quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus ze smijten hem eruit en hij moet binnen twee weken alweer dankbaar zijn?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:28 schreef havanagila het volgende: En die miljoenen views en streaming records hebben ook niks met het esf te maken zeker. pffff
Niet "fuck het esf" roepen als het je carriere enorm helpt, je er miljoenen mee verdiend qua streams/aandacht.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:40 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dus ze smijten hem eruit en hij moet binnen twee weken alweer dankbaar zijn?
wie heeft ie gemept?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:42 schreef havanagila het volgende:
[..]
Niet "fuck het esf" roepen als het je carriere enorm helpt, je er miljoenen mee verdiend qua streams/aandacht.
Oh, en er niemand meppen.
Maarja, kritiek mag schijnbaar niet. Worden je woorden meteen verdraaid.
Ja klein verschil.quote:
quote:
Ja dat is het, ‘kritiek mag niet!!!!’. Met je meppen.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:42 schreef havanagila het volgende:
[..]
Niet "fuck het esf" roepen als het je carriere enorm helpt, je er miljoenen mee verdiend qua streams/aandacht.
de aandacht komt van de fans, die vinden dat het festival zelf Joost in de steek gelaten heeft.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:42 schreef havanagila het volgende:
[..]
Weet je niet.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:50 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
de aandacht komt van de fans, die vinden dat het festival zelf Joost in de steek gelaten heeft.
En over woorden verdraaien gesproken: hij heeft niemand gemept.
🤣quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:42 schreef Eurochacha het volgende:
Reactie Gover 💙
https://www.instagram.com/p/C7hOgEmIEDg/?igsh=ajNrcG5wZ3g4bHlm
O, dus jij mag wel woorden verdraaien als het je uitkomt.quote:
We kunnen dit spelletje blijven spelen, maar volgens de AvroTros, Joost, de Zweedse politie en de organisatie is dat geen sprake van, enkel van een "unlawful threat".quote:
Wat erg.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:53 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
O, dus jij mag wel woorden verdraaien als het je uitkomt.
Ik ga je 'bijdrages' hier maar negeren. Raad ik anderen ook aan.
Beschadigde camera's krijg je niet van unlawful threats. Met je moeder.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:53 schreef Fretwork het volgende:
[..]
We kunnen dit spelletje blijven spelen, maar volgens de AvroTros, Joost, de Zweedse politie en de organisatie is dat geen sprake van, enkel van een "unlawful threat".
Ga lekker je moeder pesten joh
Niemand. Dat zien we binnenkort wel.quote:
hou dan je mond als je het niet weet.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:57 schreef havanagila het volgende:
[..]
Wat erg.
[..]
Beschadigde camera's krijg je niet van unlawful threats. Met je moeder.
[..]
Niemand. Dat zien we binnenkort wel.
Fijn! En Tantu reageert er ook meteen weer heel lief op. Dat is dus gewoon allemaal nog dikke mik onderling. Zoals gehoopt en verwacht. 💙quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:42 schreef Eurochacha het volgende:
Reactie Gover 💙
https://www.instagram.com/p/C7hOgEmIEDg/?igsh=ajNrcG5wZ3g4bHlm
beschuldigingen uiten die onwaar zijn en daar op door blijven gaan wel. Je weet niet eens waar hij van verdacht wordtquote:
Hoe weet je dat die beschuldiging vals is als er nog geen uitspraak is?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:01 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
beschuldigingen uiten die onwaar zijn en daar op door blijven gaan wel. Je weet niet eens waar hij van verdacht wordt
Ik doel op jouw beschuldigingen gap.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:04 schreef havanagila het volgende:
[..]
Hoe weet je dat die beschuldiging vals is als er nog geen uitspraak is?
Woorden verdraaien is wat je zelf doet. Je bent niet zo goed in discussiëren, dat kun je anderen niet verwijten.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:42 schreef havanagila het volgende:
[..]
Joh, als je geen idee hebt waar je het over hebt, zeg dan lekker niks.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:57 schreef havanagila het volgende:
[..]
Wat erg.
[..]
Beschadigde camera's krijg je niet van unlawful threats. Met je moeder.
[..]
Niemand. Dat zien we binnenkort wel.
Als je nou gewoon eens binnenkomt met kritiek op een beetje normale toon ipv met ongefundeerd gedoe gaan gooien met 'en niemand meppen' enzo (wat gewoon vragen om reacties is) gaat het een stuk beter. Heus.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:13 schreef havanagila het volgende:
Ik heb kritiek op Joost, en vervolgens ben ik een troll, moet ik m'n moeder gaan pesten, ben ik niet zo slim, kan ik niet discussiëren en noem maar op. Gezellig hier. Not.
Jullie hebben het vonnis al allemaal ingezien. Ik ben een troll. Duidelijk.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Als je nou gewoon eens binnenkomt met kritiek op een beetje normale toon ipv met ongefundeerd gedoe gaan gooien met 'en niemand meppen' enzo (wat gewoon vragen om reacties is) gaat het een stuk beter. Heus.
quote:
Ik hoor eerder een sample uit : Right here waiting for you van Richard Marxquote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Melodie lijkt gedeeltelijk gebaseerd op dit nummer?
Ik dacht meteen aan 'right here waiting for youuuuu' Richard Marx. Zoals hierboven ook gezegd door Nik4Ever. Maar dat is misschien mijn leeftijd.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:31 schreef havanagila het volgende:
Mag ik dan zeggen dat "luchtballon" en "forever young" wel verdacht hetzelfde klinkt?
Joost sampled wel vaker bekende 'refreintjes' en schrijft daar andere teksten op, zoals met dat lied van Sting geloof ik.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik dacht meteen aan 'right here waiting for youuuuu' Richard Marx. Zoals hierboven ook gezegd door Nik4Ever. Maar dat is misschien mijn leeftijd.
Zal wel een gekocht sample zijn ofzo. Want de rest van het lied is weer flink anders.
Doel meer op de tekst. foreeeever youung -- luuuhuuchtballlllon.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik dacht meteen aan 'right here waiting for youuuuu' Richard Marx. Zoals hierboven ook gezegd door Nik4Ever. Maar dat is misschien mijn leeftijd.
Zal wel een gekocht sample zijn ofzo. Want de rest van het lied is weer flink anders.
Indien je daarmee bekend bent, kun je er iets meer over vertellen. Wat kunnen de gevolgen zijn indien iemand zich daaraan schuldig zou maken?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:15 schreef Fretwork het volgende:
Lijkt me overigens sterk dat je bekend bent met de Zweedse wet over het vrij vertaalde artikel over Unlawful Threats, maar soit.
Nee want wij weten toch niet wat het gaat worden qua boete (of het meer dan 100 eu wordt) of andere straf indien hij schuldig wordt bevonden? We hebben geen glazen bol helaas.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:38 schreef Za het volgende:
Kan iemand antwoorden of ze verwachten dat Joost een strafblad zal krijgen?
Oh zo. Het lijkt wel op meerdere dingen. Friesenjung was natuurlijk ook deels 'English man in New York'.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:39 schreef havanagila het volgende:
[..]
Doel meer op de tekst. foreeeever youung -- luuuhuuchtballlllon.
Friesenjung was natuurlijk al door Otto Waalkes gemaakt, inderdaad als Duitse englishman in New York. Maar Joost maakt inderdaad vaker nummers met samples of in samenwerking met originele artiesten van oudere nummers.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh zo. Het lijkt wel op meerdere dingen. Friesenjung was natuurlijk ook deels 'English man in New York'.
Zolang er gewoon netjes samples worden gekocht is er niks mis mee. Je kunt er alleen beter niet mee naar Eurovisie willen. Dus gelukkig was Europapa wat dat betreft anders.
De instrumental lijkt er wel een beetje op. Maar zoals gezegd, meer op Right Here Waiting.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:39 schreef havanagila het volgende:
[..]
Doel meer op de tekst. foreeeever youung -- luuuhuuchtballlllon.
Zou die 1999 verwijzen naar 99 Luftballonsquote:
Vooral dat laatste zie je bij veel van die meme rappers.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:53 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
De instrumental lijkt er wel een beetje op. Maar zoals gezegd, meer op Right Here Waiting.
Ik denk eerlijk gezegd dat het geen sample is, maar gewoon een origineel nummer. Het is dusdanig anders dat het net geen plagiaat is.
Of:quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:57 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Zou die 1999 verwijzen naar 99 Luftballons
quote:De Zwitserse psychiater Bertrand Piccard (41) en de Engelse ballonvaarder en luchtmachtpiloot Brian Jones (51) zijn er in 1999 in geslaagd als eersten met een heteluchtballon de wereld rond te varen.
Ofquote:
Nou ja, blijkbaar lijken Forever Young en Right Here Waiting óók heel erg op elkaarquote:Op dinsdag 28 mei 2024 21:02 schreef havanagila het volgende:
[..]
Vooral dat laatste zie je bij veel van die meme rappers.
Yung Gravy had niet voor niks een plagiaatclaim aan z'n broek met dat rick astley nummer.
Zo gaaf. Want hij reageerde al zo tof op die Overthinking It video en nu dit. Hij waardeerde het kennelijk echt!quote:Op dinsdag 28 mei 2024 21:27 schreef blackswangreen het volgende:
Bij de live-uitvoering van Luchtballon merkte iemand in de Youtube-comments trouwens op dat er een sample uit Overthinking It inzit. Die is dus vrij recent toegevoegd
edit: helemaal aan het einde van deze opname kun je het horen
Dat mensen all over the world Nederlands zingen...... Joost heeft het voor elkaar gekregen.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 22:56 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Lidia Isac (Moldavië 2016) zingt Europapa
Dat doet ze best aardigquote:Op dinsdag 28 mei 2024 22:56 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Blijft bijzonder, tot aan hele scholen ergens in Baltics 😁quote:Op dinsdag 28 mei 2024 23:04 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Dat mensen all over the world Nederlands zingen...... Joost heeft het voor elkaar gekregen.
Nee joh, is toch zeker een samplequote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:53 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
De instrumental lijkt er wel een beetje op. Maar zoals gezegd, meer op Right Here Waiting.
Ik denk eerlijk gezegd dat het geen sample is, maar gewoon een origineel nummer. Het is dusdanig anders dat het net geen plagiaat is.
Ze heeft het vast 100x geluisterd. Leukquote:Op dinsdag 28 mei 2024 22:56 schreef Momo het volgende:
[ x ]
David Guetta heeft 75.000.000 maandelijkse luisteraars op Spotify (#11). Dus dat 'probeert' is wel een beetje misplaatst.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 22:44 schreef Fretwork het volgende:
David Guetta probeert er ook groot mee te blijven.
Europapa opnemen in de inburgering cursusquote:Op dinsdag 28 mei 2024 22:56 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Ja oke, maar heb toch het gevoel dat hij groter was toen hij nog niet alle nummers uit mn jeugd om zeep hielpquote:Op woensdag 29 mei 2024 02:04 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
David Guetta heeft 75.000.000 maandelijkse luisteraars op Spotify (#11). Dus dat 'probeert' is wel een beetje misplaatst.
Ja, de piano is wel echt exact hetzelfde, maar dan versneld. Laten we zeggen dat als Richard Marx geen credits krijgt hij reden heeft voor een rechtszaakquote:
Het hoeft ook maar genoeg te lijken om zelfstandige creativiteit uit te sluiten. Zie Joe Satriani vs Coldplay.quote:Op woensdag 29 mei 2024 10:09 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja, de piano is wel echt exact hetzelfde, maar dan versneld. Laten we zeggen dat als Richard Marx geen credits krijgt hij reden heeft voor een rechtszaak
Cornald had het ook over een telefoon die Joost naar beneden geduwd zou hebben. Nou kan dat ding ook wel in een gimbal hebben gezeten, maar hoe kan je je daaraan snijden?quote:Op woensdag 29 mei 2024 11:49 schreef Aadrianus het volgende:
Sowieso... een steadycam? behind stage? hoezo? waarom? wat moet je daar filmen met een hele dure zware camera?
Duimgezuig, meer is het niet.
Dat snijden gedeelte komt door een verkeerde vertaling uit de zweedse bron (Aftonbladet).quote:Op woensdag 29 mei 2024 11:51 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Cornald had het ook over een telefoon die Joost naar beneden geduwd zou hebben. Nou kan dat ding ook wel in een gimbal hebben gezeten, maar hoe kan je je daaraan snijden?
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:10 schreef Claudia_x het volgende:
Voor wie het niet mee heeft gekregen, dit was de vertaling van het stuk uit Aftonbladet:
[..]
Het viel enkele users meteen op dat er iets gek was aan de vertaling:
[..]
[..]
En er werd een betere vertaling aangedragen:
[..]
[..]
[..]
Oh ja, dat moest niet 'snijden' zijn, maar 'geschrokken' of zo.quote:Op woensdag 29 mei 2024 11:54 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Dat snijden gedeelte komt door een verkeerde vertaling uit de zweedse bron (Aftonbladet).
Topics geleden ging het daar al over.
[..]
Ja, het ging om "skärrad", fout vertaald en dat gaat dan een geheel eigen leven lijden.quote:Op woensdag 29 mei 2024 12:16 schreef Dave het volgende:
[..]
Oh ja, dat moest niet 'snijden' zijn, maar 'geschrokken' of zo.
Op zich, zou dit een hele goede verklaring zijn.quote:Op woensdag 29 mei 2024 11:31 schreef Fred_B het volgende:
Zullen we de invulling van de gebeurtenissen in het hoofd van Jan Roos lekker laten voor wat het is?
quote:Op woensdag 29 mei 2024 12:40 schreef Aadrianus het volgende:
Ja, maar überhaupt: een steadycam is een hele specifieke camera, voor hele specifieke beelden.
Behalve dan dat de cameravrouw in dit verhaal ineens weer gewond was. Terwijl dat woord dus ook gewoon 'geschrokken' kan betekenen. Als ze gewond was was dat vast al wel naar buiten gebracht.quote:Op woensdag 29 mei 2024 12:49 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Op zich, zou dit een hele goede verklaring zijn.
Joost doet feitelijk / letterlijk niet veel bijzonder.
Maar de vrouw schrok heel erg, en is gevallen.
Gewond is hierin (natuurlijk) een vrij subjectief geheel. Ze valt (door haar schrik) op haar kont, en dit doet pijn (ik ben verwond, want blauw plekje).quote:Op woensdag 29 mei 2024 13:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Behalve dan dat de cameravrouw in dit verhaal ineens weer gewond was. Terwijl dat woord dus ook gewoon 'geschrokken' kan betekenen. Als ze gewond was was dat vast al wel naar buiten gebracht.
Moet ook nog maar eens zien of deze vrouw überhaupt gevallen is of iets in die trant.quote:Op woensdag 29 mei 2024 13:20 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Gewond is hierin (natuurlijk) een vrij subjectief geheel. Ze valt (door haar schrik) op haar kont, en dit doet pijn (ik ben verwond, want blauw plekje).
Dat deze vrouw alle kenmerken heeft van een zeer gevoelig huidje, staat niet ter discussie. Dit bleek al uit het feit dat ze niet in gesprek wilde gaan om excusses te aanvaarden en gewoon moedwillig Joost laat schorsen,(en wat uit Roddelpraat blijkt door haar eigen schrik reactie). Dan lijkt het me niet ver gezocht dat ook maar iets van een blauwplekje, pijn gevoel voor deze vrouw gelijk staat aan heel ernstig gewond raken.
Het probleem in deze redenatie is een soort Bijbels geloof (“dat staat geschreven”) in Roddelpraat. Ik weet natuurlijk ook niet precies wat er gebeurd is, wel dat het na verklaringen van politie en het Joostkamp zeer waarschijnlijk iets onbenulligs was, maar als morgen in de Party staat dat “bronnen” hebben beweerd dat niet Joost maar Appie die telefoon had weggeduwd, dan is dat ook niet automatisch de werkelijkheid.quote:Op woensdag 29 mei 2024 13:20 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Gewond is hierin (natuurlijk) een vrij subjectief geheel. Ze valt (door haar schrik) op haar kont, en dit doet pijn (ik ben verwond, want blauw plekje).
Dat deze vrouw alle kenmerken heeft van een zeer gevoelig huidje, staat niet ter discussie. Dit bleek al uit het feit dat ze niet in gesprek wilde gaan om excusses te aanvaarden en gewoon moedwillig Joost laat schorsen,(en wat uit Roddelpraat blijkt door haar eigen schrik reactie). Dan lijkt het me niet ver gezocht dat ook maar iets van een blauwplekje, pijn gevoel voor deze vrouw gelijk staat aan heel ernstig gewond raken.
Dat is echt heel lief van jequote:Op woensdag 29 mei 2024 13:03 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik heb zojuist een pakketje op de bus gedaan met daarin een Joost Klein-vest voor een fan in Amerika. Ik hing wat rond op reddit en iemand was wanhopig op zoek naar officiële merch, dus had wat van die Bristol-samenwerking gedeeld. En die wilde ze hebben.
quote:Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.
- Hanlon's razor
Wat een lieverd ben je!quote:Op woensdag 29 mei 2024 13:03 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik heb zojuist een pakketje op de bus gedaan met daarin een Joost Klein-vest voor een fan in Amerika. Ik hing wat rond op reddit en iemand was wanhopig op zoek naar officiële merch, dus had wat van die Bristol-samenwerking gedeeld. En die wilde ze hebben.
Scared.quote:Op woensdag 29 mei 2024 12:36 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja, het ging om "skärrad", fout vertaald en dat gaat dan een geheel eigen leven lijden.
De moeite is ook een compliment waard!quote:Op woensdag 29 mei 2024 15:25 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ik krijg t wel gewoon betaald he, geen FHF kerstpakket dit.
Moet je voor de gein eens bij Aliexpress zoeken op Joost... een enorme lading shirts waar geen euro van naar Joost gaat.quote:Op woensdag 29 mei 2024 15:37 schreef Sandrie het volgende:
[..]
De moeite is ook een compliment waard!
Maar obv wat ik allemaal voorbij zie komen op socials is er intussen veel meer Joost merchandise te vinden in de US en Polen dan hier 😅
Dan nog, je neemt de moeite voor iemand= lievvquote:Op woensdag 29 mei 2024 15:25 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ik krijg t wel gewoon betaald he, geen FHF kerstpakket dit.
Hij gaat toch niet die hele tour mee om één liedje te zingen... misschien in Amsterdam en Brussel, dat zou nog kunnen.quote:Op woensdag 29 mei 2024 16:03 schreef Greys het volgende:
Ik heb een piepklein vermoeden dat we hier de reden zien dat Joost z'n tour pas volgend jaar is. Omdat hij dan misschien bij deze shows kan opdraven voor hun gezamenlijke lied.
[ x ]
Misschien zijn ze gewoon graag bij elkaar. We zullen zien.quote:Op woensdag 29 mei 2024 16:37 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hij gaat toch niet die hele tour mee om één liedje te zingen... misschien in Amsterdam en Brussel, dat zou nog kunnen.
quote:Op woensdag 29 mei 2024 11:36 schreef Momo het volgende:
Anale nageboorte Jan Roos lijkt mij niet echt een goede bron.
Is dit de eerste artiest ooit die je hebt gezien in je leven? Ook negatieve publiciteit is vaak positieve publiciteit en ergens fuck you tegen roepen is misschien wel het meest uitgevoerde stukje 'publiek meezwepen'. En de kranten schrijven dan allemaal weer een stukje. Tante Ria denkt 'nou, dat hoeft van mij dan ook weer niet', maar die staat niet op het veld tijdens de concerten van Joost. Puber Jayden vindt Joost eigenlijk alleen maar interessanter nadat soort fratsen. 'Joost heeft een mening waar ik mij bij aansluit', zegt Jayden, die niet weet dat men dit al tijdens Woodstock deed bijna 60 jaar geleden.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:42 schreef havanagila het volgende:
[..]
Als het wat samenhangender kan. graag.quote:Op woensdag 29 mei 2024 21:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Is dit de eerste artiest ooit die je hebt gezien in je leven? Ook negatieve publiciteit is vaak positieve publiciteit en ergens fuck you tegen roepen is misschien wel het meest uitgevoerde stukje 'publiek meezwepen'. En de kranten schrijven dan allemaal weer een stukje. Tante Ria denkt 'nou, dat hoeft van mij dan ook weer niet', maar die staat niet op het veld tijdens de concerten van Joost. Puber Jayden vindt Joost eigenlijk alleen maar interessanter nadat soort fratsen. 'Joost heeft een mening waar ik mij bij aansluit', zegt Jayden, die niet weet dat men dit al tijdens Woodstock deed bijna 60
Voor mij was het Eminem, lekker tegen heilige huisjes aanschoppen, maar daar ook weer een grap inzien en het semi-serieus nemen.
quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:16 schreef nik4ever het volgende:
[..]
Ik hoor eerder een sample uit : Right here waiting for you van Richard Marx
zoals deze remix versie:
Allebei en de eerste 2 seconden zijn een 1 op 1 kopie van Friends van Scooter.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:31 schreef havanagila het volgende:
Mag ik dan zeggen dat "luchtballon" en "forever young" wel verdacht hetzelfde klinkt?
Off-topic: houd a.s. 31 mei in de gaten. Ik denk 18u NL tijd.quote:Op woensdag 29 mei 2024 21:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Voor mij was het Eminem, lekker tegen heilige huisjes aanschoppen, maar daar ook weer een grap inzien en het semi-serieus nemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
quote:Op woensdag 29 mei 2024 22:31 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Off-topic: houd a.s. 31 mei in de gaten. Ik denk 18u NL tijd.Ah men, ik houd wel van drop.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien wel met een sample van Europapa. (met een zin toch nog ontopic!).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
De enige reactie die hier hoort denk ik; OK boomer.quote:Op woensdag 29 mei 2024 21:22 schreef havanagila het volgende:
[..]
Als het wat samenhangender kan. graag.
quote:Op woensdag 29 mei 2024 22:38 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ah men, ik houd wel van drop.
Misschien wel met een sample van Europapa. (met een zin toch nog ontopic!).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ben overigens helemaal vóór een Eminem en Europapa sample.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu weer on-topic,.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 30 mei 2024 11:33 schreef Edge1993 het volgende:
Deze is ongetwijfeld al een keer hier langsgekomen maar kwam deze net tegen en mooi om te zien hoe deze visual er in zijn geheel uitziet, dat kon je tijdens de liveshow toch niet echt goed meekrijgen:
https://www.instagram.com/reel/C6yIlM8II8x/?igsh=b3RhNGhscGM0b3JkDie spoiler is epic! Verdiend meer dan een verstopt spoiler plekje wat mij betreft!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Helemaal mee eens. Er kwamen geen reacties op hier indertijd terwijl het zo tof gemaakt is!quote:Op donderdag 30 mei 2024 12:12 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Die spoiler is epic! Verdiend meer dan een verstopt spoiler plekje wat mij betreft!
Ik had hem nog niet eerder gezien. Maar van mij mag hij viral 😊quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Er kwamen geen reacties op hier indertijd terwijl het zo tof gemaakt is!
Joost stond dat toch al niet meer? Of is ie teruggekomen?quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:25 schreef NailQueen het volgende:
Net op Q music dat Joost morgen niet meer op nummer 1 staat in de top 40. Helaas.
Zolang hij maar nummer 1 staat bij de volgende top 2000 verkiezingenquote:Op donderdag 30 mei 2024 19:25 schreef NailQueen het volgende:
Net op Q music dat Joost morgen niet meer op nummer 1 staat in de top 40. Helaas.
Teruggekomen. Nog twee keer op 1 gestaan na het ESF.quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Joost stond dat toch al niet meer? Of is ie teruggekomen?
Ahaquote:Op donderdag 30 mei 2024 21:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Teruggekomen. Nog twee keer op 1 gestaan na het ESF.
quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Joost stond dat toch al niet meer? Of is ie teruggekomen?
quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:45 schreef NailQueen het volgende:
Jaaa Joost staat op nummer 1 in de top 40!![]()
quote:
Indrukwekkend dit! In de zaal eigenlijk nog beter dan op tv.quote:Op donderdag 30 mei 2024 17:46 schreef Aadrianus het volgende:
Deze geeft ook een mooi beeld vanuit de zaal. Heel goed te zien is dat het licht echt geen seconde lang hetzelfde is. En wat me ook (nu pas) opviel zo rond de 2.00 als al die papa's in het rood op het scherm te zien zijn dat daar ook in eens papaoutai staat. Er zitten zoveel details in deze staging.
Fascinerend ook om dit filmpje zonder geluid te bekijken.
Of op een vertraagde snelheid.
Joost en zijn kornuiten hebben een hoop om trots op te zijn.
En EBU heeft een hoop om zich voor te schamen.
Dat staat er ook in de details.quote:
Als hij er al tussen staatquote:Op vrijdag 31 mei 2024 11:34 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb nu al zin in dat EBU-overzicht van welke ESF-inzendingen er maandelijks het meest bekeken en gestreamd zijn
Waarschijnlijk gaat ie binnen nu en een paar dagen door de barriere van de 100 miljoen streams
Vooral zin in de comments. Of ze Joost er nou inzetten of toch uithouden, ze kunnen het niet goed doen. Heerlijk. 🤭quote:Op vrijdag 31 mei 2024 11:34 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb nu al zin in dat EBU-overzicht van welke ESF-inzendingen er maandelijks het meest bekeken en gestreamd zijn
Waarschijnlijk gaat ie binnen nu en een paar dagen door de barriere van de 100 miljoen streams
Wanneer wordt dat overzicht normaal gesproken gepubliceerd?quote:Op vrijdag 31 mei 2024 11:34 schreef TheVulture het volgende:
Ik verwacht een zeer sterke focus op de meest bekeken finale-optredensquote:
Die van maart was op 4 april gepubliceerd, en die van april op 2 mei. Dus waarschijnlijk over een paar dagenquote:Op vrijdag 31 mei 2024 13:14 schreef Sandrie het volgende:
[..]
Wanneer wordt dat overzicht normaal gesproken gepubliceerd?
Reken maar dat er weer flink wat protest komt als Joost is weggelaten uit het overzicht. EBU kan nog zo hard willen dat dit een stille dood sterft. Maar zo werkt dat tegenwoordig niet meer.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 13:59 schreef Lt.Bookman het volgende:
Ze hebben er duidelijk voor gekozen om Joost dood te zwijgen op sociale media, dus ik verwacht dat ze hem ook wel uit dat overzicht laten. Het protest in de reacties begint al af te zwakken, dus ze zitten dit gewoon uit.
Luchtballon (1999) schiet zo naar 1. als 'ie uitkomt denk ik.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 17:44 schreef NailQueen het volgende:
Die slechte cover van Stumblin in heeft Joost van de troon gestoten in de top 40
Komt vooral door airplay, denk ik. Niet omdat het Nederlandse publiek het nou zo'n goed nummer vindt.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 17:44 schreef NailQueen het volgende:
Die slechte cover van Stumblin in heeft Joost van de troon gestoten in de top 40
Misschien is het ook meer een live band/artiest. Zoals Urban Dance Squad ooit.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 20:36 schreef d_elise het volgende:
Ik hoop vooral dat de radiostations Joost blijven draaien. Volgens mij was Europapa zijn eerste single die écht in de playlist opgenomen werd, maar dat was natuurlijk ook de NL'se songfestivalinzending, dus logisch. Mag hopen dat hij nu zo'n gevestigde naam is dat zenders als 538, Qmusic, 3fm etc. ook z'n nieuwe releases blijven draaien. Dat een zender als radio 2 hem misschien snel weer links laat liggen kan ik begrijpen gezien de doelgroep
Ik ben de doelgroep (oud wijf) en Joost past prima bij mijn muzieksmaak.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 20:36 schreef d_elise het volgende:
Ik hoop vooral dat de radiostations Joost blijven draaien. Volgens mij was Europapa zijn eerste single die écht in de playlist opgenomen werd, maar dat was natuurlijk ook de NL'se songfestivalinzending, dus logisch. Mag hopen dat hij nu zo'n gevestigde naam is dat zenders als 538, Qmusic, 3fm etc. ook z'n nieuwe releases blijven draaien. Dat een zender als radio 2 hem misschien snel weer links laat liggen kan ik begrijpen gezien de doelgroep
La-Ladies and gentlemen you’re now tuning in Albino FMquote:Op vrijdag 31 mei 2024 20:36 schreef d_elise het volgende:
Qmusic draait Europapa alleen in het foute uurquote:Op vrijdag 31 mei 2024 20:36 schreef d_elise het volgende:
Zo heel vreemd is dat toch niet?quote:Op vrijdag 31 mei 2024 21:37 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Qmusic draait Europapa alleen in het foute uur
Heeft Qmusic dan ook een 'goed' uur?quote:Op vrijdag 31 mei 2024 21:37 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik heb hem ook in mijn 'foute' afspeellijst gezetquote:Op vrijdag 31 mei 2024 21:37 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |