abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213869775
Agema als minister, moet je toch ook niet aan denken. Ik heb d'r nog nooit niet boos gezien in de kamer. Altijd verontwaardigd ;( .
pi_213869779
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:20 schreef Elan het volgende:
5 PVV ministers en dan nog 2 van de BBB :')
Wat een ontzettende trieste dag voor de democratie.

Hoop dat de Tokkies komende jaren het beleid krijgen voorgeschoteld waarvoor ze gestemd hebben :W
:')

Hier is democratisch voor gekozen.
  dinsdag 11 juni 2024 @ 14:26:32 #178
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213869785
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:25 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Onofficieel zal er wel namen zijn toch?
Onofficieel zingt er uiteraard vanalles rond. En sommige dingen zijn ook wel te raden/zitten hoog in de lijn der verwachting.

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 11-06-2024 14:34:56 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213869789
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:25 schreef zimmy910 het volgende:
Agema als minister, moet je toch ook niet aan denken. Ik heb d'r nog nooit niet boos gezien in de kamer. Altijd verontwaardigd ;( .
Dat kan ze nu niet meer zijn in principe ;)
  dinsdag 11 juni 2024 @ 14:27:35 #180
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213869798
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:26 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Dat kan ze nu niet meer zijn in principe ;)
Tuurlijk wel. Boos op de oppositie.
  dinsdag 11 juni 2024 @ 14:28:17 #181
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213869805
Agema heeft toch de diagnose MS? Zelfs als je nog niet veel last heb van de ziekte lijkt mij minister zijn toch best zwaar?
pi_213869806
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:25 schreef Elan het volgende:

[..]
De rijken rijker en de armen armer.
Wat een prachtig vooruitzicht.
Tja, men wilde een rechts kabinet en rechts beleid. Dat krijgen we nu dus ook en gezien het feit dat de begrotingsplannen nogal zwak zijn zal er ook nog eens op een aantal ministeries flink bezuinigd worden en de gemeentes krijgen minder geld.

Daar kunnen de mondige en kundige burgers die de weg weten wel mee uit de voeten, daar maak ik mij dus ook geen zorgen over. De onderkant zal de rekening wel gaan voelen, echter.

Maar die hebben een asielzoekers lolly gehad dus die zijn wel even stil

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2024 14:29:29 ]
pi_213869813
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:26 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
:')

Hier is democratisch voor gekozen.
Dat maakt het alleen maar erger.
Dat zoveel mensen stemmen op een Wilders, iemand die openlijk discrimineert en een veroordeling aan zijn broek heeft voor groepsbelediging is verschrikkelijk .
blablablabla
pi_213869824
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:29 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat zoveel mensen stemmen op een Wilders, iemand die openlijk discrimineert en een veroordeling aan zijn broek heeft voor groepsbelediging is verschrikkelijk .
Tja, dan had de oppositie maar beter moeten luisteren naar de wil van het electoraat.
  dinsdag 11 juni 2024 @ 14:30:39 #185
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213869830
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:28 schreef Momo het volgende:
Agema heeft toch de diagnose MS? Zelfs als je nog niet veel last heb van de ziekte lijkt mij minister zijn toch best zwaar?
Ja, ze heeft MS.

Ze wordt genoemd omdat ze als 1vd weinige PVV-Kamerleden geschikt wordt geacht voor een ministerspost.
pi_213869835
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:30 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Tja, dan had de oppositie maar beter moeten luisteren naar de wil van het electoraat.
Volgens mij was er toch echt ook een meerderheid zonder de PVV mogelijk dus zo simpel als jij het voorstelt is het niet.
pi_213869839
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Tuurlijk wel. Boos op de oppositie.
Die brengen nauwelijks wat in als de coalitie alles af laten ketsen.
pi_213869855
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Volgens mij was er toch echt ook een meerderheid zonder de PVV mogelijk dus zo simpel als jij het voorstelt is het niet.
Dat zou dan toch minder democratisch zijn om weer een cordon sanitair om de PVV heen te bouwen.

De grootste partij heeft met succes geformeerd. Was dat mislukt dan had Timmermans het mogen proberen en er was inderdaad een meerderheid mogelijk.
  dinsdag 11 juni 2024 @ 14:34:01 #189
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213869863
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:31 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Die brengen nauwelijks wat in als de coalitie alles af laten ketsen.
Die kunnen in debatten gewoon vragen stellen/vuur na ad schenen vd minister leggen hoor. En de minister kan daar prima kribbig/boos om worden.

Als ze minister wordt (al ligt dat wel in de lijn der verwachtingen)

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 11-06-2024 14:41:19 ]
pi_213869868
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Tja, men wilde een rechts kabinet en rechts beleid. Dat krijgen we nu dus ook en gezien het feit dat de begrotingsplannen nogal zwak zijn zal er ook nog eens op een aantal ministeries flink bezuinigd worden en de gemeentes krijgen minder geld.

Daar kunnen de mondige en kundige burgers die de weg weten wel mee uit de voeten, daar maak ik mij dus ook geen zorgen over. De onderkant zal de rekening wel gaan voelen, echter.

Maar die hebben een asielzoekers lolly gehad dus die zijn wel even stil
Wij zitten weliswaar niet in een hele hoge inkomensgroep maar wel twee inkomens, geen kinderen, koophuis dat al voor een groot deel is afbetaald dus het zal hier ook wel loslopen.

Onderkant pakken vind ik wel ontzettend laf. Kan me ook herinneren dat juist Wilders zich in allerlei debatten met Rutte juist ontzettend hard liep te maken voor de mensen die, ik citeer: " Hun boodschappen niet meer kunnen betalen, geen huurhuis kunnen vinden en de kachel niet meer aan durven zetten door uw VVD-beleid"

Ontzettend hypocriet om dan nu een hele rechtse koers te gaan varen en bijvoorbeeld de minimumlonen niet verder te verhogen.
blablablabla
pi_213869872
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:29 schreef Elan het volgende:

[..]
het is de enige manier om te laten zien of de Pvv meer aan kan dan alleen langs de zijlijn schreeuwen dat de ander dom is. kunnen ze dat niet is Geert zijn electoraat zo kwijt.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_213869883
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:33 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Dat zou dan toch minder democratisch zijn om weer een cordon sanitair om de PVV heen te bouwen.

De grootste partij heeft met succes geformeerd. Was dat mislukt dan had Timmermans het mogen proberen en er was inderdaad een meerderheid mogelijk.
Hoe is het minder democratisch om de PVV uit te sluiten dan om de PvdA/GL uit te sluiten? Het is gewoon een kwestie van een meerderheid hebben en daar waren meerdere opties voor.
pi_213869886
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:34 schreef Elan het volgende:

[..]
Wij zitten weliswaar niet in een hele hoge inkomensgroep maar wel twee inkomens, geen kinderen, koophuis dat al voor een groot deel is afbetaald dus het zal hier ook wel loslopen.

Onderkant pakken vind ik wel ontzettend laf. Kan me ook herinneren dat juist Wilders zich in allerlei debatten met Rutte juist ontzettend hard liep te maken voor de mensen die, ik citeer: " Hun boodschappen niet meer kunnen betalen, geen huurhuis kunnen vinden en de kachel niet meer aan durven zetten door uw VVD-beleid"

Ontzettend hypocriet om dan nu een hele rechtse koers te gaan varen en bijvoorbeeld de minimumlonen niet verder te verhogen.
Ik heb liever dat het ''besteedbaarheidgehalte'' met stapjes hoger wordt dan het inkomen zelf.
pi_213869889
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hoe is het minder democratisch om de PVV uit te sluiten dan om de PvdA/GL uit te sluiten? Het is gewoon een kwestie van een meerderheid hebben en daar waren meerdere opties voor.
Klopt. En de grootste partij mag beginnen met formeren en heeft dit met succes gedaan.
pi_213869891
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:36 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Klopt. En de grootste partij mag beginnen met formeren en heeft dit met succes gedaan.
Nou ja succes.. Tis uiteindelijk gelukt en we zullen zien wat er van komt.
  dinsdag 11 juni 2024 @ 14:37:40 #196
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213869894
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:34 schreef Sabata het volgende:

[..]
het is de enige manier om te laten zien of de Pvv meer aan kan dan alleen langs de zijlijn schreeuwen dat de ander dom is. kunnen ze dat niet is Geert zijn electoraat zo kwijt.
Dat laatste geloof ik niet. Want Geert gaat de schuld uiteraard afschuiven. Hij zit zelf ook niet in het kabinet, hij blijft in de TK. Dus dat afschuiven zal wel gepikt worden ook.
pi_213869900
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Wilders zijn stemgedrag is op economisch gebied altijd gewoon VVD geweest. Maar goed, het is veel prettiger om op soundbytes en one liners te stemmen die wel je leuk vind klinken. C'est ca.
pi_213869905
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:34 schreef Sabata het volgende:

[..]
Hoop dat de boel snel in mekaar dondert en mensen tijdens nieuwe verkiezingen beter na zullen denken op welke partij ze stemmen.
Al die populistische partijen hebben nog nooit fatsoenlijk en stabiel beleid kunnen realiseren, laat staan goede ministers leveren. Dat zien we al sinds de opkomst en de val van de LPF.

Het eindigt altijd in drama en vervolgens hoor je niks meer van die partijen. Wilders is al sinds de verkiezingsuitslag aan het draaikonten en laat doodleuk zijn halve partijprogramma vallen om maar op het pluche te geraken.
blablablabla
pi_213869910
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:36 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja, niemand die dat ontkent. Maar het was niet ondemocratisch geweest om het anders te doen. Dat was het punt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2024 14:39:20 ]
pi_213869914
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 14:22 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Wie faalt er dan?
Jij spreekt van nieuwe verkiezingen, derhalve zou dit avontuur met de PVV niet geslaagd zijn en falen deze partijen toch? Het is dan enkel en alleen de vraag wie de schuld krijgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')