Dat is onzin, dat is nog maar een heel klein beetje van de omzet van Tesla.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 10:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee bedrijven als Fiat maken winst en moeten dat aan Tesla geven voor co2 certificaten. Dat gaat de komende jaren stoppen.
Het laadnetwerk wordt nog steeds uitgebreid, die ontslagen doen daar niets aan af.quote:Laad netwerken noemen is wel grappig na het massa ontslag daar vorige maand.
Ze lopen met AI niet achter op de rest van de automarkt, ze zijn daarin marktleider.quote:Met AI lopen ze achter op de rest van de auto markt. Ja ze roepen het hardste dat ze geweldig zijn maar bakken er weinig van. De fords en Mercedes van de wereld kunnen meer, maar hebben geen narcistische gek aan de top die ze kwetsbaar maakt voor rechtszaken. Er is ondertussen een lange lijst met dingen die Tesla 5 jaar geleden al kon doen, maar nu nog steeds niet kan. De eerste "self driving" auto's gaan ondertussen afgeschreven richting de sloop zonder ooit zelfstandig gereden te hebben.
Oh ja, dat verhaal weer.quote:Het zou mij zeer verbazen als Musk niet binnen nu en 10 jaar in de gevangenis zit.
Minder, een deel is ook nog inkomsten uit overige services.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 10:59 schreef Korenfok het volgende:
[..]
oh sorry 93% komt uit verkoop auto's.
Jij had het letterlijk over "inkomsten". Niet over winst.quote:En omzet is geen winst he. misschien zelf even inlezen, ipv meehypen.
Echt.....
Hij krijgt geen geld.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Is dit trouwens geld wat hij vrij kan besteden? (persoonlijk bedoel ik), of moet het binnen Tesla blijven.
Hopelijk zit ie een groot deel ervan in Spacex namelijk
Als je een bedrijf wil starten dat miljarden aan opstartkosten heeft, dan is het toch wel handig dat iemand meer dan een miljard Euro heeft.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:16 schreef MisterFox het volgende:
Niemand zou meer dan een miljard euro mogen hebben...
niemand zou straatarm moeten zijn , iedereen die het kan zou naar de middelbare school moeten kunnenquote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:16 schreef MisterFox het volgende:
Niemand zou meer dan een miljard euro mogen hebben...
het zijn aandelen, geen cashquote:Op vrijdag 14 juni 2024 07:49 schreef mstx het volgende:
Dat is $31000 per verkochte Tesla in 2023, daar zit blijkbaar een behoorlijke marge op
Vergeet niet dat onder Musk de waarde van de aandelen van $23 naar $182 nu is gegaan.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
Vrij bizar dat deze aandeelhouders graag hun eigen portie zo verdund willen zien worden voor een man die steeds verder lijkt af te glijden in allerlei complotonzin, meer bezig lijkt te zijn met zijn andere bedrijven, en de belangrijkste kern van mensen die geinteresseerd zijn in elektrisch rijden dagelijks tegen de haren strijkt. Maar goed, moeten zij weten.
de enige die een idee had dat deze koerstijging kon gebeuren was Musk zelfquote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vergeet niet dat onder Musk de waarde van de aandelen van $23 naar $182 nu is gegaan.
Je kan natuurlijk het eeuwige debat voeren of een andere CEO dat beter of slechter had gedaan maar die "verdunning" is voor aandeelhouders maar een klein offer voor zo'n forse koersstijging van 790%
Als je op de top van de koers verkocht hebt, dan heb je het zelfs nog over fors meer stijging.
Die koersstijging is al geweest, dus om dan nu alsnog zo'n offer te maken... ik zie het voordeel niet voor de aandeelhouder. En ja, een groep kopers is er zo te zien tevreden mee, maar ik zie niet zo goed in waarom, zoals ik beargumenteerd heb.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vergeet niet dat onder Musk de waarde van de aandelen van $23 naar $182 nu is gegaan.
Je kan natuurlijk het eeuwige debat voeren of een andere CEO dat beter of slechter had gedaan maar die "verdunning" is voor aandeelhouders maar een klein offer voor zo'n forse koersstijging van 790%.
Als je op de top van de koers verkocht hebt, dan heb je het zelfs nog over fors meer stijging.
Het feit dat de koers nu hoger staat dan gisteren, geeft al aan dat aandeelhouders er niet zo'n moeite mee hebben.
Vooral mensen die het aandeel niet hebben lijken zich er heel druk om te maken.
als Musk weg zou gaan dan was de koers geimplodeerd , daarnaast zat deze verplichting al in de koers verwerktquote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die koersstijging is al geweest, dus om dan nu een offer te maken... ik zie het voordeel niet voor de aandeelhouder. En ja, een groep kopers is er zo te zien tevreden mee, maar ik zie niet zo goed in waarom, zoals ik beargumenteerd heb.
Het is de oude beloning die hersteld wordt. Er is geen nieuw voorstel.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die koersstijging is al geweest, dus om dan nu alsnog zo'n offer te maken...
De koers zegt alles.quote:ik zie het voordeel niet voor de aandeelhouder. En ja, een groep kopers is er zo te zien tevreden mee, maar ik zie niet zo goed in waarom, zoals ik beargumenteerd heb.
Werknemers van Tesla krijgen / kregen ook aandelenopties als bonus dus in plaats van "hun bek houden" konden ze vaak meestemmen, als ze de aandelen gekocht en gehouden hebben.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:29 schreef Farenji het volgende:
Laten we even voor het gemak zeggen dat Tesla 150.000 employees heeft (het zijn er minder in werkelijkheid). Dat zou dan neerkomen op ruim 373.000 dollar per medewerker.
Ik heb zo'n idee dat als de medewerkers ook iets te zeggen zouden hebben, er een andere beslissing genomen zou zijn. Maar helaas, als medewerker heb je gewoon je bek te houden, door te werken, en vooral ook geen lid van een vakbond worden want dan keilt Elon je er hoogstpersoonlijk uit.
Vergeet niet dat in 2018, toen dit optiepakket werd goedgekeurd, het "maar" zo'n $6,9 miljard waard was.quote:Maar laten we vooral volhouden dat Elon dit allemaal "verdient". Fucking hell zeg, ik kan daar met mijn verstand niet bij, dit soort krankzinnige excessen die hier goedgepraat worden.
Welk deel van alle aandelen is in handen van werknemers?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Werknemers van Tesla krijgen / kregen ook aandelenopties als bonus dus in plaats van "hun bek houden" konden ze vaak meestemmen, als ze de aandelen gekocht en gehouden hebben.
Die cijfers zijn niet te vinden, zover ik weet. Ik weet niet eens of ze bestaan, zo gedetailleerd.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:34 schreef Farenji het volgende:
[..]
Welk deel van alle aandelen is in handen van werknemers?
Normaal heb je als personeel bij een bedrijf totaal niets in te brengen. Bij bedrijven die opties als beloning geven, iets meer.quote:Tesla (TSLA) Ownership Overview
The ownership structure of Tesla (TSLA) stock is a mix of institutional, retail and individual investors. Approximately 40.28% of the company's stock is owned by Institutional Investors, 13.66% is owned by Insiders and 46.06% is owned by Public Companies and Individual Investors.
Wat bedoel jequote:Op vrijdag 14 juni 2024 08:43 schreef Claudia_x het volgende:
De kans dat een Elon Musk hier naartoe komt om werkgelegenheid te verschaffen en ons allemaal welvarender te maken, is klein.
misschien mag je mee naar Mars , met een neurolink chip in je hersens en een humanoid als gezelschapquote:Op vrijdag 14 juni 2024 08:43 schreef Claudia_x het volgende:
Terecht en fijn voor hem.
. De kans dat een Elon Musk hier naartoe komt om werkgelegenheid te verschaffen en ons allemaal welvarender te maken, is klein.
De waarde van Tesla zit ook helemaal niet in de gewone werknemers. Ik snap nooit zo dat je dat keer op keer maar weer moet uitleggen aan mensen. Als Tesla besluit om de productie volledig te outsourcen, dan verandert er heel weinig in de waarde van de aandelen (gaan misschien nog wel omhoog, misschien wat naar beneden, maar het is gewoon niet waar de waarde in zit).quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:29 schreef Farenji het volgende:
Ik heb zo'n idee dat als de medewerkers ook iets te zeggen zouden hebben, er een andere beslissing genomen zou zijn. Maar helaas, als medewerker heb je gewoon je bek te houden, door te werken, en vooral ook geen lid van een vakbond worden want dan keilt Elon je er hoogstpersoonlijk uit.
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |