De asielzoekers, vermoedelijk. Met wat meer leugens want dat werkt.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:39 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Jij spreekt van nieuwe verkiezingen, derhalve zou dit avontuur met de PVV niet geslaagd zijn en falen deze partijen toch? Het is dan enkel en alleen de vraag wie de schuld krijgt.
Nee ik bedoel dat mensen met kleine stapjes na aftrek van belastingen meer geld overhouden voor (basis)behoeften.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Je bedoelt een hoger percentage van het loon/uitkering dat besteedbaar komt, dus minder belasting?
Het is weliswaar traditie, maar geen regel dat na de val van een kabinet verkiezingen moeten volgen. Je zou gewoon een tussenformatie kunnen ingelasten en bijvoorbeeld een kabinet van nationale eenheid kunnen smeden.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:39 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Jij spreekt van nieuwe verkiezingen, derhalve zou dit avontuur met de PVV niet geslaagd zijn en falen deze partijen toch? Het is dan enkel en alleen de vraag wie de schuld krijgt.
Ik spreek niet van nieuwe verkiezingen, dat doe jij. Iemand stelde dat de huidige coalitiepartijen angst voor Timmermans zouden hebben. Ik laat zien aan de hand van die peilingen dat ze dat niet zouden hoeven hebben.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:39 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als dat de bedoeling was dan was het laagste IB tarief wel verlaagd maar dat is schijnbaar niet de oplossing die men wil, men wil een nieuwe schijf maken tussen de huidige twee.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:41 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat mensen met kleine stapjes na aftrek van belastingen meer geld overhouden voor (basis)behoeften.
Dus hogere lonen, of hoe wil je dat anders realiseren?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:41 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat mensen met kleine stapjes na aftrek van belastingen meer geld overhouden voor (basis)behoeften.
Die drie vergaderingen per week vallen wel mee.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:28 schreef Momo het volgende:
Agema heeft toch de diagnose MS? Zelfs als je nog niet veel last heb van de ziekte lijkt mij minister zijn toch best zwaar?
Dat nut van een hele nieuwe schijf ontgaat me ook ff.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als dat de bedoeling was dan was het laagste IB tarief wel verlaagd maar dat is schijnbaar niet de oplossing die men wil, men wil een nieuwe schijf maken tussen de huidige twee.
Toeslagen gaan nu juist de komende jaren omhoog, het is de bedoeling dat ze daarna omlaag aan maar wat daar dan van terecht komt is vers twee omdat je dan 2 jaar verder bent.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Dus hogere lonen, of hoe wil je dat anders realiseren?
Sowieso mag het mes ook wel eens in al die toeslagen die hun doel voorbij schieten.
Mensen die niet meer uren willen werken omdat ze er anders op achteruit gaan kan echt niet.
Als Dijkgraaf waar is dan komt van buiten dus van partijen die wel leden hebbenquote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:46 schreef Hanca het volgende:
Toch wel knap dat ze er uit zijn en dat zonder enig lek. Sterker: met tot aan vandaag berichten in het nieuws dat ze ruzie zouden hebben. Ben erg benieuwd of inderdaad de helft van buiten komt en wat 'van buiten' dan moet betekenen (aangezien PVV geen leden heeft).
Deels hogere lonen deels lagere belasting voor de laagste- en middengroep.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Sowieso mag het mes ook wel eens in al die toeslagen die hun doel voorbij schieten.
Mensen die niet meer uren willen werken omdat ze er anders op achteruit gaan kan echt niet.
Volgens RTL betekent van buiten “niet op de kieslijst”.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:46 schreef Hanca het volgende:
Toch wel knap dat ze er uit zijn en dat zonder enig lek. Sterker: met tot aan vandaag berichten in het nieuws dat ze ruzie zouden hebben. Ben erg benieuwd of inderdaad de helft van buiten komt en wat 'van buiten' dan moet betekenen (aangezien PVV geen leden heeft).
Dat is helemaal geen garantie. Als dit mislukt mag de PVV als grootste een motie in dienen wat we gaan doen (bijvoorbeeld Timmermans een poging wagen, nieuwe verkiezingen) en dan moet daar een meerderheid voor komen.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:39 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Als dit valt komen er weer nieuwe verkiezingen. Dan mag niet Timmermans het nog even proberen.
Gezien de peilingen (van wat je daar van mag verwachten) wordt PVV dan nog groter.
Als Agema minister kan worden, maar geen lid is, zal ze toch als PVV'er gezien worden lijkt me.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:46 schreef Hanca het volgende:
Zorgtoeslag gaat omlaag, de rest van de verhogingen lijken me spreekwoordelijke doekjes voor het bloeden door toegenomen kosten?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Toeslagen gaan nu juist de komende jaren omhoog, het is de bedoeling dat ze daarna omlaag aan maar wat daar dan van terecht komt is vers twee omdat je dan 2 jaar verder bent.
Of dat hem gaat lukken is de vraag want hij kan gewoon op beleid worden afgerekend. De onderkant van de samenleving, waar veel PVV-stemmers zitten gaan keihard genaaid worden.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat laatste geloof ik niet. Want Geert gaat de schuld uiteraard afschuiven. Hij zit zelf ook niet in het kabinet, hij blijft in de TK. Dus dat afschuiven zal wel gepikt worden ook.
Helaas gaat het tot 2027/2028 duren voordat toeslagenstelsel echt veranderd kan worden.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Hogere lonen kan de overheid alleen voor ambtenaren afdwingen en daar wil men juist alleen maar snijden. Dan blijft over het minimumloon maar daar lijkt ook niet veel verhoging te komen.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:47 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Deels hogere lonen deels lagere belasting voor de laagste- en middengroep.
Hoeveel omlaag gaat de zorgtoeslag dan naar beneden?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Zorgtoeslag gaat omlaag, de rest van de verhogingen lijken me spreekwoordelijke doekjes voor het bloeden door toegenomen kosten?
Nieuwe verkiezingen is uiteindelijk een besluit van de regering, niet van de Kamer…quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:47 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen garantie. Als dit mislukt mag de PVV als grootste een motie in dienen wat we gaan doen (bijvoorbeeld Timmermans een poging wagen, nieuwe verkiezingen) en dan moet daar een meerderheid voor komen.
Dan alleen lagere belasting. Maakt me niet uit hoe, maar de praktische uitwerking dat lijkt dat die groepen er op vooruit komenquote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hogere lonen kan de overheid alleen voor ambtenaren afdwingen en daar wil men juist alleen maar snijden. Dan blijft over het minimumloon maar daar lijkt ook niet veel verhoging te komen.
Ik ben er (helaas) van overtuigd dat hem dat gaat lukken.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:48 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Of dat hem gaat lukken is de vraag want hij kan gewoon op beleid worden afgerekend. De onderkant van de samenleving, waar veel PVV-stemmers zitten gaan keihard genaaid worden.
De vraag is of ze dat uitmaakt of dat doorhebben zolang Geert wat roept over asielzoekers. Mijn gok? Nee.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:48 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Of dat hem gaat lukken is de vraag want hij kan gewoon op beleid worden afgerekend. De onderkant van de samenleving, waar veel PVV-stemmers zitten gaan keihard genaaid worden.
En ze zullen er nog om juichen ook. Want eeeeindelijk worden die dekselse wegkijkende policor woke (s)linkse cultuur marxistische Gutmenschen en hun asielzoekers aangepakt!11!!quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:48 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ja, dat zit er niet echt in dus.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:49 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dan alleen lagere belasting. Maakt me niet uit hoe, maar de praktische uitwerking dat lijkt dat die groepen er op vooruit komen
Asielzoekers, de EU, bewindslieden ("ik heb alleen mede de hoofdlijnen bepaald"), de andere partijen etc..quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:50 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
De vraag is of ze dat uitmaakt of dat doorhebben zolang Geert wat roept over asielzoekers. Mijn gok? Nee.
quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:48 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Hoeveel omlaag gaat de zorgtoeslag dan naar beneden?
Kindgebonden budget gaan dan wel weer omhoog, net als huurtoeslag en kinderopvangtoeslag.quote:De zorgtoeslag is de enige toeslag die in 2024 omlaag gaat. In 2023 is de zorgtoeslag eenmalig met een extra bedrag verhoogd. Maar in 2024 vervalt deze verhoging weer. Het bedrag dat u hierdoor minder krijgt, kan oplopen tot ¤ 32 per maand.
Wat bedoel je precies met "de FvD-fuik"?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:52 schreef trein2000 het volgende:
Zouden de Kamerleden van NSC en in mindere mate VVD zich al realiseren dat ze de FvD-fuik ingezwommen zijn?
VVD geeft geen donder om andere zaken zolang ze maar hun economische beleid krijgen en de macht houden. NSC is blij met spiegeltjes en kraaltjes oftewel bestuurlijke vernieuwineng maar GW wijzigingen voor nodig zijn, een lang en eenvoudig te saboteren traject.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:52 schreef trein2000 het volgende:
Zouden de Kamerleden van NSC en in mindere mate VVD zich al realiseren dat ze de FvD-fuik ingezwommen zijn?
Ik heb meer het idee dat de PVV de VVD fuik in gezwommen is: allemaal onhaalbare plannen om de PVV binnen te halen, die worden nooit uitgevoerd. We krijgen geen strenger asielbeleid, bijvoorbeeld. En vervolgens op economisch gebied keihard VVD beleid.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:52 schreef trein2000 het volgende:
Voor je het weet zit je in de rechts-extreme hoek en kom je er niet meer uit. Dit: https://chrisaalberts.nl/(...)aal-contract-en-fvd/quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met "de FvD-fuik"?
Als partij zeker. Maar ik had het over de individuele kamerleden.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb meer het idee dat de PVV de VVD fuik in gezwommen is: allemaal onhaalbare plannen om de PVV binnen te halen, die worden nooit uitgevoerd. We krijgen geen strenger asielbeleid, bijvoorbeeld. En vervolgens op economisch gebied keihard VVD beleid.
Vind je dan dat men met enigszins realistische voorstellen moet komen, of maakt dat verder niet echt uit?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:30 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Tja, dan had de oppositie maar beter moeten luisteren naar de wil van het electoraat.
Dan ligt het er inderdaad aan wat er binnen de coalitie gebeurd is. Maar op basis van de huidige verhoudingen lijkt me de kans op een poging van Timmermans wel erg minimaal.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:47 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen garantie. Als dit mislukt mag de PVV als grootste een motie in dienen wat we gaan doen (bijvoorbeeld Timmermans een poging wagen, nieuwe verkiezingen) en dan moet daar een meerderheid voor komen.
De PVV heeft de VVD vijver nooit verlaten gezien het stemgedrag van Wilders als het gaat om economie.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb meer het idee dat de PVV de VVD fuik in gezwommen is: allemaal onhaalbare plannen om de PVV binnen te halen, die worden nooit uitgevoerd. We krijgen geen strenger asielbeleid, bijvoorbeeld. En vervolgens op economisch gebied keihard VVD beleid.
Die kamerleden zien ook wat ik zie: grotendeels een voortzetting van huidig beleid (ook qua asiel, stikstof en klimaat) en alleen economisch hebben zij bijna alles binnen gehaald.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als partij zeker. Maar ik had het over de individuele kamerleden.
Natuurlijk vind ik dat. Als ze hele domme dingen gaan doen of weinig bereiken de komende vier jaar zal dat echt wel afgestraft gaan worden.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:56 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Vind je dan dat men met enigszins realistische voorstellen moet komen, of maakt dat verder niet echt uit?
Ah, Zwarte Piet word bij wet verplicht en vaccinatie verboden.quote:
Vind je dan dat men met enigszins realistische voorstellen moet komen, of maakt dat verder niet uit?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:30 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Tja, dan had de oppositie maar beter moeten luisteren naar de wil van het electoraat.
Mooi, dat is een vrij leeg ministerie. Aangezien ze toch zeker minister zou worden, dan maar daar.quote:
KoningWouter in POL / Nederlandse Politiek #333 Op naar Brussel voor een opt-outquote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:58 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Vind je dan dat men met enigszins realistische voorstellen moet komen, of maakt dat verder niet uit?
Als wonen en RO daar blijft is het toch best een relevant ministerie? (En de AIVD zit er…)quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mooi, dat is een vrij leeg ministerie. Aangezien ze toch zeker minister zou worden, dan maar daar.
Thanks!quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor je het weet zit je in de rechts-extreme hoek en kom je er niet meer uit. Dit: https://chrisaalberts.nl/(...)aal-contract-en-fvd/
Ik verwacht idd een minister of staatssecretaris van Volkshuisvesting als ze Mona daar parkeren.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als wonen en RO daar blijft is het toch best een relevant ministerie? (En de AIVD zit er…)
Als we weer een minister van VROM krijgen is het inderdaad weer een exponent van de ongevenaarde onderhandelskills van VdP.
quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:43 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik spreek niet van nieuwe verkiezingen, dat doe jij. Iemand stelde dat de huidige coalitiepartijen angst voor Timmermans zouden hebben. Ik laat zien aan de hand van die peilingen dat ze dat niet zouden hoeven hebben.
Ben het niet helemaal met je eens…quote:Op dinsdag 11 juni 2024 13:36 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Waarom zouden ze angst voor Timmermans hebben?
Bij nieuwe verkiezigen zou PVV 48 zetels behalen; Timmermans 24. Dat is de helft.
[ afbeelding ]
https://eenvandaag.avrotr(...)litiek/zetelpeiling/
Nouja ze mag daar de ideeen van Omtzigt gaan uitvoeren.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mooi, dat is een vrij leeg ministerie. Aangezien ze toch zeker minister zou worden, dan maar daar.
Oh dat is dan een foutje. Maar volgende de peilingen die ik aanhaalde hoeven ze zich op dit moment geen zorgen te maken.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:02 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
[..]
Ben het niet helemaal met je eens…
Dat kan best sneller, gewoon afschaffen. Men wil het niet, dat is wat anders.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Helaas gaat het tot 2027/2028 duren voordat toeslagenstelsel echt veranderd kan worden.
Dat mag ik inderdaad hopen van wel.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:05 schreef MoreDakka het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)ring-bij-jaar-ziekte
Hopelijk kan dit gedrocht nog tegengehouden worden.
Waarom is een verplichte arbeidsongeschiktheidsverzekering voor ZZPers een gedrocht? Is juist essentieel om allereerst de ZZPers die wel op een fatsoenlijke manier willen werken te beschermen (die hebben al zo'n verzekering) en om te voorkomen dat ZZPers werknemers verdringen.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:05 schreef MoreDakka het volgende:
Hoe zie je dat voor je? Geen bijstand meer en geen AOW en zulks?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat kan best sneller, gewoon afschaffen. Men wil het niet, dat is wat anders.
Dat kan niet sneller. Gaat gewoon niet. Dat is het feit.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat kan best sneller, gewoon afschaffen. Men wil het niet, dat is wat anders.
Dat zijn toch geen toeslagen?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je? Geen bijstand meer en geen AOW en zulks?
Goed plan, kunnen we de IB flink verlagen. Win/winquote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Allebei niet graag. Je kent zijn voorgeschiedenis?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:09 schreef capricia het volgende:
Gidi Markuszower.
Minister of staatssecretaris? En zo ja welke post?
Die komt toch niet door de AIVD-controle?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:09 schreef capricia het volgende:
Gidi Markuszower.
Dat is toch die vent die bij herhaling in verband gebracht is met buitenlandse diensten? Lijkt me niet ministeriabel.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:09 schreef capricia het volgende:
Gidi Markuszower.
Helemaal niet, dat loopt uit op een drama.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Goed plan, kunnen we de IB flink verlagen. Win/win
Natuurlijk niet. Overgangsregeling invoeren en meteen beginnen met het ontmantelen van het hele toeslagencircus.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nou ja uiteindelijk is het geen veiligheidsfunctie natuurlijk. De AIVD heeft geen veto.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die komt toch niet door de AIVD-controle?
Whis, je sarcasme detector is weer kapotquote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Helemaal niet, dat loopt uit op een drama.
Ja dat wil bijna iedereen (als in het moet veel simpeler) maar helaas gaat dat niet zo snel.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Overgangsregeling invoeren en meteen beginnen met het ontmantelen van het hele toeslagencircus.
Laten we hopen van niet.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:05 schreef MoreDakka het volgende:
Hij loopt zojuist op tv samen met de formerende partijen de kamer uit, de gang door. Beetje geheimzinnig lachend naar de journalisten. Die hem vroegen naar zijn post.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is toch die vent die bij herhaling in verband gebracht is met buitenlandse diensten? Lijkt me niet ministeriabel.
Natuurlijk wel, maar er wordt weer een excuus gebruikt (ICT).quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja dat wil bijna iedereen (als in het moet veel simpeler) maar helaas gaat dat niet zo snel.
Overgangsregeling van...oh...een maand of 3? Zoiets? Of 3 jaar? Roept u maar.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Overgangsregeling invoeren en meteen beginnen met het ontmantelen van het hele toeslagencircus.
Uitkeringen.quote:
Buitenlandse Zaken dusquote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is toch die vent die bij herhaling in verband gebracht is met buitenlandse diensten? Lijkt me niet ministeriabel.
Onnodige overheidsbemoeienis en symptoombestrijding. ZZP'ers worden genaaid omdat de overheid niet om kan gaan met flexibele arbeidscontracten.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waarom is een verplichte arbeidsongeschiktheidsverzekering voor ZZPers een gedrocht?
Jij bent gewoon soms niet zo overtuigend sarcastischquote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Whis, je sarcasme detector is weer kapot
Opvolger van Uri Rosenthal als minister van Israëlische zaken.quote:
In het kader van "Hoe kom ik zo snel mogelijk van mijn Kamer zetels af" is het wel een goed plan om alle toeslagen binnen een jaar af te schaffen, natuurlijkquote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Uitkeringen.
Toeslagen zijn zorgtoeslag, huurtoeslag etc.
BuZa zal vooral weer Israelische zaken worden het komende kabinet. Misschien kunnen ze Uri Rosenthal weer uit het vet halen daarvoor, ging hem de vorige keer ook prima af.quote:
https://www.parool.nl/ned(...)tps://www.google.nl/quote:Hij nam urenlang de tijd voor een betoog over wat hij een ‘politiek proces’ en een ‘politiek gemotiveerde aanval’ op hem noemde. “Een flagrante ondermijning van de democratische rechtsstaat,” aldus van Meijeren. Hij trok ook vergelijkingen met ‘totalitaire regimes’ en het werk van de Stasi, de geheime politie in de DDR.
https://www.destentor.nl/(...)-tegen-mij~a2c40e74/quote:heksenjacht
Kijk, dat is dan wél weer duidelijk niet serieusquote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In het kader van "Hoe kom ik zo snel mogelijk van mijn Kamer zetels af" is het wel een goed plan om alle toeslagen binnen een jaar af te schaffen, natuurlijk
Komt ook een hele berg woonruimte vrij gelijk dus da's ook dikke winst.
We hebben nu de PVV en BBB. Partijen die altijd vinden dat alles meteen moet en kan, het zou derhalve toch moeten lukken?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja dat wil bijna iedereen (als in het moet veel simpeler) maar helaas gaat dat niet zo snel.
Noodzakelijke overheidsbemoeienis, bedoel je. Juist zulke zaken is exact waarom we een regering nodig hebben.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Onnodige overheidsbemoeienis en symptoombestrijding. ZZP'ers worden genaaid omdat de overheid niet om kan gaan met flexibele arbeidscontracten.
Dat kan echt niet inderdaadquote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Opvolger van Uri Rosenthal als minister van Israëlische zaken.
Nee zonder dollen. Dan wordt het echt tijd voor de spreekwoordelijke fakkels en hooivorken. Dat is gewoon spelen met de staatsveiligheid.
Precies dat. En er zijn allang voordeligé opties die niet in de vorm van een verzekering lopen, zoals ZelfstandigOndernermers. Nergens voor nodig.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Onnodige overheidsbemoeienis en symptoombestrijding. ZZP'ers worden genaaid omdat de overheid niet om kan gaan met flexibele arbeidscontracten.
Mogen ze met vuist op tafel gaan slaan bij ICT-afdeling van Belastingsdienst.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:15 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
We hebben nu de PVV en BBB. Partijen die altijd vinden dat alles meteen moet en kan, het zou derhalve toch moeten lukken?
Zeer noodzakelijke overheidsbemoeienis.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, niet noodzakelijk. ZZP'ers kunnen dit best zelf regelen, als je andere zaken wil aanpakken moet je dat doen en niet via een omweg die andere mensen naait.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Noodzakelijke overheidsbemoeienis, bedoel je. Juist zulke zaken is exact waarom we een regering nodig hebben.
Nu worden anderen genaaid. Wordt afgewenteld op de samenleving.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, niet noodzakelijk. ZZP'ers kunnen dit best zelf regelen, als je andere zaken wil aanpakken moet je dat doen en niet via een omweg die andere mensen naait.
En als ze dat niet doen en de rekening komt bij de belastingbetaler terecht dan moeten we dat maar accepteren? Lijkt mij niet. Want volgens mij betalen wij als belastingbetalers voor de Bijstand.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, niet noodzakelijk. ZZP'ers kunnen dit best zelf regelen, als je andere zaken wil aanpakken moet je dat doen en niet via een omweg die andere mensen naait.
Ze regelen het al zelf. En nee, zzp'ers lopen zelf risico.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nu worden anderen genaaid. Wordt afgewenteld op de samenleving.
En waarom regelen ze het dan niet zelf?
Met bezuiniging op ambtenaren en minder expats om de IT systemen aan te passen moet dit slagen toch?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mogen ze met vuist op tafel gaan slaan bij ICT-afdeling van Belastingsdienst.
Misschien een opt-outje voor toeslagen.
Wat ze aan willen pakken is dat ZZPers concurreren op prijs door zulke zaken niet te regelen en dat doen ze nu dus ook niet via een omweg, maar ze doen exact wat nodig is.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik ken, helaas, teveel voorbeelden waarbij ze het niet regelen.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ze regelen het al zelf. En nee, zzp'ers lopen zelf risico.
Als je totaal niet weet waar je het over hebt kun je beter niets zeggen.
Dat is hoe de verzorgingsstaat werkt, dat geldt ook voor niet-zzp'ers. Maar zo simpel is het niet, eerst moet het eigen vermogen opgegeten worden.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En als ze dat niet doen en de rekening komt bij de belastingbetaler terecht dan moeten we dat maar accepteren? Lijkt mij niet. Want volgens mij betalen wij als belastingbetalers voor de Bijstand.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |