abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 mei 2024 @ 19:46:59 #226
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213639818
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 19:36 schreef moby_jones het volgende:
Als iemand die dit soort uitspraken doet opeens maagpijn krijgt van "Palestine Will Be Free" weet je dat het bullshit is
[ x ]
Aangeven dat er met Jordanië al een 'Palestijnse' staat (lees: Arabische staat) is natuurlijk niets mis mee. Want op welke manier is dit namelijk een oproep tot een gewelddadige vernietiging van een ander land? Helemaal niet dus.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213639838
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 19:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Aangeven dat er met Jordanië al een 'Palestijnse' staat (lees: Arabische staat) is natuurlijk niets mis mee. Want op welke manier is dit namelijk een oproep tot een gewelddadige vernietiging van een ander land? Helemaal niet dus.
Je kan het op z'n minst een deportatie noemen.
pi_213639852
quote:

[..]
Hij roept in principe toch wel op tot de vernietiging van Palestina als onafhankelijke entiteit?

[ Bericht 0% gewijzigd door NecSpeNecMetu op 21-05-2024 20:09:20 ]
pi_213639966
quote:

[..]
pi_213640008
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 19:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat klopt, maar dat hangt dus samen met bredere complottheorieën over hoe Joden de wereld zouden controleren, waar men dan Soros als voorbeeld daarvan aanhaalt. Daar zit dus een duidelijk verschil in.
[..]
Dit zien we dan eigenlijk maar weinig.

Het zijn voornamelijk oproepen (zij het in indirecte vorm) voor de vernietiging van Israël of de suggestie dat zionisme gelijk zou staan aan racisme of op andere manieren slecht is (wat heel raar is want diezelfde mensen maken totaal geen probleem van het bestaan en behoud van Christelijke of Islamitische landen).

Dan hebben we ook nog de talloze aantijgingen over hoe Israël zogenaamd bewust vrouwen en kinderen zou bombarderen, de organen van Palestijnen zou verhandelen, Gaza een openluchtgevangenis is, Israël een apartheidsstaat is enzovoort. Het heeft allemaal erg veel weg van de ouderwetse bloedsprookjes en niets te maken met inhoudelijke kritiek op Israël.
Een deel van de kritiek op Israël hangt zeker samen met antisemitisme. Vaak hebben mensen het niet eens door, maar de traditie spat er dan toch vanaf. Ook van wat ik hier soms lees, word ik volstrekt niet goed. Vandaag las ik hier bijvoorbeeld ergens dat Israël eigenlijk Hamas financiert, om maar een krankzinnig voorbeeld te noemen.

Dat betekent alleen uiteraard niet dat alle kritiek op Israël verdacht is, of dat het handelen van Israël zonder kritiek maar aangenomen dient te worden.
pi_213640032
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 19:50 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Hij roept in principe toch wel op als de vernietiging van Palestina als onafhankelijke entiteit?
Nee, hij zegt dat alle Palestijnen van de West Bank z.s.m naar Jordanië moeten.

Vrijwillig zeker 😉
  dinsdag 21 mei 2024 @ 20:11:19 #232
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213640158
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 19:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je kan het op z'n minst een deportatie noemen.
Als men alle Arabieren gedwongen zou gaan deporteren naar Jordanië wel, maar die oproep zie ik nergens terug. Dat zal ook nooit gebeuren, een kwart van Israël zijn zoals bekend Arabisch moslims en een kleiner gedeelte christenen en ook nog eens de helft van de Israëlische Joden is Arabisch qua komaf.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 19:50 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Hij roept in principe toch wel op als de vernietiging van Palestina als onafhankelijke entiteit?
'Palestina' is geen onafhankelijke entiteit. Het land bestaat niet en heeft ook nooit bestaan. Als de Arabieren die zichzelf 'de Palestijnen' noemen nu tijdens een van de vele mogelijkheden die er was officieel een voorstel tot een eigen staat hadden geaccepteerd, was dit een ander verhaal geweest.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213640173
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 19:37 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ja, dit is nagenoeg misdadig.

Edit, niet nagenoeg, het plan van Geert Wilders is etnische zuivering. Dit verhaal stond tien jaar geleden al in zijn verkiezingsprogramma.

Dan zullen mensen zeggen, zo bedoelt hij het niet, zo staat het er alleen wel. Dat het praktisch (hopelijk) niet uitvoerbaar is, is een ander verhaal, maar dat is met vrijwel alles van de PVV het geval.
Het gaat echt al jaren zo. Als Geert (of Netanyahu, Smotrich, Gvir etc) het zegt dan meent hij het niet. Zegt de Nederlandse Mohammed het tijdens een demonstratie dan is het een serieuze oproep tot het doden van miljoenen joden in Israël en is het de schuld van progressief links.
Koekoek
pi_213640183
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 20:01 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Een deel van de kritiek op Israël hangt zeker samen met antisemitisme. Vaak hebben mensen het niet eens door, maar de traditie spat er dan toch vanaf. Ook van wat ik hier soms lees, word ik volstrekt niet goed. Vandaag las ik hier bijvoorbeeld ergens dat Israël eigenlijk Hamas financiert, om maar een krankzinnig voorbeeld te noemen.
Dat is niet krankzinnig, dat is gewoon jarenlang beleid geweest: https://www.timesofisrael(...)up-in-our-faces/amp/

Verdeel en heers.
quote:
Dat betekent alleen uiteraard niet dat alle kritiek op Israël verdacht is, of dat het handelen van Israël zonder kritiek maar aangenomen dient te worden.
pi_213640204
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 20:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als men alle Arabieren gedwongen zou gaan deporteren naar Jordanië wel, maar die oproep zie ik nergens terug. Dat zal ook nooit gebeuren, een kwart van Israël zijn zoals bekend Arabisch moslims en een kleiner gedeelte christenen en ook nog eens de helft van de Israëlische Joden is Arabisch qua komaf.
[..]
'Palestina' is geen onafhankelijke entiteit. Het land bestaat niet en heeft ook nooit bestaan. Als de Arabieren die zichzelf 'de Palestijnen' noemen nu tijdens een van de vele mogelijkheden die er was officieel een voorstel tot een eigen staat hadden geaccepteerd, was dit een ander verhaal geweest.
Ah gelukkig. Palestijnen deporteren is ineens niet meer zo erg. Let's go
  dinsdag 21 mei 2024 @ 20:17:50 #236
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213640258
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 20:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het gaat echt al jaren zo. Als Geert (of Netanyahu, Smotrich, Gvir etc) het zegt dan meent hij het niet. Zegt de Nederlandse Mohammed het tijdens een demonstratie dan is het een serieuze oproep tot het doden van miljoenen joden in Israël en is het de schuld van progressief links.
Koekoek
Netanyahu heeft zulke dingen nog nooit gezegd, Smotrich en vooral Ben-Gvir wel, dat zijn dan ook hele radicale politici. Ben-Gvir kun je zelfs gerust extreem noemen op een manier dat gelijkenissen laat zien met Kahane.
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 20:14 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ah gelukkig. Palestijnen deporteren is ineens niet meer zo erg. Let's go
Stropop.
pi_213640278
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 20:13 schreef oblo het volgende:

[..]
Dat is niet krankzinnig, dat is gewoon jarenlang beleid geweest: https://www.timesofisrael(...)up-in-our-faces/amp/

Verdeel en heers.
[..]

Ik heb dit artikel niet van A tot Z door gelezen, maar alleen even gescreend.

Volgens mij is er een verschil tussen Hamas financieren en oogluikend toestaan dat Hamas geld ontvangt.
pi_213640333
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 20:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Stropop.
Opmerkelijk. Dan zie je het wel maar als je het zelf doet, zelfs in die post, zie je het niet.
pi_213640338
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 20:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Netanyahu heeft zulke dingen nog nooit gezegd, Smotrich en vooral Ben-Gvir wel, dat zijn dan ook hele radicale politici. Ben-Gvir kun je zelfs gerust extreem noemen op een manier dat gelijkenissen laat zien met Kahane.
[..]
Stropop.
Maar het is toch niet normaal dat Wilders tweet 'alle Palestijnen in de West-Bank moeten zsm naar Jordanie'?
pi_213640454
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 20:18 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ik heb dit artikel niet van A tot Z door gelezen, maar alleen even gescreend.

Volgens mij is er een verschil tussen Hamas financieren en oogluikend toestaan dat Hamas geld ontvangt.
Dat is niet oogluikend gebeurd hoor, het werd zelfs besproken in het kabinet en uiteindelijk goedgekeurd door Netanyahu. Daarna liet hij het niet alleen toe, maar moedigde hij de betalingen ook aan als deel van zijn verdeel en heers strategie.
pi_213640762
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 19:36 schreef moby_jones het volgende:
Als iemand die dit soort uitspraken doet opeens maagpijn krijgt van "Palestine Will Be Free" weet je dat het bullshit is
[ x ]
En hoe wil Geert dit uitvoeren?
Incelfrikandel
  dinsdag 21 mei 2024 @ 21:55:17 #242
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213641470
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 20:22 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Maar het is toch niet normaal dat Wilders tweet 'alle Palestijnen in de West-Bank moeten zsm naar Jordanie'?
Zoals jij al zei 'vrijwillig, zeker'.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 21 mei 2024 @ 22:31:13 #244
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213641822
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 19:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat maakt me niet uit. Met doorvechten gaat dit ook niet opgelost worden.
Ze zijn al 75 jaar aan het "praten" en tot op heden weigert de "Palestijnse" leiding die namens alle Palestijnen handelt, elke oplossing.

Los daarvan staat dat wmb los van de actie die tot doel heeft de gegijzelden te bevrijden van hun ontvoerders, de hamas terruer te doen stoppen en zo mogelijk daders ter veranwoording te roepen. En deze "trias solutio" mag cynisch worden geïntepreteerd (gegijzelden die daarbij overlijdne is ook een bevrijding, Gaza vernietigen stopt daar iig de terreur; waarmee automatisch de daders daar hun berechtiging hebben ondergaan).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 21 mei 2024 @ 22:48:07 #245
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213641991
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 20:22 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Wat is nog normaal tegenwoordig ? raketten afvuren, dansende mensen afslachten, vrachtwagens beroven of proberen terreur te doen stoppen etc.etc.

Verder een niet zo heel gekke gedachte wanneer je indenkt dat Jordanië dat terrein in de door haar verloren & gestarte oorlog van 1948 heeft moeten afstaan aan Israël.

Jordanië als zij zo zou zijn begaan met (ook haar trans Jordanese) Palestijnen, is verder (erg) groot genoeg om die paar miljoen Palestijnen die niet onder Israëlisch bestuur willen leven, prima aan de rivier te herbergen.
Jordanië heeft ca 12 miljoen inwoners, op een oppervlakte van 90.000km² (ruim 4x Israël, 2x Nederland cq 13x Gaza+Westbank). Dus het probleem kan prima in/binnen/door Arabische Staten worden opgelost. Desnoods staat Israël een zuidelijk stuk van de Sinai af dat grenst aan Jordanië. Dan is dat ook weer geregeld.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 21 mei 2024 @ 23:18:52 #246
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213642231
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 22:31 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ze zijn al 75 jaar aan het "praten" en tot op heden weigert de "Palestijnse" leiding die namens alle Palestijnen handelt, elke oplossing.

Los daarvan staat dat wmb los van de actie die tot doel heeft de gegijzelden te bevrijden van hun ontvoerders, de hamas terruer te doen stoppen en zo mogelijk daders ter veranwoording te roepen. En deze "trias solutio" mag cynisch worden geïntepreteerd (gegijzelden die daarbij overlijdne is ook een bevrijding, Gaza vernietigen stopt daar iig de terreur; waarmee automatisch de daders daar hun berechtiging hebben ondergaan).
75 jaar gepraat, Oslo akkoorden getekend. Wie heeft zich uit de Oslo akkoorden teruggetrokken?

Dat mensen Israel supporten vind ik oke. Maar om dit op basis van leugens te doen a la het niveau #stopthesteal is mij een doorn in het oog.

Ach het zijn de mensen die geloven dat Hamas overal zit. Als Netanyahu zegt dat Hamas in hun badkuip zit blazen ze hun eigen huis op
pi_213642310
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 23:18 schreef Origami94 het volgende:

[..]
75 jaar gepraat, Oslo akkoorden getekend. Wie heeft zich uit de Oslo akkoorden teruggetrokken?

Dat mensen Israel supporten vind ik oke. Maar om dit op basis van leugens te doen a la het niveau #stopthesteal is mij een doorn in het oog.

Ach het zijn de mensen die geloven dat Hamas overal zit. Als Netanyahu zegt dat Hamas in hun badkuip zit blazen ze hun eigen huis op
Dat klinkt meer als mensen op een ander (sub)forum. En die zijn juist veelal pro-Palestina (of anti-Israel, weet nooit welke het is).

Het blijft me wel fascineren, vooral het hele blank tegen donker argument (ook wel het kolonisatie schuldgevoel genoemd).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_213642559
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 23:32 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dat klinkt meer als mensen op een ander (sub)forum. En die zijn juist veelal pro-Palestina (of anti-Israel, weet nooit welke het is).
Anti-Israël. Altijd.

Niemand is pro-Palestina, of je moet in een wel heel sullige informatiebubbel zijn terechtgekomen. De Palestijnen zijn bepaald geen volk om sympathie mee te hebben.

Ik bedoel, ze hebben Hamas voortgebracht, ze hebben een cultuur omarmd die erop gericht is iedereen uit het buurland te vermoorden... Niemand kan zeggen, "ja, dat volk wil ik graag steunen". Er is een andere factor voor nodig om partij voor hen te kiezen.
quote:
Het blijft me wel fascineren, vooral het hele blank tegen donker argument (ook wel het kolonisatie schuldgevoel genoemd).
Ja, dat is het paradoxale "blanke kolonisatie" maar de blanken zijn joden.
Intolerant voor intolerantie
  woensdag 22 mei 2024 @ 00:25:22 #249
117098 Hathor
Effe niet
pi_213642603
quote:
Die met die pijpekrullen zijn wel de grootste viezerikken en tevens een blijvend probleem in dit conflict, die willen alleen maar meer meer meer nederzettingen bouwen.

Orthodoxen :r :r :r
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 22 mei 2024 @ 00:27:17 #250
323401 Kijkertje
met filter
pi_213642611
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 22:31 schreef Vallon het volgende:

[..]

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')