Laatste keer: 8 zetels voor de ene 7 voor de ander. De ene is groter dan de ander. Degene met de meeste zetels wint.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 13:49 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
+5 zetels voor de PVV tegen -1 voor PvdA/GL
Het is maar wat je verliezen noemt.
Dan moet je ook het opkomstpercentage meenemen.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 13:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Er waren vorige week nieuwe verkiezingen met een iets ander beeld.
Verliezen: In een race als tweede over de finish komen. Minder ver gooien dan de ander. En ook: Minder stemmen krijgen.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 13:49 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Het is maar wat je verliezen noemt.
Dat is jouw definitie.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 13:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Verliezen: In een race als tweede over de finish komen. Minder ver gooien dan de ander. En ook: Minder stemmen krijgen.
Is dat niet precies wat er aan de andere zijde van het spectrum ook gebeurt?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 13:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit is dus precies de idiocracy. Dingen roepen die je beter uit komen.
Precies wat er gebeurt door allerlei linkse partijen de schuld te geven van het falen van overheid afgelopen 20 jaar terwijl links afgelopen 20 jaar niet aan de macht is geweest. Maar toch trapt men in die frame.
KoningWouter in POL / Nederlandse Politiek #333 Op naar Brussel voor een opt-outquote:Op dinsdag 11 juni 2024 13:52 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Laatste keer: 8 zetels voor de ene 7 voor de ander. De ene is groter dan de ander. Degene met de meeste zetels wint.
Bij voetbal wint het team wat 8 goals maakt van het team wat 7 goals maakt.
Jip heeft 7 pepernoten, janneke 8. Janneke heeft er 1 meer en wint de pepernotenrace van Jip.
Een procent of 50 daadwerkelijke opkomst lijkt me een betere indicatie dan een peiling onder een panel van De Hondquote:Op dinsdag 11 juni 2024 13:52 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dan moet je ook het opkomstpercentage meenemen.
56% van de PVV kiezers is niet gaan stemmen tegen 22% van de PvdA/GL kiezer.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 13:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Een procent of 50 daadwerkelijke opkomst lijkt me een betere indicatie dan een peiling onder een panel van De Hond.
Blijkbaar is men zo enthousiast over het nieuwe kabinet dat ze te lui zijn om ze een steuntje in de rug te geven bij de eerstvolgende verkiezingen.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 13:59 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
56% van de PVV kiezers is niet gaan stemmen tegen 22% van de PvdA/GL kiezer.
Dat PvdA/GL van de PVV gewonnen heeft is qua absolute aantallen zo. Maar dat de kiezer is weggelopen bij de coalitiepartijen is dan weer niet waar.
Of dat komt doordat men niet enthousiast is over het nieuwe kabinet is puur speculatie. Dat Europese verkiezingen minder leven onder het electoraat ook, maar zou ook zo kunnen zijn.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:00 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Blijkbaar is men zo enthousiast over het nieuwe kabinet dat ze te lui zijn om ze een steuntje in de rug te geven bij de eerstvolgende verkiezingen.
Of de resultaten vielen voor de nieuwe coalitie gewoon flink tegen. Verwijzen naar een blijkbaar te lui electoraat vind ik niet zo heel sterk…quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:01 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Of dat komt doordat men niet enthousiast is over het nieuwe kabinet is puur speculatie. Dat Europese verkiezingen minder leven onder het electoraat ook, maar zou ook zo kunnen zijn.
Tja, als jij wilt denken dat de uitslagen van de Europese verkiezingen representatief zijn voor de steun van het het nieuwe kabinet mag je dat van mij hoor.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:03 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Of de resultaten vielen voor de nieuwe coalitie gewoon flink tegen. Verwijzen naar een blijkbaar te lui electoraat vind ik niet zo heel sterk…
Rtlquote:Haagse bronnen melden dat de PVV vijf bewindspersonen krijgt, NSC en VVD beiden vier en de BBB twee. Namen zijn nog niet officieel meegedeeld, wel zingen er allerlei namen rond.
Je speelt een voetbalwedstrijd met 9 tegen 2 in plaats van 11 tegen 11 en wint met 1-0.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 13:52 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Laatste keer: 8 zetels voor de ene 7 voor de ander. De ene is groter dan de ander. Degene met de meeste zetels wint.
Bij voetbal wint het team wat 8 goals maakt van het team wat 7 goals maakt.
Jip heeft 7 pepernoten, janneke 8. Janneke heeft er 1 meer en wint de pepernotenrace van Jip.
Echt hoor.. Vrijdag pas, hoe kom je erop?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:10 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Routekaart voor de komende dagen. Maar ik verwacht veel lekken.
Dijkgraaf op Fin namens PVVquote:
Waar komt die dijkgraaf ineens vandaan?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dijkgraaf op Fin namens PVV
Agema op VWS en viceMP
van Hijum op SZW en viceMP
Keijzer op EZ en viceMP
Hermans op J&V en viceMP
Zoiets dan? Hermans op welke positie dan ook wordt huilen.
Stond kennelijk in Trouw ofzo als gerucht. @QWARQTAARTJE kwam er ook al mee aanzettenquote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waar komt die dijkgraaf ineens vandaan?
Wat is het verschil tussen bewindspersonen en ministers/staatssecretarissen?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:10 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Routekaart voor de komende dagen. Maar ik verwacht veel lekken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |