Dat doen chihuahua's ook.quote:
Precies, meteen Timmermans premier maken!!!quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:30 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Het volk is het ZAT. Geert oprotten!
Volt 2? Dat lijkt me dan weer reden tot het opbergen van de bubbels.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:33 schreef Momo het volgende:
CU, SP, FvD nog kans op 1 zetel. Volt nog kans op 2 zetels
Ergens ook wel logisch. EP heeft verdomd weinig invloed, kan & doet bijzonder weinig. Denk dat als we voor de EC hadden kunnen stemmen (die hufters met de echte macht) de opkomst een stuk hoger zou zijn.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja het is ergens wel treurig. Je hebt uiteindelijk veel minder invloed om Europa natuurlijk, maar het is absoluut een belangrijk politiek orgaan.
Maar dan hebben er 4 partijen ook nog kans op nul zetels, lijkt mij.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:33 schreef Momo het volgende:
CU, SP, FvD nog kans op 1 zetel. Volt nog kans op 2 zetels
We gaan het zien 😀quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:30 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Het volk is het ZAT. Geert oprotten!
Krijg je 1000'en biljetten waaarop dan ''WEG MET BRUSSEL EN STRAATSBURG'' staat.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Vroegâh was stemmen nog verplicht
De opkomst is inderdaad treurig maar de trend is wel redelijk positief gelukkig.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja het is ergens wel treurig. Je hebt uiteindelijk veel minder invloed om Europa natuurlijk, maar het is absoluut een belangrijk politiek orgaan.
Ik vrees eerlijk gezegd dat de gemiddelde kiezer het onderscheid tussen EP en EC niet kent.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:33 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Ergens ook wel logisch. EP heeft verdomd weinig invloed, kan & doet bijzonder weinig. Denk dat als we voor de EC hadden kunnen stemmen (die hufters met de echte macht) de opkomst een stuk hoger zou zijn.
Ik ook niet echt neequote:Op donderdag 6 juni 2024 21:32 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik ken IRL serieus niemand die PVV stemt
Ook dat is, helaas, een factor idd.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vrees eerlijk gezegd dat de gemiddelde kiezer het onderscheid tussen EP en EC niet kent.
Ja of er gaat er 1 weg bij PVV of PvdA-GLquote:Op donderdag 6 juni 2024 21:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar dan hebben er 4 partijen ook nog kans op nul zetels, lijkt mij.
Klopt, zeker aan de onderkant is het best spannend.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar dan hebben er 4 partijen ook nog kans op nul zetels, lijkt mij.
Oh, zijn ze al op TV?quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wel grappig dat op rechts de druiven nu zo zuur zijn. Bij de landelijke verkiezingen allemaal boos dat men op links niet blij was met rechtse winst. Nu massaal zuur doen over linkse winst.
Misschien moeten ze op rechts meer een eigen verhaal verzinnen. Ipv elke keer maar negatief doen over PvdA/Gl overduidelijk is het een matige strategie om meer te ouwehoeren over hoe kut de ander is.
Daarom zie ik a priori wel brood in een opkomstplicht. Nu heb je eigenlijk geen volledige afspiegeling van de bevolking bij deze verkiezingen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:34 schreef Evangelion het volgende:
Mensen die voor Europa zijn stemmen eerder bij Europese verkiezingen. Verrassend.
40% groeien is niets, volgens jou?quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:36 schreef Jedi_Pimp het volgende:
De Maurice de Hond narratief van "hoe hoger de opkomst, des te slechter voor pro-Europese partijen" komt dus ook totaal niet uit. Radicaal-rechts is niet geslaagd om haar achterban (die de afgelopen 10 jaar überhaupt niet de deur uit ging voor deze verkiezingen) op te trommelen om "niet op Timmermans" te stemmen. Erg mooi.
Ondanks dat Kerolain zich mokervervelend gedroeg bij Op1 gisteravond.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:35 schreef Hexagon het volgende:
Treurig trouwens dat de SP het niet gered heeft. En nog treuriger dat die Bayer/Monsanto aandeelhouders twee zetels hebben.
quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Is dat zo? Volgens mij zit daar doorgaans geen dramatisch verschil tussen. Maar belangrijker, dat zijn nog steeds opiniepeilingen en dus doet dat niets af aan de opmerking over shy voter versus late decider.
Prijs de dag niet voor het avond is.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:16 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Je bent selectief rancuneus. De hele campagne van PVV was louter "stem op ons als je geen Timmermans wilt". PvdA-GL heeft alle reden om te juichen. Ze zijn de grootste geworden, en de uitdager die inhoudelijk niks in de melk te brokkelen had in de campagne (en hun campagne heeft ingericht op het niet-stemmen op PvdA-GL) heeft niet gewonnen.
Je moet mijn post lezen in de context van het hoge opkomstpercentage, maar dat lijkt moeilijk voor je te zijn.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:37 schreef ashardalan het volgende:
[..]
40% groeien is niets, volgens jou?
Niet mijn partij, maar waarom is het precies een engerd?quote:
Kan nog wel goed vallen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:35 schreef Hexagon het volgende:
Treurig trouwens dat de SP het niet gered heeft. En nog treuriger dat die Bayer/Monsanto aandeelhouders twee zetels hebben.
Dat interview met hem was wel ontluisterend qua leegte en holle vingerwijsretoriek.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Niet mijn partij, maar waarom is het precies een engerd?
Jij beweerd dat de achterban niet op is komen dagen, terwijl er 40% winst is geboekt. Volgens mij snap jij zelf niet helemaal wat dat zegt.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:38 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Je moet mijn post lezen in de context van het hoge opkomstpercentage, maar dat lijkt moeilijk voor je te zijn.
Ik "prijs" helemaal niets. Ik kijk gewoon naar data en dan zijn exit polls relatief nauwkeurig en zit er niet heel veel verschil tussen voorlopige en definitieve exit polls doorgaans.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:37 schreef quo_ het volgende:
[..]
[..]
Prijs de dag niet voor het avond is.
Doorgaans scoort de PVV nog een aardige "gordijnbonus"
Zie post #134quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:39 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Jij beweerd dat de achterban niet op is komen dagen, terwijl er 40% winst is geboekt. Volgens mij snap jij zelf niet helemaal wat dat zegt.
Ik ga hier geen grap over maken ondanks dat 'ie in mijn vingertoppen zit.quote:
Als dat klopt zelfs een zetel minder voor de PVV. Wederom tot zover het shy voter effect.quote:
Laat extreemrechts maar lekker lullen, vaak schoppen de aanhangers het toch niet zo ver.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:17 schreef Faraday01 het volgende:
Eigenlijk lijkt het erg mee te vallen FvD met PVV gaan samen van 5 naar 7. Zo groot is die ruk naar extreemrechts vandaag gelukkig niet
Nah, daar is niks te zien behalve mischien weer een politie invalquote:Op donderdag 6 juni 2024 21:42 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ja ja, ga nou maar kijken bij FVD
Ook spannendquote:Op donderdag 6 juni 2024 21:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nah, daar is niks te zien behalve mischien weer een politie inval
Nou, ik wil Baudet wel dit horen verklaren/framen/weglullenquote:Op donderdag 6 juni 2024 21:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nah, daar is niks te zien behalve mischien weer een politie inval
De storyline die ik aanhaal, is dat Eurosceptische partijen baat zouden hebben bij een hoge opkomst. Dat is overduidelijk niet gelukt - ja, PVV heeft vergeleken met 2019 flink gewonnen, maar er is geen sprake van een ruk naar rechts die wel voorspeld was bij dit opkomstpercentage. Ergo, met deze hoge opkomst, is het geen eenduidige mobilisatie geworden van vooral radicaal-rechts, de pro-Europese opkomers zijn niet weggecijferd door lui die normaliter niet eens stemmen voor het EP.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:39 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Jij beweerd dat de achterban niet op is komen dagen, terwijl er 40% winst is geboekt. Volgens mij snap jij zelf niet helemaal wat dat zegt.
Is dat de broer van Bert?quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:43 schreef Monolith het volgende:
De verslaggever bij D66 klinkt een beetje als Roel Maalderink.
Ah, fair. Dat had ik idd niet uit je post gehaaldquote:Op donderdag 6 juni 2024 21:44 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
De storyline die ik aanhaal, is dat Eurosceptische partijen baat zouden hebben bij een hoge opkomst. Dat is overduidelijk niet gelukt - ja, PVV heeft vergeleken met 2019 flink gewonnen, maar er is geen sprake van een ruk naar rechts die wel voorspeld was bij dit opkomstpercentage. Ergo, met deze hoge opkomst, is het geen eenduidige mobilisatie geworden van vooral radicaal-rechts, de pro-Europese opkomers zijn niet weggecijferd door lui die normaliter niet eens stemmen voor het EP.
Niet dat ik weet. De presentator van Plakshot.quote:
Gat tussen PVV en GL-PvdA is gigantisch. BBB een hele krappe 2 zetels. NSC kleiner dan PvdD hahaha.quote:
Misschien komt door dat de PVV nu regeringspartij is geworden?quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:46 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Zou hij ziek zijn? Ben hem niet zo "mild" gewend.
Als dat zo is, stemt me dat hoopvoller voor het komende kabinet. Beter gezegd; minder negatief.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:47 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Misschien komt door dat de PVV nu regeringspartij is geworden?
+6, grootste stijger by far, verpulverd alle andere partijen behoudens de PvdA, ik zou toch maar je blijheid temperenquote:Op donderdag 6 juni 2024 21:46 schreef capricia het volgende:
Ben blij dat de PVV niet de grootste lijkt te worden.
Blijkbaar heeft hij een grotere hekel aan Klaver dan Timmermans?quote:
Die angstige frame over radicaal-rechts zag je echt constant in de media de afgelopen dagen. Altijd weer die onderschatting van de kiezer, om gek van te worden.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:44 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
De storyline die ik aanhaal, is dat Eurosceptische partijen baat zouden hebben bij een hoge opkomst. Dat is overduidelijk niet gelukt - ja, PVV heeft vergeleken met 2019 flink gewonnen, maar er is geen sprake van een ruk naar rechts die wel voorspeld was bij dit opkomstpercentage. Ergo, met deze hoge opkomst, is het geen eenduidige mobilisatie geworden van vooral radicaal-rechts, de pro-Europese opkomers zijn niet weggecijferd door lui die normaliter niet eens stemmen voor het EP.
Wss wel ja. Plus dat GL veel verder van de PVV staat dan de PvdA.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:48 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft hij een grotere hekel aan Klaver dan Timmermans?
Niet echt. Al het hele programma laten ze zien dat de landelijke politiek heel beperkt invloed heeftquote:Op donderdag 6 juni 2024 21:49 schreef capricia het volgende:
En de huidige coalitie haalt geen meerderheid. Ook opmerkelijk.
Die zullen zo wel het EP gaan bestormen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:50 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Geen FVD verslag zo te zien
Nee, het is zelfs een enorme nederlaag vergeleken met de 2e Kamer. Speelt opkomst een rol bij maar toch.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:49 schreef capricia het volgende:
En de huidige coalitie haalt geen meerderheid. Bij lange na niet. Ook opmerkelijk.
17,7% vertaalt tot net geen 5,5 zetel. Effect van de kiesdrempel is enormquote:Op donderdag 6 juni 2024 21:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
Gat tussen PVV en GL-PvdA is gigantisch. BBB een hele krappe 2 zetels. NSC kleiner dan PvdD hahaha.
Ja. Dit is echt een nederlaag.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, het is zelfs een enorme nederlaag vergeleken met de 2e Kamer. Speelt opkomst een rol bij maar toch.
Zie post #134 voor percentages.
PVV zelfs flinks gezakt tov de TK.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
+6, grootste stijger by far, verpulverd alle andere partijen behoudens de PvdA, ik zou toch maar je blijheid temperen
PVV wint zetels maar verliest ten opzichte van 2e Kamer, de rest van de coalitie, op de BBB na, gaat zwaar in de min. Niet dat ik het ze niet gun maar het is wel interessant.quote:
Zo klonk het wel ja.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:53 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Draaien ze nou drum 'n bass bij GL PVDA?
Nou, samen zijn ze even groot & door de media zijn die 2 nogal "geframet" dat het vooral CDA stemmers waren die op deze 2 gestemd zouden hebben.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:52 schreef KoosVogels het volgende:
Wat ik vooral verrassend vind is dat het CDA op 3 zetels af lijkt te stevenen, groter dan NSC en BBB, de belangrijke tegenstrevers van het CDA.
Zien we hier de eerste voorzichtige tekenen van een Bontenbal-effect?
Ik hoop daar stiekem op, want ik ben groot fan van Bontenbal.
DOen ze bij sommige partijen welquote:Op donderdag 6 juni 2024 21:53 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
waarom interviewen ze niet de lijsttrekkers van de partijen van EU?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |