Nou is een echt langwerpig Brabants worstenbroodje wel ook gevuld met gehakt. (in de vorm van een worst)quote:Op zondag 9 november 2025 17:30 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik zag er nog geen 'worst' in eerlijk gezegd![]()
Jaquote:Op zondag 9 november 2025 15:36 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat is mijn einddoel idd ook, als er bezoek is heel nonchalant iets uit de vriezer halen en daarna superverse koekjes leveren![]()
En bak je ze dan gelijk af vanuit de diepvriezer? Of breng je ze eerst op kamertemperatuur voordat ze de oven in gaan?
Ah! Dat wist ik niet eens.. Ben ook wat minder van het hartigequote:Op zondag 9 november 2025 17:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Nou is een echt langwerpig Brabants worstenbroodje wel ook gevuld met gehakt. (in de vorm van een worst)
Ik gebruik eigenlijk altijd de temperatuur van het recept en als dan ergens staat 60-70 minuten dan doe ik wel 70, vaak nog wel 5 langer ook.quote:Op zondag 9 november 2025 15:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ja, sowieso moet je je 'oven leren kennen', maar een heteluchtoven is dat helemaal lastig.. Zeker ook omdat alle recepten geschreven zijn voor boven-onderwarmte ovens en je de tijd/temperatuur moet vertalen. Het is mijn ervaring dat de regel (die ze dan zeggen) dat je de temperatuur van de recepten met 10% moet verlagen om de temp. van een heteluchtoven te krijgen niet echt klopt.. Is dat ook jouw ervaring?
En heeft een heteluchtoven ook voordelen naar jouw idee? (ze zeggen dat je bijv. beter kunt drogen (zoals meringue) in een heteluchtoven..
Ja dat vermoedde ik al. Een van de dingen die bij mij iig echt goed werkt, is het drogen van meringue... Ook maar eens fruit proberen te drogen dan. Ik heb trouwens geen boven- en onderwarmte, want dat zou ik dan geen echte hardcore heteluchtoven meer noemen, eerder een gewone oven met hetelucht-optiequote:Op zondag 9 november 2025 19:54 schreef laziness het volgende:
[..]
Jarechtstreeks de oven in.
Mijn heteluchtoven heeft ook gewoon een stand boven en onderwarmte. Die gebruik ik altijd met bakken.
Maar op dit moment liggen er schijfjes fruit in te drogen en dat werkt inderdaad het beste met de ventilator aan.
O, dat is best bijzonder... want alle bak-sites zeggen dat de HL-oven warmer bakt..en dat je de temperatuur 10-20% lager moet zetten. Maar goed, zo zie je maar weer dat elke oven echt weer anders is en dat je vooral jouw eigen over moet leren kennen..quote:Op zondag 9 november 2025 21:36 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik gebruik eigenlijk altijd de temperatuur van het recept en als dan ergens staat 60-70 minuten dan doe ik wel 70, vaak nog wel 5 langer ook.
Ja dat herken ik wel, zelfs al je de grill gebruikt werkt dat (bij mij iig) veel minder goed...quote:Voor ovenschotels wel en die krijgen met boven- en onderwarmte gewoon veel sneller een mooi korstje/kleurtje
Ik heb er nooit een thermometer in gestoken, maar ik vermoed dat de mijne juist minder warm wordt dan de instelling aangeeft.quote:Op zondag 9 november 2025 21:40 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
O, dat is best bijzonder... want alle bak-sites zeggen dat de HL-oven warmer bakt..en dat je de temperatuur 10-20% lager moet zetten. Maar goed, zo zie je maar weer dat elke oven echt weer anders is en dat je vooral jouw eigen over moet leren kennen..
[..]
Ja dat herken ik wel, zelfs al je de grill gebruikt werkt dat (bij mij iig) veel minder goed...
Dat kan natuurlijk ook, zo zie je maar dat iedere oven echt anders werkt. Trouwens netjes dat je alles met een mixer doet (neem ik aan). Maar ach, vroeger deden ze ook niet andersquote:Op zondag 9 november 2025 21:45 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik heb er nooit een thermometer in gestoken, maar ik vermoed dat de mijne juist minder warm wordt dan de instelling aangeeft.
Ziet er lekker uit! en klinkt ook goed!quote:Op dinsdag 11 november 2025 06:44 schreef laziness het volgende:
Ook geen grote vorm dit jaar maar kleine vormen. Voordeel daarvan was dat het met 50 minuten bakken klaar was ipv de normale 4 uur.
Ja klopt gewoon met een handmixer. Maar ik had een vrij stevig cake beslag dit weekend en toen smoorde de mixer er bijna in haha!quote:Op maandag 10 november 2025 09:11 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk ook, zo zie je maar dat iedere oven echt anders werkt. Trouwens netjes dat je alles met een mixer doet (neem ik aan). Maar ach, vroeger deden ze ook niet anders
Ja heb alles in 1x gebakken. Het is slechts 1 tray cupcakes en 2x een vorm van 20cm. Dat past op één rooster.quote:Op woensdag 12 november 2025 11:26 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ziet er lekker uit! en klinkt ook goed!![]()
Hoe bedoel je dat met die tijden? 50 minuten voor alles? (hoe groot is jouw oven dan wel niet?)
Lekker! Dat is hier in de sinterklaastijd ook vaste prikquote:Op woensdag 12 november 2025 17:53 schreef ESF1Gamer het volgende:
Zelfgemaakte kruidnoten liggen in de over te bakken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door AnneX op 20-11-2025 14:38:02 ]
quote:Op donderdag 20 november 2025 14:28 schreef AnneX het volgende:
Dankzij fhf voldoende zegels ( en ruimte hebben in het ‘magazijn’) voor nieuw speelgoed op de plank.
Had ik best eerder kunnen doenWat een gemak.
Vandaag was de dag om voor het eerst de machine te gebruiken voor
https://iambaker.net/ging(...)UOngJUzj8VDL_Dan14DQ
En dat werd:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
Hahhaha zo zagen die van ons er ook uit.quote:Op zaterdag 22 november 2025 14:16 schreef AnneX het volgende:
Een appel, die (té) lang bleef liggen en idem een rol bladerdeeg samen.
Het was geen doorslaand succes.
Het idee kwam zo vaak voorbij op social media, dat ik from scratch een appelhapje fabriceerde. Had natuurlijk ook appelflappen kunnen doen, bedenk ik nu.
Als volgt: Bakpapier - tl honing - dunne schijfjes appel - suiker/kaneel - lapje bladerdeeg - ei - suiker/kaneel.
Resultaat:![]()
[ link | afbeelding ]
Jammer! 🍎🍏quote:Op zaterdag 22 november 2025 14:16 schreef AnneX het volgende:
Een appel, die (té) lang bleef liggen en idem een rol bladerdeeg samen.
Het was geen doorslaand succes.
Het idee kwam zo vaak voorbij op social media, dat ik from scratch een appelhapje fabriceerde. Had natuurlijk ook appelflappen kunnen doen, bedenk ik nu.
Als volgt: Bakpapier - tl honing - dunne schijfjes appel - suiker/kaneel - lapje bladerdeeg - ei - suiker/kaneel.
Resultaat:![]()
[ link | afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |