Rechts heeft het geweldig gedaan, zeker na die actie van Macron is dat toch wel het toppunt als je Frankrijk, Italie of Duitsland kan beinvloeden.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:15 schreef KoningWouter het volgende:
Frankrijk Le Pen, Italië Melonie.
Er is dus wel een ruk naar rechts.
Eerste stap naar Forumland is het verlaten van Europaquote:Op zondag 9 juni 2024 23:33 schreef luxerobots het volgende:
Het is FvD gelukt om uit Europa te gaan.
Macron neemt die beslissing op basis van de uitslag in Frankrijk, niet die van Duitsland of Italie. Waar jij vandaan haalt dat andere landen daar iets mee te maken hebben ontgaat mij totaal.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:34 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Rechts heeft het geweldig gedaan, zeker na die actie van Macron is dat toch wel het toppunt als je Frankrijk, Italie of Duitsland kan beinvloeden.
Leer lezen.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Macron neemt die beslissing op basis van de uitslag in Frankrijk, niet die van Duitsland of Italie. Waar jij vandaan haalt dat andere landen daar iets mee te maken hebben ontgaat mij totaal.
Ja eens. Al vind ik nog veel onduidelijk. Samen in een fractie met Le Pen en Wilders?quote:Op zondag 9 juni 2024 23:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Meloni's partij lijkt constructiever dan Lega om eerlijk te zijn, geen fan van beiden maar als je uit twee kwaden moet kiezen dan Meloni maar.
Opkomstverkiezingen jongens, ik zou echt oppassen met verregaande conclusies. Eickhout cs. knap gedaan. Next.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:27 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Helaas is bij deze 4 partijen de zelfreflectie volkomen afwezig. Die gaan deze analyse echt niet maken.
Dan moeten al die, hoe heten ze nu radicaal rechts of zo? het met zijn negenen met elkaar eens worden en schijnbaar wil niemand met AfD in zee dus...succes ermee?quote:Op zondag 9 juni 2024 23:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja eens. Al vind ik nog veel onduidelijk. Samen in een fractie met Le Pen en Wilders?
De conservatieven (op rechts) leveren zetels in in het EP.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:34 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Rechts heeft het geweldig gedaan, zeker na die actie van Macron is dat toch wel het toppunt als je Frankrijk, Italie of Duitsland kan beinvloeden.
Yup. Dat speelt een grote rol en ik ga er ook geen conclusies voor andere Nederlandse verkiezingen aanhangen. Macron wel maar goed, Frankrijk zit sowieso anders in elkaar.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Opkomstverkiezingen jongens, ik zou echt oppassen met verregaande conclusies. Eickhout cs. knap gedaan. Next.
En dan hebben we nog de steun aan Oekraïne. Meloni is veel meer voorstander dan Le Pen (die van origine een Poetin vriendje is).quote:Op zondag 9 juni 2024 23:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan moeten al die, hoe heten ze nu radicaal rechts of zo? het met zijn negenen met elkaar eens worden en schijnbaar wil niemand met AfD in zee dus...succes ermee?
Ik vraag mij af of dat het is of dat het gewoon (misplaatst) opportunisme isquote:Op zondag 9 juni 2024 23:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yup. Dat speelt een grote rol en ik ga er ook geen conclusies voor andere Nederlandse verkiezingen aanhangen. Macron wel maar goed, Frankrijk zit sowieso anders in elkaar.
Lega was ook sterk pro-Poetin. Geen idee hoe de rest er in staat.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:41 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan hebben we nog de steun aan Oekraïne. Meloni is veel meer voorstander dan Le Pen (die van origine een Poetin vriendje is).
Wordt vast gezellig daan.
Meloni zette zichzelf op het stembiljet. Bovenaanquote:Op zondag 9 juni 2024 23:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yup. Dat speelt een grote rol en ik ga er ook geen conclusies voor andere Nederlandse verkiezingen aanhangen. Macron wel maar goed, Frankrijk zit sowieso anders in elkaar.
Macron zelf is klaar na deze periode als President en nu verkiezingen uitschrijven is inderdaad wel opportuun voor hem, als Le Pen wint moet ze regeren en oplossingen leveren (waar kennen we dat van?), als Le Pen verliest dan weet Macron's opvolger zich verzekerd van een rustiger leven.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of dat het is of dat het gewoon (misplaatst) opportunisme is
Het blijft Italie, he?quote:Op zondag 9 juni 2024 23:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Meloni zette zichzelf op het stembiljet. Bovenaan
Kan allemaal.
Dan krijg je een zogeheten cohabitation (president van andere signatuur dan premier), kan Le Pen alsnog al het kwaad afschuiven. Ik zie geen winnende exit-strategie voor Macron. Maar goed. Misschien mis ik iets.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Macron zelf is klaar na deze periode als President en nu verkiezingen uitschrijven is inderdaad wel opportuun voor hem, als Le Pen wint moet ze regeren en oplossingen leveren (waar kennen we dat van?), als Le Pen verliest dan weet Macron's opvolger zich verzekerd van een rustiger leven.
Lijstduwers kennen we hier wel. Die gaan ook de functie niet uitvoeren.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het blijft Italie, he?
Hoe dat land nog zo goed kan functioneren zonder eigenlijk ooit een functionele regering te hebben blijft een raadsel voor mij
Le Pen gaat dan over het binnenlandbeleid en Macron over het buitenlandbeleid en de defensie. Dus dan moet ze gewoon kunnen leveren. Op die wijze wist ooit Mitterand concurrent Chirac af te schudden.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan krijg je een zogeheten cohabitation (president van andere signatuur dan premier), kan Le Pen alsnog al het kwaad afschuiven. Ik zie geen winnende exit-strategie voor Macron. Maar goed. Misschien mis ik iets.
Dat is niet helemaal zo. De Franse president is bijvoorbeeld ook voorzitter van de ministerraad en degene die de decreten tekent. Die heeft dus ook een binnenlandse rol, zij het beperkt. Maar dat lijkt me voldoende voor Le Pen om hem af te schilderen als…quote:Op zondag 9 juni 2024 23:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Le Pen gaat dan over het binnenlandbeleid en Macron over het buitenlandbeleid en de defensie. Dus dan moet ze gewoon kunnen leveren. Op die wijze wist ooit Mitterand concurrent Chirac af te schudden.
Overigens is het maar de vraag of Le Pen zoveel zetels gaan weten te scoren in het Franse systeem.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)pa-vlaamse-partijen/quote:Vlaams Belang is nipt de grootste Vlaamse partij in het Europees Parlement, voor de N-VA. Beide partijen hebben wel evenveel zetels. De PVDA is er in geslaagd om voor het eerst (aan Vlaamse kant) een zetel binnen te halen in het Europees Parlement.
Nee, tegen de typisch Franse demonstraties kan ze niet zeggen "Ja maar de president!!!"quote:Op zondag 9 juni 2024 23:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal zo. De Franse president is bijvoorbeeld ook voorzitter van de ministerraad en degene die de decreten tekent. Die heeft dus ook een binnenlandse rol, zij het beperkt. Maar dat lijkt me voldoende voor Le Pen om hem af te schilderen als…
Vrij goed. Lijkt me een goede kans dat de coalitiepartijen niet ergens anders op uit zouden komen.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:58 schreef capricia het volgende:
Iets anders. We hebben (nu Timmermans weg is) nog één Nederlandse Eurocommissaris: Wopke Hoekstra.
En het was de vraag of hij door mag gaan. Want ook die kaarten worden opnieuw geschud.
Maar met deze uitslag, denk ik dat hij wel een goed zit. Christen, beetje centrum rechts. CDAer.
Wat denken jullie van zijn kansen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |