Jullie hebben het vonnis al allemaal ingezien. Ik ben een troll. Duidelijk.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Als je nou gewoon eens binnenkomt met kritiek op een beetje normale toon ipv met ongefundeerd gedoe gaan gooien met 'en niemand meppen' enzo (wat gewoon vragen om reacties is) gaat het een stuk beter. Heus.
quote:
Ik hoor eerder een sample uit : Right here waiting for you van Richard Marxquote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Melodie lijkt gedeeltelijk gebaseerd op dit nummer?
Ik dacht meteen aan 'right here waiting for youuuuu' Richard Marx. Zoals hierboven ook gezegd door Nik4Ever. Maar dat is misschien mijn leeftijd.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:31 schreef havanagila het volgende:
Mag ik dan zeggen dat "luchtballon" en "forever young" wel verdacht hetzelfde klinkt?
Joost sampled wel vaker bekende 'refreintjes' en schrijft daar andere teksten op, zoals met dat lied van Sting geloof ik.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik dacht meteen aan 'right here waiting for youuuuu' Richard Marx. Zoals hierboven ook gezegd door Nik4Ever. Maar dat is misschien mijn leeftijd.
Zal wel een gekocht sample zijn ofzo. Want de rest van het lied is weer flink anders.
Doel meer op de tekst. foreeeever youung -- luuuhuuchtballlllon.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik dacht meteen aan 'right here waiting for youuuuu' Richard Marx. Zoals hierboven ook gezegd door Nik4Ever. Maar dat is misschien mijn leeftijd.
Zal wel een gekocht sample zijn ofzo. Want de rest van het lied is weer flink anders.
Indien je daarmee bekend bent, kun je er iets meer over vertellen. Wat kunnen de gevolgen zijn indien iemand zich daaraan schuldig zou maken?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:15 schreef Fretwork het volgende:
Lijkt me overigens sterk dat je bekend bent met de Zweedse wet over het vrij vertaalde artikel over Unlawful Threats, maar soit.
Nee want wij weten toch niet wat het gaat worden qua boete (of het meer dan 100 eu wordt) of andere straf indien hij schuldig wordt bevonden? We hebben geen glazen bol helaas.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:38 schreef Za het volgende:
Kan iemand antwoorden of ze verwachten dat Joost een strafblad zal krijgen?
Oh zo. Het lijkt wel op meerdere dingen. Friesenjung was natuurlijk ook deels 'English man in New York'.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:39 schreef havanagila het volgende:
[..]
Doel meer op de tekst. foreeeever youung -- luuuhuuchtballlllon.
Friesenjung was natuurlijk al door Otto Waalkes gemaakt, inderdaad als Duitse englishman in New York. Maar Joost maakt inderdaad vaker nummers met samples of in samenwerking met originele artiesten van oudere nummers.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh zo. Het lijkt wel op meerdere dingen. Friesenjung was natuurlijk ook deels 'English man in New York'.
Zolang er gewoon netjes samples worden gekocht is er niks mis mee. Je kunt er alleen beter niet mee naar Eurovisie willen. Dus gelukkig was Europapa wat dat betreft anders.
De instrumental lijkt er wel een beetje op. Maar zoals gezegd, meer op Right Here Waiting.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:39 schreef havanagila het volgende:
[..]
Doel meer op de tekst. foreeeever youung -- luuuhuuchtballlllon.
Zou die 1999 verwijzen naar 99 Luftballonsquote:
Vooral dat laatste zie je bij veel van die meme rappers.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:53 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
De instrumental lijkt er wel een beetje op. Maar zoals gezegd, meer op Right Here Waiting.
Ik denk eerlijk gezegd dat het geen sample is, maar gewoon een origineel nummer. Het is dusdanig anders dat het net geen plagiaat is.
Of:quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:57 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Zou die 1999 verwijzen naar 99 Luftballons
quote:De Zwitserse psychiater Bertrand Piccard (41) en de Engelse ballonvaarder en luchtmachtpiloot Brian Jones (51) zijn er in 1999 in geslaagd als eersten met een heteluchtballon de wereld rond te varen.
Ofquote:
Nou ja, blijkbaar lijken Forever Young en Right Here Waiting óók heel erg op elkaarquote:Op dinsdag 28 mei 2024 21:02 schreef havanagila het volgende:
[..]
Vooral dat laatste zie je bij veel van die meme rappers.
Yung Gravy had niet voor niks een plagiaatclaim aan z'n broek met dat rick astley nummer.
Zo gaaf. Want hij reageerde al zo tof op die Overthinking It video en nu dit. Hij waardeerde het kennelijk echt!quote:Op dinsdag 28 mei 2024 21:27 schreef blackswangreen het volgende:
Bij de live-uitvoering van Luchtballon merkte iemand in de Youtube-comments trouwens op dat er een sample uit Overthinking It inzit. Die is dus vrij recent toegevoegd
edit: helemaal aan het einde van deze opname kun je het horen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |