abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 mei 2024 @ 16:51:41 #276
163650 Greys
pi_213713531
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 16:49 schreef europapa het volgende:

[..]
Aan de andere kant: waarom zou je zo iets kleins nog langer willen rekken? Een eventuele straf zal niet veel voorstellen.
Ik denk dat er best veel aan gelegen is om te trachten de zaak alsnog geseponeerd te krijgen. Zou voor de naam van Joost veel goeds doen en voor de naam van de EBU veel slechts.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213713547
quote:

[..]
Aan de andere kant: waarom zou je zo iets kleins nog langer willen rekken? Een eventuele straf zal niet veel voorstellen.
Waarom zou je genoegen moeten nemen met een ondeugdelijke gang van zaken, die mogelijk leidt naar een straf en aantasting van je goede naam, als je zelf van mening bent onschuldig te zijn?
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_213713554
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 16:51 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik denk dat er best veel aan gelegen is om te trachten de zaak alsnog geseponeerd te krijgen. Zou voor de naam van Joost veel goeds doen en voor de naam van de EBU veel slechts.
Hoe langer dit duurt, des te langer het blijft hangen als een negatieve wolk boven de EBU inderdaad.
pi_213713563
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 16:45 schreef KomVissen het volgende:

[..]
Ga je dan niet ook twijfelen over hun berichtgeving rond wat er in Palestina gebeurd, als je dat niet al logisch gezien deed?
Ik twijfel nu aan alles wat Israel doet; ik vraag me zelfs af in hoeverre Israel invloed heeft gehad op het diskwalificeren van Joost. Maar goed, wat Israel in ieder geval voor elkaar heeft gekregen is dat ik meer en meer anti-Israel ben geworden (voor de duidelijkheid, dat is niet anti-joods!).
pi_213713595
quote:

[..]
Het is een principekwestie. Als je vindt dat je onschuldig bent neem je geen genoegen met een straf, hoe klein ook. Zeker omdat je daarna, mocht de zaak geseponeerd worden of vrijspraak volgt, nog een flinke claim bij de EBU kunt leggen.

Het is de omgekeerde wereld als je nu Joost gaat kwalijk nemen dat hij een fatsoenlijke rechtsgang wil.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 mei 2024 @ 17:01:35 #281
163650 Greys
pi_213713665
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 16:54 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Hoe langer dit duurt, des te langer het blijft hangen als een negatieve wolk boven de EBU inderdaad.
Nog veel liever had ik natuurlijk snel een uitkomst die positief is voor Joost en negatief voor de EBU (in die zin dat de DQ nog veel meer overdreven en onterecht zou blijken daardoor). Maar ik snap helemaal dat Team Joost geen genoegen neemt met deze gang van zaken. Dan maar langer inderdaad.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213713756
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 17:01 schreef Greys het volgende:

[..]
Nog veel liever had ik natuurlijk snel een uitkomst die positief is voor Joost en negatief voor de EBU (in die zin dat de DQ nog veel meer overdreven en onterecht zou blijken daardoor). Maar ik snap helemaal dat Team Joost geen genoegen neemt met deze gang van zaken. Dan maar langer inderdaad.
Ik uiteraard ook. Al denk ik dat Joost uiteindelijk weinig last heeft van dit proces, enerzijds door de minimale straf die hier hooguit uit kan volgen en anderzijds doordat alle aandacht zijn succes juist veel groter maakt.

Dus dan kan ik me wel voorstellen dat hij geen haast heeft. Al denk ik wel dat om een Joost-nieuws-overkill te voorkomen, het niet slecht uitkomt dat over twee weken het EK begint.
pi_213713813
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 16:41 schreef Greys het volgende:

[..]
Dat komt mede door die Keren Peles van de Israëlische delegatie die haar instastories tijdens het ESC vol smeet met foto's van onder andere Bambie en Joost met daarbij uitspraken als 'deze antisemiet mag niet naast ons ademhalen' etc. Ze hebben namelijk besloten dat als je het niet eens bent met iets dat die delegatie doet je meteen antisemiet bent. Want dat bekt zo lekker, kennelijk.

Ik had op X commentaar op het gedrag van de Israëlische journalisten en delegatie. (Dat wat ook gewoon op beeld stond etc). Werd door een bekende met wie ik al jaren contact heb meteen uitgemaakt voor 'als jij hier zo graag antisemitische teksten hier wilt neergooien' etc. Ja doei. Block en echt tot nooit meer ziens. Als het namelijk de Portugese delegatie en pers was geweest die iedereen ongevraagd liepen te filmen en stalken had ik (en we) daar net zo hard over geklaagd. Sterker nog, ik héb op X ook geklaagd over bv een Zweedse journalist die Joost tot in de lift wilde volgen terwijl hij overduidelijk toen niks mocht en kon zeggen.
Maar tegenwoordig is elk 'oneens' met iets of iemand Israëlisch meteen antisemitisch. Betekent dus dat je nooit meer commentaar kunt hebben of het oneens mag zijn met iemand uit Israël zonder antisemiet te zijn. Maar daar pas ik voor. Bekijk het maar dan.
Helemaal mee eens, en stomvervelend dat Israëlische mensen zelf die kaart ook maar trekken als het ze goed uitkomt. Het feit dat je een Joodse achtergrond hebt geeft je geen vrijstelling om naar gedrag te vertonen zonder daarop aangesproken te worden.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_213713949
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 17:11 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik uiteraard ook. Al denk ik dat Joost uiteindelijk weinig last heeft van dit proces, enerzijds door de minimale straf die hier hooguit uit kan volgen en anderzijds doordat alle aandacht zijn succes juist veel groter maakt.

Dus dan kan ik me wel voorstellen dat hij geen haast heeft. Al denk ik wel dat om een Joost-nieuws-overkill te voorkomen, het niet slecht uitkomt dat over twee weken het EK begint.
Ik denk dat Joost op zich wel wil dat het snel is afgehandeld. Hij heeft een nieuwe plaat op de plank liggen met o.a. een samenwerking met de bekende Duitse zanger Mark Forster, en ik weet niet wie nog meer. Ik kan me voorstellen dat dit soort namen niet willen worden geassocieerd met iemand die vrouwen in elkaar mept, en daarom de uitkomst van het proces willen afwachten. Om maar iets te noemen.
pi_213714017
quote:

[..]
Dat komt mede door die Keren Peles van de Israëlische delegatie die haar instastories tijdens het ESC vol smeet met foto's van onder andere Bambie en Joost met daarbij uitspraken als 'deze antisemiet mag niet naast ons ademhalen' etc. Ze hebben namelijk besloten dat als je het niet eens bent met iets dat die delegatie doet je meteen antisemiet bent. Want dat bekt zo lekker, kennelijk.

Ik had op X commentaar op het gedrag van de Israëlische journalisten en delegatie. (Dat wat ook gewoon op beeld stond etc). Werd door een bekende met wie ik al jaren contact heb meteen uitgemaakt voor 'als jij hier zo graag antisemitische teksten hier wilt neergooien' etc. Ja doei. Block en echt tot nooit meer ziens. Als het namelijk de Portugese delegatie en pers was geweest die iedereen ongevraagd liepen te filmen en stalken had ik (en we) daar net zo hard over geklaagd. Sterker nog, ik héb op X ook geklaagd over bv een Zweedse journalist die Joost tot in de lift wilde volgen terwijl hij overduidelijk toen niks mocht en kon zeggen.
Maar tegenwoordig is elk 'oneens' met iets of iemand Israëlisch meteen antisemitisch. Betekent dus dat je nooit meer commentaar kunt hebben of het oneens mag zijn met iemand uit Israël zonder antisemiet te zijn. Maar daar pas ik voor. Bekijk het maar dan.
Even off topic maar helaas leven we in een wereld waarin mensen al heel snel weg gezet worden als...... nou vul maar in. Wanneer je anders denkt wordt je gewoon snel weg gezet als..... dat is schijnbaar makkelijker dan zelf nadenken
pi_213714094
quote:

[..]

Ik vind zelf Israël momenteel een hele enge, gewelddadige en (ja ik ga het zeggen) fascistische staat aan het worden. De methoden die zij hanteren, van propaganda, geweld, online trollen, lobbyen, leugens, stoken, lastercampagnes, onwaarheden verspreiden zijn gewoon ziekelijk. Het is moeilijk om sympathie voor ze op te brengen. Ik ben niet tegen het idee van de staat Israël maar de huidige uitvoering? Alsjeblieft zeg, jullie kunnen niet blijven teren op het massale schuldcomplex in de westerse wereld over de holocaust.
pi_213714216
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 17:35 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik denk dat Joost op zich wel wil dat het snel is afgehandeld. Hij heeft een nieuwe plaat op de plank liggen met o.a. een samenwerking met de bekende Duitse zanger Mark Forster, en ik weet niet wie nog meer. Ik kan me voorstellen dat dit soort namen niet willen worden geassocieerd met iemand die vrouwen in elkaar mept, en daarom de uitkomst van het proces willen afwachten. Om maar iets te noemen.
Het is vervelend als dit maar blijft voortslepen inderdaad. Maar ik denk dat Joost ook wel heel erg probeert in te zetten op vrijspraak. Als er ook maar een minimale straf uit voortkomt (bijvoorbeeld een voorwaardelijke geldstraf), zal dat toch voor sommigen het grote bewijs zijn dat hij een crimineel is en het maakt een zaak tegen de EBU moeilijker.
pi_213714319
Wanneer u wordt veroordeeld voor een overtreding krijgt u pas een strafblad als er sprake is van een vrijheidsstraf, een voorwaardelijke straf of een opgelegde boete van minimaal 100 euro.

Dan loopt Joost dus het risico op een strafblad? (risico de VS, Canada, Australië en andere landen niet meer in te mogen)

Misschien moet er een petitie komen, nadrukkelijk verzoek om beelden van mensen die daar waren, een advocaat van formaat er op, druk zetten worden vanuit hier, fuck roepen zal iig niet helpen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Za op 28-05-2024 18:22:35 ]
pi_213714329
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 16:54 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Ik twijfel nu aan alles wat Israel doet; ik vraag me zelfs af in hoeverre Israel invloed heeft gehad op het diskwalificeren van Joost. Maar goed, wat Israel in ieder geval voor elkaar heeft gekregen is dat ik meer en meer anti-Israel ben geworden (voor de duidelijkheid, dat is niet anti-joods!).
Hij vroeg "why" tijdens een interview. Mug olifant.

Oh, en als je carriere door het ESF ontploft, en je in Canada mag optreden omdat ze je kennen van het ESF, is het misschien niet erg netjes om "FUCK HET ESF" te roepen :')
pi_213714338
Ik ga er vanuit dat Joost zijn gerechtelijke stappen in overleg met AvroTros doet. Omdat het ook voor AvroTros wel gevolgen heeft namelijk.
Maar misschien is deze aanname uit de lucht gegrepen.
Wat denken jullie?
pi_213714343
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 18:00 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het is vervelend als dit maar blijft voortslepen inderdaad. Maar ik denk dat Joost ook wel heel erg probeert in te zetten op vrijspraak. Als er ook maar een minimale straf uit voortkomt (bijvoorbeeld een voorwaardelijke geldstraf), zal dat toch voor sommigen het grote bewijs zijn dat hij een crimineel is en het maakt een zaak tegen de EBU moeilijker.
Ja, maar dat is ook logisch natuurlijk. Als hij Donald Trump ofzo was had hij allang een een bedrag afgetikt en was de zaak gesust. Maar Joost lijkt me geen rijk man, en voor hem hangt er juist veel vanaf om die vrijspraak te krijgen.
pi_213714345
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 18:18 schreef Aadrianus het volgende:
Ik ga er vanuit dat Joost zijn gerechtelijke stappen in overleg met AvroTros doet. Omdat het ook voor AvroTros wel gevolgen heeft namelijk.
Wat denken jullie?
Dat mag Joost weten. No pun intended. Tijd dat ie zelf eens tekst en uitleg geeft.
pi_213714350
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 18:00 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik denk dat de EBU zelfs bij een boete van 1 euro zou zeggen, zie je nou wel! Dus voor Joost, maar ook voor de AVROTROS is het hopen op vrijspraak.
pi_213714353
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 18:17 schreef havanagila het volgende:

Oh, en als je carriere door het ESF ontploft, en je in Canada mag optreden omdat ze je kennen van het ESF, is het misschien niet erg netjes om "FUCK HET ESF" te roepen :')
Behalve dat dit helemaal niet de reden was dat hij in Canada optrad. Hij was namelijk uitgenodigd door een bevriende rapper waar een paar jaar terug een nummer mee heeft opgenomen en al eerder mee op het podium heeft gestaan.
pi_213714356
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 18:18 schreef Aadrianus het volgende:

Wat denken jullie?
Het zijn twee aparte dingen, twee aparte schades ook. Plus Joost is de verdachte, niet de AvroTros. Sterker nog, bij een veroordeling zou de AvroTros hypothetisch een claim kunnen leggen bij Joost.
Maar volgens mij interesseert niemand het verder.
pi_213714360
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 18:20 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Behalve dat dit helemaal niet de reden was dat hij in Canada optrad. Hij was namelijk uitgenodigd door een bevriende rapper waar een paar jaar terug een nummer mee heeft opgenomen en al eerder mee op het podium heeft gestaan.
En daarom stonden mensen europapa mee te zingen zeker. Omdat ze dat liedje kenden van jung gravy? En niet het esf?
pi_213714366
twitter

_O-
pi_213714383
Trouwens, bij een kleine boete hoop ik dat de AVROTROS ook meteen een reactie klaar heeft dat het alsnog disproportioneel was en niet dat ze het dan maar accepteren en weer gezellig doorrr.
pi_213714399
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 18:21 schreef havanagila het volgende:

[..]
En daarom stonden mensen europapa mee te zingen zeker. Omdat ze dat liedje kenden van jung gravy? En niet het esf?
Dit is niet wat je zei, je zei dat hij daar mocht optreden vanwege het ESF, en dat is onzin. Europapa kennen ze ook niet van Eurovisie natuurlijk, alsof iemand in Canada daar naar kijkt.
pi_213714404
En die miljoenen views en streaming records hebben ook niks met het esf te maken zeker. pffff
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')