abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213702915
Stel dat iemand ontslagen wordt omdat ze vermoeden dat de persoon alcohol heeft gedronken in de ochtend (en in de ochtend werkt die persoon). Er is geen alcoholtest gedaan, ze zeggen gewoon dat je sterk naar alcohol ruikt en er dronken uit ziet. Na 1,5 jaar trouwe dienst wordt je dan op staande voet ontslagen. Mag dat überhaupt zonder echt bewijs dat die persoon heeft gedronken? En wat kan je daarna doen? Het aanvechten, UWV?
  maandag 27 mei 2024 @ 17:01:29 #2
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_213702933
Aangeven dat je niet akkoord gaat, dat je beschikbaar blijft voor werk, ook morgen weer gaan en juridische hulp inwinnen.
pi_213702969
Alcoholgebruik op zichzelf is geen directe reden voor ontslag op staande voet. Dit geldt zowel voor privétijd als tijdens of voor het werk. Echter, herhaaldelijk drankmisbruik, waarbij een werknemer eerder is gewaarschuwd, kan wel een reden zijn voor ontslag op staande voet.

Als een werkgever vermoedt dat een werknemer alcohol heeft gebruikt, is het belangrijk om zorgvuldig te werk te gaan. Er moet een zorgvuldig onderzoek plaatsvinden om feiten vast te stellen, zoals de geur van alcohol of het dronken uiterlijk van de werknemer. Geen alcoholtest hebben uitgevoerd kan de zaak bemoeilijken.
  Moderator maandag 27 mei 2024 @ 17:04:46 #4
441859 crew  Lenny77
pi_213702978
Is het wel waar? Was je ook effectief dronken? :@
Ik denk wel dat ze toch ergens bewijzen moeten hebben maar soms spreekt het voor zich.
Doe je gevaarlijk werk waarbij anderen risico lopen als jij dronken zou zijn?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_213702988
Hebben ze je pohi?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 27 mei 2024 @ 17:06:33 #6
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_213703008
:')

En was het de eerste keer of hebben ze je al vaker dronken gespot op je werk?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_213703018
Ontslag op staande voet is alleen weggelegd voor mensen met een IQ < 82,4
pi_213703036
Is dit een hypothetische casus?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 27 mei 2024 @ 17:09:35 #9
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_213703050
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 17:08 schreef Ridocar het volgende:
Is dit een hypothetische casus?
Nee is voor een "vriend".
Je bent een waardeloze agent.
  Moderator maandag 27 mei 2024 @ 17:16:25 #10
5428 crew  miss_sly
pi_213703115
Zal er ook aan liggen wat je werkzaamheden zijn en of de dronkenschap invloed heeft gehad op het functioneren en op welke manier.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213703148
Sowieso in bezwaar gaan. Schrijf (bij voorkeur nuchter) een nette brief waarin je aangeeft:
- dat je het niet eens bent met je ontslag op staande voet
- dat je bereid bent om te werken en per direct beschikbaar bent
- dat je bereid bent om je arbeidsovereenkomst op een normale manier te beëindigen.
pi_213703212
Ach, heeft TS straks nog meer tijd om te drinken *O*
Irish coffee bij het ontbijt en gaaaaan.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 27 mei 2024 @ 17:50:11 #13
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_213703391
Er moet een hele urgente reden zijn voor ontslag op staande voet. Tenzij de medewerker overduidelijk een gevaar voor zichzelf of anderen vormde, of het risico liep om het bedrijf zeer grote schade toe te brengen, kan dat niet zonder dat er eerdere incidenten zijn geweest waarbij de medewerker gewaarschuwd is (en mogelijk een bepaalde training heeft moeten volgen). Alleen een vermoeden van dronkenschap is geen afdoende reden tenzij hij met hele gevaarlijke dingen bezig is, of een presentatie met een grote klant zou moeten geven waar hij een groot contract op het spel zou zetten (en dan hadden ze hem gewoon als ziek kunnen afmelden).
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_213703702
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 16:59 schreef Masberum het volgende:
Stel dat iemand ontslagen wordt omdat ze vermoeden dat de persoon alcohol heeft gedronken in de ochtend (en in de ochtend werkt die persoon). Er is geen alcoholtest gedaan, ze zeggen gewoon dat je sterk naar alcohol ruikt en er dronken uit ziet. Na 1,5 jaar trouwe dienst wordt je dan op staande voet ontslagen. Mag dat überhaupt zonder echt bewijs dat die persoon heeft gedronken?
Helaas niet..
pi_213703922
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 17:50 schreef mvdejong het volgende:
Er moet een hele urgente reden zijn voor ontslag op staande voet. Tenzij de medewerker overduidelijk een gevaar voor zichzelf of anderen vormde, of het risico liep om het bedrijf zeer grote schade toe te brengen, kan dat niet zonder dat er eerdere incidenten zijn geweest waarbij de medewerker gewaarschuwd is (en mogelijk een bepaalde training heeft moeten volgen). Alleen een vermoeden van dronkenschap is geen afdoende reden tenzij hij met hele gevaarlijke dingen bezig is, of een presentatie met een grote klant zou moeten geven waar hij een groot contract op het spel zou zetten (en dan hadden ze hem gewoon als ziek kunnen afmelden).
Gezien de pohi van deze alcoholist zal het me niks verbazen als er al het een en ander aan vooraf is gegaan.
A murky, forgotten land.
pi_213704137
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 17:04 schreef bonanza8 het volgende:
Alcoholgebruik op zichzelf is geen directe reden voor ontslag op staande voet. Dit geldt zowel voor privétijd als tijdens of voor het werk.
Weet je het zeker/
  maandag 27 mei 2024 @ 19:00:36 #17
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_213704206
Toch blijkt ontslag op staande voet wegens alcoholgebruik niet altijd stand te houden bij de rechter.
Maar dan moet wel aangetoond worden dat er een verslaving is, dit wordt door veel rechters als ziekte gezien. en een ziek iemand mag niet ontslagen worden, maar moet hulp krijgen van de werkgever.

Leesvoer:

https://meesterinverbindi(...)hol-of-drugsgebruik/
https://www.declercq.com/(...)staande-voet-let-op/

Misschien kun je hier wat mee, @Masberum
pi_213705022
TS is z’n roes aan het uitslapen en niet in staat te reageren.
pi_213705061
Zoveelste verzonnen topic :O
pi_213705095
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 17:23 schreef StateOfMind het volgende:
baan weg, wijf weg, alles weg
pi_213705145
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 19:52 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Behalve zijn drank *O*
A murky, forgotten land.
pi_213706447
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 19:52 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Zelfs de gastendoekjes?
Well done is better than well said. - Benjamin Franklin
pi_213706572
Kan wel als hij in fase A zit
.
  maandag 27 mei 2024 @ 21:28:57 #24
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_213706639
Niet drinken voor je naar het werk gaat.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_213707058
Ik ken een locatie die je vooraf bezoekt een formulier moet tekenen dat je geen alcohol,drugs of medicijnen (met label niet rijden )hebt gebruikt.
En bij aankomst doen ze regelmatig een adem analyse. Waarbij 0,1 promiel al weigering van de site is en voor werknemers ontslag geloof ik.
Die mensen kunnen niet zondag of doordeweeks naar een verjaardag.
Vakman pur sang
pi_213707100
quote:
Alcoholgebruik op zichzelf is geen directe reden voor ontslag op staande voet.
Wat als je buschauffeur bent?
  maandag 27 mei 2024 @ 22:13:45 #27
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_213707176
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 22:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik ken een locatie die je vooraf bezoekt een formulier moet tekenen dat je geen alcohol,drugs of medicijnen (met label niet rijden )hebt gebruikt.
En bij aankomst doen ze regelmatig een adem analyse. Waarbij 0,1 promiel al weigering van de site is en voor werknemers ontslag geloof ik.
Het schijnt mogelijk te zijn naar een verjaardag te gaan en geen alcohol te drinken.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 27 mei 2024 @ 22:27:32 #28
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_213707298
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 22:07 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Wat als je buschauffeur bent?
Dan zal een rechter het ontslag vrijwel altijd goedkeuren, omdat een chauffeur onder invloed een direct gevaar voor de omgeving kan vormen. En dat moet je als chauffeur ook weten.
pi_213707426
Hangt ook van de gedragsregels af. Werk je bij verslavingszorg en toont een blaastest aan dat hebt hebt gedronken, vlieg je eruit.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 27 mei 2024 @ 23:25:30 #30
545 dop
:copyright: dop
pi_213707749
quote:
Alcoholgebruik op zichzelf is geen directe reden voor ontslag op staande voet. Dit geldt zowel voor privétijd als tijdens of voor het werk. Echter, herhaaldelijk drankmisbruik, waarbij een werknemer eerder is gewaarschuwd, kan wel een reden zijn voor ontslag op staande voet.
ow is dat zo, geheel afhankelijk of je een ander in gevaar hebt gebracht met je gedrag.
Neem als voorbeeld een buschauffeur die dronken achter het stuur kruipt.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  Forum Admin dinsdag 28 mei 2024 @ 09:37:01 #31
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_213709294
quote:
Het is niet verboden om op een verjaardag gewoon een colaatje te drinken hoor.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_213709471
Je mag ook niks meer tegenwoordig
Facts don't care about your feelings
pi_213709615
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 17:23 schreef StateOfMind het volgende:
Slecht idee, vervelend voor zijn vrouw en kinderen als hij straks hele dagen thuis zit.
pi_213709902
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 23:25 schreef dop het volgende:

[..]
ow is dat zo, geheel afhankelijk of je een ander in gevaar hebt gebracht met je gedrag.
Neem als voorbeeld een buschauffeur die dronken achter het stuur kruipt.
dat is zo, enkel een vermoeden is ook al niet genoeg
maar als die buschauffeur wel dronken is en er geen test voor handen is trekt de werkgever aan het kortste eind want er is geen bewijs
  dinsdag 28 mei 2024 @ 10:51:15 #35
545 dop
:copyright: dop
pi_213710028
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 10:35 schreef bonanza8 het volgende:

[..]
dat is zo, enkel een vermoeden is ook al niet genoeg
maar als die buschauffeur wel dronken is en er geen test voor handen is trekt de werkgever aan het kortste eind want er is geen bewijs
Je zult het zeker moeten bewijzen, daar ben ik het verder mee eens.

Als niet vast staat dat je verwijtbaar bent is ontslag aanvechten ook de beste optie in de meeste gevallen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_213710583
quote:
Zoiets geldt voor onze Storingswachtdienst. Niets vreemds aan.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_213710642
In de offshore en (petro)chemie geldt ook een strict non-alcohol beleid voor personeel, bezoekers en leveranciers
A murky, forgotten land.
pi_213710656
quote:

Als een werkgever vermoedt dat een werknemer alcohol heeft gebruikt, is het belangrijk om zorgvuldig te werk te gaan. Er moet een zorgvuldig onderzoek plaatsvinden om feiten vast te stellen, zoals de geur van alcohol of het dronken uiterlijk van de werknemer. Geen alcoholtest hebben uitgevoerd kan de zaak bemoeilijken.
Inderdaad. Hangt wel af van de huisregels waarvoor je hebt getekend. als je in een fabriek werkt of met machines is het heel normaal dat er een clausule in je contract staat dat alcohol of onder invloed zijn van wat dan ook verboden is en tot ontslag op staande voet leidt.

Als je na een wijntje tijdens de lunch je kantoorbaan verder uitvoert is het een ander verhaal.

Ik werkte ooit ergens waar iemand echt flinke teugen sterke drank nam, stiekem. Dat was wel een bureaubaan, maar die is na een paar maanden toch ontslagen (na herhaaldelijk waarschuwen etc). Ik had medelijden met die man.
Whatever...
pi_213710760
En zo stort alles rondom TS in elkaar…. Hopelijk wordt dit binnenkort de wake up call voor hem.

Inhoudelijk: zonder info over het soort werk, of er al een dossier is nav ‘probleemgedrag’ of verminderde inzetbaarheid als gevolg van (vermoeden van) alcoholgebruik is er weinig te zeggen over de wettelijkheid van het ontslag op staande voet.

Als ‘de persoon’ niet gedronken heeft en de beschuldiging dus vals is, zou hij/zij vast supersterk staan als hij/zij meteen nadat hij/zij is weggestuurd een gecertificeerde en gedateerde alcoholtest zou regelen. Omdat die 0 promille zou aangeven.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_213710819
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 12:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
En zo stort alles rondom TS in elkaar…. Hopelijk wordt dit binnenkort de wake up call voor hem.

Inhoudelijk: zonder info over het soort werk, of er al een dossier is nav ‘probleemgedrag’ of verminderde inzetbaarheid als gevolg van (vermoeden van) alcoholgebruik is er weinig te zeggen over de wettelijkheid van het ontslag op staande voet.

Als ‘de persoon’ niet gedronken heeft en de beschuldiging dus vals is, zou hij/zij vast supersterk staan als hij/zij meteen nadat hij/zij is weggestuurd een gecertificeerde en gedateerde alcoholtest zou regelen. Omdat die 0 promille zou aangeven.
Als dat gebeuren rondom zijn kinderen en zijn vriendin al geen wakeup call was, dan gaat dit het al helemaal niet zijn.

Heb ik het verleden een aantal alcoholisten van nabij meegemaakt.
Een zwager (daar waren destijds gelukkig geen kinderen in het spel), een achterbuurman en de vader van een vriend van mijn broer.

Stuk voor stuk zijn ze alles kwijtgeraakt en niks was een wakeup call, de fles ging voor alles.

En ik weet iig van die achterbuurman en die vader dat ze uiteindelijk niet oud zijn geworden.
A murky, forgotten land.
pi_213711403
Als je buschauffeur bent zullen ze het je zwaarder aanrekenen dan wanneer je ambtenaar bent, maar alsnog is het wel lastig om dit zonder met zekerheid vast te stellen om te buigen naar een ontslag op staande voet.

Dus tip voor jou: gewoon pas om 11 uur beginnen met een klein veldflesje, dan pakken ze je nooit pik.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_213711423
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 13:23 schreef Ludachrist het volgende:
Als je buschauffeur bent zullen ze het je zwaarder aanrekenen dan wanneer je ambtenaar bent, maar alsnog is het wel lastig om dit zonder met zekerheid vast te stellen om te buigen naar een ontslag op staande voet.

Dus tip voor jou: gewoon pas om 11 uur beginnen met een klein veldflesje, dan pakken ze je nooit pik.
dat hoeft maar 1 iemand te zien :')

Wodka in je waterfles _O_
pi_213711431
A murky, forgotten land.
pi_213711523
Gewoon zeggen dat je niks drinkt, en dan deze op je bureau zetten:

A murky, forgotten land.
pi_213716312
In het contract staat blijkbaar wel zoiets dat dat ontslag kan betekenen maar dat is 1,5 jaar geleden ondertekend en nooit bij stil gestaan verder toen. Zijn wel dingen voorgekomen maar goed. Ik ga het wel aanvechten denk ik. Ik had wel wat op vanwege een wat stressvolle periode en merkte ook wel dat ik zelf anders overkwam maar ik deed mijn werk verder goed en dit is gewoon een overdreven reactie.
pi_213716377
Dus niks theoretisch. Je was dronken, je bent gepakt, maar de consequenties van je eigen gedrag aanvaarden - ho maar.

Typisch.
pi_213716407
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 20:46 schreef Masberum het volgende:
In het contract staat blijkbaar wel zoiets dat dat ontslag kan betekenen maar dat is 1,5 jaar geleden ondertekend en nooit bij stil gestaan verder toen. Zijn wel dingen voorgekomen maar goed. Ik ga het wel aanvechten denk ik. Ik had wel wat op vanwege een wat stressvolle periode en merkte ook wel dat ik zelf anders overkwam maar ik deed mijn werk verder goed en dit is gewoon een overdreven reactie.
Er even vanuit gaande dat het allemaal geen act is: je gooit je leven weg door iets wat de controle over jou heeft.

De oplossing voor bijna alles in je leven is om zelf de controle terug te pakken en dat betekent 0,0% voor altijd.

Dit ontslag zou een eye opener moeten zijn, geen topic in WGR.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 28 mei 2024 @ 20:54:24 #48
22592 crew  Ole
pi_213716427
Ze moeten wel met bewijs komen dan. Ze hebben je niet getest. In theorie zou je ook diabetes kunnen hebben. Ik zou juridische hulp inroepen
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_213716556
quote:
Dus je tekent iets met voorwaarden. Denkt daar verder niet bij na en dan geldt het niet?
Er zijn de afgelopen half jaar ‘trouwe dienst’ meer zaken voorgevallen.
Je geeft hier in ieder geval toe dat je gedronken had. En dat dat gevolgen had op je functioneren. Dan kun je niet inschatten of je je werk wel of niet goed deed.

Enige strohalm die je hebt is dat er mogelijk geen hard bewijs (test) is gedaan of je daadwerkelijk dronken was op dat moment.

Maar wie weet staat daar ook wat over in je contract. Wat je getekend hebt. En waar je verder niet bij stil stond.

Manmanmanman… zelden iemand meegemaakt die zo hard in de ontkenning zit.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 28 mei 2024 @ 21:09:05 #50
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_213716601
quote:
In de linkjes die ik heb gepost staat dat je een kans kan hebben als je onderkent dat je een verslaving hebt. Ga als de wiederweerga naar je huisarts en laat een hulptraject opstarten. Als je nu niet zelf de controle pakt, kom je echt in een neerwaartse spiraal.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 21:27:42 #51
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213716848
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 20:54 schreef Ole het volgende:
Ze moeten wel met bewijs komen dan. Ze hebben je niet getest. In theorie zou je ook diabetes kunnen hebben. Ik zou juridische hulp inroepen
Ik zou hulp voor het daadwerkelijke probleem inroepen. :Y

Een nieuwe baan tref je wel weer tegenwoordig.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_213719061
quote:
Gezien de reactie heb ik maar één ding te zeggen.

Succes met de rest van je miserabele leven, jij komt er niet.
  woensdag 29 mei 2024 @ 08:43:12 #53
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_213719956
Het is wel weer tekenend dat @Masberum op geen enkele manier reageert op users die een concreet advies geven. Waar TS notabene zelf om vraagt.

Daarom vermoed ik dat dit gewoon weer een onderdeel van zijn act is.
  Forum Admin woensdag 29 mei 2024 @ 09:57:02 #54
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_213720512
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 20:54 schreef Ole het volgende:
Misschien heeft TS het wel gewoon toegegeven toen het gevraagd werd.

"Ik heb een paar drankjes op"
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
  Moderator woensdag 29 mei 2024 @ 10:03:54 #55
5428 crew  miss_sly
pi_213720574
quote:
Ik denk dat hoe sterk je staat mede afhankelijk is van de 'dingen die wel zijn voorgekomen maar goed'. Als daar al ernstige zaken tussen zitten waar ook waarschuwingen voor gegeven zijn en dossier is ogebouwd, sta je een stuk minder sterk nu.

Als het allemaal echt is, denk ik dat je hier niet alles vertelt en kan er dus geen zinnig advies gegeven worden. Maar ook als het allemaal echt is, lijkt het erop dat het je allemaal niet zoveel doet. Wellicht toch een idee om te stoppen met de alcohol.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213721023
Dit topic wordt gesponsord door Hertog Jan
pi_213721086
Ik ben benieuwd hoe TS zijn dagen nu gaat door brengen.

Op straat wat zuipen en dan op een normale tijd naar huis en hierover niets aan zijn vriendin vertellen?
pi_213721125
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 11:14 schreef Basp1 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe TS zijn dagen nu gaat door brengen.

Op straat wat zuipen en dan op een normale tijd naar huis en hierover niets aan zijn vriendin vertellen?
Duik eens in de pohi van deze user O-)
A murky, forgotten land.
pi_213721150
Mensen hier die nog steeds niet door hebben dat TS een troll is... :')
pi_213721297
Het werkelijke probleem is niet je ontslag op staande voet maar dat je kennelijk zo verslaafd bent dat je in de ochtend nog voor werktijd al aan het zuipen bent.

Je probleem is dus alcoholverslaving en ontslag op staande voet is een gevolg. Pak je alcoholprobleem aan, want anders volgen er nog vaker ontslagen op staande voet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_213721363
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2024 11:20 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Duik eens in de pohi van deze user O-)
Ander had ik het toch niet over zijn "vriendin" gehad. :P
pi_213730963
Nou, van @Masberum komt geen reactie meer. Wel online, dus bijgelezen (lijkt mij), maar reageren? Ho maar :{w
pi_213731827
Mijn advies zou zijn om een spiegel te kopen en daar een uur voor te gaan zitten,
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
  donderdag 30 mei 2024 @ 18:35:51 #64
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_213734734
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 10:48 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Nou, van @:Masberum komt geen reactie meer. Wel online, dus bijgelezen (lijkt mij), maar reageren? Ho maar :{w
Het is een act, en niet meer dan dat. Het reageren niet meer waard.
Eens een faker, altijd een faker.
pi_213736301
@Masberum nog reactie?
pi_213736575
quote:

is het niet zo dat een werkgever een hulptraject moet opstarten,je kan nooit zomaar door dit onslagen worden,raar maar waar.
pi_213736643
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 20:39 schreef Charged het volgende:
@:Masberum nog reactie?
Die is te druk met bezopen Assassin Creed Odyssey ( _O_ ) te spelen.
A murky, forgotten land.
pi_213740613
TS had geen zin meer om te werken en is daarom gaan drinken.

R&P / Geen zin meer in werken
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  vrijdag 31 mei 2024 @ 11:22:25 #69
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_213741289
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 10:09 schreef HSG het volgende:
TS had geen zin meer om te werken en is daarom gaan drinken.

R&P / Geen zin meer in werken
Heeft ie tenminste één doel in zijn leven gerealiseerd. :')
pi_213744282
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 11:22 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Heeft ie tenminste één doel in zijn leven gerealiseerd. :')
Zo moeilijk is dat niet. ;)
pi_213745392
Ik ga gewoon solliciteren. Als ik het aanvecht en daar wel weer mag werken dan is het toch ontzettend onprettig gezien de situatie. Dus ik neem mijn verlies (hun verlies ook want ik deed mijn werk best oke) en ben weer bezig mijn C.V. te updaten en dan kijken naar andere uitdagingen
pi_213745468
quote:
0,1 promiel kan ook op natuurlijke wijze voorkomen, dus het zou me verbazen als het zo strak is getrokken. Maar goed, daar was de “geloof ik” dan ook voor :).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_213745558
Nog lang geen rock bottom bereikt dus. Zonde nu je de kans nog hebt, maar blijf het gerust negeren.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_213745624
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 18:09 schreef Masberum het volgende:
Ik ga gewoon solliciteren. Als ik het aanvecht en daar wel weer mag werken dan is het toch ontzettend onprettig gezien de situatie. Dus ik neem mijn verlies (hun verlies ook want ik deed mijn werk best oke) en ben weer bezig mijn C.V. te updaten en dan kijken naar andere uitdagingen
En dan ga je jezelf daar vast wel weer tegenkomen ^O^
pi_213745841
Je weet dat je verplicht bent je ontslag op staande voet te melden bij je sollicitatie?

Sowieso is het niet hun verlies. Je bent nu niet meer dan een defect bedrijfsmiddel waar ze van af moesten. Zo bijzonder onmisbaar ben je ook weer niet.

Nog iets: je hebt het over uitdagingen. Uitdagingen zijn problemen die je op wilt lossen. In jouw geval is daar geen sprake van. Jij sleept liever je uitdagingen achter je aan, samen met alle andere uitdagingen die je liever uit de weg gaat. Het stapelt zo wel op, he?

Gelukkig sta ik niet in jouw schoenen. Met je eeuwige trosje uitdagingen.

[ Bericht 45% gewijzigd door Ridocar op 31-05-2024 19:18:53 ]
  vrijdag 31 mei 2024 @ 19:13:00 #76
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_213745874
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 19:09 schreef Ridocar het volgende:
Je weet dat je verplicht bent je ontslag op staande voet te melden bij je sollicitatie?
Dat hoef je volgens mij echt niet te melden.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_213746774
Misschien hebben ze bij de betoncentrale nog een vacature :D
pi_213747059
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 18:43 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
En dan ga je jezelf daar vast wel weer tegenkomen ^O^
Ik dacht dat dit WGR was, niet iets waar users dit soort dingen typen om zelf er maar voldoening uit te halen.. Maar goed voor jou hoor als je hier lol aan hebt..
pi_213747065
quote:
Euh? Bron?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_213747082
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 18:09 schreef Masberum het volgende:
Het idee van aanvechten is gewoonlijk niet om terug te keren, de arbeidsrelatie lijdt er vrijwel altijd onherstelbaar onder. Maar wel om alsnog een 'net' ontslag te krijgen met transitievergoeding en (uitbetaalde) opzegtermijn etc.
En overigens ook een 'goede referentie' (ja, dat kan je afdwingen).
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_213747096
quote:

Sowieso is het niet hun verlies. Je bent nu niet meer dan een defect bedrijfsmiddel waar ze van af moesten. Zo bijzonder onmisbaar ben je ook weer niet.

Nog iets: je hebt het over uitdagingen. Uitdagingen zijn problemen die je op wilt lossen. In jouw geval is daar geen sprake van. Jij sleept liever je uitdagingen achter je aan, samen met alle andere uitdagingen die je liever uit de weg gaat. Het stapelt zo wel op, he?

Gelukkig sta ik niet in jouw schoenen. Met je eeuwige trosje uitdagingen.
Dat wist ik niet, nu wel. Dat maakt dingen wel wat moeilijker :{ En ben blij voor je dat je niet in mijn schoenen staat.. ik gun vrijwel iedereen het beste
pi_213747120
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 20:41 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ik dacht dat dit WGR was, niet iets waar users dit soort dingen typen om zelf er maar voldoening uit te halen.. Maar goed voor jou hoor als je hier lol aan hebt..
Ik gaf niet als eerste of als enige zo’n soort reactie.
Dat je juist mij quote betekent wellicht dat het ergens een snaar raakte. Misschien een kleine stap in het erkennen van je echte probleem? Daar zou ik dan wel voldoening uit halen ja.
pi_213747126
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 20:45 schreef Masberum het volgende:

[..]
Dat wist ik niet, nu wel. Dat maakt dingen wel wat moeilijker
Ik zou dat van die verplichting om dat ergens te melden niet zomaar aannemen zonder een hele goede bron!
  vrijdag 31 mei 2024 @ 20:48:55 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213747149
Er is geen plicht om het te melden. Maar als een potentiële werkgever vraagt waarom je bent weggegaan bij de vorige werkgever, mag je in principe niet liegen.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator vrijdag 31 mei 2024 @ 20:50:23 #85
236264 crew  capricia
pi_213747177
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 20:48 schreef Lienekien het volgende:
Er is geen plicht om het te melden. Maar als een potentiële werkgever vraagt waarom je bent weggegaan bij de vorige werkgever, mag je in principe niet liegen.
'omdat onze waarden niet overeenkwamen' :P

En bij de vraag 'wat dan', kun je echt zoveel noemen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213747199
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 20:47 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik gaf niet als eerste of als enige zo’n soort reactie.
Dat je juist mij quote betekent wellicht dat het ergens een snaar raakte. Misschien een kleine stap in het erkennen van je echte probleem? Daar zou ik dan wel voldoening uit halen ja.
Rare manier om voor jezelf offtopic reacties goed te praten maar oke.. dan negeer ik je wel voortaan..
pi_213747418
quote:
Gast..
  vrijdag 31 mei 2024 @ 21:30:49 #88
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_213747721
quote:
Um, nee, dat ben je niet. Althans, niet volgens mijn docent arbeidsrecht.

Bron?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_213750951
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 21:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Um, nee, dat ben je niet. Althans, niet volgens mijn docent arbeidsrecht.

Bron?
Familie met juridische achtergrond. Ik zal er nog eens naar vragen, want google kan mijn uitspraak ook niet verifiëren.
pi_213750990
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 08:02 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Familie met juridische achtergrond. Ik zal er nog eens naar vragen, want google kan mijn uitspraak ook niet verifiëren.
Bij sollicitaties hoef je niet expliciet te vermelden dat je ontslagen bent op staande voet, tenzij hier specifiek naar gevraagd wordt. Het is echter belangrijk om eerlijk te zijn tijdens een sollicitatieproces, aangezien onwaarheden of het verzwijgen van relevante informatie problemen kan veroorzaken als dit later aan het licht komt.

Hier zijn enkele tips hoe je hiermee kunt omgaan:

• Wees eerlijk als ernaar gevraagd wordt: Als een potentiële werkgever specifiek vraagt waarom je je vorige baan hebt verlaten, wees dan eerlijk, maar formuleer het op een wijze die jouw perspectief benadrukt zonder negatief te zijn over je vorige werkgever.

• Geef een korte, feitelijke uitleg: Leg kort uit wat er is gebeurd zonder in detail te treden. Bijvoorbeeld, je kunt zeggen dat er een misverstand was over een bepaalde situatie dat leidde tot je ontslag en dat je hiervan hebt geleerd.

• Focus op wat je geleerd hebt: Benadruk wat je hebt geleerd van de situatie en hoe je deze lessen in de toekomst zult toepassen. Dit toont zelfbewustzijn en de bereidheid om van fouten te leren.

• Verwijs naar positieve referenties: Als je goede referenties hebt van andere werkgevers of collega's, kan dit helpen om een evenwichtiger beeld van jouw professionele gedrag en vaardigheden te geven.

• Bereid je voor op vragen: Wees voorbereid om eventuele vragen over je ontslag te beantwoorden op een manier die eerlijk en oprecht is, maar die je ook in een positief licht plaatst.

Onthoud dat werkgevers doorgaans op zoek zijn naar kandidaten die passen bij hun organisatie en die betrouwbaar en eerlijk zijn. Door open te zijn over je ervaringen en te laten zien hoe je gegroeid bent, vergroot je je kansen om een goede indruk te maken.
pi_213751041
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 08:10 schreef HSG het volgende:

<gelul van ChatGPT>
pi_213751051
quote:
Je was gewoon vergeten dat het ongepast is om bezopen op je werk te verschijnen?
pi_213751092
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 08:27 schreef mootie het volgende:

[..]
Je was gewoon vergeten dat het ongepast is om bezopen op je werk te verschijnen?
Wou net zeggen, als het opvalt is het niet een beetje drank. Mijn idee, collega’s hebben geklaagd, hij kwam al weken vaak half dronken op zijn werk, stonk en lulde uit zijn nek.
Vakman pur sang
pi_213751200
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 20:45 schreef Masberum het volgende:

[..]
Dat wist ik niet, nu wel. Dat maakt dingen wel wat moeilijker :{ En ben blij voor je dat je niet in mijn schoenen staat.. ik gun vrijwel iedereen het beste
Ik ook, maar het houdt een keertje op. Alleen al in dit topic zijn er talloze adviezen. Als je daar gewoon schijt aan hebt dan mag je het wmb uitzoeken.
  zaterdag 1 juni 2024 @ 09:04:54 #95
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_213751296
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 08:53 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Ik ook, maar het houdt een keertje op. Alleen al in dit topic zijn er talloze adviezen. Als je daar gewoon schijt aan hebt dan mag je het wmb uitzoeken.
TS voert óf een act op, óf hij zit nog zwaar in de ontkennende fase van zijn probleem.
In beide gevallen is elk advies zinloos en verspilde moeite.
pi_213751408
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 08:02 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Even nagevraagd:
Nee, wettelijk gezien is de sollicitant niet verplicht de reden van zijn ontslag te melden, maar de werknemer kan wel in de problemen komen wanneer er zaken zijn verzwegen tijdens de sollicitatie. Staande voet is relevant genoeg om te melden.
pi_213752027
quote:
13s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 08:21 schreef sigme het volgende:

[..]

Kan het niet (deels) een kopie zijn van Google ?
Komt me nl erg bekend voor (de opsomming) van de tijd dat ik moest solliciteren en ook bepaalde dingen wel of niet moest vertellen....
Niet omdat ik gedronken had maar wel een andere situatie.

Om dit als ChatGPT af te doen gaat mij wat ver.
En dan nog, het is een goed advies.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')