Ik ben geen meester bakker hoor, maar vind het wel echt leuk om m'n dochters verschillende dingen te leren met bakken.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 23:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik was wat laat eigenlijk, maar ik voelde het gewoon goed aan dat je zoiets ging doen
Hoog niveau hoor, 'macarons'... dat worden later nog eens echte bakkers![]()
Creatief!quote:Op vrijdag 7 november 2025 21:06 schreef Donna het volgende:
Het is weer weekend met de kids. Morgen maar een stroopwafel cake bakken!
Ben benieuwd!quote:Op zaterdag 8 november 2025 07:01 schreef Donna het volgende:
Ja meer zoiets als de onderste idd.
Heb nog zo'n pak bakmix ervoor en dan even kijken hoe ik daar een eigen draai aan geef.
Dit opende plots een deur naar allerlei herinneringen waarvan ik niet wist dat ik ze hadquote:Op zaterdag 8 november 2025 08:37 schreef Seven. het volgende:
M'n zoontje heeft het bakken ontdekt. Meestal doen we gewoon de Koopmans pakken. Binnenkort ga ik ff zoutdeeg maken om wat voetafdrukken voor kerst te maken.
Ja, sowieso moet je je 'oven leren kennen', maar een heteluchtoven is dat helemaal lastig.. Zeker ook omdat alle recepten geschreven zijn voor boven-onderwarmte ovens en je de tijd/temperatuur moet vertalen. Het is mijn ervaring dat de regel (die ze dan zeggen) dat je de temperatuur van de recepten met 10% moet verlagen om de temp. van een heteluchtoven te krijgen niet echt klopt.. Is dat ook jouw ervaring?quote:Op zondag 9 november 2025 14:37 schreef Donna het volgende:
Ik wil denk ik ook eens een keukenmachine.
Heb (helaas) ook alleen een hetelucht combi oven dus moet daar ook wel eens wat aan tweaken voordat het perfect is.
Dat is mijn einddoel idd ook, als er bezoek is heel nonchalant iets uit de vriezer halen en daarna superverse koekjes leverenquote:Op zondag 9 november 2025 14:41 schreef laziness het volgende:
Ik heb in de vriezer tegenwoordig hoopjes koekdeeg liggen die ik af kan bakken. Super handig![]()
Van de week at kind daardoor nog een koekje met paasei![]()
Ik heb cranberry koekjes, kokos karamel brownies en mexicaanse sneeuw koekjes op het programma staan om daar aan toe te voegen de komende week voor de feestdagen.
Nog geen idee. Ze komen net uit de oven en staan nog wat af te koelen.quote:
Helder! Ben wel heel benieuwd, dus laat het nog even weten als je wil!quote:Op zondag 9 november 2025 17:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Nog geen idee. Ze komen net uit de oven en staan nog wat af te koelen.
Net eentje gegeten. Niet echt een worstenbroodje vind ik, meer een klein gehaktbroodje. Wel lekker smakelijk.quote:Op zondag 9 november 2025 17:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
Helder! Ben wel heel benieuwd, dus laat het nog even weten als je wil!
Jammer!quote:Op zondag 9 november 2025 17:20 schreef golfer het volgende:
[..]
Net eentje gegeten. Niet echt een worstenbroodje vind ik, meer een klein gehaktbroodje. Wel lekker smakelijk.
Ik zag er nog geen 'worst' in eerlijk gezegdquote:Op zondag 9 november 2025 17:20 schreef golfer het volgende:
[..]
Net eentje gegeten. Niet echt een worstenbroodje vind ik, meer een klein gehaktbroodje. Wel lekker smakelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |