En wat denk je van Omtzigtquote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:27 schreef Jojoke het volgende:
Ik zie Rita wel minister of staatssecretaris worden namens de PVV of BBB, maar premier lijkt me wel iets te hoog gegrepenDie komt echt niet door de keuring van Dilan heen.
Er is weinig andere keuze.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:27 schreef Jojoke het volgende:
Ik zie Rita wel minister of staatssecretaris worden namens de PVV of BBB, maar premier lijkt me wel iets te hoog gegrepenDie komt echt niet door de keuring van Dilan heen.
Dilan's probleem is "Wie dan wel".quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:27 schreef Jojoke het volgende:
Het record in Sint-Maarten staat op 17 dagen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:29 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat is het record voor het kortst zittende kabinet?
Colijn V heeft het 2 dagen volgehouden, meen ikquote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:29 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat is het record voor het kortst zittende kabinet?
Klopt.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:31 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Colijn V heeft het 2 dagen volgehouden, meen ik
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rita_Verdonkquote:Verdonk studeerde in 1983 af en ging vervolgens als stagiaire aan de slag op het ministerie van Justitie. In 1984 werd ze adjunct-directeur van het Huis van Bewaring in Scheveningen, in 1988 lid van de directie en plaatsvervangend directeur van de gevangenis De Schie in Rotterdam. Van 1992 tot 1996 vervulde zij diverse managementfuncties op het ministerie van Justitie, zowel bij de directie Gevangeniswezen als bij de Justitiële Jeugd- en TBS-inrichtingen. Verdonk was vervolgens tot 1999 directeur Staatsveiligheid bij de Binnenlandse Veiligheidsdienst. Tot 2003 was zij werkzaam als senior manager en directeur bij accountantsorganisaties KPMG en Atos (KPMG) Consulting.
Bij de vorming van het kabinet-Balkenende II werd Verdonk minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie op het haar vertrouwde ministerie van Justitie, als opvolger van LPF'er Hilbrand Nawijn.
Zijlstra was wel een rompkabinet. Telt dat ook?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klopt.
Naoorlogs is het record 134 dagen, dat was Zijlstra.
Dat is maar deels waar. Wilders vindt zichzelf de meest geschikte kandidaat. Uiteindelijk kunnen ze niet én dat blokkeren én alle andere keuzes blokkeren.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dilan's probleem is "Wie dan wel".
Dit is een probleem van Wilders' makelij en die moet met een oplossing komen.
Dat weet ik niet maar een tijd geleden kwam in het nieuws dat ze samen met Teeven flink bij de Ind gelobbied heeft voor een 'schijn'constructie voor Aziatische verpleegkundigen waar nogal een luchtje aan zat.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:31 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Die kijkt meer naar integriteit denk ik. Of heeft Rita ook rechtszaken lopen?
Maar als Wilders MP wordt dan verliest hij alle grip op zijn fractie. Dan krijgen figuren als Graus en Boutkan de vrije handquote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:40 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat is maar deels waar. Wilders vindt zichzelf de meest geschikte kandidaat. Uiteindelijk kunnen ze niet én dat blokkeren én alle andere keuzes blokkeren.
Met dit soort namen hoopt Wilders misschien dat ze alsnog akkoord gaan?
Oeps, ook dat nog. Samen met Teeven ook nog.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:42 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet maar een tijd geleden kwam in het nieuws dat ze samen met Teeven flink bij de Ind gelobbied heeft voor een 'schijn'constructie voor Aziatische verpleegkundigen waar nogal een luchtje aan zat.
Ach, je bent lobbyist of je bent het niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:43 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Oeps, ook dat nog. Samen met Teeven ook nog.
Dus hij kan in de fractie wel het kabinet in de hand houden, maar in het kabinet niet de fractie?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:42 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Maar als Wilders MP wordt dan verliest hij alle grip op zijn fractie. Dan krijgen figuren als Graus en Boutkan de vrije hand
Was dat niet met die Indonesiërs?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:42 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet maar een tijd geleden kwam in het nieuws dat ze samen met Teeven flink bij de Ind gelobbied heeft voor een 'schijn'constructie voor Aziatische verpleegkundigen waar nogal een luchtje aan zat.
Dat lijkt mij niet, er zit in de fractie niemand meer die hem tegenspreekt, die doen gewoon wat hij ze opdraagt.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dus hij kan in de fractie wel het kabinet in de hand houden, maar in het kabinet niet de fractie?
Het kan erger.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is wel lastiger. Als MP ben je natuurlijk ook veel op reis en met andere dingen bezig.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dus hij kan in de fractie wel het kabinet in de hand houden, maar in het kabinet niet de fractie?
Uiteindelijk kan dat wel. Want anders krijgen we gewoon een Colijn V’tje. MvW bij de regeringsverklaring en de groeten.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:40 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat is maar deels waar. Wilders vindt zichzelf de meest geschikte kandidaat. Uiteindelijk kunnen ze niet én dat blokkeren én alle andere keuzes blokkeren.
Met dit soort namen hoopt Wilders misschien dat ze alsnog akkoord gaan?
Nee, joh, Wilders gaat niet naar het verderfelijke buitenland. Tenzij het Israel is.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is wel lastiger. Als MP ben je natuurlijk ook veel op reis en met andere dingen bezig.
Of Rusland.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, joh, Wilders gaat niet naar het verderfelijke buitenland. Tenzij het Israel is.
De Europese Raad (en de Noord-atlantische raad) gaan we boycotten?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, joh, Wilders gaat niet naar het verderfelijke buitenland. Tenzij het Israel is.
Serieus antwoord? Nee, natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De Europese Raad (en de Noord-atlantische raad) gaan we boycotten?
Huh waren Atos en KPMG een bedrijf?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:39 schreef Jojoke het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rita_Verdonk
Ze zou wel een geschikte minister van Asiel en Migratie zijn voor dit kabinet.
quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:59 schreef Hexagon het volgende:
Misschien moet de media maar snel de onderhandelaars eraan herinneren aan hoe eloquent en bezielend Rita wel niet was.
Ik maak hieruit op dat Klaas geen fan isquote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:06 schreef nostra het volgende:
https://dijkhoff.substack(...)j&triedRedirect=true
Nee, die zal niet voor Wilders en Gerda MP willen wordenquote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:06 schreef nostra het volgende:
Daar had ik sowieso al geen geld op gezetquote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee, die zal niet voor Wilders en Gerda MP willen worden
Volgens mij zijn z’n kinderen nog wat jong. Maar die komt nog wel een keer terug.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar had ik sowieso al geen geld op gezet
Oh, daar twijfel ik niet aan maar niet namens Wilders en de BBB.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn z’n kinderen nog wat jong. Maar die komt nog wel een keer terug.
dat wijf zegt een hoopquote:
Wat een onzin dit zeg. Als je hiervoor al aangeklaagd kan worden zijn we heel ver heen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:08 schreef Hexagon het volgende:
Mooi dat dit smerige wijf eens tegen de grens is aangelopen wat ze zich kan permitteren.
https://www.ad.nl/binnenl(...)lmer-arena~aac5d00d/
Hopelijk halen ze haar huis en computer ondersteboven en vinden ze bewijzen van haar Russische zetbaas-schap.
Voor iemand uitmaken voor pedofiel en stellen dat Afrikaanse immigranten negroïde primaten zijn?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een onzin dit zeg. Als je hiervoor al aangeklaagd kan worden zijn we heel ver heen.
Dit gaat over misstanden bij adopties Klaas.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:33 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
WAT EEN LEF
kindertjes stoppen omdat ze blijkbaar de echte asielzoekers niet kunnen stoppen
zo wordt die 10 procent wel gehaald![]()
![]()
doe normaal joh hahahahquote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit gaat over misstanden bij adopties Klaas.
Ja. Dat is vrijheid van meningsuiting.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Voor iemand uitmaken voor pedofiel en stellen dat Afrikaanse immigranten negroïde primaten zijn?
Dit gaat over misstanden bij adopties Klaas.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:36 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
doe normaal joh hahahah
dit zijn gewoon zogenaamde asielzoekertjes
eigenlijk komende al deze kindertjes bij witte nederlanders terecht die voornamelijk geen kinderen kunnen krijgen
rechters zijn objectiefquote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja. Dat is vrijheid van meningsuiting.
De veroordeling van Wilders was een schande.
Remkes had er minder woorden voor nodig:quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:06 schreef nostra het volgende:
Voor radicaal rechts is het ook best complex. Wie moeten ze nou allemaal haten? Blanke linkse rakkers? Marokkanen? Mensen uit Afrika in het algemeen? Moslims? Polen? Bulgaren dan toch?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Voor iemand uitmaken voor pedofiel en stellen dat Afrikaanse immigranten negroïde primaten zijn?
Wilders is voor minder veroordeeld.
je heb overal misstandenquote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit gaat over misstanden bij adopties Klaas.
Eh nee, vrijheid van meningsuiting geeft je niet de vrijheid mensen willekeurig voor pedofiel of negroide primaten uit te maken. Toen niet en nu niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja. Dat is vrijheid van meningsuiting.
De veroordeling van Wilders was een schande.
Alles wat geen Nederlander is. En het moeten wel eckte Nederlanders zijn, natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Voor radicaal rechts is het ook best complex. Wie moeten ze nou allemaal haten? Blanke linkse rakkers? Marokkanen? Mensen uit Afrika in het algemeen? Moslims? Polen? Bulgaren dan toch?
Jawel. Dat is precies wat het betekent. Dat we dat in de EU niet echt hebben is juist het probleem.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Eh nee, vrijheid van meningsuiting geeft je niet de vrijheid mensen willekeurig voor pedofiel of negroide primaten uit te maken. Toen niet en nu niet.
Nee dat is het niet. Hier zie je wat het niet betekent.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Jawel. Dat is precies wat het betekent.
quote:https://www.nu.nl/stellin(...)n-meningsuiting.html
Dit valt niet onder de vrijheid van meningsuiting:
-Het beledigen van groepen mensen.
-Het aanzetten tot geweld of het plegen van een strafbaar feit.
-Het aanzetten tot haat, discriminatie of geweld tegen mensen vanwege hun ras, godsdienst, levensovertuiging, seksuele geaardheid of beperking.
-Smaad, laster en belediging van een individu.
De EU heeft hier niks mee te maken.quote:Dat we dat in de EU niet echt hebben is juist het probleem.
quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Jawel. Dat is precies wat het betekent. Dat we dat in de EU niet echt hebben is juist het probleem.
Hij heeft helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:39 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Remkes had er minder woorden voor nodig:
“Ik lees in het akkoord geen dingen die volstrekt indruisen tegen de rechtstaat, wel staan er een aantal dingen in die waarschijnlijk problemen op gaan leveren bij de rechter. Fundamenteel voor de rechtspraak is dat rechters niet de schuld krijgen van een onwelgevallige uitspraak. De VVD heeft op dit gebied een bijzondere verantwoordelijkheid en ik ga er vanuit dat de fractie zo nodig hard stelling neemt.”
Nee, daar hebben we wetten tegen smaad en laster voor.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:45 schreef Bofjijff het volgende:
[..]je bent echt van mening dat je iedereen ongestraft maar voor alles mag uitmaken?
quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:59 schreef Hexagon het volgende:
Misschien moet de media maar snel de onderhandelaars eraan herinneren aan hoe eloquent en bezielend Rita wel niet was.
Veel vertrouwen heb ik daar niet in, persoonlijk, en ook niet dat de VVD dan protest laat horen.quote:
Ik heb het over het concept, niet de wet. Kom op zeg, zo moeilijk is het echt niet hoor.quote:
En dat is dus waar Raisa zich schuldig aan maakt door iemand voor kleuterneuker uit te maken.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, daar hebben we wetten tegen smaad en laster voor.
nee het probleem is dat mensen zoals jij een eigen interpretatie aan de wet gaan gevenquote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik heb het over het concept, niet de wet. Kom op zeg, zo moeilijk is het echt niet hoor.
De wet is het probleem.
maar die wetten zou je weg willen?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, daar hebben we wetten tegen smaad en laster voor.
Dan moet ze daar aangeklaagd voor worden.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En dat is dus waar Raisa zich schuldig aan maakt door iemand voor kleuterneuker uit te maken.
Begrijp je het nog een beetje?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan moet ze daar aangeklaagd voor worden.
Nee. Maar als iemand die wetten overtreed, moet diegene daarvoor aangeklaagd worden. Dat gebeurt hier ook voor zover ik kan zien met die opmerking over 'kleuterneuker'. Maar er is ook een aanklacht over 'groepsbelediging', dat is het probleem.quote:
En dat wordt ze ookquote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan moet ze daar aangeklaagd voor worden.
quote:Daarnaast wordt ze ook verdacht van smaad. "Ze noemde in een tweet iemand 'kleuterneuker', terwijl de rechtbank net iemand had veroordeeld voor het plaatsen van een soortgelijk bericht", aldus het OM.
Maar ook 'groepsbelediging'. Een gedrocht van een wet.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En dat wordt ze ook
https://www.welingelichte(...)sbelediging-en-smaad
[..]
Ik heb meer vertrouwen in NSC op dat punt. In het akkoord staat ook:quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Veel vertrouwen heb ik daar niet in, persoonlijk, en ook niet dat de VVD dan protest laat horen.
Ik denk dat we NSC dit nog heel vaak gaan horen citeren.quote:Dit hoofdlijnenakkoord, het regeerprogramma en initiatieven van de vier fracties bewegen zich
binnen de grenzen van de grondwet, de grondrechten, de democratie en de rechtsstaat, zoals
verwoord in het eindverslag van informateur Plasterk van 12 februari 2024. De instituties die de
rechtsstaat mede dragen, in het bijzonder rechtspraak, media en wetenschap, worden versterkt.
Goed bestuur vergt ook stabiliteit en betrouwbaarheid.
We zullen zien. Ook in NSC heb ik verdomd weinig vertrouwen gegeven het feit dat ze onder dit verhaal hun handtekening hebben gezet.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:55 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik heb meer vertrouwen in NSC op dat punt. In het akkoord staat ook:
[..]
Ik denk dat we NSC dit nog heel vaak gaan horen citeren.
Waar moeten we nu dan weer op gaan stemmen voor een gematigd rechts, eurokritisch geluid met respect voor de rechtsstaat? De huichelaars van de VVD zijn uitgesloten.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We zullen zien. Ook in NSC heb ik verdomd weinig vertrouwen gegeven het feit dat ze onder dit verhaal hun handtekening hebben gezet.
Zelfs ik, die hier een aantal dagen geleden nog (volledig onterecht) voor fascist werd uitgemaakt, vind dit walgelijk.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wilders is voor minder veroordeeld.
Op basis van hun verkiezingsprogramma hebben ze wel enorm veel punten binnengehaald die heel belangrijk voor hen zijn. Dit zouden ze niet zo snel binnenhalen in een andere setting.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We zullen zien. Ook in NSC heb ik verdomd weinig vertrouwen gegeven het feit dat ze onder dit verhaal hun handtekening hebben gezet.
quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:08 schreef Hexagon het volgende:
Nee zijn zoon. Voorman van de sterker straffen brigade.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh wacht, gaat niet over Afshinzie email 27 oktober
Er wordt overigens ook nog wel op iets anders gehint. Dat die ontkleurde MP er voor zou kunnen zorgen dat de PVV financiën opeist. Dat gaat de VVD niet accepteren is mijn taxatie.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:06 schreef trein2000 het volgende:
Namen voor bewindspersoon:
VVD: Heijnen, Hermans, Ellian (God verhoede), Harbers & Paul
BBB: Keijzer, Tuinman. (Vermeer en Pouw willen kennelijk niet)
NSC: Hijum, Vroonhoven, Uitermark, Palmen
PVV: Agema (VWS), Dijkgraaf, Teeven.
https://www.tubantia.nl/p(...)nsc-en-bbb~ae23b093/
Maar daar ontbreken toch wat PVV namen? 3 ministers is wat karig tegenover de 5 van de VVD.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:06 schreef trein2000 het volgende:
Dijkgraaf als in D66 Dijkgraaf?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:06 schreef trein2000 het volgende:
Zal geen uitputtende lijst zijn. En er vallen vast ook nog wel mensen af. Maar deze namen gaan kennelijk rond.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar daar ontbreken toch wat PVV namen? 3 ministers is wat karig tegenover de 5 van de VVD.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |