hebben. Je verlaagt je met zon prent natuurlijk een mininiem beetje richting degene waar je over klaagt.
Je suis CHarlie!quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:50 schreef capricia het volgende:
[ x ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |