Er ontbraken nog enkele gemeenten en uiteindelijk is het de kiescommissie die het vaststelt.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:06 schreef hollandia02 het volgende:
Waarom voorlopig eigenlijk? Alles is toch al geteld
briefstemmen moeten nogquote:Op zondag 9 juni 2024 23:06 schreef hollandia02 het volgende:
Waarom voorlopig eigenlijk? Alles is toch al geteld
Begrijp je dan niet dat als diezelfde partij ook een sociaal programma voor voedsel- en woningzekerheid er dus geen dilemma is? Dat dat gewoon een verzonnen propagandaverhaal is.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:00 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Begrijp je dan niet dat als iemand in de knel zit, lange termijn problematiek zoals klimaat van veel minder belang is?
Ik denk dat er zowat niemand is die ontkent dat we een klimaatprobleem hebben. Maar er zijn op korte termijn gewoon veel dingen die belangrijker zijn zoals voedsel- en woningzekerheid.
Dat is omdat het lastig is om je tegen puur feitenvrije partijen met pure leugens als "migranten pakken door voorrang de huizen af" (terwijl maar 6% van de vrijkomende sociale huur naar statushouders gaat) te weren. Partijen voor wie feiten er toe doen en die mensen bedienen die daardoor ook niet meer in feiten geloven, maar puur op de onderbuik stemmen, die kun je heel lastig overtuigen dat wat jij wil toch echt het beste voor ze is. Ondanks dat iedereen objectief kan beoordelen dat 90% van het PVV volk beter af is met Klaver als premier dan met Wilders.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:03 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Blijkbaar weten ze niet te overtuigen.
Begrijp je dan niet dat wanneer er twee partijen zijn met een sociaal programma maar een van die partijen de problemen beter weet te benoemen (migratie) dat mensen dan op die partij stemmen.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Begrijp je dan niet dat als diezelfde partij ook een sociaal programma voor voedsel- en woningzekerheid er dus geen dilemma is? Dat dat gewoon een verzonnen propagandaverhaal is.
Oh het zijn de vieze enge buitenlanders. Zeg dat dan.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:10 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Begrijp je dan niet dat wanneer er twee partijen zijn met een sociaal programma maar een van die partijen de problemen beter weet te benoemen (migratie) dat mensen dan op die partij stemmen.
Dat mag je rechtse propaganda vinden. Klimaat is dan een links propaganda verhaaltje.
Wat simpel.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh het zijn de vieze enge buitenlanders. Zeg dat dan.
In Amsterdam en Utrecht is de dierenpartij een flink stuk groter dan de PVVquote:
Daar zit het iig nog niet goed, bij de SP dan. Nu scoorde de SP nooit erg goed bij de EU verkiezingen maar dit is wel een hele slechte zaak.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er hebben zelfs minder mensen op de SP gestemd dan op FvD
Zal Dion Graus wel leuk vinden.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:15 schreef Falco het volgende:
[..]
In Amsterdam en Utrecht is de dierenpartij een flink stuk groter dan de PVV
Ik had nochtans wel een positief beeld bij die nieuwe landelijke lijsttrekker van ze. Heb ze in de EU campagne echter volstrekt niet gezien.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar zit het iig nog niet goed, bij de SP dan. Nu scoorde de SP nooit erg goed bij de EU verkiezingen maar dit is wel een hele slechte zaak.
Extra probleem van die 6 a 7% van de woningen die naar statushouders gaat, is dat statushouders nieuwkomers zijn. Normaals gesproken gaat iemand naar een andere woning, waarbij er dan ook weer een woning vrijkomt. Statushouders kun je eigenlijk beter met starters vergelijken.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:09 schreef Hanca het volgende:
Dat is omdat het lastig is om je tegen puur feitenvrije partijen met pure leugens als "migranten pakken door voorrang de huizen af" (terwijl maar 6% van de vrijkomende sociale huur naar statushouders gaat) te weren.
Tijd dat die partij zichzelf opheft. Het is klaar.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar zit het iig nog niet goed, bij de SP dan. Nu scoorde de SP nooit erg goed bij de EU verkiezingen maar dit is wel een hele slechte zaak.
Nounou 12 zetels erbij. Dat zou in Nederland 3 zetels winst zijn ofzo.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:15 schreef KoningWouter het volgende:
Frankrijk Le Pen, Italië Melonie.
Er is dus wel een ruk naar rechts.
Of ze kunnen SP/GL/PvdA gaan vormen.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tijd dat die partij zichzelf opheft. Het is klaar.
Ja ik denk dat hun slappe Oekraine standpunt ze veel gekost heeft.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er hebben zelfs minder mensen op de SP gestemd dan op FvD
Ze hebben meer overeenkomst met PvdDquote:Op zondag 9 juni 2024 23:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Of ze kunnen SP/GL/PvdA gaan vormen.
Het is natuurlijk maar een klein onderdeel van het migranten probleem. Ze integreren slecht, zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit en zijn een zware last op ons sociale stelsel. Dat ontkennen gaat je geen stemmen opleveren. Dat als propaganda afdoen ook niet.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is omdat het lastig is om je tegen puur feitenvrije partijen met pure leugens als "migranten pakken door voorrang de huizen af" (terwijl maar 6% van de vrijkomende sociale huur naar statushouders gaat) te weren. Partijen voor wie feiten er toe doen en die mensen bedienen die daardoor ook niet meer in feiten geloven, maar puur op de onderbuik stemmen, die kun je heel lastig overtuigen dat wat jij wil toch echt het beste voor ze is. Ondanks dat iedereen objectief kan beoordelen dat 90% van het PVV volk beter af is met Klaver als premier dan met Wilders.
Niet in Italië, Lega heeft meer verloren dan Melonie erbij krijgtquote:Op zondag 9 juni 2024 23:15 schreef KoningWouter het volgende:
Helaas is bij deze 4 partijen de zelfreflectie volkomen afwezig. Die gaan deze analyse echt niet maken.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:25 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Deze coalitie heeft maar 13 van de 31 zetels weten binnen te harken. Vrij pijnlijk.
Heb je de uitslag?quote:Op zondag 9 juni 2024 23:26 schreef nirvana het volgende:
[..]
Niet in Italië, Lega heeft meer verloren dan Melonie erbij krijgt
42%, zo slecht is dat ook weer niet.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:25 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Deze coalitie heeft maar 13 van de 31 zetels weten binnen te harken. Vrij pijnlijk.
Voor een Europese verkiezing, wat niet zo sterk leeft onder het electoraat, is het zelfs vrij prima.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
42%, zo slecht is dat ook weer niet.
alleen voor de VVD. Die is terug bij afquote:Op zondag 9 juni 2024 23:25 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Alleen van wat ik net op tv zag, zo uit mijn hoofd iets van 20% erbij voor Melonie en iets van 25% eraf voor Lega, zal vast te vinden zijnquote:Op zondag 9 juni 2024 23:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb je de uitslag?
En wat uitleg erbij. Voor mij aub.
Thanks.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:31 schreef nirvana het volgende:
[..]
Alleen van wat ik net op tv zag, zo uit mijn hoofd iets van 20% erbij voor Melonie en iets van 25% eraf voor Lega, zal vast te vinden zijn
Niemand die dat ontkent.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:25 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Het is natuurlijk maar een klein onderdeel van het migranten probleem. Ze integreren slecht, zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit en zijn een zware last op ons sociale stelsel. Dat ontkennen gaat je geen stemmen opleveren. Dat als propaganda afdoen ook niet.
Het grappige is alleen dat Geert luid van de daken had geroepen dat het mandaat van dit beoogde kabinet was ingetrokken als hij niet zelf een van deze formerende partijen was.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:30 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Voor een Europese verkiezing, wat niet zo sterk leeft onder het electoraat, is het zelfs vrij prima.
Een afrekening zou ik dit niet noemen.
Meloni's partij lijkt constructiever dan Lega om eerlijk te zijn, geen fan van beiden maar als je uit twee kwaden moet kiezen dan Meloni maar.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Thanks.
Communicerende vaten dus. En uiteindelijk in totaal verloren.
Rechts heeft het geweldig gedaan, zeker na die actie van Macron is dat toch wel het toppunt als je Frankrijk, Italie of Duitsland kan beinvloeden.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:15 schreef KoningWouter het volgende:
Eerste stap naar Forumland is het verlaten van Europaquote:Op zondag 9 juni 2024 23:33 schreef luxerobots het volgende:
Het is FvD gelukt om uit Europa te gaan.
Macron neemt die beslissing op basis van de uitslag in Frankrijk, niet die van Duitsland of Italie. Waar jij vandaan haalt dat andere landen daar iets mee te maken hebben ontgaat mij totaal.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:34 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Rechts heeft het geweldig gedaan, zeker na die actie van Macron is dat toch wel het toppunt als je Frankrijk, Italie of Duitsland kan beinvloeden.
Leer lezen.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Macron neemt die beslissing op basis van de uitslag in Frankrijk, niet die van Duitsland of Italie. Waar jij vandaan haalt dat andere landen daar iets mee te maken hebben ontgaat mij totaal.
Ja eens. Al vind ik nog veel onduidelijk. Samen in een fractie met Le Pen en Wilders?quote:Op zondag 9 juni 2024 23:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Meloni's partij lijkt constructiever dan Lega om eerlijk te zijn, geen fan van beiden maar als je uit twee kwaden moet kiezen dan Meloni maar.
Opkomstverkiezingen jongens, ik zou echt oppassen met verregaande conclusies. Eickhout cs. knap gedaan. Next.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:27 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Helaas is bij deze 4 partijen de zelfreflectie volkomen afwezig. Die gaan deze analyse echt niet maken.
Dan moeten al die, hoe heten ze nu radicaal rechts of zo? het met zijn negenen met elkaar eens worden en schijnbaar wil niemand met AfD in zee dus...succes ermee?quote:Op zondag 9 juni 2024 23:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja eens. Al vind ik nog veel onduidelijk. Samen in een fractie met Le Pen en Wilders?
De conservatieven (op rechts) leveren zetels in in het EP.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:34 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Rechts heeft het geweldig gedaan, zeker na die actie van Macron is dat toch wel het toppunt als je Frankrijk, Italie of Duitsland kan beinvloeden.
Yup. Dat speelt een grote rol en ik ga er ook geen conclusies voor andere Nederlandse verkiezingen aanhangen. Macron wel maar goed, Frankrijk zit sowieso anders in elkaar.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Opkomstverkiezingen jongens, ik zou echt oppassen met verregaande conclusies. Eickhout cs. knap gedaan. Next.
En dan hebben we nog de steun aan Oekraïne. Meloni is veel meer voorstander dan Le Pen (die van origine een Poetin vriendje is).quote:Op zondag 9 juni 2024 23:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan moeten al die, hoe heten ze nu radicaal rechts of zo? het met zijn negenen met elkaar eens worden en schijnbaar wil niemand met AfD in zee dus...succes ermee?
Ik vraag mij af of dat het is of dat het gewoon (misplaatst) opportunisme isquote:Op zondag 9 juni 2024 23:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yup. Dat speelt een grote rol en ik ga er ook geen conclusies voor andere Nederlandse verkiezingen aanhangen. Macron wel maar goed, Frankrijk zit sowieso anders in elkaar.
Lega was ook sterk pro-Poetin. Geen idee hoe de rest er in staat.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:41 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan hebben we nog de steun aan Oekraïne. Meloni is veel meer voorstander dan Le Pen (die van origine een Poetin vriendje is).
Wordt vast gezellig daan.
Meloni zette zichzelf op het stembiljet. Bovenaanquote:Op zondag 9 juni 2024 23:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yup. Dat speelt een grote rol en ik ga er ook geen conclusies voor andere Nederlandse verkiezingen aanhangen. Macron wel maar goed, Frankrijk zit sowieso anders in elkaar.
Macron zelf is klaar na deze periode als President en nu verkiezingen uitschrijven is inderdaad wel opportuun voor hem, als Le Pen wint moet ze regeren en oplossingen leveren (waar kennen we dat van?), als Le Pen verliest dan weet Macron's opvolger zich verzekerd van een rustiger leven.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of dat het is of dat het gewoon (misplaatst) opportunisme is
Het blijft Italie, he?quote:Op zondag 9 juni 2024 23:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Meloni zette zichzelf op het stembiljet. Bovenaan
Kan allemaal.
Dan krijg je een zogeheten cohabitation (president van andere signatuur dan premier), kan Le Pen alsnog al het kwaad afschuiven. Ik zie geen winnende exit-strategie voor Macron. Maar goed. Misschien mis ik iets.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Macron zelf is klaar na deze periode als President en nu verkiezingen uitschrijven is inderdaad wel opportuun voor hem, als Le Pen wint moet ze regeren en oplossingen leveren (waar kennen we dat van?), als Le Pen verliest dan weet Macron's opvolger zich verzekerd van een rustiger leven.
Lijstduwers kennen we hier wel. Die gaan ook de functie niet uitvoeren.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het blijft Italie, he?
Hoe dat land nog zo goed kan functioneren zonder eigenlijk ooit een functionele regering te hebben blijft een raadsel voor mij
Le Pen gaat dan over het binnenlandbeleid en Macron over het buitenlandbeleid en de defensie. Dus dan moet ze gewoon kunnen leveren. Op die wijze wist ooit Mitterand concurrent Chirac af te schudden.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan krijg je een zogeheten cohabitation (president van andere signatuur dan premier), kan Le Pen alsnog al het kwaad afschuiven. Ik zie geen winnende exit-strategie voor Macron. Maar goed. Misschien mis ik iets.
Dat is niet helemaal zo. De Franse president is bijvoorbeeld ook voorzitter van de ministerraad en degene die de decreten tekent. Die heeft dus ook een binnenlandse rol, zij het beperkt. Maar dat lijkt me voldoende voor Le Pen om hem af te schilderen als…quote:Op zondag 9 juni 2024 23:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Le Pen gaat dan over het binnenlandbeleid en Macron over het buitenlandbeleid en de defensie. Dus dan moet ze gewoon kunnen leveren. Op die wijze wist ooit Mitterand concurrent Chirac af te schudden.
Overigens is het maar de vraag of Le Pen zoveel zetels gaan weten te scoren in het Franse systeem.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)pa-vlaamse-partijen/quote:Vlaams Belang is nipt de grootste Vlaamse partij in het Europees Parlement, voor de N-VA. Beide partijen hebben wel evenveel zetels. De PVDA is er in geslaagd om voor het eerst (aan Vlaamse kant) een zetel binnen te halen in het Europees Parlement.
Nee, tegen de typisch Franse demonstraties kan ze niet zeggen "Ja maar de president!!!"quote:Op zondag 9 juni 2024 23:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal zo. De Franse president is bijvoorbeeld ook voorzitter van de ministerraad en degene die de decreten tekent. Die heeft dus ook een binnenlandse rol, zij het beperkt. Maar dat lijkt me voldoende voor Le Pen om hem af te schilderen als…
Vrij goed. Lijkt me een goede kans dat de coalitiepartijen niet ergens anders op uit zouden komen.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:58 schreef capricia het volgende:
Iets anders. We hebben (nu Timmermans weg is) nog één Nederlandse Eurocommissaris: Wopke Hoekstra.
En het was de vraag of hij door mag gaan. Want ook die kaarten worden opnieuw geschud.
Maar met deze uitslag, denk ik dat hij wel een goed zit. Christen, beetje centrum rechts. CDAer.
Wat denken jullie van zijn kansen?
Ik denk dat hij een goede kans heeft als de zetel niet aan een VVD'er beloofd is.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:58 schreef capricia het volgende:
Iets anders. We hebben (nu Timmermans weg is) nog één Nederlandse Eurocommissaris: Wopke Hoekstra.
En het was de vraag of hij door mag gaan. Want ook die kaarten worden opnieuw geschud.
Maar met deze uitslag, denk ik dat hij wel een goed zit. Christen, beetje centrum rechts. CDAer.
Oh ja. Moet je ook nog rekening mee houden.. zucht.quote:Op maandag 10 juni 2024 00:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat hij een goede kans heeft als de zetel niet aan een VVD'er beloofd is.
Dat zou kunnen inderdaad. Anders heeft hij goede papieren, ook vanwege zijn vermeend goede banden met VDl. Lijkt de manier om invloed/een leuke post te krijgen als land.quote:Op maandag 10 juni 2024 00:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat hij een goede kans heeft als de zetel niet aan een VVD'er beloofd is.
Nou tot zover de rechtse revolutie.quote:Centrumrechtse christendemocraten van EVP willen door met middencoalitie
Manfred Weber, de leider van de centrumrechtse Europese Volkspartij (EVP), wil opnieuw met de sociaaldemocraten en de liberalen een coalitie vormen in het Europees Parlement. Dat reageerde hij op de eerste prognose van de verkiezingsuitslag. De EVP wint de verkiezingen en blijft de grootste partij in het Europees Parlement. Eerder sloot zijn partijgenoot en Commissievoorzitter Ursula von der Leyen samenwerking met radicaal-rechts niet uit.
"Onze boodschap is gericht tegen de partijen die Europa kapot willen maken", zei Weber in een toespraak in het Europees Parlement. Weber steekt nu dus juist de hand uit naar de sociaaldemocratische en de liberale fractie.
Prima baantje voor van der Wal of van der Burg.quote:Op maandag 10 juni 2024 00:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze hebben die 2 zetels niet nodig dus als hij Ursula op de korrel neemt kan hij gewoon wieberenquote:Op maandag 10 juni 2024 00:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Denk het wel. Zowel BBB als EVP doen veel voor macht.
Ja, er lijkt ineens iets besloten te zijn. Alle partijen rechts van de VVD zijn nu ineens 'radicaal-rechts'.quote:
quote:EU27 (European Parliament election), Europe Elects result projection at 00:06 AM CEST:
Seats
Centre-right EPP: 194 (+16)
Centre-left S&D: 137 (-3)
Liberal RE: 83 (-19)
National-conservative ECR: 72 (+4)
Right-wing ID: 63 (+4)
Greens/EFA: 55 (-17)
Left: 38 (+1)
Non-Inscrits: 78 (+29)
+/- vs. current composition
Ik denk niet dat het Nederlandse CDA kan eisen dat Hoekstra door kan en ik zie Wilders het CDA geen kado's van dien aard geven.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:58 schreef capricia het volgende:
India is flink groter dan de EU dus dat lijkt mij niet te kloppen. Ik weet niet zo ontzettend veel van de Indiase politiek maar de verkiezingen aldaar schijnen wel democratisch te zijn.quote:Op maandag 10 juni 2024 00:27 schreef capricia het volgende:
Ik heb me laten vertellen dat dit de grootste democratische verkiezingen op aarde zijn, qua aantal mensen die mogen stemmen.
Altijd tof zoiets.
Mooi. Kan ik dat terug zeggen.quote:Op maandag 10 juni 2024 00:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
India is flink groter dan de EU dus dat lijkt mij niet te kloppen. Ik weet niet zo ontzettend veel van de Indiase politiek maar de verkiezingen aldaar schijnen wel democratisch te zijn.
Ik zie die termen niet gebruikt worden voor SGP of JA21.quote:Op maandag 10 juni 2024 00:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, er lijkt ineens iets besloten te zijn. Alle partijen rechts van de VVD zijn nu ineens 'radicaal-rechts'.
Ja, daarvoor noemde we het gewoon extreem-rechts maar dat mag niet meer van de Kamervoorzitter.quote:Op maandag 10 juni 2024 00:32 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik zie die termen niet gebruikt worden voor SGP of JA21.
Maar ik heb eens zitten googelen, en er lijkt inderdaad voor de term in Nederland wat te zijn afgestemd sinds vorig jaar.
Oh ja. En Hitler was links. Of zoiets. Fijne vent.quote:Op maandag 10 juni 2024 00:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, daarvoor noemde we het gewoon extreem-rechts maar dat mag niet meer van de Kamervoorzitter.
De NOS leek het meer met een allegaartje van definities te doen.quote:Op maandag 10 juni 2024 00:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, daarvoor noemde we het gewoon extreem-rechts maar dat mag niet meer van de Kamervoorzitter.
Moet dit grappig zijn ofzo?quote:Op maandag 10 juni 2024 00:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat een lariekoek. Duitsland is gewoon een land van de middenpartijen. In de recente geschiedenis zijn het vrjiwel altijd de chirstendemocraten aan de macht geweest met een paar uitzonderingen. Kohl mocht 5x met de liberalen, daarna 2x Schroder met de SDP en toen weer 4x Merkel afwisselend met FDP en SPD.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:36 schreef KingRoland het volgende:
Al blijf ik toch verbaasd dat rechts in Duitsland zoveel stemmen heeft weten te harken. Als er een land is waar men klaarkomt op links is het Duitsland wel. CDU/CSU zal daar wel de komende jaren gewoon de macht blijven houden, dat is wel zeker.
The Guardian geeft nu aan dat GL-PvdA nog een zetel wint ten koste van BBB.quote:Op maandag 10 juni 2024 01:49 schreef Tijger_m het volgende:
De Guardian, oh ironie, heeft een hele duidelijke pagina voor de resultaten de fracties in het EUP overigens:
https://www.theguardian.c(...)europe-eu-parliament
Met een blik kan je zien welke fractie in de plus en min staat
De NOS heeft dat verschil inderdaad, ik denk grotendeels voor eigen gebruik, uitgezocht en dat ook gepubliceerd: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-verschil-belangrijkquote:Op maandag 10 juni 2024 00:36 schreef capricia het volgende:
Er is ook wel een verschil.
Extreem rechts zijn partijen en bewegingen die niet-democratische middelen willen inzetten voor hun radicaal rechtse doel.
Radicaal rechts heeft dat niet. Die blijven netjes binnen de rechtsstaat.
Zoiets.
Timmermans moet deze week een motie van wantrouwen indienenquote:Op maandag 10 juni 2024 07:13 schreef Koffieplanter het volgende:
Nederland heeft KEIHARD afgerekend met de aanstaande coalitie. Of telt dit riedeltje alleen als het goed uitkomt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |