abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213932275
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 16:06 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Als je een kolonie op mars wilt oprichten, zal je toch heel wat miljarden bij elkaar moeten sprokkelen. Zulke hoog gegrepen doelen streven de meeste mensen niet na ;)
Als het zo doorgaat hoeven we niet meer naar Mars, dan hebben we ons eigen Mars. ;) Scheelt ook geld.
  zondag 16 juni 2024 @ 15:10:27 #219
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_213933280
Mars :{w
Snickers *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213934727
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 13:27 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ja, dat soort teksten komen me bekend voor. Alleen hoe dan het ontstaan van olie en steenkool? Niet dat dat van dino's komt, uiteraard
Tijdens de zondvloed is een grote hoeveelheid aan planten en dieren vergaan. Door de extreem grote druk van de zondvloed is dat materiaal in korte tijd omgezet in olie en steenkool.

Of de makkelijkere weg: God heeft het geschapen toen hij de aarde schiep.
  zondag 16 juni 2024 @ 17:51:17 #221
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213936856
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 16:03 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Tijdens de zondvloed is een grote hoeveelheid aan planten en dieren vergaan. Door de extreem grote druk van de zondvloed is dat materiaal in korte tijd omgezet in olie en steenkool.

Of de makkelijkere weg: God heeft het geschapen toen hij de aarde schiep.
en diamanten zijn gemaakt door de engelen uit stukjes van de regenboog
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213988476
quote:
13s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 12:22 schreef monkyyy het volgende:
Hopelijk kan hij dan even de service verbeteren want die is bagger, zo slecht dat ik overweeg om een ander merk te gaan rijden.
Maak ons eens wat wijzer aub?
Je had toch problemen met de accu meen ik mij te herinneren.
  donderdag 20 juni 2024 @ 20:38:08 #223
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_213989336
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 19:43 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Maak ons eens wat wijzer aub?
Je had toch problemen met de accu meen ik mij te herinneren.
Inmiddels staat mijn auto sinds 31 mei bij Tesla, kunnen ze geen leenauto fixen voor me dus rij ik nu op eigen kosten een huurauto (KIA Stonic). Terugbelverzoeken worden niet nagekomen, communicatie in de app word je gewoon afgewimpeld (Geen idee, we laten het weten, vriendelijke groet). Je kan niet direct het service center bellen, je moet via een landelijk nummer bellen met Tesla, dus om de juiste persoon aan de lijn te krijgen is nagenoeg onmogelijk. Geen antwoord op wanneer het klaar is, geen antwoord of dat ik de kosten voor die huurauto vergoed krijg, geen antwoord op hoeveel deze grap gaat kosten of dat het volledig binnen de garantie valt. Tesla's Service :') !!!

Ik heb bijna ¤70k voor die auto neergelegd, (2021 Model 3 performance) de accu ging stuk binnen 30.000 km na nog geen 2,5 jaar, moet geheel vervangen worden, ik moest halsoverkop mijn auto naar een service center brengen en Tesla negeert mij verder volledig 3 weken. Is het zo gek om iets betere service te verwachten?

Als ik een Jaguar van dat bedrag had gekocht dan werd de rode loper voor mij uitgerold iedere keer als je de dealer binnen komt lopen denk ik.

Het was een prachtige auto, maar de service van Tesla maakt het dat de volgende auto een ander merk wordt.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_213990396
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 20:38 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Inmiddels staat mijn auto sinds 31 mei bij Tesla, kunnen ze geen leenauto fixen voor me dus rij ik nu op eigen kosten een huurauto (KIA Stonic). Terugbelverzoeken worden niet nagekomen, communicatie in de app word je gewoon afgewimpeld (Geen idee, we laten het weten, vriendelijke groet). Je kan niet direct het service center bellen, je moet via een landelijk nummer bellen met Tesla, dus om de juiste persoon aan de lijn te krijgen is nagenoeg onmogelijk. Geen antwoord op wanneer het klaar is, geen antwoord of dat ik de kosten voor die huurauto vergoed krijg, geen antwoord op hoeveel deze grap gaat kosten of dat het volledig binnen de garantie valt. Tesla's Service :') !!!

Ik heb bijna ¤70k voor die auto neergelegd, (2021 Model 3 performance) de accu ging stuk binnen 30.000 km na nog geen 2,5 jaar, moet geheel vervangen worden, ik moest halsoverkop mijn auto naar een service center brengen en Tesla negeert mij verder volledig 3 weken. Is het zo gek om iets betere service te verwachten?

Als ik een Jaguar van dat bedrag had gekocht dan werd de rode loper voor mij uitgerold iedere keer als je de dealer binnen komt lopen denk ik.

Het was een prachtige auto, maar de service van Tesla maakt het dat de volgende auto een ander merk wordt.
Bedankt voor je info/reactie.
Hopen voor je dat het goed opgelost gaat worden, dit lijkt mij idd erg vervelend.
Het is idd niet gek om een goede service en communicatie te verlangen.

Geen dealernetwerk is idd een groot nadeel van Tesla, niet gegarandeerd natuurlijk dat dat altijd perfect is maar de kans is groter met persoonlijk contact. En dat je iemand verantwoordelijk kan stellen.
pi_213991001
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 20:38 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Dat is wel schandelijk slecht inderdaad.

Dat een accu stuk gaat is een statistische mogelijkheid, dat kan gebeuren.
Maar die afhandeling is bedroevend.
pi_213992125
Zo zie je maar weer, dat als je echt heel rijk wilt worden, dan moet je een godsdienst oprichten. Zodra veel mensen jou zien als de grote verlosser, gaan ze leven volgens jouw regels en willen ze je al hun geld geven. Daar kan handel drijven niet tegenop.
pi_213992960
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 23:00 schreef SymbolicFrank het volgende:
Zo zie je maar weer, dat als je echt heel rijk wilt worden, dan moet je een godsdienst oprichten. Zodra veel mensen jou zien als de grote verlosser, gaan ze leven volgens jouw regels en willen ze je al hun geld geven. Daar kan handel drijven niet tegenop.
Ik hoorde vandaag nog in een podcast dat je van fysieke goederen produceren moeilijk rijk kan worden.
Software, beloften en dromen daar kan je pas puissant rijk van worden.
pi_215754200
quote:
Rechter blijft beloning van ruim 100 miljard dollar voor Tesla-baas Musk blokkeren

Ook na tegenstand van aandeelhouders van Tesla blijft een Amerikaanse rechter bij het besluit om een topbeloning voor topman Elon Musk te blokkeren. Opvallend is dat de waarde van het beloningspakket voor de rijkste man ter wereld intussen flink is gegroeid.
Het gaat om een pakket aandelenopties dat in 2018 al was afgesproken. Aanvankelijk waren die 2,6 miljard dollar waard. Aan het begin van dit jaar, toen de rechter in de Amerikaanse staat Delaware voor het eerst een blokkade opwierp, was de waarde van de beloning door koersstijgingen al opgelopen tot 56 miljard dollar. En maandagavond was de mogelijke waarde van de aandelenopties op basis van de huidige koersen zelfs 101 miljard dollar (ruim 96 miljard euro).

Die beloning zou Musk - met een vermogen van meer dan 300 miljard dollar al de rijkste man ter wereld - nog veel rijker maken, vooral door de koersstijgingen van dit jaar. Maar dat feest gaat dus niet door.

Hoewel aandeelhouders eerder al hadden ingestemd met de beloning en dat in juni nogmaals deden (72 procent was voor), blijft de rechter in Delaware namelijk bij de blokkade. Volgens de rechter was het bestuur van Tesla te innig met de topman en zijn aandeelhouders in 2018 niet goed ingelicht over de details van het beloningsplan.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_215754402
Goedzo. Als aandeelhouder kan ik dit toejuichen.
pi_215754433
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 09:48 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Lol welke fokker werkt er bij nu.nl
"Maar dat feest gaat dus niet door"

Vol met emotie en opgekropte woede schrijft de nu.nl activist met EDS over de enige "win" die ze de afgelopen maanden kunnen projecteren.

Iedereen weet dat dit niet standhoudt, hij gaat zijn 100 miljard gewoon krijgen lekker puh.

Allemaal opgekropte politieke woede van de rechter, maarja al die Biden/Bush/Obama installed rechters zijn laatste tijd natuurlijk fuming.

Als straks SpaceX naar de beurs gaat gaat hij over de 1000 miljard! bossing.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_215754513
twitter

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 09:48 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Je had driekwart van het bericht weg kunnen laten.

Meer info:
https://finance.yahoo.com(...)ollar-235420631.html

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2024 10:21:10 ]
pi_215754670
Laat ze die 100 miljard lekker verdelen over 1.000.000 medewerkers. Ieder 100.000 dollar.
pi_215754723
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 10:41 schreef Cockwhale het volgende:
Laat ze die 100 miljard lekker verdelen over 1.000.000 medewerkers. Ieder 100.000 dollar.
quote:
Tesla's average salary varies depending on the location, department, and specific role. However, based on various sources like Glassdoor, Payscale, and Comparably, here's a general overview:
* United States:

* The average annual total compensation, including base salary, bonuses, and stock options, is around $194,000.

* Salaries can range from $144,000 to $545,000, depending on the position and experience level.

* Netherlands:
* The average annual salary for Tesla employees in the Netherlands is approximately ¤50,097.
Niet nodig toch? ze mogen blij zijn dat ze mogen werken voor zo'n succesvol bedrijf.

50k is wel boven modaal maar aardig karig, alleen zullen er vast wel lui zijn die dubbele verdienen in NL.
En de service medewerkers aan de 50k.

Kijk alleen al hoeveel werk/geld Elon Musk oplevert in Nederland, zo veel openstaande vacatures, en die betalen allemaal belasting hier.

https://www.tesla.com/nl_NL/careers/search/?site=NL
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_215754806
Gaan mensen onder de 50 jaar het nog meemaken dat iemand deze man van de troon gaat stoten qua rijkdom?
pi_215754807
quote:
Nee joh, de stofzuigerslang erop en alles naar 1 persoon die landen voor meerdere eeuwen zou kunnen onderhouden.
  dinsdag 3 december 2024 @ 10:59:42 #236
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215754826
Grappig hoe mensen hier afgeven op geld voor aandeelhouders. Vraag me af of ze weten hoe hun pensioen straks betaald gaat worden.
pi_215754856
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 10:20 schreef Nober het volgende:
[ x ]
[..]
Je had driekwart van het bericht weg kunnen laten.

Meer info:
https://finance.yahoo.com(...)ollar-235420631.html
Musk heeft groot gelijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_215754882
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 december 2024 10:46 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
[..]
Niet nodig toch? ze mogen blij zijn dat ze mogen werken voor zo'n succesvol bedrijf.

50k is wel boven modaal maar aardig karig, alleen zullen er vast wel lui zijn die dubbele verdienen in NL.
En de service medewerkers aan de 50k.

Kijk alleen al hoeveel werk/geld Elon Musk oplevert in Nederland, zo veel openstaande vacatures, en die betalen allemaal belasting hier.

https://www.tesla.com/nl_NL/careers/search/?site=NL
Daar willen al de conservatieve mensen toch niet werken als er dit in de vacatures staat. :D

Tesla gelooft in gelijke behandeling en positieve discriminatie en zet zich in voor diversiteit op de werkplek. _O-

En niet eens salaris indicaties erbij. 8-)
pi_215755019
quote:
Personeel heeft het ook niet zwaar hoor. Vooral de gene die er lang zitten. Als je daar rond 2010/2015 begon en goed presteerde. Zou je nu rond de 1 a 2 miljoen euro aan bonussen bijelkaar gepraapt hebben (indien je niet je aandelen verkocht) en dan heb ik het niet over managers etc. maar gewoon normaal personeel.
pi_215755269
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 10:56 schreef theunderdog het volgende:
Gaan mensen onder de 50 jaar het nog meemaken dat iemand deze man van de troon gaat stoten qua rijkdom?
Wellicht Putin of wat oliesjeiks die er al zijn? In ieder geval zal deze blokkade van 100 miljard dollar oid in aandelen ook wel wat uitmaken.
  dinsdag 3 december 2024 @ 11:54:06 #241
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215755281
100 miljard dollar voor een megalomane narcist, wat kan er misgaan?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_215755598
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 11:54 schreef -XOR- het volgende:
100 miljard dollar voor een megalomane narcist, wat kan er misgaan?
Rechters die bepalen wat de maximale beloningen van individuen mogen zijn, wat kan er misgaan?
pi_215755726
Ik weet niet wat het is met Nederlanders. We kunnen het klaarblijkelijk niet verdragen als iemand met het hoofd boven het maaiveld uitsteekt, ook niet wanneer dat ons allen welvarender maakt. We zijn een afgunstig en parasitair volkje geworden.

In de VS wordt de bijdrage van ondernemers beter op waarde geschat:

twitter
  dinsdag 3 december 2024 @ 13:15:30 #244
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_215755881
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 10:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Grappig hoe mensen hier afgeven op geld voor aandeelhouders.
Het is gewoon een ziek systeem.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 3 december 2024 @ 13:17:41 #245
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215755896
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 13:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Het is gewoon een ziek systeem.
Ja, haal vooral uit de quote dat pensioenfondsen aandeelhouders zijn.
Wat denk jij als betere oplossing? Volks Eigen Bedrijven?
  dinsdag 3 december 2024 @ 13:19:44 #246
Why is all the rum gone?
pi_215755906
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Rechters die bepalen wat de maximale beloningen van individuen mogen zijn, wat kan er misgaan?
Mooi dat je met deze post duidelijk aangeeft dat je geen idee hebt waarom de rechter het niet goedvindt. Kom je wel wat dom over. ^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 3 december 2024 @ 13:20:22 #247
Why is all the rum gone?
pi_215755910
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 13:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:

Wat denk jij als betere oplossing?

Geen aandelenhandel.
  dinsdag 3 december 2024 @ 13:22:14 #248
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215755929
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 13:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Geen aandelenhandel.
Hoe denk je dan kapitaal op te halen als je een bedrijf opzet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')