abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213869920
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:37 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Nou ja succes.. Tis uiteindelijk gelukt en we zullen zien wat er van komt.
Als dit valt komen er weer nieuwe verkiezingen. Dan mag niet Timmermans het nog even proberen.

Gezien de peilingen (van wat je daar van mag verwachten) wordt PVV dan nog groter.
pi_213869921
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:36 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Ik heb liever dat het ''besteedbaarheidgehalte'' met stapjes hoger wordt dan het inkomen zelf.
Je bedoelt een hoger percentage van het loon/uitkering dat besteedbaar komt, dus minder belasting?
blablablabla
pi_213869923
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:39 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Jij spreekt van nieuwe verkiezingen, derhalve zou dit avontuur met de PVV niet geslaagd zijn en falen deze partijen toch? Het is dan enkel en alleen de vraag wie de schuld krijgt.
De asielzoekers, vermoedelijk. Met wat meer leugens want dat werkt.
pi_213869941
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:39 schreef Elan het volgende:

[..]
Je bedoelt een hoger percentage van het loon/uitkering dat besteedbaar komt, dus minder belasting?
Nee ik bedoel dat mensen met kleine stapjes na aftrek van belastingen meer geld overhouden voor (basis)behoeften.
pi_213869952
quote:

[..]
Jij spreekt van nieuwe verkiezingen, derhalve zou dit avontuur met de PVV niet geslaagd zijn en falen deze partijen toch? Het is dan enkel en alleen de vraag wie de schuld krijgt.
Het is weliswaar traditie, maar geen regel dat na de val van een kabinet verkiezingen moeten volgen. Je zou gewoon een tussenformatie kunnen ingelasten en bijvoorbeeld een kabinet van nationale eenheid kunnen smeden.

Om de wappies ter rechterzijde nog maar eens verder op de kast te jagen.
zie email 27 oktober
pi_213869957
quote:

[..]
Ik spreek niet van nieuwe verkiezingen, dat doe jij. Iemand stelde dat de huidige coalitiepartijen angst voor Timmermans zouden hebben. Ik laat zien aan de hand van die peilingen dat ze dat niet zouden hoeven hebben. :)
pi_213869958
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:41 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Nee ik bedoel dat mensen met kleine stapjes na aftrek van belastingen meer geld overhouden voor (basis)behoeften.
Als dat de bedoeling was dan was het laagste IB tarief wel verlaagd maar dat is schijnbaar niet de oplossing die men wil, men wil een nieuwe schijf maken tussen de huidige twee.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2024 14:43:34 ]
pi_213869970
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:41 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Dus hogere lonen, of hoe wil je dat anders realiseren?
Sowieso mag het mes ook wel eens in al die toeslagen die hun doel voorbij schieten.

Mensen die niet meer uren willen werken omdat ze er anders op achteruit gaan kan echt niet.
blablablabla
  dinsdag 11 juni 2024 @ 14:44:50 #209
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213869978
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:28 schreef Momo het volgende:
Agema heeft toch de diagnose MS? Zelfs als je nog niet veel last heb van de ziekte lijkt mij minister zijn toch best zwaar?
Die drie vergaderingen per week vallen wel mee.

En er zijn een leger aan spindoctors om dit recht te breien.

inb4: mensen die mij gaan aanvallen voor het gebruik van de term spindoctors terwijl ze alweer vergeten zijn dat ome Geert de verkiezingen won vanwege mevrouw "meneer Timmermans, ik ben chronisch ziek" met behulp van Talpa TV
pi_213869983
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als dat de bedoeling was dan was het laagste IB tarief wel verlaagd maar dat is schijnbaar niet de oplossing die men wil, men wil een nieuwe schijf maken tussen de huidige twee.
Dat nut van een hele nieuwe schijf ontgaat me ook ff.
Tarief schijf 1 en grens schijf 2 zijn reeds aangepast.
blablablabla
pi_213869989
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:44 schreef Elan het volgende:

[..]
Sowieso mag het mes ook wel eens in al die toeslagen die hun doel voorbij schieten.

Mensen die niet meer uren willen werken omdat ze er anders op achteruit gaan kan echt niet.
Toeslagen gaan nu juist de komende jaren omhoog, het is de bedoeling dat ze daarna omlaag aan maar wat daar dan van terecht komt is vers twee omdat je dan 2 jaar verder bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2024 14:46:35 ]
pi_213869995
Toch wel knap dat ze er uit zijn en dat zonder enig lek. Sterker: met tot aan vandaag berichten in het nieuws dat ze ruzie zouden hebben. Ben erg benieuwd of inderdaad de helft van buiten komt en wat 'van buiten' dan moet betekenen (aangezien PVV geen leden heeft).
pi_213870003
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:46 schreef Hanca het volgende:
Toch wel knap dat ze er uit zijn en dat zonder enig lek. Sterker: met tot aan vandaag berichten in het nieuws dat ze ruzie zouden hebben. Ben erg benieuwd of inderdaad de helft van buiten komt en wat 'van buiten' dan moet betekenen (aangezien PVV geen leden heeft).
Als Dijkgraaf waar is dan komt van buiten dus van partijen die wel leden hebben :D
pi_213870004
quote:

[..]

Deels hogere lonen deels lagere belasting voor de laagste- en middengroep.
pi_213870005
quote:
Volgens RTL betekent van buiten “niet op de kieslijst”.
zie email 27 oktober
pi_213870009
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:39 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Als dit valt komen er weer nieuwe verkiezingen. Dan mag niet Timmermans het nog even proberen.

Gezien de peilingen (van wat je daar van mag verwachten) wordt PVV dan nog groter.
Dat is helemaal geen garantie. Als dit mislukt mag de PVV als grootste een motie in dienen wat we gaan doen (bijvoorbeeld Timmermans een poging wagen, nieuwe verkiezingen) en dan moet daar een meerderheid voor komen.
pi_213870010
quote:
Als Agema minister kan worden, maar geen lid is, zal ze toch als PVV'er gezien worden lijkt me.
pi_213870011
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Toeslagen gaan nu juist de komende jaren omhoog, het is de bedoeling dat ze daarna omlaag aan maar wat daar dan van terecht komt is vers twee omdat je dan 2 jaar verder bent.
Zorgtoeslag gaat omlaag, de rest van de verhogingen lijken me spreekwoordelijke doekjes voor het bloeden door toegenomen kosten?
blablablabla
  dinsdag 11 juni 2024 @ 14:48:00 #219
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_213870012
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat laatste geloof ik niet. Want Geert gaat de schuld uiteraard afschuiven. Hij zit zelf ook niet in het kabinet, hij blijft in de TK. Dus dat afschuiven zal wel gepikt worden ook.
Of dat hem gaat lukken is de vraag want hij kan gewoon op beleid worden afgerekend. De onderkant van de samenleving, waar veel PVV-stemmers zitten gaan keihard genaaid worden.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  dinsdag 11 juni 2024 @ 14:48:31 #220
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213870019
quote:

[..]

Helaas gaat het tot 2027/2028 duren voordat toeslagenstelsel echt veranderd kan worden.
pi_213870020
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:47 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Deels hogere lonen deels lagere belasting voor de laagste- en middengroep.
Hogere lonen kan de overheid alleen voor ambtenaren afdwingen en daar wil men juist alleen maar snijden. Dan blijft over het minimumloon maar daar lijkt ook niet veel verhoging te komen.
pi_213870023
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:47 schreef Elan het volgende:

[..]
Zorgtoeslag gaat omlaag, de rest van de verhogingen lijken me spreekwoordelijke doekjes voor het bloeden door toegenomen kosten?
Hoeveel omlaag gaat de zorgtoeslag dan naar beneden?
pi_213870034
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:47 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dat is helemaal geen garantie. Als dit mislukt mag de PVV als grootste een motie in dienen wat we gaan doen (bijvoorbeeld Timmermans een poging wagen, nieuwe verkiezingen) en dan moet daar een meerderheid voor komen.
Nieuwe verkiezingen is uiteindelijk een besluit van de regering, niet van de Kamer…
zie email 27 oktober
pi_213870035
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hogere lonen kan de overheid alleen voor ambtenaren afdwingen en daar wil men juist alleen maar snijden. Dan blijft over het minimumloon maar daar lijkt ook niet veel verhoging te komen.
Dan alleen lagere belasting. Maakt me niet uit hoe, maar de praktische uitwerking dat lijkt dat die groepen er op vooruit komen
  dinsdag 11 juni 2024 @ 14:49:49 #225
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213870038
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:48 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Of dat hem gaat lukken is de vraag want hij kan gewoon op beleid worden afgerekend. De onderkant van de samenleving, waar veel PVV-stemmers zitten gaan keihard genaaid worden.
Ik ben er (helaas) van overtuigd dat hem dat gaat lukken.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')