Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik ook niet snap waarom sommigen per se die ene leus willen gebruiken. Roep gewoon wat anders. Geef de andere kant geen stok om mee te slaan.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:17 schreef Nielsch het volgende:
Achterlijke kneus Wilders denkt dat je zinnetjes en ideeën kan verbieden.
Weinigen zullen volgens mij zeggen dat kritiek op waar George Soros al dan niet geld uitgeeft antisemitisch is, nee volgens mij eerder dat de suggestie is dat rijke joden aan de touwtjes trekken. Dat is antisemitisme pur sang.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het meest hilarische is hier nog wel dat er dan ophef komt uit de hoek komt waar mensen kritiek op waar George Soros zijn geld aan spendeert willen wegzetten als 'antisemitisch', maar het oproepen tot de totale vernietiging van de enige Joodse staat ter wereld is gewoon 'vrijheid van meningsuiting'. Clownesk.
Nee ze zijn terroristen aan het uitschakelen, jammer dat het Palestijnse volk dat zelf niet doet.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat is toch ook het enige dat Israël daar doet
Of wou je serieus beweren dat ze met regime change ten faveure van het Palestijnse volk bezig zijn?
Deze maatregelen zijn meer bedoelt om de degenen wiens gedachtegoed op bepaalde vlakken vergelijkbaar is met dat van de nazi's (de Palestijnse terroristen en diens aanhangers) geen platform meer te bieden in het verspreiden van hun propaganda.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Buitenlandse nieuwszenders mochten van de nazi's ook niet filmen in de concentratiekampen. Dat waren vast ook partijdige camerabeelden.
Dat vind ik uitstekend omdat George Soros zijn geld uitgeeft aan veel doelen waar ik het in ieder geval niet mee eens ben. Dat moet natuurlijk gewoon bekritiseerd kunnen worden en heeft an sich ook niets te maken met antisemitisme.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:27 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Weinigen zullen volgens mij zeggen dat kritiek op waar George Soros al dan niet geld uitgeeft antisemitisch is, nee volgens mij eerder dat de suggestie is dat rijke joden aan de touwtjes trekken. Dat is antisemitisme pur sang.
En Palestina will be free, from the river to the sea vind ik ook ongepast, wat mij betreft ook antisemitisme.
Dus als ik tot die hoek hoor, is het nu nog hilarisch?
Wat vind je zelf eigenlijk van die kritiek op waar George Soros geld aan uitgeeft?
En dit is geen genocidale oproep. Simpel.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:17 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Genocidale oproepen zijn gewoon verboden in dit land, simpel.
Hmm.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
En dit is geen genocidale oproep. Simpel.
Volgens mij niet. Dit (from the river to the sea) is de eerste en enige tot nu toe. Of heb jij voorbeelden van leuzen die verboden zijn?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:17 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Genocidale oproepen zijn gewoon verboden in dit land, simpel.
Als het niet gefilmd is, dan is het nooit gebeurd. Is het toevallig wel gefilmd dan is het partijdig en moet het verboden wordenquote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:21 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Voor sommigen is alle informatie die onwelgevallig is partijdig.
Ik zit er ook wat tussenin. De leus verbieden vind ik qua inhoud zelf moeilijk te verdedigen, qua context is dat begrijpelijker maar bewijs dat maar eens dat iemand hem precies met die nare invalshoek roept.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik ook niet snap waarom sommigen per se die ene leus willen gebruiken. Roep gewoon wat anders. Geef de andere kant geen stok om mee te slaan.
Ik denk dat ze helemaal niks anders hoeven gaan bedenken want ik betwijfel of er echt tegen opgetreden zal gaan worden.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:59 schreef oblo het volgende:
Mensen zullen wel weer wat anders bedenken om te roepen. Het is wel een goed middel om te zien met wie je te maken hebt, vaak iemand die helemaal niks weet van dit conflict of iemand die pro-genocide is.
De ironie, nietwaar?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 19:01 schreef Ulx het volgende:
Is de eerste motie van de partij van Geert 'je moet alles kunnen zeggen' Wilders sinds ze een akkoord hebben trouwens dit?
Da's best van de aanfluiterige natuurlijk.
Dat is een goed punt.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 19:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat ze helemaal niks anders hoeven gaan bedenken want ik betwijfel of er echt tegen opgetreden zal gaan worden.
Alle oproepen tot genocide zijn verboden, klaar. De rest van jullie geneuzel boeit mij niets en lees ik niet. Iedereen weet waar die leus vandaan komt, iedereen weet waarom die leus geroepen wordt, wie houden jullie voor de gek? Die gespeelde onschuld altijd terwijl er massaal geprovoceerd wordt met die leus. Het is een genocidale leus, punt.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Dit (from the river to the sea) is de eerste en enige tot nu toe. Of heb jij voorbeelden van leuzen die verboden zijn?
De kans dat de rechter meegaat met deze PVV motie is geloof ik klein. Puur een motie om later te zeggen: 'de rechters houden de stem van het volk tegen'.
Dus welke uitspraken zijn nog meer verboden? Ik hoor graag van je
Als de enige manier om een vrij Palestina te krijgen, het vernietigen van Israël is, wat zegt dat dan over Israël?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:09 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Je kunt er natuurlijk allerlei interpretaties op loslaten maar feit is dat het de officiële slogan is van Hamas en in die context betekent het dat alle Israëliërs vernietigd moeten worden.
Antisemitisme speelde volgens mij wel een rol bij waarom die Soros mikpunt is, bij veel van die nep twitter accounts werd dat het Joods zijn als ik mij goed herinner ook steevast vermeld, schimmige cartoons en alles erbij.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat vind ik uitstekend omdat George Soros zijn geld uitgeeft aan veel doelen waar ik het in ieder geval niet mee eens ben. Dat moet natuurlijk gewoon bekritiseerd kunnen worden en heeft an sich ook niets te maken met antisemitisme.
Maar omdat velen uit de progressieve hoek zijn uitgavenpatroon juist fantastisch vinden, hij en zijn Open Society Foundations steunen immers allerlei radicaal progressief linkse doelen, wil men deze kritiek wegzetten als "antisemitisme".
Poging hoeveel?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 19:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
Er zou een goede diplomatieke oplossing voor moeten komen
De leus is in principe een hondenfluitje (geworden) die is gekaapt door Hamas en andere extremistische groepen die Israël het liefst vernietigd zien worden. Nou geloof ik best dat de overgrote meerderheid van de roepers dat soort bedoelingen er helemaal niet mee heeft, maar zo werkt het dus met hondenfluitjes.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zit er ook wat tussenin. De leus verbieden vind ik qua inhoud zelf moeilijk te verdedigen, qua context is dat begrijpelijker maar bewijs dat maar eens dat iemand hem precies met die nare invalshoek roept.
Ik vind de Arabische variant bijvoorbeeld enger: Van de rivier tot de zee, Palestina is Arabisch. Dat laat een stuk minder ruimte voor interpretatie en door die aan te pakken, pak je juist de nare figuren tussen de demonstranten aan in plaats van dat ze als één pot nat worden behandeld. Dat zijn namelijk doorgaans ook de figuren die de Al-Qassambrigade oproepen tot het veroveren van Tel Abieb. De Khaybar-roepers zeg maar.
Maar goed, dat is ook zo'n kreet die in principe verboden is maar waar niet actief op gehandhaafd wordt, net als op de jihadvlaggen en gezichtsbedekking.
Ja, dit is nagenoeg misdadig.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 19:36 schreef moby_jones het volgende:
Als iemand die dit soort uitspraken doet opeens maagpijn krijgt van "Palestine Will Be Free" weet je dat het bullshit is
[ x ]
Dat klopt, maar dat hangt dus samen met bredere complottheorieën over hoe Joden de wereld zouden controleren, waar men dan Soros als voorbeeld daarvan aanhaalt. Daar zit dus een duidelijk verschil in.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 19:27 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Antisemitisme speelde volgens mij wel een rol bij waarom die Soros mikpunt is, bij veel van die nep twitter accounts werd dat het Joods zijn als ik mij goed herinner ook steevast vermeld, schimmige cartoons en alles erbij.
Dit zien we dan eigenlijk maar weinig.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 19:27 schreef Hatseflats22 het volgende:
Dat wil niet zeggen dat kritiek op zijn handelen antisemitisch is, maar dat is kritiek op het handelen van Israël ook niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |