Jouw voorstel is een dictator aanstellen, de grondwet te schrappen en uit alle verdragen te gaan? Weet je zeker dat je niet beter zelf gewoon in Noord Korea kunt gaan wonen en hier de democratie heel kunt houden?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:03 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Is het ook (nog) niet. Maar als Nederland ziet dat we door de democratie totaal vleugellam zijn geworden, zal dit hopelijk snel de mening van de meerderheid zijn. Het zijn iig mijn voorstellen om te komen tot daadkrachtige politieke besluitvorming.
Wel in noodsituaties, zoals nu met migratie en woningnood ja.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 08:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er zou eigenlijk wet moeten zijn die de premier machtigt om verregaande beslissingen te kunnen nemen zonder dat het parlement of de rechter elke keer de boel kan terugdraaien of controleren, of niet soms?
Als je dat wil, ben je echt het wonen in een democratie niet waard.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:06 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Wel in noodsituaties, zoals nu met migratie en woningnood ja.
Zolang er sprake is van een coalitie en niet 'een grote sterke leider die zijn wil oplegt' gaat het niet gebeuren. En gelukkig maar. Hoewel er genoeg haken en ogen aan democratie zitten, is het wel het beste wat we hebben.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:05 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dat komt nog wel. Die kiesdrempel gaat daar ook bij helpen uiteraard. Nederland mag best een coalitieland blijven, maar die coalitie heeft wel een meerderheid uiteraard.
Ben jij ook zo'n "democraat" die vindt dat antidemocratische meningen verboden moeten worden of extremistisch zijn?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je dat wil, ben je echt het wonen in een democratie niet waard.
Maar je ziet toch dat door de democratie nu de migratieproblemen en woningnood niet kunnen worden opgelost, zelfs als de kiezer heel expliciet kiest voor partijen die daar iets aan willen doen?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zolang er sprake is van een coalitie en niet 'een grote sterke leider die zijn wil oplegt' gaat het niet gebeuren. En gelukkig maar. Hoewel er genoeg haken en ogen aan democratie zitten, is het wel het beste wat we hebben.
Toen was er ook sprake van een crisis. Nu is dat niet zo.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:06 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Maar goed, dat kan in feite al, kijk wat voor drama er met corona is gebeurd. Toen kon het blijkbaar allemaal wel.
Nee, ik verbied je toch niet je totale nonsens hier te spuien? Ik zeg alleen dat je blijkbaar niet beseft wat een enorm geluk je hebt dat je in een democratie leeft, beschermd door wetten en verdragen.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:07 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ben jij ook zo'n "democraat" die vindt dat antidemocratische meningen verboden moeten worden of extremistisch zijn?
Tijdens corona is geen enkele vorm van extra bevoegdheid naar het kabinet gegaan. Tijdens corona kon het dus precies met de middelen die toch al tot de beschikking van de regering stonden. Is geen machtigingswet voor nodig.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:06 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Maar goed, dat kan in feite al, kijk wat voor drama er met corona is gebeurd. Toen kon het blijkbaar allemaal wel.
Volgens mij ontgaat het jou enigszins dat het door jou gewenste systeem zich nogal tegen je kan keren als ze voor jou komen. Want dan is er niets meer dat je beschermt.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:07 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ben jij ook zo'n "democraat" die vindt dat antidemocratische meningen verboden moeten worden of extremistisch zijn?
'De kiezer' heeft niet gekozen voor 'partijen die daar iets aan willen doen'. Er is niet zoiets als 'de kiezer' en 'het volk'. Ik kan me bijvoorbeeld al totaal niet vinden in jouw denkbeelden, dus wij zijn twee totaal verschillende kiezers en beide deel van de Nederlandse bevolking.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:08 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Maar je ziet toch dat door de democratie nu de migratieproblemen en woningnood niet kunnen worden opgelost, zelfs als de kiezer heel expliciet kiest voor partijen die daar iets aan willen doen?
Dus de democratie werkt tot op het punt dat mensen vrij een partij of technisch gezien volksvertegenwoordiger kunnen kiezen en dat die dan een coalitie gaan vormen, maar uiteindelijk zijn ze niet slagvaardig.
Nee, dat ziet de rest niet. De rest ziet dat er geen meerderheid is om die verdragen en wetten aan te passen, omdat de grote meerderheid van Nederland die 'problemen' minder groot vindt dan de oplossing: uit de EU, uit verdragen, grondrechten overboord zetten en een paria in de wereld worden.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:08 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Maar je ziet toch dat door de democratie nu de migratieproblemen en woningnood niet kunnen worden opgelost, zelfs als de kiezer heel expliciet kiest voor partijen die daar iets aan willen doen?
Als het helemaal mus gaat hoopt ze volgende verkiezing weer relevant te zijn? Of is dat te cynisch.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 08:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar wat zou haar voordeel daarbij zijn? De boeren hebben alle hoop op haar gevestigd en met het huidige budget voor uitkoop en verplaatsing komt ze ontzettend veel te kort?
Dit is een goed punt. Je ziet altijd dat veel liefhebbers van sterke leiders dit maar voor het gemak altijd maar even over het hoofd zien. Het beste voorbeeld hiervan kun je momenteel zien aan de andere kant van de Atlantische oceaan.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij ontgaat het jou enigszins dat het door jou gewenste systeem zich nogal tegen je kan keren als ze voor jou komen. Want dan is er niets meer dat je beschermt.
Echt totale onzin die je hier uitkraamt. Lijkt zo uit de mond van Timmermans te komen.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Toen was er ook sprake van een crisis. Nu is dat niet zo.
De 'migratiecrisis' is een niet bestaande crisis die Wilders zorgvuldig levend wil houden om aan de macht te komen. Zie ook het ontbreken van een boze tweet over rellende voetbalhooligans, terwijl hij over andere rellende groepen wel wist te tweeten.
Alleen maar een wet die het al toestond om de normale procedures te omzeilen en ja die wet was er al. Die kunnen we nu ook gebruiken lijkt me.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
Tijdens corona is geen enkele vorm van extra bevoegdheid naar het kabinet gegaan. Tijdens corona kon het dus precies met de middelen die toch al tot de beschikking van de regering stonden. Is geen machtigingswet voor nodig.
Het probleem met migratie is ook niet zozeer de migratie, wel de assimilatie. Althans, dat is waar de onvrede vandaan komt. "Geen" Nederlander die verder iets geeft om de situatie in Ter Apel, zolang dat maar nimby blijft (hence de spreidingswethetze).quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:06 schreef TAmaru het volgende:
Ja inderdaad en zo'n idiote overheidsinterventie(mogelijkheid) moet dan ook zoveel mogelijk voorkómen worden.quote:Maar goed, dat kan in feite al, kijk wat voor drama er met corona is gebeurd. Toen kon het blijkbaar allemaal wel.
Er is zeker wel in meerderheid voor gekozen.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
'De kiezer' heeft niet gekozen voor 'partijen die daar iets aan willen doen'. Er is niet zoiets als 'de kiezer' en 'het volk'. Ik kan me bijvoorbeeld al totaal niet vinden in jouw denkbeelden, dus wij zijn twee totaal verschillende kiezers en beide deel van de Nederlandse bevolking.
En waarom zouden ze voor mij komen? Ik houd mij aan de wet, werk en betaal mijn belastingen, ... wat heb ik te vrezen?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij ontgaat het jou enigszins dat het door jou gewenste systeem zich nogal tegen je kan keren als ze voor jou komen. Want dan is er niets meer dat je beschermt.
Wat een noodsituatie is is nogal voor interpretatie vatbaar. Ik zou maar oppassen, voor je het weet zit je met een woke dictator opgescheept die de poorten open zet omdat het tekort aan arbeidskrachten crisisproporties heeft aangenomen.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:06 schreef TAmaru het volgende:
[..]
En de bruggen hebben nog wel eens de nijging weer in te storten en niet omdat er aan de achterkant bezuinigd is op onderhoud.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 08:46 schreef nostra het volgende:
Het is maar wat je waar voor wil inruilen hè. Als er een brug moet komen in China, staat hij er volgende maand ja. Lever je alleen wel je persoonlijke leven voor in.
Er zijn inderdaad 0 voorbeelden in de geschiedenis te vinden waarin het buitenspel zetten van het parlement slecht af is gelopen. Gewoon je belasting blijven betalen, dan is er niets aan de hand.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:21 schreef TAmaru het volgende:
[..]
En waarom zouden ze voor mij komen? Ik houd mij aan de wet, werk en betaal mijn belastingen, ... wat heb ik te vrezen?
Martin Niemöller is niet aan jou besteed ben ik bang.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:21 schreef TAmaru het volgende:
[..]
En waarom zouden ze voor mij komen? Ik houd mij aan de wet, werk en betaal mijn belastingen, ... wat heb ik te vrezen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |