Ik ga hier niet in mee en vind het onbegrijpelijk dat je zegt dat die meid het had kunnen voorkomen door niet te gaan, had ze dan maar thuis moeten blijven, opgesloten in haar kamer?quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:29 schreef okzbow het volgende:
[..]
Waar in mijn betoog zeg ik dat de overvaller of verkrachter niet fout zit? Juist nergens....
Maar als jij besluit om met je dure Rolex opzichtig door de Bijlmer of Nieuw-West te gaan wandelen dan loop je een risico. Ben je zeker niet de schuldige, maar heel slim was het zeker niet (understatement). Had je de overval eenvoudig kunnen voorkomen, ja ook dat.
Klopt... maar met een beetje gezondverstand had dit kunnen worden voorkomen voor haar. En ik hoop dat de meeste ouders hun kinderen genoeg leren om niet in dit soort situaties te komen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En als jouw dochter wel domme dingen doet, dan is dat heel vervelend, maar dan is het nog altijd volledig de schuld en verantwoordelijkheid van degene die haar dan iets aandoet dat er iets gebeurt.
Mensen maken fouten. Zeker jonge mensen.
Uiteraard! En daar is ook geen enkele discussie over.quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:35 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Niet iedereen weet waar de Bijlmer of Nieuw west is, ooit van toeristen gehoord ?
Het ligt níet aan de omgeving of de situatie, maar aan de verkrachter , al loop ik in mijn blote reet door de Bijlmer, hebben ze nóg van me áf te blijven
Het is gewoon niet waar.quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:39 schreef okzbow het volgende:
[..]
Klopt... maar met een beetje gezondverstand had dit kunnen worden voorkomen voor haar. En ik hoop dat de meeste ouders hun kinderen genoeg leren om niet in dit soort situaties te komen.
Niet mee eens. Als ik deelneem aan het verkeer is, loop ik een risico op. Dat bedenk ik mij wel als ik in mijn auto stap. Ik heb niet in de hand dat ik iemand kan tegenkomen die drugs/alcohol gebruikt heeft.quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:32 schreef dudewhereismycar het volgende:
Nog een mooi voorbeeld.
Je wordt aangereden door een dronken Pool in een auto.
Volgens sommige hier is dat allemaal ingecalculeerd risico. Want je stapt in een auto en neemt deel aan het verkeer. Had je dus niet in de auto moeten stappen.
1. Als ik in mij auto stap en de Pool was niet dronken, maar had een klapband, DAN was dat een ingecalculeerd risico geweest. Het kan gebeuren.
2. Bij dronkenschap ligt de verantwoordelijkheid nooit bij de andere bestuurder / slachtoffer en altijd bij de gene die dronken is.
Misschien gaan de heldere lichtjes er nu anders overdenken
Echt zeldzaam dom gelul, je moet gewoon van elkaar afblijven als de ene partij niet wilquote:
Het goedpraten van aanranding en verkrachting draagt in ieder geval bij aan een cultuur waarin het vaker gebeurt, er minder vaak melding van wordt gemaakt en er minder vaak adequaat door instanties wordt gehandeld. Trek je dat gerust aan, @okzbow .quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is gewoon niet waar.
Gezond verstand voorkomt niet alle dingen die ons overkomen. Zeker niet zaken als aanranding en verkrachting.
Nou ja, mensen hebben al eerder geopperd dat Ali B voor ontoerekeningsvatbaar zou gaan (schuld, maar niet verantwoordelijk).quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je probeert net als anderen schuld en verantwoordelijkheid gelijk te stellen. Nergens voor nodig.²
Helemaal mee eens, maar als we Ali gisteren hoorde praten mist hij het morele kompas om zo'n situatie goed in te schatten. Dat het fout is staat buiten kijf, maar ik denk echt dat hijzelf in die setting oprecht dacht mee te kunnen doen zonder toestemming. Dan kun je het niet meer ongedaan maken, maar ben dan een vent en geef je totaal foute inschatting toe, wat het slachtoffer hopelijk ook kan helpen in de verwerking.quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En als jouw dochter wel domme dingen doet, dan is dat heel vervelend, maar dan is het nog altijd volledig de schuld en verantwoordelijkheid van degene die haar dan iets aandoet dat er iets gebeurt.
Mensen maken fouten. Zeker jonge mensen.
Als ik het dus goed begrijp en wij zijn samen in een parenclub, ik heb een meid gevonden die net nog pik heeft ontvangen van een andere man, die heeft weer zin en vraagt mij om haar helemaal uit te wonen, als ik dan klaar ben en jij hebt nog zin maar zij is er wel klaar mee, dan is het antwoord: dan had ze daar maar niet moeten zijn?quote:
Inderdaad. Het is juist zo hard nodig dat aanranding en verkrachting zonder voorbehouden wordt veroordeeld in alle gevallen en door iedereen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het goedpraten van aanranding en verkrachting draagt in ieder geval bij aan een cultuur waarin het vaker gebeurt, er minder vaak melding van wordt gemaakt en er minder vaak adequaat door instanties wordt gehandeld. Trek je dat gerust aan, @:okzbow .
Dus als ik mijn ex tegenkom, is het niet zo gek dat hij nog eens seks met me te kunnen hebben? Want we hebben al eens seks gehad. Jaren zelfs.quote:
Ik heb dan weer erg weinig respect voor "mannen" zoals jij.quote:
Of hun kinderen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:48 schreef Cupfighter het volgende:
Ik,hoop niet dat de idioten hier ooit zelf een slachtoffer worden vaneen zedendelict, dan piep je wel anders, stelletje misbaksels
Op ene Wasteland feest is er juist respect voor mensen die niet mee willen doen. Net als in parenclubs en dergelijke.quote:
Nou die Jill is een ander verhaal.... zij zegt al jaren geen verhouding meer te hebben gehad met Ali, en Ali beweert dat het nog wel veel gebeurde.... Maar je mag als man of als vrouw nooit denken dat seks zomaar kan of mag.quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus als ik mijn ex tegenkom, is het niet zo gek dat hij nog eens seks met me te kunnen hebben? Want we hebben al eens seks gehad. Jaren zelfs.
Dat is toch een redenatie van niets?
Het zegt heel veel, zo niet alles, over figuren die er zo over denken.quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus als ik mijn ex tegenkom, is het niet zo gek dat hij nog eens seks met me te kunnen hebben? Want we hebben al eens seks gehad. Jaren zelfs.
Dat is toch een redenatie van niets?
Dit is nou precies de logica waardoor het misgaat. "Oh ze is met een kerel bezig, dan mag ik ook wel". Nee zo werkt het niet.quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:33 schreef kickboxinglegend het volgende:
Vooral die ene meid die beweert dat Ali B haar van achteren ineens gevingerd zou hebben is wel funny. Je bent zelf namelijk notabene in een kamer een onbekende man aan het pijpen waar andere mannen bij zijn. Dan is het niet echt raar dat een ander man jou in dat kamer gaat betasten. Grapjassen. Gewoon goedkope vrouwtjes die aandacht willen meer niet.
Ja en kwestbare vrouwen die zichzelf in dit soort situaties brengen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op ene Wasteland feest is er juist respect voor mensen die niet mee willen doen. Net als in parenclubs en dergelijke.
Het zijn juist gefrustreerde of narcistische mannen voor wie de wens of het ontbreken ervan bij de andere partij niet van belang is.
En dat loopt los rond.quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het zegt heel veel, zo niet alles, over figuren die er zo over denken.
Koekoek
En net zeg je dat het wel logisch is dat hij bij van Damme dacht dat het wel zou kunnen, want ze hadden al wat geflikflooid.quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:50 schreef okzbow het volgende:
[..]
Nou die Jill is een ander verhaal.... zij zegt al jaren geen verhouding meer te hebben gehad met Ali, en Ali beweert dat het nog wel veel gebeurde.... Maar je mag als man of als vrouw nooit denken dat seks zomaar kan of mag.
Dan nog hou je je handen thuis en je lul in je broek.quote:
Dat er mannen zijn die daar misbruik van maken, betekent niet dat die vrouwen niet in die situaties mogen zijn.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |