abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213638971
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 18:17 schreef Nielsch het volgende:
Achterlijke kneus Wilders denkt dat je zinnetjes en ideen kan verbieden.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik ook niet snap waarom sommigen per se die ene leus willen gebruiken. Roep gewoon wat anders. Geef de andere kant geen stok om mee te slaan.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_213638995
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 18:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het meest hilarische is hier nog wel dat er dan ophef komt uit de hoek komt waar mensen kritiek op waar George Soros zijn geld aan spendeert willen wegzetten als 'antisemitisch', maar het oproepen tot de totale vernietiging van de enige Joodse staat ter wereld is gewoon 'vrijheid van meningsuiting'. Clownesk.
Weinigen zullen volgens mij zeggen dat kritiek op waar George Soros al dan niet geld uitgeeft antisemitisch is, nee volgens mij eerder dat de suggestie is dat rijke joden aan de touwtjes trekken. Dat is antisemitisme pur sang.

En Palestina will be free, from the river to the sea vind ik ook ongepast, wat mij betreft ook antisemitisme.

Dus als ik tot die hoek hoor, is het nu nog hilarisch?

Wat vind je zelf eigenlijk van die kritiek op waar George Soros geld aan uitgeeft?
  dinsdag 21 mei 2024 @ 18:27:53 #203
131800 Tarado
cap de fusca
pi_213639000
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 18:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Dat is toch ook het enige dat Isral daar doet :D

Of wou je serieus beweren dat ze met regime change ten faveure van het Palestijnse volk bezig zijn?
Nee ze zijn terroristen aan het uitschakelen, jammer dat het Palestijnse volk dat zelf niet doet.
  dinsdag 21 mei 2024 @ 18:28:05 #204
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213639003
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 18:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Buitenlandse nieuwszenders mochten van de nazi's ook niet filmen in de concentratiekampen. Dat waren vast ook partijdige camerabeelden.
Deze maatregelen zijn meer bedoelt om de degenen wiens gedachtegoed op bepaalde vlakken vergelijkbaar is met dat van de nazi's (de Palestijnse terroristen en diens aanhangers) geen platform meer te bieden in het verspreiden van hun propaganda.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 21 mei 2024 @ 18:35:04 #205
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213639079
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 18:27 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Weinigen zullen volgens mij zeggen dat kritiek op waar George Soros al dan niet geld uitgeeft antisemitisch is, nee volgens mij eerder dat de suggestie is dat rijke joden aan de touwtjes trekken. Dat is antisemitisme pur sang.

En Palestina will be free, from the river to the sea vind ik ook ongepast, wat mij betreft ook antisemitisme.

Dus als ik tot die hoek hoor, is het nu nog hilarisch?

Wat vind je zelf eigenlijk van die kritiek op waar George Soros geld aan uitgeeft?
Dat vind ik uitstekend omdat George Soros zijn geld uitgeeft aan veel doelen waar ik het in ieder geval niet mee eens ben. Dat moet natuurlijk gewoon bekritiseerd kunnen worden en heeft an sich ook niets te maken met antisemitisme.

Maar omdat velen uit de progressieve hoek zijn uitgavenpatroon juist fantastisch vinden, hij en zijn Open Society Foundations steunen immers allerlei radicaal progressief linkse doelen, wil men deze kritiek wegzetten als "antisemitisme".
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 21 mei 2024 @ 18:35:13 #206
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213639081
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 18:17 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Genocidale oproepen zijn gewoon verboden in dit land, simpel.
En dit is geen genocidale oproep. Simpel.
Antifa
  dinsdag 21 mei 2024 @ 18:45:31 #207
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213639191
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 18:35 schreef VoMy het volgende:

[..]
En dit is geen genocidale oproep. Simpel.
Hmm.

En hoe denk jij dat een 'vrij Palestina' (een land dat nu nog niet eens bestaat) van de Jordaan tot aan de Middellandse Zee er in de praktijk precies uit zal zien? Je hebt met deze slogan al meteen te maken met de onvermijdelijke vernietiging van Isral.
pi_213639223
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 18:17 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Genocidale oproepen zijn gewoon verboden in dit land, simpel.
Volgens mij niet. Dit (from the river to the sea) is de eerste en enige tot nu toe. Of heb jij voorbeelden van leuzen die verboden zijn?

De kans dat de rechter meegaat met deze PVV motie is geloof ik klein. Puur een motie om later te zeggen: 'de rechters houden de stem van het volk tegen'.

Dus welke uitspraken zijn nog meer verboden? Ik hoor graag van je
pi_213639239
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 18:21 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Voor sommigen is alle informatie die onwelgevallig is partijdig.
Als het niet gefilmd is, dan is het nooit gebeurd. Is het toevallig wel gefilmd dan is het partijdig en moet het verboden worden :+
  dinsdag 21 mei 2024 @ 18:55:10 #210
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213639292
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 18:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik ook niet snap waarom sommigen per se die ene leus willen gebruiken. Roep gewoon wat anders. Geef de andere kant geen stok om mee te slaan.
Ik zit er ook wat tussenin. De leus verbieden vind ik qua inhoud zelf moeilijk te verdedigen, qua context is dat begrijpelijker maar bewijs dat maar eens dat iemand hem precies met die nare invalshoek roept.

Ik vind de Arabische variant bijvoorbeeld enger: Van de rivier tot de zee, Palestina is Arabisch. Dat laat een stuk minder ruimte voor interpretatie en door die aan te pakken, pak je juist de nare figuren tussen de demonstranten aan in plaats van dat ze als n pot nat worden behandeld. Dat zijn namelijk doorgaans ook de figuren die de Al-Qassambrigade oproepen tot het veroveren van Tel Abieb. De Khaybar-roepers zeg maar.

Maar goed, dat is ook zo'n kreet die in principe verboden is maar waar niet actief op gehandhaafd wordt, net als op de jihadvlaggen en gezichtsbedekking.
pi_213639323
Mag 'From the river to the Sea Eretz Israel is all you'll see' eigenlijk?
pi_213639342
Mensen zullen wel weer wat anders bedenken om te roepen. Het is wel een goed middel om te zien met wie je te maken hebt, vaak iemand die helemaal niks weet van dit conflict of iemand die pro-genocide is.
pi_213639366
Is de eerste motie van de partij van Geert 'je moet alles kunnen zeggen' Wilders sinds ze een akkoord hebben trouwens dit?

Da's best van de aanfluiterige natuurlijk.
  dinsdag 21 mei 2024 @ 19:02:31 #214
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213639372
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 18:59 schreef oblo het volgende:
Mensen zullen wel weer wat anders bedenken om te roepen. Het is wel een goed middel om te zien met wie je te maken hebt, vaak iemand die helemaal niks weet van dit conflict of iemand die pro-genocide is.
Ik denk dat ze helemaal niks anders hoeven gaan bedenken want ik betwijfel of er echt tegen opgetreden zal gaan worden.
  dinsdag 21 mei 2024 @ 19:02:52 #215
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213639377
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 19:01 schreef Ulx het volgende:
Is de eerste motie van de partij van Geert 'je moet alles kunnen zeggen' Wilders sinds ze een akkoord hebben trouwens dit?

Da's best van de aanfluiterige natuurlijk.
De ironie, nietwaar? ;)
pi_213639465
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 19:02 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik denk dat ze helemaal niks anders hoeven gaan bedenken want ik betwijfel of er echt tegen opgetreden zal gaan worden.
Dat is een goed punt.
pi_213639500
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 18:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Volgens mij niet. Dit (from the river to the sea) is de eerste en enige tot nu toe. Of heb jij voorbeelden van leuzen die verboden zijn?

De kans dat de rechter meegaat met deze PVV motie is geloof ik klein. Puur een motie om later te zeggen: 'de rechters houden de stem van het volk tegen'.

Dus welke uitspraken zijn nog meer verboden? Ik hoor graag van je
Alle oproepen tot genocide zijn verboden, klaar. De rest van jullie geneuzel boeit mij niets en lees ik niet. Iedereen weet waar die leus vandaan komt, iedereen weet waarom die leus geroepen wordt, wie houden jullie voor de gek? Die gespeelde onschuld altijd terwijl er massaal geprovoceerd wordt met die leus. Het is een genocidale leus, punt.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_213639578
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 18:09 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Je kunt er natuurlijk allerlei interpretaties op loslaten maar feit is dat het de officile slogan is van Hamas en in die context betekent het dat alle Isralirs vernietigd moeten worden.
Als de enige manier om een vrij Palestina te krijgen, het vernietigen van Isral is, wat zegt dat dan over Isral?

Er zou een goede diplomatieke oplossing voor moeten komen, geen van de 2 volkeren heeft het recht om de ander uit te roeien.
pi_213639622
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 18:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat vind ik uitstekend omdat George Soros zijn geld uitgeeft aan veel doelen waar ik het in ieder geval niet mee eens ben. Dat moet natuurlijk gewoon bekritiseerd kunnen worden en heeft an sich ook niets te maken met antisemitisme.

Maar omdat velen uit de progressieve hoek zijn uitgavenpatroon juist fantastisch vinden, hij en zijn Open Society Foundations steunen immers allerlei radicaal progressief linkse doelen, wil men deze kritiek wegzetten als "antisemitisme".
Antisemitisme speelde volgens mij wel een rol bij waarom die Soros mikpunt is, bij veel van die nep twitter accounts werd dat het Joods zijn als ik mij goed herinner ook steevast vermeld, schimmige cartoons en alles erbij.

Dat wil niet zeggen dat kritiek op zijn handelen antisemitisch is, maar dat is kritiek op het handelen van Isral ook niet.
  dinsdag 21 mei 2024 @ 19:27:12 #220
13309 nostra
ask why
pi_213639625
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 19:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
Er zou een goede diplomatieke oplossing voor moeten komen
Poging hoeveel?
pi_213639653
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 18:55 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik zit er ook wat tussenin. De leus verbieden vind ik qua inhoud zelf moeilijk te verdedigen, qua context is dat begrijpelijker maar bewijs dat maar eens dat iemand hem precies met die nare invalshoek roept.

Ik vind de Arabische variant bijvoorbeeld enger: Van de rivier tot de zee, Palestina is Arabisch. Dat laat een stuk minder ruimte voor interpretatie en door die aan te pakken, pak je juist de nare figuren tussen de demonstranten aan in plaats van dat ze als n pot nat worden behandeld. Dat zijn namelijk doorgaans ook de figuren die de Al-Qassambrigade oproepen tot het veroveren van Tel Abieb. De Khaybar-roepers zeg maar.

Maar goed, dat is ook zo'n kreet die in principe verboden is maar waar niet actief op gehandhaafd wordt, net als op de jihadvlaggen en gezichtsbedekking.
De leus is in principe een hondenfluitje (geworden) die is gekaapt door Hamas en andere extremistische groepen die Isral het liefst vernietigd zien worden. Nou geloof ik best dat de overgrote meerderheid van de roepers dat soort bedoelingen er helemaal niet mee heeft, maar zo werkt het dus met hondenfluitjes.

Verbieden vind ik een beetje dubbel. Ik ben in elk geval blij dat de Kamer het serieus neemt. Ik heb niets tegen mensen die op een normale manier demonstreren voor een vrij/onafhankelijk Palestina maar tegelijkertijd mogen ze wel even op de feiten worden gewezen.
Incelfrikandel
pi_213639700
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 19:27 schreef nostra het volgende:

[..]
Poging hoeveel?
Dat maakt me niet uit. Met doorvechten gaat dit ook niet opgelost worden.
pi_213639707
Als iemand die dit soort uitspraken doet opeens maagpijn krijgt van "Palestine Will Be Free" weet je dat het bullshit is
twitter
pi_213639714
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 19:36 schreef moby_jones het volgende:
Als iemand die dit soort uitspraken doet opeens maagpijn krijgt van "Palestine Will Be Free" weet je dat het bullshit is
[ x ]
Ja, dit is nagenoeg misdadig.

Edit, niet nagenoeg, het plan van Geert Wilders is etnische zuivering. Dit verhaal stond tien jaar geleden al in zijn verkiezingsprogramma.

Dan zullen mensen zeggen, zo bedoelt hij het niet, zo staat het er alleen wel. Dat het praktisch (hopelijk) niet uitvoerbaar is, is een ander verhaal, maar dat is met vrijwel alles van de PVV het geval.

[ Bericht 6% gewijzigd door Hatseflats22 op 21-05-2024 19:44:02 ]
  dinsdag 21 mei 2024 @ 19:42:55 #225
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213639766
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 19:27 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Antisemitisme speelde volgens mij wel een rol bij waarom die Soros mikpunt is, bij veel van die nep twitter accounts werd dat het Joods zijn als ik mij goed herinner ook steevast vermeld, schimmige cartoons en alles erbij.
Dat klopt, maar dat hangt dus samen met bredere complottheorien over hoe Joden de wereld zouden controleren, waar men dan Soros als voorbeeld daarvan aanhaalt. Daar zit dus een duidelijk verschil in.
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 19:27 schreef Hatseflats22 het volgende:
Dat wil niet zeggen dat kritiek op zijn handelen antisemitisch is, maar dat is kritiek op het handelen van Isral ook niet.
Dit zien we dan eigenlijk maar weinig.

Het zijn voornamelijk oproepen (zij het in indirecte vorm) voor de vernietiging van Isral of de suggestie dat zionisme gelijk zou staan aan racisme of op andere manieren slecht is (wat heel raar is want diezelfde mensen maken totaal geen probleem van het bestaan en behoud van Christelijke of Islamitische landen).

Dan hebben we ook nog de talloze aantijgingen over hoe Isral zogenaamd bewust vrouwen en kinderen zou bombarderen, de organen van Palestijnen zou verhandelen, Gaza een openluchtgevangenis is, Isral een apartheidsstaat is enzovoort. Het heeft allemaal erg veel weg van de ouderwetse bloedsprookjes en niets te maken met inhoudelijke kritiek op Isral.
  dinsdag 21 mei 2024 @ 19:46:59 #226
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213639818
quote:
[ x ]
Aangeven dat er met Jordani al een 'Palestijnse' staat (lees: Arabische staat) is natuurlijk niets mis mee. Want op welke manier is dit namelijk een oproep tot een gewelddadige vernietiging van een ander land? Helemaal niet dus.
pi_213639838
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 19:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Aangeven dat er met Jordani al een 'Palestijnse' staat (lees: Arabische staat) is natuurlijk niets mis mee. Want op welke manier is dit namelijk een oproep tot een gewelddadige vernietiging van een ander land? Helemaal niet dus.
Je kan het op z'n minst een deportatie noemen.
pi_213639852
quote:

[..]
Hij roept in principe toch wel op tot de vernietiging van Palestina als onafhankelijke entiteit?

[ Bericht 0% gewijzigd door NecSpeNecMetu op 21-05-2024 20:09:20 ]
pi_213639966
quote:

[..]
pi_213640008
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 19:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat klopt, maar dat hangt dus samen met bredere complottheorien over hoe Joden de wereld zouden controleren, waar men dan Soros als voorbeeld daarvan aanhaalt. Daar zit dus een duidelijk verschil in.
[..]
Dit zien we dan eigenlijk maar weinig.

Het zijn voornamelijk oproepen (zij het in indirecte vorm) voor de vernietiging van Isral of de suggestie dat zionisme gelijk zou staan aan racisme of op andere manieren slecht is (wat heel raar is want diezelfde mensen maken totaal geen probleem van het bestaan en behoud van Christelijke of Islamitische landen).

Dan hebben we ook nog de talloze aantijgingen over hoe Isral zogenaamd bewust vrouwen en kinderen zou bombarderen, de organen van Palestijnen zou verhandelen, Gaza een openluchtgevangenis is, Isral een apartheidsstaat is enzovoort. Het heeft allemaal erg veel weg van de ouderwetse bloedsprookjes en niets te maken met inhoudelijke kritiek op Isral.
Een deel van de kritiek op Isral hangt zeker samen met antisemitisme. Vaak hebben mensen het niet eens door, maar de traditie spat er dan toch vanaf. Ook van wat ik hier soms lees, word ik volstrekt niet goed. Vandaag las ik hier bijvoorbeeld ergens dat Isral eigenlijk Hamas financiert, om maar een krankzinnig voorbeeld te noemen.

Dat betekent alleen uiteraard niet dat alle kritiek op Isral verdacht is, of dat het handelen van Isral zonder kritiek maar aangenomen dient te worden.
pi_213640032
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 19:50 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Hij roept in principe toch wel op als de vernietiging van Palestina als onafhankelijke entiteit?
Nee, hij zegt dat alle Palestijnen van de West Bank z.s.m naar Jordani moeten.

Vrijwillig zeker 😉
  dinsdag 21 mei 2024 @ 20:11:19 #232
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213640158
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 19:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je kan het op z'n minst een deportatie noemen.
Als men alle Arabieren gedwongen zou gaan deporteren naar Jordani wel, maar die oproep zie ik nergens terug. Dat zal ook nooit gebeuren, een kwart van Isral zijn zoals bekend Arabisch moslims en een kleiner gedeelte christenen en ook nog eens de helft van de Isralische Joden is Arabisch qua komaf.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 19:50 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Hij roept in principe toch wel op als de vernietiging van Palestina als onafhankelijke entiteit?
'Palestina' is geen onafhankelijke entiteit. Het land bestaat niet en heeft ook nooit bestaan. Als de Arabieren die zichzelf 'de Palestijnen' noemen nu tijdens een van de vele mogelijkheden die er was officieel een voorstel tot een eigen staat hadden geaccepteerd, was dit een ander verhaal geweest.
pi_213640173
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 19:37 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ja, dit is nagenoeg misdadig.

Edit, niet nagenoeg, het plan van Geert Wilders is etnische zuivering. Dit verhaal stond tien jaar geleden al in zijn verkiezingsprogramma.

Dan zullen mensen zeggen, zo bedoelt hij het niet, zo staat het er alleen wel. Dat het praktisch (hopelijk) niet uitvoerbaar is, is een ander verhaal, maar dat is met vrijwel alles van de PVV het geval.
Het gaat echt al jaren zo. Als Geert (of Netanyahu, Smotrich, Gvir etc) het zegt dan meent hij het niet. Zegt de Nederlandse Mohammed het tijdens een demonstratie dan is het een serieuze oproep tot het doden van miljoenen joden in Isral en is het de schuld van progressief links.
Koekoek
pi_213640183
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 20:01 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Een deel van de kritiek op Isral hangt zeker samen met antisemitisme. Vaak hebben mensen het niet eens door, maar de traditie spat er dan toch vanaf. Ook van wat ik hier soms lees, word ik volstrekt niet goed. Vandaag las ik hier bijvoorbeeld ergens dat Isral eigenlijk Hamas financiert, om maar een krankzinnig voorbeeld te noemen.
Dat is niet krankzinnig, dat is gewoon jarenlang beleid geweest: https://www.timesofisrael(...)up-in-our-faces/amp/

Verdeel en heers.
quote:
Dat betekent alleen uiteraard niet dat alle kritiek op Isral verdacht is, of dat het handelen van Isral zonder kritiek maar aangenomen dient te worden.
pi_213640204
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 20:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als men alle Arabieren gedwongen zou gaan deporteren naar Jordani wel, maar die oproep zie ik nergens terug. Dat zal ook nooit gebeuren, een kwart van Isral zijn zoals bekend Arabisch moslims en een kleiner gedeelte christenen en ook nog eens de helft van de Isralische Joden is Arabisch qua komaf.
[..]
'Palestina' is geen onafhankelijke entiteit. Het land bestaat niet en heeft ook nooit bestaan. Als de Arabieren die zichzelf 'de Palestijnen' noemen nu tijdens een van de vele mogelijkheden die er was officieel een voorstel tot een eigen staat hadden geaccepteerd, was dit een ander verhaal geweest.
Ah gelukkig. Palestijnen deporteren is ineens niet meer zo erg. Let's go
  dinsdag 21 mei 2024 @ 20:17:50 #236
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213640258
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 20:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het gaat echt al jaren zo. Als Geert (of Netanyahu, Smotrich, Gvir etc) het zegt dan meent hij het niet. Zegt de Nederlandse Mohammed het tijdens een demonstratie dan is het een serieuze oproep tot het doden van miljoenen joden in Isral en is het de schuld van progressief links.
Koekoek
Netanyahu heeft zulke dingen nog nooit gezegd, Smotrich en vooral Ben-Gvir wel, dat zijn dan ook hele radicale politici. Ben-Gvir kun je zelfs gerust extreem noemen op een manier dat gelijkenissen laat zien met Kahane.
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 20:14 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ah gelukkig. Palestijnen deporteren is ineens niet meer zo erg. Let's go
Stropop.
pi_213640278
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 20:13 schreef oblo het volgende:

[..]
Dat is niet krankzinnig, dat is gewoon jarenlang beleid geweest: https://www.timesofisrael(...)up-in-our-faces/amp/

Verdeel en heers.
[..]

Ik heb dit artikel niet van A tot Z door gelezen, maar alleen even gescreend.

Volgens mij is er een verschil tussen Hamas financieren en oogluikend toestaan dat Hamas geld ontvangt.
pi_213640333
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 20:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Stropop.
Opmerkelijk. Dan zie je het wel maar als je het zelf doet, zelfs in die post, zie je het niet.
pi_213640338
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 20:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Netanyahu heeft zulke dingen nog nooit gezegd, Smotrich en vooral Ben-Gvir wel, dat zijn dan ook hele radicale politici. Ben-Gvir kun je zelfs gerust extreem noemen op een manier dat gelijkenissen laat zien met Kahane.
[..]
Stropop.
Maar het is toch niet normaal dat Wilders tweet 'alle Palestijnen in de West-Bank moeten zsm naar Jordanie'?
pi_213640454
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 20:18 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ik heb dit artikel niet van A tot Z door gelezen, maar alleen even gescreend.

Volgens mij is er een verschil tussen Hamas financieren en oogluikend toestaan dat Hamas geld ontvangt.
Dat is niet oogluikend gebeurd hoor, het werd zelfs besproken in het kabinet en uiteindelijk goedgekeurd door Netanyahu. Daarna liet hij het niet alleen toe, maar moedigde hij de betalingen ook aan als deel van zijn verdeel en heers strategie.
pi_213640762
quote:
[ x ]
En hoe wil Geert dit uitvoeren?
Incelfrikandel
  dinsdag 21 mei 2024 @ 21:55:17 #242
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213641470
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 20:22 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Maar het is toch niet normaal dat Wilders tweet 'alle Palestijnen in de West-Bank moeten zsm naar Jordanie'?
Zoals jij al zei 'vrijwillig, zeker'.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 21 mei 2024 @ 22:31:13 #244
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213641822
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 19:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat maakt me niet uit. Met doorvechten gaat dit ook niet opgelost worden.
Ze zijn al 75 jaar aan het "praten" en tot op heden weigert de "Palestijnse" leiding die namens alle Palestijnen handelt, elke oplossing.

Los daarvan staat dat wmb los van de actie die tot doel heeft de gegijzelden te bevrijden van hun ontvoerders, de hamas terruer te doen stoppen en zo mogelijk daders ter veranwoording te roepen. En deze "trias solutio" mag cynisch worden gentepreteerd (gegijzelden die daarbij overlijdne is ook een bevrijding, Gaza vernietigen stopt daar iig de terreur; waarmee automatisch de daders daar hun berechtiging hebben ondergaan).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 21 mei 2024 @ 22:48:07 #245
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213641991
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 20:22 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Wat is nog normaal tegenwoordig ? raketten afvuren, dansende mensen afslachten, vrachtwagens beroven of proberen terreur te doen stoppen etc.etc.

Verder een niet zo heel gekke gedachte wanneer je indenkt dat Jordani dat terrein in de door haar verloren & gestarte oorlog van 1948 heeft moeten afstaan aan Isral.

Jordani als zij zo zou zijn begaan met (ook haar trans Jordanese) Palestijnen, is verder (erg) groot genoeg om die paar miljoen Palestijnen die niet onder Isralisch bestuur willen leven, prima aan de rivier te herbergen.
Jordani heeft ca 12 miljoen inwoners, op een oppervlakte van 90.000km (ruim 4x Isral, 2x Nederland cq 13x Gaza+Westbank). Dus het probleem kan prima in/binnen/door Arabische Staten worden opgelost. Desnoods staat Isral een zuidelijk stuk van de Sinai af dat grenst aan Jordani. Dan is dat ook weer geregeld.
  dinsdag 21 mei 2024 @ 23:18:52 #246
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213642231
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 22:31 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ze zijn al 75 jaar aan het "praten" en tot op heden weigert de "Palestijnse" leiding die namens alle Palestijnen handelt, elke oplossing.

Los daarvan staat dat wmb los van de actie die tot doel heeft de gegijzelden te bevrijden van hun ontvoerders, de hamas terruer te doen stoppen en zo mogelijk daders ter veranwoording te roepen. En deze "trias solutio" mag cynisch worden gentepreteerd (gegijzelden die daarbij overlijdne is ook een bevrijding, Gaza vernietigen stopt daar iig de terreur; waarmee automatisch de daders daar hun berechtiging hebben ondergaan).
75 jaar gepraat, Oslo akkoorden getekend. Wie heeft zich uit de Oslo akkoorden teruggetrokken?

Dat mensen Israel supporten vind ik oke. Maar om dit op basis van leugens te doen a la het niveau #stopthesteal is mij een doorn in het oog.

Ach het zijn de mensen die geloven dat Hamas overal zit. Als Netanyahu zegt dat Hamas in hun badkuip zit blazen ze hun eigen huis op
pi_213642310
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 23:18 schreef Origami94 het volgende:

[..]
75 jaar gepraat, Oslo akkoorden getekend. Wie heeft zich uit de Oslo akkoorden teruggetrokken?

Dat mensen Israel supporten vind ik oke. Maar om dit op basis van leugens te doen a la het niveau #stopthesteal is mij een doorn in het oog.

Ach het zijn de mensen die geloven dat Hamas overal zit. Als Netanyahu zegt dat Hamas in hun badkuip zit blazen ze hun eigen huis op
Dat klinkt meer als mensen op een ander (sub)forum. En die zijn juist veelal pro-Palestina (of anti-Israel, weet nooit welke het is).

Het blijft me wel fascineren, vooral het hele blank tegen donker argument (ook wel het kolonisatie schuldgevoel genoemd).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_213642559
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 23:32 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dat klinkt meer als mensen op een ander (sub)forum. En die zijn juist veelal pro-Palestina (of anti-Israel, weet nooit welke het is).
Anti-Isral. Altijd.

Niemand is pro-Palestina, of je moet in een wel heel sullige informatiebubbel zijn terechtgekomen. De Palestijnen zijn bepaald geen volk om sympathie mee te hebben.

Ik bedoel, ze hebben Hamas voortgebracht, ze hebben een cultuur omarmd die erop gericht is iedereen uit het buurland te vermoorden... Niemand kan zeggen, "ja, dat volk wil ik graag steunen". Er is een andere factor voor nodig om partij voor hen te kiezen.
quote:
Het blijft me wel fascineren, vooral het hele blank tegen donker argument (ook wel het kolonisatie schuldgevoel genoemd).
Ja, dat is het paradoxale "blanke kolonisatie" maar de blanken zijn joden.
Intolerant voor intolerantie
  woensdag 22 mei 2024 @ 00:25:22 #249
117098 Hathor
Effe niet
pi_213642603
quote:
Die met die pijpekrullen zijn wel de grootste viezerikken en tevens een blijvend probleem in dit conflict, die willen alleen maar meer meer meer nederzettingen bouwen.

Orthodoxen :r :r :r
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 22 mei 2024 @ 00:27:17 #250
323401 Kijkertje
met filter
pi_213642611
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 22:31 schreef Vallon het volgende:

[..]

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 22 mei 2024 @ 03:16:14 #251
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213642820
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 23:18 schreef Origami94 het volgende:

[..]

Welke leugens ?
Los dat je aan het afleiden bent, gaat het mij niet om supporten maar dat er op een zeker moment een streep wordt gezet. Hierbij teken ik, hoe vervelend ook, bij de democratie die Isral nog altijd is en niet bij de Palestijnen die zich graag laten onderdrukken door hun strijdende Jihadisten.
Veder is terreur geen middel om als hamas je zin te krijgen omdat wat eerder wel mogelijk was eoa tribale woestijnridder (of veredelde rover) kennelijk niet beviel.

Bij mijn weten heeft na decennia gedram en gekwaak, de Palestijnse president Mahmoud Abbas in 2020 feitelijk de (in 1999 stilzwijgend beindigde) Oslo akkoorden, daadwerkelijk nietig verklaard bron.
Dus ja, de Palestijnen* zijn het hier weer.

* Probleem met "Palestijnen" is dat volstrekt onduidelijk is wie dat nu precies zijn en en vooral wat ze nu precies namens wie (niet) met welk mandaat willen zodat er altijd wel een geitenpaadje overblijft om verongelijkt over te kunnen zijn.
Wat mij nog steeds verbaast dat men wel tokkelt over gebiedsverdeling en allerlei overeenkomsten maar wanneer puntje bij paaltje komt, geen gedetailleerde duidelijkheid is waar (& hoe dan) precies.
Het bekende geouwehoer van vergaderingen op zg "beleidsniveau" die verder geen bevoegd kader hebben voor afdwingen van afspraken.
Ook is er het issue van decennia gezeur over wat de n en de ander allemaal zou moeten. Wanneer dat nog niet genoeg is, zijn er hele volksstammen die er van alles bij blijven halen.

Die Oslo akkoorden waar velen naar verwijzen zijn in de loop van de tijd zodanig aangepast cq geannexeerd tot een gedrocht, dat feitelijk niemand meer weet wat nu eigenlijk de bedoeling was met wie nu wat namens wie precies wat heeft afgesproken.
hamas in die tussentijd uitgegroeid van zelfmoord terroristen die aanslagen pleegden tot tot een staatsgeleide terreurorganisatie die categorisch elke hoopvolle overeenkomst opblaast. Haar laatste actie die van 07okt23 was haar ondertekening met een ongevenaarde terreuraanslag die nog steeds voortduurt.
  woensdag 22 mei 2024 @ 05:35:34 #252
323401 Kijkertje
met filter
pi_213642987
Over die democratie in Israel gesproken: die was Netanyahu dus (al voor de barbaarse actie van Hamas) driftig aan het afbreken om meer macht naar zich toe te kunnen trekken. Niet voor niets waren er toen massale demonstraties.

twitter

Met daaruit:

quote:
Last week, the Israel Democracy Institute published its 2023 Democracy Index which found public trust in the country’s political institutions has largely broken down. The annual survey of public opinion found only 30 percent of Jews polled last December expressed trust in the media; 23% in the government (down from 28% in June); and 19% in the Knesset (down from 24%).

On January 1, the High Court of Justice struck down the government’s reasonableness limitation law, annulling for the first time in the country’s history one of its quasi-constitutional Basic Laws.

That ruling marked the culmination of a year-long battle between the government and the judiciary over the nature of Israel’s democracy, and the question of which branch of government has the ultimate say over its constitutional character.

Ahead of the ruling, Finance Minister Bezalel Smotrich, who heads the far-right Religious Zionism party, had warned the court that it should “not dare” to strike down the ruling, while Settlements Minister Orit Strock, a member of his party, accused the court of seeking to form a “dictatorship.” Knesset Speaker Amir Ohana had suggested that the coalition may not accept a ruling against the law and Prime Minister Benjamin Netanyahu, who did not publicly state how he would act, appeared to back Ohana’s remarks.

The reasonableness limitation law was advanced after the government backed down from far-reaching and extreme judicial overhaul legislation that many legal scholars said would have severely damaged Israel’s democracy, including laws that would have given the ruling coalition near-total control over almost all judicial appointments, and which would have almost totally annulled judicial review over Knesset legislation.

That legislation was frozen by Netanyahu at the end of March 2023 in the face of severe civil unrest, mass protests, reserve military service refusal and the threat of nationwide strike action.
In dat licht ook:

twitter

[ Bericht 12% gewijzigd door Kijkertje op 22-05-2024 06:13:05 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 22 mei 2024 @ 06:17:13 #253
323401 Kijkertje
met filter
pi_213643061
twitter

Bernie Sanders is een stuk verstandiger:

twitter

[ Bericht 18% gewijzigd door Kijkertje op 22-05-2024 06:47:16 ]
  woensdag 22 mei 2024 @ 06:24:52 #254
323401 Kijkertje
met filter
pi_213643087
twitter
  woensdag 22 mei 2024 @ 06:49:32 #255
323401 Kijkertje
met filter
pi_213643183
twitter
  woensdag 22 mei 2024 @ 06:52:11 #256
16715 Mylene
*schatje*
pi_213643192
Isral draait maatregelen tegen persbureau AP terug

Isral komt terug op maatregelen tegen het Amerikaanse persbureau Associated Press (AP). De autoriteiten maakten bekend dat afgepakte camera-apparatuur wordt teruggegeven.

"Ik heb opdracht gegeven de operatie af te blazen en de apparatuur terug te geven aan het AP-agentschap", zei minister van Communicatie Shlomo Karhi in een verklaring.

AP had eerder het verwijt gekregen dat het beeldmateriaal levert aan nieuwszender Al Jazeera, die in Isral niet meer mag uitzenden. Er was apparatuur van het persbureau in beslag genomen in de stad Sderot, die uitkijkt op de Gazastrook.

AP verstrekt als persbureau berichtgeving en beeldmateriaal aan veel internationale klanten. De Isralische autoriteiten zeggen dat AP-beelden van Gaza ook zijn uitgezonden door Al Jazeera en de Isralische strijdkrachten in gevaar brachten.

Het Isralische optreden tegen het persbureau leidde tot internationale kritiek. De Verenigde Staten, de belangrijkste internationale bondgenoot van Isral, vroegen de Isralische regering het besluit terug te draaien.

Krant: soldaten tippen Israli's die hulpkonvooien Gaza aanvallen

Isralische soldaten en politie wijzen kolonisten en extremistische activisten op de locatie van hulpvrachtwagens die humanitaire hulp leveren aan de Gazastrook. Dat meldt de Britse krant The Guardian. De aanvallers kunnen vervolgens de konvooien blokkeren en de hulpgoederen vernietigen, aldus de krant.

The Guardian baseert haar berichtgeving deels op berichten van interne onlinechatgroepen van leden van Isralische veiligheidstroepen. Ook put de krant uit verklaringen van getuigen en mensenrechtenactivisten.

Op videobeelden van vorige week was te zien hoe hulpkonvooien door Isralische kolonisten werden geblokkeerd en vernield bij het controlepunt Tarqumiyah, ten westen van Hebron op de door Isral bezette Westelijke Jordaanoever. Het incident, waarbij activisten dozen met voorraden op de grond gooiden, leidde tot internationale verontwaardiging. Het Witte Huis sprak van "volkomen onaanvaardbaar gedrag".

https://www.telegraaf.nl/(...)ikt-palestijnen-niet
  woensdag 22 mei 2024 @ 07:21:50 #257
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_213643322
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 06:52 schreef Mylene het volgende:
Krant: soldaten tippen Israli's die hulpkonvooien Gaza aanvallen

Isralische soldaten en politie wijzen kolonisten en extremistische activisten op de locatie van hulpvrachtwagens die humanitaire hulp leveren aan de Gazastrook. Dat meldt de Britse krant The Guardian. De aanvallers kunnen vervolgens de konvooien blokkeren en de hulpgoederen vernietigen, aldus de krant.

The Guardian baseert haar berichtgeving deels op berichten van interne onlinechatgroepen van leden van Isralische veiligheidstroepen. Ook put de krant uit verklaringen van getuigen en mensenrechtenactivisten.

Op videobeelden van vorige week was te zien hoe hulpkonvooien door Isralische kolonisten werden geblokkeerd en vernield bij het controlepunt Tarqumiyah, ten westen van Hebron op de door Isral bezette Westelijke Jordaanoever. Het incident, waarbij activisten dozen met voorraden op de grond gooiden, leidde tot internationale verontwaardiging. Het Witte Huis sprak van "volkomen onaanvaardbaar gedrag".

https://www.telegraaf.nl/(...)ikt-palestijnen-niet
Verwarrend stuk.

Als je Gaza en de West bank niet uit elkaar kunt houden ben je er echt nog nooit geweest.

Sowieso kun je je afvragen wat journalistiek waard is. Kijk naar het Oekraine topic. Van het kelderen van 2 landingsschepen, het vernietigen van de Kommuna, het zogenaamd neerschieten van 14 Su-34s, het is allemaal totaal ongefundeerde onzin welke nagepapegaaid wordt. En dan op X/Reddit/hier door users weer nagepapagaaid wordt (want dan krijg je een like en voelt het als een aai over je bolletje).

Het zal in 1914-1918 niet anders geweest zijn, maar toch...

Maar goed Guardian en Telegraaf: Hebron ligt niet in Gaza.

[ Bericht 1% gewijzigd door PluggieOD op 22-05-2024 07:31:52 ]
  woensdag 22 mei 2024 @ 07:28:27 #258
323401 Kijkertje
met filter
pi_213643365
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 07:21 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Oerdom stuk.

Als je Gaza en de West bank niet uit elkaar kunt houden ben je er echt nog nooit geweest en als journalist/krant geen knip voor de neus waard.

Sowieso kun je je afvragen wat journalistiek waard is. Kijk naar het Oekraine topic. Van het kelderen van 2 landingsschepen, het vernietigen van de Kommuna, het zogenaamd neerschieten van 14 Su-34s, het is allemaal totaal ongefundeerde onzin welke nagepapegaaid wordt. En dan op X/Reddit/hier door users weer nagepapagaaid wordt (want dan krijg je een like en voelt het als een aai over je bolletje).

Het zal in 1914-1918 niet anders geweest zijn, maar toch...

Maar goed Guardian en Telegraaf: Hebron ligt niet in Gaza.
Oerdomme conclusie. Dat staat er toch :?

quote:
ten westen van Hebron op de door Isral bezette Westelijke Jordaanoever.
  woensdag 22 mei 2024 @ 07:34:08 #259
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_213643416
Komen die hulpkonvooien in Gaza binnen dan, worden vervolgens door Israel doorgelaten, om vervolgens dwars door Israel te gaan, en vervolgens bij de westbank aangevallen te worden?
  woensdag 22 mei 2024 @ 07:36:01 #260
323401 Kijkertje
met filter
pi_213643430
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 07:34 schreef PluggieOD het volgende:
Komen die hulpkonvooien in Gaza binnen dan, worden vervolgens door Israel doorgelaten, om vervolgens dwars door Israel te gaan, en vervolgens bij de westbank aangevallen te worden?
Het zijn hulpgoederen die door de West Bank aan Gaza geleverd worden idd. Ze worden door burgers aangevallen nog voor ze de grens van Israel overgaan richting Gaza.
  woensdag 22 mei 2024 @ 08:38:11 #261
16715 Mylene
*schatje*
pi_213643904
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 07:34 schreef PluggieOD het volgende:
De vrachtwagens komen uit Jordani.

Nare mensen.
  woensdag 22 mei 2024 @ 09:07:07 #262
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213644145
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 08:38 schreef Mylene het volgende:

[..]
De vrachtwagens komen uit Jordani.

Nare mensen.
Die Im Tirtzu-types zijn echt vreselijk inderdaad maar ik vind het nog zorgwekkender dat ze getipt worden vanuit IDF...
  woensdag 22 mei 2024 @ 09:07:42 #263
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213644147
Noorwegen erkent Palestijnse staat, vermoedelijk volgen ook Ierland en Spanje - https://nos.nl/l/2521409

Goede zaak lijkt me :)
pi_213644166
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 09:07 schreef Qarrad het volgende:
Noorwegen erkent Palestijnse staat, vermoedelijk volgen ook Ierland en Spanje - https://nos.nl/l/2521409

Dat betwijfel ik.

Niet de erkenning zelf, maar het moment waarop.
  woensdag 22 mei 2024 @ 09:18:24 #265
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213644248
quote:

De Palestijnse staat is wat en wie representeert deze? Is er een mandaat voor wie en wat is dat mandaat?
Hamas? Palestinian Islamic Jihad? Fatah? PLO? Palestinian Authority? Gaza? West Bank?
pi_213644272
quote:

Een Palestijnse staat erkennen op dit moment terwijl er een terroristische beweging aan de macht is en er geen democratie is, lijkt mij geen goede zaak.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  woensdag 22 mei 2024 @ 09:22:01 #267
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213644284
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 09:20 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Een Palestijnse staat erkennen op dit moment terwijl er een terroristische beweging aan de macht is en er geen democratie is, lijkt mij geen goede zaak.
En vraag me af wat en wie ze berhaupt erkennen.
pi_213644302
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 09:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En vraag me af wat en wie ze berhaupt erkennen.
Symboolpolitiek van wat activisten politici.
  woensdag 22 mei 2024 @ 09:24:31 #269
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213644309
quote:

[..]
Ik denk dat dit een goede zaak is voor op de lange termijn. Het moment lijkt niet goed maar eerlijk gezegd zou er elk moment in de afgelopen 76 jaar wel iets op aan te merken zijn.

Ook met het oog op wat er moet gebeuren na de militaire operatie in Gaza door Isral en de wederopbouw na de uitschakeling van Hamas is dit een logische stap.
pi_213644357
Mooi dat Noorwegen, Spanje en Ierland het licht hebben gezien. Las dat Malta ook gaat erkennen.
pi_213644384
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 09:30 schreef Mutant01 het volgende:
Mooi dat Noorwegen, Spanje en Ierland het licht hebben gezien. Las dat Malta ook gaat erkennen.
welk licht?
pi_213644435
quote:
Heel goed! Hopelijk volgen snel meer landen. En heerlijk weer die jankreactie uit Isral van oorlogsmisdadiger Katz!
  woensdag 22 mei 2024 @ 09:43:52 #273
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213644482
quote:

[..]
Correct.

Maar dit krijg je met radicaal links en progressieve regeringen, het blijft schrikbarend om te zien hoe een politieke affiliatie zo vaak aan de verkeerde kant van de geschiedenis kan staan door doelbewust voor destructieve oplossingen te opteren.

Of het nu gaat om het wijsmaken van zesjarige kinderen dat zij hun eigen geslacht kunnen kiezen, het prefereren van een open grenzen beleid zodat het Westen overspoelt worden door kansarme migranten uit derdewereldland of zoals nu het erkennen van een staat voor een terreurvolk, het is een opeenstapeling van moreel verwerpelijke standpunten.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 09:33 schreef Loverboii het volgende:

[..]
welk licht?
Hij spreekt hier waarschijnlijk vanuit Islamitisch perspectief. Kortom, veel moslims vinden het uitstekend dat andere landen aan hun territoriaal expansionistische driften tegemoetkomen. Immers, in de Islamtische wereld bestaat de rotsvaste overtuiging dat alles wat nu Isral is, Islamitisch grondgebied moet zijn. Het erkennen van een Palestijnse staat wordt door velen gezien als een stap in de richting van de totale vernietiging van Isral.
pi_213644490
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 09:24 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik denk dat dit een goede zaak is voor op de lange termijn. Het moment lijkt niet goed maar eerlijk gezegd zou er elk moment in de afgelopen 76 jaar wel iets op aan te merken zijn.

Ook met het oog op wat er moet gebeuren na de militaire operatie in Gaza door Isral en de wederopbouw na de uitschakeling van Hamas is dit een logische stap.
Op het moment dat er een terreurorganisatie wordt bevochten geeft dit het signaal "terrorisme loont".
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_213644506
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2024 09:43 schreef HowardRoark het volgende:

Hij spreekt hier waarschijnlijk vanuit Islamitisch perspectief. Kortom, veel moslims vinden het uitstekend dat andere landen aan hun territoriaal expansionistische driften tegemoetkomen. Immers, in de Islamtische wereld bestaat de rotsvaste overtuiging dat alles wat nu Isral is, Islamitisch grondgebied moet zijn. Het erkennen van een Palestijnse staat wordt door velen gezien als een stap in de richting van de totale vernietiging van Isral.
Islam als licht zien _O-

Is ie serieus?
  woensdag 22 mei 2024 @ 09:47:41 #276
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213644510
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 09:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Waarom zijn Isralirs vaak zulke kwaadaardige zieke mensen?
Het valt op dat je zulke uitspraken niet deed na 7 oktober. Misschien moet je jezelf afvragen wat jou zo aanspreekt in radicaal Islamitisch terrorisme, antizionisme en antisemitisme, dat is namelijk waar een aanzienlijk deel van de Palestijnen voor staan.

Vanuit dat perspectief is het bijzonder om te zien dat iemand die als onderschrift heeft dat 'Poetinsupporters aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan' (terecht overigens), hier eenzelfde fout begaat.
  woensdag 22 mei 2024 @ 09:55:41 #277
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213644561
quote:
De Palestijnse staat is wat en wie representeert deze? Is er een mandaat voor wie en wat is dat mandaat?
Hamas? Palestinian Islamic Jihad? Fatah? PLO? Palestinian Authority? Gaza? West Bank?
pi_213644725
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2024 09:43 schreef HowardRoark het volgende:
Het erkennen van een Palestijnse staat wordt door velen gezien als een stap in de richting van de totale vernietiging van Isral.
Wat totaal mesjogge is. De angst regeert blijkbaar.
pi_213644760
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 09:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat betwijfel ik.

Niet de erkenning zelf, maar het moment waarop.
Ik hink ook op twee gedachten hierover.
Incelfrikandel
  woensdag 22 mei 2024 @ 10:22:25 #280
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213644821
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 10:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Wat totaal mesjogge is. De angst regeert blijkbaar.
Nee hoor, dit betreft helaas de realiteit in de Islamtische wereld en ik durf ook nog wel te stellen in bepaalde Westerse kringen.

Waarom denk je dat er in de Islamtische wereld amper tot geen landen zijn die Isral hebben willen erkennen en er geregeld Isralische vlaggen in de brand worden gestoken? Veel moslims refereren ook naar Isral als de 'Zionistische entiteit'.
pi_213644881
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 09:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En mogen Druzen daar ook wel wonen?
pi_213644937
https://edition.cnn.com/2(...)delivered/index.html

De goederen van de VS pier komen niet aan bij de bevolking! :o

WAT

EEN

VERRASSING

Het is maar goed dat de Palestijnse staat wordt erkend door nog wat meer landen, want deze mensen zijn eigenlijk heel normaal, alleen gedragen ze zich nu even anders. Israls schuld, denk ik. :Y
Intolerant voor intolerantie
pi_213645029
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2024 10:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, dit betreft helaas de realiteit in de Islamtische wereld en ik durf ook nog wel te stellen in bepaalde Westerse kringen.

Waarom denk je dat er in de Islamtische wereld amper tot geen landen zijn die Isral hebben willen erkennen en er geregeld Isralische vlaggen in de brand worden gestoken? Veel moslims refereren ook naar Isral als de 'Zionistische entiteit'.
De fase dat Isral vernietigd of ongedaan gemaakt kan worden is allang voorbij. Isral heeft n van de beste legers ter wereld en ze hebben nukes. Isral is en blijft. Dat er veel mensen zijn die Isral en joden haten doet daar niets aan af. Een aanslag/aanval ala 7 oktober doet daar niets aan af.
pi_213645037
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 10:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
De fase dat Isral vernietigd of ongedaan gemaakt kan worden is allang voorbij. Isral heeft n van de beste legers ter wereld en ze hebben nukes. Isral is en blijft. Dat er veel mensen zijn die Isral en joden haten doet daar niets aan af. Een aanslag/aanval ala 7 oktober doet daar niets aan af.
Ze zullen alleen weinig zin hebben om elke paar maanden zoiets mee te maken.
pi_213645152
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 10:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ze zullen alleen weinig zin hebben om elke paar maanden zoiets mee te maken.
Dat is dan ook niet het geval. Weer zo´n angstgedachte die niet klopt maar wel de boventoon voert. Leren van die aanval/aanslag en je verdediging fixen om herhaling te voorkomen is voldoende. Daarvoor hoef je niet eens in Gaza te zijn.
pi_213645245
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 10:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:

Leren van die aanval/aanslag en je verdediging fixen om herhaling te voorkomen is voldoende.
Een grote muur met een mijnenveld om Gaza heen bedoel je?
pi_213645717
twitter
pi_213645736
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 11:37 schreef Nober het volgende:
[ x ]
En de ETA als de legitieme autoriteit in Baskenland.
pi_213645760
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 11:29 schreef Aether het volgende:

[..]

Tja, krijg je als je overgrootvader misschien heeft meegevochten in 1948.
Moet je daar nou zo moeilijk over doen?
pi_213645793
quote:
[ x ]
n van de reacties eronder. Echt precies zoals het hier in dit topic gaat _O-

twitter
  woensdag 22 mei 2024 @ 11:47:29 #291
21467 franske19
Hit the deck!
pi_213645830
Geen land wat zoveel moeite doet om burger slachtoffers te voorkomen als Israel. Ze zouden heel Gaza kunnen levellen zonder eigen soldaten op te offeren maar toch kiezen ze daar niet voor.
pi_213646062
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 10:33 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ze zijn heel goed in je dat te laten denken. Dat weet je toch? Maar als je niet oppast drinkt hij het bloed van je kinderen.
Hij doet podcasts met asielzoekers. Of misschien is dat wel kwaadaardig in de ogen van Wilders.
pi_213646108
Isral die weer denkt te mogen bepalen wat andere landen wel/niet mogen doen. :') _!

Dat voorrecht heeft enkel Amerika. Die zouden zelfs Den Haag plat kunnen nuken en ermee weg komen. w/
pi_213646247
quote:
10s.gif Op woensdag 22 mei 2024 12:06 schreef Drxx het volgende:
Isral die weer denkt te mogen bepalen wat andere landen wel/niet mogen doen. :') _!

Dat voorrecht heeft enkel Amerika. Die zouden zelfs Den Haag plat kunnen nuken en ermee weg komen. w/
Met deze hysterie is niemand geholpen. Israel en Amerika zijn het gewoon niet met ICC eens, en doen een beetje aan blufpoker. Meer is het niet.
pi_213646270
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 11:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

[ x ]
Arsen is een vrij bekende Israel-lobbyist. Waarom haal je die aan om je punt te maken?
  woensdag 22 mei 2024 @ 12:16:56 #296
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213646282
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 11:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

[ x ]
Correct.

Palestijnse terroristen zitten in allerlei takken van de samenleving. Enkel naevelingen blijven geloven in een duidelijk contrast tussen Palestijnse burgers en terroristen, waarbij beide groepen eigenlijk compleet afscheiden van elkaar leven.
pi_213646287
quote:
[ x ]
Intelligente manier van denken. Zeker gezien Israel uitstekende banden heeft met VoX, die tegen de onafhankelijkheid van Cataloni zijn.

Israel moet echt betere lobbyisten krijgen.
pi_213646335
Is de link naar dat artikel over die soldaten die zwanger gemaakt gaan worden door Hamas nou serieus verwijderd?
pi_213646344
Blugh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')