Vooruit, dan geef ik ze een goede fles zonnebrandcreme mee. Die kunnen ze daar wel gebruiken.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 21:12 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Die mogen Mercurius en Venus koloniseren
Ik ben een voorstander van Venus. Veel beter dan Mars. Ok, je kunt er niet landen, maar een ballon met adembare lucht stijgt daar op tot een kilometer of 50, waar het ~20 graden en 1 bar is. Net als op Aarde. Ok, je kunt de lucht niet ademen en die bevat zwavelzuur. Maar je hoeft, in tegenstelling tot op Mars niet bang te zijn voor straling. Dus je kunt naar buiten in dunne, plastic kleding en een ademmasker, in plaats van in een gepantserd drukpak. Je moet wel alles wat je nodig hebt uit de lucht filteren. Je maakt water van CO2 en zwavelzuur, en daar kun je ook plastics en andere organische stoffen van maken.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 21:12 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Die mogen Mercurius en Venus koloniseren
quote:Op zaterdag 15 juni 2024 23:47 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik ben een voorstander van Venus. Veel beter dan Mars. Ok, je kunt er niet landen, maar een ballon met adembare lucht stijgt daar op tot een kilometer of 50, waar het ~20 graden en 1 bar is. Net als op Aarde. Ok, je kunt de lucht niet ademen en die bevat zwavelzuur. Maar je hoeft, in tegenstelling tot op Mars niet bang te zijn voor straling. Dus je kunt naar buiten in dunne, plastic kleding en een ademmasker, in plaats van in een gepantserd drukpak. Je moet wel alles wat je nodig hebt uit de lucht filteren. Je maakt water van CO2 en zwavelzuur, en daar kun je ook plastics en andere organische stoffen van maken.
Dus, op Mars leef je ondergronds, op Venus in de lucht.
Ja, en als we dat echt zouden doen ga je al die ballonnen aan elkaar vastmaken met bruggen en parkjes er tussen. Je zou in plaats van een plastic pak ook een beschermende crème kunnen gebruiken.quote:
Er bestonden toen nog geen mensen ...quote:Op zondag 16 juni 2024 09:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
op aarde leefde de mens toen de dinosaurussen uitstierven door de komeetinslag ook ondergronds , alles wat er over is gebleven dat leefde toen ondergronds , krokodillen , hondachtigen en ook mensen
Alleen in de oceanen is weinig veranderd
tuurlijk wel. Staat toch in de bijbel?quote:Op zondag 16 juni 2024 09:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Er bestonden toen nog geen mensen ...
Gek genoeg staan de dinosaurussen dan weer niet in de bijbelquote:Op zondag 16 juni 2024 11:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
tuurlijk wel. Staat toch in de bijbel?
Bijzonder. Aardige kans dat ze dan denken dat dinosaurusbotten een verleiding van de duivel zijn ofzo? Geen idee hoe ze olie en steenkool zouden verklaren...quote:Op zondag 16 juni 2024 13:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Gek genoeg staan de dinosaurussen dan weer niet in de bijbel
Volgens m'n familie van christelijke zijde is de aarde zo'n ~6.000 jaar oud.
Dus wel logisch dat daar geen ruimte meer voor was
Zijn vast wel een paar gristelijke geologen die daar een lulverhaal over kunnen ophangenquote:Op zondag 16 juni 2024 13:16 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Bijzonder. Aardige kans dat ze dan denken dat dinosaurusbotten een verleiding van de duivel zijn ofzo? Geen idee hoe ze olie en steenkool zouden verklaren...
"Ze (mensen en dinosaurussen) leefden in den beginne zij aan zij"quote:Op zondag 16 juni 2024 13:16 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Bijzonder. Aardige kans dat ze dan denken dat dinosaurusbotten een verleiding van de duivel zijn ofzo? Geen idee hoe ze olie en steenkool zouden verklaren...
Ja, dat soort teksten komen me bekend voor. Alleen hoe dan het ontstaan van olie en steenkool? Niet dat dat van dino's komt, uiteraardquote:Op zondag 16 juni 2024 13:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"Ze (mensen en dinosaurussen) leefden in den beginne zij aan zij"
"Het plaatsen / begraven van oudere botten is een test van god in het geloof"
"De botten zijn vervalste gietsels door ongelovigen"
Die zijn natuurlijk door God himself geschapen, op de 5e dag, toen hij in zijn zijn vrije tijd erachter kwam dat zijn dikke BMW uit de 7 serie met een lege tank kwam te staanquote:Op zondag 16 juni 2024 13:16 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Een van de meest bizarre verklaringen vind ik nog wel is dat de tijd vroeger een heel andere snelheid had waardoor wat nu miljoenen jaren geleden lijkt in feite nog maar een paar duizend jaar oud is.quote:Op zondag 16 juni 2024 13:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"Ze (mensen en dinosaurussen) leefden in den beginne zij aan zij"
"Het plaatsen / begraven van oudere botten is een test van god in het geloof"
"De botten zijn vervalste gietsels door ongelovigen"
Ik heb ze allemaal gehoord en gelezen
Als het zo doorgaat hoeven we niet meer naar Mars, dan hebben we ons eigen Mars.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 16:06 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Als je een kolonie op mars wilt oprichten, zal je toch heel wat miljarden bij elkaar moeten sprokkelen. Zulke hoog gegrepen doelen streven de meeste mensen niet na
Tijdens de zondvloed is een grote hoeveelheid aan planten en dieren vergaan. Door de extreem grote druk van de zondvloed is dat materiaal in korte tijd omgezet in olie en steenkool.quote:Op zondag 16 juni 2024 13:27 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, dat soort teksten komen me bekend voor. Alleen hoe dan het ontstaan van olie en steenkool? Niet dat dat van dino's komt, uiteraard
en diamanten zijn gemaakt door de engelen uit stukjes van de regenboogquote:Op zondag 16 juni 2024 16:03 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Tijdens de zondvloed is een grote hoeveelheid aan planten en dieren vergaan. Door de extreem grote druk van de zondvloed is dat materiaal in korte tijd omgezet in olie en steenkool.
Of de makkelijkere weg: God heeft het geschapen toen hij de aarde schiep.
Maak ons eens wat wijzer aub?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:22 schreef monkyyy het volgende:
Hopelijk kan hij dan even de service verbeteren want die is bagger, zo slecht dat ik overweeg om een ander merk te gaan rijden.
Inmiddels staat mijn auto sinds 31 mei bij Tesla, kunnen ze geen leenauto fixen voor me dus rij ik nu op eigen kosten een huurauto (KIA Stonic). Terugbelverzoeken worden niet nagekomen, communicatie in de app word je gewoon afgewimpeld (Geen idee, we laten het weten, vriendelijke groet). Je kan niet direct het service center bellen, je moet via een landelijk nummer bellen met Tesla, dus om de juiste persoon aan de lijn te krijgen is nagenoeg onmogelijk. Geen antwoord op wanneer het klaar is, geen antwoord of dat ik de kosten voor die huurauto vergoed krijg, geen antwoord op hoeveel deze grap gaat kosten of dat het volledig binnen de garantie valt. Tesla's Servicequote:Op donderdag 20 juni 2024 19:43 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Maak ons eens wat wijzer aub?
Je had toch problemen met de accu meen ik mij te herinneren.
Bedankt voor je info/reactie.quote:Op donderdag 20 juni 2024 20:38 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Inmiddels staat mijn auto sinds 31 mei bij Tesla, kunnen ze geen leenauto fixen voor me dus rij ik nu op eigen kosten een huurauto (KIA Stonic). Terugbelverzoeken worden niet nagekomen, communicatie in de app word je gewoon afgewimpeld (Geen idee, we laten het weten, vriendelijke groet). Je kan niet direct het service center bellen, je moet via een landelijk nummer bellen met Tesla, dus om de juiste persoon aan de lijn te krijgen is nagenoeg onmogelijk. Geen antwoord op wanneer het klaar is, geen antwoord of dat ik de kosten voor die huurauto vergoed krijg, geen antwoord op hoeveel deze grap gaat kosten of dat het volledig binnen de garantie valt. Tesla's Service!!!
Ik heb bijna ¤70k voor die auto neergelegd, (2021 Model 3 performance) de accu ging stuk binnen 30.000 km na nog geen 2,5 jaar, moet geheel vervangen worden, ik moest halsoverkop mijn auto naar een service center brengen en Tesla negeert mij verder volledig 3 weken. Is het zo gek om iets betere service te verwachten?
Als ik een Jaguar van dat bedrag had gekocht dan werd de rode loper voor mij uitgerold iedere keer als je de dealer binnen komt lopen denk ik.
Het was een prachtige auto, maar de service van Tesla maakt het dat de volgende auto een ander merk wordt.
Dat is wel schandelijk slecht inderdaad.quote:Op donderdag 20 juni 2024 20:38 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Inmiddels staat mijn auto sinds 31 mei bij Tesla, kunnen ze geen leenauto fixen voor me dus rij ik nu op eigen kosten een huurauto (KIA Stonic). Terugbelverzoeken worden niet nagekomen, communicatie in de app word je gewoon afgewimpeld (Geen idee, we laten het weten, vriendelijke groet). Je kan niet direct het service center bellen, je moet via een landelijk nummer bellen met Tesla, dus om de juiste persoon aan de lijn te krijgen is nagenoeg onmogelijk. Geen antwoord op wanneer het klaar is, geen antwoord of dat ik de kosten voor die huurauto vergoed krijg, geen antwoord op hoeveel deze grap gaat kosten of dat het volledig binnen de garantie valt. Tesla's Service!!!
Ik heb bijna ¤70k voor die auto neergelegd, (2021 Model 3 performance) de accu ging stuk binnen 30.000 km na nog geen 2,5 jaar, moet geheel vervangen worden, ik moest halsoverkop mijn auto naar een service center brengen en Tesla negeert mij verder volledig 3 weken. Is het zo gek om iets betere service te verwachten?
Als ik een Jaguar van dat bedrag had gekocht dan werd de rode loper voor mij uitgerold iedere keer als je de dealer binnen komt lopen denk ik.
Het was een prachtige auto, maar de service van Tesla maakt het dat de volgende auto een ander merk wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |