abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 juni 2024 @ 11:04:05 #51
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_213901473
Is dit trouwens geld wat hij vrij kan besteden? (persoonlijk bedoel ik), of moet het binnen Tesla blijven.

Hopelijk zit ie een groot deel ervan in Spacex namelijk :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_213901482
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 10:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nee bedrijven als Fiat maken winst en moeten dat aan Tesla geven voor co2 certificaten. Dat gaat de komende jaren stoppen.
Dat is onzin, dat is nog maar een heel klein beetje van de omzet van Tesla.
In 2020 was dat nog wel anders maar Tesla kan echt zelf z'n broek ophouden.

In Q1 2024 was het zo'n $442 miljoen aan inkomsten uit "regulatory credits".
Dat is mooi meegenomen natuurlijk maar Tesla kan prima zonder.

quote:
Laad netwerken noemen is wel grappig na het massa ontslag daar vorige maand.
Het laadnetwerk wordt nog steeds uitgebreid, die ontslagen doen daar niets aan af.

Maar je moet ook beseffen dat ze sinds 2012 in de US alleen al zo'n 2.234 Supercharger locaties met met 25.156 laadpalen hebben uitgerold. En dat nog los van alle laadpalen van andere bedrijven. Tesla heeft alle data van hun laadnetwerk en kan dus zien op welke plekken nog groei nodig is en op welke niet.

quote:
Met AI lopen ze achter op de rest van de auto markt. Ja ze roepen het hardste dat ze geweldig zijn maar bakken er weinig van. De fords en Mercedes van de wereld kunnen meer, maar hebben geen narcistische gek aan de top die ze kwetsbaar maakt voor rechtszaken. Er is ondertussen een lange lijst met dingen die Tesla 5 jaar geleden al kon doen, maar nu nog steeds niet kan. De eerste "self driving" auto's gaan ondertussen afgeschreven richting de sloop zonder ooit zelfstandig gereden te hebben.
Ze lopen met AI niet achter op de rest van de automarkt, ze zijn daarin marktleider.

Dat het langer duurt dan verwacht is wel een feit.

Mercedes heeft momenteel alleen een systeem dat in files tot 65km/u "handsfree" kan rijden als het mooi weer is en als er geen wegwerkzaamheden zijn. Dat is letterlijk de omschrijving van Mercedes zelf.

En Ford heeft nog niet eens de hardware in hun auto's om autonoom rijden uit te rollen. Er bestaat een kans dat Ford gaat samenwerken met Tesla en FSD gaat integreren maar dat zijn nu slechts geruchten.

quote:
Het zou mij zeer verbazen als Musk niet binnen nu en 10 jaar in de gevangenis zit.
Oh ja, dat verhaal weer.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 14-06-2024 11:30:22 ]
pi_213901500
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 10:59 schreef Korenfok het volgende:

[..]
oh sorry 93% komt uit verkoop auto's.
Minder, een deel is ook nog inkomsten uit overige services.
Reken zo'n 81,6% uit "automotive revenue".

En dat is geen 99%.

quote:
En omzet is geen winst he. misschien zelf even inlezen, ipv meehypen.

Echt.....
Jij had het letterlijk over "inkomsten". Niet over winst.
Overigens is de winst op energy storage ook heel behoorlijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door TheFreshPrince op 14-06-2024 11:16:25 ]
pi_213901631
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 11:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Is dit trouwens geld wat hij vrij kan besteden? (persoonlijk bedoel ik), of moet het binnen Tesla blijven.

Hopelijk zit ie een groot deel ervan in Spacex namelijk :P
Hij krijgt geen geld.

Simpel uitgelegd:
Hij mag een pakket Tesla aandelen kopen voor een prijs van $23 per stuk. Zodra hij dat doet mag hij ze de eerste 5 jaar niet verkopen, behalve om de kosten van de aankoop te dekken.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 11:16:20 #55
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_213901674
Niemand zou meer dan een miljard euro mogen hebben...
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_213901692
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 11:16 schreef MisterFox het volgende:
Als je een bedrijf wil starten dat miljarden aan opstartkosten heeft, dan is het toch wel handig dat iemand meer dan een miljard Euro heeft.

En stel dat je je bedrijf voor 81 miljard verkoopt, wat moet je dan met die overige 80 miljard doen? Mag je dat in een ander bedrijf steken of moet je dat afstaan aan de staat?
  vrijdag 14 juni 2024 @ 11:18:58 #57
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213901701
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 11:16 schreef MisterFox het volgende:
niemand zou straatarm moeten zijn , iedereen die het kan zou naar de middelbare school moeten kunnen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213901905
Vrij bizar dat deze aandeelhouders graag hun eigen portie zo verdund willen zien worden voor een man die steeds verder lijkt af te glijden in allerlei complotonzin, meer bezig lijkt te zijn met zijn andere bedrijven, en de belangrijkste kern van mensen die geinteresseerd zijn in elektrisch rijden dagelijks tegen de haren strijkt. Maar goed, moeten zij weten.

[ Bericht 20% gewijzigd door SnertMetChoco op 14-06-2024 11:42:02 ]
  vrijdag 14 juni 2024 @ 11:37:45 #59
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213901921
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 07:49 schreef mstx het volgende:
Dat is $31000 per verkochte Tesla in 2023, daar zit blijkbaar een behoorlijke marge op
het zijn aandelen, geen cash
  vrijdag 14 juni 2024 @ 11:39:55 #60
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213901943
Het bedrijf schrijft de aandelen uit, met de afspraak dat Musk dit niet dumpt op de markt (sowieso dom want dan is hij niet de enige gaat dumpen op de markt), Musk kan een lening aanvragen bij de bank met als onderpand de aandelen

Met dumpen bedoel ik verkopen en met verkopen bedoel ik verkopers zoeken wat de waarde van Tesla onderuit haalt. Zo kon Musk in het begin van zijn aandeel Twitter/X maar een bepaald deel kopen zonder het aandeel op te blazen

@thefresprince
pi_213901983
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 11:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
Vrij bizar dat deze aandeelhouders graag hun eigen portie zo verdund willen zien worden voor een man die steeds verder lijkt af te glijden in allerlei complotonzin, meer bezig lijkt te zijn met zijn andere bedrijven, en de belangrijkste kern van mensen die geinteresseerd zijn in elektrisch rijden dagelijks tegen de haren strijkt. Maar goed, moeten zij weten.
Vergeet niet dat onder Musk de waarde van de aandelen van $23 naar $182 nu is gegaan.

Je kan natuurlijk het eeuwige debat voeren of een andere CEO dat beter of slechter had gedaan maar die "verdunning" is voor aandeelhouders maar een klein offer voor zo'n forse koersstijging van 790%.

Als je op de top van de koers verkocht hebt, dan heb je het zelfs nog over fors meer stijging.

Het feit dat de koers nu hoger staat dan gisteren, geeft al aan dat aandeelhouders er niet zo'n moeite mee hebben.
Vooral mensen die het aandeel niet hebben lijken zich er heel druk om te maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 14-06-2024 11:51:20 ]
  vrijdag 14 juni 2024 @ 11:50:03 #62
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213902038
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 11:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Vergeet niet dat onder Musk de waarde van de aandelen van $23 naar $182 nu is gegaan.

Je kan natuurlijk het eeuwige debat voeren of een andere CEO dat beter of slechter had gedaan maar die "verdunning" is voor aandeelhouders maar een klein offer voor zo'n forse koersstijging van 790%

Als je op de top van de koers verkocht hebt, dan heb je het zelfs nog over fors meer stijging.
de enige die een idee had dat deze koerstijging kon gebeuren was Musk zelf
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213902399
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 11:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk het eeuwige debat voeren of een andere CEO dat beter of slechter had gedaan maar die "verdunning" is voor aandeelhouders maar een klein offer voor zo'n forse koersstijging van 790%.

Het feit dat de koers nu hoger staat dan gisteren, geeft al aan dat aandeelhouders er niet zo'n moeite mee hebben.
Vooral mensen die het aandeel niet hebben lijken zich er heel druk om te maken.
Die koersstijging is al geweest, dus om dan nu alsnog zo'n offer te maken... ik zie het voordeel niet voor de aandeelhouder. En ja, een groep kopers is er zo te zien tevreden mee, maar ik zie niet zo goed in waarom, zoals ik beargumenteerd heb.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 12:19:50 #64
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213902423
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 12:17 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Die koersstijging is al geweest, dus om dan nu een offer te maken... ik zie het voordeel niet voor de aandeelhouder. En ja, een groep kopers is er zo te zien tevreden mee, maar ik zie niet zo goed in waarom, zoals ik beargumenteerd heb.
als Musk weg zou gaan dan was de koers geimplodeerd , daarnaast zat deze verplichting al in de koers verwerkt

hij zei i can make a difference elswhere also
pi_213902449
Veel beleggers zijn ingestapt toen de aandelen het dubbele waard waren van nu. De angst bestaat dat als Musk weggaat, de aandelenkoers langzaam afglijd naar een vergelijkbare waardering als de andere autofabrikanten (afgezet tegen de winst die ze maken). Dan zijn de aandelen nog ~10% waard van de huidige koers. Terwijl iedereen zit te hopen dat musk hem omhoog hyped tot minstens het dubbele, anders verliezen ze er geld op.

Want de cijfers en vooruitzichten zijn niet erg rooskleurig.

Wat de verdeling is tussen de institutionele beleggers en de fanboys is verder natuurlijk maar de vraag.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 12:22:02 #66
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_213902464
Hopelijk kan hij dan even de service verbeteren want die is bagger, zo slecht dat ik overweeg om een ander merk te gaan rijden.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_213902535
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 12:17 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Die koersstijging is al geweest, dus om dan nu alsnog zo'n offer te maken...
Het is de oude beloning die hersteld wordt. Er is geen nieuw voorstel.

quote:
ik zie het voordeel niet voor de aandeelhouder. En ja, een groep kopers is er zo te zien tevreden mee, maar ik zie niet zo goed in waarom, zoals ik beargumenteerd heb.
De koers zegt alles.
pi_213902544
Laten we even voor het gemak zeggen dat Tesla 150.000 employees heeft (het zijn er minder in werkelijkheid). Dat zou dan neerkomen op ruim 373.000 dollar per medewerker.

Ik heb zo'n idee dat als de medewerkers ook iets te zeggen zouden hebben, er een andere beslissing genomen zou zijn. Maar helaas, als medewerker heb je gewoon je bek te houden, door te werken, en vooral ook geen lid van een vakbond worden want dan keilt Elon je er hoogstpersoonlijk uit.

Maar laten we vooral volhouden dat Elon dit allemaal "verdient". Fucking hell zeg, ik kan daar met mijn verstand niet bij, dit soort krankzinnige excessen die hier goedgepraat worden.
pi_213902571
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 12:29 schreef Farenji het volgende:
Laten we even voor het gemak zeggen dat Tesla 150.000 employees heeft (het zijn er minder in werkelijkheid). Dat zou dan neerkomen op ruim 373.000 dollar per medewerker.

Ik heb zo'n idee dat als de medewerkers ook iets te zeggen zouden hebben, er een andere beslissing genomen zou zijn. Maar helaas, als medewerker heb je gewoon je bek te houden, door te werken, en vooral ook geen lid van een vakbond worden want dan keilt Elon je er hoogstpersoonlijk uit.
Werknemers van Tesla krijgen / kregen ook aandelenopties als bonus dus in plaats van "hun bek houden" konden ze vaak meestemmen, als ze de aandelen gekocht en gehouden hebben.

quote:
Maar laten we vooral volhouden dat Elon dit allemaal "verdient". Fucking hell zeg, ik kan daar met mijn verstand niet bij, dit soort krankzinnige excessen die hier goedgepraat worden.
Vergeet niet dat in 2018, toen dit optiepakket werd goedgekeurd, het "maar" zo'n $6,9 miljard waard was.
Alle aandeelhouders hebben mee kunnen profiteren van deze 790% stijging.
pi_213902585
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 12:32 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Werknemers van Tesla krijgen / kregen ook aandelenopties als bonus dus in plaats van "hun bek houden" konden ze vaak meestemmen, als ze de aandelen gekocht en gehouden hebben.
Welk deel van alle aandelen is in handen van werknemers?
pi_213902608
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 12:34 schreef Farenji het volgende:

[..]
Welk deel van alle aandelen is in handen van werknemers?
Die cijfers zijn niet te vinden, zover ik weet. Ik weet niet eens of ze bestaan, zo gedetailleerd.
Meer dan onderstaand kan ik er niet over vinden.

Er zal personeel zijn dat de opties niet heeft uitgeoefend, er zal personeel zijn dat de aandelen heeft verkocht, er zal personeel zijn dat de aandelen nog bezit, er zal personeel zijn dat zelf al Tesla aandelen bezit omdat ze belegger zijn en ze zo gekocht hebben.

quote:
Tesla (TSLA) Ownership Overview
The ownership structure of Tesla (TSLA) stock is a mix of institutional, retail and individual investors. Approximately 40.28% of the company's stock is owned by Institutional Investors, 13.66% is owned by Insiders and 46.06% is owned by Public Companies and Individual Investors.
Normaal heb je als personeel bij een bedrijf totaal niets in te brengen. Bij bedrijven die opties als beloning geven, iets meer.
  Trouwste user 2022 vrijdag 14 juni 2024 @ 12:40:50 #72
7889 tong80
Spleenheup
pi_213902650
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 08:43 schreef Claudia_x het volgende:
De kans dat een Elon Musk hier naartoe komt om werkgelegenheid te verschaffen en ons allemaal welvarender te maken, is klein.
Wat bedoel je :?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 14 juni 2024 @ 12:43:07 #73
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213902672
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 08:43 schreef Claudia_x het volgende:
Terecht en fijn voor hem.

. De kans dat een Elon Musk hier naartoe komt om werkgelegenheid te verschaffen en ons allemaal welvarender te maken, is klein.
misschien mag je mee naar Mars , met een neurolink chip in je hersens en een humanoid als gezelschap
Voordat de Russen komen om ons deel van het groot Russische Sovyet rijk te maken

Misschien kunnen er wat HAMAS mee om tunnels te graven

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 14-06-2024 12:54:16 ]
pi_213902927
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 12:29 schreef Farenji het volgende:

De waarde van Tesla zit ook helemaal niet in de gewone werknemers. Ik snap nooit zo dat je dat keer op keer maar weer moet uitleggen aan mensen. Als Tesla besluit om de productie volledig te outsourcen, dan verandert er heel weinig in de waarde van de aandelen (gaan misschien nog wel omhoog, misschien wat naar beneden, maar het is gewoon niet waar de waarde in zit).

De werknemers hoeven dit ook niet te betalen. Degenen die dit betalen zijn de eigenaren van de aandelen die graag Elon Musk aan boord willen houden, omdat die nu eenmaal bewezen heeft bedrijven zeer succesvol te kunnen maken vanuit het niets of vanuit (zoals bij Tesla) een startup zonder tractie.

Het idee dat werknemers ook maar enigszins recht zouden hebben hierop, of dat ze zeggenschap zouden moeten hebben hierin, is bespottelijk.
pi_213903174
Volgens mij worden er weer eens wat shorters uitgerookt nu _O-

quote:

[ Bericht 32% gewijzigd door Digi2 op 14-06-2024 13:24:56 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')