quote:Op zaterdag 15 juni 2024 23:47 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik ben een voorstander van Venus. Veel beter dan Mars. Ok, je kunt er niet landen, maar een ballon met adembare lucht stijgt daar op tot een kilometer of 50, waar het ~20 graden en 1 bar is. Net als op Aarde. Ok, je kunt de lucht niet ademen en die bevat zwavelzuur. Maar je hoeft, in tegenstelling tot op Mars niet bang te zijn voor straling. Dus je kunt naar buiten in dunne, plastic kleding en een ademmasker, in plaats van in een gepantserd drukpak. Je moet wel alles wat je nodig hebt uit de lucht filteren. Je maakt water van CO2 en zwavelzuur, en daar kun je ook plastics en andere organische stoffen van maken.
Dus, op Mars leef je ondergronds, op Venus in de lucht.
Ja, en als we dat echt zouden doen ga je al die ballonnen aan elkaar vastmaken met bruggen en parkjes er tussen. Je zou in plaats van een plastic pak ook een beschermende crème kunnen gebruiken.quote:
Er bestonden toen nog geen mensen ...quote:Op zondag 16 juni 2024 09:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
op aarde leefde de mens toen de dinosaurussen uitstierven door de komeetinslag ook ondergronds , alles wat er over is gebleven dat leefde toen ondergronds , krokodillen , hondachtigen en ook mensen
Alleen in de oceanen is weinig veranderd
tuurlijk wel. Staat toch in de bijbel?quote:Op zondag 16 juni 2024 09:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Er bestonden toen nog geen mensen ...
Gek genoeg staan de dinosaurussen dan weer niet in de bijbelquote:Op zondag 16 juni 2024 11:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
tuurlijk wel. Staat toch in de bijbel?
Bijzonder. Aardige kans dat ze dan denken dat dinosaurusbotten een verleiding van de duivel zijn ofzo? Geen idee hoe ze olie en steenkool zouden verklaren...quote:Op zondag 16 juni 2024 13:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Gek genoeg staan de dinosaurussen dan weer niet in de bijbel
Volgens m'n familie van christelijke zijde is de aarde zo'n ~6.000 jaar oud.
Dus wel logisch dat daar geen ruimte meer voor was
Zijn vast wel een paar gristelijke geologen die daar een lulverhaal over kunnen ophangenquote:Op zondag 16 juni 2024 13:16 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Bijzonder. Aardige kans dat ze dan denken dat dinosaurusbotten een verleiding van de duivel zijn ofzo? Geen idee hoe ze olie en steenkool zouden verklaren...
"Ze (mensen en dinosaurussen) leefden in den beginne zij aan zij"quote:Op zondag 16 juni 2024 13:16 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Bijzonder. Aardige kans dat ze dan denken dat dinosaurusbotten een verleiding van de duivel zijn ofzo? Geen idee hoe ze olie en steenkool zouden verklaren...
Ja, dat soort teksten komen me bekend voor. Alleen hoe dan het ontstaan van olie en steenkool? Niet dat dat van dino's komt, uiteraardquote:Op zondag 16 juni 2024 13:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"Ze (mensen en dinosaurussen) leefden in den beginne zij aan zij"
"Het plaatsen / begraven van oudere botten is een test van god in het geloof"
"De botten zijn vervalste gietsels door ongelovigen"
Die zijn natuurlijk door God himself geschapen, op de 5e dag, toen hij in zijn zijn vrije tijd erachter kwam dat zijn dikke BMW uit de 7 serie met een lege tank kwam te staanquote:Op zondag 16 juni 2024 13:16 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Een van de meest bizarre verklaringen vind ik nog wel is dat de tijd vroeger een heel andere snelheid had waardoor wat nu miljoenen jaren geleden lijkt in feite nog maar een paar duizend jaar oud is.quote:Op zondag 16 juni 2024 13:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"Ze (mensen en dinosaurussen) leefden in den beginne zij aan zij"
"Het plaatsen / begraven van oudere botten is een test van god in het geloof"
"De botten zijn vervalste gietsels door ongelovigen"
Ik heb ze allemaal gehoord en gelezen
Als het zo doorgaat hoeven we niet meer naar Mars, dan hebben we ons eigen Mars.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 16:06 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Als je een kolonie op mars wilt oprichten, zal je toch heel wat miljarden bij elkaar moeten sprokkelen. Zulke hoog gegrepen doelen streven de meeste mensen niet na
Tijdens de zondvloed is een grote hoeveelheid aan planten en dieren vergaan. Door de extreem grote druk van de zondvloed is dat materiaal in korte tijd omgezet in olie en steenkool.quote:Op zondag 16 juni 2024 13:27 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, dat soort teksten komen me bekend voor. Alleen hoe dan het ontstaan van olie en steenkool? Niet dat dat van dino's komt, uiteraard
en diamanten zijn gemaakt door de engelen uit stukjes van de regenboogquote:Op zondag 16 juni 2024 16:03 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Tijdens de zondvloed is een grote hoeveelheid aan planten en dieren vergaan. Door de extreem grote druk van de zondvloed is dat materiaal in korte tijd omgezet in olie en steenkool.
Of de makkelijkere weg: God heeft het geschapen toen hij de aarde schiep.
Maak ons eens wat wijzer aub?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:22 schreef monkyyy het volgende:
Hopelijk kan hij dan even de service verbeteren want die is bagger, zo slecht dat ik overweeg om een ander merk te gaan rijden.
Inmiddels staat mijn auto sinds 31 mei bij Tesla, kunnen ze geen leenauto fixen voor me dus rij ik nu op eigen kosten een huurauto (KIA Stonic). Terugbelverzoeken worden niet nagekomen, communicatie in de app word je gewoon afgewimpeld (Geen idee, we laten het weten, vriendelijke groet). Je kan niet direct het service center bellen, je moet via een landelijk nummer bellen met Tesla, dus om de juiste persoon aan de lijn te krijgen is nagenoeg onmogelijk. Geen antwoord op wanneer het klaar is, geen antwoord of dat ik de kosten voor die huurauto vergoed krijg, geen antwoord op hoeveel deze grap gaat kosten of dat het volledig binnen de garantie valt. Tesla's Servicequote:Op donderdag 20 juni 2024 19:43 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Maak ons eens wat wijzer aub?
Je had toch problemen met de accu meen ik mij te herinneren.
Bedankt voor je info/reactie.quote:Op donderdag 20 juni 2024 20:38 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Inmiddels staat mijn auto sinds 31 mei bij Tesla, kunnen ze geen leenauto fixen voor me dus rij ik nu op eigen kosten een huurauto (KIA Stonic). Terugbelverzoeken worden niet nagekomen, communicatie in de app word je gewoon afgewimpeld (Geen idee, we laten het weten, vriendelijke groet). Je kan niet direct het service center bellen, je moet via een landelijk nummer bellen met Tesla, dus om de juiste persoon aan de lijn te krijgen is nagenoeg onmogelijk. Geen antwoord op wanneer het klaar is, geen antwoord of dat ik de kosten voor die huurauto vergoed krijg, geen antwoord op hoeveel deze grap gaat kosten of dat het volledig binnen de garantie valt. Tesla's Service!!!
Ik heb bijna ¤70k voor die auto neergelegd, (2021 Model 3 performance) de accu ging stuk binnen 30.000 km na nog geen 2,5 jaar, moet geheel vervangen worden, ik moest halsoverkop mijn auto naar een service center brengen en Tesla negeert mij verder volledig 3 weken. Is het zo gek om iets betere service te verwachten?
Als ik een Jaguar van dat bedrag had gekocht dan werd de rode loper voor mij uitgerold iedere keer als je de dealer binnen komt lopen denk ik.
Het was een prachtige auto, maar de service van Tesla maakt het dat de volgende auto een ander merk wordt.
Dat is wel schandelijk slecht inderdaad.quote:Op donderdag 20 juni 2024 20:38 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Inmiddels staat mijn auto sinds 31 mei bij Tesla, kunnen ze geen leenauto fixen voor me dus rij ik nu op eigen kosten een huurauto (KIA Stonic). Terugbelverzoeken worden niet nagekomen, communicatie in de app word je gewoon afgewimpeld (Geen idee, we laten het weten, vriendelijke groet). Je kan niet direct het service center bellen, je moet via een landelijk nummer bellen met Tesla, dus om de juiste persoon aan de lijn te krijgen is nagenoeg onmogelijk. Geen antwoord op wanneer het klaar is, geen antwoord of dat ik de kosten voor die huurauto vergoed krijg, geen antwoord op hoeveel deze grap gaat kosten of dat het volledig binnen de garantie valt. Tesla's Service!!!
Ik heb bijna ¤70k voor die auto neergelegd, (2021 Model 3 performance) de accu ging stuk binnen 30.000 km na nog geen 2,5 jaar, moet geheel vervangen worden, ik moest halsoverkop mijn auto naar een service center brengen en Tesla negeert mij verder volledig 3 weken. Is het zo gek om iets betere service te verwachten?
Als ik een Jaguar van dat bedrag had gekocht dan werd de rode loper voor mij uitgerold iedere keer als je de dealer binnen komt lopen denk ik.
Het was een prachtige auto, maar de service van Tesla maakt het dat de volgende auto een ander merk wordt.
Ik hoorde vandaag nog in een podcast dat je van fysieke goederen produceren moeilijk rijk kan worden.quote:Op donderdag 20 juni 2024 23:00 schreef SymbolicFrank het volgende:
Zo zie je maar weer, dat als je echt heel rijk wilt worden, dan moet je een godsdienst oprichten. Zodra veel mensen jou zien als de grote verlosser, gaan ze leven volgens jouw regels en willen ze je al hun geld geven. Daar kan handel drijven niet tegenop.
quote:Rechter blijft beloning van ruim 100 miljard dollar voor Tesla-baas Musk blokkeren
Ook na tegenstand van aandeelhouders van Tesla blijft een Amerikaanse rechter bij het besluit om een topbeloning voor topman Elon Musk te blokkeren. Opvallend is dat de waarde van het beloningspakket voor de rijkste man ter wereld intussen flink is gegroeid.
Het gaat om een pakket aandelenopties dat in 2018 al was afgesproken. Aanvankelijk waren die 2,6 miljard dollar waard. Aan het begin van dit jaar, toen de rechter in de Amerikaanse staat Delaware voor het eerst een blokkade opwierp, was de waarde van de beloning door koersstijgingen al opgelopen tot 56 miljard dollar. En maandagavond was de mogelijke waarde van de aandelenopties op basis van de huidige koersen zelfs 101 miljard dollar (ruim 96 miljard euro).
Die beloning zou Musk - met een vermogen van meer dan 300 miljard dollar al de rijkste man ter wereld - nog veel rijker maken, vooral door de koersstijgingen van dit jaar. Maar dat feest gaat dus niet door.
Hoewel aandeelhouders eerder al hadden ingestemd met de beloning en dat in juni nogmaals deden (72 procent was voor), blijft de rechter in Delaware namelijk bij de blokkade. Volgens de rechter was het bestuur van Tesla te innig met de topman en zijn aandeelhouders in 2018 niet goed ingelicht over de details van het beloningsplan.
Lol welke fokker werkt er bij nu.nlquote:
Je had driekwart van het bericht weg kunnen laten.quote:
quote:Op dinsdag 3 december 2024 10:41 schreef Cockwhale het volgende:
Laat ze die 100 miljard lekker verdelen over 1.000.000 medewerkers. Ieder 100.000 dollar.
Niet nodig toch? ze mogen blij zijn dat ze mogen werken voor zo'n succesvol bedrijf.quote:Tesla's average salary varies depending on the location, department, and specific role. However, based on various sources like Glassdoor, Payscale, and Comparably, here's a general overview:
* United States:
* The average annual total compensation, including base salary, bonuses, and stock options, is around $194,000.
* Salaries can range from $144,000 to $545,000, depending on the position and experience level.
* Netherlands:
* The average annual salary for Tesla employees in the Netherlands is approximately ¤50,097.
Nee joh, de stofzuigerslang erop en alles naar 1 persoon die landen voor meerdere eeuwen zou kunnen onderhouden.quote:Op dinsdag 3 december 2024 10:41 schreef Cockwhale het volgende:
Laat ze die 100 miljard lekker verdelen over 1.000.000 medewerkers. Ieder 100.000 dollar.
Musk heeft groot gelijk.quote:Op dinsdag 3 december 2024 10:20 schreef Nober het volgende:
[ x ]
[..]
Je had driekwart van het bericht weg kunnen laten.
Meer info:
https://finance.yahoo.com(...)ollar-235420631.html
Daar willen al de conservatieve mensen toch niet werken als er dit in de vacatures staat.quote:Op dinsdag 3 december 2024 10:46 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[..]
Niet nodig toch? ze mogen blij zijn dat ze mogen werken voor zo'n succesvol bedrijf.
50k is wel boven modaal maar aardig karig, alleen zullen er vast wel lui zijn die dubbele verdienen in NL.
En de service medewerkers aan de 50k.
Kijk alleen al hoeveel werk/geld Elon Musk oplevert in Nederland, zo veel openstaande vacatures, en die betalen allemaal belasting hier.
https://www.tesla.com/nl_NL/careers/search/?site=NL
Personeel heeft het ook niet zwaar hoor. Vooral de gene die er lang zitten. Als je daar rond 2010/2015 begon en goed presteerde. Zou je nu rond de 1 a 2 miljoen euro aan bonussen bijelkaar gepraapt hebben (indien je niet je aandelen verkocht) en dan heb ik het niet over managers etc. maar gewoon normaal personeel.quote:Op dinsdag 3 december 2024 10:41 schreef Cockwhale het volgende:
Wellicht Putin of wat oliesjeiks die er al zijn? In ieder geval zal deze blokkade van 100 miljard dollar oid in aandelen ook wel wat uitmaken.quote:Op dinsdag 3 december 2024 10:56 schreef theunderdog het volgende:
Gaan mensen onder de 50 jaar het nog meemaken dat iemand deze man van de troon gaat stoten qua rijkdom?
Rechters die bepalen wat de maximale beloningen van individuen mogen zijn, wat kan er misgaan?quote:Op dinsdag 3 december 2024 11:54 schreef -XOR- het volgende:
100 miljard dollar voor een megalomane narcist, wat kan er misgaan?
Het is gewoon een ziek systeem.quote:Op dinsdag 3 december 2024 10:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Grappig hoe mensen hier afgeven op geld voor aandeelhouders.
Ja, haal vooral uit de quote dat pensioenfondsen aandeelhouders zijn.quote:Op dinsdag 3 december 2024 13:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is gewoon een ziek systeem.
Mooi dat je met deze post duidelijk aangeeft dat je geen idee hebt waarom de rechter het niet goedvindt. Kom je wel wat dom over.quote:Op dinsdag 3 december 2024 12:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Rechters die bepalen wat de maximale beloningen van individuen mogen zijn, wat kan er misgaan?
Geen aandelenhandel.quote:Op dinsdag 3 december 2024 13:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wat denk jij als betere oplossing?
73-75% van de aandeelhouders heeft dit jaar nog akkoord gegeven op de bonus, geen enkele reden dat een politiek gefrustreerde rechter zich hier over moet of zelfs mag buigen.quote:Op dinsdag 3 december 2024 13:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Mooi dat je met deze post duidelijk aangeeft dat je geen idee hebt waarom de rechter het niet goedvindt. Kom je wel wat dom over.
Bank.quote:Op dinsdag 3 december 2024 13:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hoe denk je dan kapitaal op te halen als je een bedrijf opzet?
De rechter heeft het onderbouwd.quote:Op dinsdag 3 december 2024 13:22 schreef epicbeardman het volgende:
73-75% van de aandeelhouders heeft dit jaar nog akkoord gegeven op de bonus, geen enkele reden dat een politiek gefrustreerde rechter zich hier over moet of zelfs mag buigen.
Alleen mensen die last hebben van het Stockholm Syndroom zijn niet in staat om daar objectief naar te kijken.quote:Gevalletje van ElonDerangementSyndrome.
Ze zijn gewoon rationeel: Musk maakt hen rijker.quote:Op dinsdag 3 december 2024 13:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De rechter heeft het onderbouwd.
[..]
Alleen mensen die last hebben van het Stockholm Syndroom zijn niet in staat om daar objectief naar te kijken.
En als de bank nee zegt?quote:
Als je een IQ boven de 70 hebt kom je met argumenten en niet met jij bakken.quote:Als je een IQ hebt boven de 70, moet je toch doorhebben dat economische crises alleen maar bestaan omdat de aandelenhandel bestaat.
Dan heb je blijkbaar geen goed verhaal.quote:
Dit argument, bedoel je?quote:Als je een IQ boven de 70 hebt kom je met argumenten en niet met jij bakken.
quote:Op dinsdag 3 december 2024 13:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Als je een IQ hebt boven de 70, moet je toch doorhebben dat economische crises alleen maar bestaan omdat de aandelenhandel bestaat.
En de rechter ziet te veel belangenverstrengeling tussen Musk en zijn Raad van Bestuur. Uitstekende reden om er niet mee akkoord te gaan.quote:Op dinsdag 3 december 2024 13:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ze zijn gewoon rationeel: Musk maakt hen rijker.
Wanneer je dit je bezwaren zijn tegen particuliere beleggingen en beleggingen door pensioenfondsen dan heb je geen sterk verhaal.quote:Op dinsdag 3 december 2024 13:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan heb je blijkbaar geen goed verhaal.
[..]
Dit argument, bedoel je?
[..]
Als jij in een bedrijf wil investeren, prima. Het is de HANDEL IN AANDELEN die het kankergezwel is van ons economische systeem.quote:Op dinsdag 3 december 2024 13:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wanneer je dit je bezwaren zijn tegen particuliere beleggingen en beleggingen door pensioenfondsen dan heb je geen sterk verhaal.
Of die andere groep beleggers is gewoon rationeel: Musk maakt ze niet 100 miljard rijker.quote:Op dinsdag 3 december 2024 13:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze zijn gewoon rationeel: Musk maakt hen rijker.
Oh, dus ik mag investeren in een bedrijf maar die investering niet verkopen?quote:Op dinsdag 3 december 2024 13:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als jij in een bedrijf wil investeren, prima. Het is de HANDEL IN AANDELEN die het kankergezwel is van ons economische systeem.
Je wordt met de minuut intelligenter.quote:Op dinsdag 3 december 2024 13:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Oh, dus ik mag investeren in een bedrijf maar die investering niet verkopen?
....omdat jij niet verder gekomen bent dan AJLO zonder danslessen.quote:Een kankergezwel nog wel, en all caps...
quote:Op dinsdag 3 december 2024 13:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je wordt met de minuut intelligenter.
[..]
....omdat jij niet verder gekomen bent dan AJLO zonder danslessen.
Dat komt omdat wij geen hoofdletters meer gebruiken.quote:Op dinsdag 3 december 2024 13:45 schreef gwn_een_user het volgende:
ik vind dat die man liever zijn grote mond houdt maar hij levert wel puik werk. ik wou dat europese zakenmensen een paar procentpunten van zijn ambitie en houding hadden wat betreft risico's nemen. want amerika schiet als een raket de ruimte in terwijl europa haar graf graaft
Ah, de argumenten zijn op. Beter om stil te zijn, dan. Good boy.quote:
Nee die veroorzaken nooit crisesquote:Op dinsdag 3 december 2024 13:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Bank.
Als je een IQ hebt boven de 70, moet je toch doorhebben dat economische crises alleen maar bestaan omdat de aandelenhandel bestaat.
Tesla is gewoon goddelijk. Ook SpaceX en X trouwens.quote:Op dinsdag 3 december 2024 14:09 schreef Zoddie het volgende:
Het gaat aandeelhouders dan ook puur om aandelen prijzen, en Musk doet dat schijnbaar wel goed.
Want Tesla is 1 grote bubbel.
Tesla is now worth more than GM, Ford, Toyota, and other car companies — combined
economische crisis ontstaan door geld gekte zoals opties op termijnhandel op tulpenbollenquote:Op dinsdag 3 december 2024 13:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Bank.
quote:De tulpenmarktbubbel knapt
In februari 1637 klapte de speculatiegolf in elkaar. Door de ineenstorting ontstond chaos rondom alle lopende contracten. Mensen kwam erachter dat veel kopers de dure tulpen helemaal niet konden betalen. De prijzen stortten ineen. De tulpenproducenten konden niet langer hun tulpen verkopen voor de absurd hoge bedragen. Ondanks alle onrust bleven de bloemen populair na de crash. Wel werden ze verkocht voor een meer schappelijke prijs.
Is de bitcoin de tulpenbol van de 21e eeuw?
Onderzoekers vergelijken de bitcoin vaak met de tulpenrage uit de Gouden Eeuw en claimen dat de handel in cryptocurrency ook een speculatieve bubbel is.
quote:De tulpengekte tijdens de Gouden Eeuw
Haarlem, februari 1637 – Hollandse handelaren weigeren nog langer akkoord te gaan met de absurd hoge prijzen van de tulpenbollen.
Kopers waren het zat dat ze de bloemen nooit daadwerkelijk ontvingen nadat ze de tulpen op contract hadden gekocht.
Kortom, de tulpenbeurs stortte in elkaar.
De speculatiegolf rondom de tulpen was de eerste financiële zeepbel in de wereldgeschiedenis.
Een tulp voor dezelfde prijs als een grachtenpand
Tot 1634 hielden enkel vakkundige kwekers en rijke liefhebbers zich bezig met de productie en verkoop van tulpen.
Daarna groeide in Holland en Utrecht de belangstelling voor de bloemen.
Buitenstaanders gingen zich bemoeien met de tulpenhandel.
De vraag naar de geliefde tulpenbollen nam enorm toe. Hierdoor konden handelaren de prijzen tot buitengewone niveaus laten stijgen.
In januari 1637 bereikte de prijs zijn hoogtepunt en kostte een tulpenbol zelfs evenveel als een grachtenpand in Amsterdam.
Tulpenbollen werden vervolgens ook doorverkocht aan mensen die de peperdure bloemen niet eens konden betalen. Ook werd er gehandeld in ‘opties’ op de tulpen.
De bollen waren op dat moment nog maar net geplant: men betaalde vooruit en zou de tulp pas later ontvangen
Het gaat niet om zwaar, het gaat erom dat waardering gelijk wordt verdeeld en het niet een beeld schetst dat Elon letterlijk alles in z'n eentje presteert.quote:Op dinsdag 3 december 2024 11:25 schreef Mr.Chippie het volgende:
[..]
Personeel heeft het ook niet zwaar hoor. Vooral de gene die er lang zitten. Als je daar rond 2010/2015 begon en goed presteerde. Zou je nu rond de 1 a 2 miljoen euro aan bonussen bijelkaar gepraapt hebben (indien je niet je aandelen verkocht) en dan heb ik het niet over managers etc. maar gewoon normaal personeel.
kleine kans dat je ook daadwerkelijk in de top beland.quote:Op vrijdag 6 december 2024 00:06 schreef TLC het volgende:
Bij DE kan een topbestuurder een bonus tegenmoet zien van 60 miljoen Euro als hij de doelstelling van het bedrijf realiseert.
Ik had ook de koffie branche moeten ingaan
musk en X AI zijn straks de baas in de USAquote:Op vrijdag 6 december 2024 00:30 schreef yessie234 het volgende:
Ik wil vriendinnetje of vriendje van Elon Musk zijn. Als hij straks in het Witte Huis zit.
Boerenkool met chopsticks eten behoeft geen oefening, dat kan Elon zelfs. Cyberpunks are go...quote:Op dinsdag 3 december 2024 17:07 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Tesla is gewoon goddelijk. Ook SpaceX en X trouwens.
Als je haat op Elon's top bedrijven die de wereld op een positieve manier veranderen ben je waarschijnlijk een racistische bigot die succesvolle afrikanen het licht in de ogen niet gunt.
Nonsense, er was helemaa geen economische crisis.quote:Op dinsdag 3 december 2024 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
economische crisis ontstaan door geld gekte zoals opties op termijnhandel op tulpenbollen
tulpenbollen aandelen crypto dubai vastgoed
https://isgeschiedenis.nl(...)jdens-de-gouden-eeuw
[..]
[..]
Jep, ik ook.quote:Op zaterdag 7 december 2024 18:08 schreef Nismo1991 het volgende:
[..]
Ik vind het echt geweldig wat deze man heeft opgezet, alleen maar respect voor.
Heb je hem al je hele vermogen gedoneerd? Want als hij zulke mirakels kan verrichten met slechts 300 miljard, wat kan hij dan doen met een biljoen? De nieuwe verlosser!quote:Op zaterdag 7 december 2024 18:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jep, ik ook.
nIeMaNd hOeFt Zo VeEl GeLd Te HeBbEn. Hui-len.
Als SPace X IPO gaat dan zal Musk Biljonair worden , dat zit er wel in,quote:Op zaterdag 7 december 2024 21:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Heb je hem al je hele vermogen gedoneerd? Want als hij zulke mirakels kan verrichten met slechts 300 miljard, wat kan hij dan doen met een biljoen? De nieuwe verlosser!
quote:Tesla ( TSLA ) heeft duidelijk gemaakt dat het bereid is alles te doen om het salarispakket van 56 miljard dollar van CEO Elon Musk te herstellen.
Slechts enkele uren nadat de hoogste rechter van het Hof van Cassatie in Delaware, kanselier Kathaleen McCormick, een stemming van aandeelhouders van Tesla in juni ten gunste van de deal had verworpen , beloofde Tesla een hogere rechtbank te vragen de beslissing ongedaan te maken.
"De beslissing van de rechtbank is verkeerd en we gaan in beroep", aldus Tesla in een bericht op Musks socialemediaplatform X.
De combinatie van McCormicks beslissing en Tesla's reactie leidt tot een juridische strijd in 2025 die tot aan het Amerikaanse Hooggerechtshof zou kunnen leiden, en die gevolgen zou kunnen hebben voor elk groot beursgenoteerd bedrijf.
De nieuwe vraag die centraal staat in de komende strijd, zou de regels van het ondernemingsrecht kunnen veranderen:
mogen aandeelhouders ooit een rechter overstemmen?
Musk doet helemaal niets om het leven van andere mensen beter te maken. Hij wil gewoon in de geschiedenisboeken staan als de grootste en beste mens ooit. Dat is alles.quote:Op zaterdag 7 december 2024 23:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als SPace X IPO gaat dan zal Musk Biljonair worden , dat zit er wel in,
hij kan companys opstarten in het tempo dat een ander een nieuwe fiets koopt
https://finance.yahoo.com(...)court-195624165.html
[..]
Wanneer was de laatste keer dat het er beter op werd en/of hij zijn beloftes nakwam? Dat de aandelen Tesla het nu zo goed doen is voornamelijk omdat hij in Trump zijn hol zit.quote:Op zaterdag 7 december 2024 23:38 schreef havanagila het volgende:
En wat voor bedrijven wil ie nog "opzetten"? Hij heeft twitter al gekocht voor z'n AI, starlink, tesla.....
Eerst eens kijken wat z'n efficiëntie-bureau gaat presteren. Mensen ontslaan heeft hem bij X ook geen problemen opgeleverd, ofzo.
Musk wil naar Mars , voor de mensheid zichzelf om zeep helpt door klimaat ,atoom oorlog of AI ,quote:Op zaterdag 7 december 2024 23:35 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Musk doet helemaal niets om het leven van andere mensen beter te maken. Hij wil gewoon in de geschiedenisboeken staan als de grootste en beste mens ooit. Dat is alles.
Je kent het gezegde: als je 10 mensen vermoord ben je een moordenaar, als je er 100 vermoord voor de goede zaak ben je en held en als je er een paar miljoen vermoord ben je een massamoordenaar of een groot staatsman, al naar gelang of je wint of verliest.
Mwah,quote:Op zaterdag 7 december 2024 23:35 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Musk doet helemaal niets om het leven van andere mensen beter te maken.
starlink mini kost haast niets meerquote:Op zondag 8 december 2024 00:05 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Mwah,
SpaceX makes Starlink internet service free for people hit by hurricanes Helene and Milton
zonder MUSK was de toekomst veel minder spannend geweestquote:Op zaterdag 7 december 2024 23:40 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Wanneer was de laatste keer dat het er beter op werd en/of hij zijn beloftes nakwam? Dat de aandelen Tesla het nu zo goed doen is voornamelijk omdat hij in Trump zijn hol zit.
Zal Musk de 1e mens zijn die $ trillionair wordtquote:Elon Musk's net worth tops $400 billion, a first for any person
Tesla CEO Elon Musk has become the first person to top a net worth of $400 billion, according to Bloomberg News.
Musk's wealth, which was last counted at $384 billion by the Bloomberg Billionaires Index, jumped after an insider share sale of SpaceX, the space exploration company that he founded. According to Bloomberg, the sale boosted Musk's net worth by about $50 billion, bringing his current net worth to $429.2 billion.
The world's second wealthiest person, Jeff Bezos, is worth $244 billion, Bloomberg Billionaires Index shows.
Musk's fortunes have been turbocharged since the November 5 presidential election, with President-elect Donald Trump's victory helping to lift the tech executive's wealth. That's because Tesla shareholders believe Musk's decision to spend millions on Trump's candidacy will reap dividends through federal policies that could help the electric vehicle maker.
Where does Musk's wealth come from?
Since the election, shares of Tesla have soared almost 70%, lifting the value of his stake to about $165 billion, according to Bloomberg.
His stake in xAI, his artificial intelligence company, is worth about $25 billion, while his SpaceX holdings were worth about $82 billion before the private sale, Bloomberg reported. His other holdings include X, the social media app and the Boring Company.
Dit is echt een treurige cope. Ik vind die man ook niets. Maar hij heeft voor zichzelf een bubbel gecreëerd waardoor hij zeker de aankomende jaren nog de rijkste ter wereld is. Dan ben je niet dom.quote:Op zaterdag 7 december 2024 18:49 schreef havanagila het volgende:
Opgezet en opgekocht is niet hetzelfde
Beetje doen alsof ie geen miljardair is die in succesvolle bedrijven investeert. Met z'n "iQ", heb je die gast op dat podium zien springen........
Hoe rijk is echt totaal niet interessant. Ik ben vooral benieuwd naar 'hoelang'. Zal Musk het voor elkaar krijgen tot zijn dood de rijkste ter wereld te blijven? en dit door te geven aan dierbare?quote:Op woensdag 11 december 2024 22:38 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Zal Musk de 1e mens zijn die $ trillionair wordt
Hij wilt toch een soort alles-in-een app maken, naar het voorbeeld van wechat? Communiceren, kopen, bankzaken, etc, alles in 1 app.quote:Op zaterdag 7 december 2024 23:38 schreef havanagila het volgende:
En wat voor bedrijven wil ie nog "opzetten"? Hij heeft twitter al gekocht voor z'n AI, starlink, tesla.....
Eerst eens kijken wat z'n efficiëntie-bureau gaat presteren. Mensen ontslaan heeft hem bij X ook geen problemen opgeleverd, ofzo.
ja daar hoor je niets meer vanquote:Op donderdag 12 december 2024 12:01 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hij wilt toch een soort alles-in-een app maken, naar het voorbeeld van wechat? Communiceren, kopen, bankzaken, etc, alles in 1 app.
Als hij gaat beginnen met zijn marsplannen, gaat dat vermogen heel snel verminderen, dat heeft Musk zelf ook al vaker gezegd. Een marskolonie is een financieel zwart gatquote:Op donderdag 12 december 2024 11:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe rijk is echt totaal niet interessant. Ik ben vooral benieuwd naar 'hoelang'. Zal Musk het voor elkaar krijgen tot zijn dood de rijkste ter wereld te blijven? en dit door te geven aan dierbare?
In oorlogen kan je geld blijven pompen, heurquote:Op donderdag 12 december 2024 16:36 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Als hij gaat beginnen met zijn marsplannen, gaat dat vermogen heel snel verminderen, dat heeft Musk zelf ook al vaker gezegd. Een marskolonie is een financieel zwart gat
Wel een beetje sneu voor Mark Zuckerberg, toen hij het wilde invoeren werd hij tegengewerkt door de EU en US gov. Musk lijkt beter te weten hoe en waar aan welke knoppen te draaienquote:Op donderdag 12 december 2024 12:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja daar hoor je niets meer van
maar we zijn het gewend van musk dat ie opeens met iets komt en dan valt alles samen , zou me niets verbazen als X de kant van een wereldwijd Crypto betaal netwerk gaat worden en dat dan X AI er mee gaat rekenen
Dan is X de enige bank ter wereld met een valuta die niet aan inflatie onderhevig is maar aan deflatie
quote:Diem_Libra(digital_currency)
The project generated backlash from government regulators in the European Union, the USA, other countries, and among the general public over monetary sovereignty, financial stability, privacy, and antitrust concerns which ultimately helped kill the project
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |