quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:20 schreef Elan het volgende:
5 PVV ministers en dan nog 2 van de BBB![]()
Wat een ontzettende trieste dag voor de democratie.
Hoop dat de Tokkies komende jaren het beleid krijgen voorgeschoteld waarvoor ze gestemd hebben
Onofficieel zingt er uiteraard vanalles rond. En sommige dingen zijn ook wel te raden/zitten hoog in de lijn der verwachting.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:25 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Onofficieel zal er wel namen zijn toch?
Dat kan ze nu niet meer zijn in principequote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:25 schreef zimmy910 het volgende:
Agema als minister, moet je toch ook niet aan denken. Ik heb d'r nog nooit niet boos gezien in de kamer. Altijd verontwaardigd.
Tuurlijk wel. Boos op de oppositie.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:26 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dat kan ze nu niet meer zijn in principe
Tja, men wilde een rechts kabinet en rechts beleid. Dat krijgen we nu dus ook en gezien het feit dat de begrotingsplannen nogal zwak zijn zal er ook nog eens op een aantal ministeries flink bezuinigd worden en de gemeentes krijgen minder geld.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:25 schreef Elan het volgende:
[..]
De rijken rijker en de armen armer.
Wat een prachtig vooruitzicht.
Dat maakt het alleen maar erger.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:26 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Hier is democratisch voor gekozen.
Tja, dan had de oppositie maar beter moeten luisteren naar de wil van het electoraat.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat maakt het alleen maar erger.
Dat zoveel mensen stemmen op een Wilders, iemand die openlijk discrimineert en een veroordeling aan zijn broek heeft voor groepsbelediging is verschrikkelijk .
Ja, ze heeft MS.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:28 schreef Momo het volgende:
Agema heeft toch de diagnose MS? Zelfs als je nog niet veel last heb van de ziekte lijkt mij minister zijn toch best zwaar?
Volgens mij was er toch echt ook een meerderheid zonder de PVV mogelijk dus zo simpel als jij het voorstelt is het niet.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:30 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Tja, dan had de oppositie maar beter moeten luisteren naar de wil van het electoraat.
Die brengen nauwelijks wat in als de coalitie alles af laten ketsen.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Boos op de oppositie.
Dat zou dan toch minder democratisch zijn om weer een cordon sanitair om de PVV heen te bouwen.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij was er toch echt ook een meerderheid zonder de PVV mogelijk dus zo simpel als jij het voorstelt is het niet.
Die kunnen in debatten gewoon vragen stellen/vuur na ad schenen vd minister leggen hoor. En de minister kan daar prima kribbig/boos om worden.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:31 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Die brengen nauwelijks wat in als de coalitie alles af laten ketsen.
Wij zitten weliswaar niet in een hele hoge inkomensgroep maar wel twee inkomens, geen kinderen, koophuis dat al voor een groot deel is afbetaald dus het zal hier ook wel loslopen.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, men wilde een rechts kabinet en rechts beleid. Dat krijgen we nu dus ook en gezien het feit dat de begrotingsplannen nogal zwak zijn zal er ook nog eens op een aantal ministeries flink bezuinigd worden en de gemeentes krijgen minder geld.
Daar kunnen de mondige en kundige burgers die de weg weten wel mee uit de voeten, daar maak ik mij dus ook geen zorgen over. De onderkant zal de rekening wel gaan voelen, echter.
Maar die hebben een asielzoekers lolly gehad dus die zijn wel even stil
het is de enige manier om te laten zien of de Pvv meer aan kan dan alleen langs de zijlijn schreeuwen dat de ander dom is. kunnen ze dat niet is Geert zijn electoraat zo kwijt.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat maakt het alleen maar erger.
Dat zoveel mensen stemmen op een Wilders, iemand die openlijk discrimineert en een veroordeling aan zijn broek heeft voor groepsbelediging is verschrikkelijk .
Hoe is het minder democratisch om de PVV uit te sluiten dan om de PvdA/GL uit te sluiten? Het is gewoon een kwestie van een meerderheid hebben en daar waren meerdere opties voor.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:33 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat zou dan toch minder democratisch zijn om weer een cordon sanitair om de PVV heen te bouwen.
De grootste partij heeft met succes geformeerd. Was dat mislukt dan had Timmermans het mogen proberen en er was inderdaad een meerderheid mogelijk.
Ik heb liever dat het ''besteedbaarheidgehalte'' met stapjes hoger wordt dan het inkomen zelf.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Wij zitten weliswaar niet in een hele hoge inkomensgroep maar wel twee inkomens, geen kinderen, koophuis dat al voor een groot deel is afbetaald dus het zal hier ook wel loslopen.
Onderkant pakken vind ik wel ontzettend laf. Kan me ook herinneren dat juist Wilders zich in allerlei debatten met Rutte juist ontzettend hard liep te maken voor de mensen die, ik citeer: " Hun boodschappen niet meer kunnen betalen, geen huurhuis kunnen vinden en de kachel niet meer aan durven zetten door uw VVD-beleid"
Ontzettend hypocriet om dan nu een hele rechtse koers te gaan varen en bijvoorbeeld de minimumlonen niet verder te verhogen.
Klopt. En de grootste partij mag beginnen met formeren en heeft dit met succes gedaan.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoe is het minder democratisch om de PVV uit te sluiten dan om de PvdA/GL uit te sluiten? Het is gewoon een kwestie van een meerderheid hebben en daar waren meerdere opties voor.
Nou ja succes.. Tis uiteindelijk gelukt en we zullen zien wat er van komt.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:36 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Klopt. En de grootste partij mag beginnen met formeren en heeft dit met succes gedaan.
Dat laatste geloof ik niet. Want Geert gaat de schuld uiteraard afschuiven. Hij zit zelf ook niet in het kabinet, hij blijft in de TK. Dus dat afschuiven zal wel gepikt worden ook.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:34 schreef Sabata het volgende:
[..]
het is de enige manier om te laten zien of de Pvv meer aan kan dan alleen langs de zijlijn schreeuwen dat de ander dom is. kunnen ze dat niet is Geert zijn electoraat zo kwijt.
Wilders zijn stemgedrag is op economisch gebied altijd gewoon VVD geweest. Maar goed, het is veel prettiger om op soundbytes en one liners te stemmen die wel je leuk vind klinken. C'est ca.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Wij zitten weliswaar niet in een hele hoge inkomensgroep maar wel twee inkomens, geen kinderen, koophuis dat al voor een groot deel is afbetaald dus het zal hier ook wel loslopen.
Onderkant pakken vind ik wel ontzettend laf. Kan me ook herinneren dat juist Wilders zich in allerlei debatten met Rutte juist ontzettend hard liep te maken voor de mensen die, ik citeer: " Hun boodschappen niet meer kunnen betalen, geen huurhuis kunnen vinden en de kachel niet meer aan durven zetten door uw VVD-beleid"
Ontzettend hypocriet om dan nu een hele rechtse koers te gaan varen en bijvoorbeeld de minimumlonen niet verder te verhogen.
Hoop dat de boel snel in mekaar dondert en mensen tijdens nieuwe verkiezingen beter na zullen denken op welke partij ze stemmen.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:34 schreef Sabata het volgende:
[..]
het is de enige manier om te laten zien of de Pvv meer aan kan dan alleen langs de zijlijn schreeuwen dat de ander dom is. kunnen ze dat niet is Geert zijn electoraat zo kwijt.
Ja, niemand die dat ontkent. Maar het was niet ondemocratisch geweest om het anders te doen. Dat was het punt.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:36 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Klopt. En de grootste partij mag beginnen met formeren en heeft dit met succes gedaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |