Welke leugens ?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 23:18 schreef Origami94 het volgende:
[..]
75 jaar gepraat, Oslo akkoorden getekend. Wie heeft zich uit de Oslo akkoorden teruggetrokken?
Dat mensen Israel supporten vind ik oke. Maar om dit op basis van leugens te doen a la het niveau #stopthesteal is mij een doorn in het oog.
Ach het zijn de mensen die geloven dat Hamas overal zit. Als Netanyahu zegt dat Hamas in hun badkuip zit blazen ze hun eigen huis op
In dat licht ook:quote:Last week, the Israel Democracy Institute published its 2023 Democracy Index which found public trust in the country’s political institutions has largely broken down. The annual survey of public opinion found only 30 percent of Jews polled last December expressed trust in the media; 23% in the government (down from 28% in June); and 19% in the Knesset (down from 24%).
On January 1, the High Court of Justice struck down the government’s reasonableness limitation law, annulling for the first time in the country’s history one of its quasi-constitutional Basic Laws.
That ruling marked the culmination of a year-long battle between the government and the judiciary over the nature of Israel’s democracy, and the question of which branch of government has the ultimate say over its constitutional character.
Ahead of the ruling, Finance Minister Bezalel Smotrich, who heads the far-right Religious Zionism party, had warned the court that it should “not dare” to strike down the ruling, while Settlements Minister Orit Strock, a member of his party, accused the court of seeking to form a “dictatorship.” Knesset Speaker Amir Ohana had suggested that the coalition may not accept a ruling against the law and Prime Minister Benjamin Netanyahu, who did not publicly state how he would act, appeared to back Ohana’s remarks.
The reasonableness limitation law was advanced after the government backed down from far-reaching and extreme judicial overhaul legislation that many legal scholars said would have severely damaged Israel’s democracy, including laws that would have given the ruling coalition near-total control over almost all judicial appointments, and which would have almost totally annulled judicial review over Knesset legislation.
That legislation was frozen by Netanyahu at the end of March 2023 in the face of severe civil unrest, mass protests, reserve military service refusal and the threat of nationwide strike action.
Verwarrend stuk.quote:Op woensdag 22 mei 2024 06:52 schreef Mylene het volgende:
Krant: soldaten tippen Israli's die hulpkonvooien Gaza aanvallen
Isralische soldaten en politie wijzen kolonisten en extremistische activisten op de locatie van hulpvrachtwagens die humanitaire hulp leveren aan de Gazastrook. Dat meldt de Britse krant The Guardian. De aanvallers kunnen vervolgens de konvooien blokkeren en de hulpgoederen vernietigen, aldus de krant.
The Guardian baseert haar berichtgeving deels op berichten van interne onlinechatgroepen van leden van Isralische veiligheidstroepen. Ook put de krant uit verklaringen van getuigen en mensenrechtenactivisten.
Op videobeelden van vorige week was te zien hoe hulpkonvooien door Isralische kolonisten werden geblokkeerd en vernield bij het controlepunt Tarqumiyah, ten westen van Hebron op de door Isral bezette Westelijke Jordaanoever. Het incident, waarbij activisten dozen met voorraden op de grond gooiden, leidde tot internationale verontwaardiging. Het Witte Huis sprak van "volkomen onaanvaardbaar gedrag".
https://www.telegraaf.nl/(...)ikt-palestijnen-niet
Oerdomme conclusie. Dat staat er tochquote:Op woensdag 22 mei 2024 07:21 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Oerdom stuk.
Als je Gaza en de West bank niet uit elkaar kunt houden ben je er echt nog nooit geweest en als journalist/krant geen knip voor de neus waard.
Sowieso kun je je afvragen wat journalistiek waard is. Kijk naar het Oekraine topic. Van het kelderen van 2 landingsschepen, het vernietigen van de Kommuna, het zogenaamd neerschieten van 14 Su-34s, het is allemaal totaal ongefundeerde onzin welke nagepapegaaid wordt. En dan op X/Reddit/hier door users weer nagepapagaaid wordt (want dan krijg je een like en voelt het als een aai over je bolletje).
Het zal in 1914-1918 niet anders geweest zijn, maar toch...
Maar goed Guardian en Telegraaf: Hebron ligt niet in Gaza.
quote:ten westen van Hebron op de door Isral bezette Westelijke Jordaanoever.
Het zijn hulpgoederen die door de West Bank aan Gaza geleverd worden idd. Ze worden door burgers aangevallen nog voor ze de grens van Israel overgaan richting Gaza.quote:Op woensdag 22 mei 2024 07:34 schreef PluggieOD het volgende:
Komen die hulpkonvooien in Gaza binnen dan, worden vervolgens door Israel doorgelaten, om vervolgens dwars door Israel te gaan, en vervolgens bij de westbank aangevallen te worden?
De vrachtwagens komen uit Jordani.quote:Op woensdag 22 mei 2024 07:34 schreef PluggieOD het volgende:
Komen die hulpkonvooien in Gaza binnen dan, worden vervolgens door Israel doorgelaten, om vervolgens dwars door Israel te gaan, en vervolgens bij de westbank aangevallen te worden?
Die Im Tirtzu-types zijn echt vreselijk inderdaad maar ik vind het nog zorgwekkender dat ze getipt worden vanuit IDF...quote:Op woensdag 22 mei 2024 08:38 schreef Mylene het volgende:
[..]
De vrachtwagens komen uit Jordani.
Nare mensen.
Dat betwijfel ik.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:07 schreef Qarrad het volgende:
Noorwegen erkent Palestijnse staat, vermoedelijk volgen ook Ierland en Spanje - https://nos.nl/l/2521409
Goede zaak lijkt me
De Palestijnse staat is wat en wie representeert deze? Is er een mandaat voor wie en wat is dat mandaat?quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:07 schreef Qarrad het volgende:
Noorwegen erkent Palestijnse staat, vermoedelijk volgen ook Ierland en Spanje - https://nos.nl/l/2521409
Goede zaak lijkt me
Een Palestijnse staat erkennen op dit moment terwijl er een terroristische beweging aan de macht is en er geen democratie is, lijkt mij geen goede zaak.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:07 schreef Qarrad het volgende:
Goede zaak lijkt me
En vraag me af wat en wie ze berhaupt erkennen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:20 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Een Palestijnse staat erkennen op dit moment terwijl er een terroristische beweging aan de macht is en er geen democratie is, lijkt mij geen goede zaak.
Symboolpolitiek van wat activisten politici.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En vraag me af wat en wie ze berhaupt erkennen.
Ik denk dat dit een goede zaak is voor op de lange termijn. Het moment lijkt niet goed maar eerlijk gezegd zou er elk moment in de afgelopen 76 jaar wel iets op aan te merken zijn.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:20 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Een Palestijnse staat erkennen op dit moment terwijl er een terroristische beweging aan de macht is en er geen democratie is, lijkt mij geen goede zaak.
welk licht?quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:30 schreef Mutant01 het volgende:
Mooi dat Noorwegen, Spanje en Ierland het licht hebben gezien. Las dat Malta ook gaat erkennen.
Heel goed! Hopelijk volgen snel meer landen. En heerlijk weer die jankreactie uit Isral van oorlogsmisdadiger Katz!quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:30 schreef Mutant01 het volgende:
Mooi dat Noorwegen, Spanje en Ierland het licht hebben gezien. Las dat Malta ook gaat erkennen.
Correct.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:20 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Hij spreekt hier waarschijnlijk vanuit Islamitisch perspectief. Kortom, veel moslims vinden het uitstekend dat andere landen aan hun territoriaal expansionistische driften tegemoetkomen. Immers, in de Islamtische wereld bestaat de rotsvaste overtuiging dat alles wat nu Isral is, Islamitisch grondgebied moet zijn. Het erkennen van een Palestijnse staat wordt door velen gezien als een stap in de richting van de totale vernietiging van Isral.quote:
Op het moment dat er een terreurorganisatie wordt bevochten geeft dit het signaal "terrorisme loont".quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat dit een goede zaak is voor op de lange termijn. Het moment lijkt niet goed maar eerlijk gezegd zou er elk moment in de afgelopen 76 jaar wel iets op aan te merken zijn.
Ook met het oog op wat er moet gebeuren na de militaire operatie in Gaza door Isral en de wederopbouw na de uitschakeling van Hamas is dit een logische stap.
Islam als licht zienquote:Op woensdag 22 mei 2024 09:43 schreef HowardRoark het volgende:
Hij spreekt hier waarschijnlijk vanuit Islamitisch perspectief. Kortom, veel moslims vinden het uitstekend dat andere landen aan hun territoriaal expansionistische driften tegemoetkomen. Immers, in de Islamtische wereld bestaat de rotsvaste overtuiging dat alles wat nu Isral is, Islamitisch grondgebied moet zijn. Het erkennen van een Palestijnse staat wordt door velen gezien als een stap in de richting van de totale vernietiging van Isral.
Het valt op dat je zulke uitspraken niet deed na 7 oktober. Misschien moet je jezelf afvragen wat jou zo aanspreekt in radicaal Islamitisch terrorisme, antizionisme en antisemitisme, dat is namelijk waar een aanzienlijk deel van de Palestijnen voor staan.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom zijn Isralirs vaak zulke kwaadaardige zieke mensen?
De Palestijnse staat is wat en wie representeert deze? Is er een mandaat voor wie en wat is dat mandaat?quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:30 schreef Mutant01 het volgende:
Wat totaal mesjogge is. De angst regeert blijkbaar.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:43 schreef HowardRoark het volgende:
Het erkennen van een Palestijnse staat wordt door velen gezien als een stap in de richting van de totale vernietiging van Isral.
Ik hink ook op twee gedachten hierover.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik.
Niet de erkenning zelf, maar het moment waarop.
Nee hoor, dit betreft helaas de realiteit in de Islamtische wereld en ik durf ook nog wel te stellen in bepaalde Westerse kringen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Wat totaal mesjogge is. De angst regeert blijkbaar.
En mogen Druzen daar ook wel wonen?quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
De Palestijnse staat is wat en wie representeert deze? Is er een mandaat voor wie en wat is dat mandaat?
Hamas? Palestinian Islamic Jihad? Fatah? PLO? Palestinian Authority? Gaza? West Bank?
De fase dat Isral vernietigd of ongedaan gemaakt kan worden is allang voorbij. Isral heeft n van de beste legers ter wereld en ze hebben nukes. Isral is en blijft. Dat er veel mensen zijn die Isral en joden haten doet daar niets aan af. Een aanslag/aanval ala 7 oktober doet daar niets aan af.quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dit betreft helaas de realiteit in de Islamtische wereld en ik durf ook nog wel te stellen in bepaalde Westerse kringen.
Waarom denk je dat er in de Islamtische wereld amper tot geen landen zijn die Isral hebben willen erkennen en er geregeld Isralische vlaggen in de brand worden gestoken? Veel moslims refereren ook naar Isral als de 'Zionistische entiteit'.
Ze zullen alleen weinig zin hebben om elke paar maanden zoiets mee te maken.quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De fase dat Isral vernietigd of ongedaan gemaakt kan worden is allang voorbij. Isral heeft n van de beste legers ter wereld en ze hebben nukes. Isral is en blijft. Dat er veel mensen zijn die Isral en joden haten doet daar niets aan af. Een aanslag/aanval ala 7 oktober doet daar niets aan af.
Dat is dan ook niet het geval. Weer zo´n angstgedachte die niet klopt maar wel de boventoon voert. Leren van die aanval/aanslag en je verdediging fixen om herhaling te voorkomen is voldoende. Daarvoor hoef je niet eens in Gaza te zijn.quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze zullen alleen weinig zin hebben om elke paar maanden zoiets mee te maken.
Een grote muur met een mijnenveld om Gaza heen bedoel je?quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Leren van die aanval/aanslag en je verdediging fixen om herhaling te voorkomen is voldoende.
Tja, krijg je als je overgrootvader misschien heeft meegevochten in 1948.quote:
n van de reacties eronder. Echt precies zoals het hier in dit topic gaatquote:
Hij doet podcasts met asielzoekers. Of misschien is dat wel kwaadaardig in de ogen van Wilders.quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze zijn heel goed in je dat te laten denken. Dat weet je toch? Maar als je niet oppast drinkt hij het bloed van je kinderen.
Met deze hysterie is niemand geholpen. Israel en Amerika zijn het gewoon niet met ICC eens, en doen een beetje aan blufpoker. Meer is het niet.quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:06 schreef Drxx het volgende:
Isral die weer denkt te mogen bepalen wat andere landen wel/niet mogen doen._!
Dat voorrecht heeft enkel Amerika. Die zouden zelfs Den Haag plat kunnen nuken en ermee weg komen.
Arsen is een vrij bekende Israel-lobbyist. Waarom haal je die aan om je punt te maken?quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
n van de reacties eronder. Echt precies zoals het hier in dit topic gaat![]()
[ x ]
Correct.quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
n van de reacties eronder. Echt precies zoals het hier in dit topic gaat![]()
[ x ]
Intelligente manier van denken. Zeker gezien Israel uitstekende banden heeft met VoX, die tegen de onafhankelijkheid van Cataloni zijn.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |