abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 juni 2024 @ 12:54:52 #76
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213891359
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:45 schreef okzbow het volgende:

[..]
<Nope>
Nee is nee. En daarmee uit.

[ Bericht 14% gewijzigd door Jippie op 13-06-2024 15:02:18 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_213891361
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat er mannen zijn die daar misbruik van maken, betekent niet dat die vrouwen niet in die situaties mogen zijn.

Dat is gewoon de basis.
je mag zeker in dat soort situaties zijn, maar daar zitten risico's aan vast. En dat moet je je wel beseffen.

Natuurlijk moeten mannen zoals Ali worden veroordeeld als het bewijsbaar is. Maar je had jezelf het trauma kunnen besparen als je anders had besloten en jezelf niet in een meer risicovolle situatie te brengen.

[ Bericht % gewijzigd door Jippie op 13-06-2024 15:04:44 ]
  donderdag 13 juni 2024 @ 12:56:13 #78
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213891370
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:50 schreef okzbow het volgende:

[..]
Nou die Jill is een ander verhaal.... zij zegt al jaren geen verhouding meer te hebben gehad met Ali, en Ali beweert dat het nog wel veel gebeurde.... Maar je mag als man of als vrouw nooit denken dat seks zomaar kan of mag.

En uiteraard is Ali absoluut gek dat hij Ellen heeft verkracht of proberen te verkrachten. Hij heeft vermoedelijk gedacht... we zoenen, we friemelen... dus dan zal seks er ook wel inzitten. En toen werd hij ook nog haar slaapkamer ingelaten door haar..... nou kat in het bakkie dacht ie toen waarschijnlijk.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:56 schreef okzbow het volgende:

[..]
<Nope>
Je blijft het maar goedpraten |:(

[ Bericht 16% gewijzigd door Jippie op 13-06-2024 15:03:44 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213891371
quote:
13s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:54 schreef SEMTEX het volgende:
Nee is nee. En daarmee uit.
JAHAAAAA.... niemand beweert dat dat niet het geval is.

Maar in bepaalde situaties is het risico nu eenmaal groter dat die nee=nee ook niet wordt gehonoreerd of uberhaupt gehoord. En als je niet dat risico wil lopen dan moet je dat soort dingen gewoon niet doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Danny op 13-06-2024 16:55:08 ]
pi_213891378
quote:

[..]
<Nope>
Ik ben in mijn jonge vrijgezelle jaren wel eens in een gaysauna geweest. Los van het feit dat mensen daar in het algemeen niet komen om een potje te Yatzhee'en heerst daar nog wel een ongeschreven code. Je zoekt eerst voorzichtig toenadering (oogcontact of een kleine subtiele lichamelijke aanraking (niet op geslachtsdelen) of het contact wordt geaccepteerd.

Als daar iemand zonder enige blik van verstandhouding meteen een vuist in mijn reet had geduwd was ik op zijn zachtst gezegd ook not amused geweest. En dat is precies het probleem met Ali (nog even los dat dit niet eens een seksfeest was), hij heeft dat morele kompas gewoon niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jippie op 13-06-2024 15:06:18 ]
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_213891382
Fijn trouwens dat hier mannen actief meeposten die het goedpraten van zedendelicten ook veroordelen. Als we daar met elkaar stellig en duidelijk over zijn, dan is er hoop voor nieuwe generaties. Die zullen hun vaders met ouderwetse ideeën ook volstrekte idioten gaan vinden.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_213891385
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:56 schreef okzbow het volgende:

[..]

Ali zegt dat artiesten kwetsbaar zijn.

Als hij dat risico niet wil lopen dan moet hij dat soort dingen gewoon niet doen en zich lekker op zijn gezinnetje concentreren.

[ Bericht 10% gewijzigd door Jippie op 13-06-2024 15:06:59 ]
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 12:58:12 #83
5428 crew  miss_sly
pi_213891397
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:55 schreef okzbow het volgende:

[..]
<Nope>
Dan ga je voorbij aan het feit dat voor een vrouw vrijwel iedere situatie waarin ze met (een) man(nen) in aanraking komt een potentieel risicovolle situatie is. En jij vindt dan dat deze situatie te risicovol is, maar wanneer is het dat dan niet? Wanneer vind jij dat een vrouw die aangerand of verkracht is niet zelf medeverantwoordelijkheid draagt?

Het probleem is niet de vrouw en de situatie, het probleem is de man die zich niet kan gedragen.

*Aanvulling: je zeg hier dus letterlijk dat ze het trauma aan zichzelf te danken heeft. Dan ga je echt te ver.

[ Bericht 9% gewijzigd door Jippie op 13-06-2024 15:07:47 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Trouwste user 2022 donderdag 13 juni 2024 @ 12:58:40 #84
7889 tong80
Spleenheup
pi_213891406
The Accused is een Canadese/Amerikaanse film uit 1988 van regisseur Jonathan Kaplan met in de hoofdrollen Jodie Foster en Kelly McGillis. De film gaat over een jonge vrouw die het slachtoffer wordt van een groepsverkrachting en over haar strijd om juridische erkenning. De film is gebaseerd op ware feiten en wel de groepsverkrachting van Cheryl Araujo in 1983 in Big Dan's Bar in New Bedford, Massachusetts.

Verhaal
Leeswaarschuwing: Onderstaande tekst bevat details over de inhoud of de afloop van het verhaal.
Sarah Tobias is niet het schoolvoorbeeld van een voorbeeldig meisje. Ze is grofgebekt, flirt met andere mannen, en houdt ervan bars te bezoeken, waar ze vaak uitdagend danst. Op een avond valt het oog van een groep dronken barbezoekers op Sarah. Sarah wordt vastgegrepen, half ontkleed en diverse malen verkracht door een aantal mannen, die op hun beurt worden opgehitst door hun vrienden. Hysterisch rent Sarah na afloop naakt door de straten. Ze wordt opgevangen en naar een ziekenhuis gebracht. Daar worden foto's gemaakt van haar verwondingen en wordt de politie gewaarschuwd. De volgende dag worden de daders gearresteerd. Een van hen is van rijke komaf en krijgt een dure advocaat. De advocaat stelt aan officier van justitie, Katryn Murphy, voor om tot een schikking te komen.

Als zijn cliënt voor verkrachting veroordeeld wordt, krijgt deze nooit meer een baan. Hij stelt voor dat in ruil voor een volledige bekentenis, de eis wordt omgezet van verkrachting in 'roekeloos en gevaarlijk gedrag'. De straf die dan kan worden opgelegd is hooguit een jaar opsluiting met een mogelijkheid tot vroegtijdige invrijheidsstelling. Murphy weigert aanvankelijk, maar wordt door haar baas teruggefloten. Als Sarah hoort van de deal is ze woedend op Murphy. Ze is nu afgesneden van haar enige mogelijkheid om in de rechtszaal haar verhaal te vertellen en erkenning te krijgen voor het onrecht dat haar is aangedaan. Later wordt Sarah door een van de omstanders van de verkrachting aangesproken met seksueel intimiderende opmerkingen.

De woedende Sarah ramt met haar auto in op de pick-up van de man en raakt gewond. Murphy begrijpt nu dat het onacceptabel is om de daders niet voor de daadwerkelijke misdaad te berechten. De drie verkrachters kan ze niet meer aanpakken, dus zoekt ze een andere mogelijkheid. Ze besluit om de omstanders aan te pakken die de verkrachters niet alleen hun gang lieten gaan, maar ze ook aanmoedigden. Drie mannen worden opgepakt en in staat van beschuldiging gesteld. Sarah is de belangrijkste getuige, maar de advocaten van de verdachten pakken haar zo hard aan dat het lijkt alsof ze de verkrachting heeft uitgelokt. De jury lijkt zich tegen Sarah Tobias te keren en heeft moeite met een uitspraak. Dan komt een vriend van een van de verkrachters naar voren die getuige was van de gebeurtenis. Uiteindelijk heeft hij de politie gebeld om de verkrachting aan te geven, maar anoniem. Zijn loyaliteit aan zijn vriend heeft hem er al die tijd van weerhouden een getuigenis af te leggen. Uiteindelijk spreekt zijn geweten en legt hij een belastende getuigenis af, waardoor de jury de mannen schuldig verklaart.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_213891418
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ali zegt dat artiesten kwetsbaar zijn.

Als hij dat risico niet wil lopen dan moet hij dat soort dingen gewoon niet doen en zich lekker op zijn gezinnetje concentreren.
Dan had hij geen artiest moeten worden
pi_213891431
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dan ga je voorbij aan het feit dat voor een vrouw vrijwel iedere situatie waarin ze met (een) man(nen) in aanraking komt een potentieel risicovolle situatie is. En jij vindt dan dat deze situatie te risicovol is, maar wanneer is het dat dan niet? Wanneer vind jij dat een vrouw die aangerand of verkracht is niet zelf medeverantwoordelijkheid draagt?

Het probleem is niet de vrouw en de situatie, het probleem is de man die zich niet kan gedragen.
Ik vind dat een vrouw nooit medeverantwoordelijk is aan het feit dat haar iets overkomt. Ik zeg alleen dat je in sommige situaties niet moet belanden.

Mijn dochters fietsen savonds laat niet alleen naar huis bijv. Mijn partner loopt savonds laat niet door het park alleen.

Zou wel moeten kunnen, ben ik volledig met je eens. Maar zo zit de wereld helaas (nog) niet in elkaar. Dus dan bewaak je je eigen grenzen en beperk je de risico's op ellende.
pi_213891462
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

*Aanvulling: je zeg hier dus letterlijk dat ze het trauma aan zichzelf te danken heeft. Dan ga je echt te ver.
Ik denk dat het iets gecompliceerder is.... die Naomi was erg kwetsbaar, dus de schuld van haar trauma's ligt vermoedelijk ergens anders. Maar het is wel een feit dat ze zich in onmogelijke situaties heeft gebracht. Stel dat Ali hier niet zou zijn geweest, dan vermoed ik nog steeds dat jezelf laten gebruiken als seksobject door meerdere mensen op een avond traumatisch is.

[ Bericht % gewijzigd door Jippie op 13-06-2024 15:10:00 ]
  Admin donderdag 13 juni 2024 @ 13:03:14 #88
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213891463
Dicht.
Opruimen
Bannen
Victim blaiming
Vrouwenhaat.
Kinderachtig gedoe=ban
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 13:03:56 #89
5428 crew  miss_sly
pi_213891471
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 13:01 schreef okzbow het volgende:

[..]
Ik vind dat een vrouw nooit medeverantwoordelijk is aan het feit dat haar iets overkomt. Ik zeg alleen dat je in sommige situaties niet moet belanden.

Mijn dochters fietsen savonds laat niet alleen naar huis bijv. Mijn partner loopt savonds laat niet door het park alleen.

Zou wel moeten kunnen, ben ik volledig met je eens. Maar zo zit de wereld helaas (nog) niet in elkaar. Dus dan bewaak je je eigen grenzen en beperk je de risico's op ellende.
Je zegt in je eerdere post letterlijk dat deze vrouw zich het trauma had kunnen besparen. Daarmee leg je het dus zelfs helemaal bij haar neer dat ze deze traumatische ervaring heeft opgedaan.

Er kan zomaar een dag komen dat een van je dochters wel, noodgedwongen of omdat ze denkt dat het wel kan of de laatset vijf minuten, alleen in het donker naar huis fietst. En dan kan er iets gebeuren. En dan is zij op geen enkele manier fout. Ik hoop ook werkelijk dat je dan niet een opmerking maakt als "je moet ook niet in het donker alleen naar huis fietsen".
Je neemt tevens niet mee dat veel gevallen van aanranding en verkrachting worden gedaan door bekenden: dates, vriendjes, vaders/ooms/opa's/klasgenoten. Hoeft je dochter alleen maar een verkeerde inschatting te maken en met iemand samen te gaan leren en kan ze een nare ervaring opdoen.

[ Bericht 9% gewijzigd door miss_sly op 13-06-2024 13:25:33 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Admin donderdag 13 juni 2024 @ 13:21:39 #90
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213891703
Oké, kan weer open
Victim blaiming
Vrouwenhaat.
Mysogenie
Kinderachtig gedoe=ban

Alsjeblieft zeg, we leven in 2024, niet meer in de Dark Ages hoor.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_213891787
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 13:03 schreef okzbow het volgende:

[..]
<Nope>
Ik snap ergens wel je punt over Naomi, maar het is qua woordkeus niet helemaal gelukkig. De kans dat ze zou zijn aangerand als ze een avondje thuis op de bank had gezeten is inderdaad kleiner dan wanneer ze op een feest met drank en drugs terecht komt. Dat doet alleen niets af aan haar slachtofferschap.

Op basis van de summiere informatie die we over Naomi hebben lijkt het voor ons inderdaad een getraumatiseerd meisje met een laag zelfbeeld. Voor haar is het seks hebben met meerdere mannen op een avond blijkbaar geen probleem, maar wordt het dat wel als een derde persoon zich ook dat recht ongevraagd denkt te kunnen toeeigenen. Dat je op een avond met 2 mannen seks hebt betekent niet dat persoon 3 meteen een vrijbrief heeft en ook mee mag doen. En als persoon 3 dan Ali B is die van nature al niet dat morele kompas wordt het er allemaal niet beter op.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jippie op 13-06-2024 15:10:56 ]
pi_213891793
quote:
17s.gif Op donderdag 13 juni 2024 13:21 schreef yvonne het volgende:
Oké, kan weer open
Victim blaiming
Vrouwenhaat.
Mysogenie
Kinderachtig gedoe=ban

Alsjeblieft zeg, we leven in 2024, niet meer in de Dark Ages hoor.

Denk jij dat iedereen in 2024 plotsklaps veranderd is in een onschuldig elfje? Ik heb nieuws voor je, er zijn mensen die in 2024 nog steeds in de dark ages leven en beter doe je er je best voor er zo weinig mogelijk mee te maken te krijgen. Je bent vrij naïef als je deze mensen of situaties moedwillig op gaat zoeken en dat betekent niet dat je schuldig bent mocht dit op je pad komen maar mijn god, wat leven er mensen met oogkleppen op!
pi_213891828
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 13:29 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik snap ergens wel je punt over Naomi, maar het is qua woordkeus niet helemaal gelukkig. De kans dat ze zou zijn aangerand als ze een avondje thuis op de bank had gezeten is inderdaad kleiner dan wanneer ze op een feest met drank en drugs terecht komt. Dat doet alleen niets af aan haar slachtofferschap.

Op basis van de summiere informatie die we over Naomi hebben lijkt het voor ons inderdaad een getraumatiseerd meisje met een laag zelfbeeld. Voor haar is het seks hebben met meerdere mannen op een avond blijkbaar geen probleem, maar wordt het dat wel als een derde persoon zich ook dat recht ongevraagd denkt te kunnen toeeigenen. Dat je op een avond met 2 mannen seks hebt betekent niet dat persoon 3 meteen een vrijbrief heeft en ook mee mag doen. En als persoon 3 dan Ali B is die van nature al niet dat morele kompas wordt het er allemaal niet beter op.
Ik denk ook dat het hebben van seks met meerdere mannen op 1 avond een vervelende ervaring is geweest. Overigens heeft ze eeft ook na het voorval seks gehad met de 3e, Ali, aangezien ze is nog met hem naar boven gegaan en heeft hem een pijpbeurt gegeven.

En ja Ali had van haar moeten afblijven, of vooraf moeten vragen of het ok was wat hij ging doen (mag ik meedoen oid).

[ Bericht % gewijzigd door Jippie op 13-06-2024 15:11:53 ]
pi_213891831
Wat beelden van vandaag:

twitter

twitter
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Admin donderdag 13 juni 2024 @ 13:36:42 #95
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213891851
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 13:30 schreef Mikki1001 het volgende:

[..]
Denk jij dat iedereen in 2024 plotsklaps veranderd is in een onschuldig elfje? Ik heb nieuws voor je, er zijn mensen die in 2024 nog steeds in de dark ages leven en beter doe je er je best voor er zo weinig mogelijk mee te maken te krijgen. Je bent vrij naïef als je deze mensen of situaties moedwillig op gaat zoeken en dat betekent niet dat je schuldig bent mocht dit op je pad komen maar mijn god, wat leven er mensen met oogkleppen op!
We leven in zoverre niet in the Dark Ages dat vrouwen tegenwoordig zelf mogen en kunnen beslissen wat ze willen doen. Wat de buuf of de buurt of de goegemeente er ook van vind.

Als jou iets spannends lijkt geeft dat een man een reden je te verkrachten?

Admin donderdag 13 juni 2024 @ 13:37:30 #96
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213891857
Alshoewel: In The Dark Ages waren vrouwen enorm zelfstandig, maar dat terzijde

Ontopic graag

pi_213891866
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 13:34 schreef Claudia_x het volgende:
Wat beelden van vandaag:

[ x ]
[ x ]
Je ziet dat het voor Ali B een show is, van zijn leven, maar toch een show. Showbizzpak aan, arm te lang joviaal om het lichaam van de journalist, lachen voor de camera.
pi_213891873
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 13:38 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Je ziet dat het voor Ali B een show is, van zijn leven, maar toch een show. Showbizzpak aan, arm te lang joviaal om het lichaam van de journalist, lachen voor de camera.
Ali probeert nog te redden wat er te redden valt, het werkt alleen totaal averechts
  donderdag 13 juni 2024 @ 13:39:19 #99
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_213891874
quote:

[..]
<Nope>
Er zijn geen risicovolle situaties, alleen risicovolle mannen.
Vrouwen mogen overal komen, net als mannen, die hun handen thuis moeten houden als er geen toestemming is gegeven

PUNT :(

[ Bericht 9% gewijzigd door Jippie op 13-06-2024 15:13:00 ]
  Moderator / Redactie FP donderdag 13 juni 2024 @ 13:39:41 #100
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_213891877
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 13:38 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Mocht hij veroordeeld worden, dan ben ik benieuwd of hij nog steeds lacht.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')