abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213890280
OP van @tong80

quote:
De langverwachte rechtszaak van Ali B, die twee dagen duurt, begint woensdag in Haarlem. De rapper en voormalig coach van the Voice of Holland wordt verdacht van twee verkrachtingen en twee aanrandingen van in totaal drie vrouwen. Wat kunnen we verwachten en wat hangt hem boven het hoofd als de rechter hem veroordeelt?

Alexander van Eenennaam, Raymond Boere 11-06-24, 20:30

Waar wordt Ali B precies van verdacht?
De aanklacht tegen Ali B is grofweg in drie delen te splitsen. De ‘oudste’ zaak is die van zangeres Ellen ten Damme. In het voorjaar van 2014 was zij met Ali in Marokko voor het tv-programma Ali B en de muziekkaravaan. Daar zou de rapper ’s nachts haar kamer zijn binnengedrongen en Ten Damme tot seks hebben gedwongen. De zangeres heeft daarover wel verklaard bij de politie, maar deed geen aangifte. Desondanks ging het Openbaar Ministerie over tot vervolging.

De tweede aanklacht in chronologische volgorde is de aanranding, op 29 mei 2018, van zangeres Jill Helena. In 2013 haalde zij in the Voice of Holland als pupil van Ali de finale. De rapper zou haar in 2018 in een auto hebben meegenomen naar een afgelegen bospad en haar daar hebben gedwongen tot ‘ontuchtige handelingen’.

Bij de derde vrouw, een destijds 20-jarige muzikante die aanwezig was bij een schrijverskamp, gaat het om zowel een aanranding als een verkrachting. Zij vertelde daar in januari 2020 over in de uitzending van het onlineprogramma Boos van Tim Hofman. Zij had orale seks met een andere artiest op het moment dat Ali B zonder toestemming zijn vingers in haar stak. Later had ze ook orale seks met Ali B. Dat gebeurde volgens haar nadat hij maar bleef aandringen, ze wilde ‘er vanaf zijn’.

Wat mogen we verwachten van de rechtszaak?
Op de eerste dag komen de feiten op tafel. De rechters bespreken met Ali B minutieus de aangiftes en zullen hem aan de tand voelen over wat er allemaal is gebeurd. Ook de slachtoffers krijgen de gelegenheid iets te zeggen. Naar verwachting maakt het Openbaar Ministerie aan het einde van de dag bekent welke straf ze tegen B. eisen. Donderdag, de tweede procesdag, voert advocaat Bart Swier van Ali B zijn verdediging en krijgt Ali B aan het einde van de zitting het laatste woord.

Bart Swier, advocaat
De rapper zal zowel woensdag als donderdag ingaan op vragen van de rechtbank. Tot nu toe heeft hij de aantijgingen ontkend, maar in de rechtbank zal hij voor het eerst in detail treden. Ook zal hij volgens zijn advocaat Swier journalisten te woord staan. ,,Ali B ontkent nog steeds alle beschuldigingen en zal daarover ook uitgebreid verklaren tijdens de zitting en ingaan op alle vragen van de rechters. Ali B wil graag zijn verhaal doen. Zijn stem en beelden mogen worden opgenomen en uitgezonden. Ook loopt hij voor geen enkele journalist weg.”

Niet alleen het verhaal van Ali B komt aan bod, ook het vermeende slachtoffer Jill Helena zal haar kant van het verhaal vertellen. Volgens slachtofferadvocaat Sébas Diekstra heeft ze het zwaar in de aanloop naar het proces. ,,Jill is ontzettend gespannen en ziet enorm op tegen de rechtszaak. Ondanks haar inspanningen om rustig te blijven, heeft ze al weken last van hevige hartkloppingen”, aldus Diekstra. ,,Toch is ze vastbesloten om door te zetten. Ze beseft hoe belangrijk het is om haar verhaal te doen. Ze hoopt dat dit voor haar eindelijk de afsluiting zal zijn van iets waar zij al jaren mee worstelt.”

Ellen ten Damme is niet aanwezig bij de rechtszaak. Zij hield het bij een verklaring bij de politie. Daarmee steunt zij andere slachtoffers, maar mengt ze zich niet actief in het proces.

Wat hangt Ali B boven het hoofd als de rechter hem veroordeelt?
Wanneer de rechters hem schuldig bevinden aan verkrachting, dan wordt het sowieso een gevangenisstraf. De wet schrijft voor dat een taakstraf bij zo’n ernstig vergrijp niet opgelegd mag worden. Al zijn er rechters die deze regel in het verleden hebben omzeild, door één dag cel op te leggen in combinatie met een taakstraf. De maximumstraf voor verkrachting is twaalf jaar, maar dan gaat het om de zwaarste omstandigheden. Mocht Ali B worden veroordeeld, dan zal het er voor wat betreft de zwaarte van de straf ook van afhangen hoeveel van de aanklachten wettelijk en overtuigend worden bewezen. De uitspraak is vooralsnog voorzien voor 27 juni.

https://www.ad.nl/show/al(...)verwachten~a408d025/

'Later had ze ook orale seks met Ali B. Dat gebeurde volgens haar nadat hij maar bleef aandringen, ze wilde ‘er vanaf zijn’.' :? Nou voorhuid dan. Omdat jij het bent. :{

Update 12-6, eerste zittingsdag

quote:
Ali B is iemand "die meteen zijn tong in je bek steekt en denkt dat je dat leuk vindt", zo luidde de verklaring van zangeres Ellen ten Damme die vandaag in de rechtbank werd voorgelezen. De artiest wordt er door meerdere vrouwen van beschuldigd dat hij hen ongevraagd zoende en betastte en niet luisterde als ze vroegen om daarmee te stoppen.

B erkende "een flirt" te zijn, maar zei dat hij "nooit iets zou doen tegen iemands zin". Volgens de rapper ontstond rondom de BOOS-uitzending over seksuele misstanden bij The Voice "een onzichtbare schandpaal" in de samenleving, waarbij iedereen "iets wilde doen".

Daarmee verklaart hij de melding van Ten Damme. "Ik wil niet Ali Herhali zijn, maar tot die BOOS-uitzending heb ik nog nooit zoiets gehoord en ik heb met duizenden vrouwen gewerkt."
Twee aangiftes, één melding

Ali Bouali stond vandaag terecht voor twee aanrandingen en twee verkrachtingen. Van zangeres Ellen ten Damme ligt er een melding van een verkrachting in 2014 in Marokko. Jill van Leeuwen (artiestennaam Jill Helena), oud-kandidaat van The Voice of Holland, heeft aangifte gedaan van een aanranding in 2018 in Amsterdam. Daarnaast draait de zaak, die morgen verder gaat, om een aangifte van aanranding en verkrachting in Heiloo in 2018.

Over Jill van Leeuwen zei Ali B dat hij met haar "een stiekeme affaire" en "een liefdevolle band" had sinds haar deelname aan The Voice in 2013. De zangeres verklaarde echter dat de rapper haar in 2018 in het Amsterdamse Bos aanrandde in een auto. Ze zou meerdere keren hebben gezegd: "Ali, dit gaan we niet doen", maar uiteindelijk aan zijn druk hebben toegegeven.

'Jij duldt geen nee'

Van Leeuwen kwam aan het einde van de dag zelf aan het woord in de rechtbank. "Jij duldt geen nee", sprak ze. Hierbij refereerde ze ook aan de verzoeken van B om een mediationgesprek. "Je hebt me daar meerdere keren om gevraagd. Ik heb het overwogen, maar ik twijfelde aan de oprechtheid van je intenties. Ook de 'nee' die ik tegen de mediation heb gezegd, accepteerde je niet. Je wilde er een 'ja' van maken."

"Jill, ik weet echt niet hoe dit kan", reageerde de rapper. "Ik ben nooit agressief tegen jou geweest." Hij vroeg haar opnieuw om mee te doen aan mediation. "Open die deur voor het gesprek, geef het een kans."
'Surrealistisch'

Ten Damme was vandaag zelf niet aanwezig in de rechtbank. Haar verklaringen werden voorgelezen door de rechter. Ze zei dat ze op haar hotelkamer in Marokko was overvallen door de rapper, rondom de opnames voor Ali B en de Muziekkaravaan. "Binnen twee tellen was zijn broek uit, hij had een stijve lul en probeerde binnen te dringen." De zangeres kon B naar eigen zeggen van zich afduwen.

"Dit is niet alleen niet gebeurd, dit is onwerkelijk", zei B over het verhaal van Ten Damme. "Ik vind het surrealistisch."

Van een derde vrouw werd een verklaring voorgelezen naar aanleiding van haar aangifte over een aanranding en verkrachting op een schrijverskamp in Heiloo in 2018. Volgens de rapper, die dit ontkent, is de vrouw "mentaal kwetsbaar". Ook haar heeft hij gevraagd een mediationtraject aan te gaan. "Niet om vervolging te voorkomen, maar omdat het ook niet goed is voor haar wat er is gebeurd."
Lachen om tranen

Ali B werd tijdens de zitting regelmatig emotioneel. Hij zei dat hij het zwaar vond om tweeënhalf jaar niets te zeggen over de zaak, terwijl er van alles over hem werd gezegd en geschreven. Hij zegt in de media onterecht te zijn neergezet als "een seksueel roofdier". Dat vrat aan hem. "Ik kreeg angstaanvallen, had slapeloze nachten. Voor het eerst voelde de dood warmer dan leven."

'Nooit is tegen mij gezegd dat ik een vrouw iets heb aangedaan'

Wel zei hij strijdlustig te blijven, voor zijn kinderen. "Soms heb je tranen van het lachen, en soms moet je lachen om je tranen, zo ga ik erdoorheen."

Morgen is de tweede en laatste dag van zaak tegen Ali B. Dan komt het Openbaar Ministerie met een strafeis en houdt de advocaat van B zijn pleidooi. De artiest heeft daarna het laatste woord.

Trouwste user 2022 donderdag 13 juni 2024 @ 11:28:35 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_213890285
Ben benieuwd.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_213890318
Ach, Ali is moe.
  donderdag 13 juni 2024 @ 11:32:00 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213890319
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 11:30 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Heb ik dat gezegd? Quote graag. Getuigenissen zijn altijd onderdeel van het dossier, zelfs als ze niet relevant zijn.

Het is de partijen verboden te lekken/citeren uit een zitting die achter gesloten deuren heeft plaats gevonden, dus enige details zal je daar niet over horen.

Is ook logisch want anders heeft de "gesloten deuren" geen enkele zin.
Andere getuigen worden ook niet in het openbaar gehoord en die getuigenissen horen we ook in de rechtszaal.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 13 juni 2024 @ 11:37:05 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213890382
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 11:34 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Die hebben een verklaring afgelegd tijdens het politie onderzoek danwel aangifte gedaan, dat is per definitie openbaar, behoudens bijzondere gevallen.

Een verhoor achter gesloten deuren is juist bedoeld om de getuigen te beschermen.
Dit is een uitzonderlijk geval waarbij zich tijdens een rechtszaak een getuige meldt waarvan nu besloten is dat die ook tijdens de rechtszaak nog gehoord wordt. Dat verhoor zelf gebeurt nooit openbaar, de getuige blijft anoniem, maar de getuigenis wordt wel meegenomen. Die blijft niet anoniem.
  donderdag 13 juni 2024 @ 11:38:20 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213890395
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 11:34 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Die hebben een verklaring afgelegd tijdens het politie onderzoek danwel aangifte gedaan, dat is per definitie openbaar, behoudens bijzondere gevallen.

Een verhoor achter gesloten deuren is juist bedoeld om de getuigen te beschermen.

Het zou heel fijn zijn als je eerst je informatie opzoekt of je verzet staakt en gaat stofzuigen......
Don’t be a dick.
  donderdag 13 juni 2024 @ 11:45:29 #7
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_213890482
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 11:31 schreef Wereldgozer het volgende:
Ach, Ali is moe.
ik snap het wel, dat arme menneke kan nu al 2 dagen geen andere chicks bangen ;(
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_213890493

[ Bericht 100% gewijzigd door Mylene op 13-06-2024 11:53:12 (nvm) ]
pi_213890611
quote:
15s.gif Op donderdag 13 juni 2024 11:47 schreef BansheeBoy het volgende:<nope>
Jaja, iedere vrouw verplicht in een burka he, omdat de mannen zichzelf nou eenmaal niet kunnen beheersen. Dit is gewoon verkrachting proberen goed te praten met "ja maar ze droeg een kort rokje".

[ Bericht 25% gewijzigd door Jippie op 13-06-2024 14:43:25 ]
pi_213890633
quote:
15s.gif Op donderdag 13 juni 2024 11:47 schreef BansheeBoy het volgende:
<nope>

:{²
Mijn ouders hebben mij geleerd dat ik mij altijd mag bedenken. Dus ook als ik al uit de kleren ben, en toch besluit nee te zeggen, een man dit hoort te respecteren.

[ Bericht 8% gewijzigd door Jippie op 13-06-2024 14:44:06 ]
pi_213890665
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 11:57 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Mijn ouders hebben mij geleerd dat ik mij altijd mag bedenken. Dus ook als ik al uit de kleren ben, en toch besluit nee te zeggen, een man dit hoort te respecteren.
Helemaal met je eens! Maar je moet je ook beseffen dat je jezelf in een situatie hebt gebracht waar dat wel eens vervelende gevolgen kan hebben.

Dus in het geval van Ellen... die hebben vermeend al veel eerder gezoend en gerommeld met elkaar. Dan is de reactie/actie van Ali misschien begrijpbaar, hoewel uiteraard niet goed te praten.
pi_213890677
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 11:31 schreef Wereldgozer het volgende:
Ach, Ali is moe.
09:00 melden is te vroeg.
pi_213890689
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:01 schreef okzbow het volgende:

[..]
Helemaal met je eens! Maar je moet je ook beseffen dat je jezelf in een situatie hebt gebracht waar dat wel eens vervelende gevolgen kan hebben.

Dus in het geval van Ellen... die hebben vermeend al veel eerder gezoend en gerommeld met elkaar. Dan is de reactie/actie van Ali misschien begrijpbaar, hoewel uiteraard niet goed te praten.
Fatsoenlijke mannen accepteren dat gewoon. 2 maal heb ik mij eens bedacht. 2 maal werd er geluisterd en netjes gereageerd.
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 12:05:50 #14
5428 crew  miss_sly
pi_213890712
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 11:57 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Idem.
En ik leer dat mijn dochter nu ook.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 13 juni 2024 @ 12:06:19 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213890720
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:04 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
En dan heeft een "man" het recht om haar aan te randen?
Zeg maar gerust verkrachten.
pi_213890735
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:02 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Fatsoenlijke mannen accepteren dat gewoon. 2 maal heb ik mij eens bedacht. 2 maal werd er geluisterd en netjes gereageerd.
Uiteraard en zo zou de wereld ook moeten zijn. Alleen als je je als een Naomi je laat gebruiken door meerdere figuren op een schrijf/seks-feest... en nog 1 wil daar van profiteren en daar ben je dan niet van gediend, dan heb je jezelf wel in een lastig parket gemanoevreerd.
  donderdag 13 juni 2024 @ 12:10:48 #17
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_213890785
quote:
<Nope>

wat is 'gek maakt '?
Sommige kerels krijgen al een stijve bij een kusje, en dan moet de dame ook maar B zeggen ? :')

[ Bericht 15% gewijzigd door Jippie op 13-06-2024 14:45:39 ]
pi_213890796
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:07 schreef okzbow het volgende:

[..]
Uiteraard en zo zou de wereld ook moeten zijn. Alleen als je als een Naomi je laat gebruiken door meerdere figuren op een schrijf/seks-feest... en nog 1 wil daar van profiteren en daar ben je dan niet van gediend, dan heb je jezelf wel in een lastig parket gemanoevreerd.
He?

Dus dan mag het wel? Nee is nee, aanranding is aanranding en verkrachting is verkrachting. Het zelfde in een parenclub. Als jij nee zegt en een ander doet het toch, dan is het nog steeds strafbaar. Wat zeg ik, je kunt zelfs een prostituee verkrachten.

Als ik de reacties zoals deze lees, dan is de hoeveelheid aanrandingen en verkrachtingen niet zonder reden zo hoog.

Echt wat een mensen
pi_213890821
quote:
15s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:00 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik probeer niks. Ik leg de verantwoordelijkheid bij alle betrokkenen.

De verantwoordelijkheid bij een verkrachting ligt alleen bij de verkrachter. Als je een iphone jat kun je ook niet Apple verantwoordelijk gaan houden "want die hebben die dingen zo mooi gemaakt en hij lag zo aanlokkelijk in de winkel te shinen"
pi_213890831
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:11 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
He?

Dus dan mag het wel? Nee is nee, aanranding is aanranding en verkrachting is verkrachting. Het zelfde in een parenclub. Als jij nee zegt en een ander doet het toch, dan is het nog steeds strafbaar. Wat zeg ik, je kunt zelfs een prostituee verkrachten.

Als ik de reacties zoals deze lees, dan is de hoeveelheid aanrandingen en verkrachtingen niet zonder reden zo hoog.

Echt wat een mensen
Nee.... je trekt verkeerde conclusies..... ik zeg helemaal niet dat het de verkrachting dan goed praat.

Ik zeg alleen dat je jezelf in een hele vervelende en domme situatie hebt gebracht, waar dit soort dingen wel eens zouden kunnen gebeuren.
  donderdag 13 juni 2024 @ 12:15:29 #21
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213890846
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:14 schreef okzbow het volgende:

[..]
Nee.... je trekt verkeerde conclusies..... ik zeg helemaal niet dat het de verkrachting dan goed praat.

Ik zeg alleen dat je jezelf in een hele vervelende en domme situatie hebt gebracht, waar dit soort dingen wel eens zouden kunnen gebeuren.
Dat doe je wel.
En nu weer.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 13 juni 2024 @ 12:16:00 #22
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213890851
quote:
15s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Wat vreemd dat je dit zo leest? Ik leg de verantwoordelijkheid gewoon bij alle betrokkenen. Zou wat zijn als we dames gaan wijs maken dat ze niets kunnen doen om zich te beschermen hiertegen. Wat een onrecht zou je ze hiermee aan doen.

Alleen ligt de schuld niet bij alle betrokkenen.
pi_213890863
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:14 schreef okzbow het volgende:

[..]

Hoezo? Zij mag daar toch zijn? Heeft zij niet echt RECHT om zich daar veilig te wanen? Het is toch geen privilege?

Dus vrouwen moeten maar niet meer uitgaan? Want 90% van de aanrandingen en verkrachtingen vinden daar plaats.

Wat is next, een boerka dragen?
pi_213890880
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat doe je wel.
En nu weer.
Ga weg joh.... als ik ga bergbeklimmen weet ik dat ik dood kan gaan.... als ik drugs gebruik weet ik dat ik een risico loop op od of vergiftiging.... als ik naar een feest ga waar rappers zijn en veel drugs worden gebruikt en ik met diverse mensen seks heb, weet ik dat er wel eens dingen kunnen gebeuren waar ik later spijt van kan hebben.

Nu bagataliseren veel mensen/jongeren deze risico's, maar ze zijn er wel degelijk. En denken dat overkomt mij niet gaat je niet verder helpen. Het is een hele simpele risk vs reward analyse in de basis.

Dat laat onverlet dat de mannen die daarvan profiteren enorme sukkels en roofdieren zijn die daarvoor moeten worden gestraft.

[ Bericht 9% gewijzigd door okzbow op 13-06-2024 12:25:27 ]
pi_213890905
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:17 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Hoezo? Zij mag daar toch zijn? Heeft zij niet echt RECHT om zich daar veilig te wanen? Het is toch geen privilege?

Dus vrouwen moeten maar niet meer uitgaan? Want 90% van de aanrandingen en verkrachtingen vinden daar plaats.

Wat is next, een boerka dragen?
Als jij naar een seksfeest gaat, veel drugs gebruikt, dan kunnen er wel eens rare dingen gebeuren ja. Dat is altijd al zo geweest.... en "normale" mensen gaan ook niet naar dat soort feesten, simpel.
  donderdag 13 juni 2024 @ 12:20:39 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213890911
quote:
15s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:19 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Alles wat hij zegt klopt. En elke liefhebbende vader zou exact deze informatie aan zijn dochter geven.

En wat vertelt die liefhebbende vader aan zijn zoons?
pi_213890919
Ach, Ali B is moe :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / Redactie FP donderdag 13 juni 2024 @ 12:24:26 #28
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_213890961
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:23 schreef Kuhn het volgende:

[..]
Dat zijn de feiten jochie.
Nee. Dat is jouw aanname. Was je er soms bij dan?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_213890968
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:18 schreef okzbow het volgende:

[..]
Ga weg joh.... als ik ga bergbeklimmen weet ik dat ik dood kan gaan.... als ik drugs gebruik weet ik dat ik een risico loop op od of vergiftiging.... als ik naar een feest ga waar rappers zijn en veel drugs worden gebruikt en ik met diverse mensen seks heb, weet ik dat er wel eens dingen kunnen gebeuren waar ik later spijt van kan hebben.
Verbazend hoe je aan zulke vergelijkingen komt

1. Een bergbeklimmer weet dat er een risico is dat puur op lot gebaseerd kan zijn: kabel knapt, steen breekt los of je verliest je evenwicht. Dat heet een ingecalculeerd risico.

2. Bij je andere voorbeeld ga je uit van een strafbaarfeit en dat dat er maar bij moet horen. Nee, dat is het niet. Het is geen lot die bepaald, maar iemand die willens en wetens iemand verkracht of iets aan doet. Dat is strafbaar.

Iedereen heeft het recht om zich veilig te banen waar dan ook ter wereld waar recht en orde heerst. In dit geval mag je dat in Nederland gewoon verwachten.

Dus als ik morgen met veel bling blind in de nacht over straat ga lopen, dan is dat mijn recht. De overvaller dit in elk geval altijd fout.

Slachtoffers de schuld geven zegt veel over je eigen moraal.
pi_213890991
quote:
15s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Als ik met 5 ton cash door de Bronx loop hebben ze er vanaf te blijven. Ja, dat klopt. Maar heb ik slim en wijs gehandeld om überhaupt daar te lopen? Nee. Is de kans groot dat ik daar wordt overvallen? Ja.

Is dat jammer? Ook ja. Was het slim en verstandig om het te doen? Neen.

Had ik het kunnen voorkomen? Ja. Hoe dan? Legio manieren: gewoon overmaken of met minder cash over straat gaan en een via een betrouwbare buurt.

Het is allemaal geen wiskunde.

Dat is hier niet te vraag. Hier wordt de overvaller berecht. Het is totaal irrelevant of iets wel of niet slim was, het staat los van de actie die de overvaller heeft gedaan.
pi_213890996
quote:
15s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Als ik met 5 ton cash door de Bronx loop hebben ze er vanaf te blijven. Ja, dat klopt. Maar heb ik slim en wijs gehandeld om überhaupt daar te lopen? Nee. Is de kans groot dat ik daar wordt overvallen? Ja.

Is dat jammer? Ook ja. Was het slim en verstandig om het te doen? Neen.

Had ik het kunnen voorkomen? Ja. Hoe dan? Legio manieren: gewoon overmaken of met minder cash over straat gaan en een via een betrouwbare buurt.

Het is allemaal geen wiskunde.

dus je bent wel akkoord dat ali gestraft wordt?
  donderdag 13 juni 2024 @ 12:27:09 #32
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_213891004
quote:
15s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Wat vreemd dat je dit zo leest? Ik leg de verantwoordelijkheid gewoon bij alle betrokkenen. Zou wat zijn als we dames gaan wijs maken dat ze niets kunnen doen om zich te beschermen hiertegen. Wat een onrecht zou je ze hiermee aan doen.

Ze hebben vast wel extra kleding in de keuken liggen die ze daarvoor kunnen gebruiken :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Sherlock_Holmes op 13-06-2024 12:36:31 ]
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 12:28:28 #33
5428 crew  miss_sly
pi_213891014
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:22 schreef Kuhn het volgende:

[..]
Lekker om 3 uur 's nachts naar een drank/drugs feestje gaan met rappers en 2 man afwerken, maar zeuren over een derde.
Ja, dat mag en kan, inderdaad. Omdat je zelf bepaalt met wie je wel of niet seks wil hebben. Jammer voor de derde persoon.
pi_213891025
quote:
<nope>

Wat een kots.

Net als bij een i phone, dat moet je beschermd tonen, want anders...
Komen er dieven die het meenemen.

Als het aan jou zou liggen zouden vrouwen veel beter moeten weten en maar beter thuis kunnen blijven.
En bij het naar buiten gaan, beter bedekt kleden. Want anders...

Waar zien we dat toch meer?

Een compleet gebrek aan zelf reflectie, het is altijd de schuld van de ander.

Compleet verdraaide opvattingen als het aankomt op (moderne) westerse normen en waarden.

....Ojah....

[ Bericht 10% gewijzigd door Jippie op 13-06-2024 14:49:03 ]
pi_213891037
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:24 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Verbazend hoe je aan zulke vergelijkingen komt

1. Een bergbeklimmer weet dat er een risico is dat puur op lot gebaseerd kan zijn: kabel knapt, steen breekt los of je verliest je evenwicht. Dat heet een ingecalculeerd risico.

2. Bij je andere voorbeeld ga je uit van een strafbaarfeit en dat dat er maar bij moet horen. Nee, dat is het niet. Het is geen lot die bepaald, maar iemand die willens en wetens iemand verkracht of iets aan doet. Dat is strafbaar.

Iedereen heeft het recht om zich veilig te banen waar dan ook ter wereld waar recht en orde heerst. In dit geval mag je dat in Nederland gewoon verwachten.

Dus als ik morgen met veel bling blind in de nacht over straat ga lopen, dan is dat mijn recht. De overvaller dit in elk geval altijd fout.

Slachtoffers de schuld geven zegt veel over je eigen moraal.
Waar in mijn betoog zeg ik dat de overvaller of verkrachter niet fout zit? Juist nergens....

Maar als jij besluit om met je dure Rolex opzichtig door de Bijlmer of Nieuw-West te gaan wandelen dan loop je een risico. Ben je zeker niet de schuldige, maar heel slim was het zeker niet (understatement). Had je de overval eenvoudig kunnen voorkomen, ja ook dat.
pi_213891051
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:24 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ook alweer z’n mafkees
Ben me hier te pletter aan het TR'en :')

Naast dat het opmerkingen zijn die walgelijk zijn en victim blamend, verzieken deze trollen ook nog eens moedwillig het topic.
  donderdag 13 juni 2024 @ 12:31:39 #37
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_213891068
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:22 schreef Kuhn het volgende:

[..]
<Nope>
Als je op een swingersfeest bent of in een parenclub en je ligt in je blote kont te sexen met iemand , dan heeft een ander die níet is uitgenodigd en géen toestemming heeft gekregen van je af te blijven!! Hoe moeilijk kan het zijn?

[ Bericht 8% gewijzigd door Jippie op 13-06-2024 14:50:11 ]
pi_213891070
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:24 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]

Klopt, dat hoort ook gewoon te kunnen. Net als dat mijn fiets er nog gewoon staat als ik hem vergeet op slot te zetten.

Alleen je weet dat er veel klootzakken op de wereld zijn die zich nergens iets van aantrekken. Dus er is een grote kans dat het fout gaat. En is het risico daarop en de ernst van de gevolgen het waard?

Nee die keuze zou je niet hoeven te maken in een ideale wereld, maar in de praktijk is het helaas anders. En ik pas mij dan liever aan, dan dat ik zelf met de gevolgen en eventuele trauma zit, ook al worden de daders gewoon berecht in het rechtsysteem.
  donderdag 13 juni 2024 @ 12:32:08 #39
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_213891074
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja, dat mag en kan, inderdaad. Omdat je zelf bepaalt met wie je wel of niet seks wil hebben. Jammer voor de derde persoon.
Dit dus :Y
pi_213891076
Nog een mooi voorbeeld.

Je wordt aangereden door een dronken Pool in een auto.

Volgens sommige hier is dat allemaal ingecalculeerd risico. Want je stapt in een auto en neemt deel aan het verkeer. Had je dus niet in de auto moeten stappen.

1. Als ik in mij auto stap en de Pool was niet dronken, maar had een klapband, DAN was dat een ingecalculeerd risico geweest. Het kan gebeuren.

2. Bij dronkenschap ligt de verantwoordelijkheid nooit bij de andere bestuurder / slachtoffer en altijd bij de gene die dronken is.

Misschien gaan de heldere lichtjes er nu anders overdenken
pi_213891082
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mee eens.... maar je moet ook niet raar opkijken dat je dan in de situatie zoals Naomi wordt gebracht.

En nogmaals, Ali is zeker schuldig als hij dat heeft gedaan bij haar. Maar ik mag verdomme hopen dat mijn dochters niet zulke domme dingen gaan doen als die Naomi. Ze heeft zichzelf echt in een situatie gebracht waar ze dit risico liep.
pi_213891085
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:31 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Klopt, dat hoort ook gewoon te kunnen. Net als dat mijn fiets er nog gewoon staat als ik hem vergeet op slot te zetten.

Alleen je weet dat er veel klootzakken op de wereld zijn die zich nergens iets van aantrekken. Dus er is een grote kans dat het fout gaat. En is het risico daarop en de ernst van de gevolgen het waard?

Nee die keuze zou je niet hoeven te maken in een ideale wereld, maar in de praktijk is het helaas anders. En ik pas mij dan liever aan, dan dat ik zelf met de gevolgen en eventuele trauma zit, ook al worden de daders gewoon berecht in het rechtsysteem.
Maar dat is niet de vraag hier he.. natuurlijk moet je ook ZELF nadenken. Maar dat maakt de daad van de dader niet minder erg!
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 12:35:19 #43
5428 crew  miss_sly
pi_213891105
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:32 schreef okzbow het volgende:

[..]
Mee eens.... maar je moet ook niet raar opkijken dat je dan in de situatie zoals Naomi wordt gebracht.

En nogmaals, Ali is zeker schuldig als hij dat heeft gedaan bij haar. Maar ik mag verdomme hopen dat mijn dochters niet zulke domme dingen gaan doen als die Naomi. Ze heeft zichzelf echt in een situatie gebracht waar ze dit risico liep.
En als jouw dochter wel domme dingen doet, dan is dat heel vervelend, maar dan is het nog altijd volledig de schuld en verantwoordelijkheid van degene die haar dan iets aandoet dat er iets gebeurt.

Mensen maken fouten. Zeker jonge mensen.
  donderdag 13 juni 2024 @ 12:35:31 #44
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_213891107
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:29 schreef okzbow het volgende:

[..]
Waar in mijn betoog zeg ik dat de overvaller of verkrachter niet fout zit? Juist nergens....

Maar als jij besluit om met je dure Rolex opzichtig door de Bijlmer of Nieuw-West te gaan wandelen dan loop je een risico. Ben je zeker niet de schuldige, maar heel slim was het zeker niet (understatement). Had je de overval eenvoudig kunnen voorkomen, ja ook dat.
Niet iedereen weet waar de Bijlmer of Nieuw west is, ooit van toeristen gehoord ?
Het ligt níet aan de omgeving of de situatie, maar aan de verkrachter , al loop ik in mijn blote reet door de Bijlmer, hebben ze nóg van me áf te blijven }:|
pi_213891112
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:33 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Maar dat is niet de vraag hier he.. natuurlijk moet je ook ZELF nadenken. Maar dat maakt de daad van de dader niet minder erg!
Waar wordt dat beweerd dan? nergens toch.... de dader is zeker de grootste klootzak die er is. Overigens zijn in het geval van Naomi die Ronnie Flex, Bosoeka (of hoe hij ook heet) en Ali B allemaal net zo erg.... geprofiteerd van een kwetsbaar meisje.
pi_213891118
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:33 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Klopt helemaal.
  donderdag 13 juni 2024 @ 12:36:48 #47
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_213891122
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:32 schreef okzbow het volgende:

[..]

Ze werd in die situatie gebracht door meneer B die een stijf piemeltje had en zich niet in kon houden
pi_213891132
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:35 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Ben blij dat je jezelf kenbaar maakt als potentiële verkrachter.
Ik denk dat 99.99% van de mensen zich niet in zo'n situatie laat brengen....
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 12:38:15 #49
5428 crew  miss_sly
pi_213891146
quote:
15s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Schuld wel. Verantwoordelijkheid van beiden.

Nee.
pi_213891171
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 21:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Natacha Harlequin heeft op tv gezegd dat hij ernaar uitkeek om een openbare verklaring af te leggen. "Hij staat te popelen om te spreken," zei ze.

Ze zei ook dat er een bom zal barsten. Waar zou ze op hebben gedoeld?

Natacha had een vooruitziende blik.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_213891174
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:29 schreef okzbow het volgende:

[..]

Ik ga hier niet in mee en vind het onbegrijpelijk dat je zegt dat die meid het had kunnen voorkomen door niet te gaan, had ze dan maar thuis moeten blijven, opgesloten in haar kamer?

En hoe zit het dan met Ellen ten Damme die hij tijdens een opname van the voice op zijn stok zou hebben getrokken? Had ze dan maar niet mee moeten doen aan de auditie?
pi_213891181
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En als jouw dochter wel domme dingen doet, dan is dat heel vervelend, maar dan is het nog altijd volledig de schuld en verantwoordelijkheid van degene die haar dan iets aandoet dat er iets gebeurt.

Klopt... maar met een beetje gezondverstand had dit kunnen worden voorkomen voor haar. En ik hoop dat de meeste ouders hun kinderen genoeg leren om niet in dit soort situaties te komen.
pi_213891188
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:35 schreef Flow3r het volgende:

[..]
Niet iedereen weet waar de Bijlmer of Nieuw west is, ooit van toeristen gehoord ?
Het ligt níet aan de omgeving of de situatie, maar aan de verkrachter , al loop ik in mijn blote reet door de Bijlmer, hebben ze nóg van me áf te blijven }:|
Uiteraard! En daar is ook geen enkele discussie over.

Maar mocht je het toch doen, dan kunnen daar consequenties aan vast hangen.
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 12:40:50 #54
5428 crew  miss_sly
pi_213891192
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:39 schreef okzbow het volgende:

[..]
Klopt... maar met een beetje gezondverstand had dit kunnen worden voorkomen voor haar. En ik hoop dat de meeste ouders hun kinderen genoeg leren om niet in dit soort situaties te komen.
Het is gewoon niet waar.
Gezond verstand voorkomt niet alle dingen die ons overkomen. Zeker niet zaken als aanranding en verkrachting.
pi_213891196
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:32 schreef dudewhereismycar het volgende:
Nog een mooi voorbeeld.

Je wordt aangereden door een dronken Pool in een auto.

Volgens sommige hier is dat allemaal ingecalculeerd risico. Want je stapt in een auto en neemt deel aan het verkeer. Had je dus niet in de auto moeten stappen.

1. Als ik in mij auto stap en de Pool was niet dronken, maar had een klapband, DAN was dat een ingecalculeerd risico geweest. Het kan gebeuren.

2. Bij dronkenschap ligt de verantwoordelijkheid nooit bij de andere bestuurder / slachtoffer en altijd bij de gene die dronken is.

Misschien gaan de heldere lichtjes er nu anders overdenken
Niet mee eens. Als ik deelneem aan het verkeer is, loop ik een risico op. Dat bedenk ik mij wel als ik in mijn auto stap. Ik heb niet in de hand dat ik iemand kan tegenkomen die drugs/alcohol gebruikt heeft.

Met een collega erover gehad dat bv Amsterdam Centraal zowel hij als ik bedenken dat het een doelwit kan zijn voor mensen die in 1 keer veel mensen wil doden.
pi_213891204
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:40 schreef Kuhn het volgende:

[..]
<Nope>
Echt zeldzaam dom gelul, je moet gewoon van elkaar afblijven als de ene partij niet wil

[ Bericht 12% gewijzigd door Jippie op 13-06-2024 14:54:37 ]
pi_213891218
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is gewoon niet waar.
Gezond verstand voorkomt niet alle dingen die ons overkomen. Zeker niet zaken als aanranding en verkrachting.
Het goedpraten van aanranding en verkrachting draagt in ieder geval bij aan een cultuur waarin het vaker gebeurt, er minder vaak melding van wordt gemaakt en er minder vaak adequaat door instanties wordt gehandeld. Trek je dat gerust aan, @okzbow .
  donderdag 13 juni 2024 @ 12:43:56 #58
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_213891230
quote:
15s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:31 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Je probeert net als anderen schuld en verantwoordelijkheid gelijk te stellen. Nergens voor nodig.

Nou ja, mensen hebben al eerder geopperd dat Ali B voor ontoerekeningsvatbaar zou gaan (schuld, maar niet verantwoordelijk).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_213891248
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, maar als we Ali gisteren hoorde praten mist hij het morele kompas om zo'n situatie goed in te schatten. Dat het fout is staat buiten kijf, maar ik denk echt dat hijzelf in die setting oprecht dacht mee te kunnen doen zonder toestemming. Dan kun je het niet meer ongedaan maken, maar ben dan een vent en geef je totaal foute inschatting toe, wat het slachtoffer hopelijk ook kan helpen in de verwerking.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_213891258
Over een kwartier het verhoor getuige achter gesloten deuren.

twitter
pi_213891260
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:40 schreef Kuhn het volgende:

[..]
<Nope>
Als ik het dus goed begrijp en wij zijn samen in een parenclub, ik heb een meid gevonden die net nog pik heeft ontvangen van een andere man, die heeft weer zin en vraagt mij om haar helemaal uit te wonen, als ik dan klaar ben en jij hebt nog zin maar zij is er wel klaar mee, dan is het antwoord: dan had ze daar maar niet moeten zijn?

[ Bericht 8% gewijzigd door Jippie op 13-06-2024 14:56:21 ]
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 12:46:22 #62
5428 crew  miss_sly
pi_213891272
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het goedpraten van aanranding en verkrachting draagt in ieder geval bij aan een cultuur waarin het vaker gebeurt, er minder vaak melding van wordt gemaakt en er minder vaak adequaat door instanties wordt gehandeld. Trek je dat gerust aan, @:okzbow .
Inderdaad. Het is juist zo hard nodig dat aanranding en verkrachting zonder voorbehouden wordt veroordeeld in alle gevallen en door iedereen.
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 12:47:32 #63
5428 crew  miss_sly
pi_213891291
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:44 schreef okzbow het volgende:

[..]
<Nope>
Dus als ik mijn ex tegenkom, is het niet zo gek dat hij nog eens seks met me te kunnen hebben? Want we hebben al eens seks gehad. Jaren zelfs.

Dat is toch een redenatie van niets?

[ Bericht 21% gewijzigd door Jippie op 13-06-2024 14:57:36 ]
  donderdag 13 juni 2024 @ 12:48:03 #64
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213891294
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:36 schreef Kuhn het volgende:

[..]
<Nope>
Ik heb dan weer erg weinig respect voor "mannen" zoals jij.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jippie op 13-06-2024 14:58:16 ]
pi_213891296
Ik,hoop niet dat de idioten hier ooit zelf een slachtoffer worden van een zedendelict, dan piep je wel anders, stelletje misbaksels
  Moderator / Redactie FP donderdag 13 juni 2024 @ 12:49:04 #66
Brabo Bastard
pi_213891301
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:48 schreef Cupfighter het volgende:
Ik,hoop niet dat de idioten hier ooit zelf een slachtoffer worden vaneen zedendelict, dan piep je wel anders, stelletje misbaksels
Of hun kinderen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 12:49:50 #67
5428 crew  miss_sly
pi_213891309
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:45 schreef okzbow het volgende:

[..]
<Nope>
Op ene Wasteland feest is er juist respect voor mensen die niet mee willen doen. Net als in parenclubs en dergelijke.

Het zijn juist gefrustreerde of narcistische mannen voor wie de wens of het ontbreken ervan bij de andere partij niet van belang is.

[ Bericht 9% gewijzigd door Jippie op 13-06-2024 14:59:51 ]
pi_213891311
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dus als ik mijn ex tegenkom, is het niet zo gek dat hij nog eens seks met me te kunnen hebben? Want we hebben al eens seks gehad. Jaren zelfs.

Nou die Jill is een ander verhaal.... zij zegt al jaren geen verhouding meer te hebben gehad met Ali, en Ali beweert dat het nog wel veel gebeurde.... Maar je mag als man of als vrouw nooit denken dat seks zomaar kan of mag.

En uiteraard is Ali absoluut gek dat hij Ellen heeft verkracht of proberen te verkrachten. Hij heeft vermoedelijk gedacht... we zoenen, we friemelen... dus dan zal seks er ook wel inzitten. En toen werd hij ook nog haar slaapkamer ingelaten door haar..... nou kat in het bakkie dacht ie toen waarschijnlijk.
pi_213891319
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het zegt heel veel, zo niet alles, over figuren die er zo over denken.
Koekoek 8)7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213891322
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:33 schreef kickboxinglegend het volgende:
Vooral die ene meid die beweert dat Ali B haar van achteren ineens gevingerd zou hebben is wel funny. Je bent zelf namelijk notabene in een kamer een onbekende man aan het pijpen waar andere mannen bij zijn. Dan is het niet echt raar dat een ander man jou in dat kamer gaat betasten. Grapjassen. Gewoon goedkope vrouwtjes die aandacht willen meer niet.
Dit is nou precies de logica waardoor het misgaat. "Oh ze is met een kerel bezig, dan mag ik ook wel". Nee zo werkt het niet.

Dat het in de praktijk wel regelmatig voorkomt en mannen er mee wegkomen is een ander verhaal.

[ Bericht % gewijzigd door yvonne op 13-06-2024 14:16:13 ]
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_213891326
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Op ene Wasteland feest is er juist respect voor mensen die niet mee willen doen. Net als in parenclubs en dergelijke.

Het zijn juist gefrustreerde of narcistische mannen voor wie de wens of het ontbreken ervan bij de andere partij niet van belang is.
Ja en kwestbare vrouwen die zichzelf in dit soort situaties brengen.

[ Bericht % gewijzigd door Jippie op 13-06-2024 15:00:34 ]
  donderdag 13 juni 2024 @ 12:51:43 #72
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213891331
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:50 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Het zegt heel veel, zo niet alles, over figuren die er zo over denken.
Koekoek 8)7
En dat loopt los rond.
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 12:52:16 #73
5428 crew  miss_sly
pi_213891337
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:50 schreef okzbow het volgende:

[..]
Nou die Jill is een ander verhaal.... zij zegt al jaren geen verhouding meer te hebben gehad met Ali, en Ali beweert dat het nog wel veel gebeurde.... Maar je mag als man of als vrouw nooit denken dat seks zomaar kan of mag.
En net zeg je dat het wel logisch is dat hij bij van Damme dacht dat het wel zou kunnen, want ze hadden al wat geflikflooid.

Je bent tegenstrijdig, waarschijnlijk omdat je zelf ook wel voelt dat er iets in je redenatie niet klopt.
  Moderator / Redactie FP donderdag 13 juni 2024 @ 12:52:46 #74
Brabo Bastard
pi_213891342
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:51 schreef okzbow het volgende:

[..]
<Nope>
Dan nog hou je je handen thuis en je lul in je broek.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jippie op 13-06-2024 15:01:15 ]
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 12:53:15 #75
5428 crew  miss_sly
pi_213891344
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:51 schreef okzbow het volgende:

[..]
<Nope>
Dat er mannen zijn die daar misbruik van maken, betekent niet dat die vrouwen niet in die situaties mogen zijn.

Dat is gewoon de basis.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jippie op 13-06-2024 15:01:40 ]
  donderdag 13 juni 2024 @ 12:54:52 #76
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213891359
quote:

[..]
<Nope>
Nee is nee. En daarmee uit.

[ Bericht 14% gewijzigd door Jippie op 13-06-2024 15:02:18 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_213891361
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat er mannen zijn die daar misbruik van maken, betekent niet dat die vrouwen niet in die situaties mogen zijn.

Dat is gewoon de basis.
je mag zeker in dat soort situaties zijn, maar daar zitten risico's aan vast. En dat moet je je wel beseffen.

Natuurlijk moeten mannen zoals Ali worden veroordeeld als het bewijsbaar is. Maar je had jezelf het trauma kunnen besparen als je anders had besloten en jezelf niet in een meer risicovolle situatie te brengen.

[ Bericht % gewijzigd door Jippie op 13-06-2024 15:04:44 ]
  donderdag 13 juni 2024 @ 12:56:13 #78
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213891370
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:50 schreef okzbow het volgende:

[..]

En uiteraard is Ali absoluut gek dat hij Ellen heeft verkracht of proberen te verkrachten. Hij heeft vermoedelijk gedacht... we zoenen, we friemelen... dus dan zal seks er ook wel inzitten. En toen werd hij ook nog haar slaapkamer ingelaten door haar..... nou kat in het bakkie dacht ie toen waarschijnlijk.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:56 schreef okzbow het volgende:

[..]
<Nope>
Je blijft het maar goedpraten |:(

[ Bericht 16% gewijzigd door Jippie op 13-06-2024 15:03:44 ]
pi_213891371
quote:
13s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:54 schreef SEMTEX het volgende:
Nee is nee. En daarmee uit.
JAHAAAAA.... niemand beweert dat dat niet het geval is.

Maar in bepaalde situaties is het risico nu eenmaal groter dat die nee=nee ook niet wordt gehonoreerd of uberhaupt gehoord. En als je niet dat risico wil lopen dan moet je dat soort dingen gewoon niet doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Danny op 13-06-2024 16:55:08 ]
pi_213891378
quote:

[..]
<Nope>
Ik ben in mijn jonge vrijgezelle jaren wel eens in een gaysauna geweest. Los van het feit dat mensen daar in het algemeen niet komen om een potje te Yatzhee'en heerst daar nog wel een ongeschreven code. Je zoekt eerst voorzichtig toenadering (oogcontact of een kleine subtiele lichamelijke aanraking (niet op geslachtsdelen) of het contact wordt geaccepteerd.

Als daar iemand zonder enige blik van verstandhouding meteen een vuist in mijn reet had geduwd was ik op zijn zachtst gezegd ook not amused geweest. En dat is precies het probleem met Ali (nog even los dat dit niet eens een seksfeest was), hij heeft dat morele kompas gewoon niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jippie op 13-06-2024 15:06:18 ]
pi_213891382
Fijn trouwens dat hier mannen actief meeposten die het goedpraten van zedendelicten ook veroordelen. Als we daar met elkaar stellig en duidelijk over zijn, dan is er hoop voor nieuwe generaties. Die zullen hun vaders met ouderwetse ideeën ook volstrekte idioten gaan vinden.

pi_213891385
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:56 schreef okzbow het volgende:

[..]

Ali zegt dat artiesten kwetsbaar zijn.

Als hij dat risico niet wil lopen dan moet hij dat soort dingen gewoon niet doen en zich lekker op zijn gezinnetje concentreren.

[ Bericht 10% gewijzigd door Jippie op 13-06-2024 15:06:59 ]
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 12:58:12 #83
5428 crew  miss_sly
pi_213891397
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:55 schreef okzbow het volgende:

[..]
<Nope>
Dan ga je voorbij aan het feit dat voor een vrouw vrijwel iedere situatie waarin ze met (een) man(nen) in aanraking komt een potentieel risicovolle situatie is. En jij vindt dan dat deze situatie te risicovol is, maar wanneer is het dat dan niet? Wanneer vind jij dat een vrouw die aangerand of verkracht is niet zelf medeverantwoordelijkheid draagt?

Het probleem is niet de vrouw en de situatie, het probleem is de man die zich niet kan gedragen.

*Aanvulling: je zeg hier dus letterlijk dat ze het trauma aan zichzelf te danken heeft. Dan ga je echt te ver.

[ Bericht 9% gewijzigd door Jippie op 13-06-2024 15:07:47 ]
  Trouwste user 2022 donderdag 13 juni 2024 @ 12:58:40 #84
7889 tong80
Spleenheup
pi_213891406
The Accused is een Canadese/Amerikaanse film uit 1988 van regisseur Jonathan Kaplan met in de hoofdrollen Jodie Foster en Kelly McGillis. De film gaat over een jonge vrouw die het slachtoffer wordt van een groepsverkrachting en over haar strijd om juridische erkenning. De film is gebaseerd op ware feiten en wel de groepsverkrachting van Cheryl Araujo in 1983 in Big Dan's Bar in New Bedford, Massachusetts.

Verhaal
Leeswaarschuwing: Onderstaande tekst bevat details over de inhoud of de afloop van het verhaal.
Sarah Tobias is niet het schoolvoorbeeld van een voorbeeldig meisje. Ze is grofgebekt, flirt met andere mannen, en houdt ervan bars te bezoeken, waar ze vaak uitdagend danst. Op een avond valt het oog van een groep dronken barbezoekers op Sarah. Sarah wordt vastgegrepen, half ontkleed en diverse malen verkracht door een aantal mannen, die op hun beurt worden opgehitst door hun vrienden. Hysterisch rent Sarah na afloop naakt door de straten. Ze wordt opgevangen en naar een ziekenhuis gebracht. Daar worden foto's gemaakt van haar verwondingen en wordt de politie gewaarschuwd. De volgende dag worden de daders gearresteerd. Een van hen is van rijke komaf en krijgt een dure advocaat. De advocaat stelt aan officier van justitie, Katryn Murphy, voor om tot een schikking te komen.

Als zijn cliënt voor verkrachting veroordeeld wordt, krijgt deze nooit meer een baan. Hij stelt voor dat in ruil voor een volledige bekentenis, de eis wordt omgezet van verkrachting in 'roekeloos en gevaarlijk gedrag'. De straf die dan kan worden opgelegd is hooguit een jaar opsluiting met een mogelijkheid tot vroegtijdige invrijheidsstelling. Murphy weigert aanvankelijk, maar wordt door haar baas teruggefloten. Als Sarah hoort van de deal is ze woedend op Murphy. Ze is nu afgesneden van haar enige mogelijkheid om in de rechtszaal haar verhaal te vertellen en erkenning te krijgen voor het onrecht dat haar is aangedaan. Later wordt Sarah door een van de omstanders van de verkrachting aangesproken met seksueel intimiderende opmerkingen.

De woedende Sarah ramt met haar auto in op de pick-up van de man en raakt gewond. Murphy begrijpt nu dat het onacceptabel is om de daders niet voor de daadwerkelijke misdaad te berechten. De drie verkrachters kan ze niet meer aanpakken, dus zoekt ze een andere mogelijkheid. Ze besluit om de omstanders aan te pakken die de verkrachters niet alleen hun gang lieten gaan, maar ze ook aanmoedigden. Drie mannen worden opgepakt en in staat van beschuldiging gesteld. Sarah is de belangrijkste getuige, maar de advocaten van de verdachten pakken haar zo hard aan dat het lijkt alsof ze de verkrachting heeft uitgelokt. De jury lijkt zich tegen Sarah Tobias te keren en heeft moeite met een uitspraak. Dan komt een vriend van een van de verkrachters naar voren die getuige was van de gebeurtenis. Uiteindelijk heeft hij de politie gebeld om de verkrachting aan te geven, maar anoniem. Zijn loyaliteit aan zijn vriend heeft hem er al die tijd van weerhouden een getuigenis af te leggen. Uiteindelijk spreekt zijn geweten en legt hij een belastende getuigenis af, waardoor de jury de mannen schuldig verklaart.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_213891418
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ali zegt dat artiesten kwetsbaar zijn.

Als hij dat risico niet wil lopen dan moet hij dat soort dingen gewoon niet doen en zich lekker op zijn gezinnetje concentreren.
Dan had hij geen artiest moeten worden
pi_213891431
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dan ga je voorbij aan het feit dat voor een vrouw vrijwel iedere situatie waarin ze met (een) man(nen) in aanraking komt een potentieel risicovolle situatie is. En jij vindt dan dat deze situatie te risicovol is, maar wanneer is het dat dan niet? Wanneer vind jij dat een vrouw die aangerand of verkracht is niet zelf medeverantwoordelijkheid draagt?

Het probleem is niet de vrouw en de situatie, het probleem is de man die zich niet kan gedragen.
Ik vind dat een vrouw nooit medeverantwoordelijk is aan het feit dat haar iets overkomt. Ik zeg alleen dat je in sommige situaties niet moet belanden.

Mijn dochters fietsen savonds laat niet alleen naar huis bijv. Mijn partner loopt savonds laat niet door het park alleen.

Zou wel moeten kunnen, ben ik volledig met je eens. Maar zo zit de wereld helaas (nog) niet in elkaar. Dus dan bewaak je je eigen grenzen en beperk je de risico's op ellende.
pi_213891462
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

*Aanvulling: je zeg hier dus letterlijk dat ze het trauma aan zichzelf te danken heeft. Dan ga je echt te ver.
Ik denk dat het iets gecompliceerder is.... die Naomi was erg kwetsbaar, dus de schuld van haar trauma's ligt vermoedelijk ergens anders. Maar het is wel een feit dat ze zich in onmogelijke situaties heeft gebracht. Stel dat Ali hier niet zou zijn geweest, dan vermoed ik nog steeds dat jezelf laten gebruiken als seksobject door meerdere mensen op een avond traumatisch is.

[ Bericht % gewijzigd door Jippie op 13-06-2024 15:10:00 ]
  Admin donderdag 13 juni 2024 @ 13:03:14 #88
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213891463
Dicht.
Opruimen
Bannen
Victim blaiming
Vrouwenhaat.
Kinderachtig gedoe=ban
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 13:03:56 #89
5428 crew  miss_sly
pi_213891471
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 13:01 schreef okzbow het volgende:

[..]
Ik vind dat een vrouw nooit medeverantwoordelijk is aan het feit dat haar iets overkomt. Ik zeg alleen dat je in sommige situaties niet moet belanden.

Mijn dochters fietsen savonds laat niet alleen naar huis bijv. Mijn partner loopt savonds laat niet door het park alleen.

Zou wel moeten kunnen, ben ik volledig met je eens. Maar zo zit de wereld helaas (nog) niet in elkaar. Dus dan bewaak je je eigen grenzen en beperk je de risico's op ellende.
Je zegt in je eerdere post letterlijk dat deze vrouw zich het trauma had kunnen besparen. Daarmee leg je het dus zelfs helemaal bij haar neer dat ze deze traumatische ervaring heeft opgedaan.

Er kan zomaar een dag komen dat een van je dochters wel, noodgedwongen of omdat ze denkt dat het wel kan of de laatset vijf minuten, alleen in het donker naar huis fietst. En dan kan er iets gebeuren. En dan is zij op geen enkele manier fout. Ik hoop ook werkelijk dat je dan niet een opmerking maakt als "je moet ook niet in het donker alleen naar huis fietsen".
Je neemt tevens niet mee dat veel gevallen van aanranding en verkrachting worden gedaan door bekenden: dates, vriendjes, vaders/ooms/opa's/klasgenoten. Hoeft je dochter alleen maar een verkeerde inschatting te maken en met iemand samen te gaan leren en kan ze een nare ervaring opdoen.

[ Bericht 9% gewijzigd door miss_sly op 13-06-2024 13:25:33 ]
  Admin donderdag 13 juni 2024 @ 13:21:39 #90
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213891703
Oké, kan weer open
Victim blaiming
Vrouwenhaat.
Mysogenie
Kinderachtig gedoe=ban

Alsjeblieft zeg, we leven in 2024, niet meer in de Dark Ages hoor.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_213891787
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 13:03 schreef okzbow het volgende:

[..]
<Nope>
Ik snap ergens wel je punt over Naomi, maar het is qua woordkeus niet helemaal gelukkig. De kans dat ze zou zijn aangerand als ze een avondje thuis op de bank had gezeten is inderdaad kleiner dan wanneer ze op een feest met drank en drugs terecht komt. Dat doet alleen niets af aan haar slachtofferschap.

Op basis van de summiere informatie die we over Naomi hebben lijkt het voor ons inderdaad een getraumatiseerd meisje met een laag zelfbeeld. Voor haar is het seks hebben met meerdere mannen op een avond blijkbaar geen probleem, maar wordt het dat wel als een derde persoon zich ook dat recht ongevraagd denkt te kunnen toeeigenen. Dat je op een avond met 2 mannen seks hebt betekent niet dat persoon 3 meteen een vrijbrief heeft en ook mee mag doen. En als persoon 3 dan Ali B is die van nature al niet dat morele kompas wordt het er allemaal niet beter op.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jippie op 13-06-2024 15:10:56 ]
pi_213891793
quote:
17s.gif Op donderdag 13 juni 2024 13:21 schreef yvonne het volgende:
Oké, kan weer open
Victim blaiming
Vrouwenhaat.
Mysogenie
Kinderachtig gedoe=ban

Alsjeblieft zeg, we leven in 2024, niet meer in de Dark Ages hoor.

Denk jij dat iedereen in 2024 plotsklaps veranderd is in een onschuldig elfje? Ik heb nieuws voor je, er zijn mensen die in 2024 nog steeds in de dark ages leven en beter doe je er je best voor er zo weinig mogelijk mee te maken te krijgen. Je bent vrij naïef als je deze mensen of situaties moedwillig op gaat zoeken en dat betekent niet dat je schuldig bent mocht dit op je pad komen maar mijn god, wat leven er mensen met oogkleppen op!
pi_213891828
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 13:29 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik snap ergens wel je punt over Naomi, maar het is qua woordkeus niet helemaal gelukkig. De kans dat ze zou zijn aangerand als ze een avondje thuis op de bank had gezeten is inderdaad kleiner dan wanneer ze op een feest met drank en drugs terecht komt. Dat doet alleen niets af aan haar slachtofferschap.

Op basis van de summiere informatie die we over Naomi hebben lijkt het voor ons inderdaad een getraumatiseerd meisje met een laag zelfbeeld. Voor haar is het seks hebben met meerdere mannen op een avond blijkbaar geen probleem, maar wordt het dat wel als een derde persoon zich ook dat recht ongevraagd denkt te kunnen toeeigenen. Dat je op een avond met 2 mannen seks hebt betekent niet dat persoon 3 meteen een vrijbrief heeft en ook mee mag doen. En als persoon 3 dan Ali B is die van nature al niet dat morele kompas wordt het er allemaal niet beter op.
Ik denk ook dat het hebben van seks met meerdere mannen op 1 avond een vervelende ervaring is geweest. Overigens heeft ze eeft ook na het voorval seks gehad met de 3e, Ali, aangezien ze is nog met hem naar boven gegaan en heeft hem een pijpbeurt gegeven.

En ja Ali had van haar moeten afblijven, of vooraf moeten vragen of het ok was wat hij ging doen (mag ik meedoen oid).

[ Bericht % gewijzigd door Jippie op 13-06-2024 15:11:53 ]
pi_213891831
Wat beelden van vandaag:

twitter

twitter
  Admin donderdag 13 juni 2024 @ 13:36:42 #95
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213891851
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 13:30 schreef Mikki1001 het volgende:

[..]
Denk jij dat iedereen in 2024 plotsklaps veranderd is in een onschuldig elfje? Ik heb nieuws voor je, er zijn mensen die in 2024 nog steeds in de dark ages leven en beter doe je er je best voor er zo weinig mogelijk mee te maken te krijgen. Je bent vrij naïef als je deze mensen of situaties moedwillig op gaat zoeken en dat betekent niet dat je schuldig bent mocht dit op je pad komen maar mijn god, wat leven er mensen met oogkleppen op!
We leven in zoverre niet in the Dark Ages dat vrouwen tegenwoordig zelf mogen en kunnen beslissen wat ze willen doen. Wat de buuf of de buurt of de goegemeente er ook van vind.

Als jou iets spannends lijkt geeft dat een man een reden je te verkrachten?

Admin donderdag 13 juni 2024 @ 13:37:30 #96
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213891857
Alshoewel: In The Dark Ages waren vrouwen enorm zelfstandig, maar dat terzijde

Ontopic graag

pi_213891866
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 13:34 schreef Claudia_x het volgende:
Wat beelden van vandaag:

[ x ]
[ x ]
Je ziet dat het voor Ali B een show is, van zijn leven, maar toch een show. Showbizzpak aan, arm te lang joviaal om het lichaam van de journalist, lachen voor de camera.
pi_213891873
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 13:38 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Je ziet dat het voor Ali B een show is, van zijn leven, maar toch een show. Showbizzpak aan, arm te lang joviaal om het lichaam van de journalist, lachen voor de camera.
Ali probeert nog te redden wat er te redden valt, het werkt alleen totaal averechts
  donderdag 13 juni 2024 @ 13:39:19 #99
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_213891874
quote:

[..]
<Nope>
Er zijn geen risicovolle situaties, alleen risicovolle mannen.
Vrouwen mogen overal komen, net als mannen, die hun handen thuis moeten houden als er geen toestemming is gegeven

PUNT :(

[ Bericht 9% gewijzigd door Jippie op 13-06-2024 15:13:00 ]
  Moderator / Redactie FP donderdag 13 juni 2024 @ 13:39:41 #100
Brabo Bastard
pi_213891877
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 13:38 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Mocht hij veroordeeld worden, dan ben ik benieuwd of hij nog steeds lacht.
"Omae wa mou shindeiru."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')