Neis 👍🏼quote:Op zondag 23 november 2025 17:42 schreef Blues het volgende:
Kaasragoutbroodjes gemaakt!
Had ze niet genoeg dicht geplakt met vork, dus de vulling is er wat uitgelopen. Volgende keer iets minder vulling en beter dichtplakken dus![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Recept:
Ik had nog wat deeg over van mijn gevulde speculaas.quote:Op woensdag 12 november 2025 17:53 schreef ESF1Gamer het volgende:
Zelfgemaakte kruidnoten liggen in de over te bakken
Heb je nu kruidkoekjes?quote:Op zondag 23 november 2025 19:14 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ik had nog wat deeg over van mijn gevulde speculaas.
Daar heb ik ook kruidnootjes van willen maken.
De volgende keer maak ik ze de helft kleiner. Zijn ze waarschijnlijk nog groot genoeg.
Dat is er ook, hoor. Uit mijn hoofd heet het Brood bakken in de oven.quote:Op zondag 23 november 2025 17:41 schreef AnneX het volgende:
Altijd gedacht, dat er een broodbak topic bestaat.
CUL / Brood bakken in de oven #29: Met de lucht van zelfgebakken broodquote:Op zondag 23 november 2025 17:41 schreef AnneX het volgende:
CUL / Brood bakken in de oven #29: Met de lucht van zelfgebakken broodquote:Op zondag 23 november 2025 17:41 schreef AnneX het volgende:
Het zit wel vaker allebei in recepten maar dan heeft het niet zo’n uitwerking als dit. Was er positief verrast overquote:Op zaterdag 29 november 2025 21:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ziet er mooi uit! En de cake is ook lekker hoog opgerezen! Als ik het goed zag in het recept, komt dat waarschijnlijk door en baking soda en bakpoeder in het recept..
Zo’n traditionele vorm is geweldig! Mooie dunne speculaasjes met amandelschaafsel. Zien er heel lekker uitquote:Op vrijdag 5 december 2025 16:52 schreef essnhills het volgende:
Ik bak regelmatig wat, maar post maar zelden hier.
Gister speculaasdeeg gemaakt. Vandaag speculaasjes gebakken
[ link | afbeelding ]
Het molentje werkte veel makkelijker. Het mannetje liet moeilijker los en brak steeds wel iets af. Dus ik heb meer molens gemaakt.
[ link | afbeelding ]
Tussendoor nog even terug de koelkast in, en na het bakken mooi de vorm behouden:
[ link | afbeelding ]
2 batches, dus bakje vol. Wel ter kwaliteitscontrole 2 speculaasjes geproefd natuurlijk
[ link | afbeelding ]
En ik had nog deeg over. Daar heb ik een grote plak voor speculaasbrokken van gemaakt
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Het ruikt heerlijk hier
Ze smaken ook heel lekkerquote:Op vrijdag 5 december 2025 17:01 schreef laziness het volgende:
[..]
Zo’n traditionele vorm is geweldig! Mooie dunne speculaasjes met amandelschaafsel. Zien er heel lekker uit
Ziet er lekker uit!quote:Op vrijdag 5 december 2025 16:52 schreef essnhills het volgende:
Ik bak regelmatig wat, maar post maar zelden hier.
Ik heb zo'n taartsnijder. Daar zit een ijzerdraad tussen gespannen. Had hem net iets lager dan het plankje ingesteld zodat die goed strak over het plankje ging.quote:Op vrijdag 5 december 2025 18:39 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ziet er lekker uit!Het meest lastige is, als ik het goed heb begrepen, om het resterende deeg goed af te snijden als het in de plank gedrukt is... hoe heb jij dat gedaan?
Trouwens: je bent welkom om vaker hier te posten
Zoiets dus voor taarten... dat is idd handig ja!quote:Op vrijdag 5 december 2025 18:43 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik heb zo'n taartsnijder. Daar zit een ijzerdraad tussen gespannen. Had hem net iets lager dan het plankje ingesteld zodat die goed strak over het plankje ging.
En dan met de ene hand die snijder bewegrn, en met de andere het deeg lichtjes aanduwen.
Die heb ik ook dus dit is een goeie tipquote:Op vrijdag 5 december 2025 18:43 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik heb zo'n taartsnijder. Daar zit een ijzerdraad tussen gespannen. Had hem net iets lager dan het plankje ingesteld zodat die goed strak over het plankje ging.
En dan met de ene hand die snijder bewegrn, en met de andere het deeg lichtjes aanduwen.
Ja zo'n ding iddquote:Op vrijdag 5 december 2025 20:21 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Zoiets dus voor taarten... dat is idd handig ja!
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 5 december 2025 20:32 schreef laziness het volgende:
Ik had vandaag een sint en kerst bakdag. Een deel geef ik weg, een deel zit in de vriezer en meer dan je zou denken dat past zit al in mijn puber![]()
Cranberry kokos makronen
Pumpkin pie
Banketstaaf met spijs en eentje met kipgehakt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik krijg gelijk trek!quote:Op zondag 7 december 2025 13:37 schreef AnneX het volgende:
“Even bestaat niet” …ben er toch best even mee bezig: appelflappen met kk bladerdeeg.
Kant en klaarquote:Op maandag 8 december 2025 13:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik krijg gelijk trek!Herkenbaar, dat je denkt: "dat kan ik wel even tussendoor bakken" en dat je vervolgens 2 uur verder bent
![]()
![]()
Waar voor deeg is dat 'kk bladerdeeg'? Of is dat een merk? Ik gebruik altijd Tante Fanny, ben ik best tevreden over
Ah! op die manier!quote:
Dé uitvinding voor het bakken: kant en klaar deeg voor quiches en appelflappen en veel meer.quote:Op maandag 8 december 2025 15:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ah! op die manier!![]()
Ik dacht al: hoe kan iemand nou boos zijn op bladerdeeg, wat heeft bladerdeeg jou misdaan?![]()
Ik vind niet dat je dan gelijk lui bent als je kant en klaar deeg gebruikt, hoor.. Het kost veel tijd om het zelf te maken, zeker met het wachten tussen de toeren. Maar misschien zeg ik dat om het voor mijzelf goed te praten dat ik het nog nooit zelf gemaakt hebquote:Op maandag 8 december 2025 16:21 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dé uitvinding voor het bakken: kant en klaar deeg voor quiches en appelflappen en veel meer.
Het is lang geleden, dat ik selluf bladerdeeg vouwde.
# luie bakker.
Die snelle methode heb ik eens keer gedaan. Die ga ik ook gebruiken als ik bladerdeeg maken. De gewone methode duurt mij te lang.quote:Op maandag 8 december 2025 17:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je dan gelijk lui bent als je kant en klaar deeg gebruikt, hoor.. Het kost veel tijd om het zelf te maken, zeker met het wachten tussen de toeren. Maar misschien zeg ik dat om het voor mijzelf goed te praten dat ik het nog nooit zelf gemaakt heb![]()
Nu ik het schrijf.. ik zag trouwens wel pas een hele snelle methode om selluf BDte maken. Moet ik nog eens achteraan...
Heb je die al een keer geprobeerd? Want in het recept rollen ze het niet eens uit en vouwen het niet. Krijg je dan echt laagjes?quote:Op dinsdag 9 december 2025 17:57 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik zag die snelle jelle methode bij de aflevering van Issa Niemeijer in de serie Hollandse Bakkers. Op 24Kitchen dus.
Ik kan zelf de video niet zien, maar hopelijk lukt dat bij jullie wel.
https://www.24kitchen.nl/(...)elijke-perentaartjes
Edit: Gevonden!Bekijk deze YouTube-video
AH adverteerde met zo’n stol en ik dacht dat kan ik ookquote:Op zaterdag 20 december 2025 21:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
Dat ziet er lekker uit!was ik maar weer een puber
![]()
'De helft met frambozenspijs gemaakt door spijs te mengen met frambozen ingekookt tot puree.' Goed idee!
Kijk, van die instelling hou ik!quote:Op zondag 21 december 2025 09:08 schreef laziness het volgende:
[..]
AH adverteerde met zo’n stol en ik dacht dat kan ik ook
Klinkt goedquote:Op zondag 21 december 2025 12:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik mag voor het gezamenlijke Kerstdiner het dessert maken![]()
Dus dat worden mini-pavlova's, niet heel schokkend maar ik heb niet zoveel tijd. Ik ga wel proberen allerlei fijne smaak erin te brengen, oftewel: een Italiaanse meringue met geroosterde hazelnootsnippers, daarop: slagroom met daardoor heen mascarpone en (zelfgemaakte) lemon curd, met daarop dan weer wat klassiek fruit (frambozen+blauwe bessen). Ik wil ook eens proberen of ik de meringue een kleur kan geven met wat kurkuma
Eventueel wil ik over de meringue nog wat pure chocoloade sliertjes of wat lemon curd doen.
Dat is het plan. Morgen naar de kookwinkel voor een nieuwe gardeen daarna kan het testen beginnen!
En jullie?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |