Als dit valt komen er weer nieuwe verkiezingen. Dan mag niet Timmermans het nog even proberen.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:37 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Nou ja succes.. Tis uiteindelijk gelukt en we zullen zien wat er van komt.
Je bedoelt een hoger percentage van het loon/uitkering dat besteedbaar komt, dus minder belasting?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:36 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik heb liever dat het ''besteedbaarheidgehalte'' met stapjes hoger wordt dan het inkomen zelf.
De asielzoekers, vermoedelijk. Met wat meer leugens want dat werkt.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:39 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Jij spreekt van nieuwe verkiezingen, derhalve zou dit avontuur met de PVV niet geslaagd zijn en falen deze partijen toch? Het is dan enkel en alleen de vraag wie de schuld krijgt.
Nee ik bedoel dat mensen met kleine stapjes na aftrek van belastingen meer geld overhouden voor (basis)behoeften.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Je bedoelt een hoger percentage van het loon/uitkering dat besteedbaar komt, dus minder belasting?
Het is weliswaar traditie, maar geen regel dat na de val van een kabinet verkiezingen moeten volgen. Je zou gewoon een tussenformatie kunnen ingelasten en bijvoorbeeld een kabinet van nationale eenheid kunnen smeden.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:39 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Jij spreekt van nieuwe verkiezingen, derhalve zou dit avontuur met de PVV niet geslaagd zijn en falen deze partijen toch? Het is dan enkel en alleen de vraag wie de schuld krijgt.
Ik spreek niet van nieuwe verkiezingen, dat doe jij. Iemand stelde dat de huidige coalitiepartijen angst voor Timmermans zouden hebben. Ik laat zien aan de hand van die peilingen dat ze dat niet zouden hoeven hebben.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:39 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als dat de bedoeling was dan was het laagste IB tarief wel verlaagd maar dat is schijnbaar niet de oplossing die men wil, men wil een nieuwe schijf maken tussen de huidige twee.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:41 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat mensen met kleine stapjes na aftrek van belastingen meer geld overhouden voor (basis)behoeften.
Dus hogere lonen, of hoe wil je dat anders realiseren?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:41 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat mensen met kleine stapjes na aftrek van belastingen meer geld overhouden voor (basis)behoeften.
Die drie vergaderingen per week vallen wel mee.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:28 schreef Momo het volgende:
Agema heeft toch de diagnose MS? Zelfs als je nog niet veel last heb van de ziekte lijkt mij minister zijn toch best zwaar?
Dat nut van een hele nieuwe schijf ontgaat me ook ff.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als dat de bedoeling was dan was het laagste IB tarief wel verlaagd maar dat is schijnbaar niet de oplossing die men wil, men wil een nieuwe schijf maken tussen de huidige twee.
Toeslagen gaan nu juist de komende jaren omhoog, het is de bedoeling dat ze daarna omlaag aan maar wat daar dan van terecht komt is vers twee omdat je dan 2 jaar verder bent.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Dus hogere lonen, of hoe wil je dat anders realiseren?
Sowieso mag het mes ook wel eens in al die toeslagen die hun doel voorbij schieten.
Mensen die niet meer uren willen werken omdat ze er anders op achteruit gaan kan echt niet.
Als Dijkgraaf waar is dan komt van buiten dus van partijen die wel leden hebbenquote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:46 schreef Hanca het volgende:
Toch wel knap dat ze er uit zijn en dat zonder enig lek. Sterker: met tot aan vandaag berichten in het nieuws dat ze ruzie zouden hebben. Ben erg benieuwd of inderdaad de helft van buiten komt en wat 'van buiten' dan moet betekenen (aangezien PVV geen leden heeft).
Deels hogere lonen deels lagere belasting voor de laagste- en middengroep.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Sowieso mag het mes ook wel eens in al die toeslagen die hun doel voorbij schieten.
Mensen die niet meer uren willen werken omdat ze er anders op achteruit gaan kan echt niet.
Volgens RTL betekent van buiten “niet op de kieslijst”.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:46 schreef Hanca het volgende:
Toch wel knap dat ze er uit zijn en dat zonder enig lek. Sterker: met tot aan vandaag berichten in het nieuws dat ze ruzie zouden hebben. Ben erg benieuwd of inderdaad de helft van buiten komt en wat 'van buiten' dan moet betekenen (aangezien PVV geen leden heeft).
Dat is helemaal geen garantie. Als dit mislukt mag de PVV als grootste een motie in dienen wat we gaan doen (bijvoorbeeld Timmermans een poging wagen, nieuwe verkiezingen) en dan moet daar een meerderheid voor komen.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:39 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Als dit valt komen er weer nieuwe verkiezingen. Dan mag niet Timmermans het nog even proberen.
Gezien de peilingen (van wat je daar van mag verwachten) wordt PVV dan nog groter.
Als Agema minister kan worden, maar geen lid is, zal ze toch als PVV'er gezien worden lijkt me.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:46 schreef Hanca het volgende:
Zorgtoeslag gaat omlaag, de rest van de verhogingen lijken me spreekwoordelijke doekjes voor het bloeden door toegenomen kosten?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Toeslagen gaan nu juist de komende jaren omhoog, het is de bedoeling dat ze daarna omlaag aan maar wat daar dan van terecht komt is vers twee omdat je dan 2 jaar verder bent.
Of dat hem gaat lukken is de vraag want hij kan gewoon op beleid worden afgerekend. De onderkant van de samenleving, waar veel PVV-stemmers zitten gaan keihard genaaid worden.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat laatste geloof ik niet. Want Geert gaat de schuld uiteraard afschuiven. Hij zit zelf ook niet in het kabinet, hij blijft in de TK. Dus dat afschuiven zal wel gepikt worden ook.
Helaas gaat het tot 2027/2028 duren voordat toeslagenstelsel echt veranderd kan worden.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Hogere lonen kan de overheid alleen voor ambtenaren afdwingen en daar wil men juist alleen maar snijden. Dan blijft over het minimumloon maar daar lijkt ook niet veel verhoging te komen.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:47 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Deels hogere lonen deels lagere belasting voor de laagste- en middengroep.
Hoeveel omlaag gaat de zorgtoeslag dan naar beneden?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Zorgtoeslag gaat omlaag, de rest van de verhogingen lijken me spreekwoordelijke doekjes voor het bloeden door toegenomen kosten?
Nieuwe verkiezingen is uiteindelijk een besluit van de regering, niet van de Kamer…quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:47 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen garantie. Als dit mislukt mag de PVV als grootste een motie in dienen wat we gaan doen (bijvoorbeeld Timmermans een poging wagen, nieuwe verkiezingen) en dan moet daar een meerderheid voor komen.
Dan alleen lagere belasting. Maakt me niet uit hoe, maar de praktische uitwerking dat lijkt dat die groepen er op vooruit komenquote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hogere lonen kan de overheid alleen voor ambtenaren afdwingen en daar wil men juist alleen maar snijden. Dan blijft over het minimumloon maar daar lijkt ook niet veel verhoging te komen.
Ik ben er (helaas) van overtuigd dat hem dat gaat lukken.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:48 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Of dat hem gaat lukken is de vraag want hij kan gewoon op beleid worden afgerekend. De onderkant van de samenleving, waar veel PVV-stemmers zitten gaan keihard genaaid worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |