Ik vraag mij nog steeds af hoe je het anders voor elkaar krijgt dat je niet opnieuw (zoals tijdens Rutte 1) de gaten die PVV laat vallen opvult? Dat ze het vaker dan één keer gebruiken is wat mij betreft een ergernis (bootjes) maar snap de frustratie van Timmermans hierin best.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat dit allemaal uit de GL hoek komt. Dat gedoe rondom Oekraïne komt echt uit de koker van Timmermans.
https://www.trouw.nl/poli(...)rkiezingen~bc9f2ac6/
Wel eens van de EU gehoord? Dat kan dus niet onder de verdragen en afspraken waar we aan gebonden zijn.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:00 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat het "permanent" ingezet kan worden. Het is wel een goed middel als de instroom te hoog is ipv de dure opvang in hotels en cruiseschepen.
Het is je ontgaan dat er in Duitsland momenteel een groot evenement met mondiale uitstraling met bijbehorend veiligheidsrisico plaatsvind? Ik verklap je alvast: de Fransen houden eind juli begin augustus ook grenscontroles.quote:
Het kan dus wel tijdelijk onder bepaalde voorwaarden zoals een asielcrisis.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wel eens van de EU gehoord? Dat kan dus niet onder de verdragen en afspraken waar we aan gebonden zijn.
Dan kies je je onderwerpen, maar die onderwerpen zijn niet onze nationale veiligheid (als de onderzeeboten nu niet werden goedgekeurd, zou de marine een periode zonder onderzeeboten komen te zitten) of de veiligheid van Europa. Bepaalde dingen moeten ver boven het partijbelang uitstijgen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:01 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik vraag mij nog steeds af hoe je het anders voor elkaar krijgt dat je niet opnieuw (zoals tijdens Rutte 1) de gaten die PVV laat vallen opvult? Dat ze het vaker dan één keer gebruiken is wat mij betreft een ergernis (bootjes) maar snap de frustratie van Timmermans hierin best.
Ik woon niet ver van Hazeldonk vandaan. Als de Belgen ooit denken van laten we Nederland in de zeik nemen moeten ze daar een grenscontrole houden. Dan staat half Brabant vast en waarschijnlijk tot aan Rotterdam. De andere kant op precies hetzelfde dan staat het vast tot aan Antwerpen wat het al regelmatig doet vanwege kruispunt Galder.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:59 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
De reistijd Heerlen - Aken per auto is door al die politiecontroles de afgelopen week opgelopen van 20 minuten tot twee uurIedereen hier in Z-Limburg is er volledig van over de zeik, maar volgende keer wel weer massaal PVV stemmen...
Duitsland had ook al afgelopen oktober t/m maart grenscontroles omdat ze de vele asielaanvragen niet meer aankonden.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is je ontgaan dat er in Duitsland momenteel een groot evenement met mondiale uitstraling met bijbehorend veiligheidsrisico plaatsvind? Ik verklap je alvast: de Fransen houden eind juli begin augustus ook grenscontroles.
Bijzondere omstandigheden heet dat. Heel duidelijk afgekaderd in tijd.
Nee, een zelf uitgeroepen asielcrisis valt er niet onder, dat heeft Rutte IV zelfs nagevraagd in de EU.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:03 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Het kan dus wel tijdelijk onder bepaalde voorwaarden zoals een asielcrisis.
Nee, het mocht niet van D66. Duitsland heeft het namelijk met toestemming van Brussel wel gedaan.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, een zelf uitgeroepen asielcrisis valt er niet onder, dat heeft Rutte IV zelfs nagevraagd in de EU.
Nou ja dat. Thema’s genoeg voor obstructive oppositie. Sociale zekerheid, asielopvang, natuur, Europa. Maar sommige dingen moet je gewoon niet willen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan kies je je onderwerpen, maar die onderwerpen zijn niet onze nationale veiligheid (als de onderzeeboten nu niet werden goedgekeurd, zou de marine een periode zonder onderzeeboten komen te zitten) of de veiligheid van Europa. Bepaalde dingen moeten ver boven het partijbelang uitstijgen.
Steekproefsgewijs. Dat hebben wij ook. Dat heet MTV.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:07 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Nee, het mocht niet van D66. Duitsland heeft het namelijk met toestemming van Brussel wel gedaan.
https://nos.nl/artikel/25(...)itsland-migratie-aan
Ik snap sowieso de obsessie met grenscontroles niet. Het is niet alsof we een groot probleem hebben met mensen die hier illegaal vestigen. Die mensen melden zich gewoon in Ter Apel. Daar is gewoon zicht op. Wat mij betreft een gevalletje amerikaatje spelen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:06 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik woon niet ver van Hazeldonk vandaan. Als de Belgen ooit denken van laten we Nederland in de zeik nemen moeten ze daar een grenscontrole houden. Dan staat half Brabant vast en waarschijnlijk tot aan Rotterdam. De andere kant op precies hetzelfde dan staat het vast tot aan Antwerpen wat het al regelmatig doet vanwege kruispunt Galder.
Zo’n jonge onervaren hond (dit is een uitdrukking geen belediging) als Timmermans moet ook nog wat dingen proberen, laat hem. Vooral tegenover zo’n ervaren kabinet met 0 jaar ministeriële ervaring in de ministerraad.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan kies je je onderwerpen, maar die onderwerpen zijn niet onze nationale veiligheid (als de onderzeeboten nu niet werden goedgekeurd, zou de marine een periode zonder onderzeeboten komen te zitten) of de veiligheid van Europa. Bepaalde dingen moeten ver boven het partijbelang uitstijgen.
Timmermans is passé. Als ik GL ongevraagd advies mag geven; lozen. Klaver adje interim maken.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:14 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zo’n jonge onervaren hond (dit is een uitdrukking geen belediging) als Timmermans moet ook nog wat dingen proberen, laat hem. Vooral tegenover zo’n ervaren kabinet met 0 jaar ministeriële ervaring in de ministerraad.
Nederland doet exact hetzelfde als Duitsland toen: https://www.bnr.nl/nieuws(...)ntroles-intensiverenquote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:07 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Nee, het mocht niet van D66. Duitsland heeft het namelijk met toestemming van Brussel wel gedaan.
https://nos.nl/artikel/25(...)itsland-migratie-aan
Ik zie Timmermans ook meer in een andere rol, een rol waar die het volk bezielend toespreekt, een rol waar het echt om hem draait. Koning van Nederland misschien, of net een treetje hoger opvolger van Mart Smeets of misschien Ivo Niehe.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Timmermans is passé. Als ik GL ongevraagd advies mag geven; lozen. Klaver adje interim maken.
Burgervader van Rotjeknorquote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:30 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik zie Timmermans ook meer in een andere rol, een rol waar die het volk bezielend toespreekt, een rol waar het echt om hem draait. Koning van Nederland misschien, of net een treetje hoger opvolger van Mart Smeets of misschien Ivo Niehe.
Klopt: https://www.nu.nl/politie(...)spraak-premier-.htmlquote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:32 schreef capricia het volgende:
Die opmerking "pleur op" komt initieel bij Rutte vandaan, toch? Klaver werd er toen nog boos om.
Burgemeester zit er gezien zijn leeftijd niet meer in. Hij heeft trouwens altijd gezegd dat burgemeester van Heerlen zijn laatste klusje zou worden. Maar goed, inmiddels roept hij overal dat hij een echte Sjeng is.quote:
Ik neem aan dat de (onrealistische) wens is dat die mensen überhaupt niet in Ter Apel komen, maar bij de grens tegengehouden worden en vervolgens de Dublinprocedure gevolgd wordt qua land waar asiel aangevraagd wordt.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik snap sowieso de obsessie met grenscontroles niet. Het is niet alsof we een groot probleem hebben met mensen die hier illegaal vestigen. Die mensen melden zich gewoon in Ter Apel. Daar is gewoon zicht op. Wat mij betreft een gevalletje amerikaatje spelen.
Nee, zou mijn woordkeus ook niet zijn. Maar als ik zie hoe verhard alles geworden is, en dat de minister president ook deze woorden gebruikt heeft, verbaast het mij niet. Chique is anders.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt: https://www.nu.nl/politie(...)spraak-premier-.html
Maar er is geen enkele reden om hem te herhalen. Aangeven dat je moeite met Faber als minister hebt: graag. Maar van "pleur op" wordt het landsbestuur echt niet beter.
En wat nou als blijkt (niet onwaarschijnlijk, met Rotterdam) dat er meer mensen zo illegaal de grens naar Duitsland of België oversteken en dus in Nederland naar Ter Apel worden gestuurd, ipv andersom?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:35 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de (onrealistische) wens is dat die mensen überhaupt niet in Ter Apel komen, maar bij de grens tegengehouden worden en vervolgens de Dublinprocedure gevolgd wordt qua land waar asiel aangevraagd wordt.
Als er al zover doorgedacht wordt… Het lijkt me eerder een vrij primaire respons zonder dat echt nagedacht is over nut en noodzaak.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:35 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de (onrealistische) wens is dat die mensen überhaupt niet in Ter Apel komen, maar bij de grens tegengehouden worden en vervolgens de Dublinprocedure gevolgd wordt qua land waar asiel aangevraagd wordt.
Maar het is uiteraard niet zo dat "de oppositie" hiermee er nog lager zakt dan het NSC of dat deze mevrouw van de grootste oppositiepartij de oppositie als zodanig vertegenwoordigt.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 22:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt: https://www.nu.nl/politie(...)spraak-premier-.html
Maar er is geen enkele reden om hem te herhalen. Aangeven dat je moeite met Faber als minister hebt: graag. Maar van "pleur op" wordt het landsbestuur echt niet beter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |