En wat denk je van Omtzigtquote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:27 schreef Jojoke het volgende:
Ik zie Rita wel minister of staatssecretaris worden namens de PVV of BBB, maar premier lijkt me wel iets te hoog gegrepenDie komt echt niet door de keuring van Dilan heen.
Er is weinig andere keuze.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:27 schreef Jojoke het volgende:
Ik zie Rita wel minister of staatssecretaris worden namens de PVV of BBB, maar premier lijkt me wel iets te hoog gegrepenDie komt echt niet door de keuring van Dilan heen.
Dilan's probleem is "Wie dan wel".quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:27 schreef Jojoke het volgende:
Het record in Sint-Maarten staat op 17 dagen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:29 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat is het record voor het kortst zittende kabinet?
Colijn V heeft het 2 dagen volgehouden, meen ikquote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:29 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat is het record voor het kortst zittende kabinet?
Klopt.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:31 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Colijn V heeft het 2 dagen volgehouden, meen ik
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rita_Verdonkquote:Verdonk studeerde in 1983 af en ging vervolgens als stagiaire aan de slag op het ministerie van Justitie. In 1984 werd ze adjunct-directeur van het Huis van Bewaring in Scheveningen, in 1988 lid van de directie en plaatsvervangend directeur van de gevangenis De Schie in Rotterdam. Van 1992 tot 1996 vervulde zij diverse managementfuncties op het ministerie van Justitie, zowel bij de directie Gevangeniswezen als bij de Justitiële Jeugd- en TBS-inrichtingen. Verdonk was vervolgens tot 1999 directeur Staatsveiligheid bij de Binnenlandse Veiligheidsdienst. Tot 2003 was zij werkzaam als senior manager en directeur bij accountantsorganisaties KPMG en Atos (KPMG) Consulting.
Bij de vorming van het kabinet-Balkenende II werd Verdonk minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie op het haar vertrouwde ministerie van Justitie, als opvolger van LPF'er Hilbrand Nawijn.
Zijlstra was wel een rompkabinet. Telt dat ook?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klopt.
Naoorlogs is het record 134 dagen, dat was Zijlstra.
Dat is maar deels waar. Wilders vindt zichzelf de meest geschikte kandidaat. Uiteindelijk kunnen ze niet én dat blokkeren én alle andere keuzes blokkeren.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dilan's probleem is "Wie dan wel".
Dit is een probleem van Wilders' makelij en die moet met een oplossing komen.
Dat weet ik niet maar een tijd geleden kwam in het nieuws dat ze samen met Teeven flink bij de Ind gelobbied heeft voor een 'schijn'constructie voor Aziatische verpleegkundigen waar nogal een luchtje aan zat.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:31 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Die kijkt meer naar integriteit denk ik. Of heeft Rita ook rechtszaken lopen?
Maar als Wilders MP wordt dan verliest hij alle grip op zijn fractie. Dan krijgen figuren als Graus en Boutkan de vrije handquote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:40 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat is maar deels waar. Wilders vindt zichzelf de meest geschikte kandidaat. Uiteindelijk kunnen ze niet én dat blokkeren én alle andere keuzes blokkeren.
Met dit soort namen hoopt Wilders misschien dat ze alsnog akkoord gaan?
Oeps, ook dat nog. Samen met Teeven ook nog.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:42 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet maar een tijd geleden kwam in het nieuws dat ze samen met Teeven flink bij de Ind gelobbied heeft voor een 'schijn'constructie voor Aziatische verpleegkundigen waar nogal een luchtje aan zat.
Ach, je bent lobbyist of je bent het niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:43 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Oeps, ook dat nog. Samen met Teeven ook nog.
Dus hij kan in de fractie wel het kabinet in de hand houden, maar in het kabinet niet de fractie?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:42 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Maar als Wilders MP wordt dan verliest hij alle grip op zijn fractie. Dan krijgen figuren als Graus en Boutkan de vrije hand
Was dat niet met die Indonesiërs?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:42 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet maar een tijd geleden kwam in het nieuws dat ze samen met Teeven flink bij de Ind gelobbied heeft voor een 'schijn'constructie voor Aziatische verpleegkundigen waar nogal een luchtje aan zat.
Dat lijkt mij niet, er zit in de fractie niemand meer die hem tegenspreekt, die doen gewoon wat hij ze opdraagt.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dus hij kan in de fractie wel het kabinet in de hand houden, maar in het kabinet niet de fractie?
Het kan erger.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is wel lastiger. Als MP ben je natuurlijk ook veel op reis en met andere dingen bezig.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dus hij kan in de fractie wel het kabinet in de hand houden, maar in het kabinet niet de fractie?
Uiteindelijk kan dat wel. Want anders krijgen we gewoon een Colijn V’tje. MvW bij de regeringsverklaring en de groeten.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:40 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat is maar deels waar. Wilders vindt zichzelf de meest geschikte kandidaat. Uiteindelijk kunnen ze niet én dat blokkeren én alle andere keuzes blokkeren.
Met dit soort namen hoopt Wilders misschien dat ze alsnog akkoord gaan?
Nee, joh, Wilders gaat niet naar het verderfelijke buitenland. Tenzij het Israel is.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is wel lastiger. Als MP ben je natuurlijk ook veel op reis en met andere dingen bezig.
Of Rusland.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, joh, Wilders gaat niet naar het verderfelijke buitenland. Tenzij het Israel is.
De Europese Raad (en de Noord-atlantische raad) gaan we boycotten?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, joh, Wilders gaat niet naar het verderfelijke buitenland. Tenzij het Israel is.
Serieus antwoord? Nee, natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De Europese Raad (en de Noord-atlantische raad) gaan we boycotten?
Huh waren Atos en KPMG een bedrijf?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:39 schreef Jojoke het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rita_Verdonk
Ze zou wel een geschikte minister van Asiel en Migratie zijn voor dit kabinet.
quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:59 schreef Hexagon het volgende:
Misschien moet de media maar snel de onderhandelaars eraan herinneren aan hoe eloquent en bezielend Rita wel niet was.
Ik maak hieruit op dat Klaas geen fan isquote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:06 schreef nostra het volgende:
https://dijkhoff.substack(...)j&triedRedirect=true
Nee, die zal niet voor Wilders en Gerda MP willen wordenquote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:06 schreef nostra het volgende:
Daar had ik sowieso al geen geld op gezetquote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee, die zal niet voor Wilders en Gerda MP willen worden
Volgens mij zijn z’n kinderen nog wat jong. Maar die komt nog wel een keer terug.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar had ik sowieso al geen geld op gezet
Oh, daar twijfel ik niet aan maar niet namens Wilders en de BBB.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn z’n kinderen nog wat jong. Maar die komt nog wel een keer terug.
dat wijf zegt een hoopquote:
Wat een onzin dit zeg. Als je hiervoor al aangeklaagd kan worden zijn we heel ver heen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:08 schreef Hexagon het volgende:
Mooi dat dit smerige wijf eens tegen de grens is aangelopen wat ze zich kan permitteren.
https://www.ad.nl/binnenl(...)lmer-arena~aac5d00d/
Hopelijk halen ze haar huis en computer ondersteboven en vinden ze bewijzen van haar Russische zetbaas-schap.
Voor iemand uitmaken voor pedofiel en stellen dat Afrikaanse immigranten negroïde primaten zijn?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een onzin dit zeg. Als je hiervoor al aangeklaagd kan worden zijn we heel ver heen.
Dit gaat over misstanden bij adopties Klaas.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:33 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
WAT EEN LEF
kindertjes stoppen omdat ze blijkbaar de echte asielzoekers niet kunnen stoppen
zo wordt die 10 procent wel gehaald![]()
![]()
doe normaal joh hahahahquote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit gaat over misstanden bij adopties Klaas.
Ja. Dat is vrijheid van meningsuiting.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Voor iemand uitmaken voor pedofiel en stellen dat Afrikaanse immigranten negroïde primaten zijn?
Dit gaat over misstanden bij adopties Klaas.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:36 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
doe normaal joh hahahah
dit zijn gewoon zogenaamde asielzoekertjes
eigenlijk komende al deze kindertjes bij witte nederlanders terecht die voornamelijk geen kinderen kunnen krijgen
rechters zijn objectiefquote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja. Dat is vrijheid van meningsuiting.
De veroordeling van Wilders was een schande.
Remkes had er minder woorden voor nodig:quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:06 schreef nostra het volgende:
Voor radicaal rechts is het ook best complex. Wie moeten ze nou allemaal haten? Blanke linkse rakkers? Marokkanen? Mensen uit Afrika in het algemeen? Moslims? Polen? Bulgaren dan toch?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Voor iemand uitmaken voor pedofiel en stellen dat Afrikaanse immigranten negroïde primaten zijn?
Wilders is voor minder veroordeeld.
je heb overal misstandenquote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit gaat over misstanden bij adopties Klaas.
Eh nee, vrijheid van meningsuiting geeft je niet de vrijheid mensen willekeurig voor pedofiel of negroide primaten uit te maken. Toen niet en nu niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja. Dat is vrijheid van meningsuiting.
De veroordeling van Wilders was een schande.
Alles wat geen Nederlander is. En het moeten wel eckte Nederlanders zijn, natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Voor radicaal rechts is het ook best complex. Wie moeten ze nou allemaal haten? Blanke linkse rakkers? Marokkanen? Mensen uit Afrika in het algemeen? Moslims? Polen? Bulgaren dan toch?
Jawel. Dat is precies wat het betekent. Dat we dat in de EU niet echt hebben is juist het probleem.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Eh nee, vrijheid van meningsuiting geeft je niet de vrijheid mensen willekeurig voor pedofiel of negroide primaten uit te maken. Toen niet en nu niet.
Nee dat is het niet. Hier zie je wat het niet betekent.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Jawel. Dat is precies wat het betekent.
quote:https://www.nu.nl/stellin(...)n-meningsuiting.html
Dit valt niet onder de vrijheid van meningsuiting:
-Het beledigen van groepen mensen.
-Het aanzetten tot geweld of het plegen van een strafbaar feit.
-Het aanzetten tot haat, discriminatie of geweld tegen mensen vanwege hun ras, godsdienst, levensovertuiging, seksuele geaardheid of beperking.
-Smaad, laster en belediging van een individu.
De EU heeft hier niks mee te maken.quote:Dat we dat in de EU niet echt hebben is juist het probleem.
quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Jawel. Dat is precies wat het betekent. Dat we dat in de EU niet echt hebben is juist het probleem.
Hij heeft helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:39 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Remkes had er minder woorden voor nodig:
“Ik lees in het akkoord geen dingen die volstrekt indruisen tegen de rechtstaat, wel staan er een aantal dingen in die waarschijnlijk problemen op gaan leveren bij de rechter. Fundamenteel voor de rechtspraak is dat rechters niet de schuld krijgen van een onwelgevallige uitspraak. De VVD heeft op dit gebied een bijzondere verantwoordelijkheid en ik ga er vanuit dat de fractie zo nodig hard stelling neemt.”
Nee, daar hebben we wetten tegen smaad en laster voor.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:45 schreef Bofjijff het volgende:
[..]je bent echt van mening dat je iedereen ongestraft maar voor alles mag uitmaken?
quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:59 schreef Hexagon het volgende:
Misschien moet de media maar snel de onderhandelaars eraan herinneren aan hoe eloquent en bezielend Rita wel niet was.
Veel vertrouwen heb ik daar niet in, persoonlijk, en ook niet dat de VVD dan protest laat horen.quote:
Ik heb het over het concept, niet de wet. Kom op zeg, zo moeilijk is het echt niet hoor.quote:
En dat is dus waar Raisa zich schuldig aan maakt door iemand voor kleuterneuker uit te maken.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, daar hebben we wetten tegen smaad en laster voor.
nee het probleem is dat mensen zoals jij een eigen interpretatie aan de wet gaan gevenquote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik heb het over het concept, niet de wet. Kom op zeg, zo moeilijk is het echt niet hoor.
De wet is het probleem.
maar die wetten zou je weg willen?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, daar hebben we wetten tegen smaad en laster voor.
Dan moet ze daar aangeklaagd voor worden.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En dat is dus waar Raisa zich schuldig aan maakt door iemand voor kleuterneuker uit te maken.
Begrijp je het nog een beetje?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan moet ze daar aangeklaagd voor worden.
Nee. Maar als iemand die wetten overtreed, moet diegene daarvoor aangeklaagd worden. Dat gebeurt hier ook voor zover ik kan zien met die opmerking over 'kleuterneuker'. Maar er is ook een aanklacht over 'groepsbelediging', dat is het probleem.quote:
En dat wordt ze ookquote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan moet ze daar aangeklaagd voor worden.
quote:Daarnaast wordt ze ook verdacht van smaad. "Ze noemde in een tweet iemand 'kleuterneuker', terwijl de rechtbank net iemand had veroordeeld voor het plaatsen van een soortgelijk bericht", aldus het OM.
Maar ook 'groepsbelediging'. Een gedrocht van een wet.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En dat wordt ze ook
https://www.welingelichte(...)sbelediging-en-smaad
[..]
Ik heb meer vertrouwen in NSC op dat punt. In het akkoord staat ook:quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Veel vertrouwen heb ik daar niet in, persoonlijk, en ook niet dat de VVD dan protest laat horen.
Ik denk dat we NSC dit nog heel vaak gaan horen citeren.quote:Dit hoofdlijnenakkoord, het regeerprogramma en initiatieven van de vier fracties bewegen zich
binnen de grenzen van de grondwet, de grondrechten, de democratie en de rechtsstaat, zoals
verwoord in het eindverslag van informateur Plasterk van 12 februari 2024. De instituties die de
rechtsstaat mede dragen, in het bijzonder rechtspraak, media en wetenschap, worden versterkt.
Goed bestuur vergt ook stabiliteit en betrouwbaarheid.
We zullen zien. Ook in NSC heb ik verdomd weinig vertrouwen gegeven het feit dat ze onder dit verhaal hun handtekening hebben gezet.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:55 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik heb meer vertrouwen in NSC op dat punt. In het akkoord staat ook:
[..]
Ik denk dat we NSC dit nog heel vaak gaan horen citeren.
Waar moeten we nu dan weer op gaan stemmen voor een gematigd rechts, eurokritisch geluid met respect voor de rechtsstaat? De huichelaars van de VVD zijn uitgesloten.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We zullen zien. Ook in NSC heb ik verdomd weinig vertrouwen gegeven het feit dat ze onder dit verhaal hun handtekening hebben gezet.
Zelfs ik, die hier een aantal dagen geleden nog (volledig onterecht) voor fascist werd uitgemaakt, vind dit walgelijk.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wilders is voor minder veroordeeld.
Op basis van hun verkiezingsprogramma hebben ze wel enorm veel punten binnengehaald die heel belangrijk voor hen zijn. Dit zouden ze niet zo snel binnenhalen in een andere setting.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We zullen zien. Ook in NSC heb ik verdomd weinig vertrouwen gegeven het feit dat ze onder dit verhaal hun handtekening hebben gezet.
quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:08 schreef Hexagon het volgende:
Nee zijn zoon. Voorman van de sterker straffen brigade.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh wacht, gaat niet over Afshinzie email 27 oktober
Er wordt overigens ook nog wel op iets anders gehint. Dat die ontkleurde MP er voor zou kunnen zorgen dat de PVV financiën opeist. Dat gaat de VVD niet accepteren is mijn taxatie.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:06 schreef trein2000 het volgende:
Namen voor bewindspersoon:
VVD: Heijnen, Hermans, Ellian (God verhoede), Harbers & Paul
BBB: Keijzer, Tuinman. (Vermeer en Pouw willen kennelijk niet)
NSC: Hijum, Vroonhoven, Uitermark, Palmen
PVV: Agema (VWS), Dijkgraaf, Teeven.
https://www.tubantia.nl/p(...)nsc-en-bbb~ae23b093/
Maar daar ontbreken toch wat PVV namen? 3 ministers is wat karig tegenover de 5 van de VVD.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:06 schreef trein2000 het volgende:
Dijkgraaf als in D66 Dijkgraaf?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:06 schreef trein2000 het volgende:
Zal geen uitputtende lijst zijn. En er vallen vast ook nog wel mensen af. Maar deze namen gaan kennelijk rond.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar daar ontbreken toch wat PVV namen? 3 ministers is wat karig tegenover de 5 van de VVD.
Gaat leuk worden als hij vanuit het ministerie brieven naar de kamer moet sturen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:24 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Deze Dijkgraaf is ook nog beschikbaar.
En dan een PVV’er op financiën? Of hoe gaan we dat dan doen? Dat gaat de VVD helemaal niet leuk vinden.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:27 schreef Faraday01 het volgende:
Omtzigt zegt net tussen de regels door dat de MP een onafhankelijke kandidaat zou moeten zijn.
We zwaaien Rita gedagquote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:27 schreef Faraday01 het volgende:
Omtzigt zegt net tussen de regels door dat de MP een onafhankelijke kandidaat zou moeten zijn.
Volgens mij is PVV helemaal niet geïnteresseerd in Financiën. Geef ze gewoon een extra post die ze leuk vinden.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dan een PVV’er op financiën? Of hoe gaan we dat dan doen? Dat gaat de VVD helemaal niet leuk vinden.
Nee, maar niet echt een kandidaat die VVD en NSC zullen zien zitten.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:31 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Rita is toch min of meer niet gelieerd aan een der partijen in de coalitie
Specifiek voor de PVV-stemmers alhier; zijn jullie hier blij mee?quote:https://www.bnnvara.nl/jo(...)n-extra-gaan-betalen
PVV-kabinet beloont buitenlandse beleggers, terwijl werkenden miljarden meer gaan betalen
Actueel
De hardwerkende Nederlander wordt de dupe van het PVV-kabinet: de belastinginkomsten uit inkomen en arbeid stijgen de komende jaren met 4,1 miljard euro. Buitenlandse aandeelhouders en grote bedrijven profiteren daarentegen van de coalitieplannen. De belastingen op winst en vermogen dalen met 1,2 miljard euro. Dat blijkt uit de doorrekening van de plannen door het Centraal Planbureau (CPB).
Wilders is ervaren genoeg om die post meteen op te eisen als hij de kans krijgt. Het is niet alleen de macht van de minfin, maar vooral ook de betrokkenheid bij zo ongeveer alles die het een hele aantrekkelijke functie maken.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:29 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Volgens mij is PVV helemaal niet geïnteresseerd in Financiën. Geef ze gewoon een extra post die ze leuk vinden.
Dan moet hij met een vakminister komen, want anders accepteert de rest het niet,quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wilders is ervaren genoeg om die post meteen op te eisen als hij de kans krijgt. Het is niet alleen de macht van de minfin, maar vooral ook de betrokkenheid bij zo ongeveer alles die het een hele aantrekkelijke functie maken.
Het komt uit het CPB rapport, maar met de helft van het plaatje weggeknipt. In het weggeknipte deel staat dat het bij de post ‘inkomen en arbeid’ juist om een lastenverlichting gaat ten opzichte van het basispad.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Specifiek voor de PVV-stemmers alhier; zijn jullie hier blij mee?
(en voordat je begint over Joop, dit komt toch echt uit het CPB rapport)
Bestaat een dergelijke stroming dan nog?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waar moeten we nu dan weer op gaan stemmen voor een gematigd rechts, eurokritisch geluid met respect voor de rechtsstaat? De huichelaars van de VVD zijn uitgesloten.
Het weigeren van kandidaten van anderen is heel lastig gebleken in het verleden. Maar goed dit keer is alles anders natuurlijk, we gaan het zien.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:35 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dan moet hij met een vakminister komen, want anders accepteert de rest het niet,
Fuck. Dan ben ik er toch in getrapt. Kut Joop.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:35 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het komt uit het CPB rapport, maar met de helft van het plaatje weggeknipt. In het weggeknipte deel staat dat het bij de post ‘inkomen en arbeid’ juist om een lastenverlichting gaat ten opzichte van het basispad.
Werd ook geframed door een linkse politicus. Helpt allemaal niet. Lekker zelf meedoen met knippen en framen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:39 schreef probeer het volgende:
[..]
Fuck. Dan ben ik er toch in getrapt. Kut Joop.
BNNVARA zijn activisten. De linkse Telegraaf.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:39 schreef probeer het volgende:
[..]
Fuck. Dan ben ik er toch in getrapt. Kut Joop.
Dank voor je correctie.
Het is natuurlijk wel een extraparlementair kabinet, dan is alles anders.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het weigeren van kandidaten van anderen is heel lastig gebleken in het verleden. Maar goed dit keer is alles anders natuurlijk, we gaan het zien.
Die ik vervolgens naar mijn zorgverzekeraar mag overmaken.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:35 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het komt uit het CPB rapport, maar met de helft van het plaatje weggeknipt. In het weggeknipte deel staat dat het bij de post ‘inkomen en arbeid’ juist om een lastenverlichting gaat ten opzichte van het basispad.
Oh boohoo, ik maak een fout, word gecorrigeerd, en erken dat. Niet zo zeiken.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Werd ook geframed door een linkse politicus. Helpt allemaal niet. Lekker zelf meedoen met knippen en framen.
Ik had het niet over jou maar over die linkse politicus vriend.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:45 schreef probeer het volgende:
[..]
Oh boohoo, ik maak een fout, word gecorrigeerd, en erken dat. Niet zo zeiken.
"Mark Rutte, geen familie van Fred"quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:42 schreef superniger het volgende:
Leeft die PVV'er van omakutje nog?
Sharpe I
Denk je? Waarom zouden andere partijen niet meegaan daarin?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:12 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Op basis van hun verkiezingsprogramma hebben ze wel enorm veel punten binnengehaald die heel belangrijk voor hen zijn. Dit zouden ze niet zo snel binnenhalen in een andere setting.
Veel partijen willen niets veranderen aan het huidige systeem. Dat er nu een kabinet komt met een lossere band met het parlement kon op hoongelach rekenen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 23:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Denk je? Waarom zouden andere partijen niet meegaan daarin?
Veel partijen willen wel degelijk een Constitutioneel hof. En een kabinet met een lossere band met het parlement bestaat niet, wat we nu lijken te gaan krijgen is het resultaat van incompetentie en tegenstrijdigheden en hoe zeer dat anders gaat lopen dan voorheen qua stemgedrag moeten we afwachten.quote:Op woensdag 22 mei 2024 00:39 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Veel partijen willen niets veranderen aan het huidige systeem. Dat er nu een kabinet komt met een lossere band met het parlement kon op hoongelach rekenen.
Dat zit ook gewoon in het positieve (zowel absoluut als ten opzichte van het basispad) koopkrachtplaatje verwerkt, het is ook allemaal ex-post doorgerekend. Ik weet dat iedereen en vooral links erg graag hun vooroordeel bevestigd wil zien dat de rijken rijker worden en de gewone man armer, maar nee.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die ik vervolgens naar mijn zorgverzekeraar mag overmaken.
Ik zeg al vanaf het begin dat er een onafhankelijk persoon op financiën komt, lijkt me de enige manier om dit enigszins werkbaar te krijgen. Een voormalig bestuurder van DNB oid. Dat is dan gelijk een soort onafhankelijke scheidsrechter in het kabinet.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wilders is ervaren genoeg om die post meteen op te eisen als hij de kans krijgt. Het is niet alleen de macht van de minfin, maar vooral ook de betrokkenheid bij zo ongeveer alles die het een hele aantrekkelijke functie maken.
Ik vraag me vooral af hoe je een akkoord waar eigenlijk alleen op landbouw en asiel alles tot in detail is vastgelegd en de rest toch wel redelijk vaag is gehouden kunt doorrekenen. Ik zou wachten op het regeringsprogramma.quote:Op woensdag 22 mei 2024 06:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat zit ook gewoon in het positieve (zowel absoluut als ten opzichte van het basispad) koopkrachtplaatje verwerkt, het is ook allemaal ex-post doorgerekend. Ik weet dat iedereen en vooral links erg graag hun vooroordeel bevestigd wil zien dat de rijken rijker worden en de gewone man armer, maar nee.
Ze beperken dan wel weer de stijging van de OZB…quote:Op woensdag 22 mei 2024 07:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral af hoe je een akkoord waar eigenlijk alleen op landbouw en asiel alles tot in detail is vastgelegd en de rest toch wel redelijk vaag is gehouden kunt doorrekenen. Ik zou wachten op het regeringsprogramma.
Verder vraag ik me af of het CPB mee rekent dat snijden in het budget voor gemeentes ook zorgt voor hogere lasten, omdat de gemeentebelastingen omhoog zullen moeten.
De VNG heeft gemeenten ook sterk geadviseerd om 2027 budgettair een zogenoemd "ravijnjaar" te maken in de kadernota's, om pushback te geven op die plannen. Dilan zal er zaterdag ook wel nader op ingaan.quote:Op woensdag 22 mei 2024 07:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral af hoe je een akkoord waar eigenlijk alleen op landbouw en asiel alles tot in detail is vastgelegd en de rest toch wel redelijk vaag is gehouden kunt doorrekenen. Ik zou wachten op het regeringsprogramma.
Verder vraag ik me af of het CPB mee rekent dat snijden in het budget voor gemeentes ook zorgt voor hogere lasten, omdat de gemeentebelastingen omhoog zullen moeten.
wat mij betreft waren ze er uit gedonderd. Vind het een goede ontwikkeling dat links-liberaal de confrontatie zoekt met iedereen, dat ondermijnt hun eigen positie uiteindelijk.quote:Op woensdag 22 mei 2024 07:24 schreef nostra het volgende:
De soep/soap van Renew wordt ook niet zo heet gegeten:
https://nos.nl/artikel/25(...)samenwerking-met-pvv
Ik wil niks zeggen, maar de personele formaties stijgen jaar op jaar bij gemeentes.quote:Op woensdag 22 mei 2024 08:22 schreef nostra het volgende:
[..]
De VNG heeft gemeenten ook sterk geadviseerd om 2027 budgettair een zogenoemd "ravijnjaar" te maken in de kadernota's, om pushback te geven op die plannen. Dilan zal er zaterdag ook wel nader op ingaan.
Er is op korte termijn juist sprake van onderbesteding van gemeentegelden, want personeelstekort (zoals overal). Het is prima om gemeenten te dwingen efficiënter te werken, maar je kan natuurlijk niet qua taakstelling alles over de balk smijten naar die gemeenten én de geldkraan dichtdraaien. Cake en eat enzo.quote:Op woensdag 22 mei 2024 08:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik wil niks zeggen, maar de personele formaties stijgen jaar op jaar bij gemeentes.
Gemeentes krijgen elk jaar meer taken over de schutting gekieperd, dan is het niet zo vreemd dat ze daar ook soms meer personeel voor moeten aantrekken. En ik gok zo maar dat dat over de schutting smijten onder Boosrechts 1 niet minder gaat worden.quote:Op woensdag 22 mei 2024 08:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik wil niks zeggen, maar de personele formaties stijgen jaar op jaar bij gemeentes.
In het verleden is de jeugdzorg daarheen gegaan, maar dat was in 2015. Ik doel echt op stafdiensten zoals communicatie, finance, en HR.quote:Op woensdag 22 mei 2024 08:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gemeentes krijgen elk jaar meer taken over de schutting gekieperd, dan is het niet zo vreemd dat ze daar ook soms meer personeel voor moeten aantrekken. En ik gok zo maar dat dat over de schutting smijten onder Boosrechts 1 niet minder gaat worden.
De indexatie voor de gemeentes gaat dit jaar al in. Daardoor wordt er nu gevreesd voor een ravijnjaar in 2026 of zelfs al volgend jaar 2025.quote:Op woensdag 22 mei 2024 08:22 schreef nostra het volgende:
[..]
De VNG heeft gemeenten ook sterk geadviseerd om 2027 budgettair een zogenoemd "ravijnjaar" te maken in de kadernota's, om pushback te geven op die plannen. Dilan zal er zaterdag ook wel nader op ingaan.
Kunnen ze niet eens kijken naar de hele dure jeugdzorg en andere zorgtaken die echt peperduur zijn?quote:Op woensdag 22 mei 2024 08:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
De indexatie voor de gemeentes gaat dit jaar al in. Daardoor wordt er nu gevreesd voor een ravijnjaar in 2026 of zelfs al volgend jaar 2025.
https://involon.nl/artike(...)erplaatst-naar-2025/
Alle reserves van de gemeentes zullen aangesproken worden en aantal gemeentes zullen de bijdragen van de burgers flink omhoogschroeven of enorm gaan snijden in sociale/publieke voorzieningen.
Heb je enige onderbouwing dat er een overbezetting is op die domeinen?quote:Op woensdag 22 mei 2024 08:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In het verleden is de jeugdzorg daarheen gegaan, maar dat was in 2015. Ik doel echt op stafdiensten zoals communicatie, finance, en HR.
Dat lijkt me eerder een taak van de rijksoverheid niet waar? De gemeentes onderhandelen al keihard over de contracten, veel meer kunnen ze ook niet doen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 08:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kunnen ze niet eens kijken naar de hele dure jeugdzorg en andere zorgtaken die echt peperduur zijn?
Misschien kunnen gemeentes een opt-out afdwingen in Den Haag.quote:Op woensdag 22 mei 2024 08:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat lijkt me eerder een taak van de rijksoverheid niet waar? De gemeentes onderhandelen al keihard over de contracten, veel meer kunnen ze ook niet doen.
En daarna is er nog heel veel naar de gemeentes geschoven.quote:Op woensdag 22 mei 2024 08:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In het verleden is de jeugdzorg daarheen gegaan, maar dat was in 2015. Ik doel echt op stafdiensten zoals communicatie, finance, en HR.
Andere oorzaak: het klimaatakkoordquote:De Omgevingswet bundelt namelijk niet alleen veel wetten die de afgelopen jaren zijn bedacht in gebieden als waterschap, natuurbeheer, milieu, infrastructuur, cultureel erfgoed, gebouwen, enzovoorts. Wat de Omgevingswet vooral doet, en hier komt de uitdaging voor gemeenten kijken, is het overdragen van wat voorheen op nationaal of provinciaal gebied geregeld werd aan gemeenten.
En zo kun je blijven doorgaan, steeds meer zaken is de regie op gemeenteniveau. Je noemde de jeugdzorg, maar ook de participatiewet (inclusief het uitkeren van uitkeringen) is naar de gemeentes gegaan. En de WMO (pgb's e.d.) is een stuk breder dan alleen jeugdzorg,quote:Het is niet meer dan logisch dat gemeenten een rol moeten gaan spelen in die verduurzaming en eind vorig jaar stemden gemeenten dan ook in met het Klimaatakkoord. Het akkoord geeft gemeenten de regie over hoe, waar en wanneer er wijken duurzamer gaan worden.
vandaag gaat er geen bal gebeurenquote:Op woensdag 22 mei 2024 08:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
Benieuwd naar vandaag. Geert op het pluche. Kijken hoe hij het doet. Ik verwacht redelijk goed, al zou een enorme uitbarsting ook wel tv-genot opleveren.
Geert zit op het pluche waar hij al sinds 1998 op zit. En hij gaat ook doen wat hij het beste kan: persoonlijke aanvallen richting links en het verdraaien van feiten. Van die grijsgedraaide langspeelplaat hoef je echt niks nieuws te verwachten, als je je dan toch op iemand moet verheugen is het denk ik Bontebal. En ik ben echt benieuwd of er weer eens gaat blijken dat Omtzigt vanalles in het akkoord totaal anders interpreteert dan de andere 3.quote:Op woensdag 22 mei 2024 08:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
Benieuwd naar vandaag. Geert op het pluche. Kijken hoe hij het doet. Ik verwacht redelijk goed, al zou een enorme uitbarsting ook wel tv-genot opleveren.
Dat ook. Maar nu is Geert in principe de verdediger en niet de aanvaller. Waar ik verwacht dat hij het redelijk goed zal doen (dus gewoon zichzelf blijft), bestaat natuurlijk ook de kans dat hij zich op kolderieke wijze gaat verdedigen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 08:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geert zit op het pluche waar hij al sinds 1998 op zit. En hij gaat ook doen wat hij het beste kan: persoonlijke aanvallen richting links en het verdraaien van feiten. Van die grijsgedraaide langspeelplaat hoef je echt niks nieuws te verwachten, als je je dan toch op iemand moet verheugen is het denk ik Bontebal. En ik ben echt benieuwd of er weer eens gaat blijken dat Omtzigt vanalles in het akkoord totaal anders interpreteert dan de andere 3.
Vind het eerlijk gezegd vooralsnog vrij nietszeggend eigenlijk omdat het nog erg vaag is, maar vooral omdat een deel van het bonnetje is weggetoverd met onrealistische bezuinigingen of kortingen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 06:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat zit ook gewoon in het positieve (zowel absoluut als ten opzichte van het basispad) koopkrachtplaatje verwerkt, het is ook allemaal ex-post doorgerekend. Ik weet dat iedereen en vooral links erg graag hun vooroordeel bevestigd wil zien dat de rijken rijker worden en de gewone man armer, maar nee.
Het leidt hoe dan ook tot gezichtsverlies, dat kan dit vuist-op-tafel-kabinet niet gebruiken in de hoop op Brusselse coulance waar zo'n beetje alle uitvoerbaarheid mee valt of staat in het gesloten akkoord.quote:Op woensdag 22 mei 2024 07:24 schreef nostra het volgende:
De soep/soap van Renew wordt ook niet zo heet gegeten:
https://nos.nl/artikel/25(...)samenwerking-met-pvv
Daarnaast kunnen gemeenten maar heel beperkt sturen op wie er toegang krijgt tot de jeugdzorg (wat maar goed is ook, dat is aan de medici) en moeten behandelingen ook altijd vergoed worden.quote:Op woensdag 22 mei 2024 08:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat lijkt me eerder een taak van de rijksoverheid niet waar? De gemeentes onderhandelen al keihard over de contracten, veel meer kunnen ze ook niet doen.
Want gemeentes hoeven niet te communiceren naar hun burgers? Je kan niet een hele kleine stafdienst communicatie hebben voor de ruim 400 gemeentes die we hebben.quote:Op woensdag 22 mei 2024 08:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lees vooral ook deze zin:quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
Sowieso snap ik het optimisme over de CPB cijfers niet. Als je het 0.1% of 0.2% beter doet dan een demissionair kabinet, dan vind ik dat een mager rapportcijfer.
Het is niet slecht, maar ook niet meer dan een 5.5, dus net aan voldoende.
Laten we even achterwege dat er waarschijnlijk nog wel een extra bezuinigingsronde moet komen.
https://nos.nl/artikel/25(...)haalbaarheid-onzekerquote:De armoede neemt door de plannen ietsje minder toe dan zonder de plannen.
Ze zullen daar dus nog wat aan armoede moeten doen, of ze moeten die zin uit het hoofdlijnenakkoord schrappen.quote:Het nieuwe kabinet streeft er dan ook naar om de (kinder-)armoedecijfers niet uit te laten komen boven het referentiejaar 2024.
Ze moeten niets. Dit (potentiële) kabinet gaat sowieso drijven op beeldvorming en niet op behaald resultaat.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:04 schreef Hanca het volgende:
Ze zullen daar dus nog wat aan armoede moeten doen, of ze moeten die zin uit het hoofdlijnenakkoord schrappen.
Timmermans moet vooral niet te veel discussie willen aangaan met Wilders. Dat wint ie niet. Richt je pijlen op Yesilgoz, Omtzigt en Van der Plas.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:05 schreef Hexagon het volgende:
Ik verwacht vooral alle populistische ballen op Frans vandaag. En dat Jetten en Bontebal het wel goed doen.
Op zich zal het wel weer leuk worden om te zien hoe Wilders inhoudelijke discussie uit de weg zal proberen te gaan.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Timmermans moet vooral niet te veel discussie willen aangaan met Wilders. Dat wint ie niet. Richt je pijlen op Yesilgoz, Omtzigt en Van der Plas.
Van der Plas is helemaal in haar sas;quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Lees vooral ook deze zin:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)haalbaarheid-onzeker
Hoe rijmen ze dat met deze al weinig ambitieuze zin uit het hoofdlijnenakkoord:
[..]
Ze zullen daar dus nog wat aan armoede moeten doen, of ze moeten die zin uit het hoofdlijnenakkoord schrappen.
Bovendien, op een netto jaarinkomen van 30.000 euro, hebben we het hier over een verschil van 30 of 60 euro. En let wel, dat zit dus verdeeld over verschillende lasten. Waarbij bijvoorbeeld het eigen risico naar beneden kan gaan, auto rijden een beetje duurder, BTW op groente weer wat minder etc. En dan aan het einde van de streep blijft er dus die 30 of 60euro over.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
Sowieso snap ik het optimisme over de CPB cijfers niet. Als je het 0.1% of 0.2% beter doet dan een demissionair kabinet, dan vind ik dat een mager rapportcijfer.
Het is niet slecht, maar ook niet meer dan een 5.5, dus net aan voldoende.
Laten we even achterwege dat er waarschijnlijk nog wel een extra bezuinigingsronde moet komen.
Hij moet gewoon wat meer zichzelf zijn wat mij betreft en het gedegen over de inhoud hebben. Vorige keer dat ik hem in debat zag met Wilders probeerde ie een gotcha moment te creëren, met een soort drietrapsraket. Zag Wilders zo doorheen natuurlijk en mislukte faliekant. Of die vergelijkingen met de minions, ook zo gênant. Het voelde alsof ie oppositieleidertje probeerde te spelenquote:Op woensdag 22 mei 2024 09:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Timmermans moet vooral niet te veel discussie willen aangaan met Wilders. Dat wint ie niet. Richt je pijlen op Yesilgoz, Omtzigt en Van der Plas.
13% minder dan het basispad, dat is niet "ietsje minder".quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:04 schreef Hanca het volgende:
Lees vooral ook deze zin:
quote:
De armoede neemt door de plannen ietsje minder toe dan zonder de plannen.
https://nos.nl/artikel/25(...)haalbaarheid-onzeker
Hoe rijmen ze dat met deze al weinig ambitieuze zin uit het hoofdlijnenakkoord:
quote:
Het nieuwe kabinet streeft er dan ook naar om de (kinder-)armoedecijfers niet uit te laten komen boven het referentiejaar 2024.
Ben bij hem juist bang dat hij te vol op het orgel gaat, met "kabinet voor de rijken", "cadeautjes voor de vermogenden" en het volgens hem "politieke verraad" dat er niks aan de nieuwe pensioenwet gaat veranderen. Zulk vol op het orgel gaan win je het niet mee van Wilders en van Omtzigt en Yeşilgöz krijg je dan een zeer gedegen feitelijk antwoord met allerlei cijfers die er omheen draaien. Je moet niet vol op het orgel gaan met allerlei boze termen, maar juist heel specifiek naar details vragen. "Meneer Omtzigt. Ik zie in het hoofdlijnenakkoord een vrij magere ambitie op armoede, die moet gelijk blijven. Maar nu zie ik in de doorrekening dat u zelfs dat niet haalt. En er zou zoveel in zitten voor arme kinderen, volgens u. Maar met dit akkoord komen er dus meer arme kinderen. Kunt u dat even uitleggen?"quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:21 schreef Hexagon het volgende:
Ben ook wel benieuwd naar Jimmy Dijk. Er zou toch voldoende moeten zijn voor hem om eens flink op het orgel te kunnen gaan.
Kan helaas nauwelijks kijken. Dag vol meetings.
De armoede neemt toe. Terwijl hij onder Rutte III en IV jaar na jaar af nam. Je kunt fictief het basispad nemen en doen alsof dat volledig uitgevoerd zou worden zonder wijzigingen, maar ook jij weet wel beter. Het is vrij simpel: voor het eerst in jaren neemt in de berekeningen de armoede toe.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:27 schreef nostra het volgende:
[..]
13% minder dan het basispad, dat is niet "ietsje minder".
Wat ze ditmaal ook wel erg makkelijk wordt gemaakt.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:30 schreef Pvt.Webster het volgende:
Nou, zometeen begint het opzichtige spel van andermans akkoord afkraken.
Waarom niet, in Groot Britanië doen ze dit al jarenquote:Op woensdag 22 mei 2024 08:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Er is op korte termijn juist sprake van onderbesteding van gemeentegelden, want personeelstekort (zoals overal). Het is prima om gemeenten te dwingen efficiënter te werken, maar je kan natuurlijk niet qua taakstelling alles over de balk smijten naar die gemeenten én de geldkraan dichtdraaien. Cake en eat enzo.
quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:31 schreef Hanca het volgende:
Het is vrij simpel: voor het eerst in jaren neemt in de berekeningen de armoede toe.
Je maakt het verkeerde gedeelte geel: het gaat om de laatste zinnen. Het aantal mensen en het aantal kinderen in armoede neemt toe. Staat er dus twee keer. Totaal aantal mensen maar met 0,1 procentpunt, maar kinderen met 0,5 procentpunt en dat is gewoon fors.quote:
Daar heb je gelijk in; met 0,1%-punt respectievelijk 0,5%-punt. Dat eerste is nog verwaarloosbaar ten opzichte van de uitgesproken intentie, dat tweede is een stuk forser.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:40 schreef Hanca het volgende:
Je maakt het verkeerde gedeelte geel: het gaat om de laatste zinnen. Het aantal mensen en het aantal kinderen in armoede neemt toe. Staat er dus twee keer.
Natuurlijk wel, dat is het effect van het beleid. Het basispad is een gegeven.quote:Die gekke vergelijkingen met het basispad wat nooit uitgevoerd zou worden zijn totaal irrelevant.
Het basispad is Rutte IV (de Voorjaarsnota 2024).quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:40 schreef Hanca het volgende:
100% zeker dat Rutte IV er voor had gezorgd dat de armoede af nam.
Het basispad is waar je mee begint te werken, maar dat basispad was ook als Rutte IV was blijven zitten niet onbewerkt uitgevoerd. Feit is dat voor het eerst in jaren een coalitie een doorrekening presenteert waarbij de armoede onder kinderen toe neemt en zelfs wel vrij fors.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in; met 0,1%-punt respectievelijk 0,5%-punt. Dat eerste is nog verwaarloosbaar ten opzichte van de uitgesproken intentie, dat tweede is een stuk forser.
[..]
Natuurlijk wel, dat is het effect van het beleid. Het basispad is een gegeven.
Nee, het basispad is het doortrekken van wat er zou gebeuren als je geen regering meer zou hebben, er niks zou veranderen in beleid. Dat is het basispad. Rutte III en IV hebben jaar op jaar doorrekeningen gepresenteerd waarbij de armoede onder kinderen af nam.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Het basispad is Rutte IV (de Voorjaarsnota 2024).
Zijn die cijfers niet van het CPB? Waarom maken zij zon rapportje dan zo dat het lijkt alsof de armoede daalt als hij feitelijk toenneemt. Zou het CPB niet onafhankelijk moeten zijn.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je maakt het verkeerde gedeelte geel: het gaat om de laatste zinnen. Het aantal mensen en het aantal kinderen in armoede neemt toe. Staat er dus twee keer. Mensen maar met 0,1%, maar kinderen met 0,5% en dat is gewoon fors.
Die gekke vergelijkingen met het basispad wat nooit uitgevoerd zou worden zijn totaal irrelevant. 100% zeker dat Rutte IV er voor had gezorgd dat de armoede af nam.
Ik vind dit ook niet heel duidelijk omschreven inderdaad…quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zijn die cijfers niet van het CPB? Waarom maken zij zon rapportje dan zo dat het lijkt alsof de armoede daalt als hij feitelijk toenneemt. Zou het CPB niet onafhankelijk moeten zijn.
Ik denk dat het CPB wel onafhankelijk is, maar het nadeel is dat de politiek ook weet hoe ze daar rekenen. Oftewel, de modellen enigszins kunnen manipuleren zonder dat ze direct het CPB aansturen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zijn die cijfers niet van het CPB? Waarom maken zij zon rapportje dan zo dat het lijkt alsof de armoede daalt als hij feitelijk toenneemt. Zou het CPB niet onafhankelijk moeten zijn.
In beleid dat in de Voorjaarsnota 2024 is gepresenteerd en de economische doorwerkingen daarvan.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:46 schreef Hanca het volgende:
Nee, het basispad is het doortrekken van wat er zou gebeuren als je geen regering meer zou hebben, er niks zou veranderen in beleid.
Ja, ik erger me daar al meer aan bij het CPB. De rapporten kloppen wel en de cijfers staan er allemaal in, maar de nadruk wordt zeer vaak niet op het echt relevante gegeven gelegd.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Een demissionaire voorjaarsnota en dan ongewijzigd oneindig doorgetrokken. Maar jij denkt dat er ook maar 1% kans was dat Rutte IV een stijging in kinderarmoede door had laten gaan? Jij weet toch ook wel beter?quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:49 schreef nostra het volgende:
[..]
In beleid dat in de Voorjaarsnota 2024 is gepresenteerd en de economische doorwerkingen daarvan.
[ afbeelding ]
Ik kan geen kans, laat staan een andere uitkomst, plakken op een 'what if'-scenario, maar dat dat thema met sociaal linksere partijen meer focus had gekregen dan met het huidige kabinet lijkt me niet onaannemelijk nee. En onder Timmermans had het plaatje er nog anders uitgezien. Dat is in essentie natuurlijk gewoon een verschil in ambitieniveau op dat vlak tussen die partijen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:51 schreef Hanca het volgende:
Een demissionaire voorjaarsnota en dan ongewijzigd oneindig doorgetrokken. Maar jij denkt dat er ook maar 1% kans was dat Rutte IV een stijging in kinderarmoede door had laten gaan? Jij weet toch ook wel beter?
Er wordt altijd bijgeplust ten opzichte van het basispad. Het is niet zo heel moeilijk om wat kleine verschuivingen te plaatsen die netto voordelig uitpakken. Dat ze het nu met veel pijn en moeite maar +0,2% weten te krijgen is vooral tekenend als je het vergelijkt met de grote woorden die ze tijdens de verkiezingscampagne nog uitschreeuwden.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:49 schreef nostra het volgende:
[..]
In beleid dat in de Voorjaarsnota 2024 is gepresenteerd en de economische doorwerkingen daarvan.
[ afbeelding ]
Je kunt best zeggen dat het niet aannemelijk is dat een kabinet wat al jaren zijn best doet om de kinderarmoede elk jaar te laten dalen, ook tijdens corona en de energiecrisis, die armoede nu zou laten oplopen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:03 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik kan geen kans, laat staan een andere uitkomst, plakken op een 'what if'-scenario, maar dat dat thema met sociaal linksere partijen meer focus had gekregen dan met het huidige kabinet lijkt me niet onaannemelijk nee. En onder Timmermans had het plaatje er nog anders uitgezien. Dat is in essentie natuurlijk gewoon een verschil in ambitieniveau op dat vlak tussen die partijen.
Over een half uur. Uitstel. Net Omtzigt aan het verwerken. Man man man. Wat een charismaloos, hakkelend clichémannetje.quote:
Waarom?quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:20 schreef superniger het volgende:
En bedeen een half uur uitstel.
Minachting van de kijkers.
Ja, dat ben ik met je eens. Ik kan me voorstellen dat een fors deel van de Omtzigt kiezers, zeg maar het deel dat ook bij de CU terecht zou kunnen, teleurgesteld zal zijn. En een ander deel weer om andere redenen. Die man is totaal door de mand gevallen, krijgt één beleidsperiode en verdwijnt daarna weer waar hij thuishoort: in de oppositie in de Kamer.quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt best zeggen dat het niet aannemelijk is dat een kabinet wat al jaren zijn best doet om de kinderarmoede elk jaar te laten dalen, ook tijdens corona en de energiecrisis, die armoede nu zou laten oplopen.
Maar het gaat nu om het simpele feit dat ondanks dat:
- in het hoofdlijnenakkoord staat dat de (kinder)armoede niet op mag lopen.
- Omtzigt toen de inkt nog niet droog trots stond te vertellen dat er zoveel in zit voor arme kinderen
De kinderarmoede met dit akkoord gewoon fors oploopt. 0,5 procentpunt is gewoon veel, als je bedenkt dat de armoede nu onder de 5% zit.
Ik volg het blog wel, het moet in ieder geval wel lijken alsof ik werk.quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:18 schreef KoningWouter het volgende:
Ben ik de enige die het debat gaat kijken?
KoningWouter in NWS / [LIVE] Debat over het hoofdlijnenakkoord PVV/VVD/NSC/BBB
Mp3 met werkgeluiden aanzetten en voilaquote:Op woensdag 22 mei 2024 10:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik volg het blog wel, het moet in ieder geval wel lijken alsof ik werk.
Zie hier en verder: Hexagon in POL / Nederlandse Politiek #313 Kabinet zonder MPquote:Op woensdag 22 mei 2024 10:30 schreef Bluesdude het volgende:
Is dit al geplaatst in deze topicserie?
[ x ]
Hetzelfde patroon van extreemrechts... de onschuld spelen, slachtoffer zijn, een beroep doen op de vrije meningsuiting.
Op FOK-niveau zagen we dat al jaren van diverse users met een te grove mond.
Doet me ook denken aan Wilders en Trump
GroenLinks heeft dit jaren gedaan doordat Kees Vendrik doorhad dat ze destijds flexibilisering van de arbeidsmarkt enorm beloonden, daar stond dus jarenlang een plan voor in het programma.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk dat het CPB wel onafhankelijk is, maar het nadeel is dat de politiek ook weet hoe ze daar rekenen. Oftewel, de modellen enigszins kunnen manipuleren zonder dat ze direct het CPB aansturen.
Maar het gaat er nu om dat het CPB vet gedrukt in een kop doet alsof de armoede daalt, terwijl hij stijgt (en alleen daalt tov een oneindig doorgetrokken basispad). Bij zulke dingen heb ik echt mijn vraagtekens.quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:32 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
GroenLinks heeft dit jaren gedaan doordat Kees Vendrik doorhad dat ze destijds flexibilisering van de arbeidsmarkt enorm beloonden, daar stond dus jarenlang een plan voor in het programma.
Maar er zijn natuurlijk wel bandbreedtes: echt gouden bergen beloven op de pof kan niet en je moet wel op tafel leggen waar het geld vandaan komt, dat is ook de reden dat sommige partijen niet laten doorrekenen en het CPB hier ook serieuze vraagtekens zet.
Geert kan het nooit verkeerd doen omdat het spectrum waar hij in zit niet kritisch is op eigen handelen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 08:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
Er zouden nog stukken zijn gemaakt door de ambtenaren die pas vanochtend 10 uur zijn verzonden.quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:26 schreef VoMy het volgende:
Wat voor 'extra informatie' kan de TK nu dan last-minute hebben ontvangen? Het informatieverslag is toch al een week geleden gepubliceerd?
Oh zeker, de presentatie is vrij onhandig.quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar het gaat er nu om dat het CPB vet gedrukt in een kop doet alsof de armoede daalt, terwijl hij stijgt (en alleen daalt tov een oneindig doorgetrokken basispad). Bij zulke dingen heb ik echt mijn vraagtekens.
GL had iemand die het model mede had ontwikkeld toentertijd. En Kees was slim genoeg om plannen te bedenken doe daarin pasten.quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:32 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
GroenLinks heeft dit jaren gedaan doordat Kees Vendrik doorhad dat ze destijds flexibilisering van de arbeidsmarkt enorm beloonden, daar stond dus jarenlang een plan voor in het programma.
Maar er zijn natuurlijk wel bandbreedtes: echt gouden bergen beloven op de pof kan niet en je moet wel op tafel leggen waar het geld vandaan komt, dat is ook de reden dat sommige partijen niet laten doorrekenen en het CPB hier ook serieuze vraagtekens zet.
quote:
Logisch toch? Er ligt nog geen akkoord alleen een hoofdlijnenakkoordquote:Op woensdag 22 mei 2024 11:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ze hebben maanden onderhandeld om te zeggen tegen de regering "Kom met een plan"
Een akkoord over wat je wil bereiken is een stuk makkelijker als je niet hoeft te bedenken hoe.quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:06 schreef xzaz het volgende:
[..]
Logisch toch? Er ligt nog geen akkoord alleen een hoofdlijnenakkoord
True; maar er ligt nooit een volledig klaar regeringsakkoord na de formatie.quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Een akkoord over wat je wil bereiken is een stuk makkelijker als je niet hoeft te bedenken hoe.
Ik vind het oprecht knap dat die lui keer op keer het debat met hem aan blijven gaan.quote:
En Wilders is een slechte winnaar zo te horen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:13 schreef superniger het volgende:
Frans is inderdaad een slechte verliezer.
Eens, dat vind ik ook best knap.quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik vind het oprecht knap dat die lui keer op keer het debat met hem aan blijven gaan.
Ik was al lang en breed hoofdschuddend afgehaakt. Zelfs tegen een muur lullen is constructiever.
Waarom? Ik vind hem uitermate redelijk en netjes ten opzichte van Wilders.quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:13 schreef superniger het volgende:
Frans is inderdaad een slechte verliezer.
Geen Frans fan maar liever Frans dan Geert.quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En Wilders is een slechte winnaar zo te horen.
Omdat de user die de opmerking maakt PVV-er is.quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:15 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Waarom? Ik vind hem uitermate redelijk en netjes ten opzichte van Wilders.
Hij kan het nietquote:Op woensdag 22 mei 2024 11:16 schreef probeer het volgende:
Fuck it. Laat Geert dan maar MP worden met zijn grote mond.
Preciesquote:Op woensdag 22 mei 2024 11:16 schreef SnertMetChoco het volgende:
Maar goed deze hele "discussie" gaat natuurlijk nergens over en kun je nog 100 keer zo herhalen.
Onjuist.quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:15 schreef probeer het volgende:
[..]
Omdat de user die de opmerking maakt PVV-er is.
quote:
Done and done.quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:15 schreef probeer het volgende:
[..]
Omdat de user die de opmerking maakt PVV-fan is.
En dat snap ik dus niet zo. We weten als kiezers wel hoe de partijen er over denken. Timmermans gaf alleen maar zuurstof aan Wilders door als een soort van zijdelingse opmerking zich -op zich terecht imho- te beklagen over radicaal-rechts in het centrum van de macht. Ik weet niet goed wat hij ermee denkt te bereiken.quote:
Nu zegt Wilders "Ik heb het antwoord al gegeven".quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
En dat snap ik dus niet zo. We weten als kiezers wel hoe de partijen er over denken. Timmermans gaf alleen maar zuurstof aan Wilders door als een soort van zijdelingse opmerking zich -op zich terecht imho- te beklagen over radicaal-rechts in het centrum van de macht. Ik weet niet goed wat hij ermee denkt te bereiken.
Uitkeringen zijn juist te hoog?quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:22 schreef Tomatenboer het volgende:
Volgens mij staat Wilders hier te liegen over de vooruitgang van uitkeringsgerechtigden.
Dat kan zeker: ze bezuinigen bijvoorbeeld op onderwijs, heeft niemand nu last van, en fuck de toekomst.quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:22 schreef xzaz het volgende:
"Iedereen gaat er op vooruit".. Dat kan niet
Nouja ... Iedereen ... Iedereen met de Nederlandse nationaliteitquote:Op woensdag 22 mei 2024 11:23 schreef Puzzie het volgende:
Maar ja , de zon gaat weer voor iedereen schijnen
quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:23 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dat kan zeker: ze bezuinigen bijvoorbeeld op onderwijs, heeft niemand nu last van, en fuck de toekomst.
Daar moet de regering een plan voor bedenken en die moeten het alleen doen als het kan (gaat dus niet door).quote:
Ieder land krijgt de leider die het heeft verdiend. Wij verdienen Henk Kamp.quote:
Kamp zelf daar over: https://www.parool.nl/ned(...)-benaderen~b5c03aae/quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:25 schreef Tomatenboer het volgende:
Hopelijk geen stille hint dat Henk Kamp is benaderd voor de rol van minister-president.
quote:Nee, ik ben niet beschikbaar, ik ben 72 en met pensioen.
quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kamp zelf daar over: https://www.parool.nl/ned(...)-benaderen~b5c03aae/
[..]
Nou nee , ik nietquote:
Zorg en sociale voorzieningen uiteraard.quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:32 schreef Tijger_m het volgende:
Ben benieuwd waar als eerste gesneden gaat worden zodra de financienen niet blijken te kloppen.
Omdat Wilders het zegt en zijn kiezers dat willen horen. Het hoeft niet te kloppen. Het hoeft alleen gezegd.quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:15 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Waarom? Ik vind hem uitermate redelijk en netjes ten opzichte van Wilders.
lolquote:Op woensdag 22 mei 2024 11:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wie was die man daarnet trouwens? Was dat Van Dijk van de PvdA?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |