Niets.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:14 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen bewindspersonen en ministers/staatssecretarissen?
Even stoom afblazen, lijkt me. Ze hebben zojuist in recordtempo een nieuw kabinet samengesteld, daar mag wat tegenover staan.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Echt hoor.. Vrijdag pas, hoe kom je erop?![]()
Ja. 4 stuks.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:15 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
en wat is een vice premier? Had we die in Rutte-tijdperk ook?
Verheug me nu al op de confrontaties tussen Wilders en Hermans als er weer een stronk aan de knikker is bij J&V.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dijkgraaf op Fin namens PVV
Agema op VWS en viceMP
van Hijum op SZW en viceMP
Keijzer op EZ en viceMP
Hermans op J&V en viceMP
Zoiets dan? Hermans op welke positie dan ook wordt huilen.
Niets. Maar je leest niet goedquote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:14 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen bewindspersonen en ministers/staatssecretarissen?
Jazeker. Dat is een plaatsvervanger van de minister president in zijn rol als voorzitter van de MR. Hij of zij functioneert ook als aanvoerder van het smaldeel van zijn partij in het kabinet.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:15 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Ja, en vóór het Rutte-tijdperk ookquote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:15 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Indien er een minister of staatssecretaris moet vertrekken tijdens het bewind staat Hermans bij mij wel op 1, 2 en 3.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:16 schreef Falco het volgende:
[..]
Verheug me nu al op de confrontaties tussen Wilders en Hermans als er weer een stronk aan de knikker is bij J&V.
Dat gaat toch nóóit lukken joh?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:15 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Even stoom afblazen, lijkt me. Ze hebben zojuist in recordtempo een nieuw kabinet samengesteld, daar mag wat tegenover staan.
Net of de peilingen nu een graadmeter voor de toekomstige verkiezing zijn. In juli 2023, toen Rutte 4 viel en daarmee nieuwe verkiezingen uitgeschreven werden, werd de PVV op 17 zetels gepeild.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 13:36 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Waarom zouden ze angst voor Timmermans hebben?
Bij nieuwe verkiezigen zou PVV 48 zetels behalen; Timmermans 24. Dat is de helft.
[ afbeelding ]
https://eenvandaag.avrotr(...)litiek/zetelpeiling/
Zeker op J&V. Grapperhaus heeft dat departement wel enigszins in rustiger vaarwater gebracht. Maar het is een traditioneel struikelministerie.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:17 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Indien er een minister of staatssecretaris moet vertrekken tijdens het bewind staat Hermans bij mij wel op 1, 2 en 3.
Dat zeg ik niet. Er werd gesteld dat de coalitiepartijen bang voor Timmermans zijn. Ik leg uit dat ze het volgens de peilingen niet hoeven te zijn.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:18 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Net of de peilingen nu een graadmeter voor de toekomstige verkiezing zijn. In juli 2023, toen Rutte 4 viel en daarmee nieuwe verkiezingen uitgeschreven werden, werd de PVV op 17 zetels gepeild.
Ik denk dat degene die faalt zich altijd zorgen moet maken.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:20 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Er werd gesteld dat de coalitiepartijen bang voor Timmermans zijn. Ik leg uit dat ze het volgens de peilingen niet hoeven te zijn.
Wie faalt er dan?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:22 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik denk dat degene die vaalt zich altijd zorgen moet maken.
Dat lijkt mij een heel mooi vooruitzicht, ik weet nu al dat hoge inkomens zoals het onze hier alleen maar voordeel van gaan krijgen.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:20 schreef Elan het volgende:
5 PVV ministers en dan nog 2 van de BBB![]()
Wat een ontzettende trieste dag voor de democratie.
Hoop dat de Tokkies komende jaren het beleid krijgen voorgeschoteld waarvoor ze gestemd hebben
Niks "dus". Er is niks bekend gemaakt. En dat willen ze dus ook niet vóór vrijdag doen.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:22 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Voor de PVV dus Dijkgraaf en Agema en verder?
Onofficieel zal er wel namen zijn toch?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niks "dus". Er is niks bekend gemaakt. En dit willen ze dus ook niet vóór vrijdag doen.
De rijken rijker en de armen armer.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een heel mooi vooruitzicht, ik weet nu al dat hoge inkomens zoals het onze hier alleen maar voordeel van gaan krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |