Zo is de Staat Israel ontstaan.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:57 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ja, zoals je gezien hebt bij de Oeigoeren, heeft het hun zaak erg geholpen om aanslagen te plegen. Net als alle andere aanslagen wereldwijd altijd wat opleveren.
Geef me nou eens één voorbeeld van een aanslag die heeft bijgedragen aan democratie, vrede of verzoening ...?
Maar dan uiteraard voor mensen die hij niet leuk vindt, zelf moet hij vast absolute vrijheid hebben.,quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:59 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Volgens mij pleit je voor een autoritaire en nationalistische staat die wordt gekenmerkt door sterke centralisering van macht, militarisme, onderdrukking van burgerlijke vrijheden middels een angstregime, verheerlijking van de staat, en het gebruik van propaganda en geweld om de samenleving te controleren.
Dat lijkt wat mij betreft toch wel heel erg op fascisme.
Ik herken daar wel bepaalde elementen in, maar dit bijvoorbeeld niet: militarisme, onderdrukking van burgerlijke vrijheden middels een angstregime, verheerlijking van de staat, en het gebruik van propaganda en geweld om de samenleving te controleren.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:59 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Volgens mij pleit je voor een autoritaire en nationalistische staat die wordt gekenmerkt door sterke centralisering van macht, militarisme, onderdrukking van burgerlijke vrijheden middels een angstregime, verheerlijking van de staat, en het gebruik van propaganda en geweld om de samenleving te controleren.
Dat lijkt wat mij betreft toch wel heel erg op fascisme.
En tijdens de kolonisatie zijn er natuurlijk geen onschuldige mensen gedood?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:59 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou, dat is misschien één voorbeeld van een aanslag die prima had mogen slagen van mij. En die ook had bijgedragen aan de vrede. Maar dat vind ik wel iets anders, een aanslag op een leider. De Oeigoeren hebben neem ik aan aanslagen gepleegd zoals extremistische moslims dat ook doen, waarbij dus onschuldige burgers worden gedood.
Dat was inderdaad geen aanslag, ook niet echt sympathiek maar heeft wel bijgedragen. Ik had beter onder de noemer van het totale Nederlands verzet tegen de Spanjaarden kunnen brengen.quote:
Nou goed, over kolonisatie heb ik me zojuist wat laten meeslepen in de discussie, dat moet ik bekennen. Want landen koloniseren leidt meestal niet tot veel goeds. Maar ik blijf wel van mening dat veel van die landen beter af waren mét ons dan zonder ons en dat we ons vaak uit schuldgevoel verplicht voelen om de hele wereld te helpen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 23:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En tijdens de kolonisatie zijn er natuurlijk geen onschuldige mensen gedood?
Zoek even op "Congo Belgium no hands" voordat je deze onzin verkondigt.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 23:07 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou goed, over kolonisatie heb ik me zojuist wat laten meeslepen in de discussie, dat moet ik bekennen. Want landen koloniseren leidt meestal niet tot veel goeds. Maar ik blijf wel van mening dat veel van die landen beter af waren mét ons dan zonder ons en dat we ons vaak uit schuldgevoel verplicht voelen om de hele wereld te helpen.
Jij zegt wat ik denkquote:Op zaterdag 18 mei 2024 23:09 schreef probeer het volgende:
Moet hier niet even een modje flink gaan ruimen ofzo? Paar bans uitdelen wellicht?
Dat schuldgevoel is ook vele malen erger dan wat er echt heeft voorgevallen natuurlijk.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 23:07 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou goed, over kolonisatie heb ik me zojuist wat laten meeslepen in de discussie, dat moet ik bekennen. Want landen koloniseren leidt meestal niet tot veel goeds. Maar ik blijf wel van mening dat veel van die landen beter af waren mét ons dan zonder ons en dat we ons vaak uit schuldgevoel verplicht voelen om de hele wereld te helpen.
Ik kan enkel concluderen dat je niet bepaald veel nieuws leest of dingen meekrijgt. Want de laatste trend is echter dat de landen die vroeger gekoloniseerd waren zich afzetten tegen de kolonisator.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 23:07 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het resultaat van de onderhandelingen en is verder gewoon eerlijk, maar ik snap dat hij dat oneerlijk vindt en ik persoonlijk vind ik het ook onzin. Er zijn genoeg politici waar wat om aan te merken valt.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 23:01 schreef FYazz het volgende:
[..]
Hij mag formeel wel premier worden.
Echter door met name zijn eigen gedrag wordt hij door collega's niet gezien als de meest geschikte persoon om als premier NL te vertegenwoordigen.
Dit kan altijd natuurlijk als je als grootste partij minder dan 75 zetels hebtquote:Gewoon een weetje: PvdA is een keer de grootste partij geworden zonder in de regering te komen.
Zo werkt ons systeem nu eenmaal.
Alleen valt op hem aan te merken dat hij de samenleving in tweeen splitst. Dit komt door zijn radicale standpunt over bijvoorbeeld het verbieden van de koran of het ophitsen tegen Nederlandse Marokkanen waar ze "minder" van willen. Ook is hij veroordeel voor het aanzetten tot discriminatie. Vandaar ook dat hij door veel mensen gezien wordt als extreem-rechts.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 23:13 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het resultaat van de onderhandelingen en is verder gewoon eerlijk, maar ik snap dat hij dat oneerlijk vindt en ik persoonlijk vind ik het ook onzin.Er zijn genoeg politici waar wat om aan te merken valt.
Het feit dat je het niet met iemand eens bent maakt hem niet per se ongeschikt als premier. Ik denk dat iemand als Klaver (acteert te veel), Pechtold (gerotzooi met Anne Lok) of Omtzigt (totaal niet stressbestendig) ook niet geschikt zou zijn als premier, maar de publieke opinie zou toch veel minder moeite hebben met deze namen.
Ik zou nooit op PVV stemmen, maar die hele anti-Wilders hetze is zwaar overdreven. Hij spint er echter wel garen bij want hierdoor blijft hij maar groter worden.
[..]
Dit kan altijd natuurlijk als je als grootste partij minder dan 75 zetels hebt
Heb in feedback al een topic geopend met vraag om actie hierquote:Op zaterdag 18 mei 2024 23:09 schreef probeer het volgende:
Moet hier niet even een modje flink gaan ruimen ofzo? Paar bans uitdelen wellicht?
Volgens mij heb je alles uit dat rijtje aangehaald en verheerlijkt in je posts. Soldaten in het straatbeeld, respect en totale controle afdwingen, ervoor zorgen dat niemand zich op enige manier durft te misdragen, absolute verheerlijking van Westerse democratieën, indoctrinatie in scholen...quote:Op zaterdag 18 mei 2024 23:02 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik herken daar wel bepaalde elementen in, maar dit bijvoorbeeld niet: militarisme, onderdrukking van burgerlijke vrijheden middels een angstregime, verheerlijking van de staat, en het gebruik van propaganda en geweld om de samenleving te controleren.
Wel een sterkere autoriteit (maar geen dictator) en wel meer nationalisme (meer geen ultranationalisme).
Dus ik zie mijzelf zeker niet als fascist, want dat is extremisme. Maar kijk hier en daar een soldaat in het straatbeeld bijvoorbeeld bij die protesten of in wijken waar veel inbraken zijn, zou geen kwaad kunnen. Maar ik wil geen militaristische staat nee.
Jup, vrijheid van godsdienst is bijvoorbeeld erg belangrijk, ondanks dat ik religie zelf dom vind. Uiteindelijk zijn dat soort dingen er om ook jezelf te beschermen. Maar dat hebben mensen vaak niet door, alles afbreken is helemaal fantastisch, maar als men zelf in de problemen komt dan is de overheid of politie dom bezig, want ze kunnen zich beter met andere mensen bezighouden.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 23:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Alleen valt op hem aan te merken dat hij de samenleving in tweeen splitst. Dit komt door zijn radicale standpunt over bijvoorbeeld het verbieden van de koran of het ophitsen tegen Nederlandse Marokkanen waar ze "minder" van willen. Ook is hij veroordeel voor het aanzetten tot discriminatie. Vandaar ook dat hij door veel mensen gezien wordt als extreem-rechts.
Daarnaast, maar dat lijkt me op zich van minder belang, slaat hij verbaal rond zich heen tegen zijn collega's en dat lijkt me simpelweg moeilijk om mee samen te werken.
Het is natuurlijk niet alleen die andere mening. Het is vooral de manier waarop Wilders die mening brengt en welk voorbeeld hij hiermee geeft. Bekvechten via Twitter en meer polariseren dan verbinden is nu niet bepaald een communicatiewijze die veel mensen heel erg waarderen en prettig vinden tijdens zakelijke onderhandelingen (muv Trump dan).quote:Op zaterdag 18 mei 2024 23:13 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het feit dat je het niet met iemand eens bent maakt hem niet per se ongeschikt als premier. Ik denk dat iemand als Klaver (acteert te veel), Pechtold (gerotzooi met Anne Lok) of Omtzigt (totaal niet stressbestendig) ook niet geschikt zou zijn als premier, maar de publieke opinie zou toch veel minder moeite hebben met deze namen.
Ben ik het niet mee eens. Hij heeft (overigens terecht) kritiek op een groep mensen die zich misdraagt. Hij heeft meerdere malen gezegd dat Marokkanen die zich hier normaal gedragen en zich aan de regels houden gewoon welkom zijn.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 23:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Alleen valt op hem aan te merken dat hij de samenleving in tweeen splitst.
Deze punten staan in de ijskast, dus is nu niet relevant. Dat hij in het verleden bepaalde dingen deed is niet goed, maar onze Diederik Samsom was ooit Greenpeace activist dat bekend stond om zijn burgerlijke ongehoorzaamheid, maar daar heeft niemand blijkbaar moeite mee:quote:Dit komt door zijn radicale standpunt over bijvoorbeeld het verbieden van de koran of het ophitsen tegen Nederlandse Marokkanen waar ze "minder" van willen.
Ook is hij veroordeel voor het aanzetten tot discriminatie. Vandaar ook dat hij door veel mensen gezien wordt als extreem-rechts.
Maar de vier partijen gaan nauw met hem samenwerken en ook met de bewindspersonen van zijn partij.quote:Daarnaast, maar dat lijkt me op zich van minder belang, slaat hij rond zich heen en dat lijkt me simpelweg moeilijk om mee samen te werken.
De take dat Wilders economisch links is lezen we echt heel vaak hier.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 23:24 schreef Shreyas het volgende:
Verder is Wilders economisch natuurlijk vrij links, met zijn verlagen eigen risico en meer geld voor ouderenzorg. Maar linkse partijen willen niet dat hun kiezers hem als linkse optie zien dus schreeuwen het van de daken dat hij extreemrechts. Ook dit werkt helaas averechts, want juist mensen die gezien hun situatie eigenlijk beter af zouden zijn bij SP, GL+PvdA stemmen nu toch PVV.
Ten eerste gaat die verlaging van het eigen risico niet door en ten tweede heeft de term 'extreem-rechts' niets te maken met het economisch programma van een partij.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 23:24 schreef Shreyas het volgende:
Verder is Wilders economisch natuurlijk vrij links, met zijn verlagen eigen risico en meer geld voor ouderenzorg. Maar linkse partijen willen niet dat hun kiezers hem als linkse optie zien dus schreeuwen het van de daken dat hij extreemrechts
Ik begrijp wat je hiermee bedoelt, maar termen als links en rechts zijn namelijk op meerdere manier te interpreteren. Misschien is het daarom beter om te spreken van sociaal/liberaal en progressief/conservatief.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 23:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De term 'extreem-rechts' niets te maken met het economisch programma van een partij.
VVD, NSC, SGP niet hoor, ook al zijn VVD en NSC wel akkoord gegaan met een verlaging hiervan.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 23:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je ziet nu ook dat ze eigen risico inderdaad willen afschaffen (wat eigenlijk hele Kamer wil tegenwoordig)
Plus dat het linkse de pvv vaak weg gooit, en in de kamer stemt het grotendeels met de VVD mee dus dat linkse is schijnquote:Op zaterdag 18 mei 2024 23:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ten eerste gaat die verlaging van het eigen risico niet door en ten tweede heeft de term 'extreem-rechts' niets te maken met het economisch programma van een partij.
Wat heeft een goedwillende Nederlandse Marokkaan te schaften met een criminele Nederlandse Marokkaan? Waarom gooi je die op een hoop en waarom accepteer je dat Wilders dat ook doet? Moet hij ook maar voorsorteren op minder mannen in de Nederlandse samenleving vanwege de hoge criminaliteitscijfers?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 23:24 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Hij heeft (overigens terecht) kritiek op een groep mensen die zich misdraagt. Hij heeft meerdere malen gezegd dat Marokkanen die zich hier normaal gedragen en zich aan de regels houden gewoon welkom zijn.
Dat lijkt me wel relevant aangezien hij nog steeds daar achter staat, ook al staat het niet in zijn programma.quote:[..]
Deze punten staan in de ijskast, dus is nu niet relevant.
In het verleden en wat hij nog steeds voorstaat. Die minder Marokkanen had hij natuurlijk ook niet in zijn programma staan.quote:Dat hij in het verleden bepaalde dingen deed is niet goed, maar onze Diederik Samsom was ooit Greenpeace activist dat bekend stond om zijn burgerlijke ongehoorzaamheid, maar daar heeft niemand blijkbaar moeite mee:
[ afbeelding ]
Ik zie niet in hoe dit uitmaakt. Hoewel ik sceptisch ben over zijn linksheid op die vlak. Ik zie daar veel populisme bij terug en weinig realiteit. Als je bedoelt dat het tegenover "extreem-rechts" staat ... de term "extreem-rechts" slaat niet op een laissez-faire beleid als een extremere variant dan waar de VVD economisch voor zou staan ofzo.quote:Verder is Wilders economisch natuurlijk vrij links, met zijn verlagen eigen risico en meer geld voor ouderenzorg. Maar linkse partijen willen niet dat hun kiezers hem als linkse optie zien dus schreeuwen het van de daken dat hij extreemrechts. Ook dit werkt helaas averechts, want juist mensen die gezien hun situatie eigenlijk beter af zouden zijn bij SP, GL+PvdA stemmen nu toch PVV.
Dat is vanwege de politieke realiteit. Persoonlijk schijnt hij ook wel prima te zijn om mee om te gaan, maar om dan terug te lezen dat iets als "katholieke gluiperd" geretweet wordt ... ik kan me voorstellen dat dat wel spanning oplevert.quote:[..]
Maar de vier partijen gaan nauw met hem samenwerken en ook met de bewindspersonen van zijn partij.
Ok prima. Maar kunnen we nu ophouden met PVV economisch links te noemen? Hun stemgedrag laat heel wat anders zien.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 23:39 schreef Shreyas het volgende:
[..]
VVD, NSC, SGP niet hoor, ook al zijn VVD en NSC wel akkoord gegaan met een verlaging hiervan.
Ik neem aan dat hij is teruggefloten door Dilan.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 23:48 schreef Rnie het volgende:
[ afbeelding ]
Geert bedacht zich na 20 minuutjes, want de post is verdwenen.
Kun je mischien even geduld hebben en NIET op dergelijke posts gaan reageren zodat ik geen half uur bezig bent om de tyfuszooi op te ruimen?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 23:19 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Heb in feedback al een topic geopend met vraag om actie hier
Ik neem aan dat je hier normaal gesproken een samenwerking mee opzegt, maar men wil zo graag macht hebben. Inmiddels lopen ze allemaal al over elkaar te lullen en verwijten te maken. Maar het moet en zal gaan lukken. Dit wordt wel heel snel hommeles.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 23:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hij is teruggefloten door Dilan.
Is dit echt?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 23:48 schreef Rnie het volgende:
[ afbeelding ]
Geert bedacht zich na 20 minuutjes, want de post is verdwenen.
Ik vind dat je de feiten, cijfers en problemen gewoon moet kunnen benoemen, iets waar sommige linkse partijen nogal moeite mee hebben. Als Marokkanen vaker zijn vertegenwoordigt in de criminaliteit mag je dat best zeggen. Als mannen vaker zijn vertegenwoordigt in de criminaliteit dan vrouwen, mag je dat ook best zeggen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 23:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat heeft een Nederlandse Marokkaan te schaften met een criminele Nederlandse Marokkaan? Waarop gooi je die op een groep en waarom accepteer je dat Wilders dat ook doet? Moet hij ook maar voorsorteren op minder mannen in de Nederlandse samenleving vanwege de hoge criminaliteitscijfers?
Ik begrijp je mening in deze, maar ik ben het niet met je eens. Hij mag op zijn kamer denken wat hij wilt, zolang hij er maar niet naar handelt. Ik verwacht niet dat NSC, VVD en BBB zullen toestaan dat hij er naar gaat handelen dus ik vind die dingen nu (de komende kabinetsperiode) niet relevant.quote:Dat lijkt me wel relevant aangezien hij nog steeds daar achter staat, ook al staat het niet in zijn programma.
In het verleden en wat hij nog steeds voorstaat. Die minder Marokkanen had hij natuurlijk ook niet in zijn programma staan.
Het hangt er vanaf, als je te hard rijdt overtreedt je ook de wet, maar het is onzin als je dan geen premier meer mag worden. Het is aan een ieder om te bepalen of hetgeen waar hij voor is veroordeeld zwaar genoeg is om hem te diskwalificeren als premier.quote:Sec de wet overtreden lijkt me niet diskwalificerend?! Samsom deed dat niet vanuit de politieke overtuiging een grote groep mensen die niks aan hun afkomst kunnen doen af te schaffen.
Half 12 ofzo, maar als ik op de post klik, dan is hij weg. Op Geert zijn profiel is hij ook niet meer te vinden.quote:
Stond op mijn tijdlijn. Ik maak geen grapje. In mijn browser drukte ik op vorige en maakte snel een screenshot.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 23:57 schreef FYazz het volgende:
[..]
Is dit echt?
Waar heb jij het nu vandaan?
Als dat echt zo is, dan is hij een nog debieler dan ik dacht.quote:Op zondag 19 mei 2024 00:00 schreef Rnie het volgende:
[..]
Stond op mijn tijdlijn. Ik maak geen grapje. In mijn browser drukte ik op vorige en maakte snel een screenshot.
Dit was de link:
https://x.com/geertwilderspvv/status/1791943453275754840
Of het was weer zijn social media stagiare die nog wat plaatjes op de plank had liggen.quote:Op zondag 19 mei 2024 00:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als dat echt zo is, dan is hij een nog debieler dan ik dacht.
Neh, ik neem aan dat Geert gewoon zelf zijn Twitter-profiel beheert.quote:Op zondag 19 mei 2024 00:10 schreef Rnie het volgende:
[..]
Of het was weer zijn social media stagiare die nog wat plaatjes op de plank had liggen.
We waren op een gegeven moment aangekomen bij het normaliseren van concentratiekampen voor moslims. Ik geef je alvast maar een heads up.quote:Op zondag 19 mei 2024 00:10 schreef Tijger_m het volgende:
*zucht* Nou, ik begrijp dat het een gezellige avond was alhier. Geen idee hoeveel posts ik de kliko ingeflikkerd heb maar het zou wel eens record voor mij in een topic kunnen zijn.
quote:Op zondag 19 mei 2024 00:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als dat echt zo is, dan is hij een nog debieler dan ik dacht.
Ik zie dat meer mensen op Twitter (binnen- en buitenland) de post hebben gezien en hebben opgeslagen.quote:Op zondag 19 mei 2024 00:00 schreef Rnie het volgende:
[..]
Stond op mijn tijdlijn. Ik maak geen grapje. In mijn browser drukte ik op vorige en maakte snel een screenshot.
Dit was de link:
https://x.com/geertwilderspvv/status/1791943453275754840
Dat is afgehandeld en opgeborgen in het kliko archief.quote:Op zondag 19 mei 2024 00:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
We waren op een gegeven moment aangekomen bij het normaliseren van concentratiekampen voor moslims. Ik geef je alvast maar een heads up.
Dat mag uiteraard. De vraag is wat je er mee wil doen. Hij wil kennelijk minder Nederlandse Marokkanen. Ik zie niet in waarom iemand die niks aan zijn afkomst kan doen aangepakt zou moeten worden, omdat hij toevallig net onder het etiketje valt wat Wilders verzonnen heeft. En het lijkt me een goed argument om Wilders niet als premier te willen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 23:58 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik vind dat je de feiten, cijfers en problemen gewoon moet kunnen benoemen, iets waar sommige linkse partijen nogal moeite mee hebben. Als Marokkanen vaker zijn vertegenwoordigt in de criminaliteit mag je dat best zeggen. Als mannen vaker zijn vertegenwoordigt in de criminaliteit dan vrouwen, mag je dat ook best zeggen.
Ik heb liever minder criminaliteit. Niet specifiek minder Marokkaanse criminaliteit.quote:Nu dan even een voorbeeld, stel 5% van de Marokkanen is crimineel. Stel er komen er 1000 vanuit Marokko naar Nederland, dan heb je dus statistisch 50 criminelen erbij. Ik snap dat hier niet iedereen om staat te springen. Hier gaan je vergelijking met mannen mank, want je kan er niet voor kiezen om minder mannen geboren te laten worden. Van de 100 geboren kinderen zijn er 52 jongens en 48 meisjes.
Ik sta zelf absoluut niet achter de minder Marokkanen uitspraak, maar ik snap wel dat er mensen zijn (niet alleen Wilders) die minder Marokkanen naar Nederland wil omdat dat een aantal criminelen scheelt. Ik denk dat je als samenleving iedere crimineel liever kwijt bent dan rijk.
Voor minister van zeg, Rijkswaterstaat lijkt het me ook niet per se diskwalificerend. Voor minister president wel naar mijn mening, aangezien ik denk dat de MP voor elke Nederlander zou moeten staan. Dit is dus denk ik direct in tegenspraak met zijn eerdere uitlatingen waar hij geen afstand van genomen heeft.quote:[..]
Ik begrijp je mening in deze, maar ik ben het niet met je eens. Hij mag op zijn kamer denken wat hij wilt, zolang hij er maar niet naar handelt. Ik verwacht niet dat NSC, VVD en BBB zullen toestaan dat hij er naar gaat handelen dus ik vind die dingen nu (de komende kabinetsperiode) niet relevant.
Nou ja, even los van geweldsmisdrijven, fraude, e.d. ... snap je toch wel waarom dit voor veel mensen een drempel is in combinatie met de rest? Ik snap niet goed waarom zoveel mensen dat onbezwaarlijk vinden ... en waarom het kennelijk heel moeilijk is dat over het voetlicht te krijgen.quote:[..]
Het hangt er vanaf, als je te hard rijdt overtreedt je ook de wet, maar het is onzin als je dan geen premier meer mag worden. Het is aan een ieder om te bepalen of hetgeen waar hij voor is veroordeeld zwaar genoeg is om hem te diskwalificeren als premier.
Ik vind zelf van niet, maar kennelijk vinden VVD, NSC en BBB dat wel en daar heeft iedereen (inclusief Wilders inmiddels) verder ook vrede mee. Ik ook overigens, maar ik zou het niet erg vinden als hij wel premier zou zijn geworden.
En de andere drie steken hun kop maar weer eens in het zand. Misschien kan Wilders een excuusbrief naar de Telegraaf sturen. Man, wat een poppenkast.quote:Op zondag 19 mei 2024 00:16 schreef FYazz het volgende:
[..]
[..]
Ik zie dat meer mensen op Twitter (binnen- en buitenland) de post hebben gezien en hebben opgeslagen.
Nee, althans, hij heeft de afbeelding gerecycled in een nieuwe post. Na 20 minuten heeft hij de post verwijderd.quote:Op zondag 19 mei 2024 00:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oude tweet dus?
Maakt het niet beter, daar gaat het niet om.
Ik vind dat er wel een belangrijk verschil zit met nu als deze post gerecycled is. Destijds werd deze tweet gepost door Wilders als individu ofwel in zijn functie als 'eenvoudig' Kamerlid.quote:
De vraag is ook waarom hij dit doet en hij laat voor het regeren meteen al zien niet betrouwbaar te zijn.quote:Op zondag 19 mei 2024 00:36 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik vind dat er wel een belangrijk verschil zit met nu als deze post gerecycled is. Destijds werd deze tweet gepost door Wilders als individu ofwel in zijn functie als 'eenvoudig' Kamerlid.
Nu is hij de leider van de grootste partij van NL. Formeel is hij geen premier maar internationaal wordt hij nu wel geassocieerd als leider van NL.
Het plaatsen van een dergelijke opruiende tweet vind ik dan veel te ver gaan en kan in allerlei opzichten schadelijk zijn voor NL.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |