Lekker! Dat is hier in de sinterklaastijd ook vaste prikquote:Op woensdag 12 november 2025 17:53 schreef ESF1Gamer het volgende:
Zelfgemaakte kruidnoten liggen in de over te bakken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door AnneX op 20-11-2025 14:38:02 ]
quote:Op donderdag 20 november 2025 14:28 schreef AnneX het volgende:
Dankzij fhf voldoende zegels ( en ruimte hebben in het ‘magazijn’) voor nieuw speelgoed op de plank.
Had ik best eerder kunnen doenWat een gemak.
Vandaag was de dag om voor het eerst de machine te gebruiken voor
https://iambaker.net/ging(...)UOngJUzj8VDL_Dan14DQ
En dat werd:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
Hahhaha zo zagen die van ons er ook uit.quote:Op zaterdag 22 november 2025 14:16 schreef AnneX het volgende:
Een appel, die (té) lang bleef liggen en idem een rol bladerdeeg samen.
Het was geen doorslaand succes.
Het idee kwam zo vaak voorbij op social media, dat ik from scratch een appelhapje fabriceerde. Had natuurlijk ook appelflappen kunnen doen, bedenk ik nu.
Als volgt: Bakpapier - tl honing - dunne schijfjes appel - suiker/kaneel - lapje bladerdeeg - ei - suiker/kaneel.
Resultaat:![]()
[ link | afbeelding ]
Jammer! 🍎🍏quote:Op zaterdag 22 november 2025 14:16 schreef AnneX het volgende:
Een appel, die (té) lang bleef liggen en idem een rol bladerdeeg samen.
Het was geen doorslaand succes.
Het idee kwam zo vaak voorbij op social media, dat ik from scratch een appelhapje fabriceerde. Had natuurlijk ook appelflappen kunnen doen, bedenk ik nu.
Als volgt: Bakpapier - tl honing - dunne schijfjes appel - suiker/kaneel - lapje bladerdeeg - ei - suiker/kaneel.
Resultaat:![]()
[ link | afbeelding ]
Neis 👍🏼quote:Op zondag 23 november 2025 17:42 schreef Blues het volgende:
Kaasragoutbroodjes gemaakt!
Had ze niet genoeg dicht geplakt met vork, dus de vulling is er wat uitgelopen. Volgende keer iets minder vulling en beter dichtplakken dus![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Recept:
Ik had nog wat deeg over van mijn gevulde speculaas.quote:Op woensdag 12 november 2025 17:53 schreef ESF1Gamer het volgende:
Zelfgemaakte kruidnoten liggen in de over te bakken
Heb je nu kruidkoekjes?quote:Op zondag 23 november 2025 19:14 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ik had nog wat deeg over van mijn gevulde speculaas.
Daar heb ik ook kruidnootjes van willen maken.
De volgende keer maak ik ze de helft kleiner. Zijn ze waarschijnlijk nog groot genoeg.
Dat is er ook, hoor. Uit mijn hoofd heet het Brood bakken in de oven.quote:Op zondag 23 november 2025 17:41 schreef AnneX het volgende:
Altijd gedacht, dat er een broodbak topic bestaat.
CUL / Brood bakken in de oven #29: Met de lucht van zelfgebakken broodquote:Op zondag 23 november 2025 17:41 schreef AnneX het volgende:
CUL / Brood bakken in de oven #29: Met de lucht van zelfgebakken broodquote:Op zondag 23 november 2025 17:41 schreef AnneX het volgende:
Het zit wel vaker allebei in recepten maar dan heeft het niet zo’n uitwerking als dit. Was er positief verrast overquote:Op zaterdag 29 november 2025 21:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ziet er mooi uit! En de cake is ook lekker hoog opgerezen! Als ik het goed zag in het recept, komt dat waarschijnlijk door en baking soda en bakpoeder in het recept..
Zo’n traditionele vorm is geweldig! Mooie dunne speculaasjes met amandelschaafsel. Zien er heel lekker uitquote:Op vrijdag 5 december 2025 16:52 schreef essnhills het volgende:
Ik bak regelmatig wat, maar post maar zelden hier.
Gister speculaasdeeg gemaakt. Vandaag speculaasjes gebakken
[ link | afbeelding ]
Het molentje werkte veel makkelijker. Het mannetje liet moeilijker los en brak steeds wel iets af. Dus ik heb meer molens gemaakt.
[ link | afbeelding ]
Tussendoor nog even terug de koelkast in, en na het bakken mooi de vorm behouden:
[ link | afbeelding ]
2 batches, dus bakje vol. Wel ter kwaliteitscontrole 2 speculaasjes geproefd natuurlijk
[ link | afbeelding ]
En ik had nog deeg over. Daar heb ik een grote plak voor speculaasbrokken van gemaakt
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Het ruikt heerlijk hier
Ze smaken ook heel lekkerquote:Op vrijdag 5 december 2025 17:01 schreef laziness het volgende:
[..]
Zo’n traditionele vorm is geweldig! Mooie dunne speculaasjes met amandelschaafsel. Zien er heel lekker uit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |