Nee is nee. En daarmee uit.quote:
je mag zeker in dat soort situaties zijn, maar daar zitten risico's aan vast. En dat moet je je wel beseffen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat er mannen zijn die daar misbruik van maken, betekent niet dat die vrouwen niet in die situaties mogen zijn.
Dat is gewoon de basis.
quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:50 schreef okzbow het volgende:
[..]
Nou die Jill is een ander verhaal.... zij zegt al jaren geen verhouding meer te hebben gehad met Ali, en Ali beweert dat het nog wel veel gebeurde.... Maar je mag als man of als vrouw nooit denken dat seks zomaar kan of mag.
En uiteraard is Ali absoluut gek dat hij Ellen heeft verkracht of proberen te verkrachten. Hij heeft vermoedelijk gedacht... we zoenen, we friemelen... dus dan zal seks er ook wel inzitten. En toen werd hij ook nog haar slaapkamer ingelaten door haar..... nou kat in het bakkie dacht ie toen waarschijnlijk.
Je blijft het maar goedpratenquote:
JAHAAAAA.... niemand beweert dat dat niet het geval is.quote:
Ik ben in mijn jonge vrijgezelle jaren wel eens in een gaysauna geweest. Los van het feit dat mensen daar in het algemeen niet komen om een potje te Yatzhee'en heerst daar nog wel een ongeschreven code. Je zoekt eerst voorzichtig toenadering (oogcontact of een kleine subtiele lichamelijke aanraking (niet op geslachtsdelen) of het contact wordt geaccepteerd.quote:
Ali zegt dat artiesten kwetsbaar zijn.quote:
Dan ga je voorbij aan het feit dat voor een vrouw vrijwel iedere situatie waarin ze met (een) man(nen) in aanraking komt een potentieel risicovolle situatie is. En jij vindt dan dat deze situatie te risicovol is, maar wanneer is het dat dan niet? Wanneer vind jij dat een vrouw die aangerand of verkracht is niet zelf medeverantwoordelijkheid draagt?quote:
Dan had hij geen artiest moeten wordenquote:Op donderdag 13 juni 2024 12:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ali zegt dat artiesten kwetsbaar zijn.
Als hij dat risico niet wil lopen dan moet hij dat soort dingen gewoon niet doen en zich lekker op zijn gezinnetje concentreren.
Ik vind dat een vrouw nooit medeverantwoordelijk is aan het feit dat haar iets overkomt. Ik zeg alleen dat je in sommige situaties niet moet belanden.quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan ga je voorbij aan het feit dat voor een vrouw vrijwel iedere situatie waarin ze met (een) man(nen) in aanraking komt een potentieel risicovolle situatie is. En jij vindt dan dat deze situatie te risicovol is, maar wanneer is het dat dan niet? Wanneer vind jij dat een vrouw die aangerand of verkracht is niet zelf medeverantwoordelijkheid draagt?
Het probleem is niet de vrouw en de situatie, het probleem is de man die zich niet kan gedragen.
Ik denk dat het iets gecompliceerder is.... die Naomi was erg kwetsbaar, dus de schuld van haar trauma's ligt vermoedelijk ergens anders. Maar het is wel een feit dat ze zich in onmogelijke situaties heeft gebracht. Stel dat Ali hier niet zou zijn geweest, dan vermoed ik nog steeds dat jezelf laten gebruiken als seksobject door meerdere mensen op een avond traumatisch is.quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan ga je voorbij aan het feit dat voor een vrouw vrijwel iedere situatie waarin ze met (een) man(nen) in aanraking komt een potentieel risicovolle situatie is. En jij vindt dan dat deze situatie te risicovol is, maar wanneer is het dat dan niet? Wanneer vind jij dat een vrouw die aangerand of verkracht is niet zelf medeverantwoordelijkheid draagt?
Het probleem is niet de vrouw en de situatie, het probleem is de man die zich niet kan gedragen.
*Aanvulling: je zeg hier dus letterlijk dat ze het trauma aan zichzelf te danken heeft. Dan ga je echt te ver.
Je zegt in je eerdere post letterlijk dat deze vrouw zich het trauma had kunnen besparen. Daarmee leg je het dus zelfs helemaal bij haar neer dat ze deze traumatische ervaring heeft opgedaan.quote:Op donderdag 13 juni 2024 13:01 schreef okzbow het volgende:
[..]
Ik vind dat een vrouw nooit medeverantwoordelijk is aan het feit dat haar iets overkomt. Ik zeg alleen dat je in sommige situaties niet moet belanden.
Mijn dochters fietsen savonds laat niet alleen naar huis bijv. Mijn partner loopt savonds laat niet door het park alleen.
Zou wel moeten kunnen, ben ik volledig met je eens. Maar zo zit de wereld helaas (nog) niet in elkaar. Dus dan bewaak je je eigen grenzen en beperk je de risico's op ellende.
Ik snap ergens wel je punt over Naomi, maar het is qua woordkeus niet helemaal gelukkig. De kans dat ze zou zijn aangerand als ze een avondje thuis op de bank had gezeten is inderdaad kleiner dan wanneer ze op een feest met drank en drugs terecht komt. Dat doet alleen niets af aan haar slachtofferschap.quote:
Denk jij dat iedereen in 2024 plotsklaps veranderd is in een onschuldig elfje? Ik heb nieuws voor je, er zijn mensen die in 2024 nog steeds in de dark ages leven en beter doe je er je best voor er zo weinig mogelijk mee te maken te krijgen. Je bent vrij naïef als je deze mensen of situaties moedwillig op gaat zoeken en dat betekent niet dat je schuldig bent mocht dit op je pad komen maar mijn god, wat leven er mensen met oogkleppen op!quote:Op donderdag 13 juni 2024 13:21 schreef yvonne het volgende:
Oké, kan weer open
Victim blaiming
Vrouwenhaat.
Mysogenie
Kinderachtig gedoe=ban
Alsjeblieft zeg, we leven in 2024, niet meer in de Dark Ages hoor.
Ik denk ook dat het hebben van seks met meerdere mannen op 1 avond een vervelende ervaring is geweest. Overigens heeft ze eeft ook na het voorval seks gehad met de 3e, Ali, aangezien ze is nog met hem naar boven gegaan en heeft hem een pijpbeurt gegeven.quote:Op donderdag 13 juni 2024 13:29 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik snap ergens wel je punt over Naomi, maar het is qua woordkeus niet helemaal gelukkig. De kans dat ze zou zijn aangerand als ze een avondje thuis op de bank had gezeten is inderdaad kleiner dan wanneer ze op een feest met drank en drugs terecht komt. Dat doet alleen niets af aan haar slachtofferschap.
Op basis van de summiere informatie die we over Naomi hebben lijkt het voor ons inderdaad een getraumatiseerd meisje met een laag zelfbeeld. Voor haar is het seks hebben met meerdere mannen op een avond blijkbaar geen probleem, maar wordt het dat wel als een derde persoon zich ook dat recht ongevraagd denkt te kunnen toeeigenen. Dat je op een avond met 2 mannen seks hebt betekent niet dat persoon 3 meteen een vrijbrief heeft en ook mee mag doen. En als persoon 3 dan Ali B is die van nature al niet dat morele kompas wordt het er allemaal niet beter op.
We leven in zoverre niet in the Dark Ages dat vrouwen tegenwoordig zelf mogen en kunnen beslissen wat ze willen doen. Wat de buuf of de buurt of de goegemeente er ook van vind.quote:Op donderdag 13 juni 2024 13:30 schreef Mikki1001 het volgende:
[..]
Denk jij dat iedereen in 2024 plotsklaps veranderd is in een onschuldig elfje? Ik heb nieuws voor je, er zijn mensen die in 2024 nog steeds in de dark ages leven en beter doe je er je best voor er zo weinig mogelijk mee te maken te krijgen. Je bent vrij naïef als je deze mensen of situaties moedwillig op gaat zoeken en dat betekent niet dat je schuldig bent mocht dit op je pad komen maar mijn god, wat leven er mensen met oogkleppen op!
Je ziet dat het voor Ali B een show is, van zijn leven, maar toch een show. Showbizzpak aan, arm te lang joviaal om het lichaam van de journalist, lachen voor de camera.quote:
Ali probeert nog te redden wat er te redden valt, het werkt alleen totaal averechtsquote:Op donderdag 13 juni 2024 13:38 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Je ziet dat het voor Ali B een show is, van zijn leven, maar toch een show. Showbizzpak aan, arm te lang joviaal om het lichaam van de journalist, lachen voor de camera.
Er zijn geen risicovolle situaties, alleen risicovolle mannen.quote:
Mocht hij veroordeeld worden, dan ben ik benieuwd of hij nog steeds lacht.quote:Op donderdag 13 juni 2024 13:38 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Je ziet dat het voor Ali B een show is, van zijn leven, maar toch een show. Showbizzpak aan, arm te lang joviaal om het lichaam van de journalist, lachen voor de camera.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |