Ik denk dat hij een goede kans heeft als de zetel niet aan een VVD'er beloofd is.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:58 schreef capricia het volgende:
Iets anders. We hebben (nu Timmermans weg is) nog één Nederlandse Eurocommissaris: Wopke Hoekstra.
En het was de vraag of hij door mag gaan. Want ook die kaarten worden opnieuw geschud.
Maar met deze uitslag, denk ik dat hij wel een goed zit. Christen, beetje centrum rechts. CDAer.
Wat denken jullie van zijn kansen?
Oh ja. Moet je ook nog rekening mee houden.. zucht.quote:Op maandag 10 juni 2024 00:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat hij een goede kans heeft als de zetel niet aan een VVD'er beloofd is.
Dat zou kunnen inderdaad. Anders heeft hij goede papieren, ook vanwege zijn vermeend goede banden met VDl. Lijkt de manier om invloed/een leuke post te krijgen als land.quote:Op maandag 10 juni 2024 00:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat hij een goede kans heeft als de zetel niet aan een VVD'er beloofd is.
Nou tot zover de rechtse revolutie.quote:Centrumrechtse christendemocraten van EVP willen door met middencoalitie
Manfred Weber, de leider van de centrumrechtse Europese Volkspartij (EVP), wil opnieuw met de sociaaldemocraten en de liberalen een coalitie vormen in het Europees Parlement. Dat reageerde hij op de eerste prognose van de verkiezingsuitslag. De EVP wint de verkiezingen en blijft de grootste partij in het Europees Parlement. Eerder sloot zijn partijgenoot en Commissievoorzitter Ursula von der Leyen samenwerking met radicaal-rechts niet uit.
"Onze boodschap is gericht tegen de partijen die Europa kapot willen maken", zei Weber in een toespraak in het Europees Parlement. Weber steekt nu dus juist de hand uit naar de sociaaldemocratische en de liberale fractie.
Prima baantje voor van der Wal of van der Burg.quote:Op maandag 10 juni 2024 00:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze hebben die 2 zetels niet nodig dus als hij Ursula op de korrel neemt kan hij gewoon wieberenquote:Op maandag 10 juni 2024 00:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Denk het wel. Zowel BBB als EVP doen veel voor macht.
Ja, er lijkt ineens iets besloten te zijn. Alle partijen rechts van de VVD zijn nu ineens 'radicaal-rechts'.quote:
quote:EU27 (European Parliament election), Europe Elects result projection at 00:06 AM CEST:
Seats
Centre-right EPP: 194 (+16)
Centre-left S&D: 137 (-3)
Liberal RE: 83 (-19)
National-conservative ECR: 72 (+4)
Right-wing ID: 63 (+4)
Greens/EFA: 55 (-17)
Left: 38 (+1)
Non-Inscrits: 78 (+29)
+/- vs. current composition
Ik denk niet dat het Nederlandse CDA kan eisen dat Hoekstra door kan en ik zie Wilders het CDA geen kado's van dien aard geven.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:58 schreef capricia het volgende:
Iets anders. We hebben (nu Timmermans weg is) nog één Nederlandse Eurocommissaris: Wopke Hoekstra.
En het was de vraag of hij door mag gaan. Want ook die kaarten worden opnieuw geschud.
Maar met deze uitslag, denk ik dat hij wel een goed zit. Christen, beetje centrum rechts. CDAer.
Wat denken jullie van zijn kansen?
India is flink groter dan de EU dus dat lijkt mij niet te kloppen. Ik weet niet zo ontzettend veel van de Indiase politiek maar de verkiezingen aldaar schijnen wel democratisch te zijn.quote:Op maandag 10 juni 2024 00:27 schreef capricia het volgende:
Ik heb me laten vertellen dat dit de grootste democratische verkiezingen op aarde zijn, qua aantal mensen die mogen stemmen.
Altijd tof zoiets.
Mooi. Kan ik dat terug zeggen.quote:Op maandag 10 juni 2024 00:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
India is flink groter dan de EU dus dat lijkt mij niet te kloppen. Ik weet niet zo ontzettend veel van de Indiase politiek maar de verkiezingen aldaar schijnen wel democratisch te zijn.
Ik zie die termen niet gebruikt worden voor SGP of JA21.quote:Op maandag 10 juni 2024 00:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, er lijkt ineens iets besloten te zijn. Alle partijen rechts van de VVD zijn nu ineens 'radicaal-rechts'.
Ja, daarvoor noemde we het gewoon extreem-rechts maar dat mag niet meer van de Kamervoorzitter.quote:Op maandag 10 juni 2024 00:32 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik zie die termen niet gebruikt worden voor SGP of JA21.
Maar ik heb eens zitten googelen, en er lijkt inderdaad voor de term in Nederland wat te zijn afgestemd sinds vorig jaar.
Oh ja. En Hitler was links. Of zoiets. Fijne vent.quote:Op maandag 10 juni 2024 00:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, daarvoor noemde we het gewoon extreem-rechts maar dat mag niet meer van de Kamervoorzitter.
De NOS leek het meer met een allegaartje van definities te doen.quote:Op maandag 10 juni 2024 00:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, daarvoor noemde we het gewoon extreem-rechts maar dat mag niet meer van de Kamervoorzitter.
Moet dit grappig zijn ofzo?quote:Op maandag 10 juni 2024 00:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat een lariekoek. Duitsland is gewoon een land van de middenpartijen. In de recente geschiedenis zijn het vrjiwel altijd de chirstendemocraten aan de macht geweest met een paar uitzonderingen. Kohl mocht 5x met de liberalen, daarna 2x Schroder met de SDP en toen weer 4x Merkel afwisselend met FDP en SPD.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:36 schreef KingRoland het volgende:
Al blijf ik toch verbaasd dat rechts in Duitsland zoveel stemmen heeft weten te harken. Als er een land is waar men klaarkomt op links is het Duitsland wel. CDU/CSU zal daar wel de komende jaren gewoon de macht blijven houden, dat is wel zeker.
The Guardian geeft nu aan dat GL-PvdA nog een zetel wint ten koste van BBB.quote:Op maandag 10 juni 2024 01:49 schreef Tijger_m het volgende:
De Guardian, oh ironie, heeft een hele duidelijke pagina voor de resultaten de fracties in het EUP overigens:
https://www.theguardian.c(...)europe-eu-parliament
Met een blik kan je zien welke fractie in de plus en min staat
De NOS heeft dat verschil inderdaad, ik denk grotendeels voor eigen gebruik, uitgezocht en dat ook gepubliceerd: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-verschil-belangrijkquote:Op maandag 10 juni 2024 00:36 schreef capricia het volgende:
Er is ook wel een verschil.
Extreem rechts zijn partijen en bewegingen die niet-democratische middelen willen inzetten voor hun radicaal rechtse doel.
Radicaal rechts heeft dat niet. Die blijven netjes binnen de rechtsstaat.
Zoiets.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |